Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

15 milionów złotych na rewitalizację

153

Już wkrótce Miasto Jasło przystąpi do realizacji inwestycji, których łączna wartość opiewa na kwotę blisko 15 mln zł. W mieście powstanie m.in. nowoczesne centrum nauki. Remontu doczeka się również plac Żwirki i Wigury wraz z ulicami przyległymi. Zadania rewitalizacyjne finansowane będą przy udziale środków pochodzących z UE.

Informację o tym, że w Jaśle realizowany będzie projekt pn. „Rewitalizacja Miasta Jasła w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego”, podczas specjalnie w tym celu zwołanej konferencji prasowej przekazali Ryszard Pabian, burmistrz Jasła oraz Maria Kurowska, członek Zarządu Województwa Podkarpackiego. Zarówno obecny, jak również była burmistrz miasta nie kryli zadowolenia z faktu, iż jeszcze w tym roku będą mogły rozpocząć się prace w ramach projektu realizowanego w obszarze rewitalizacji Jasła. – Spotkaliśmy się tutaj po to, aby przekazać dobrą wiadomość dla Jasła. Zarząd Województwa Podkarpackiego 9 kwietnia podjął uchwałę o wyborze projektów do dofinansowania w ramach rewitalizacji regionalnych przestrzeni. Miasto znakomicie napisało wniosek, który bardzo wysoko został oceniony przez komisję oceny. Gratuluję panu burmistrzowi (Ryszardowi Pabianowi przyp. red.). Tych 15 milionów złotych nie jest drobną kwotą. Życzę, aby realizacja tego projektu przebiegała zgodnie z planem, tak, aby centrum miasta nam wypiękniało, podobnie jak obiekt Jasielskiego Domu Kultury za pana urzędowania – mówiła Maria Kurowska.

Wniosek przygotowany przez Miasto Jasło znalazł się w gronie pierwszych pięciu, które zostały najlepiej ocenione przez komisję. Wartość całkowita projektu opiewa na kwotę 14 896 961,46 zł. Wkład UE wynosi 9 421 297,74 zł (75%).  

Co się zmieni?

Projekt rewitalizacji Miasta Jasła, o którym mowa obejmie kilka realizacji. Kluczową będzie przebudowa i adaptacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Koralewskiego 9 w Jaśle na Centrum Techniki, Kultury i Przedsiębiorczości (CTKiP) wraz z zagospodarowaniem terenu i zakupem wyposażenia w celu nadania mu nowych funkcji. Zostało ono zaprojektowane ze świadomością konieczności zaspokojenia potrzeb edukacyjnych i rozwojowych współczesnego społeczeństwa, w tym potrzeb cyfrowych, zapobiegania wykluczeniu technicznemu, cyfrowemu i kulturowemu.

W CTKiP jako jednostce kultury Urzędu Miasta znajdą się: strefa ekspozycyjna, mediateka/technoteka, Centrum Coworkingowe, Pracownia Aktywności Społecznych, Pracownia Kreatywności dla Dzieci i Młodzieży. Na szczególną uwagę zasługuje z pewnością strefa ekspozycyjna, która swym charakterem nawiązywać będzie do nowoczesnego centrum nauki. Strefa edukacyjno-wystawiennicza będzie oparta na postaciach trzech wybitnych uczonych, odkrywców związanych z Jasłem: Ignacym Łukasiewiczu, Hugonie Steinhausie i Rudolfie Weiglu. Każda z postaci będzie występować jako ekspert w swojej dziedzinie.

Mediateka z kolei pozwoli na rozwijanie zainteresowań, umożliwi szybkie i pełne uzyskanie wiedzy i informacji, zagwarantuje bezpłatny dostęp do kompleksowo wyposażonych stanowisk komputerowych z internetem, możliwość przeglądania multimediów, baz danych, naukę i doskonalenie języków oraz wiele innych. Przestrzeń coworkingowa, utworzona zostanie przede wszystkim po to, aby wspierać lokalną przedsiębiorczość i rozwijające się środowiska start-upowe. Pracownie Kreatywności będą stanowić idealną przestrzeń do nieformalnych, innowacyjnych metod nauczania i promowania nauki. Co więcej, stać się mają bodźcem dla wzbudzenia wśród dzieci i młodzieży zainteresowania naukami przyrodniczymi, matematycznymi, informatycznymi.

Oprócz CTKiP jaślanie doczekają się wkrótce remontu Placu Żwirki i Wigury oraz odcinków przyległych do niego ul. Bednarskiej, Czackiego i Karmelickiej. Przebudowa polegać ma przy tym na rozbudowie parkingu, który służyć będzie m.in. odwiedzającym CTKiP. Zmodernizowana zostanie także ul. Czackiego, w ciągu, której likwidacji ulegnie zatoka autobusowa oraz przebudowany zostanie chodnik, celem wydzielenia drogi rowerowej, jak również dostosowania go do potrzeb os. niepełnosprawnych.

Poza tym projekt zakłada także: budowę drogi rowerowej na odcinku ul. Czackiego - Park Miejski - Ogródek Jordanowski poprawiającej dostępność całego obszaru rewitalizacji oraz do CTKiP; wykonanie prac budowlano-konserwatorskich dotyczących zabytkowej altanki „Glorietki"; utworzenie ekologicznej ścieżki edukacyjnej w Ogródku Jordanowskim oraz utworzenie historycznej ścieżki edukacyjnej w Parku Miejskim; poprawę bezpieczeństwa poprzez instalację kamer monitoringu wizyjnego.

Lada chwila się zacznie

Jak przekonuje Maria Kurowska, nic nie stoi na przeszkodzie, aby już w ciągu najbliższego miesiąca doszło do podpisania umowy pomiędzy Miastem Jasłem a samorządem województwa podkarpackiego na dofinansowanie projektu. Ten realizowany będzie, na co wpływ ma przede wszystkim jego specyfikacja, etapowo. Ryszard Pabian liczy na to, że pierwsze prace rozpoczną się już w drugiej połowie bieżącego roku. – Rozpoczęcie wszystkich założonych działań planujemy w połowie tego roku. Najdłużej trwać będą prace przy Centrum Techniki, Kultury i Przedsiębiorczości. Szacujemy, że zakończą się one w 2021 r. Rok wcześniej zamierzamy ukończyć ścieżki rowerowe. Pozostałe przewidziane są do realizacji w roku bieżącym – wyjaśnia.  

Burmistrz Jasła przekonywał dzisiaj, że sukces w postaci uzyskania przez miasto dofinansowania na realizację projektu rewitalizacji jest zasługą wielu ludzi. – Pragnę podkreślić, że była to praca szerokiego zespołu ludzi poczynając od projektantów przez pracowników Urzędu Miasta wielu wydziałów na osobach zatrudnionych w jednostkach kultury, które również pracowały nad tym projektem. Zapewne nie byłoby mowy o jego realizacji, gdyby nie zaangażowanie i determinacja pani Małgorzaty Adamskiej-Chmiel, kierownik wydziału Funduszy Zewnętrznych – mówi Ryszard Pabian.  

