Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wygodnie, komfortowo i tanio pociągiem do Krakowa

76

1 października ze stacji Jasło odjedzie pierwszy po decyzji o uruchomieniu połączenia ze stolicą województwa małopolskiego pociąg do Krakowa. Przewozy realizować będą Koleje Małopolskie sp. z o.o. O warunkach, w jakich będą się one odbywać oraz
o perspektywach na przyszłość mówili podczas konferencji prasowej prezesi małopolskiej spółki.

Uruchomienie połączenia kolejowego na linii Jasło – Biecz – Gorlice – Kraków to efekt wielomiesięcznych starań ze strony zainteresowanych ruchem pociągów pasażerskich
w obu kierunkach władz samorządowych oraz społeczników zaangażowanych w rozwój kolei.

Pierwszy pociąg odjedzie ze stacji Jasło już 1 października 2017 r. o godzinie 16:40.
W Krakowie pasażerowie zameldują się o godzinie 19:57. Podróż będzie, więc trwała 3godz. 17 min. Trasę z Krakowa do Jasła natomiast pociąg pokona w 3 godz. 11 min. Podróżni za przejazd pociągiem z Krakowa do Jasła zapłacą 16 zł. W taryfie obowiązywać będą wszystkie ulgi. To dobra wiadomość dla studentów krakowskich uczelni, którzy tanio i co istotne wygodnie będą mogli jeździć do stolicy województwa małopolskiego. Połączenie w rozkładzie jazdy będzie obecne na pewno do czerwca przyszłego roku.

Przewozy pasażerskie na uruchamianej linii realizować będą Koleje Małopolskie sp. z o.o. - Połączenie dedykowane jest głównie dla studentów i osób, które pracują w Krakowie oraz jego okolicach. Być może siatka połączeń będzie bardziej rozbudowana. Na razie chcemy ten pociąg uruchomić. Następnie zobaczymy jak sytuacja będzie się rozwijać. Liczymy na to, że mieszkańcy Jasła oraz pozostałych miejscowości leżących na trasie przebiegu linii przekonają się do kolei i połączenie szybko zdobędzie popularność.  – mówił podczas konferencji prasowej Grzegorz Stawowy, prezes Zarządu Kolei Małopolskich sp. z o.o.

Grzegorz Stawowy

Zarówno przewoźnik jak również władze samorządowe województw podkarpackiego
i małopolskiego, liczą na to, że połączenie stanowić będzie poważną alternatywę a zarazem konkurencję dla przewozów autobusowych. Głównym atutem w talii ma być cena biletu, niższa od tej, którą oferują przewoźnicy autobusowi. To ona właśnie pomimo braku strategii marketingowej mającej promować połączenie w opinii przewoźnika ma decydować o jego sukcesie.

Cena to jednak nie wszystko. Przypomnijmy, że ruch pociągów odbywać się będzie linią zelektryfikowaną, co nie powinno pozostać bez znaczenia dla tych pasażerów, którym kwestia ekologii nie jest obojętna. Co więcej podróż, jak zapewniają szefowie Kolei Małopolskich odbywać się będzie w komfortowych warunkach, z zapewnieniem najwyższych standardów. Składy, którymi pasażerowie podróżować będą już od października są nowoczesne. – Najstarsze ze składów mają jeden rok. Tak naprawdę jeszcze pachną one nowością. – mówi Grzegorz Stawowy.

W superlatywach o nowoczesnych pociągach, które jeździć będą linią Jasło – Kraków mówił również Ryszard Rębilas, wiceprezes Zarządu Kolei Małopolskich. – Gwarantujemy, że o danej porze, jednocześnie 250 osób na miejscach siedzących może pojechać do Krakowa
w trzy i pół godziny. W przyszłości, jeżeli odcinek do Jasła zostanie zmodernizowany to o wynik dwie i pół godziny możemy być spokojni. Pojazdy, które dedykujemy do obsługi linii są najnowszej generacji pociągami wyprodukowanymi przez Newag S.A. Spełniają wszelkie oczekiwania pasażerów w każdym wieku. Posiadają toalety dla niepełnosprawnych, pochylnie, windy, bezprzewodowy internet. Pamiętajmy o tym, że nawet zimą pociągi jeżdżą jak
w zegarku. Nie straszna im gołoledź, jak ma to miejsce w przypadku komunikacji samochodowej czy też autobusowej .
– mówi, Ryszard Rębilas.

