Strona główna

„Żądamy obwodnicy poza miastem”

142
Napisany dnia: 15.07.2017, 15:01 , Tagi: Brak

„Nie dla drogi KG2”, „ nie dla tirów przez Jasło” – mówią jaślanie mieszkający w centrum miasta. Grupa blisko 50 mieszkańców ul. Konopnickiej i 17 Stycznia protestowała wobec inwestycji drogowej planowanej w przyszłym roku.

W piątkowe popołudnie mieszkańcy Jasła protestowali na przejściach wokół Ronda Solidarności przeciwko budowie drogi wojewódzkiej tzw. KG2. Na transparentach protestujących widniały napisy z hasłem„ stop pomnikom wyborczym za 20 mln zł”, „nie dla drogi KG2”, „nie dla tirów” oraz „żądamy obwodnicy poza miastem”.

- Szkodliwość oddziaływania drogi KG2 w naszym odczuciu jest zbyt wysoka. Droga na obecnym etapie nie ma żadnych zabezpieczeń typu ekrany akustyczne, ponadto obawiamy się o stabilność wałów przeciwpowodziowych, gdyż droga jest projektowana w bardzo dużym zbliżeniu około 15 metrów od wału i przebiega wzdłuż nich na długości ponad 300 metrów – podkreśla Teresa Pankiewicz, mieszkanka ul. Konopnickiej w Jaśle. - Mamy nadzieję, że na tym etapie będziemy mogli złożyć nasze zastrzeżenia i opinie, które zostaną wzięte pod uwagę, szczególnie jeżeli chodzi o zabezpieczenia przed nadmiernym hałasem, emisją gazów i zapyleniem – dodaje.

Przeciwnicy KG2 są zdania, że budowa kolejnego łącznika nie rozwiąże problemu związanego z dużym natężeniem ruchu pojazdów, ale sprawi, że inne odcinki dróg zmierzą się z tym samym dylematem. - Na przyszły rok prognozowany jest ogromny ruch na poziomie 6 tysięcy pojazdów na dobę, w tym około 2 tysięcy samochodów ciężkich z przyczepami. Może to spowodować rozszczelnienie wałów przeciwpowodziowych i doprowadzić do katastrofy stąd nasz protest – zaznaczają. – Mój dom rodzinny będzie wyburzony. Mieszka w nim moja 77-letnia mama – podkreśla Monika Gorczyca. – Osobiście jestem przeciwna budowie tej drogi, gdyż niczego dobrego to do Jasła nie wniesie i nie rozwiąże problemów komunikacyjnych - dodaje.

Przedstawiciele mieszkańców, którzy protestowali wczoraj wobec budowy nowego łącznika pomiędzy drogami krajowymi nr 73 z 28 spotkali się kilka godzin wcześniej z dyrektorem Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie oraz władzami miasta i powiatu jasielskiego. - Mam wrażenie, że to spotkanie nie było na ten temat czy droga powstanie, czy też nie, tylko jaki będzie zakres skutków oddziaływania oraz jakiego rodzaju będą zabezpieczenia. Nie słyszałem sprzeciwu przeciwko budowie tej drogi, więc mam wrażenie, że ta decyzja została przez mieszkańców w jakiś sposób przyjęta. Chciałem również podkreślić, że budowa tego odcinka nie jest nowym pomysłem. W studium uwarunkowań i kierunku zagospodarowania przestrzennego miasta znajduje się to od wielu lat – tłumaczy Piotr Miąso, dyrektor PZDW w Rzeszowie.

Czy pojawią się zabezpieczenia, o które wnioskują mieszkańcy ul.Konopnickiej nie potrafił odpowiedzieć na tym etapie. Odpowiedź na to pytanie będzie możliwa, gdy zostaną wydane odpowiednie decyzje, w tym środowiskowa.

Burmistrz miasta nie krył zaskoczenia sprzeciwem wobec budowy KG2. - Nie spodziewałem się protestu, bo rzeczywiście o tej inwestycji mówimy chyba od 2013 r . Ja rozumiem problem i odczucie mieszkańców, szczególnie tych, którzy znaleźli się na trasie tego zadania inwestycyjnego, gdzie kilka obiektów wymaga wyburzenia. Jesteśmy na początkowym etapie tego zadania. Wszystko na to wskazuje, że jeżeli proces inwestycyjny będzie przebiegał w miarę płynnie to do końca 2018 r. ta droga powstanie – skwitował burmistrz Ryszard Pabian.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ Głosowanie
dnia 15.07.2017, 15:25. Identyfikator użytkownika: MbkxCBj5d1VU
Ocena
komentarza:
281
Kto za budową nowej drogi KG2 daje +
Kto przeciw budowie nowej drogi KG2 daje -
@ tybin
dnia 15.07.2017, 15:27. Identyfikator użytkownika: 3NUv66e2giJ5
Ocena
komentarza:
-114
coś ty żarł dzis
@ antypis
dnia 15.07.2017, 16:18. Identyfikator użytkownika: l9u644fl5ohA
Ocena
komentarza:
-116
W najblizszych wyborach głosujmy na PO a nie bedzie takich niemądrych pomysłów jak droga wzdłuż Jasiołki!!!
czas odsunąc PIS od władzy
@ antypartyjniak
dnia 15.07.2017, 17:56. Identyfikator użytkownika: lL3mZ0FsB1OF
Ocena
komentarza:
78
nie popieram żadnej partii politycznej, ale jeśli chcesz glosować na PO to naprawde nie mam pojęcia co bierzesz i lepiej to odstaw, jak można głosować na ludzi którzy pół Polski sprzedali za granicą .
@ do antypis
dnia 15.07.2017, 18:05. Identyfikator użytkownika: YrRB1bB1zfMG
Ocena
komentarza:
69
glosuj na po to bedziesz mial obozowisko ciapatych za oknem
@ do antypis
dnia 15.07.2017, 18:48. Identyfikator użytkownika: YrRB1bB1zfMG
Ocena
komentarza:
-42
skad wiesz?
@ hmmm
dnia 16.07.2017, 00:24. Identyfikator użytkownika: aYY0SL2N4GK3
Ocena
komentarza:
24
i tak tiry jezdza przez ta droge... i będą jezdzily tylko ze przez nowa
@ Nieuczciwe
dnia 16.07.2017, 01:06. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
-5
Plusy i minusy skaczą jak komuś pasuje-WSTYD
@ KOŚCIELNY
dnia 16.07.2017, 08:20. Identyfikator użytkownika: ppQxZNqghl4w
Ocena
komentarza:
27
Zaślepiono w rynku ulicę zrobiono deptak bo ktoś kupił kamienice a teraz sprzedaje alkohol bo nie ma ulicy Tak i tu jakiś interesik ktoś ma
@ zioło
dnia 16.07.2017, 12:18. Identyfikator użytkownika: roplbCjkhtgg
Ocena
komentarza:
5
I dobrze ze zablokowano, o tyle mniej spalin w entrum miasta
@ do koscielny
dnia 16.07.2017, 13:10. Identyfikator użytkownika: wRTwCkzOfd29
Ocena
komentarza:
6
dzięki zaślepieniu ulicy to pożal się boże miasto ma namiastkę rynku, gdzie można usiąść i napić się kawy. Chyba nie było takiego drugiego miasta, przez którego historyczne rynek jeździły autobusy MKS
@ 44
dnia 16.07.2017, 14:08. Identyfikator użytkownika: zvK3rSYgwxmg
Ocena
komentarza:
17
dokładnie jest tak jak piszesz bo znam temat mieszkam w sąsiedztwie i widze co się dzieje. Imprezy do 2 w nocy itd ale ktoś dał na wszystko zezwolenie i ktoś to zaakceptował.
@ Do 44
dnia 16.07.2017, 15:32. Identyfikator użytkownika: OFMfCrbUGsfb
Ocena
komentarza:
15
Na Rynku w Krakowie też są imprezy bo taka jest rola i przeznaczenie Rynków. Chcesz chodzić spać o 21 to się wyprowadz na Hankowke lub inną wieś
@ stary
dnia 16.07.2017, 18:50. Identyfikator użytkownika: dsNQx1kzvu26
Ocena
komentarza:
10
jeśl ktoś nie chce mieszkać w mieście gdzie są drogi może się przenieść na bezdroża do wsi pod lasem,mamy wolność.
@ 44
dnia 16.07.2017, 19:43. Identyfikator użytkownika: fomf2o2RcQcw
Ocena
komentarza:
8
Sluchaj kolego w takim razie dlaczego sanepid ochrona srodowiska i nadzor budowlany przymykaja na wszysko oko po to zeby ktos interes robil czyims kosztem i nie chodzi tu tylko o imprezy do 2, a ty jedz ten syf na deptaku bo nawet nie masz pojecia na to w jakich warunkach sanitarnych jest to robione, i czuj sie jak w krakowie ,ej mieszczuchu, mieszczuchu.
@ do 44
dnia 17.07.2017, 13:16. Identyfikator użytkownika: UI1Hc0waeSgE
Ocena
komentarza:
-6
I...znowu w Jaśle zazdrość tym, którzy pracują i zarabiają. Kiedy to się skończy. O zgrozo!!!. Weź się człowieku do ROBOTY i patrz na wszystko i wszystkich krytycznym okiem.
@ 44
dnia 17.07.2017, 19:43. Identyfikator użytkownika: l0jgbkM4a3QM
Ocena
komentarza:
5
Tak sie sklada ze miesiecznie pracuje ok 240 godzin i czasami potrzeba mi troszke spokoju do odpoczynku tak ze pracy nikomu nie zazdroszcze bo mam jej pod dostatkiem a twoj wpis sie kupy nie trzyma bo mam swoje zdanie i nie wiem o co ci chodzi z tym krytycznym okiem.
@ Bizon
dnia 15.07.2017, 15:37. Identyfikator użytkownika: kgjytxqEh6Zv
Ocena
komentarza:
9
Mieszkam na Szajnochy ale trochę rozumiem tych ludzi.
Obwodnica miasta biegnąca przez miasto.
Tylko jakiś szalony szaleniec mógł to wymyśleć.
I do tego te barany piszące, że ludziom w Jasle nic nie pasuje i nic nie można tu zrobić.
Nie barany. Róbcie. Trzeba robic jak najwięcej żeby miasto się rozwijało ale nie byle jak, byle robić. Róbcie z głową.
@ hehe
dnia 15.07.2017, 16:05. Identyfikator użytkownika: IuUaHGEzBygB
Ocena
komentarza:
26
No to wyłóz kase na obwodnicę północną. Masz pojecie ile to kosztuje? Tyle że miasta nigdy nie będzie na to stać a dotacji w takim wymiarze nikt nie da.
@ Jaślanin
dnia 15.07.2017, 16:14. Identyfikator użytkownika: d89ZweFtTEem
Ocena
komentarza:
64
Zdajesz sobie sprawe ze gdyby kiedys ludzie nie oddali swoich działek i domów to dzis nie byłoby osiedla Szajnochy? Jak miasto ma sie rozwijac to takie wyburzenia kilku domów są normalne, tak robi sie na całym świecie. Kiedy budowano obwodnice na drodze 28 też wyburzano domy na Metzgera. Gdyby wtedy tego nie zrobiono dalej cięzarówki jechałyby ul 3go Maja i dalej do centrum miasta, Wuobrazasz sobie to bo ja nie.
@ kaczor
dnia 15.07.2017, 16:44. Identyfikator użytkownika: lpOpxKkDA1Bb
Ocena
komentarza:
5
Bizon ty wiesz gdzie jest ul. Konopnickiej ?
@ wypier
dnia 15.07.2017, 20:30. Identyfikator użytkownika: Uu4BGufxyqYn
Ocena
komentarza:
-4
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Alex
dnia 15.07.2017, 22:21. Identyfikator użytkownika: oGyKIQaI40Ae
Ocena
komentarza:
38
Jaslo śpi a inne miasta uciekają Biecz Pilzno Sanok Krosno
Najlepiej przerzucić ruch z jednej części na drugą i udawać
że coś się robi.Zero obwodnicy parkingów Jaslo się dusi.
@ zioło
dnia 16.07.2017, 12:22. Identyfikator użytkownika: roplbCjkhtgg
Ocena
komentarza:
4
Biecz akurat po otwarciu obwodnicy po[...]dł. Sanok takowej nie ma bo brakło kasy. Wiec nie pisz o czyms czego nie wiesz.
Zresztą jadąc z Krosna do drogi 991 tez przejezdzasz przez centrum. To jest problem miast które są otoczone górkami. To nie takie hop siup wybodowac nowe drogi w takim terenie. Można ale to są ogromne koszty jak na takie małe miasta
@ demokryt
dnia 16.07.2017, 21:40. Identyfikator użytkownika: 3iG1rsajVpGf
Ocena
komentarza:
0
Bizon różni się od baran tylko tym,że jest większy i jest okazem w Polsce.A tak na poważnie to uczepiłeś się tej obwodnicy,a chodzi o łącznik między dwoma drogami krajowymi.Może kiedyś doczekamy obwodnic...
@ obywatel miasta Jasła
dnia 15.07.2017, 16:12. Identyfikator użytkownika: ESiYWyHWA5Lm
Ocena
komentarza:
6
Coś mi się wydaje,że protestujący mają rację .Należy budować obwodnicę jasła.
@ obywatelu
dnia 15.07.2017, 22:10. Identyfikator użytkownika: iMFQlggT3Kxc
Ocena
komentarza:
20
Zobaczysz obwodnicę coś jak świnia niebo.

