Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wracają pociągi z Jasła do Rzeszowa

80

Na trasę Jasło-Rzeszów już wkrótce powrócą pociągi. Końca dobiega, bowiem modernizacja linii kolejowej 106 na odcinku Boguchwała-Czudec, w ramach, której powstaną nowe przystanki, w tym Jasło Fabryczna.

Modernizacja linii kolejowej 106 pomiędzy Boguchwałą a Czudcem jest jedną z kluczowych inwestycji kolejowych realizowanych w ostatnich latach w województwie podkarpackim. To przede wszystkim olbrzymia szansa dla południowych regionów województwa, w tym miasta i powiatu jasielskiego na przezwyciężenie marazmu panującego od wielu lat w dziedzinie transportu kolejowego, zarówno pasażerskiego jak też towarowego.

Zakres prac realizowanych w ramach zadania pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej Nr 106 odcinek Boguchwała – Czudec” objął rewitalizację linii kolejowej na odcinku 10,8 km pomiędzy Boguchwałą a Czudcem. Projekt realizowany jest w ramach RPO WP 2014-2020 przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jego wartość ogółem wynosi 42,8 mln zł netto, w tym wkład UE wynosi 33,3 mln zł. Modernizacji poddano 26 obiektów inżynieryjnych w tym most i 2 wiadukty oraz 23 przepusty. W ramach zadania powstały 3 nowe przystanki: Zaborów Błonie, w Markuszowej i Jasło Fabryczna. Realizacja przewidywała dostosowanie istniejących peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie pasów bezpieczeństwa wraz z wyczuwalną fakturą. System oznakowania dotykowego dla osób z dysfunkcją wzroku, ma z kolei umożliwić sprawne poruszanie się od głównego wejścia na teren stacji kolejowej lub przystanku osobowego.

Szczególne znaczenie w tym względzie ma powstanie przystanku Jasło Fabryczna, który stanowić może istotny element zintegrowanego systemu komunikacji, służącego pracownikom zatrudnionym w zakładach zlokalizowanych w jasielskiej strefie przemysłowej. Wiele zależeć będzie jednak od kształtu rozkładu jazdy, który, aby mógł okazać się optymalny, musi w pełni odpowiadać oczekiwaniom pracowników wspomnianych podmiotów. Według Adama Filara, z KochamKolej.pl rozkład jazdy pozostawia jednak wiele do życzenia. – Rozkład jazdy pociągów do Rzeszowa umożliwia szybkie dotarcie do stolicy województwa, lecz nie uwzględnia w pełni potrzeb pracowników zatrudnionych w zakładach strefy przemysłowej. Aby wykorzystać możliwości, jakie daje nowo wybudowany przystanek Jasło Fabryczna należy uruchomić połączenia z kierunku zachodniego, które dowoziłyby pracowników przed godziną 6 rano i 14 oraz odbierały ich po ośmiogodzinnym cyklu pracy. – przekonuje.

Po modernizacji pociągi pasażerskie poruszać się będą na linii 106 z prędkością nawet 100 km/h co pozwoli na skrócenie dotychczasowego czasu przejazdu pomiędzy Jasłem a Rzeszowem.

Od czerwca po staremu

Planowany termin zakończenia prowadzonych prac i przywrócenia ruchu przypada na 21 czerwca 2018 r. W rozkładzie jazdy znajdą się dwie pary pociągów. Z Jasła do Rzeszowa pasażerowie odjadą w dni robocze o godz. 4.55. Każdego dnia pociąg ze stacji Jasło odjeżdżał będzie również o godz. 5.51. Czas przejazdu wynosić będzie blisko 1 godz. i 20 min. Z Rzeszowa do Jasła pociągi odjeżdżać będą w dni robocze o godz. 15.57, oraz codziennie o godz. 15.24. Rozkład zgodny jest z tym, który funkcjonował do momentu zamknięcia linii spowodowanego modernizacją. Warto podkreślić, że połączenia cieszyły się sporą popularnością wśród pasażerów.

Od lipca oferta zostanie wzbogacona o dodatkowe połączenia. W okresie od 2 lipca do 31 sierpnia zostanie uruchomione nowe połączenie z Rzeszowa w Bieszczady :

1. Rzeszów 5.41 – (Jasło 7.07) – Łupków 9.53 (od poniedziałku do piątku)
2. Komańcza 19.10- (Jasło 21.28) – Rzeszów 22.34 (od poniedziałku do piątku)

W okresie od 02 lipca do 30 sierpnia będą kursowały weekendowe pociągi w relacji Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja) – Rzeszów :