Wygodnie będzie można również nabyć bilety. W każdym z pociągów znajdują się dwa biletomaty. Obsługa posiada również mobilne kasy fiskalne, z wykorzystaniem, których prowadzona będzie sprzedaż biletów.

Osobną kwestią pozostaje komfort oczekiwania pasażerów na pociąg na stacji Jasło. Najogólniej rzecz ujmując, stan budynku dworca kolejowego w Jaśle przy ul. Metzgera pozostawia wiele do życzenia. Od lat nie spełnia on swojej pierwotnej funkcji. Jest jednak szansa, że w niedalekiej przyszłości może się to zmienić. Władze miasta niedawno przejęły budynek od Polskich Kolei Państwowych. O koncepcji zagospodarowania budynku dworca kolejowego mówił burmistrz Jasła, Ryszard Pabian. – Od dawna obowiązuje pomysł utworzenia dworca multimodalnego. Obszar dworca wpisuje się w te projekty. Ma to być miejsce, w którym będzie można zmieniać różne środki transportu, poczynając od komunikacji miejskiej czy indywidualnej przechodząc na połączenia kolejowe. – mówi. Pytany o to, jakie kroki zamierza podjąć miasto, aby przygotować dworzec do obsługi pasażerów, wyjaśnia. – Kontrakt, jaki zawarliśmy z PKP zobowiązuje nas do utrzymania przynajmniej w części tego obiektu funkcji komunikacyjnej. Obiekt wymaga modernizacji. Wygląda dokładnie tak jak wyglądał trzydzieści a nawet czterdzieści lat temu. Jego standardy nie odpowiadają obecnym wymogom. Modernizacja, jak wspomniałem zostanie przeprowadzona. Nie jestem jednak
w stanie powiedzieć, kiedy ten końcowy efekt uda się uzyskać. Jeżeli będzie taka potrzeba, to być może część tego obiektu postaramy się tak przygotować, aby podróżni mogli z niej korzystać.
– dodaje Ryszard Pabian.

z lewej Ryszard Pabian

Z faktu, iż starania o uruchomienie połączenia Jasło – Kraków przyniosły spodziewany efekt nie kryje radości Adam Filar, współkoordynator kampanii „Kocham kolej”. – To, że kolej powinna funkcjonować jest oczywiste. Połączenie, które obsługiwać będą Koleje Małopolskie to ważna alternatywa dla przewozów organizowanych w województwie podkarpackim z związku z modernizacją linii 106. Pociągi do Rzeszowa, Krosna czy też Targowisk nie będą jeździć przez blisko dziewięć miesięcy. Liczę na to, że połączenie do Krakowa okażę się perspektywiczne a frekwencja będzie spora.  – mówi.

Adam Filar

Niewykluczone, że w przyszłości uruchomione zostanie dodatkowe połączenie do Krakowa w soboty. Wiele zależy jednak od tego, jak dużą popularnością cieszyć się będą połączenia, które wystartują w październiku.