Wytłumaczenie dlaczego nie: ponieważ budowa kręgosłupa, a dokładnie odcinka szyjnego, uniemożliwia świni podnoszenie głowy do góry - stąd przeświadczenie, że zwierzę to na pewno nigdy nie zobaczy nieba.

Przez analogię: obwodnica północna to taki temat jak budowa zbiornika w Kątach - tylko, że lokalizacja bliżej. Dużo się o niej mówi, zwłaszcza przed wyborami, a nic się nie robi. Jest to tzw. temat dyżurny lub never ending story.
Ponadto jeżeli przy takiej wewnętrznej dróżce są protesty, to co dopiero byłoby przy obwodnicy?

Nie zobaczysz obwodnicy. Nie dlatego, że nie możesz podnieść głowy do góry, tylko dlatego, że jej nie będzie - ani na północy, ani na południu ani gdzie indziej.
@ zioło
dnia 16.07.2017, 12:24. Identyfikator użytkownika: roplbCjkhtgg
Ocena
komentarza:
6
Przestan bredzic o obwodnicy północnej bo na taki koszt nie stac miast które mają kilka razy wiecej mieszkańców. Wam sie wydaje ze zrobienie drogi to wysypanie kilku wywrotek kamienia i zalaniu asfaltem.
@ Kierowca
dnia 15.07.2017, 16:18. Identyfikator użytkownika: J1mti7N4MTHp
Ocena
komentarza:
60
Jak widać na powyższych zdjęciach, młodym nie przeszkadza budowa
nowej drogi gdyż widzą taką konieczność.
Na zdjęciach widać, że sprzeciwia się tylko starsze pokolenie,
babcie i dziadkowie.
Pani Ilona Dziedzic kłamie pisząc, że strajkują mieszkańcy centrum miasta.
Ta pani chyba nie mieszka w Jaśle i nie wie, że przed wojną Ulaszowice były wsią.
Teraz mają takie aspiracje, że są centrum Jasła.
Żądam podjęcia więcej takich decyzji o rozbudowie Jasła.
Krosno już odcinkami buduje obwodnicę na południe od lotniska.
A to, że droga będzie przebiegać blisko wału to jest dodatkowy argument,
że szeroki korpus drogi wzmocni wał od strony rzeki Jasiołki.
@ sir
dnia 15.07.2017, 17:03. Identyfikator użytkownika: POwVJbhv8eHT
Ocena
komentarza:
19
Młodzi pracują dla niemca, zarabiają, żyją i nie mają czasu ani ochoty na tym podobne pajacowanie. koniec.
@ Darqs
dnia 15.07.2017, 20:37. Identyfikator użytkownika: 6pioqnYR7yRV
Ocena
komentarza:
-2
Sam sobie przeczysz...
Wiele obszarów wokół miasta przed wojną było wsiami, ale dzięki rozbudowie której tak bardzo żądasz, należy teraz do miasta... i tak też jest w tym wypadku.

A jeśli chodzi o wały, to jeśli sądzisz że ktokolwiek dzięki tej drodze przyczyni się do poprawy ich stanu to jesteś naiwny. Nie ma na to pieniędzy!!!
@ Do kierowcy
dnia 15.07.2017, 23:28. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
-1
Proszę założyć okulary,idą młodzi,młodzież i dzieci,a najbardziej żal mi Tych starszych i ręczę,że gdyby widzieli rację w budowaniu tej łącznicy,pogodziliby się z tym faktem dla dobra młodszych pokoleń.Jednak żal poświęcać się dla bezsensownej drogi.Wiem jak trzęsą się domy od tirów,a co dopiero wały.
@ kaczor
dnia 15.07.2017, 17:00. Identyfikator użytkownika: lpOpxKkDA1Bb
Ocena
komentarza:
13
Rzadamy zeby mieszkancy ul. Konopnickiej wyniesli sie poza miasto.Krempna czeka.
@ e tam
dnia 15.07.2017, 22:08. Identyfikator użytkownika: zudBaxpxCWCl
Ocena
komentarza:
-18
no to mamy nowa miejscowosc KREMPNA gdzie to jest???
@ Gąsior
dnia 15.07.2017, 23:33. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
5
Lepiej na Złodziejówkę jak już..
@ demokryt
dnia 16.07.2017, 21:44. Identyfikator użytkownika: 3iG1rsajVpGf
Ocena
komentarza:
1
Ale jesteś błyskotliwy. Właśnie tak pisze się nazwę tej miejscowości...
@ Jjj
dnia 15.07.2017, 17:21. Identyfikator użytkownika: 4x7CUmWVRO6J
Ocena
komentarza:
41
50 mieszkańców nie chce.
35 950 mieszkańców chce.