MD

Napisany dnia: 13.04.2019, 00:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ xxy
dnia 25.07.2019, 10:16 · Zgłoś
Likwidacja przystanku? Skąd w takim razie jeździć będzie ten tłum ludzi który co dzień tam stoi? Był to.największy przystanek w Jaśle..
Odpowiedz
1
@ rowerzysta maniak
dnia 22.04.2019, 08:54 · Zgłoś
o jakich ścieżkach rowerowych mowa?? co ukończyć ? jak nie ma w jaśle nawet 1 km trasy rowerowej !!! trzeba najpierw coś zacząć robić !!!
dla przykładu krosno w granicach miasta ma już ok 50 km tras rowerowych które są połączone z trasami pozamiejskimi na skałki prządki czy zamek w odrzykoniu.
wiem co piszę dużo jeżdżę na rowerze po całym podkarpaciu.
Odpowiedz
1
@ NowyS
dnia 20.04.2019, 21:45 · Zgłoś
Kto tu będzie przyjeżdżał? chyba że to dla mieszkańców miasta i okolicznych wiosek. Ale ile ich jest? Odwiedzą raz i na parę lat spokój. Popatrzcie jaki mamy problem z turystami czy ludzi odwiedzającymi miasto. Jest tragedia. mamy fatalne zaplecze hotelowe miasta. Ostatnio w firmie której pracuje szukała w Jaśle dobrego hotelu na organizację szkolenia. W mieście nie ma hoteli z prawdziwego zdarzenia trzeba jechać pod Jasło a najlepiej do Krosna gdzie jest kilka 3 i 4 gwiazdkowych hoteli. Tak w Jaśle nie ma hotelu sa pseudo hotele zajazdy kwatery itp. Uświadomiłem sobie że jesteśmy zadupiem jak się patrzy.
Odpowiedz
1
@ Cypisek
dnia 15.04.2019, 16:53 · Zgłoś
Zapytajcie w Gorlicach, jak im wyszla rewitalizacja. Podpowiem: bokiem wyszła. A odsetki trza płacić.
Odpowiedz
3
@ zaścianek
dnia 15.04.2019, 11:32 · Zgłoś
BRAWO,drogi rowerowe?, pytam dla kogo?, dla emerytów?,młodzież z Jasła ucieka,bo włodarze nie mają pomysłu i chęci zająć się rozwojem miasta,deptaki,muzea ,centra kultury to zaścianek a nie rozwój,gdzie strefy przemysłu,komunikacja- obudźcie się i zacznijcie pracować bo wyborcy was rozliczą.
Odpowiedz
3
@ Do Swięto Chrztu Polski
dnia 14.04.2019, 21:22 · Zgłoś
W Jaśle flafi nie chciało się wciągnąć na masz za to w TARNOWCU na aptece wisi flaga tak brudna że aż wstyd , żadnej paniusi to nie przeszkadza, mam wrażenie że to świadczy o tym że w domu mają też takie firany.
Odpowiedz
2
@ pisuar
dnia 14.04.2019, 20:53 · Zgłoś
mam pytanie do fachowców, czy to wyposażenie z obrazków na pewno kosztowało by aż 15 mln złotych? Te fotele, siedziska, lampy, oświetlenie, drewniane ławki itd + montaż tego, czy to aż tyle faktycznie kosztuje? Czy ten kawałek trybuny + ich montaż w kołaczycach na stadionie na serio kosztowały 600 tyś zł ? xD
Odpowiedz
3
@ Święto Chrztu Polski
dnia 14.04.2019, 20:08 · Zgłoś
Dzisiaj święto narodowe uchwalone przez sejm głosami PIS.
Na budynku starostwa maszt na dachu pusty.
Pawlusiowi się nawet flagi na maszt nie chciało wciągnąć.
Co na to senator PIS Zając ?
Co na to poseł PIS Kuchciński ?
Co na to wyboercy PIS ?

Kmiecik z PO flagę wciągał
Odpowiedz
1
@ Koziołek Matołek
dnia 14.04.2019, 18:45 · Zgłoś
Piasku nie trza sprzątać w razie deszczu to nie będzie ślisko.
Odpowiedz
4
@ Matołek
dnia 14.04.2019, 17:07 · Zgłoś
A kiedy Pan Burmistrz zleci wreszcie posprzatanie piachu z dróg
No chyba że chcemy wygrać konkurs na najbrudniejsze miasto z obwodnica przez środek to sorry
Gliwice sa czystczsze a obwodnica w tunelu , ale to Ślask a nie serce Polski
Odpowiedz
1
@ Wazelina
dnia 14.04.2019, 16:35 · Zgłoś
Brawo panie Janku, to zasługa pana Jana Muzyki to dzięki jego staraniom zostały zdobyte te pieniądze a pozostali to tylko dołączają się do jego sukcesu. To tylko on ma układy w Brukseli i potrafi zdobyć duuuuuuuuże pieniądze.
Odpowiedz
6
@ pisuar
dnia 14.04.2019, 20:58 · Zgłoś
to jest żebractwo XXI wieku, żeby nie mieć nic swojego tylko ciągle czekać i żebrać czy coś z UE rzucą ochłapem, upodleńcy, jak wam nie wstyd przed przyszłymi pokoleniami że tak zadłużyliście ten socjalistyczny kraj, bijcie sobie brawo dalej jaki to sukces odnieśliście za publiczne pieniądze
Odpowiedz
0
@ xxxxxxxxxxx
dnia 14.04.2019, 15:37 · Zgłoś
Czy pani dragones pracuje w dwojce ze ma pani takie dane
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 14.04.2019, 16:31 · Zgłoś
Dzieci pani dragoness chodziły najpierw do "dwójki", potem do gimnazjum, więc informacje z pierwszej ręki.
Odpowiedz
6
@ Zadowolona
dnia 14.04.2019, 15:03 · Zgłoś
A mnie się ten pomysł bardzo podoba.
A ścieżki rowerowe : poproszę więcej, długie i ciekawe odcinki.
Odpowiedz
0
@ jurciu
dnia 14.04.2019, 14:45 · Zgłoś
Ale wazelina idą wybory to potszeba coś wymyślić a w Jaśle wszystko kupią byle tylko dostać poparcie . NIE GŁOSUJ NA SENIORA daj cłos na młodych
Odpowiedz
6
@ Dike
dnia 14.04.2019, 14:28 · Zgłoś
Sześć milionów wkładu własnego miasta wystarczyło by na likwidację opłat za śmieci od mieszkańców indywidualnych na okres półtoraroczny. Roczny koszt funkcjonowania takiego centrum zapewne również pozwolił by na 70 -80 % obniżkę PODATKU ŚMIECIOWEGO.

A tu wzrost cen usług komunalnych i rozwój pseudo-rozwojowych instytucji generujących koszty.
Infrastruktura służąca wszystkim mieszkańcom jak najbardziej OK.
Odpowiedz
9
@ Leśniak
dnia 14.04.2019, 07:39 · Zgłoś
Jasło wymiera. Powinno się budować domy opieki A nie skwerki
Odpowiedz
3
@ Westchnienie
dnia 14.04.2019, 09:49 · Zgłoś
JEZU,TY się tym ZAJMIJ-bo my szaraki nie mamy sił na ogrom zła od ludzi-nadludzi.
Odpowiedz
5
@ Paweł
dnia 13.04.2019, 23:34 · Zgłoś
A droga ul. Mickiewicza, Jasło - Gamrat nadal nie załatana, dziura na dziurze aż strach nią jechać !!!
Odpowiedz
5
@ cimek
dnia 14.04.2019, 09:52 · Zgłoś
Zażalenia należy kierować do Starostwa Powiatowego w Jaśle. To oni są zarządcą tej drogi.
Odpowiedz
3
@ KAROL
dnia 13.04.2019, 22:56 · Zgłoś
Ta glorietka to w każdym planie jest uwzględniana.Gdyby tak ktoś wreszcie pomyślał o rozpadających się elewacjach starych budynków w centrum miasta,które nie stawiają Jasła w dobrym odbiorze.Inne miasta dawno to ogarnęły,tu jakoś po macoszemu się to traktuje.I nieważne czy to publiczne,czy prywatne.Jest brzydkie,Żadna to wizytówka miasta! No ale miejmy nadzieję,że po tym co teraz nastąpi to drugie w następnej kolejności.Ważne ,że można coś dobrego dla jasła robić,i jest porozumienie na szczeblu miasta i władz województwa UM!
Odpowiedz
0
@ .
dnia 13.04.2019, 21:46 · Zgłoś
Kiedy w Jasle w centrum będzie parking dla ludzi/turystów/gości? Nie widac co sie dzieje?
Odpowiedz
0
@ Betty
dnia 13.04.2019, 21:04 · Zgłoś
jaślanie opamiętajcie się.
jak nic się nie robi to źle i jak się środki znajdą też źle.

i wstyd czytać takie komentarze, gdzie tylko nagadywanie i obraza. a przecież to odbicie lustrzane ludzkich frustracji.
nie podzielam tak negatywnych komentarzy i wstyd jaki wizerunek wypisywaniem takich rzeczy tworzycie. co o nas myślą mieszkańcy innych sąsiednich miast czytając te opinie pisane przez jednostki.

szczere gratulacje dla pana pabiana i osób od projektu!!!
pani maria jest zawsze na poziomie i dla ludzi !!!