MD

Napisany dnia: 20.09.2017, 12:37

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ he ?
dnia 26.09.2017, 01:17 · Zgłoś
Dlaczego urzędnicy nie "opiekują się" prywatnymi firmami przewozowymi typu ER-BUS albo Barbara a jednak one świetnie działają bez ich pomocy ?
Dlaczego nie ma Ministerstwa Butów a jednak buty wszyscy mają ?
Odpowiedz
0
@ Jan malec
dnia 25.09.2017, 07:13 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ krakrakra
dnia 21.09.2017, 23:00 · Zgłoś
Jeśli Jaślanie nie docenią, że w komfortowych warunkach mogą dojechać do Krakowa pociągiem, to będzie dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Domyślam się, że Ci którzy tu najgłośniej krzyczą, na oczy nie widzieli tych nowych pociągów i nie wiedzą o czym piszą. Dziwi mnie tylko fakt, że mieszkańcy Jasła potrafią tylko wyrażać niezadowolenie w stosunku do wszystkiego nie mając tak naprawdę niczego. A jak już się im coś "da", to wielkie poruszenie. Kto nie chce, niech nie korzysta. Przecież każdy z Państwa ma wybór. A że teraz większy, to też źle?
Odpowiedz
1
@ tralala
dnia 21.09.2017, 19:25 · Zgłoś
Ja nie potępiam samego faktu uruchomienia połączenia kolejowego - jest potrzebne, bardzo potrzebne.
Ale:
- po co ta pompa? Jedna para pociągów na tydzień i takie halo?
- kiedy remont torów Stróże-Jasło?
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 21.09.2017, 17:30 · Zgłoś
Dobry początek, oby tak dalej.
Odpowiedz
-1
@ łodyniec
dnia 21.09.2017, 22:29 · Zgłoś
Liczy sie koniec ;) a tu bedzie szybki
Odpowiedz
11
@ Kierowca
dnia 21.09.2017, 15:25 · Zgłoś
Dojazd do Krakowa ze względu na coraz dłuższe korki spowodowane szybko
rosnącą ilością samochodów i zwiększające się zatory ze względu
na remonty dróg spowodują, że podróż czasowo nie będzie się wiele różnić
od podróży pociągiem.
Ponadto w zimie ze względu na śnieżyce podróż w zimie jest pociągiem
pewniejsza i bezpieczniejsza a także wygodniejsza.
Uważam, że pociągi osobowe na tej trasie mają .
Trzeba by tylko dostosować rozkład jazdy do potrzeb podróżujących.
Odpowiedz
6
@ PIT
dnia 21.09.2017, 11:38 · Zgłoś
Jak za Gierka , propaganda władz doskonała :" DAJEMY WAM POCIĄG DO KRAKOWA !!!"
Raz w tygodniu , dobre !!! Barbara jeździ co godzinę 7 dni w tygodniu . Studenci umawiają się przez FB . PiS jasielski znowu ogłosi sukces , Rzońca już funduje bilety na dziewiczy kurs.
Odpowiedz
5
@ Git.
dnia 21.09.2017, 10:58 · Zgłoś
Aaaaaaa... Przy tej okazji... Kierowcy "BARBARY" robią wielki błąd...
Pasażerowie sami wkładają i wyciągają bagaż.

Jeśli zatrzymują się w KRK na wcześniej żeby wysadzić pasażerów to każdy może wyciągnąć z bagażnika tyle bagażu ile chce = zakosić wszytko.
Ja straciłem tak polar. Gdyby jednak wychodzili i wydawali bagaż było by to + 30 min.
Wtedy PKP staje się już konkurencyjne ;)
Odpowiedz
4
@ Git.
dnia 21.09.2017, 10:51 · Zgłoś
Nie wiem o co ta tzw. G-burza ...?
Jak mam jechać do KRK to każda okazją jest ok.
Zarówno busy jak i PKP mają swoje plusy i minusy.
Busem jest ciasno, kręgosłup już w połowie drogi woła o lepsze siedzenia.
Znam osoby dla których jazda bez WC nawet na takiej trasie to wielkie wyzwanie (Kraków to również miejsce leczenia dla wielu osób z Jasła).
Kierowca jak ma stan w Krośnie to już nie wjeżdża do Jasła (Trzeba się zdecydować albo te tabliczki na dworcu albo tylko rezerwacja tel). Dawniej kierowca musiał się pokazać na dworcu by ludzie wiedzieli że nie ma po co stać i czekać.