Niech zwycięży demokracja :)

Albo referendum zrobić, choć jak mieli zamiar protestować to powinni dp robić 4 lata wczesniej a nie teraz sie obudzili.
@ Mat
dnia 15.07.2017, 22:34. Identyfikator użytkownika: 012sQvGyCY4T
Ocena
komentarza:
3
A skąd pewność że ta reszta chce. Czy aby na pewno wpuszczanie ruchu blisko centrum jest najlepszym pomysłem Miasteczko jest jednym z bardziej zanieczyszczonych więc wpuśćmy jeszcze parę tirów , a co ważne żeby wydać trochę kasy
@ planowanie
dnia 15.07.2017, 17:25. Identyfikator użytkownika: CEnh7eplgiu9
Ocena
komentarza:
39
Droga była w planie przestrzennym od dwudziestu lat i nikt
nie protestował. Mieszkańcy Konopnickiej obudzili się po podpisaniu
umowy na wykonanie. Trochę za późno na dyskusję czy budować.
Można dyskutować co najwyżej jak budować najlepiej i najmniej
uciążliwie, a wały będą wzmacniane.
@ nikt
dnia 15.07.2017, 17:36. Identyfikator użytkownika: P1jTYy9PxNMS
Ocena
komentarza:
0
Wyobraźmy sobie, że obwodnica przebiega ulicą przy której każdy z was mieszka. Jesteście za czy przeciw?
@ Darqs
dnia 15.07.2017, 20:20. Identyfikator użytkownika: 6pioqnYR7yRV
Ocena
komentarza:
4
Pytanie retoryczne...
Tylko u nas jest mentalność "psa ogrodnika", którą to tłumacząc na tą sprawę może brzmieć mniej więcej tak: "ja mam hałas, smród itd. to dlaczego ty masz go nie mieć".
Tylko dlaczego jak mam ten smród i hałas to nie protestuję???
@ jorgi
dnia 17.07.2017, 18:37. Identyfikator użytkownika: ctn8QDOZrVFN
Ocena
komentarza:
1
Mam kolegę z Przeworska, zrobili mu autostradę 200 m od domu, byłem u niego hałas straszny, ale co mieli zrobić on i 17 sąsiadów, A4 musiała powstać, a tam nie było nigdzie całkowitego odludzia, znaczy było miejsce jedno ale grunt się nie nadawał pod drogę. Teraz już trochę ochłonął bo postawili im ekrany. Ja mieszkam w Brzyszczkach i co mam powiedzieć jak cały ruch tędy? A ta droga to plus, bo nawet czego bym chciał i powstanie kiedyś obwodnica to ułatwi ruch samym mieszkańcom jasła, jeszcze jeden most by się przydał.
@ obwodnica
dnia 15.07.2017, 17:58. Identyfikator użytkownika: CEnh7eplgiu9
Ocena
komentarza:
17
Nazywanie tego obwodnicą jest z gruntu nieprawdziwe. W zasadzie nie
buduje się obwodnic na podrzędnych drogach wojewódzkich. To jest po prostu
nowy przebieg drogi, a nikt nie zarzuca budowy obwodnicy drogi krajowej
poza Jasłem, ale to dosyć daleka przyszłość.
@ Sven
dnia 15.07.2017, 18:22. Identyfikator użytkownika: nLwez0nmw8vT
Ocena
komentarza:
-3
Burmistrzu pojedź do zgłębia Ruhry i zobacz jak tam są rozwiązane sprawy z obwodnicami...Nie idź tanimi kosztami budowy obwodnicy bo jej niewydolność po paru latach okaże się niewiele warta.
@ Brawo Sven
dnia 16.07.2017, 00:12. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
0
Tak jak z reformami-niewypał i odwrót-straty i dodatkowe koszty..
@ Agent Delegat
dnia 15.07.2017, 18:39. Identyfikator użytkownika: 19iEn3zb8UC0
Ocena
komentarza:
18
Jeszcze raz, bo widzę że nie każdy ogarnia. To NIE JEST droga, która ma rozwiązać problem komunikacyjny Jasla. Taka jeszcze długo nie powstanie. To jest droga, ktora ma wyprowadzić ruch z ulicy Lwowskiej. A mieszka w jej najbliższym otoczeniu z 2 tysiące osób (Kotlina, Brzyszczki), jest przy niej szpital i szkoła. I to wystarczający argument za jej powstaniem.
@ Darqs
dnia 15.07.2017, 20:00. Identyfikator użytkownika: 6pioqnYR7yRV
Ocena
komentarza:
9
Jeśli to ma być droga, która nie rozwiąże problemów komunikacyjnych to czy nie lepiej zrobić obwodnicę z prawdziwego zdarzenia (raz a dobrze) a nie szkłem d..ę utrzeć?? A tak to jaki jest sens "odciążyć" jednych na rzecz drugich? - chyba głęboko ukryty.
Tak naprawdę to zamiast się licytować w sprawie dróg to mieszkańcy tych ulic powinni się dołączyć do protestu i wymusić budowę prawdziwej obwodnicy. Odetchnęli by i Oni i też ul. 17 Stycznia - która chyba najbardziej cierpi pod względem komunikacyjnym.