1. Rzeszów 5.57- (Jasło 7.15) – Medzilaborce 10.24
2. Medzilaborce 17.48 – (Jasło 20.56) – Rzeszów 22.06

To jednak nie wszystko. Od września regularnych połączeń Jasło – Rzeszów - Jasło ma być jeszcze więcej. Łącznie kursować będzie 12 pociągów w ciągu doby. Planowany rozkład jazdy dla dodatkowych ośmiu połączeń prezentuje się następująco:

z Rzeszowa o 5:31 do Jasła na godz. 7:00,
z Rzeszowa o 12:31 do Jasła na godz. 13:48
z Rzeszowa o 14:40 do Jasła na godz. 16:07
z Rzeszowa o 19:15 do Jasła na godz. 20:40
z Jasła o 7:20 do Rzeszowa na godz. 8:40
z Jasła o 9:40 do Rzeszowa na godz. 11:00
z Jasła o 14:42 do Rzeszowa na godz. 16:09
z Jasła o 17:10 do Rzeszowa na godz. 18:36

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego jest przekonany, że zwiększona oferta połączeń, szybki czas przejazdu, nowoczesne pojazdy szynowe oraz atrakcyjne ceny biletów staną się dla pasażerów zachętą do skorzystania z połączeń kolejowych w naszym regionie. Kluczowym dla zwiększenia popularności połączeń kolejowych Jasło – Rzeszów – Jasło może okazać się również zaangażowanie władz samorządowych miasta Jasła i powiatu jasielskiego w ich promocję.