ą to mieszkańcy sasiednich miast
szczerze gratuluję wszystkim którzy przyczynili się do tego sukcesu.
brawo panie pabian i urzędnicy!!!
Odpowiedz
1
@ kiks
dnia 13.04.2019, 19:58 · Zgłoś
Ale kiełbasa wyborcza Kurowskiej, która z ostatniego miejsca ubiega się do EUROPARLAMENTU EUROPEJSKIEGO. Ona nie ma nic do gadania w Urzędzie Marszałkowskim więc o jakich pieniądzach tu mowa. Dziwię się Pabianowi, że w takie klocki się bawi.
Odpowiedz
6
@ AT
dnia 13.04.2019, 19:54 · Zgłoś
"Rozpoczęcie wszystkich założonych działań planujemy w połowie tego roku. Najdłużej trwać będą prace przy Centrum Techniki, Kultury i Przedsiębiorczości(... )Pozostałe przewidziane są do realizacji w roku bieżącym – wyjaśnia." Czyli maksymalnie 7,5 miesiąca o ile w zimie da się robić. Brawo. Wkład własny 6mln. Miasto widać ma pieniądze. Super (może podwyżki "śmieciowe" nie były potrzebne?). Zapewne też trochę etatów powstanie. Zapewne dla młodych zdolnych i wybranych w konkursach:)
Odpowiedz
1
@ Kierowca 8I0
dnia 13.04.2019, 19:28 · Zgłoś
Zarząd Województwa Podkarpackiego przekazuje pieniądze na konkretny cel,
rewitalizację regionalnych przestrzeni a nie na szereg pomysłów wydumanych
przez płodnych mieszkańców miasta.
Po wykonaniu zadania dana kwota pieniędzy będzie skrupulatnie rozliczona
przez Zarząd Województwa Podkarpackiego, który zażąda zwrotu gdyby
okazało się pieniądze zostały użyte na inny cel.
Odpowiedz
5
@ e-demokracja blockchain
dnia 14.04.2019, 08:05 · Zgłoś
ŹLE ! To właśnie oni - "wydumanych przez płodnych mieszkańców miasta" powinni decydować na co idą ICH pieniądze z podatków, a nie urzędnicy bo to są tylko SŁUDZY.
Odpowiedz
2
@ To ja
dnia 13.04.2019, 19:22 · Zgłoś
Na Towarowej będą montować hulajnogi. Może zamiast aut ludzie zaczną promować miasto używając hulajnog.
Odpowiedz
1
@ Pipi
dnia 14.04.2019, 15:55 · Zgłoś
Urząd miasta ma już dwie
Odpowiedz
5
@ OPOZYCJONISTA81
dnia 13.04.2019, 18:31 · Zgłoś
Super kolejna dotacja a potem stoi zaniedbane nie ma kto utrzymać ,fontanna w parku popękana nie ma kto naprawić, pozapadane kostki,WC na Zielonym Rynku zamknięte tabliczka( wc na parkingu,stare klamki w WC) ,Powiercone krawężniki po namiotach ,gdzie uchwyty na rowery ?trawa na kostce roście ,piasek po oczach wieje nie ma kto umyć betonu?, z dachu cieknie ,z rynny woda sie przelewa .Na ogródku MDK zaniedbane płotki, huśtawki .A dzieci nie chodom do szkoły jak w stanie wojennym bo nauczyciele strajkują.
Odpowiedz
5
@ Do Opozycjonisty
dnia 13.04.2019, 22:36 · Zgłoś
Tyle potrzeb Pan wymienił,ogrom pracy,wielu pracowników można zatrudnić,czyli miejsca pracy są i Jasło czeka na swój rozkwit.Efekt wyciętych drzew,szczęścia brak.
Odpowiedz
0
@ Dike
dnia 15.04.2019, 19:58 · Zgłoś
Ale [...[ Kasa na kontach się zgadza, obciążenia z tytułu podatków lokalnych i opłat za usługi publiczne w górę.
Odpowiedz
12
@ Frank
dnia 13.04.2019, 17:37 · Zgłoś
Nie wiem kto tam bedzie przychodzil w wyludniajacym sie miescie..
Tu potrzeba inwestorow i miejsc pracy! Kolejne kulturalne nie wiadomo co
Odpowiedz
4
@ Franiu myśl !
dnia 14.04.2019, 08:01 · Zgłoś
Jak to nie wiadomo po co ? Paszporty polskie walają się po ulicach Izraela jak ulotki za czasów komuny. Oni dokładnie to wiedzą że gdy w Kałlandzie sprzedadzą paletę skażonych pomarańczy to za 5 lat w okolicy nastąpi wysoka umieralność na raka. Wszystko to skrzętnie rejestrują kasy fiskalne i ich system.
Berdowicz na swoim kanale porozmawiajmy tv mówi o tak zwanej "cichej wojnie" która toczona jest przeciw naszemu narodowi.
Odpowiedz
4
@ miasto zwane Jasłem
dnia 13.04.2019, 17:23 · Zgłoś
Przystanek autobusowy na ul. Asnyka, jest na tyle pojemny, że wchłonie istniejący przy ul. Czackiego. Tym samym, przystanek przy ul. Czackiego zostanie wygaszony.
Natomiast biurowiec PPN - u przy Asnyka nr 6. zamyka tę ulicę jednostronnie. Po przeciwnej stronie ul. Asnyka, obok specjalnej szkoły i jej podwórka, kilku
bloków komunalnych włącznie z firmą "Zamex" i kebab "Piramida",stanowi
przeciwną stronę ul. Asnyka. Na tej ulicy obustronnie istnieje parking samochodowy -
mimo znaku drogowego " "zakaz parkowania". Ten opis wyjaśnia paradoksalną
sytuację komunikacyjną w jasielskim tzw. Śródmieściu.
Odpowiedz
13
@ do...
dnia 13.04.2019, 18:13 · Zgłoś
no to gratuluję ! wokoło mamy liceum, gimnazjum, podstawówkę, ekonomik i "5", urząd gminny Jasło, i kościół, JDK i bibliotekę, 2 restauracje, 2 pizzerie PPN, sklepy itd (tłumy ludzi!)
wyjechać z Asnyka to sztuka, przejść trudno, uliczka wąska, chodnik wąziutki, tłok i syf, jak to ma być węzeł komunikacyjny, to gratuluję pomysłu
Odpowiedz
17
@ Marcin
dnia 13.04.2019, 17:06 · Zgłoś
Potiomkinowską wioskę chcą nam zrobić z Jasła. Odmalują środek, wytną resztę drzew, zieleń zabetonują. Stworzą kilka nowych stołków w ramach programu KORYTO+ i rodzina na swoim.
Odpowiedz
-2
@ kawosz
dnia 13.04.2019, 17:05 · Zgłoś
Mnie się bardzo podoba pomysł na zmianę coś w tym Jaśle na lepsze :-)
Odpowiedz
0
@ Mario
dnia 13.04.2019, 17:02 · Zgłoś
Ludzie zamiast cieszyć się wy marudzicie.
Super pomysły i widać, że burmistrz myśli co zrobić dla miasta. To nie
Warszawa ale nasze lokalne małe potrzeby. Więc gratulacje od
Jaślan dla ekipy pana
Pabiana. Pracujcie, a nie patrzcie na tych co im pomysłów brak to lepiej pisać komentarze i krytykować.
Jeszcze raz gratulacje.
Odpowiedz
0
@ withoutnaplet
dnia 13.04.2019, 15:47 · Zgłoś
15 baniek na remont przyszłego miasta w Polin . No no starają się 'nasi' własciciele.
Odpowiedz
9
@ pytanko
dnia 13.04.2019, 15:14 · Zgłoś
Skoro na Czackiego będzie ścieżka rowerowa i zlikwidowana zostanie zatoczka autobusowa to, gdzie będzie przystanek? Ktoś wie?
Odpowiedz
2
@ KK
dnia 13.04.2019, 15:10 · Zgłoś
Będzie dobrze. Nawet starosta Pawluś wycofał się z życia politycznego i wyemigrował do Ameryki. Nie będzie przeszkadzał burmistrzowi i może miasto wreszcie się zacznie rozwijać. A nowa koordynator PIS pani Stasiowska jest zatrudniona w Urzędzie Miasta więc podlega burmistrzowi. Nareszczie PIS wrócił na dobrą drogę. Teraz mogę się zapisać
Odpowiedz
9
@ do KK
dnia 13.04.2019, 15:33 · Zgłoś
Jeśli "emigracja" ma charakter długoterminowy, to trzeba wybrać nowego starostę, bądźmy poważni, niech się gość zdecyduje, czy pracuje dla powiatu czy nie? Gdyby jego pracownik, pozostając na etacie, wziął sobie "wolne" i pojechał dorobić za granicę, to by wyleciał w minutę.
Co do pani Stasiowskiej to czy nie zachodzi tu poważny konflikt interesów, zwłaszcza w stanie permanentnego konfliktu między starostwem i UM? Istnieje podejrzenie, że pani może być nielojalna albo wobec pracodawcy, albo nierzetelnie wykonuje obowiązki radnego powiatu. Przykład idzie z góry, niestety nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko.
Odpowiedz
-7
@ _jr
dnia 13.04.2019, 14:51 · Zgłoś
Bardzo dobrze że powstanie. Brawo!
Odpowiedz
4
@ rak
dnia 13.04.2019, 14:13 · Zgłoś
Au nas na osiedlu jest tak jak było w latach 80-tych i nie widzę szans na zmianę.Takie to są uroki przyłączonych od miasta osiedli
Odpowiedz
9
@ Do rak
dnia 13.04.2019, 14:26 · Zgłoś
Plac żwirki i Wigury też się nie zmienił. Zniknęła jedynie armata, a zamiast "ogórków" stoją taksówki. Ludzie za rogiem na Czackiego, jak dawnej, mokną na deszczu i śniegu, czekając na autobus lub bus, którym wrócą do domu ze szkoły lub pracy za marne grosze.
Odpowiedz
-7
@ xxxxxxxxxxx
dnia 13.04.2019, 13:50 · Zgłoś
Amax Dnald nadal bedziew krosnie lub rzeszowie gdzie ta mlodziez ma spedzac wolny czas
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 13.04.2019, 14:00 · Zgłoś
W czytelni, proszę pana.
Odpowiedz
11
@ Do dragoness
dnia 13.04.2019, 14:21 · Zgłoś
Ma pani świętą rację, po raz drugi. Dopuszczam też naukę w domu.
Odpowiedz
-1
@ fd
dnia 13.04.2019, 13:22 · Zgłoś
ścieżka rowerowa Czackiego-park -ogródek!!! żenada buachchchchc
Odpowiedz
9
@ do fd
dnia 13.04.2019, 13:32 · Zgłoś
"lepszy rydz, niż nic" - proszę to potraktować jako ścieżkę edukacyjną dla dzieci i młodzieży, bo na razie, uczą się na kartę rowerową o jakichś teoretycznych ścieżkach rowerowych, które gdzieś tam istnieją, podobnie jak skrzyżowania z tramwajem ,
a propos na wsiach okolicznych ścieżki pobudowane za unijne pieniądze, żeby nie sięgać po przykład Krakowa, czy innych dużych miast,
trasa w sam raz dla tych 2 hulajnóg urzędniczych (chyba, że one po ścieżce rowerowej nie mogą),
Odpowiedz
-1
@ keller
dnia 13.04.2019, 16:36 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
13
@ ola
dnia 13.04.2019, 12:22 · Zgłoś
na razie jedynym osiągnięciem w ramach w/w projektu jest skuteczne zamknięcie szkoły podstawowej nr 2 na Koralewskiego, ograniczenie naboru do sp2 i zwolnienie nauczycieli,