Pozdrawiam.
@ z Lwowskiej
dnia 15.07.2017, 18:50. Identyfikator użytkownika: gJbi9Hxpt215
Ocena
komentarza:
10
Nie moge uwierzyć , że ta droga wreszcie powstanie .Brawo burmistrz Pabian .
@ Darqs
dnia 15.07.2017, 20:02. Identyfikator użytkownika: 6pioqnYR7yRV
Ocena
komentarza:
-7
Ale powiedz tak naprawdę co Tobie jako mieszkańcowi ul Lwowskiej to pomoże?? Jadące TIR'y na Krosno i tak będziesz miał pod oknami.
@ leśmian.pl
dnia 16.07.2017, 13:29. Identyfikator użytkownika: A8iyo09fNu2f
Ocena
komentarza:
1
Wiem,że dla niektórych czytanie ze zrozumieniem to istna katorga. "Draqs" nie potrafi pojąć,że planowana łącznica "przejmie" tiry ze wszystkich kierunków ( Tarnów,Krosno,Nowy Sącz) w obydwu kierunkach,stąd ul.Lwowską ciężarówki nie pojadą ku mojej uciesze...
@ Darqs
dnia 18.07.2017, 20:41. Identyfikator użytkownika: csUebu5Xdfj1
Ocena
komentarza:
0
Oj naiwny jesteś :))
Jedyne co przejmie to ruch z Tarnowa w stronę Biecza i... to wszystko. Więc ul. Lwowską może ta droga nieco odciążyć ale z niej ruchu samochodów ciężarowych nie wyeliminuje.
@ d
dnia 15.07.2017, 19:03. Identyfikator użytkownika: VvF3M9GoUlLV
Ocena
komentarza:
26
Nie robic nic ... Pieniądze na Krosno oni wiedza jak wykorzystać...
@ Do d
dnia 16.07.2017, 00:20. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
-1
Chwalicie Krosno,ciekawe jak Oni widzą tą Waszą inwestycję?
@ Lord
dnia 15.07.2017, 19:09. Identyfikator użytkownika: 8NSspiVyJDK2
Ocena
komentarza:
15
Ten łącznik nie rozładuje korków, tylko zewnętrzna obwodnica Biecz Gorlice Krosno mają , a co z naszym kochanym Jasłem! Włodaże wezcie si÷ qurfa do roboty!!!
@ Darqs
dnia 15.07.2017, 20:14. Identyfikator użytkownika: 6pioqnYR7yRV
Ocena
komentarza:
4
W Jaśle mamy same "giganty" budowlane. Pierwszym jest most na zakręcie (za Niegłowicami, nikt tak nie buduje) a drugim ma być droga wojewódzka przez środek miasta - mam nadzieję, że nie powstanie!!!
@ demokryt
dnia 16.07.2017, 21:51. Identyfikator użytkownika: 3iG1rsajVpGf
Ocena
komentarza:
0
Tak,ten most po łuku jest ewenementem w skali kraju,a wybudował go sołtys Niegłowic.Na prawdę mi Cię szkoda...@Darqs
@ Dargs
dnia 16.07.2017, 23:03. Identyfikator użytkownika: t4hNXm51nzqh
Ocena
komentarza:
5
A rondo przy wiadukcie?wszyscy kierowcy narzekają
@ jurciu
dnia 15.07.2017, 19:39. Identyfikator użytkownika: QSJEkdW8qABp
Ocena
komentarza:
-11
Jaki gospodarz taka obwodnica jaki wyborca taki wybrany niech burmiszcz zapyta prostego chłopa gdzie ma być obwodnica i porówna kto dobrze myśli
@ do jurciu
dnia 15.07.2017, 21:40. Identyfikator użytkownika: iMFQlggT3Kxc
Ocena
komentarza:
14
Napisz BÓRMISZCZ - to jest bardziej poprawne i zgodne z twoją edukacją.
@ Do do Jurciu
dnia 16.07.2017, 00:31. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
2
Cóż błąd ortograficzny,ale Jurciu ma rację.Gorsze są błędy życiowe,budowlane itd.Warto radzić się prostego chłopa i sprawdziło się zawsze..każdy o tym wie lecz nie przyzna się.Znam przypadki,gdy inżynier radził się zwykłego robotnika i dobrze na tym wychodził.
@ Ona
dnia 15.07.2017, 19:45. Identyfikator użytkownika: Dt6eeiAy8erV
Ocena
komentarza:
9
Popatrzcie tylko, jak szybko rozwija się Krosno. Tam nikomu nie przeszkadza MCdonald, ani nowe drogi. Wyprowadźcie się na wies i tyle
@ Do ona
dnia 16.07.2017, 00:34. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
3
Trochę taktu i empatii
@ Jaślanin
dnia 15.07.2017, 20:05. Identyfikator użytkownika: u1JW732wyeA3
Ocena
komentarza:
3
Ta droga jest po to by wiecej truć spalinami / smogiem/ mieszkańców. Zamiast odddalać transport w szczególności towarowy od centrum miasta to Burmistrz Pabian na odwrót kieruje go do centrum. Hahaha. Decyzja Burmistrza budowy tej drogi jest absolutnie nie przemyślana i bezzasadna bo nie poprawi płynności i bezpieczeństwa w komunikacji.
@ Ja
dnia 15.07.2017, 21:13. Identyfikator użytkownika: NoXdEJF0VIPI
Ocena
komentarza:
9
Gdzie tam masz centrum??? Chyba centrum zaścianka przeciez nie kieruja ruchu do rynku tylko omijaja brzyszczki i cala lwowska gdzie jest troche wiecej zabudowan niz na konopnickiej
@ Do Jaślanina
dnia 16.07.2017, 00:41. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
5
Dlatego ludzie są przeciwni-przeżyli trudne czasy,ciężko pracowali a teraz muszą oddać dla drogi,która nie rozwiąże problemu-przykre bardzo.
@ Do Jurcia
dnia 16.07.2017, 00:45. Identyfikator użytkownika: WTKcOoJzFXNP
Ocena
komentarza:
1
Proszę zwrócić uwagę,jakie "ja"sadzi błędy..
@ Jaslo, Floriańska
dnia 15.07.2017, 21:04. Identyfikator użytkownika: 1yZlYUzxUrQD
Ocena
komentarza:
2
Jestem przeciw. Ta droga tylko pogrąży Jasło, na Piłudskiego permanetny korek, ktory juz dzisiaj doskwiera, trzeba prawdziwej obwodnicy, mieszkańcy zionnickiek mają rację.
@ 88
dnia 15.07.2017, 22:38. Identyfikator użytkownika: 7T6NFsbVfCC2
Ocena
komentarza:
-5
Młodzież z Ulaszowic się spisała na protescie.
@ ¶№ЌiO
dnia 15.07.2017, 22:38. Identyfikator użytkownika: qoukKrilcfbN
Ocena
komentarza:
18
To ci sami którzy nie chcieli McDonald's ?
@ Abnegat
dnia 15.07.2017, 23:03. Identyfikator użytkownika: oAMkEGJOmCl5
Ocena
komentarza:
1
Jeżeli na spokojnie przeanalizować aspekt techniczno-prawny tej niefortunnej inwestycji, to pojawia się szereg wątpliwości. Gdyby na ul. Lwowskiej miało dojść do ograniczenia ruchu pojazdów pod względem masy czy nacisku na oś, to odcinek ten musiałby utracić status drogi krajowej, natomiast roli tej nie przejmie droga KG2, gdyż będzie posiadała status drogi wojewódzkiej. Czyli co - przerwa w ciągłości DK73? Czy jest to w ogóle możliwe w świetle ustawy o drogach publicznych? Przecież w świetle tej ustawy, łącznik między drogami krajowymi powinien również mieć status drogi krajowej. A może nie mówią prawdy i później okaże się, że KG2 to jednak droga krajowa?

Kwestia szpitala. Niejednokrotnie był podnoszony argument, że droga KG2, odciążając ul. Lwowską, tym samym spowoduje zmniejszenie niekorzystnego wpływu na szpital. Jednak spojrzenie na planowany przebieg KG2 jednoznacznie pokazuje, że ta nowa droga będzie przebiegać w takiej samej odległości od szpitala, jak ul. Lwowska, tylko po drugiej stronie. Wydawałoby się logicznym, że teren między szpitalem i Jasiołką powinien pełnić rolę strefy ochronnej, ciszy i zieleni. Dziwne, że nikt nie podnosi tego argumentu, natomiast szybko znajdują się obrońcy jakiegoś rzadkiego owada, który jakoby miał tam zamieszkiwać. Ciekawe, czy raport z oddziaływania inwestycji na środowisko również ignoruje tę kwestię?
@ demokryt
dnia 16.07.2017, 22:05. Identyfikator użytkownika: 3iG1rsajVpGf
Ocena
komentarza:
-6
Zagmatwałeś się człowieku w swoich przemyśleniach.Łącznik KG2 jak nazwa wskazuje połączy "na skróty" drogę krajową nr 73 z drogą krajową nr 28,koniec,kropka.Wyeliminuje to ruch ciężki z ul.Lwowskiej (wjazd do szpitala) i dalej przez Brzyszczki.Masz jakieś wątpliwości co do raportu oddziaływania na środowisko,togo odszukaj i przeanalizuj...
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 05:23. Identyfikator użytkownika: 84OdHY9aYHT6
Ocena
komentarza:
2
"Łącznik KG2 jak nazwa wskazuje połączy "na skróty" drogę krajową nr 73 z drogą krajową nr 28,koniec,kropka."

Rzeczywiście wskazuje, jak w tej anegdocie rodem ze Studium Wojskowego: "Chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów ręcznych". Ponadto, to ciekawe, bo jeszcze niedawno cała oficjalna narracja usiłowała przedstawić tę inwestycję jako przedłużenie drogi wojewódzkiej 992 - też miało to wynikać z tej nazwy? To kto się tutaj zagmatwał w argumentacji? To jaką w końcu kategorię będzie miał ten łącznik? Bo przy takiej argumentacji jak wyżej wymieniona, zgodnie z ustawą o drogach publicznych, musi mieć kategorię drogi krajowej!

Natomiast co do raportu oddziaływania na środowisko - nie mogłem znaleźć w sieci, bo raportu takiego prawdopodobnie jeszcze nie ma, podobnie, jak nie ma projektu, gdyż podpisana kilka dni temu umowa z wykonawcą jest w systemie "zaprojektuj i wykonaj". To, co dotychczas wykonano, to tylko koncepcje.

Przy okazji, chciałbym przypomnieć nie omawiany aspekt sprawy - otóż Urząd Miasta ma dofinansować inwestycję kwotą ponad 4 mln zł i to już nie jest sprawa wyłącznie słownych przepychanek. To są konkretne środki należące do społeczności lokalnej, którymi nie wolno dysponować w sposób nieodpowiedzialny.
@ qq
dnia 15.07.2017, 23:05. Identyfikator użytkownika: 92iBff2NXqyo
Ocena
komentarza:
16
Dawnuej jak cały ruch pojazdów ciężarowych szedł przez ul kraszewskiego i 3maja jakoś żyliśmy i dawaliśmy radę,choć szyby w blokach drżały. Nikt nie strajkował, było jasne że skoro chce sie mieszkać w mieście to trzeba być przyzwyczajonym na hałas.
@ Dogg
dnia 16.07.2017, 08:00. Identyfikator użytkownika: EwFgdmvqFfea
Ocena
komentarza:
7
Mieszkańcy bloków wiedzieli jakie warunki są i mogli wybrać inne warunki mieszkania.Protestujący od początku nie akceptowali tej budowy drogi z wielu powodów, a najważniejszy,że w przyszłości okaże się niesprawdzoną inwestycją,tak jak budowa bloków na Kotlinie.Teraz im tiry przeszkadzają więc innym utrudnić życie.
@ hmmm
dnia 15.07.2017, 23:52. Identyfikator użytkownika: iRPVQIEwgEM7
Ocena
komentarza:
10
wszysco o obwadnicy, a
przeciez to nie Obwodnica ale Trasa Srednicowa ...
@ nick
dnia 16.07.2017, 06:42. Identyfikator użytkownika: nxXvoqmbyJLa
Ocena
komentarza:
1
nie wolno budowac obiektow trwałych 50 m od podstawy wału przeciwpowodziowoego
@ do Abnegat
dnia 16.07.2017, 06:44. Identyfikator użytkownika: QsByZunQHlW9
Ocena
komentarza:
-4
Znowu nie jesteś w formie. Tą jednakowa odległość Lwowskiej i KG2 od szpitala
to czym mierzyłeś ? Przekracza twoją wyobraźnię, że po wybudowaniu KG2 można
nie likwidując odcinka drogi krajowej postawić w kierunku Lwowskiej odpowiedni
znak drogowy ?
@ Do do Abnegat
dnia 16.07.2017, 08:24. Identyfikator użytkownika: EwFgdmvqFfea
Ocena
komentarza:
7
Musisz haczyk znaleźć,gdyż w innych kwestiach jest niezawodny i warto liczyć się z Jego mądrymi i na spokojnie rozważanymi argumentami.Pohopność nigdy nie przyniosła korzyści,zwłaszcza,gdy niesie niepowetowane szkody i straty/nie służy dobru ludziom/
@ Abnegat
dnia 16.07.2017, 14:13. Identyfikator użytkownika: vRCgN6FPNA0A
Ocena
komentarza:
-3
@do Abnegat