MD

Napisany dnia: 11.06.2018, 07:30

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ aaa
dnia 15.06.2018, 13:44 · Zgłoś
WOW !!! SUPER naprawde jest tu po co przyjeżdżać
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 13.06.2018, 13:10 · Zgłoś
O 7.20 do Rzeszowa z Jasła super godzina brawo.
Odpowiedz
-3
@ pisiak
dnia 12.06.2018, 15:37 · Zgłoś
pis naprawia teraz co te sieroty z po zniszczyly.brawo
Odpowiedz
0
@ Hruby
dnia 13.06.2018, 18:13 · Zgłoś
PiS to zaraza trawiąca cały kraj, a ich dni są policzone!
Odpowiedz
4
@ Idą wybory
dnia 12.06.2018, 11:46 · Zgłoś
Jasło już pokazało jak korzystało z połączeń i jaka była frekwencja. Fatalna każdy chyba pamięta pociągi jeździły puste. Te kilka par wagonów przed wyborami nic nie zmieni bo później znów ukróca! Tak to robiono już kilkanaście razy! Niech wam nie robią wody z mózgu.
Co do łącznicy kolejowej ja jestem za ponieważ łącznica ożywi kolej w tej cześć regionu. Jasło samo sobie nie poradzi. Ale niech pierwsze zajmą się przyziemnymi sprawami połączeniami autobusowymi i bus ze stolicą Podkarpacia i reszta Polski bo jest tragedia.
Co do łącznicy sprawa wygląda następująco: https://www.ppg24.pl/ogloszono-przetarg-na-projekt-lacznicy-kolejowej-jedlicze-szebnie,2051.html
Odpowiedz
-1
@ po polsku
dnia 12.06.2018, 11:25 · Zgłoś
tyle władowanej kasy i czas przejazdu 1:20 - dziękuję nie skorzystam
Odpowiedz
6
@ jaslanin
dnia 12.06.2018, 08:13 · Zgłoś
NIE CIESZCIE SIE bo pociąg uruchomiony tylko na czas kampanii wyborczej. Po wyborach pociąg pójdzie do wora - czyli do likwidacji. To zagrywka tych obecnych nieudaczników przy korycie i mamuna wyborców by dostać się ponownie do władzy na następną kadencję. Ludzie nie dajcie się mamunić w wyborach. Idzcie do wyborów by ich wreszcie odrzucić bo miasto umiera.
Odpowiedz
6
@ olek
dnia 12.06.2018, 07:52 · Zgłoś
Po wybudowaniu peronu czekamy z niecierpliwością na połączenie Krosna z Jasło Fabryczna.
Na godzinę 6, 7, 8, 14.
Powrót po godzinie 14, 15, 16, 22.
Każdy pociąg pełny przy odpowiednim dopasowaniu rozkładu jazdy...
Odpowiedz
5
@ Jasło- Krosno
dnia 12.06.2018, 16:15 · Zgłoś
Zgadza się Jasło potrzebuje dobrego połączenia kolejowego do Krosna. Tam najwięcej Jaślan codziennie jeździ do pracy.
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 13.06.2018, 13:11 · Zgłoś
Łącznicą przez Sobniów
Odpowiedz
3
@ Noka 64
dnia 11.06.2018, 22:37 · Zgłoś
Pociąg Hubal jeżeli zostanie zlikwidowany i nie powróci od października,to następny poroniony pomysł w Jaśle.Taki potrzebny i tani pociąg. Komu są potrzebne pociągi do Gorlic zamiast taniego pociągu do Krakowa ?
Odpowiedz
2
@ Kierowca
dnia 11.06.2018, 20:17 · Zgłoś
Ile dotacji rocznie otrzymuje kolej z budżetu państwa.
Odpowiedz
3
@ Normalny
dnia 11.06.2018, 17:25 · Zgłoś
Trochę długo prawie 1.5 godz. Już ostatnio jeździły 1.20. Teraz kończy się remont odcinka Czudec Rzeszów i nagle zamiast kilka min szybciej to wychodzi ze będzie wolniej...
Odpowiedz
0
@ KKK
dnia 12.06.2018, 07:52 · Zgłoś
Dołożyli 3 przystanki = 3 kolejne zatrzymania. Szynobus, szczególnie SA103 zanim się rozpędzi do tych 80km/h to będzie musiał hamować. Pewnie jakiaś mijanka przy tylu parach dojdzie. Jak na jesienie do remontu pójdzie fragment lini do Stróż(Hubal wtedy nawet do Gorlic nie dojedzie) to PKP IC będzie przez Rzeszów jeździć i ich skład z 1 postojem w Strzyżowie poniżej godziny zejdzie.
Odpowiedz
2
@ dróżniczka
dnia 11.06.2018, 16:12 · Zgłoś
Cieszę się! Do tego jasielska stacja pięknieje z każdym dniem.
Odpowiedz
0
@ drop
dnia 13.06.2018, 09:11 · Zgłoś
kochana dróżniczko domyślam się, że Twa opinia to była ironia, bo jasielska stacja to miejsce opuszczone i zaniedbane
Odpowiedz
8
@ robbo
dnia 11.06.2018, 14:50 · Zgłoś
Zajacowa juz ostrzy nozyczki
Odpowiedz
4
@ SexPięta
dnia 11.06.2018, 15:03 · Zgłoś
I jakiś flakon musi przygotować na nową wiązankę kwiatków.
Odpowiedz
2
@ cycek
dnia 11.06.2018, 15:58 · Zgłoś
ona stoi tylko pod pomnikami
Odpowiedz
3
@ Jasło
dnia 11.06.2018, 13:27 · Zgłoś
W Marcelach i Nowexie niekiedy jest taki nawał ludzi że do samego Rzeszowa trzeba stać i żadna wygoda podróży. Dlaczego mamy wspierać obce firmy a nie nasze tutejsze.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 11.06.2018, 19:39 · Zgłoś
Może dlatego, że tutejszych nie ma?
Odpowiedz
2
@ shit monday
dnia 11.06.2018, 19:42 · Zgłoś
Lokalne firmy?Er-busa ?oni mogą startować na rajd
Złombol!a w tym roku Grecja!
Odpowiedz
3
@ Fabryczna
dnia 11.06.2018, 13:17 · Zgłoś
Kojarzy mi się z obozem !
Odpowiedz
16
@ Antonio
dnia 11.06.2018, 10:48 · Zgłoś
Pociągi do Rzeszowa czy Stróż raz są zawieszane, likwidowane, potem przywracanie i znowu zawieszane. To chyba jakieś kpiny. Co za pożytek z linii kolejowej na której nie można polegać ?
Odpowiedz
23
@ Dociekliwy Stefan
dnia 11.06.2018, 10:46 · Zgłoś
Dlaczego dołożenie pociągów odbywa się na 2 miesiące przed wyborami samorządowymi, a przez 4 lata, odkąd linia z Jasła do Rzeszowa została zmodernizowana, jeździły tam 2 pociągi na dobę?

Jaka jest gwarancja, że po wyborach marszałek nie zlikwiduje tych pociągów, tak samo jak zrobił to 4 lata temu?