przeznaczenie świeżo wyremontowanego budynku do ponownego remontu jest skandalem, podobnie jak przeniesienie uczniów z budynku dostosowanego dla najmłodszych dzieci (ze stołówką) do budynku po gimnazjum, nie słyszę o żadnych środkach na dostosowanie tego obiektu do potrzeb uczniów 1-3 (choćby toalety - obecnie bez drzwi, brak świetlicy i maluteńka stołówka), brak podwórka czy boiska wielofunkcyjnego i całkowity zakaz opuszczania budynku w czasie przerw i wychodzenia uczniów na świeże powietrze,
(uczniowie spędzają w szkole po 8 godz dziennie, na świetlicy, lub od 7 rano na kółkach przedmiotowych, a lekcje kończą o 15.10)
Czy naprawdę warunki edukacyjne w Jaśle w XXI w muszą tak wyglądać?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 13.04.2019, 14:00 · Zgłoś
I pewnie zwolnią też cudowne panie kucharki z SP nr.2, A obiady w gimnazjum były porażką. Śmierdziały ściera jak za komuny i były obrzydliwe. Oczywiście nauczyciele jedli co innego.
Odpowiedz
14
@ Do dragoness
dnia 13.04.2019, 14:16 · Zgłoś
Ma Pani świętą rację. Moje dzieci czują różnicę. Panie kucharki z sp2 Koralewskiego naprawdę super i jako kucharki, ale przede wszystkim jako ludzie.
Odpowiedz
16
@ Do dragoness
dnia 13.04.2019, 14:20 · Zgłoś
Stołówka na 60 miejsc ,a uczniów w szkole chyba 800? i dwie przerwy obiadowe.
Na podwórku szkolnym zamiast boiska parking dla nauczycieli. Takie standardy w placówkach oświatowych tylko w Jaśle.
Odpowiedz
12
@ do dragoness
dnia 13.04.2019, 14:59 · Zgłoś
Spokojna twoja rozczochrana. Jeżeli chodzi o panie kucharki to poradzą sobie. Założą startupy w centrum coworkingowym w celu "zaspokojenia potrzeb edukacyjnych i rozwojowych współczesnego społeczeństwa, w tym potrzeb cyfrowych, zapobiegania wykluczeniu technicznemu, cyfrowemu i kulturowemu" - to na pierwsze danie.
Na drugie: zapodadzą różne eventy czy spotkania networkingowe.
Na deser: mały klaster czyli "skoncentrowana przestrzennie (geograficznie) grupa przedsiębiorstw pochodzących z tego samego lub pokrewnych sektorów, a także instytucji i organizacji, powiązanych ze sobą siecią pionowych i poziomych zależności, konkurujących i współpracujących ze sobą"
Na pewno potrafią zmienić branżę z kucharskiej na informatyczną, np. w zakresie IT, coby stworzyć "idealną przestrzeń do nieformalnych, innowacyjnych metod nauczania i promowania nauki".
Życzę powodzenia i trzymam kciuki.
Odpowiedz
10
@ do...
dnia 13.04.2019, 15:55 · Zgłoś
Dlaczego taka kucharka, skoro dobrze wykonuje swoją pracę, ma ją zmieniać ze szkodą dla dzieci, którym gotowała?
Powinna dostać podwyżkę i gwarancje zatrudnienia, zresztą ci specjaliści od IT też potrzebują jeść,
W imię czego zmieniamy coś dobrego (patrz obiady w stołówce na Koralewskiego) na coś gorszego (patrz opinia dragoness)? Dlaczego nie szanujemy człowieka za dobrą pracę i etyczną postawę (stosunek do uczniów)? Jako rodzic oczekuję, że w szkole, będzie pracować ta kucharka, która lepiej gotuje i ma lepszy stosunek do uczniów.
Odpowiedz
7
@ a.lechowski
dnia 13.04.2019, 12:06 · Zgłoś
Ciągle powtarzające się pytanie "Po co. Na co. Komu". Wyłącz telewizor włącz myślenie, poserfuj trochę w internecie a dowiesz się że dla nowej grupy wychodźców z Izraela którzy chcą powrócić do swoich domów, kamienic, fabryk, nieruchomości, nowo powstałych inwestcji pod nikomu nic nie mówiących nazwach i oczywiście zastawionych- budynków, placów, działek, taniej, siły roboczej.
W myśl " Nasze kamienice, wasze ulice"
Odpowiedz
6
@ do a.lechowski
dnia 13.04.2019, 13:23 · Zgłoś
Popieram pana pomysł:
"Zamknąć ul.Czackiego na odcinku Bednarska- Mickiewicza dla ruchu samochodowego.(umożliwić wjazd rodzicom w celu przywiezienia i odebrania dzieci)
Przystanek przenieś- skwer przy k.św. Stanisława.
Plac Żwirki. i Wigury-parking tylko dla nauczycieli.
Co zyskamy: Podwórka dla uczniów liceum i gimnazjum. Spokój i bezpieczeństwo przed szkołami."
i dodam: budynek sp2 na Koralewskiego można wykorzystać na stworzenie szkoły średniej odpowiadającej potrzebom edukacyjnym uczniów, którzy co roku w liczbie ok 100 osób wybierają Kopernika. Jeśli uczniowie zostaną w Jaśle, będzie również praca dla nauczycieli (stracą ci od transportu).
Niech mi to ktoś wyjaśni, bo nie rozumiem, nie stać nas (Miasta) na utrzymanie szkoły, czy przedszkola, a mamy pieniądze na utrzymanie kolejnego ośrodka KO (obok JDK MDK, MBP, muzeum, centrum informacji turystycznej i nowego MOPSu) oraz na uposażenia kadry dyrektorsko - urzędniczej?