Tę odległość mierzyłem na tzw. "oko" i nie od wejścia do szpitala, tylko od położonego najbliżej projektowanej drogi skrzydła, bo przecież to jest istotne. Ocena wizualna w tym przypadku wystarczy, bo jeżeli nawet ta odległość jest o 20 m większa niż od Lwowskiej, to praktycznie nic nie zmienia. Jak jedziesz autem lub parkujesz, to chyba nie wychodzisz i nie mierzysz metrem czy się zmieścisz, tylko uruchamiasz "oko"?

Sprawa ograniczenia ruchu na ul. Lwowskiej. Z ustawy o drogach publicznych, art. 1 wynika, że z drogi publicznej „może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych”. Jeżeli więc ul. Lwowska miałaby zachować status drogi krajowej, to ograniczenie na niej masy pojazdu musiałoby odbyć się za zgodą GDDKiA, która może uznać to ograniczenie za nieuzasadnione. Przepis dotyczący stosowania znaku B-18 stanowi bowiem, że:

„Stosuje się go przed odcinkami dróg, których nośność jest niewystarczająca dla przejazdu pojazdów dopuszczonych do ruchu bez ograniczeń. Na znaku podaje się wartość wynikającą z rzeczywistej nośności obiektu lub drogi.
W uzasadnionych przypadkach znak ten może być stosowany również w związku z istnieniem przy drodze obiektów zabytkowych lub innych, dla których wstrząsy wynikające z ruchu ciężkich pojazdów są szkodliwe”.

Z powyższego wynika, że w omawianym przypadku nie zachodzą przesłanki, które uzasadniałyby ograniczenie dopuszczalnej masy pojazdu na ul. Lwowskiej, a przynajmniej - decyzja taka może być podważona na drodze postępowania administracyjnego. Kto wtedy będzie jeździł drogą - "pomnikiem wyborczym" za 20 mln zł?
@ My
dnia 16.07.2017, 06:50. Identyfikator użytkownika: DavQdZxbw4cu
Ocena
komentarza:
6
My mieszkańcy ULASZOWIC elita Jasła popieramy drogę
wzdłuż czworakow na Konopnickiej.
@ Patriotyzm
dnia 16.07.2017, 08:30. Identyfikator użytkownika: EwFgdmvqFfea
Ocena
komentarza:
10
Skoro czworaki to zabytek i w takim razie ul.Konopnickiej pod ochroną jako pomnik dla poetki.Przeczytajcie"Miłosierdzie gminy".
@ demokryt
dnia 16.07.2017, 22:23. Identyfikator użytkownika: 3iG1rsajVpGf
Ocena
komentarza:
5
Przestańcie już z tą ul.Konopnickiej.Co ma ona wspólnego z łącznikiem? Z tą ulicą kolizja występuje dopiero przy wlocie w ul.Piłsudskiego i do wyburzenia będzie kilka domów,a 80% drogi biegnie przy wałach Jasiołki...
@ ...
dnia 16.07.2017, 11:02. Identyfikator użytkownika: WXHZWuzwU3CL
Ocena
komentarza:
8
Same starocie z czasow PRL mlodzi chca dróg! niech odchodzi falszywe pokolenie! wy***wiać obgadywac sasiadow a nie protesty.
@ Abnegat
dnia 16.07.2017, 19:32. Identyfikator użytkownika: y0DODSooFWFg
Ocena
komentarza:
-3
Stare pokolenie nie ma jeszcze tak wypranych mózgów jak młode, dlatego jest w stanie podjąć protest przeciwko głupiej decyzji. A młode pokolenie wszystko przełknie jak pelikany, nawet jeżeli decyzję podejmują jegomościowie z pokolenia tego samego, co krytykowana większość protestujących. Czy tu jest jakaś logika?
@ ...
dnia 16.07.2017, 20:27. Identyfikator użytkownika: g9qLsVq5ApgJ
Ocena
komentarza:
-6
Mc Donald byłzłym pomysłem? nowe drogi są złym pomysłem? galeria była złym pomysłem? Może niech zbudują kolejny pomnik, albo apteke zeby starsi mieli gdzie leki kupować hmm? ktoś się bedzie sprzeciwiał wtedy? Albo niech 3 kościoły sobie wybudują.
@ Mc Donald
dnia 17.07.2017, 18:21. Identyfikator użytkownika: LvSHRs8aHuDv
Ocena
komentarza:
1
Świetne miejsce dla niego tam,gdzie Celpap.
@ qwerty
dnia 16.07.2017, 11:45. Identyfikator użytkownika: aeiZnvwLhsMT
Ocena
komentarza:
9
Krzyczą nie dla tirów a co drugi jak nie wszyscy kupują w internecie albo masowo robia zakupy w marketach... Czym to wożą? Krasnoludki podrzucają? Nim kurier zabierze i dostarczy to całość zwożą ciężarówki. Wiem bo robię tą robotę...
@ marek
dnia 16.07.2017, 12:19. Identyfikator użytkownika: iIhrdYOjxg2P
Ocena
komentarza:
5
po raz kolejny pieniadze wyzucone w bloto
@ do Abnegat
dnia 16.07.2017, 15:02. Identyfikator użytkownika: 8YNMrXo0SwC0
Ocena
komentarza:
1
Z twoich wypowiedzi wynika, że jesteś czystym teoretykiem
i nigdy nie miałeś do czynienia z podejmowaniem jakichkolwiek
odpowiedzialnych decyzji.
@ Decyzje
dnia 16.07.2017, 16:29. Identyfikator użytkownika: 5TYvXTYo19VK
Ocena
komentarza:
4
Odpowiedzialne decyzje podejmuje się nie hop-siup,ale w oparciu o wiedzę teoretyczną i praktyczną,opinie ludzi doświadczonych,przedyskutowanych.Lepiej wcześnie niż później zapobiec katastrofie-a ile takich się zdarza.Taka inwestycja to poważna i odpowiedzialna decyzja.Podpisujący niech weźmie odpowiedzialność na siebie-bo ludzie interweniowali,a co tyle głów,to nie jedna.
@ Abnegat
dnia 16.07.2017, 19:16. Identyfikator użytkownika: y0DODSooFWFg
Ocena
komentarza:
-4
Tak się akurat składa, że miałem okazję podejmować odpowiedzialne decyzje, na szczeblu dużego kombinatu przemysłowego, również w dziedzinie związanej z transportem. Ale przypuszczam, że masz na myśli decyzje nie merytoryczne, lecz polityczne i takich istotnie nie podejmowałem, gdyż nigdy nie zajmowałem się uprawianiem polityki. Jednak niniejsza dyskusja ma charakter merytoryczny i takie też powinny być argumenty. Daruj więc sobie argumenty "ad personam" i decydowanie, kto ma prawo wypowiadać się na omawiany temat.
@ ser_dziurawiec
dnia 16.07.2017, 16:03. Identyfikator użytkownika: HVxuT2xWzKMC
Ocena
komentarza:
7
Chwila, jeszcze niedawno zapowiadali na przyszły rok budowę zachodniej obwodnicy przez Kaczorowy. Obwodnicy, która usunie z miasta te ciężarówki, które podobno mają jeździć przez ten łącznik.
To po jaką cholerę potrzebny ten łącznik?
@ Ser dojrzały
dnia 16.07.2017, 16:34. Identyfikator użytkownika: 5TYvXTYo19VK
Ocena
komentarza:
9
Każdy myślący wie o co w tym wszystkim chodzi i tak się nie godzi.
@ Logika
dnia 16.07.2017, 16:38. Identyfikator użytkownika: 5TYvXTYo19VK
Ocena
komentarza:
9
Jeśli wiadomo,że moja kadencja się kończy, to nie ryzykuję i nie ponoszę odpowiedzialności.Uważam też na fałszywych doradców z bliskiego grona.
@ jas
dnia 16.07.2017, 18:24. Identyfikator użytkownika: oPABnoohiDzN
Ocena
komentarza:
1
najlepiej nic nie robić w Jaśle. I tak dalej to wkrótce trzeba będzie zaorać
@ Abnegat
dnia 16.07.2017, 18:40. Identyfikator użytkownika: y0DODSooFWFg
Ocena
komentarza:
-2
Czyli co - należy robić cokolwiek, po to tylko, żeby robić? Bez względu na koszty społeczne i sens ekonomiczny?
@ ...
dnia 17.07.2017, 00:58. Identyfikator użytkownika: 8E29yeq98GEC
Ocena
komentarza:
-6
do Abnegat- zbuduj sobie jeszcze jedna apteke w jasle jest ich za malo.
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 05:30. Identyfikator użytkownika: 84OdHY9aYHT6
Ocena
komentarza:
-4
Ta wypowiedź nie powinna być adresowana do mnie, lecz do tego, co uważa, że trzeba robić cokolwiek - ja tak nie uważam.
@ Do@...
dnia 18.07.2017, 07:40. Identyfikator użytkownika: ur6oqIS5NJ8E
Ocena
komentarza:
3
Właśnie-brakuje w Jaśle apteki dla "elity"..
@ mieszkaniec65
dnia 17.07.2017, 07:15. Identyfikator użytkownika: tc55VXK7cDHF
Ocena
komentarza:
-2
pan burmistrz z pis-u jak zwykle zdziwiony nic nowego
@ dragoness
dnia 17.07.2017, 08:24. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
3
Na jakąkolwiek obwodnicę szans w tej chwili nie ma. Wszelkie dywagacje na ten temat to wishfulthinking lub kiełbasa wyborcza. O łączniku KG2 mowa była od lat, jego przebieg również był znany, więc mieszkańcy wiedzieli, co ich czeka. Nie jest to rozwiązanie idealne, zwłaszcza dla mieszkańców 17 Stycznia, ale w chwili obecnej lepszego nie ma.
@ Ludzik
dnia 17.07.2017, 12:20. Identyfikator użytkownika: abvcuPhbAaYe
Ocena
komentarza:
2
...a jak pobuduja to juz nigdy szans nie bedzie
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 13:02. Identyfikator użytkownika: FGcLqCLLfUE0
Ocena
komentarza:
0
Droga KG2 nie tylko, że nie jest obwodnicą, ale również nie jest żadną alternatywą dla obwodnicy. To tylko skrót o ok. 2 km już istniejącego połączenia między drogami krajowymi 28 i 73. Z tego punktu widzenia, projekt ten nie ma technicznego ani ekonomicznego uzasadnienia.

