Zbulwersowani mówią dość. Chcą zmienić sieć
- Nie zależy im na klientach. Nie płacę dużych rachunków, ale takich jak ja może być setki – mówi Jan Stoś z Nowego Żmigrodu, klient sieci T-Mobile. Nie mają zasięgu lub tracą połączenie. I tak od stycznia. -Płaci się abonament, a co chwilę rozmowy są rozłączane – podkreśla Krzysztof Budziak, właściciel sklepu.
Jan Stoś z Nowego Żmigrodu od kilku lat korzystał najpierw z sieci Era GSM, teraz z T- Mobile Polska. Jako klient był bardzo zadowolony. Nie występowały żadne problemy z połączeniem, aż do stycznia. T-Mobile poinformowało abonentów o przeprowadzanej modernizacji sieci komórkowej, która miała trwać do 3 tygodni. Niestety, mieszkańcy Nowego Żmigrodu skarżą się, bo wciąż występują problemy, choć mieli nadzieję, że wkrótce zasięg wróci, a połączenie się poprawi. - Połączenie raz było raz nie. Jak wiatr zawiał. W tym czasie wiedziałem, że jest modernizacja, ale od stycznia miało się polepszyć, a teraz jest jeszcze gorzej – mówi Jan Stoś.
Zasięg tracą już od Zarzecza. Wielokrotnie kontaktowali się z Biurem Obsługi Abonenta, by zgłosić nagminne występowanie problemów z połączeniem. W zamian za to otrzymali upust w kwocie abonamentu 4 zł. Po kolejnych wykonanych telefonach wzrósł do 7 zł. - Nie zależy im na klientach. Nie płacę dużych rachunków od 45-60 zł, ale takich jak ja może być setki. Nie możemy jednak rozwiązać w tym momencie umowy, która jest podpisana do października br. Za jej zerwanie musiałbym zapłacić karę – podkreśla pan Jan. Zapewnia jednak, że zmieni sieć tuż po jej wygaśnięciu. - Na milion procent!
Brak zasięgu, problemy z połączeniem to również kłopot dla osób prowadzących działalność gospodarczą. O tym przekonał się Krzysztof Budziak z Nowego Żmigrodu. - Zgłaszaliśmy to kilka razy. Co chwilę składają nam oferty, żeby ponowić umowę, ale na razie wstrzymujemy się, bo jest brak zasięgu. Płaci się abonament, a co chwilę rozmowy są rozłączane – podkreśla pan Krzysztof. - Przed remontem był dobry zasięg. Obiecują tylko, że się poprawi. Co mi ze zniżki, jak nie ma połączenia – dodaje zrezygnowany.
Mieszkańcy płacą abonamenty, ale nie zawsze mogą skorzystać z usług sieci. Problem ciągnie się od stycznia, aż do chwili obecnej. Klienci T-Mobile ratują się nowymi kartami z innych sieci, by móc złapać połączenie i kontakt z bliskimi.
Próbowaliśmy dowiedzieć się czegoś więcej od pracowników biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej S. A., jednak bezskutecznie. Nikt nie poczuł się do tego, aby odpowiedzieć na nasze zapytania w tej sprawie. Mieszkańcy Nowego Żmigrodu, którym zależało na jej nagłośnieniu podkreślają, że będą chcieli zrezygnować z usług operatora sieci T - Mobile.
Ilona Czarnecka