Dlaczego ani słowa o tym, że od września Jasło traci niezwykle popularny piątkowo-niedzielny pociąg do Krakowa, bo będzie jeździł do Gorlic?
Odpowiedz
6
@ Jasło
dnia 11.06.2018, 10:25 · Zgłoś
A co z połączeniami PKS Jasło na Rzeszów?
Może warto doinwestować też i tą gałąź transportu bo nie ma żadnego opcjonalnego środka transportu do Rzeszowa.
Odpowiedz
7
@ tutejszy
dnia 11.06.2018, 12:08 · Zgłoś
Doinwestować? Na Rzeszów jeżdzą chyba co godzinę, a może i częściej wygodne nowiutkie busy w kolorze najczęściej zielonym firmy Marcel, odjeżdżające spod dworca PKS w Jaśle, być może jeszcze inne firmy przewozowe (na pewno działa i jeździ jeszcze Nowex z Gorlic) i raczej nie cierpią na brak chętnych.
Odpowiedz
4
@ tutejszy
dnia 11.06.2018, 12:10 · Zgłoś
małe sprostowanie, jeżdżą te busy spod dworca PKP (a PKS jak w całym kraju zwija się bo nie znalazł się nikt z kapitałem, kto rozwinąłby firmę przewozową pod marką PKS)
Odpowiedz
-19
@ Jaślak
dnia 11.06.2018, 09:18 · Zgłoś
Dlaczego w tym artykule nie ma ani słowa o radnym dyrektorze a może i przyszłym Burmistrzu Krzysztofie Pecu???
Odpowiedz
12
@ do Jaślak
dnia 11.06.2018, 09:50 · Zgłoś
...a kto to jest ten jakiś Pec...
Odpowiedz
13
@ cycek
dnia 11.06.2018, 10:03 · Zgłoś
Pec klęczy sumienie go dręczy
Odpowiedz
8
@ łoj
dnia 11.06.2018, 10:44 · Zgłoś
Jaślak usiądź w cieniu bo trochę dekiel przygrzało!
Odpowiedz
0
@ cycek
dnia 11.06.2018, 08:30 · Zgłoś
ja pomykam nowexem i jest git
Odpowiedz
0
@ Krośniak
dnia 11.06.2018, 12:09 · Zgłoś
Nie ma to jak wysiąść i potem cały dzień smierdzieć spalinami
Odpowiedz
8
@ KKK
dnia 11.06.2018, 08:16 · Zgłoś
Niech UM weźmie pod uwagę, że w Rzeszowie nie każdy pracuje w pobliżu dworca i stacji PKP i trzeba 15-20 minut aby na ten pociąg się dostąć. Przykład z życia: kończysz o 16-tej, a od 22 czerwca ostatni pociąg o 15.55 z rzeszowa Głównego - coś pięknego, typowe granie pod firmy busowe, które są powiązane zp olitykami PSL, ukatrupiły PKSy i próbują monopol zdobyć. Rzeszów tak bardzo nie chce nawałnicy aut, którymi 1 kierowca do pracy dojeżdża, ale alternatywy brak - zobaczcie na Kraków i 3 linie SKA(ja z autopsji znam tylko SKA3 na Tarnów) - pomimo remontów, ograniczonej liczby pociągów i innych utrudnień Impulsy jeżdżą nabite pod sufit w godzinach szczytu. Wystarczy tylko chcieć.
Odpowiedz
8
@ niepolityczny
dnia 11.06.2018, 08:30 · Zgłoś
A co do tego ma Urząd Miasta pytam KKK ? Od kolei są kolejarze. Jakieś pomylenie kompetencji! Niech elektryk zajmuje się sprawami elektrycznymi, niech mechanik się zajmie sprawami mechanicznymi, kolejarz niech się zajmuje sprawami kolejowymi, urzędnik tym co do niego należy i wtedy będzie dobrze. W tym wszystkim co się dzieje zbyt dużo jest polityki a za mało dbania o meritum. Teraz jest jeszcze większe upartyjnienie aniżeli było za komuny.
Odpowiedz
1
@ cimek
dnia 11.06.2018, 08:43 · Zgłoś
Może @ KKK chodziło o Urząd Marszałkowski?
Odpowiedz
0
@ KKK
dnia 12.06.2018, 07:46 · Zgłoś
UM=Urząd Marszałkowski - organ odpowiedzialny za układanie rozkładu Przewozów Regionalnych w województwie.
Odpowiedz
20
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 11.06.2018, 08:15 · Zgłoś
Jasło fabryczna i towarowa istniał tylko za ustroju obecnie słusznego został zgnojony
Odpowiedz
-5
@ js
dnia 11.06.2018, 09:25 · Zgłoś
Kłamiesz a właściciwie to bredzisz. Za komuny często jeździłem tą linią i nie było takiego przystanku. Tylko kolejarzy pracujących w Hankówce dowoził rano z stacji w Jaśle skład składający się z lokomotywy przetokowej i jednego wagonu.
Odpowiedz
16
@ 10
dnia 11.06.2018, 10:10 · Zgłoś
był przystanek na pewno na towarowej nie bredzi gosciu,,
Odpowiedz
-6
@ js
dnia 11.06.2018, 12:00 · Zgłoś
do "10": Na pewno to będziesz płacił podatki i umrzesz. Nigdy nie było tam żadnego przystanku dla ruchu osobowego, wystarczy zobaczyć do starych rozkładów jazdy czy na mapę linii kolejowych i choćbyś szukał do usr..j śmierci to nie znajdziesz tam takiej stacji. Pociągi z reguły tam się zatrzymywały ale były to postoje techniczne.
Odpowiedz
18
@ tutejszy
dnia 11.06.2018, 12:00 · Zgłoś
Skład z lokomotywy przetokowej i wagonu dowoził kolejarzy owszem ale to już bardziej lata 90 te, do lat 80 tych było bardzo dużo połaczeń kursowych (pociągów osobowych) to nie wiem czy wtedy kolejarze też sobie puszczali taki firmowy skład dowożący bo raczej korzystali z tych połaczeń kursowych. Jeździłem pociągami na tej trasie w latach 70tych i 80 tych ub. stulecia i wówczas był przystanek Jasło Towarowa i pociągi relacji Jasło-Rzeszów i Rzeszów-Jasło zatrzymywały się na nim. Oczywiście nie zatrzymywały się tam pociągi pospieszne. Na jednym z budyneczków był stosowny napis, zapewne była w nim kasa bo wówczas kasy kolejowe były na każdej stacyjce. Nie pamiętam czy pod koniec lat 80 tych był jeszcze oficjalnie utrzymywany