Natomiast co do obwodnicy północnej - to nieprawda, że nie ma ona szans, gdyż jest elementem przyjętego do realizacji zadania modernizacji DK73 od Pilzna do Jasła, które będzie realizowane ze środków państwowych, natomiast w gestii Urzędu Miasta pozostaną drogi dojazdowe. Czy nie lepiej byłoby przeznaczyć te 4 mln, które mają być bezmyślnie wydane na KG2 - na prace projektowe i przygotowawcze dotyczące tych połączeń z obwodnicą?
@ kandydat
dnia 17.07.2017, 16:31. Identyfikator użytkownika: 0QUVgpRTejra
Ocena
komentarza:
13
Abnegacie ujawnij się wreszcie. Wybory tuż, tuż. Znasz się
na wszystkim i na wszystko masz świetne recepty. Takiego
burmistrza nam w Jaśle potrzeba. Wygrasz w cuglach.
@ Do Kandydata
dnia 17.07.2017, 17:13. Identyfikator użytkownika: uh4DR99lsGY7
Ocena
komentarza:
5
Gratuluję,od dawna mam takie myśli.Twierdzę,że Abnegatowi nie zależy na powierzchowności,a bogaty potencjał drzemie w Nim.Dzięki,że Taki Człowiek istnieje..
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 17:53. Identyfikator użytkownika: XBueUKzb8KLI
Ocena
komentarza:
-9
Dziękuję za uznanie (zakładam, że szczere), ale niestety, nie mieszkam na stałe w Jaśle od kilkudziesięciu lat. Jednak nadal jestem związany emocjonalnie i duchowo z tym miastem i tym regionem, stąd też mój udział w dyskusjach.
@ Do Abnegata
dnia 17.07.2017, 19:05. Identyfikator użytkownika: LvSHRs8aHuDv
Ocena
komentarza:
3
Mój komentarz jest szczery,ten pierwszy to nie wiem, może wypucha?Podobnie nie mieszkam tu,ale mam zasady,by bronić bezinteresownie krzywdzonychgdyż cenię uczciwość i sprawiedliwość.Nie znam ludzi,lecz wczuwam się sercem w ich sytuację.Nie znoszę tupeciarstwa,pazyrności,fałszu i cwaniactwa.Dzisiaj to walka z wiatrakami.Z ufnością czytam Pana komentarze,także Starego Gliny i jeszcze Kogoś.Myślę,że na Kotlinie mógł być parking i hotel dla odwiedzających pacjentów,a także ten ich Mc Donald.Bloki na pustkowiach,gdzie cisza i spokój.
@ ...lis
dnia 18.07.2017, 07:48. Identyfikator użytkownika: ur6oqIS5NJ8E
Ocena
komentarza:
0
z ciebie i "taktyk"-potrafisz zbadać grunt i zabezpieczyć.
@ ...lis
dnia 18.07.2017, 07:51. Identyfikator użytkownika: ur6oqIS5NJ8E
Ocena
komentarza:
0
To było do Kandydata testującego Abnegata
@ sss3
dnia 17.07.2017, 17:32. Identyfikator użytkownika: Is6VHcKStRsv
Ocena
komentarza:
6
Była sobie główna droga, przy tej głównej drodze pobudowano domy, bloki, ludzie się powprowadzali. Byli zadowoleni. Ale po pewnym czasie zaczął im hałas przeszkadzać i wymyślili: przerzućmy te TIRy innym, tym co się pobudowali w polach, nad rzeką, na zadupiu... Ich jest mniej więc możemy zrobić głosowanie.
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 19:16. Identyfikator użytkownika: XBueUKzb8KLI
Ocena
komentarza:
-7
Ładny, wręcz literacki komentarz oddający sedno tego, z czym mamy do czynienia w tej sprawie. Ale wydaje mi się, że nie o hałas tutaj tylko chodzi, bo inaczej projekt nie uzyskałby tak szerokiego poparcia PiS-owskich notabli do szczebla wojewódzkiego włącznie, nie pomijając oczywiście roli wiadomego p. Posła.
@ dragoness
dnia 17.07.2017, 19:31. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
6
Ta droga i jej przebieg jest dyskutowana od lat. Jeszcze nawet nie było PiSu i pana posła.
@ Abnegat
dnia 17.07.2017, 19:48. Identyfikator użytkownika: XBueUKzb8KLI
Ocena
komentarza:
-8
Mechanizmy rządzenia i wyciągania z tego tytułu profitów są takie same, niezależnie od aktualnie będącej przy władzy formacji politycznej.
@ sss3
dnia 17.07.2017, 17:38. Identyfikator użytkownika: Is6VHcKStRsv
Ocena
komentarza:
-6
Jak się mieszka w mieście to trzeba się przyzwyczaić do hałasu ulicznego.
ale
Jak się mieszka w mieście przy głównej drodze to można sobie zażyczyć przeniesienia tego hałasu pod inne okna.
Dlaczego ci, którzy zamieszkali przy głównej ulicy mają większe prawo do spokoju niż ci, którzy zamieszkali w spokojniejszej okolicy?
@ Do sss3
dnia 17.07.2017, 18:34. Identyfikator użytkownika: LvSHRs8aHuDv
Ocena
komentarza:
1
Święta prawda,a Ci co budowali domy swoim kosztem,ciągle borykali się z powodziami,ponoszą koszty remontów,to teraz są wyganiani, wyśmiewani-to niesprawiedliwe i przykre,NIELUDZKIE!
@ zama
dnia 17.07.2017, 18:25. Identyfikator użytkownika: 39tWtTWvOHwF
Ocena
komentarza:
3
Sąd Najwyższy, KRSy - Sresy. To tylko tematy zastępcze, żeby przykryć np. to że w ciągu roku masło zdrożało o 66%. Wiwat 500+
@ jorgi
dnia 17.07.2017, 18:38. Identyfikator użytkownika: ctn8QDOZrVFN
Ocena
komentarza:
2
Mam kolegę z Przeworska, zrobili mu autostradę 200 m od domu, byłem u niego hałas straszny, ale co mieli zrobić on i 17 sąsiadów, A4 musiała powstać, a tam nie było nigdzie całkowitego odludzia, znaczy było miejsce jedno ale grunt się nie nadawał pod drogę. Teraz już trochę ochłonął bo postawili im ekrany. Ja mieszkam w Brzyszczkach i co mam powiedzieć jak cały ruch tędy? A ta droga to plus, bo nawet czego bym chciał i powstanie kiedyś obwodnica to ułatwi ruch samym mieszkańcom jasła, jeszcze jeden most by się przydał.
@ Do jorgi
dnia 17.07.2017, 19:15. Identyfikator użytkownika: LvSHRs8aHuDv
Ocena
komentarza:
1
Podróżując widzę,jak mieszkają, nawet tiry w domy wjeżdżają.Za te pieniądze kupić ekrany a nie innym hałas przerzucać.
@ dragoness kontra Abnegat
dnia 17.07.2017, 20:19. Identyfikator użytkownika: urzjKWHiHHwu
Ocena
komentarza:
13
Nawet dragoness już mówi normalnie, a ty Abnegat jak byś był
z innej planety, a przypuszczalnie z innej epoki. Powtarzam jeszcze raz
ta droga była w planach przestrzennych od 20 lat. Nikt nie mówił wtedy,
że jest zbędna, nie protestował, nie zaskarżył planów do sądu. Nie została
wymyślona wczoraj przez obecnego burmistrza i mieszkańców Lwowskiej.
Czy urbaniści, radni i burmistrzowie przez ten okres to wszyscy według
ciebie skończeni idioci a ty jeden posiadłeś wiedzę tajemną niedostępną
prostaczkom ? W demokracji liczy się interes większości no ale to trzeba
zrozumieć i zaakceptować.
@ Abnegat
dnia 18.07.2017, 00:42. Identyfikator użytkownika: Po2iLnxTN88A
Ocena
komentarza:
-6
Przemoc większości wobec mniejszości to nie jest demokracja, tylko bolszewizm. Ale zostawmy na boku kwestie ideologiczne, bo chodzi o sens techniczny i ekonomiczny inwestycji.

