Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wszystkie dzieci mają w sobie inteligencję

6
Szkoła Podstawowa nr 1 w Jaśle przystąpiła do programu pod nazwą „Pierwsze uczniowskie doświadczenie drogą do wiedzy” współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny.








Koncepcja przedsięwzięcia oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą nauczyciela jest dostrzec te zdolności, rozwijać i wspierać. Program jest ukierunkowany na szeroko rozumianą aktywność dzieci. Są to więc różne zabawy, występy w teatrzyku, liczne gry, zajęcia sportowe, muzyczne i plastyczne. Te wszystkie zajęcia są wspomagane i uatrakcyjnione licznymi pomocami i materiałami, które szkoła otrzymała w ramach projektu.


- Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, fizycznego i motorycznego odbywa się w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Teoria ta mówi, że każde dziecko posiada wiele inteligencji i należy je odpowiednio rozwijać. Praca z dziećmi prowadzona jest podczas obowiązkowych zajęć lekcyjnych oraz dodatkowych zajęć pozalekcyjnych – wyjaśnia zasady funkcjonowania programu Maria Gabańska,  nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w SP nr 1 w Jaśle.


Jako pierwsza do realizacji programu przystąpiła klasa II c, prowadzona przez Katarzynę Moskal. Dzieci spotykają się na zajęciach cztery razy w tygodniu, gdzie poprzez zabawę z wykorzystaniem wielu środków dydaktycznych uczą się wielu ważnych i potrzebnych w życiu rzeczy - Dzieci wybierają sobie pomoce i zabawy, dostosowane do swoich predyspozycji, zainteresowań i możliwości. Przy tym wzajemnie się wspierają, podpatrują i inspirują. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w tych zajęciach mimo, że są to zajęcia pozalekcyjne. Towarzyszy im radość i sporo emocji, szczególnie podczas zajęć sportowych. Poza tym uczniowie II c bardzo lubią układanie z klocków, historyjki obrazkowe, teatrzyk,  czy zabawę zestawem małego majsterkowicza – mówi nam Katarzyna Moskal, wychowawczyni II c.

Poprzez te zajęcia nauczyciel może lepiej poznać dzieci, bo obserwuje je w zwyczajnych, codziennych okolicznościach, poza szkolną ławką. - Dzieci świetnie się bawią, mają możliwość pracy w grupie, muszą umieć się dzielić, pomagają sobie wzajemnie, lepiej się poznają i miło spędzają czas. Przygotowując się do przeprowadzenia tego projektu miałam możliwość obserwacji dzieci, ponieważ te pomoce, zabawki i zestawy edukacyjne zostały dostarczone w maju. Już wtedy dzieci mogły z nich korzystać, a ja mogłam ich obserwować – mówi K. Moskal.

Program obejmuje łącznie 50 godzin zajęć. Po nich zostanie sporządzona tzw. diagnoza końcowa dziecka. W formie opisowej przedstawione zostaną preferencje danego ucznia i jego zainteresowania.  – Dzięki temu będą miała szerszą informację o każdym dziecku, już nawet przez to, że przebywam z nimi dłużej w szkole – wyjaśnia Katarzyna Moskal.

Od stycznia 2010 roku projekt realizować będzie pierwsza klasa pod opieką wychowawczyni Elżbiety Konopki. Ale już teraz wiadomo, że te działania będą kontynuowane w następnych latach w klasach pierwszych. - Myślę, że nasze dzieci będą wszechstronnie rozwinięte, będą otwarte, będą brały udział w konkursach nie tylko dydaktycznych, ale także plastycznych, muzycznych i pozostałych – przekonuje Maria Gabańska.


Taki program zdaniem Grażyny Idzik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 jest bardzo potrzebny, m.in. dlatego, że uczestnictwo w nim wiąże się z otrzymaniem pomocy dydaktycznych, czyli w praktyce z finansami, których placówce ciągle brakuje. Na tego realizację projektu przyznano szkole 8 tysięcy złotych w formie pomocy naukowych. – Te, które już otrzymaliśmy są na bardzo wysokim poziomie i pomagają nauczycielowi rozwijać kreatywność dziecka, znajdywać zainteresowania i przyszłe pasje tego dziecka, ale przede wszystkim pozwalają poznać to dziecko – twierdzi Grażyna Idzik.


Katarzyna Pacwa-Wilk


Napisany dnia: 24.09.2009, 17:07

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ pesudo
dnia 28.09.2009, 17:50 · Zgłoś
Tylko nie wszytskie w takim samym stopniu i to jest ból:(
Odpowiedz
0
@ aura20
dnia 27.09.2009, 09:23 · Zgłoś
Dzieci z Warzyc i wielu innych szkół naszego regionu też uczestniczą w tym programie!!!!!
Odpowiedz
0
@ pp
dnia 26.09.2009, 08:31 · Zgłoś
Brawo!!!Z mojego doświadczenia nauczyciele w tej szkole przychodza uczyć do szkoły a nie tylko do pracy.
Pozdrowiam p.Marysię Gabańską.Życze zdrowia i wytrwałości w dążeniu do celu.
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 25.09.2009, 23:02 · Zgłoś
Człowiek rodzi się mądry! :D A potem idzie do szkoły... :D
Odpowiedz
0
@ rodzic
dnia 25.09.2009, 22:25 · Zgłoś
a mój syn chodzi do "dwójki" i też uczestniczy w takim programie...
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 24.09.2009, 20:26 · Zgłoś
..niestety NIE WSZYSCY DOROSLI..
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657