ten przystanek Jasło Towarowa (tzn. w którym roku został oficjalnie zlikwidowany, niemniej do 1989 roku na pewno pociągi osobowe tam się zatrzymywały). Od stacji Jasła w kierunku na Rzeszów były kolejno stacje > Jasło Towarowa> Szebnie> Wojaszówka> Przybówka> Frysztak> Wiśniowa> Kalembina> Dobrzechów> Strzyżów n.Wisłokiem> Zaborów> Czudec> Babica Kolonia(B.Kolonia pojawiała się pod koniec lat 80 tych u schyłku PRL)> Babica> Wisłoczanka(taka stacyjka była przy wiosce Zarzecze)> Boguchwała> Zwięczyca(obecnie Rzeszów Zwięczyca)> Rzeszów Osiedle> Rzeszów Staroniwa> Rzeszów Główny. Z przystanku Jasło Towarowa korzystali głównie pracownicy zakładów "Płyt wiórowych" i innych w tej okolicy oraz kolejarze, niemniej pewnie także mieszkańcy np. Hankówki. Można oczywiście było polami przewędrować także do pobliskich wiosek np. Warzyc (dawniej ludzie chodzili na nogach po kilka km do przystanku pks czy "na pociąg" i to było normalne) . Na większości stacji, stacyjek czy zwykłych przystanków w tamtych czasach nie było peronów (jak dzisiaj) ułatwiających wsiadanie/wysiadanie i na większości stacji wysiadało się bezpośrednio na ziemię przysypaną kamieniami pomiędzy torami (czy to był np. Strzyżów czy Czudec czy wspomniana Jasło Towarowa).
Odpowiedz
-8
@ js
dnia 11.06.2018, 12:33 · Zgłoś
To że był napis i prawdopodobnie jest nadal jest tu nieistotne skoro stacja taka istniała i istnieje tyle że dla ruchu towarowego. To że ta stacja nie figurowała w rozkładach jazdy nawet dla pociągów osobowych można sobie łatwo sprawdzić nawet w interrnecie. Pociągi pospieszne wtedy tą trasą nie jeździły, warszawski był pospieszny dopiero od Rzeszowa..
Odpowiedz
9
@ normalny
dnia 11.06.2018, 13:51 · Zgłoś
Masz złe informacje lub zaniki pamięci lub jesteś za młody by pamiętać bo na Hankówce pociągi się zatrzymywały te z Łodzi jak i Warszawa
Odpowiedz
-5
@ js
dnia 11.06.2018, 17:31 · Zgłoś
A ty nie potrafisz zrozumieć prostego przekazu na poziomie 4 klasy podstawówki. Nie twierdzę że się nie zatrzymywały, tylko że oficjalnie takiego przystanku nie było - nie figurował w rozkładzie jazdy, nie sprzedawano biletów z takiej i do takiej stacji. A to że pociągi stawały dla wygody pracujących tam kolejarzy to już całkiem inna sprawa.
Odpowiedz
4
@ kolejorz
dnia 11.06.2018, 19:29 · Zgłoś
js odpowiadasz z brakiem kultury i wychowania oraz elementarnej wiedzy, nie patrz w papierki tylko słuchaj faktów o których wspominają Ci, którzy 40 lat temu jeździli pociągami na tej trasie, oficjalny status przystanku jako towarowy nie miał żadnego znaczenia dla pasażerów, za to miał znaczenie fakt, że każdy pociąg osobowy zatrzymywał się na Jasło Towarowej i kto chciał to wysiadał, a kto chciał to wsiadał, jeśli nawet nie było tam kasy biletowej to bilet kupowano u konduktora, pociągi pospieszne jeździły w latach 70tych i 80 tych trasą z Rzeszowa i zatrzymywały się tylko na większych stacjach jak Strzyżów (nie pamiętam czy zatrzymywały się w Czudcu i Frysztaku), ktoś kto jeździł tą trasą w latach 70 tych i 80 tych zna to z własnej autopsji. Nie mieszaj sytuacji z początku lat 90tych z tym co było wcześniej.
Odpowiedz
5
@ do js
dnia 11.06.2018, 19:38 · Zgłoś
internet internetem, jeszcze w latach 80 tych miałem rozkład jazdy pociągów (broszurka) na liniach kolejowych od Rzeszowa i z tego co pamiętam to była wymieniona Jasło Towarowa i można było normalnie kupić w każdej kasie bilet do tej stacji, a że oficjalnie nie była przystankiem osobowym nie ma żadnego znaczenia
Odpowiedz
-3
@ js
dnia 11.06.2018, 20:26 · Zgłoś
do kolejorza: Następny od pouczania innych a sam bystry jak woda w klozecie. Muszę cię zasmucić, bo tą linią jeździłem już w l. 60 gdy kursowały poaustriackie "boczniaki" a pociąg do Rzeszowa jechał 3 godziny. Jeśli wsiadłeś w Hankówce to bilet sobie mogłeś kupić u konduktora ale ze stacji lub do stacji Szebnie /dawniej nazywała się Moderówka/ lub Jasło. I jeszcze jedno pouczaczu dobrych manier - czy autopsja może być nie własna?
Odpowiedz
5
@ tryt
dnia 12.06.2018, 00:28 · Zgłoś
Sama prawda i tylko prawda. Pamiętam te czasy B.dobrze. Co najciekawsze choć nie było udogodnień dla niepełnosprawnych czy inwalidów jakoś każdy do pociągu się dostał. Pewnie że z pomocą innych współpasażerów A to była normą nie wywołujące dyskusji. Ech pamiętam jak Panie czy panienki zadzierając kiecki wyżej niż dół reform (nie rolnych)wskrobywały się na stopnie podciągane pchane czy unoszone przez rozradowanych męskich pasażerów.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 12.06.2018, 21:34 · Zgłoś
Najlepszy dowód źe PKP nie traktowała tego przystanku jako osobowy świadczy fakt, że podczas elektryfikacji linii Jasło - Stróże nie wykonano tam peronów ani przejść nad torami, chociaż otrzymały je takie przystanki jak np. Niegłowice czy Libusza,
Odpowiedz
0
@ Hruby