Fakt, że droga była w planach od 20 lat - tylko jakie to były plany? Otóż pierwotnie, droga KG2 miała się zaczynać w połowie ul. 17 stycznia (okolice marketu MPM) po czym jej trasa miała prowadzić przez ogródki działkowe, a następnie wzdłuż wałów na Wisłoce aż do ul. Żeromskiego. Przebiegając podziemnym wiaduktem pod ulicą Kazimierza Wielkiego, miała łączyć się z ul. Konopnickiej i dalej równolegle do wałów na rzece Jasiołce. Ta koncepcja miała jakiś sens, gdyż odciążała nie tylko ul. Lwowską, ale część ul. 17 stycznia i przede wszystkim całe rondo, jak również eliminowała konieczność wyburzeń przy rondzie. To, co ma być realizowane teraz, to wersja "oszczędnościowa" pierwotnej koncepcji.

Ale plany, to kwestia czysto papierowa, mogą zostać zrealizowane albo nie i trudno było oczekiwać, że będą wzbudzały emocje do czasu, kiedy zapadnie decyzja o ich realizacji.

Natomiast co do poziomu intelektualnego autorów aktualnej koncepcji i jej zwolenników - nie będę się wypowiadał, najlepiej zweryfikuje to rzeczywistość. Swoje konkretne argumenty zawarłem już we wcześniejszych wypowiedziach.
@ dragoness
dnia 18.07.2017, 08:34. Identyfikator użytkownika: eh7NvP7XaYOl
Ocena
komentarza:
3
Bardzo proszę nie stawiac mnie w opozycji do p. Abnegata, bo jest na tym portalu jednym z niewielu piszących rozsądnie i umiejących poprzec swoje zdanie argumentami. To rozwiazanie nie jest idealne, ale lepsze niż to, co mamy teraz. Aktualna koncepcja KG2 obowiązuje co najmniej od 2008, o ile pamietam. Co do obwodnicy, nie wiem czy nie skończy jak zjazd z autostrady i zalew, przywoływane jedynie z okazji wyborów.
@ wniosek
dnia 17.07.2017, 20:27. Identyfikator użytkownika: ILWBsDFzDdO5
Ocena
komentarza:
0
Gdyby wieś siedziała na przysłowiowej doopie, nie byłoby problemu drogowego, mieszkaniowego i żadnego innego.
@ cezik
dnia 18.07.2017, 08:26. Identyfikator użytkownika: h74qXK3dYhJ7
Ocena
komentarza:
5
A ty miastowy w ilu pokoleniach? Wiesniak z ciebie wylazł i tyle w temacie.
@ Don Kichot
dnia 17.07.2017, 21:30. Identyfikator użytkownika: 35Uuogf5DT1U
Ocena
komentarza:
7
Wybudowanie drogi KG2 już teraz pozwoli na częściowe rozładowanie
uciążliwych już obecnie istniejących codziennie kilkuset metrowych korków
na ulicach 17 stycznia i na ulicy Lwowskiej sięgającej od Górki Gorajowickiej.
Większa sieć dróg umożliwia rozładowanie kumulowania się pojazdów
na tych ulicach w godzinach szczytu.
Dyrekcja PZDW w Rzeszowie daje pieniądze na wybudowanie tego łącznika
a mieszkańcy Jasła tych pieniędzy nie chcą tylko wymyślają jakieś nierealne
mrzonkowe propozycje. Jasło uczestniczy w kosztach w małym procencie.
Coś mi się widzi, że znowu, tak jak zawsze pieniądze zostaną przekazane
do Krosna z których zostanie dalej rozbudowana poza lotniskiem południowa
obwodnica na której już istnieją dwupasmowe ronda i czteropasmowe jezdnie.
Jakoś nie słychać by Krośnianie protestowali i nie chcieli rozbudowy dróg.
@ sss3
dnia 18.07.2017, 14:16. Identyfikator użytkownika: 5R6UJXWuq5po
Ocena
komentarza:
3
Droga KG2 pozwoli na częściowe rozładowanie korków pod warunkiem, że będzie jedną z dwóch alternatywnych dróg i ruch się rozłoży na obie drogi (Lwowską i KG2) a nie cały zostanie skierowany tylko na nową.
@ Abnegat
dnia 18.07.2017, 15:23. Identyfikator użytkownika: 7l4VhvyTSWnb
Ocena
komentarza:
-7
Czy była zlecona do jakiejś kompetentnej instytucji analiza przepustowości ronda, po uruchomieniu czwartego zjazdu? To, że będzie taka sama liczba pojazdów nie oznacza, że będzie taka sama przepustowość. Czy innym jest sytuacja, kiedy tiry od strony Lwowskiej zjeżdżają na 17 stycznia, nie blokując ruchu od strony Kazimierza Wielkiego na Lwowską, a czym innym będzie sytuacja, kiedy będą się powoli włączały do ruchu nowym zjazdem - albo same będą miały problem włączyć się do ruchu, albo będą blokować ruch od strony Kazimierza Wielkiego. Czy ktoś rozważał poszerzenie lub zmianę geometrii ronda, czy dopiero okaże się to w tracie projektowania, co może spowodować podwyższenie kosztów inwestycji o kolejne 1 - 2 mln zł?
@ do Abnegat
dnia 18.07.2017, 05:57. Identyfikator użytkownika: HYEGqbsCU0I9
Ocena
komentarza:
6
Jak jesteś taki dobry technicznie, ekonomicznie i w obronie
uciśnionych, to szkoda, że twojej uwadze uszło, ze koncepcja
przez Żeromskiego stwarzała taką samą uciążliwość dla
Konopnickiej, dodatkowo również dla gęstej zabudowy jednorodzinnej
przy ul. Żeromskiego. Przejście pod ulicą Kazimierza Wielkiego
było technicznie karkołomne, jeśli nie niemożliwe. Koszt kilkakrotnie
wyższy dla zadowolenia mieszkańców kilkunastu domów przy
17-go Stycznia.
@ Abnegat
dnia 18.07.2017, 13:49. Identyfikator użytkownika: jGInrkwljQay
Ocena
komentarza:
-9
Podobnie jak w równaniach matematycznych, gdzie od obu stron równania można odjąć ten sam składnik, tak samo można postąpić w odniesieniu do ul. Konopnickiej - jeżeli uciążliwość na tym odcinku byłaby w obu przypadkach taka sama, to należy ten element przy porównaniu pominąć.

