Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

W Jaśle lecą ptasie gniazda

67

 „W Jaśle w parku przy ul Kołłątaja zrzucane są gniazda wron i gawronów. Razem z gniazdami na ziemię lecą ptasie jaja. Dzieje się to za aprobatą władz miasta.” – podaje dzisiejsza Gazeta Wyborcza Rzeszów.

 

Od pewnego czasu ptasie gniazda zrzucane są przez jasielskich strażaków i prawdopodobnie wynajętą firmę. Jednak od około dwóch tygodni wraz z gniazdami wyrzucane są ptasie jajka, które razem z patykami z gniazd są palone. Zrzucanie gniazd ma zniechęcić ptaki do osiedlania się w jasielskim parku, ponieważ został on pięknie odnowiony, a ptaki są bardzo uciążliwe.

 

„Poprosiliśmy o konsultację dr Mariana Stója i on stwierdził, że ptaki nie osiedlą się jeśli nie dopuścimy do założenia przez nich gniazd. Dlatego wystąpiliśmy do wojewody o zgodę na zrzucanie gniazd. Zgodę dostaliśmy i dlatego zrzucamy te gniazda” - mówi dla reporterki  Gazety Wyborczej Maria Kurowska, burmistrz Jasła.

 

Pozwolenie na zrzucanie gniazd i płoszenie ptaków, jakie Jasło uzyskało miało jednak kilka uwarunkowań, które jak się okazuje nie są przestrzegane. Gniazda jak najbardziej mogą być usuwane jeśli nie ma w nich jaj lub młodych ptaków. Tak więc całą akcję można wznowić dopiero wtedy, kiedy młode się usamodzielnią, natomiast w okresie lęgowym ptaki trzeba pozostawić w spokoju.

 

„Rzeczywiście najskuteczniejszą metodą odstraszającą ptaki jest niedopuszczenie do założenia gniazd. Zalecałem systematyczną akcję, codzienne zrzucanie gniazd. Ale jeśli mimo tego ptaki złożyły jaja akcję trzeba przerwać” – stwierdza dla Gazety Wyborczej dr Stój.

 

Doktor Andrzej Kruszewicz ornitolog z warszawskiego ZOO uważa, że w Jaśle łamane jest prawo. Jeśli tak, to co dalej z systematycznie zrzucanymi gniazdami i kto poniesie konsekwencje całej akcji?  Sprawą zajmie się teraz prawdopodobnie prokuratura.

 