Pani vice tłumaczyła, że zespoły szkół są tworzone po to, by ograniczyć koszty administracyjne, a ile będą nas kosztować ciepłe posadki w CTKiP?
Odpowiedz
3
@ cytryna kwasna
dnia 14.04.2019, 04:22 · Zgłoś
Cytat : " ... wasze ulice" i tego nie jestem pewna np. aleje jerozolimskie a Warszawie,
A Jaslo ? to samo!
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 14.04.2019, 16:28 · Zgłoś
"stworzenie szkoły średniej"? Można prosić o rozwinięcie tematu?
Odpowiedz
2
@ Katarynka
dnia 17.04.2019, 00:03 · Zgłoś
To skoro Plac Żwirki ma być tylko dla nauczycieli, to idźmy dalej: parking pod sądem tylko dla prawników po aplikacji. Parking pod szpitalem yylko dla lekarzy z I stopniem specjalizacji. Parking po Bursą tylko dla wariatów. Gdzie mam stanąć ja, bidula, co do żadnej w/w kategorii nie należę?
Odpowiedz
20
@ Uu
dnia 13.04.2019, 09:59 · Zgłoś
I znow ta Pani w Jaśle. Jak była burmistrzem nie zrobiła nic dla miasta i teraz tez nic nie robi,chyba że rozdaje kiełbase wyborczą.
Odpowiedz
25
@ Woytazzz
dnia 13.04.2019, 15:21 · Zgłoś
Jak to nie zrobiła? Miała wspaniały program kabaretowy! Zapomniałeś już o dębach Hitlera, pielgrzymkach służbowym samochodem czy konferencjach o ratowaniu Bałtyku?
Odpowiedz
18
@ Ale jaja
dnia 13.04.2019, 16:16 · Zgłoś
Jak nie zrobiła? Zrobiła że OBI jest przed Miejscem Piastowym
Odpowiedz
18
@ OK
dnia 13.04.2019, 17:13 · Zgłoś
I dzięki niej nie mamy wysypiska śmieci tylko na smieciach inni zarabiają a my płacimy dużo więcej
Odpowiedz
14
@ do OK
dnia 13.04.2019, 18:35 · Zgłoś
no i własnie o to chodzi, żeby przykryć wchodzącą w życie podwyżkę za śmieci pustymi obietnicami gruszek na wierzbie i inwestycjami, które jak pisze Prognoza są "kwiatkiem do kufajki" i "krawatem dla golasa" a dla mnie pudrowaniem trupa
Odpowiedz
7
@ Ale jaja
dnia 13.04.2019, 20:47 · Zgłoś
Śmieci to czysty pieniądz z surowców wtórnych, oddajemy im surowiec i jeszcze z to trzeba placic
Odpowiedz
16
@ Xx
dnia 13.04.2019, 09:55 · Zgłoś
Na cholere w Jasle jakies centrum nauki? Pies z kulawa noga tam nie pojdzie chyba ze dzieci w ramach lekcj beda przywozic jak to sie teraz dzieje gdy non stop jezdza tylko po teatrzykach,kinach a nauka w lesie. Rozbudujcie lepiej drogi za te pieniadze bo w Jasle w godzinach szczytu jest gorzej niz w Krakowie ,a te s iezki rowerowe sa zbedne kto tam jezdzi rowerem niby?
Odpowiedz
5
@ keller
dnia 13.04.2019, 10:03 · Zgłoś
ja jeżdżę i setki innych .
Odpowiedz
13
@ ola
dnia 13.04.2019, 12:07 · Zgłoś
bardzo dużo dzieci jeździ rowerem do szkoły, przydałaby się taka łącząca centrum z MOSiRem,
ścieżki to jedyna sensowna inwestycja w tym pakiecie, reszta to pudrowanie trupa,
Odpowiedz
7
@ do Xx
dnia 13.04.2019, 12:28 · Zgłoś
Przypominam Panu ankietę dot. proponowanych cen biletów wstępu do tego centrum - po kilkadziesiąt złotych - edukacja nie jest za darmo, podobnie jak lekcje wf realizowane na MOSirze - trzeba zapłacić za dojazdy ze szkoły i wejście na basen - wszystko w ramach obowiązkowych lekcji wf w państwowej szkole, w państwie gdzie edukacja jest w myśl konstytucji bezpłatna
Odpowiedz
6
@ .
dnia 13.04.2019, 21:49 · Zgłoś
nie ma gdzie zaparkować , az woła i prosi to biedne Jasło o parking z prawdziwego zdarzenia w centrum
Odpowiedz
-9
@ Jaślanin
dnia 13.04.2019, 09:50 · Zgłoś
Dobre pomysły. Jaślanie zasługują na takie działania.
Życzę sukcesu burmistrzowi, pani
Marii i urzędnikom, którzy już pokazali,że pracą można osiągnąć sukces. naszym mieście. Jako mieszkaniec trzymam za pomyślność projektu i życzę wsparcia życzliwych mieszkańców, którzy potrafią się cieszyć sukcesem. Bo chodzi o to abyśmy budowali pozytywny wizerunek naszego miasta.
Odpowiedz
5
@ Pipi
dnia 14.04.2019, 07:18 · Zgłoś
To go pierwej posprzątanie i załatajcie dziury w ulicach, usuńcie piasek i błoto po zimie z jezdni ulicy 3 mają. A potem róbta co chceta. Pohulanki to burmistrz i radni chyba w ogóle nie uznają za część miasta, no chyba że przed wyborami.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 13.04.2019, 09:35 · Zgłoś
Niech się dzieje! Byłoby jeszcze lepiej gdyby Jasło w końcu dostało reparacje wojenne od Niemców, bo to oni zniszczyli i obrabowali je do cna! (a ruskie wojska się temu przyglądały!)
Odpowiedz
1
@ xmax
dnia 14.04.2019, 03:00 · Zgłoś
Od tego powinien zaczac burmistrz i rada zamiast wycinac resztki drzew
Odpowiedz
21
@ Dociekliwy Stefan
dnia 13.04.2019, 09:33 · Zgłoś
1. Dlaczego będzie modernizowana glorietka, która po niedawnej modernizacji jest w dobrym stanie?