Chciałbym tutaj dodać, że koncepcja trasy KG2 przez ul. Żeromskiego miała sens wybiegający w przyszłość, gdyż pozwalała na późniejsze stworzenie jakby "małej obwodnicy", przez powiązanie tej trasy przeprawą mostową na Jasiołce z ul. Mickiewicza, a tym samym z dojazdem na obwodnicę północną, a gdyby nawet ta obwodnica nie miała powstać - przynajmniej na Gamrat, Błażkową, Jareniówkę (dojazd do DK 28) czy też do zachodnich dzielnic miasta, odciążając tym samym centrum. To, co realizuje się teraz, to urzędnicza parodia tej pierwotnej i jak sądzę, przemyślanej koncepcji.

Natomiast, mówiąc o kosztach i zadowoleniu określonej grupy mieszkańców - mam rozumieć, że koszt 20 mln zł nie jest zbyt wysoki dla zadowolenia mieszkańców kilku bloków przy ul. Lwowskiej?
@ pitek.
dnia 18.07.2017, 14:37. Identyfikator użytkownika: jxBXbAhE6bVV
Ocena
komentarza:
3
Tam mieszkańców jest o wiele więcej. Zapominasz o Brzyszczkach.
@ Abnegat
dnia 18.07.2017, 15:21. Identyfikator użytkownika: 7l4VhvyTSWnb
Ocena
komentarza:
-6
Zapominasz o mieszkańcach przy ul. 17 stycznia, dla których nic się nie zmieni.
@ petrus
dnia 18.07.2017, 19:12. Identyfikator użytkownika: uogqT06ZJsir
Ocena
komentarza:
1
Jeszcze długo nic się nie zmieni, bardzo długo.
@ Kierowca
dnia 18.07.2017, 21:09. Identyfikator użytkownika: eeJ4QZEXJhFW
Ocena
komentarza:
7
Zbyt długo już się nic konkretnego nie zmienia.
Powodem jest oportunistyczna natura człowieka, która u mieszkańców
Jasła wyjątkowo często występuje.
Niska świadomość i ograniczona wiedza przejawia się negatywnym
ustosunkowaniem do wszystkiego a zwłaszcza czegoś nowego.
Bez logicznej analizy dogłębnego rozeznania tematu od razu na wstępie
taki osobnik mówi NIE. To jest najważniejszy jego argument "NIE BO NIE".
@ Kierowca2
dnia 19.07.2017, 00:40. Identyfikator użytkownika: 38JMVUFaYUH1
Ocena
komentarza:
-1
Może ludzie znają prawdę i patrząc na poczynania...mówią nie.
@ Nie tylko Jasło
dnia 19.07.2017, 01:03. Identyfikator użytkownika: 38JMVUFaYUH1
Ocena
komentarza:
-1
MSWiA sprzeciwia się poszerzeniu Rzeszowa,gdyż ludzie nie wyrażają aprobaty-czytaj n24.pl
@ Abnegat
dnia 19.07.2017, 14:01. Identyfikator użytkownika: 4CPEDgpEL5il
Ocena
komentarza:
-6
@Kierowco - sprawdź w słowniku, co oznacza słowo "oportunizm". Będziesz zdziwiony.
@ Skuteczny
dnia 19.07.2017, 08:49. Identyfikator użytkownika: ry8wuwWeiAZq
Ocena
komentarza:
2
A tymczasem obwodnica Sanoka za 140 beaniek just niebawem, skomunikowana z Rzeszowem...http://rzeszow.onet.pl/podkarpackie-powstanie-nowy-odcinek-drogi-wojewodzkiej-nr-886/4w2hwb8
Popatrzcie jakich wybralismy i utrzymujemy amatorow na stanowiskach. I co nam obiecuja poslowie i reszta powiatowych celebrytów - sciezke za ochlaopy trabiac ze to sukces. Żenada,
@ Typowy Sebix
dnia 19.07.2017, 17:19. Identyfikator użytkownika: stZjvEfRYuuD
Ocena
komentarza:
3
Tak lepiej zadnych drog lacznikow alternatywnych nie budowac zeby dalej sie korkowalo cale miasto i obwodnica jak w przypadku remontu mostu na jasiolce. Lepiej od razu przewidziane srodki na ten cel oddac burmistrzowi miasta krosna na kolejna inwestycje ktora w ogolnym rozrachunku pozostawi Jaslo daleko daleko z tylu..
@ Kierowca
dnia 19.07.2017, 21:07. Identyfikator użytkownika: KKOrZQiqQztw
Ocena
komentarza:
4
Dużo jest wpisów negatywnych od osoby zaniedbanej i która chce
by było również zaniedbane nasze miasto.
Takie osoby nie chcą żadnych zmian, by wszystko było po staremu
i by dalej tkwić w maraźmie. Ci ludzie nie dbają ani o siebie ani o innych.
Widać po częstotliwości wpisów, że przeżyli życie bez żadnych osiągnięć,
a teraz w podeszłym wieku nie mają sensownego zajęcia
tylko zajmują się opluwaniem innych.
@ Do kierowcy
dnia 20.07.2017, 08:29. Identyfikator użytkownika: bZ33WoJ2Uj1r
Ocena
komentarza:
-1
Widać,że zamiast patrzeć przed kierownicę na trasę,którą jedziesz,piszesz komentarze,myśląc o swoich sukcesach i korzyściach.Trudno Ci zrozumieć,że jeszcze żyją altruiści,broniący sprawiedliwości i poszanowania praw człowieka.Każdy chce godnie żyć/nie każdemu sukces w głowie/i spokojnie przeżyć ten podeszły wiek.
@ Widać kierowco
dnia 22.07.2017, 09:59. Identyfikator użytkownika: opz4bxwA2aoQ
Ocena
komentarza:
-2
że przejawiasz aktywność(zmieniając nick)plując,aż ci śliny zabrakło.Napij się zimnej wody i przeanalizuj swoje jeszcze niespełnione ambicje.
@ Kierowca
dnia 22.07.2017, 21:33. Identyfikator użytkownika: mLWvDMZczPk4
Ocena
komentarza:
1
Cześć koledzy.
Dzisiaj czysto na na rondzie.
Czekamy z utęsknieniem na nowy łącznik KG2.
Pośpieszcie się z jego budową, wszyscy kierowcy czekają
Szerokości i powodzonka.
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Malują fresk pod okiem mistrza

    Od wczoraj w budynku kina Syrena artyści z Jasła pod okiem Vico Calabro tworzą dzieło w trudnej i zapomnianej już technice malarskiej. Prace nabierają tempa a fresk koloru.

  • Żądają likwidacji firmy. Celpap odpowiada

    Mieszkańcy ul. Leśnej domagają się, aby firma Celpap przeniosła produkcję w inne miejsce. Prezes zarządu firmy uznała ich żądania za pozbawione podstaw faktycznych i prawnych.

  • Wjechał w ogrodzenie, by oszczędzić kota

    Dzisiaj przed godziną 12 na ul. Piotra Skargi w Jaśle doszło do zdarzenia drogowego. Motocyklista chcąc uniknąć zderzenia z kotem uciekł na chodnik, gdzie uderzył w ogrodzenie prywatnej posesji.

  • Skazani walczą z nałogiem

    Osadzeni uczestniczą w terapiach, które mają im pomóc uwolnić się od nadużywania alkoholu. - Duży nacisk kładziemy na to, żeby pokazać im, że alkohol bezpośrednio przekłada się na przestępczość – wyjaśnia kpt. Lilianna Polak, kierownik działu terapeutycznego w Zakładzie Karnym w Jaśle.

  • Zmarł Bogusław Wójcik - były wójt Tarnowca

    Wczoraj rano po długiej i ciężkiej chorobie zmarł wieloletni samorządowiec, były wójt gminy Tarnowiec. Bogusław Wójcik miał 64 lata.

  • WYPRZEDAŻY u „Leona” ciąg dalszy!

     

    „Leon” wciąż zaskakuje niskimi cenami! W ofercie wyprzedażowej znajdziecie płytki już od 13 zł/m2.

  • Ostatnia szansa na studia

     

    Już tylko kilka dni zostało, by wybrać wymarzone studia i dobrą uczelnię. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie jak co roku przygotowała atrakcyjną ofertę edukacyjną. Czas na studia, które zapewnią bezpieczną przyszłość i ciekawe życie studenckie. Rekrutacja trwa do 31 lipca 2017 roku.

  • Krzyczał z bólu. Nie wahali się, aby mu pomóc

     

    Policjant wcale nie musi kojarzyć się z mandatem. Przekonał się o tym jeden z mieszkańców Brzysk, któremu w szybkim dotarciu do szpitala pomogli funkcjonariusze drogówki. Oby więcej takich policjantów, którzy spieszą, aby udzielić innym pomocy w nagłych wypadkach – mówi z przejęciem Pan Paweł.

  • „Żądamy obwodnicy poza miastem”

    „Nie dla drogi KG2”, „ nie dla tirów przez Jasło” – mówią jaślanie mieszkający w centrum miasta. Grupa blisko 50 mieszkańców ul. Konopnickiej i 17 Stycznia protestowała wobec inwestycji drogowej planowanej w przyszłym roku.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105