jnn

Więcej: Gazeta Wyborcza Rzeszów z dnia 30 marca 2008

Napisany dnia: 31.03.2008, 10:01
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ prawy i sprawiedliwy
dnia 31.03.2008, 13:44
Ocena
komentarza:
0
prawi i sprawiedliwi traktuja wszystkich tak samo, nie wazne czy to konkurs na dyrektora szkoly, czy likwidacja gniazd, wszystko robione jest bezprawnie!
@ chyba zejdę
dnia 31.03.2008, 14:53
Ocena
komentarza:
1
Może redaktor z "GW" przejechałby się do Jasła przed napisaniem tego artykułu i spróbował przejść przez park. Te gniazda powinny być zrzucone co do jednego, zacznijmy wreszcie dbać o ludzi a nie tylko o przyrodę. Dobrze się pisze takie artykuliki z fotela redakcyjnego, wtedy gwarony i kawki są milutkie, rospuda piękna a człowiek zły i napastliwy. Jeśli dodatek GW wychodzi z Rzeszowa to niech traktuje o sprawch podkarpacia w sposób prawdziwy i racjonalny. I taka uwaga do redakcji GW na przyszłość, to że ze statystyk wynika, że gospodarka zapieprza, naród się bogaci, pensje rosną to wielka ściema. Za rogatkami warszawy jest szara rzeczywistość i bieda, tylko żeby to zobaczyć trzeba ruszyć 4 litery i pojeździć po Polsce. Bo to Polska jest ważna a nie jakiś tam Tybet droga redakcjo GW
@ ob
dnia 31.03.2008, 15:11
Ocena
komentarza:
1
Ptaki i inne zwierzątka są w tym kraju ważniejsze niż człowiek. Nie jesta za niszczeniem przyrody w tym także niszczeniem gniazd ptaków ale ludzie wystarczy przespacerować się po jasielsim parku aby zobaczyć jak bardzo ptaki są uciążlie. Zanieczyszczone ich odchodami są alejki fontanny itd. Niech sobie Pani z Gazety przyjedzie i usiądzie na obsranej ławeczce w parku i wtedy pisze supersensacje. Niech się troszkę pismaki zastanowią i nie szukają sensacji tam gdzie jej nie ma.
@ j....
dnia 31.03.2008, 15:43
Ocena
komentarza:
1
Zrzucac,zrzucac i jeszcze raz zrzucac nie patrzac na jajka.Calkowicie sie z tym zgadzam.A pan ornitolog jesli mu to przeszkadza niech sobie w domu pod sufitem zalozy gniazda i moga mu ptaszki srac na glowe.Wladze Jasla nie przejmowac sie glupotami tylko stracic wszystkie co do jednego.Jestem z wami i popieram was w walce z ptasimi odchodami lecacymi na glowy.
@ j...
dnia 31.03.2008, 15:51
Ocena
komentarza:
0
Wlasnie przeczytalem na ejaslo ze pani nauczycielka Barbara Fryc i pan ornitolog dr Marian Stoj sa goracymi oredownikami zaprzestania zrzucania gniazd,wiec mam do nich ogromna prosbe zeby zabrali sobie do domu te jajka te ptaki i te odchody i napawali sie ich widokiem az do znudzenia.Moze wtedy zrozumieja ze nie mam ochoty przechodzac przez piekny park zostac naznaczony na glowie odchodami.Chce tam wypoczac a nie biegiem przelatywac patrzac czy na glowe cos nie leci.Moge ptaszki lubic ale w lesie gdzie niech sobie robia co chca a nie posrodku miasta.
@ ptasia grypa
dnia 31.03.2008, 16:01
Ocena
komentarza:
0
ptasia grypa najlepiej roznosi się przez odchody ptaków
@ henryk
dnia 31.03.2008, 16:02
Ocena
komentarza:
1
Pamiętam od dziecieństwa swego,iz najskuteczniejszym sposobem na kawki jest strzelba i powieszonych na drzewach kilka martwych egzemlarzy gatunku.Huk strzałów i truposze tych osralcuchów załatwiły by problem.
Aby zadowolić zwolenników idiotycznego prawa polecam nie zdejmowanie ręczne gniazd a z lufy np.na wielkanoc lub w Sylwestra.Nikt nie skojarzy,myśliwi poćwiczą oko,a ptaki odlecą sr.... w sina dal.Moze pod parlament co uchwala niezyciowe przepisy. Nie chcę bynajmniej powiedzieć aby ich tam obes......
@ masełko
dnia 31.03.2008, 16:26
Ocena