dnia 13.06.2018, 18:06 · Zgłoś
Najgorzej jak jakichś cep wypowiada się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia
Odpowiedz
-45
@ Refi
dnia 11.06.2018, 08:13 · Zgłoś
A tak ludzie na posła Rzońce narzekają a tutaj proszę gość obiecał,działał i obietnice zrealizował.On sam więcej dla Jasła zrobił niż cały urząd miasta na czele z burmistrzami.
Odpowiedz
50
@ łoj
dnia 11.06.2018, 08:18 · Zgłoś
obiecał,działał?to jego praca!
jak idziesz do pracy to szefowi obiecujesz że będziesz pracował?a potem czekasz na brawa bo zrobiłeś to co było w zakresie twoich obowiązków?
po za tym to że jakis poseł musi zajmować sie "załatwianiem" remontów świadczy o nieudolności i niekompetencji ludzi pracujących w tym resorcie.może dla przykładu trzeba zacząć zmieniać pracowników w urzędach bo się nudzą?
Odpowiedz
-7
@ Bhp
dnia 11.06.2018, 09:49 · Zgłoś
@ Refi
Dobrze,że drobnymi kroczkami M.Jasło odradza się jak Sfinks z popiołów. Jeśli jest to pozytywny udział P.Rzoncy,to znaczy,że jeszcze w Centrali ma mocny głos i wreszcie niektórym wybił z głowy "łącznik "z Szebni do Krosna omijajacy Jasło.
Odpowiedz
13
@ bazalt
dnia 11.06.2018, 11:41 · Zgłoś
@ Refi - wazelinę sprzedam w cenach i ilościach hurtowych, bo - jak się zdaje - potrzebujesz. Bo inaczej posła Rzońcę będzie bolał.
Wprowadzenie komunikacji zastępczej związane było z modernizacją linii kolejowej w latach 2011–2013 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Prace zostały zakończone w 2014. 9 sierpnia 2016 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na remont odcinka Boguchwała - Czudec. To tak dla informacji gdybyś nie wiedział komu cześć i chwała.
Odpowiedz
3
@ Feniks z popiołów
dnia 11.06.2018, 21:29 · Zgłoś
Zniszczone podczas wojny Jasło odrodziło się,przyjezdni chwalili nasze miasto za swoisty urok i czystość.Dzisiaj czegoś mi brakuje,jest smutne i ponure..
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 11.06.2018, 23:49 · Zgłoś
No nie bardzo, bo obiecywał rozpoczecie prac na zaporze Katy Myscowa.. A tu nic!!
Odpowiedz
0
@ js
dnia 12.06.2018, 07:00 · Zgłoś
Przecież ON mówił o zbiorniku "Konty - Mysłowice".
Odpowiedz
1
@ Hruby
dnia 13.06.2018, 18:03 · Zgłoś
Co ty wąchasz człowieku. Rzońca to największy szkodnik w historii Jasła który działa tylko na jego szkodę, więc nie... Ol
Odpowiedz
36
@ krasula
dnia 11.06.2018, 08:08 · Zgłoś
W koncu bede mogla przyjezdzac na 7 do pracy do Jasla z Rzeszowa.
Super!
Odpowiedz
41
@ shit monday
dnia 11.06.2018, 08:31 · Zgłoś
I pewnie będzie wielkie otwarcie
Będzie Rzońca Zające i Pec!
Gratulacje i brawa!
Odpowiedz
-5
@ pepe
dnia 11.06.2018, 09:42 · Zgłoś
co z kg2 ???
Odpowiedz
8
@ no właśnie
dnia 11.06.2018, 10:07 · Zgłoś
Należałoby zapytać radnego wojewódzkiego Wojtka Zająca dlaczego jeszcze nie ma KG2 ??? wybory na jesień i trzeba zapytać .
Odpowiedz
7
@ Wracają pociągi z Jasła do Rzeszowa
dnia 11.06.2018, 10:44 · Zgłoś
Wracają to więzniowie po wyroku na wolność .Pociągi stały w Jasle a teraz wracają do Rzeszowa?
Odpowiedz
1
@ Krośniak
dnia 11.06.2018, 12:07 · Zgłoś
A jak tam krosnienskie obiecanki cacanki o linii Rzeszów Krosno omijającej Jasło? Znów politykierzy krosnienscy sie ośmieszyli i z wielkich zapowiedzi wyszło wielkie NIC.
Odpowiedz
-12
@ łącznica będzie
dnia 11.06.2018, 18:34 · Zgłoś
Linia się utrzyma w okresie wakacyjnym. Poza tym okresem będzie 0 frekwencja jak dotychczas przez wiele wiele lat. Żeby linia ożyła musi powstać łącznica omijająca to zadupie. Czyli szybkie połączenia Rzeszowa z Krosnem, Sanokiem i Bieszczadami.
Na szczęście łącznica jest wpisana na priorytetową listę województwa Podkarpackiego.
Poczekajmy jeszcze kilka lat...
Odpowiedz
5
@ mateusz
dnia 11.06.2018, 19:00 · Zgłoś
Ja bym się nie śmiał z Krosna bo to miasto przez lata pokazało na co je stać. Tam nie obiecują tylko działają po cichu bez jakiś sensacji. W Jaśle tego brakuje. Mamy 2018 rok i Krosno zdeklasowalo Jaslo na wszystkich plaszczyznach. Dwa calkiem inne miasta. Co do łącznicy PKP już realizuje projekt bo jest wpisany na listę rozwojową województwa Podkarpackiego.
Łacznica tak czy siak powstanie bo ważna jest także dla województwa. Czyli ożywienia kolei w tym regionie.
Przetarg na projekt łącznicy na szlaku Krosno – Rzeszów
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31973/przetarg-na-projekt-lacznicy-na-linii-krosno---rzeszow.html
Odpowiedz
0
@ do no właśnie
dnia 11.06.2018, 19:35 · Zgłoś
Sam sobie odpowiedz na to pytanie ustalając kto przygotowuję decyzję środowiskową?
Odpowiedz
0
@ Krośniak
dnia 12.06.2018, 09:08 · Zgłoś
@mateusz ,ogę sie załozyc ze takiego łącznika nie będzie. I za 10 klat w Krosnie dalej będzie brak elektryfikacji.
Odpowiedz
5
@ Idą wybory w Jaśle
dnia 12.06.2018, 11:57 · Zgłoś
"Krośniak" widać że jesteś Jaślak. Aż tak Ci szkoda. Naprawdę nie ma się czym podniecać.