2. Jaki jest cel budowy centrum kultury w małym mieście, w którym działa JDK, MDK i muzeum?
Odpowiedz
-6
@ keller
dnia 13.04.2019, 09:23 · Zgłoś
ooo i znowu nic czereśniakom nie pasuje !!! typowe Pawlaki .
Odpowiedz
23
@ Antyzyd
dnia 13.04.2019, 09:23 · Zgłoś
Proszę aby mnie nie zrozumieć źle, że znowu się czepiam, ale muszę w kilku słowach to wszystko opisać. Zadaję pytanie po co to wszystko? Miasto Jasło jest już wymarłym miastem.
Wystarczy przejść się ok godz. 21 i zobaczyć to na własne oczy. Nic powtarzam nic się tutaj nie dzieje, więc po co to robić? Te lub inne pieniądze można lepiej ulokować, przekierować lub po prostu dofinansować. Nawet głupiego i tak bardzo krytykowanego
Mc Donald'sa nie ma u Nas. Żadnej komunikacji miejskiej ta co jest to pożal się Boże. Nowoczesnego i premierowego kina przykro mi to mówić też nie ma. Imprez sportowo rozrywkowych też nie ma. Jest cisza i spokój ale to za mało. Więc co zrobicie na tym Placu Żwirki Nowy York czy Toronto? Pytam się dla kogo dla Straży Miejskiej. Nie zapomnijcie jeszcze do projektu dopisać z 30 kamer aby zrobić idealny monitoring, i tak czujemy się jak w jakimś obozie albo reality show z każdej strony nas ktoś obserwuje. Zatem powtarzam dla kogo to chcecie robić? Pierwsze podepnijcie krew do tego miasta bo życie
w nim zanika.
Odpowiedz
7
@ OK
dnia 13.04.2019, 17:11 · Zgłoś
popieram
i koniecznie zrobić kamerę na pomnik Pawlusia
Pawluś poleciał do ameryki po orła i hydre
przywiezie w bagazu podręcznym i będziem montować
Kamera musi być żeby się jakimś baranom nie zachciało zbeszcześcić takiej świętośći
czyli orła dziobiącego trzy dzdzownice
Odpowiedz
3
@ Do OK
dnia 13.04.2019, 21:22 · Zgłoś
Oby któremuś nie zechciało się wymienić hydrami,bo te z pomnika takie okazałe.Myślę,że orzeł będzie dziobał wandali.
Odpowiedz
5
@ PLUS=/+MINUS
dnia 14.04.2019, 10:03 · Zgłoś
Kamerki są bo w Jaśle cały rok musi być
"Big Brother"
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 15.04.2019, 21:24 · Zgłoś
Jakiś dureń własnie swoje mądrości wypisywał na cokole. Myślałam że poprawia błąd ortograficzny, ale on tylko bazgrał.
Odpowiedz
5
@ Uj
dnia 13.04.2019, 09:18 · Zgłoś
Maryś fajny nowy wiosenno-brukselski look !;)
Odpowiedz
4
@ cichy wielbiciel
dnia 13.04.2019, 14:54 · Zgłoś
Maryś kwitniesz, a jaka będziesz piękna jak nas odwiedzisz z Brukseli! Normalnie europiejka, a nie sołtyska.
Odpowiedz
7
@ Do cichego
dnia 14.04.2019, 15:35 · Zgłoś
Piękniej kwitły ścięte drzewa,ptak już nigdy nie zaśpiewa,tupot nóg na bruku szarym,z kurzem w ustach,spojrzeniem omdlałym.
Odpowiedz
9
@ Na słodko
dnia 13.04.2019, 08:28 · Zgłoś
Z tej ilości ubitej piany byłaby smaczna beza Pavlova.
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 13.04.2019, 08:01 · Zgłoś
aha i się zdecydujcie ile tych pieniędzy miasto ma dostać bo się portale nie dogadały i piszą na jednym 15 baniek a na drugim 9. No chyba że tą różnice podzielą i otrzymają pomysłodawcy zadań ;)
Odpowiedz
5
@ Jasło
dnia 13.04.2019, 08:15 · Zgłoś
Czytaj ze zrozumieniem całość zadania 15 baniek jak piszesz a miasto otrzyma 9 z kawałkiem
Odpowiedz
9
@ cimek
dnia 13.04.2019, 08:16 · Zgłoś
15 milionów to całkowita wartość zadania. 9 baniek, jak piszesz to wkład UE. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Nie zapominaj, że część kosztów pokryje ze środków własnych miasto. Ot cała tajemnica.
Odpowiedz
4
@ qwerty
dnia 13.04.2019, 07:57 · Zgłoś
Człowieka ocenia się po tym co zrobił - wykonał,a nie po obiecankach zwłaszcza przed wyborami. Chwała temu który udźwignie te zadania chociaż trochę mam obawy że w Jaśle nie ma dobrego gospodarza w tych sprawach i nie pomogło by nawet gdyby Jasło miało w zanadrzu 100 baniek. Ale jestem optymistą i stawiam na to że się uda.
Odpowiedz
-1
@ H.ujosek
dnia 13.04.2019, 14:14 · Zgłoś
Zaorac ,wpuscic jeze i wiewiurki.
Odpowiedz
3
@ Wiewiur
dnia 13.04.2019, 14:44 · Zgłoś
Bierz słownik ortograficzny do ręki zanim zaczniesz klepać w klawiaturę. Byki o twoja specjalność, nie wiewiórki.
Odpowiedz
1
@ PLUS=/+MINUS
dnia 14.04.2019, 09:55 · Zgłoś
Twoja specjalność TO byki
Odpowiedz
-16
@ a.lechowski
dnia 13.04.2019, 07:43 · Zgłoś
"Obiecanki cacanki, a głupiemu radość"
P. Burmistrzu pana mina coś nie tęga, wcale się nie dziwie,bo co można zrobić za obiecane 15 milionów których miasto nawet nie powącha. Ale podpowiem Panu co może Pan zrobić za darmo i już teraz a zyska Pan wdzięczność i szacunek wielu mieszkańców Jasła i okolicznych miejscowości.
Zamknąć ul.Czackiego na odcinku Bednarska- Mickiewicza dla ruchu samochodowego.(umożliwić wjazd rodzicom w celu przywiezienia i odebrania dzieci)
Przystanek przenieś- skwer przy k.św. Stanisława.
Plac Żwirki. i Wigury-parking tylko dla nauczycieli.
Co zyskamy: Podwórka dla uczniów liceum i gimnazjum. Spokój i bezpieczeństwo przed szkołami. Wygodę dla podróżnych(możliwość wykorzystania już istniejących ławek)
Odpowiedz
10
@ cytryna kwasna
dnia 13.04.2019, 08:04 · Zgłoś
i o to chodzi ...deptaki, deptaki bez drzew.
Odpowiedz
22
@ dragoness
dnia 13.04.2019, 08:05 · Zgłoś
Matko kochana, te dzieci nóg nie mają? Skwer też chce pan zniszczyć?
Odpowiedz
23
@ Do a.lechowski
dnia 13.04.2019, 08:19 · Zgłoś
I tym sposobem Jasło jest zablokowane całkowicie...
Już teraz trzeba z godzinę żeby się przebić przez
tą metropolię w godzinach szczytu...
Odpowiedz
-6
@ a.lechowski
dnia 13.04.2019, 09:25 · Zgłoś
kto mówi lub pisze o wycinaniu drzew
Odpowiedz
5
@ Lolek
dnia 13.04.2019, 09:56 · Zgłoś
Przystanek na skwerze? Pogielo kogoś?
Odpowiedz
1
@ Uczony
dnia 13.04.2019, 10:40 · Zgłoś
Uważasz się za glupiego ???
Odpowiedz
2
@ a.lechowski
dnia 13.04.2019, 11:23 · Zgłoś
Myślenie nie boli! Nie "na" tylko "przy" skwerze.
Odpowiedz
0
@ do a.lechowski
dnia 13.04.2019, 12:38 · Zgłoś
w pełni popieram!
jak można tolerować parking dla nauczycielstwa na podwórku szkolnym i przetrzymywać dzieci w zamkniętym budynku, cały boży rok
A co to Pani dragoness nauczyciel nóg nie ma? Pod same schody musi "darem młodzieży" podjechać? (dar młodzieży = samochód za "drobne" zarobione na korkach, 80 zł/ godz.)
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 13.04.2019, 13:57 · Zgłoś
"Przy"? A można wiedzieć, w którym konkretnie miejscu?
Odpowiedz
8
@ do a.lechowski
dnia 13.04.2019, 13:59 · Zgłoś
Moim zdaniem jeszcze lepszym rozwiązaniem jest przeniesienie przystanku z Czackiego na Plac Żwirki i Wigury (w miejsce taksówek), i proszę nie mówić, że się nie da, skoro był tu dworzec PKS.
Konieczne jest również wybudowanie lub zaadoptowanie budynku na poczekalnię, bo czas, żeby standardy XXI w dotarły wreszcie do Jasła.
Dotyczy to również remontu toalet na Placu Żwirki i Wigury.