komentarza:
-1
Brawo!!! Jeszcze wyciąć wszystkie drzewa żeby nie śmieciły liśćmi, a na koniec wszystko wyasfaltować. I wreszcie będzie można sobie usiąść i podziwiać przyrodę. Głupota ludzka nie ma dna.
@ mursi
dnia 31.03.2008, 17:20
Ocena
komentarza:
0
Jestem za usunięciem gniazd gawronów ale nie jeśli są w nich jaja!!!!!!!!!!!!!!!
Ornitolog ma racje popieram.
@ xyz
dnia 31.03.2008, 17:22
Ocena
komentarza:
0
oj biedene ptaszki... qrna ludzie idzie sie tam przejsc w lecie, zamiast odpoczywac to sie patrzy zeby nic na głowie nie spdło. strącac strącaćj jeszcze jakiegos sokolnika zatrudnic.niech wygnaja te ptaszyska moga sobie w lesie srac :)
@ Kasia
dnia 31.03.2008, 18:11
Ocena
komentarza:
0
Wszystko Wam przeszkadza nawet ptaki na drzewach:// Najlepiej to Ich wystrzelajcie albo otrujcie to bedziecie szczesliwi://// przeciez prak to jest czastka lasu gdyby ktos nie wiedzial ://// jestescie bez serca:/
@ kana
dnia 31.03.2008, 18:21
Ocena
komentarza:
-1
Popieram akcję, bo nasze prawo powoli zakrawa o jedną wielką paranoję. Większą uwagę zajmują naszym parlamentarzystom i o zgrozo ostatnio także pismakom ptaszki strzelające kupki z góry i pieski na dole niż ludzie,,,,,porażka:p:p:p:p:p:p:no:
@ Krukowate w Jaśle
dnia 31.03.2008, 18:52
Ocena
komentarza:
0
NO wlasnie,prawo ma być przyjazne obywatelowi i wtedy jedynie może być przestrzegane.Fikcją jest prawo sprzeczne z rozsądkiem Niestety w tym biednym kraju panuje kryzys prawa i dlatego tak często jest łamane.Nie pomoże tu ani pani burmistrz ani zacny dr Stój.Musi kiedys w tym kraju nastąpić gruntowna analiza wszelkich starych przepisów bo inaczej to park jasielski trzeba by przenieść poza miasto ,Dolinę Rospudy np w góryMądre to?!A na razie to życie,życie jak nowela....
@ jaślanka
dnia 31.03.2008, 20:00
Ocena
komentarza:
0
W park włożono tyle środków i ludzie teraz nie moga z tego korzystac tylko ptactwo, to jest paranoja, w t5akiej sytuacji trzeba było te pieniądze przeznaczyć na pomoc biednym. Jestem za niszczeniem gniazd do zera i to przez cały rok, bez względu na wszystko. Ornitolodzy z Bożej Łaski niech się wezmą za robotę, bo ich wyuczone formułki są żenujące.
@ do J....
dnia 31.03.2008, 20:29
Ocena
komentarza:
0
Wsadź sobie do kontaktu nie powiem co, oczywiście "nie patrząc na jajka"
@ RYŻY
dnia 31.03.2008, 20:46
Ocena
komentarza:
0
Ludzie w Jaśle do garnka włozyć co nie mają a tu jakiś ornitolog z warszawki lituje się nad kawkami,a wez se ich chłopie do chałupy niech ci nasrają na łeb to przestaniesz się mądrzyć . i jeszcze jedno ,te pieski z okolicznych domów co paniusie wypuszczają za potrzebom do parku,powybijać tak samo jak te gawrony!!! a straż miejska od czego? niech straszy kawki i gawrony,a nie tymi smiesznymi skuterami pierdzi po mieście.
@ dodre:)
dnia 31.03.2008, 20:47
Ocena
komentarza:
0
:lol:
@ jaslanka
dnia 31.03.2008, 20:55
Ocena
komentarza:
-1
A moze poprzecinac troche konary drzew tam gdzie sa alejki laweczki i td, .:yes:
@ ego
dnia 31.03.2008, 20:55
Ocena
komentarza:
0
to tak jakby was wyrzucali z domow i palili wasze dzieci jakbyscie sie czuli?
@ Były Jaślaniń
dnia 31.03.2008, 21:05
Ocena
komentarza:
0
Czym się różni prawdziwe miasto od Jasła?
W prawdziwym mieście ludzie starają się chronić przyrodę, bo doceniają jej walory. W Jaśle działa logika "chłop żywemu nie przepuści". Czy nie można było zorganizować akcji wcześniej?
Przyroda na podkarpaciu to jedyna cenna rzecz ktora została, a jest przez mieszkańców traktowana jak kula u nogi.