Z pociągiem tych problemów nie ma. Ale są inne. Jeden pełny kurs w weekend to żaden szał. Czas podróży też można by poprawić o 30 min i wtedy konkurencja busa trochę mniejsza. W zimie faktycznie pewnie przy koksiakach trzeba będzie czekać ...itd..itp.

Ale... gdybym miał wybierać czy mieć połączenie kolejowe czy go nie mieć... sprawa jest pozadyskusyjna.
Odpowiedz
7
@ KAROL
dnia 21.09.2017, 09:56 · Zgłoś
Coś tam panie dziejku się poruszyło.To nie zmienia faktu,że jasło to grajdoł,z którego niczym w Średniowieczu prędzej piechotą w świat się dostaniesz ,niż dojedziesz
Odpowiedz
6
@ jaślanka
dnia 21.09.2017, 09:39 · Zgłoś
Dobry pomysł z tym połaczeniem. Przypomniały mi się dawne studenckie czasy i pociąg Bieszczady do Krakowa, który wyjeżdżał z Jasła po godz. 17, a w Krakowie był gdzieś ok. 22.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 21.09.2017, 18:01 · Zgłoś
5 godz. do Krakowa dla pociągu pospiesznego - to cokolwiek przesada, raczej było to bliżej 4 godz. Ponadto, tamten pociąg wjeżdżał do Stróż na zmianę czoła pociągu, było to niezbędne również ze względu na zmianę trakcji, zanim zakończono elektryfikację odcinka Stróże - Jasło, co zajmowało do 30 min. Natomiast ten obecny zespół trakcyjny "Impuls" nie jedzie przez Stróże, gdyż omija je łącznicą.
Odpowiedz
4
@ KKK
dnia 21.09.2017, 08:25 · Zgłoś
8zł bilet dla studenta - busiarze i inni przewoźnicy słyszeli? 250 miejsc siedzących w Impulsie to 5 autobusów i 10 busów.
Odpowiedz
0
@ alfa
dnia 22.09.2017, 21:53 · Zgłoś
A czy busiarzom podatnik dopłaca tak jak się to robi w przypadku kolei?
Odpowiedz
1
@ Student
dnia 24.09.2017, 17:56 · Zgłoś
Od Sanoka i Krosna busiarze jeżdżą codziennie przez Jasła na Kraków kilka a nawet kilkanaście razy. Nikt nie będzie czekał na 1 pociąg w całym tygodniu z Jasła do Krakowa. Zrozumiałeś??
Odpowiedz
4
@ kraków - jasło
dnia 20.09.2017, 22:16 · Zgłoś
Bardzo małymi krokami dojdziemy do hyperloopu i do Krakowa będziemy poruszać się w 17 min Ważne że coś się dzieje ale powoli nie od razu Kraków zbudowano
Odpowiedz
5
@ Co to za dziwało
dnia 20.09.2017, 21:18 · Zgłoś
Co to za dziwadło pociąg do Krakowa po południu ?
PKP powinno liczyć na szerszą grupę pasażerów i uruchomić jakiś pociąg do Krakowa w godzinach przedpołudniowych.
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 20.09.2017, 22:38 · Zgłoś
Z racjonalnego punktu widzenia, jest to oczywisty bezsens. Ale jest to zabieg PR-owski skierowany do studentów, aby pozyskać tę grupę elektoratu, która - z przyczyn jakby naturalnych - jest najbardziej antypisowska.
Odpowiedz
5
@ tor
dnia 20.09.2017, 19:29 · Zgłoś
Najtrudniejszy pierwszy kurs, bo szyny wypaczone długim brakiem używalności.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 20.09.2017, 19:17 · Zgłoś
Sensem transportu kolejowego jest masowość przewozów, zarówno pasażerskich, jak i towarowych. Kolej "weekendowa" - to przypomina raczej skansen kolejowy, niż transport kolejowy w poważnym państwie. Tym bardziej (o czym nie piszą media), że to rozwiązanie na razie jest przewidziane tylko na okres do 14 października br., a co dalej - nie wiadomo. Zastanawiam się, czy ma to być bardziej reklama przewoźnika kolejowego, czy forma kampanii przedwyborczej samorządowców na trasie przejazdu tych pociągów, bo zostanie również uruchomiony drugi pociąg "weekendowy" relacji Jasło - Nowy Sącz.