Ale tak to jest, gdy się myśli o ciepłych posadkach i standardach dla kilku osób, a mieszkańcy, którzy pracują na utrzymanie miasta, stoją na deszczu i śniegu, mają standard określony przez te miejskie szalety. Takie rzeczy tylko w Jaśle.
Odpowiedz
0
@ OK
dnia 13.04.2019, 17:08 · Zgłoś
Oby
(...)
Odpowiedz
3
@ KAŻDA DROGA potrzebna
dnia 13.04.2019, 18:38 · Zgłoś
Kto zrobił deptak który korkuje Jasło?W każdym mieście da się autem objechać w koło rynku i od setek lat tak było .W Jaśle ten deptak zakorkował miasto a teraz sie mówi ze każda jedna ulica to dla Jasła rozładuje ruch ,to po co ten deptak?
Odpowiedz
5
@ Do do@przedmowcow
dnia 13.04.2019, 21:07 · Zgłoś
Na jesień to już wiosny nie będzie, [...] idzie śladami innych
partaczy z totalnej opozycji, naobiecywac gruszek na wierzbie
i tyle, zero programu tylko anty PiS i powrót tego co było
czyli jednego wielkiego okradania podatników.
Partacz ze Słupska bierze się za wielką politykę...tamtego
grajdołu nie potrafił ogarnąć a co dopiero kraju...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 14.04.2019, 16:26 · Zgłoś
Nie posiadam samochodu, do pracy jeżdżę komunikacją miejską. Milo mi, że tak wysoko mnie pan ceni.
Odpowiedz
0
@ piwski
dnia 11.01.2021, 06:55 · Zgłoś
Szanowny Panie,
polecam książki dotyczące regulacji miast z końcowego okresu istnienia Galicji i Lodomerii- znajdzie je Pan bez najmniejszego problemu w internecie w różnych bibliotekach cyfrowych. Mogę też polecić książki z okresu PRL'u dotyczące odbudowy historycznych centrów miast. Wszędzie tam- w tej wspaniałej literaturze znajdzie Pan nie tylko postulaty zamknięcia rynku dla ruchu kołowego (w ramach możliwości) ale i udane przykłady takiego rozwiązania.
Odpowiedz
-6
@ Mieszkanka
dnia 13.04.2019, 07:40 · Zgłoś
Gratulacje dla
Burmistrza . Człowiek uczciwy i bardzo pracowity.
Odpowiedz
-7
@ fiat125
dnia 13.04.2019, 07:33 · Zgłoś
brawo , brawo panie burmistrzu !!!
Odpowiedz
23
@ Ale jaja
dnia 13.04.2019, 03:01 · Zgłoś
Centrum Coworkingowe jak to po polsku się na to coś godo?
Odpowiedz
18
@ Gruby
dnia 13.04.2019, 07:51 · Zgłoś
miejsca pracy w programie "Rodzina na swoim"
Odpowiedz
21
@ Ale jaja
dnia 13.04.2019, 03:00 · Zgłoś
"oraz utworzenie historycznej ścieżki edukacyjnej w Parku Miejskim" znaczy się kolejne drzewa wytną
Odpowiedz
8
@ xmax
dnia 14.04.2019, 02:54 · Zgłoś
Od JDK wycieli juz wszystko, stetryczali mali nie lubia drzew w naszym kochanym mieście - kto tych blaznów wybiera - pytanie retoryczne - naprawde szkoda zieleni przed wieprze..
Odpowiedz
3
@ PLUS=/+MINUS
dnia 14.04.2019, 09:49 · Zgłoś
Skoro tak twierdzisz,
to powinno się wyciąć tych tzw."błaznów",
razem z tymi drzewami
Odpowiedz
6
@ Do Plus
dnia 14.04.2019, 14:00 · Zgłoś
A przed fontanną gilotynę postawić(armaty brak)a kostką wybrukować drogi z dziurami.Jasłu zieleni brak(już nigdy nie będzie urokliwe jak dawniej.Zimne,wygasłe jak Królowa Zima.
Odpowiedz
3
@ do xmax
dnia 16.04.2019, 14:39 · Zgłoś
Kto ma interes ten jest sprawcą - tak z grubsza brzmi stara rzymska maksyma. Popatrzcie czyje bryki stoją w miejscu niedawno wyciętych pięknych, zdrowych drzew przy ul. Czackiego, to dowiecie się, który z lokalnych wiochmenów wydał decyzję (lub wywarł presję na kim trzeba) by pozbyć się drzew. Przecież wiochmen nie będzie szedł z buta 5 min z parkingu, tylko musi se podjechać pod samiuśkie dźwi.
Odpowiedz
10
@ Ale jaja
dnia 13.04.2019, 02:58 · Zgłoś
Oooo armata wróci bo podobno pojechała na chwilę na remont który trwa i trwa
Odpowiedz
7
@ cytryna kwasna
dnia 14.04.2019, 03:00 · Zgłoś
armata wraca tyle ze w formie kostek na deptak ... pytanko: kto na tym zarabia?
Odpowiedz
30
@ PL
dnia 13.04.2019, 01:19 · Zgłoś
Skoro 15 milionów pochodzić będzie z UE to co na pierwszym zdjęciu robi członek partii przeciwnej UE. To kiełbasa na wybory za pieniądze UE a głupi lud znów ma tylko iść do urny aby zapewnić koryto+.
Odpowiedz
3
@ ja
dnia 13.04.2019, 14:40 · Zgłoś
Nawet nie zadałe(aś) sobie trudu przeczytania artykułu! Z EU idzie na te projekt 9 mln na budżet, której my też się składamy. A reszta, to nie jałmużna tylko niewielka kompensata za to, żeśmy się zgodzili wpuścić do kraju zachodnioeuropejskie firmy, korporacje, przedsiębiorstwa itp. , które ciągną z nas dużo wyższe kwoty niż dostajemy z budżetu EU.
Odpowiedz
12
@ cytryna kwasna
dnia 13.04.2019, 01:18 · Zgłoś
Wybudją pewnie jakiś DEPTAK pod siebie... Maria ma pomysły!
Odpowiedz
11
@ Jasło
dnia 13.04.2019, 08:12 · Zgłoś
Jasło całe Jasło krytyka krytyka krytyka, jątrzenie spiskowanie ZAŚCIANKOWOŚĆ zawiść etc.
Odpowiedz
4
@ Uczony
dnia 13.04.2019, 10:34 · Zgłoś
To jest demokracja..szkoda że nie konsultowany projekt spolecznie.to zakorkuje cale centrum i znow niektórzy przedsiębiorcy po zaslek.zamiast zmienic i przedstawic organizacje ruchu takie cudo
Odpowiedz
6
@ Czajnik00
dnia 13.04.2019, 12:09 · Zgłoś
Konsultacje społeczne trwały ponad kwartał. Akurat miałem okazję uczestniczyć w kazdej z sesji konsultacyjnych. Pierwszą rzeczą w zyciu poza bytem i narzekaniem jest CHCIEC.
Odpowiedz
9
@ Cytryna słodka
dnia 13.04.2019, 13:59 · Zgłoś
Lepiej,aby Pani Kurowska nie planowała,bo nie ma gustu i nie upiększy miasta.
Odpowiedz
8
@ OK
dnia 13.04.2019, 17:07 · Zgłoś
a może niech Kurowska spróbuje
jak widzę fontannę Czerneckiego to rzygać się chce
i Pabian nic tu nie poprawi - to paskudztwo trzeba zburzyć i zasypać
Odpowiedz
8
@ do OK
dnia 13.04.2019, 18:23 · Zgłoś
ale w upały gołębie mogą się napić, i przypadkowy przechodzień może poczuć powiew "morskiej bryzy", trzeba widzieć szklankę do połowy pełną, a nie w połowie pustą (chyba trafne porównanie?)
Odpowiedz
2
@ 1971
dnia 14.04.2019, 13:30 · Zgłoś
juz ulepszyla rynrk i zrobila deptak. a i jeszcze "fontannę "
Odpowiedz
1
@ uczony
dnia 15.04.2019, 11:49 · Zgłoś
to włodarz ma dotrzeć z informacją do mieszkańca a nie mieszkaniec szukać informacji???chyba że coś pomyliłem...w spawie śmieci i podwyżki dotarło do wiadomosci mieszkanców ...
Odpowiedz
2
@ oj ty uczony
dnia 16.04.2019, 14:34 · Zgłoś
Tak, pomyliłeś. Samorządy mają ustawowy obowiązek informowania mieszkańców o wszelkich swoich działaniach. Należy do nich m.in. nakaz publikowania wszystkich aktów prawnych, przedstawianiu radzie okresowego sprawozdania z działalności zarządu i wójta/burmistrza, już nie mówiąc o nagminnie wydawanych samorządowych publikatorach typu Obiektyw Jasielski czy jaki tam inny szajs, w każdym mieście taki sam pod innym tytułem. Mieszkaniec ma mieć informację podaną NA TACY. Chyba że nie chce po nią sięgnąć, to już jego wybór.
Odpowiedz
4
@ Brawo
dnia 13.04.2019, 00:23 · Zgłoś
Brawo dla Pani Małgorzaty Adamskiej - Chmiel!!! Pani Gosiu rewelacyjny pomysł i dobra robota Pani Wydziału!!!
Odpowiedz
6
@ Gratuluję