"...PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie projektu łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie. Skróci ona znacząco czas podróży na trasie Krosno - Rzeszów.
PKP PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 2,1 mln złotych netto. Na wykonanie zamówienia będzie rok i dwa dni.

Oferty mają zostać otwarte 25 maja. Cena stanowi tylko 60 proc. kryterium wyboru oferty, 20 proc. można otrzymać za deklarowaną jakość, a pozostałe 20 - za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego..."

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ruszy-projektowanie-lacznicy-krosno--rzeszow-86617.html
Odpowiedz
-2
@ TwTp
dnia 12.06.2018, 14:34 · Zgłoś
Przecież łącznica do Krosna to kiełbasa wyborcza. Kazdy kto w nią wierzy to frajer. Takich zapowiedzi jak tą którą tu wkleiłes mogę pokazać kilka. Tylko że to są zapowiedzi a nie konkretne decyzje. Njpierw zapowiadali nową linię wzdłuż drogi 990, też juz oferty nawet były i co? I nic, minęła kadencja i mamy nowe bajki wyborcze ze niby z Szebni będzie nowa linia. Tyle że nawet działek pod tą linię nie mają. Wiec bedzie jak zwykle wybul na projekt po czym okze sie ze działki kosztują za duzo i projekt pójdzie do kosza. Ktoś zarobi ale na projekcie.
Odpowiedz
0
@ Idą wybory w Krośnie
dnia 12.06.2018, 15:17 · Zgłoś
Haha widze ze @Idą wybory w Jasle z Krosna jestes i gul skacze:) to co wkleiłes to oferta projektu. Zdajesz sobie sprawe ze to tylko.papier? Po tym papierze pociąg nie pojedzie. Lepiej było wydac taką kwote na projekt elektryfikAcji istniejącej linii do Krosna. A tak nie bedzie łacznicy a do Krosna bedzie sie wlekła smierdząca spalinówka.
Odpowiedz
4
@ Hmmm
dnia 12.06.2018, 15:57 · Zgłoś
@TwTp Łącznica to nie żadna kiełbasa wyborcza tylko realna inwestycja wpisana do strategicznego planu rozwoju województwa Podkarpackiego.