Link do rozkładu jazdy Kolei Małopolskich Sp. z o.o.:
https://malopolskiekoleje.pl/images/rozklady-jazdy/Krakw---Jaso---ZZRJP-3.IX-14.X.2017.pdf

Natomiast co do Burmistrza - dobrze mówi, tylko jak tego rodzaju plany "dworca multimedialnego" miały się do niedawnego przecież (i na szczęście niedoszłego) projektu budowy galerii na dworcu PKS?
Odpowiedz
3
@ zawiadowca stacji
dnia 20.09.2017, 20:53 · Zgłoś
dworca "multimodalnego" Panie dzieju
Odpowiedz
-2
@ Abnegat
dnia 20.09.2017, 22:21 · Zgłoś
@zawiadowca stacji

Sorry - chochlik klawiaturowy. A przy okazji, jeżeli mam do czynienia z zawiadowcą - czy na stacji Jasło nadal ma miejsce uwstecznienie urządzeń srk do XIX w., tj. w postaci ręcznego nastawiania zwrotnic (chodzi o nast. dysp., nie post. zwr.) w miejsce dawnego scentralizowanego?
Odpowiedz
-1
@ mg
dnia 22.09.2017, 21:28 · Zgłoś
Przy okazji modernizacji linii 2-3 lata temu zwrotnice na głównych torach stacji mają zdalne elektryczne sterowanie, tory poboczne i bocznice mają ręczne.
Odpowiedz
4
@ 10
dnia 20.09.2017, 18:01 · Zgłoś
kolej to nie tylko bilety ale wożenie towarow wynajmowanie powierzchni handlowych terenow to ma słuzyc rozwojowi a nie muzeum pozamykac i puscic wycieczki pod hasłem ale to juz było
Odpowiedz
9
@ do tralala
dnia 20.09.2017, 16:57 · Zgłoś
O wyborze środka komunikacji decydują ludzie i ekonomia a nie politycy.
Nawet gdybyś uruchomił do Krakowa codziennie pociągi co godziną, to
efekt byłby taki, że będą wozić powietrze. W roku 1911 nie było nie tylko
busów ale przede wszystkim prywatnych samochodów.
Odpowiedz
1
@ do do tralala
dnia 20.09.2017, 17:20 · Zgłoś
Rozmawiałem z człowiekiem, który pamiętał dobrze przedwojenny Zagórz. Wtedy to ludzie nie jeździli pociągami, jak piszesz, ale chodzili na piechotę. Wzdłuż torów z Zagórza do Sanoka była wydeptana ścieżka. Na pociąg mogli pozwolić sobie jedynie bogatsi mieszkańcy.
Odpowiedz
3
@ do tralala
dnia 20.09.2017, 16:23 · Zgłoś
Daj jeszcze rozkład jazdy z Sanoka busów z 1911 r. mądralo.
Odpowiedz
7
@ do do tralala
dnia 20.09.2017, 16:48 · Zgłoś
jeśli chdozi o busy - to jest środek komunikacji popularny w krajach zacofanych. Popatrz przynajmniej na Słowację lub Czechy (o Niemczech nie wspomnę) jak tam wygląda komunikacja publiczna.
Ba, z Medzilaborców (6700 mieszk.) masz codziennie 10 pociągów do Humennego (a tam szybka przesiadka i za dalsze 1,5 godziny jesteś w Koszycach).