dnia 13.04.2019, 00:56 · Zgłoś
Gosiu pozdrawiam,jestem z Ciebie dumna i z Naszego Burmistrza również.
Odpowiedz
3
@ wert
dnia 13.04.2019, 08:39 · Zgłoś
Kiedy starostwo zorganizuje swoją konferencje na ten temat, taką bez udziału burmistrza?
Odpowiedz
55
@ Prognoza
dnia 13.04.2019, 08:57 · Zgłoś
W punktach:
1. Centrum Coworkingowe co to jest? patrz np.:
https://www.e-biurowce.pl/pl/info/artykul/6485/biuro-do-podzialu
2. Powstała za 95 mln zł, przetrwała trzy lata. "Sądecka Dolina Krzemowa" zbankrutowała. Krakowski sąd ogłosił upadłość spółki Miasteczko Multimedialne, właściciela parku technologicznego MMC Brainville w Nowym Sączu. Inwestycja otwarta oficjalnie w maju 2014 r. powstała przy wsparciu unijnych funduszy w wysokości 94,9 mln zł.
- szczegóły na : https://forsal.pl/artykuly/1080781,miasteczko-multimedialne-nowy-sacz-sad-oglosil-upadlosc.html
3. W realiach jasielskich takie przedsięwzięcie można porównać do kwiatka przy kufajce lub do wystrojenia golasa tylko w krawat - nawet najmodniejszy.
W Nowym Sączu MMC Brainville w założeniu pomysłodawcy - Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University, miało stać się „sądecką doliną krzemową” - ponadregionalnym ośrodkiem badań i rozwoju w zakresie nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem branży IT, telekomunikacji, grafiki i animacji komputerowej, technologii mobilnych oraz multimediów.
4. Co z konkretami w mieście? np:
- z uzbrojeniem strefy przemysłowej
- udrożnieniem komunikacji
- budową miejskiej infrastruktury, w tym zagospodarowanie odpadów
Czemu tam nie są kierowane wysiłki i finanse tylko na bawidka?
Odpowiedz
38
@ Uj
dnia 13.04.2019, 11:10 · Zgłoś
15 milionów? To jasielscy biznesmeni z branży budowlanej przesiądą sie w nowsze modele Q7
Odpowiedz
-12
@ Do Prognozy
dnia 13.04.2019, 13:56 · Zgłoś
Takie bawidka służą rozwojowi młodych ludzi,a to przyszłość narodu.W Jaśle mamy dużo mądrych ludzi,pomyśleć,małe miasteczko,a tyle sławnych i wybitnych ludzi.Nauka jest bardzo ważna w życiu.Może na drogi nie dostalibyśmy tych dotacji.Jasło ma wiele potrzeb,ale takie są realia.Lepszy rydz,niż nic.
Odpowiedz
15
@ bhp
dnia 13.04.2019, 13:59 · Zgłoś
Kiedy w Jaśle w starej części miasta zostanie przebudowana przedwojenna kanalizacja ogolnosplawna na rozdzielcza ?I kiedy miasto Jasło przestanie truć rzekę Wisloke nadmiarowych sciekami ogolnosplawnymi odpuszczanymi z Oczyszczalni bezpośrednio do rzeki.
Odpowiedz
38
@ do Do prognozy
dnia 13.04.2019, 14:10 · Zgłoś
Nasza przyszłość narodu ucieka do Krosna do szkoły, bo w Jaśle robimy "bawidka" a zamykamy szkoły. Żeby się uczyć i rozwijać trzeba dojeżdżać do sąsiedniego miasta.
Trzeba inwestować w edukację a nie w "bawidka"!
Tworzyć dla młodych nowe miejsca pracy, a nie "bawidka"!
"Bawidka" to tylko ciepłe posadki dla rodziny, przyjaciół i znajomych.
Odpowiedz
22
@ Woytazzz
dnia 13.04.2019, 15:26 · Zgłoś
Burmistrz twierdzi, że wniosek wymyśliła i opracowała pani Małgorzata. A z kolei jeden taki redaktor z grzywą z konkurencyjnego portalu uważa, że cała zasługa leży po stronie Kurowskiej. Jeden z tej dwójki musi być wyjątkowym kłamcą. Ciekawe który?
Odpowiedz
18
@ och, ach
dnia 13.04.2019, 18:19 · Zgłoś
Żeby tylko nie zabrało wazeliny,
Nie wspomnę w tym kontekście o kiełbasie wyborczej dla motłochu, bo byłoby to niesmaczne.
Odpowiedz
-6
@ Do do Do prognozy
dnia 13.04.2019, 20:29 · Zgłoś
Przyznaję rację,jasielskie szkoły mają wiele do życzenia,jednak młode pokolenie inaczej podchodzi do edukacji,niż starsze/wkuwanie nawet danych z rocznika statystycznego/dlatego poprzez zabawy i gry dydaktyczne można też nauczyć,rozwijać logiczne myślenie,wzbogacać wiedzę.Szkoda szkół,dobrych nauczycieli i uczniów w dobie nihilizmu.
Odpowiedz
7
@ Do Woytazzz
dnia 13.04.2019, 20:42 · Zgłoś
Tak bywa,że pracownik wykonuje dobrą robotę,a szef zbiera laury.Znam sytuację,nauczyciel napisał artykuł,a pod nim widniał podpis pani dyrektor.Kiedyś mój tata składał wnioski racjonalizatorskie w wielkiej hucie,otrzymywał medale,ale pieniądze brali szefowie.Można wyczuć z twarzy Burmistrza na zdjęciu,że coś Go niepokoi,lecz takie sprawy są przykre.Pani Gosia już nie raz pisała takie projekty i Jest super.
Odpowiedz
0
@ .
dnia 13.04.2019, 20:44 · Zgłoś
oby jasielscy...
Odpowiedz
11
@ Pipi
dnia 14.04.2019, 06:58 · Zgłoś
Światowe plany, wielkomiejskie ambicje, a wystarczy pojechać na Pohulankę pod kratę, śmietnisko, dziury w drodze 3 mają, syf na drzewkach przydrożnych, do połowy zasypana piaskiem pośniegowym główna drogą, pijaństwo i narkomania. A wzadowolony burmistrz udaje że rozwija miasto. Panie, pierwej trza patologie zaorać, a potem się chwalić sukcesami.
Odpowiedz
6
@ sukces przez małe "s"
dnia 14.04.2019, 21:18 · Zgłoś
Czy sukcesem jest uzyskanie kasy na finansowanie bajerów?
Można stwierdzić, że lepsze to niż nic. Nie należy jednak podniecać się zbytnio kolejną zabawką aby nie przesłoniła ona rzeczy dużo ważniejszych. Dlaczego ważniejszych i potrzebniejszych zadań się nie realizuje? Odpowiedź jest prosta:
O budowie infrastruktury miejskiej trzeba mieć pojęcie - tu trzeba konkretów i fachowców, przy tym jest wiele problemów i ciężkiej, mozolnej pracy.
Place zabaw, rekreacje, wizualizacje, pomniki, wystroje wnętrz i elewacji, estetyzacja, rewitalizacja - tu można zabłysnąć, to bardzo pojemne hasła, a że nie najpilniejsze? Jeżeli nie może być mądrzej, to niech przynajmniej będzie ładniej.
Co z tego, że utrzymanie bajerów kosztuje? Przynajmniej cieszy oko. Na dodatek nie ma tego np. w Krośnie.
Ucieszą się esteci i emeryci oraz wybrańcy (parę osób) zatrudnieni przy obsłudze tych atrakcji.
Odpowiedz
5
@ .
dnia 14.04.2019, 22:21 · Zgłoś
Miło, że udało się zdobyć te 15 mln na te centra kultury, rozrywki itd. Natomiast było by Bardzo miło, gdyby takie 15 mln poszło na drogi i np. zwolnienie z podatku od nieruchomości na pierwsze 3 lata dla każdej firmy, która wybuduje w jaśle swoją siedzibę. Gwarantuję, że firmy wiedziałyby, gdzie inwestować...
Odpowiedz
1
@ jaślak
dnia 15.04.2019, 12:58 · Zgłoś
zanim zabierzecie się za jakieś cyfryzacje, centra coworkingowe, inne cuda nowoczesności to zacznijcie od zwykłej kultury i porządku. Wzorem pana radnego z Łask- Wolicy posprzątajcie miasto, nauczcie ludzi w mieście co robić ze śmieciami, pozamiatajcie ulice i skwery, załatajcie dziury w ulicach. Pani Kurowska, za Pani burmistrzowania to Jasło było czyste, zadbane i przyjazne człowiekowi. I co to się [porobiło, po co Pani UE, niech Pani wraca do Jasła i zrobi tu porządek, bo inni którzy po Pani nastali to chyba przybyli z kosmosu i nie bardzo wiedzą jak to się robi i co dla ludzi ważne.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657