@ Idą wybory
Nie wiem co tak Cie cieszy. Każdy wie jak w Jaśle wyglądają wybory i jak się miasto rozwija. Jasło na zaszczytnym 9 miejscu w Polsce miast w pierwszej kolejce do zapaści gospodarczej. Tak teraz w Jaśle jest. To są fakty. Wiec nie wiem czemu ma gul skakać? Tu jest nad czym zapłakać.
Zrozum elektryfikacja w Jaśle i kilka pociągów więcej do Rzeszowa nic nie zmieni. Potrzebna jest pomoc regionów Krosna, Sanoka jak i Bieszczad żeby ta linia była opłacalna.
Odpowiedz
2
@ ??
dnia 12.06.2018, 16:32 · Zgłoś
Jakie to ma znaczeni

e że w Krośnie nie ma elektryfikacji jak z Jasła do Rzeszowa też nie ma...
Odpowiedz
1
@ TwTp
dnia 12.06.2018, 17:47 · Zgłoś
Założysz się ze kiełbasa? Mówią o tym przy okazji kzdych wyborów od kilkunastu lat. I zeby była realna są potrzebne pieniądze, duze pieniądze a tych nie będzie tym bardziej ze kończą sie powoli dotacje z EU które stopniowo są zmniejszane.
Pokazujesz plany projektów a to bardzo ale to bardzo długa droga do łącznika. Powtarzam takich projektów są setki tysiące w całej Polsce. To tak jak z projektem elektrowni atomowej czy centralnego lotniska, pójdzie kasa na projekt zarobi jakieś biuro i na tym się skończy.
Odpowiedz
2
@ TwTp
dnia 12.06.2018, 17:54 · Zgłoś
@hmm nie elektryfikacja w Jasle tylko na trasie Rzeszów Jasło Zagórz, bo w samym Jasle takowa jest w strone Stróż i dalej Tarnowa
@?? i własnie lepiej elektryfikowac zamiast bajac o nowych liniach, spalinowych które są nieekonomiczne.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 12.06.2018, 21:30 · Zgłoś
Przecież taka łącznica ze stacji Jasło Towarowa w kierunku Krosna istnieje od dawna i jakoś nie widzę by kursowały tamtędy pociągi, no może jakiś towarowy czasami przejedzie. A co do projektu - no cóż papier wszystko przyjmie. Przy najnowszym hicie - porcie lotniczym Baranów im. Stanisława Barei na 100 mln. pasażerów te 2,1 mln. na projekt to jałmużna.
Odpowiedz
2
@ Ja
dnia 13.06.2018, 06:10 · Zgłoś
Dziwnie porównanie łącznicy która jest wpisana w strategię rozwoju woj. Podkarpackiego ma być realizowana z drugiego rozdania pieniędzy na rozwój transportu do elektrowni atomowej. Masz rozmach. ;)
Odpowiedz
2
@ js
dnia 13.06.2018, 07:20 · Zgłoś
Skoro mamy stocznię w Radomiu to już nic mnie nie zadziwi
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657