P.S. W roku 1910 Sanok miał 10 tysięcy mieszkańców.
Odpowiedz
23
@ tralala
dnia 20.09.2017, 16:13 · Zgłoś
W roku 1911 (tak, tak - w 1911) ze stacji w Sanoku odjeżdżało w ciągu doby 14 pociągów, m.in. do Lwowa, Krakowa, Medzilaborców, Nowego Sącza, Przemyśla i Rzeszowa.

link do skanu rozkładu jest tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1024&start=480

Jest 106 lat później. I co mamy? Pytanie do samorządowców wojewódzkich z Rzeszowa - nie wstyd wam?
Odpowiedz
10
@ bumbumum
dnia 20.09.2017, 17:55 · Zgłoś
To na pewno wyglądałoby inaczej, lepiej i korzystniej, gdyby Jasło miało swojego człowieka we władzach samorządowych województwa. Hehe...
Odpowiedz
11
@ Trol
dnia 20.09.2017, 18:24 · Zgłoś
A ilu ludzi miało 106 lat temu samochód...
Zestaw proporcjonalnie to pogadamy.
Odpowiedz
-2
@ Fan
dnia 21.09.2017, 09:16 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ Fan
dnia 21.09.2017, 09:45 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ alfa
dnia 22.09.2017, 21:50 · Zgłoś
To se ne vrati. Równie dobrze mógłbyś domagać się masowego powrotu kaset video i magnetowidów. Ile kiedyś było wypożyczalni? Ile tysięcy filmów na taśmach? A dziś? Niestety, postęp. Transport kołowy wypiera ten kolejowy. Bez dotacji państwowych jedynie kolej towarowa na siebie zarabia. Autobusy i samochody są tańsze w utrzymaniu.
Odpowiedz
17
@ bb
dnia 20.09.2017, 15:48 · Zgłoś
Nie każdy lubi jeździć busami czy autobusami. Niektórzy lubią jechać wygodnie i bez stresu, kiedy kierowca szaleje za kierownicą i godzinami rozmawia przez telefon.
Odpowiedz
3
@ Fan
dnia 21.09.2017, 09:01 · Zgłoś
Własnie ludzie mają miec wybur teraz go nie mają ja np lubie jezdzic pociągiem i czytać sobie książke,za kierownicą a w BUS-ch trzesie ciasno i gwarno jak na jarmaku.
Odpowiedz
-4
@ Sven
dnia 20.09.2017, 15:30 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
16
@ oset.
dnia 20.09.2017, 15:27 · Zgłoś
Zamiast peanów na cześć wątpliwego autoramentu przedsięwzięcia i jego twórców napiszcie lepiej konkretnie kiedy, co i jak, bo nie wszyscy wiedzą. Ale cóż, taki portal. lepiej napisać że gdzieś tam ( w Klęczanach ) most budują, albo że coś się odbyło ( po fakcie), jak by to miało dla Jaślan jakiekolwiek znaczenie.
Odpowiedz
-13
@ Sven
dnia 20.09.2017, 15:19 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-2
@ WM
dnia 20.09.2017, 23:22 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
15
@ ekolog
dnia 20.09.2017, 15:14 · Zgłoś
Trochę słaby argument o ekologii - pociąg nie jeździ na wodę tylko na prąd, który trzeba wyprodukować, u nas najwięcej z węgla a ten nie jest już taki ekologiczny...
Ale ogólnie lepiej jak coś robią niż nie robią nic.
Odpowiedz
7
@ Jolanta
dnia 20.09.2017, 14:53 · Zgłoś
Wsadzić do pociągu kilka osób z Jasła które najwięcej psują i wywieźć na zawsze.
Odpowiedz
45
@ ser_dziurawiec
dnia 20.09.2017, 14:52 · Zgłoś
Pociąg - 1 raz w tygodniu
Bus - co pół godziny.
Też mi alternatywa
Odpowiedz
6
@ Fan
dnia 21.09.2017, 08:58 · Zgłoś
W Busie jezdzisz jak sardelka a w Pociągu masz luz co 30min?? jaka trasa i jakie ceny biletu i jeżdzą jak szaleni co nie którzy kierowcy jak by ziemniaki wozili.
Odpowiedz
3
@ ser_dziurawiec
dnia 21.09.2017, 09:38 · Zgłoś
Z reguły jest dosyć luźno. Poza tym jest jeszcze jeden gigantyczny plus busów. Zatrzymują się w znacznie większej ilości miejsc w Kraku niż pociąg.
Odpowiedz
-2
@ Sven
dnia 20.09.2017, 14:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
26
@ Stein
dnia 20.09.2017, 14:26 · Zgłoś
ile jeszcze potrzeba inwestycji w transport kolejowy, aby osiągnąć taki poziom i taki poziom, jaki był za Gierka ?
Odpowiedz
-1
@ Fan
dnia 21.09.2017, 08:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ mobilne kasy fiskalne
dnia 20.09.2017, 14:19 · Zgłoś
Nie napisano, ile konduktor doliczy do ceny biletu. To ważne, bo do takiego zakupu PKP zawsze dolicza opłatę manipulacyjna...
Odpowiedz
8
@ eu07
dnia 20.09.2017, 23:51 · Zgłoś
0 zł .źddziwiony?
Odpowiedz
6
@ g
dnia 20.09.2017, 14:07 · Zgłoś
najbardziej ciesza sie studenci:

najbardziej smuca podatnicy bo lekko do 1 polaczenia trzeba doplacic ok 15 tys zl!!!
Odpowiedz
13
@ Trójmiasto
dnia 20.09.2017, 21:05 · Zgłoś
Kibice też się cieszą, szczególnie Arki Gdynia bo ten skład jest w naszych barwach.
Odpowiedz
34
@ Anna
dnia 20.09.2017, 13:14 · Zgłoś
Artykuł napisano w takim tonie jak by to było otwarcie linii na Księżyc.
Po zgłębieniu historii- Kolej Galicyjska powstała 160 lat temu, co prawda
wtedy nie było innych środków lokomocji, oprócz furmanek. Nie nadawano
temu wydarzeniu takiego rozgłosu bo inne były czasy, możliwości i problemy.
Ostatnio korzystałam z PKP Intercity z Zagórza do Jasła przyjechał z opóźnieniem
90 minutowym do W-wy 120 min. opóźnienia, czyli do W-wy jechałam 9 godzin.
Odpowiedz
1
@ łodyniec
dnia 21.09.2017, 07:18 · Zgłoś
Tutaj też będą opóźnienia. Godzinę trzeba doliczyć ;)
Odpowiedz
1
@ Student
dnia 24.09.2017, 18:05 · Zgłoś
Dokładnie tym bardziej że to jedno czy 2 połączenia POCIĄGIEM w całym tygodniu to absurd!! Nie jestem temu przeciwny ale busu jeżdżą codziennie kilka razy a autem jadę kiedy chcę. Potrzebna jest porządna droga z Jasła na świat. Bo za 15 lat może się okazać że Krosno będzie miało dwa węzły na S-19 a Jasło dalej w lesie.
Odpowiedz
26
@ Kot
dnia 20.09.2017, 12:58 · Zgłoś
Raz w tygodniu i jeszcze godz.popołudniowe to trochę kiepsko. Lepiej by było rano.
Odpowiedz
11
@ Fan
dnia 21.09.2017, 08:54 · Zgłoś
Rano codziennie zeby uczniowie do szkół mogli rano dojechać i po szkole tak jak było kiedyś ,teraz Autobusami jezdzą nie wiedą nawet jak sie podruzuje pociągiem.
Odpowiedz
-2
@ On
dnia 20.09.2017, 12:51 · Zgłoś
Dobrze że jeden raz na dzień niż wcale znów zle
Odpowiedz
122
@ Stefan P.
dnia 20.09.2017, 12:42 · Zgłoś
Pociągi do Rzeszowa - 2 razy na dzień
Pociągi do Krakowa - 1 raz na tydzień

Jakich by tu słów użyć, żeby pochwalić Pabianów, Zająców, Kurowskie i całą resztę za to olśniewające pasmo komunikacyjnych sukcesów?
Odpowiedz
-3
@ podatnik
dnia 20.09.2017, 12:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ Xx
dnia 20.09.2017, 14:00 · Zgłoś
3godz pociągiem? Szybciej autem jezdze
Odpowiedz
38
@ Aqq
dnia 20.09.2017, 14:12 · Zgłoś
I trzy razy drozej ...pod warunkiem że mandatu nie dostaniesz...no i na promilach można zjechać...same plusy :-) :-) :-)
Odpowiedz
-17
@ podatnik
dnia 20.09.2017, 14:32 · Zgłoś
Powiem inaczej...dlaczego w artykule nie zawarto informacji
o niemałych wszak zasługach radnego Peca w tym przedsięwzięciu?
Nieładnie bo był bardzo aktywny w tym temacie zanim...
Odpowiedz
2
@ Do Stefana
dnia 20.09.2017, 15:42 · Zgłoś
Komentarz nie na temat..
Odpowiedz
-11
@ krzyś mieszko paderewski
dnia 20.09.2017, 20:19 · Zgłoś
mam odpowiedź na twoje pytanie, a jest to zwykłe dzięki.
moje pytanie jest co będę robił całą podróż z wioski Jasło do miasta Kraków bez wifirifi.
Odpowiedz
19
@ Aqq
dnia 20.09.2017, 21:30 · Zgłoś
Mózg ci trochę odpocznie i oczy, na zdrowie ci wyjdzie...zobaczysz realny świat może, zaczniesz samodzielnie myśleć...?
Odpowiedz
9
@ Zobaczysz realny świat
dnia 20.09.2017, 23:07 · Zgłoś
Piękne słowa i mądre rady,ale mało osób z takim myśleniem..smutne,lecz prawdziwe.
Odpowiedz
7
@ eu07
dnia 20.09.2017, 23:49 · Zgłoś
Jedź zgoddnie z przepisami to zobaczysz
Odpowiedz
9
@ vip
dnia 21.09.2017, 07:36 · Zgłoś
Poczytasz, krzysiu, książkę, na zdrowie ci to wyjdzie, a i wieśniactwa umysłowego się wyzbędziesz.
Odpowiedz
-2
@ Fan
dnia 21.09.2017, 08:51 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-16
@ ...
dnia 21.09.2017, 09:25 · Zgłoś
Samochód na gaz = 1 godzina 40 minut i dojeżdżam z Jasła do centrum Krakowa (jadąc zgodnie z przepisami). Koszt = 25 zł. A jak jadę z kimś znajomym to koszt się rozkłada na 2,3,4,5 osób. Kto dzisiaj jeździ pociągami.
Odpowiedz
13
@ nerd
dnia 21.09.2017, 10:26 · Zgłoś
Ci, co nie mają samochodu.
Odpowiedz
2
@ SOLIDARNOŚCIOWIEC
dnia 21.09.2017, 10:50 · Zgłoś
Na stacji PKP trzeba zrobić stojak na hulajnogi bo nie ma gdzie zostawić jak do Krakowa pojade pociągiem
Odpowiedz
3
@ Kamil
dnia 25.09.2017, 22:06 · Zgłoś
Samochód to nie tylko gaz ale także wszelkie rzeczy eksploatacyjne, opłaty ubezpieczeniowe, przeglądy itp. Jak się chce mieć bezpieczny samochód to też trzeba trochę za niego zapłacić. I wtedy już nie robi się 25 zł. Dla studenta przejazd tym pociągiem Jasło- Kraków to ze zniżką 8 zł. To zdecydowanie najtańszy i zarazem najbezpieczniejszy przejazd.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657