Smutne, ale i tak wracam tu z sentymentem.
@ xxx
dnia 31.03.2008, 21:16
Ocena
komentarza:
0
Tu nie chodzi o kawki poniewaz jest ich nie wielka ilos, a o gawrony których jest co raz wiecej i jesli nie bedzie sie dalej wykonywało stracania zostana na zawsze i juz nikt sobie z nimi nie poradzi. Popieram to co sie robi.
@ Ornitolog..
dnia 31.03.2008, 22:03
Ocena
komentarza:
0
Jeżeli to jest prawda co piszą w artykule to jest rozbój w biały dzień co się w tym Jaśle z tymi biednymi ptakami wyprawia. Kto to widział aby w okresie lęgu niszczyć gniazda. Jajko zniesione - młode powinno być narodzone. Gdzie miłosierdzie w tym
katolickim /na pokaz/ Jaśle. Faktycznie sprawą powinna się zająć jak najszybciej
prokuratura i postawić przed sądem ludzi odpowiedzialnych za takią decyzję.
Ptactwu powinno się stworzyć godne warunki do życia i rozmnażania. Jakoś nikt nie reaguje na srające psy gdzie popadnie.
"Obrońcy przyrody łączcie się i protestujcie":mad:
@ Yoda
dnia 31.03.2008, 22:22
Ocena
komentarza:
0
Kolejny ********* wybryk lewackiej gadzinówki GW. Ptaki ważniejsze od ludzi... To może niech od razu zamienią całą Polskę w Dolinę Rospudy.
@ BORA BORA
dnia 31.03.2008, 23:17
Ocena
komentarza:
0
do Kasia; wiesz zastanow sie co Ty mowisz !!! Przejdz przez park a jak przejdziesz przez niego nie o s r a n a przez te cudowno ptaszki to sie ciesz :p Bo nie jeden juz niestety takiego szczescia nie mial :lol:
@ Ptaszek
dnia 01.04.2008, 08:31
Ocena
komentarza:
-1
"Rozdziobią nas kruki i wrony", jak ich nie wystrzelamy. I nie róbcie sobie jaj pseudo ornitolodzy i pismaki!!!:smilewinkgrin::upset::sleep:
@ jaślanka !!
dnia 01.04.2008, 10:47
Ocena
komentarza:
0
Ciekawe jak to cywilizowane miasta i państwa załatwiły? Najprościej zabić! zabić psy, zabić koty, zabić ptaki zaasfaltować jak Rynek i ok.
@ za
dnia 01.04.2008, 12:39
Ocena
komentarza:
0
i wkoncu sie ktos zainteresowal tymi ptakami bo to juz byla paranoja zeby park omijac z daleka a nowa fontanne ogladac z pod budynku sadu... :upset:
@ Nikki
dnia 01.04.2008, 12:57
Ocena
komentarza:
0
Nie chodzi tutaj o fakt, że z tymi ptakami coś naprawdę trzeba zrobić - co do tego nikt nie ma chyba wątpliwości. Chodzi o to, że prawo - nawet głupie - powinno być przestrzegane przez instytucję, która sama jest prawodawcą na szczeblu lokalnym. Skoro na przykład Urząd Miasta nie musi przestrzegać prawa, to dlaczego ja muszę płacić podatki przez ten Urząd nakładane, itp., itd.
@ pisek
dnia 01.04.2008, 13:56
Ocena
komentarza:
0
A według tego co mówią, to pani burmistrz kazała - gdyby gniazda nie udało się zrzucić - ściąć drzewo. To dopiero świadczy o determinacji jaką wykazuje władza by rozwiązać uciążliwy problem dla mieszkańców Jasła i innych okolicznych wsi :p
@ jaslanin
dnia 01.04.2008, 13:58
Ocena
komentarza:
0
z gawronami trzeba zrobic porządek park to miejsce odpoczynky relaksu chodza tam dzieci. nie można patrzeć jak dzieci bawią się ptasimi odchodami. proponuje aby pani burmistrz przemyslała i przycieła drzewa u góry wtedy ptaki nie beda robiły gniazd.
@ Masełko
dnia 01.04.2008, 16:45
Ocena
komentarza:
0
Mam pytanie-jeśli spalą wszystkie gniazda to czy ptaki znikną z parku? Wątpie.
@ :|
dnia 01.04.2008, 18:13
Ocena
komentarza:
0
żal... w parku nawet nie mozna spokojnie usiasc bo cały czas jest obaqwa przed tym czy cos na nas nie spadnie !... nie chodzi jedynie o odchody ale o patyki itp. .... no nie weim jak nie zlikwidować to do parku ludzi nie wpuszczać czy coś takiego !:@
@ byla
dnia 01.04.2008, 18:59
Ocena
komentarza:
0
:uhoh:I ptaszkow szkoda ilaweczek szkoda bo to nie dlugo maj amoze trzeba bylo zajac sie tym wszystkim wczesniej bo kruki i kawki to sa przez caly rok anie teraz kiedy rodziny maja pozkladane
@ ktoś
dnia 01.04.2008, 20:02
Ocena
komentarza:
0
RAZ NA ZAWSZE SKOŃCZYĆ Z TĄ PLAGĄ !!!!!
NIE TYLKO W PARKU !!!!!
@ gość
dnia 01.04.2008, 20:33
Ocena
komentarza:
0
Problem można rozwiązać w cywilizowany sposób. Są urządzenia które wpływaja negatywnie na ptaki , a te szukają innych miejsc. Nie mają one wpływu na zdrowie człowieka. rzeba tylko pomyśleć z postępem czasu.
@ TO ABORCJA TO ABORCJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!
dnia 01.04.2008, 20:46
Ocena
komentarza:
0
jak można nienarodzone niszczyć ?????????????????
@ kt
dnia 01.04.2008, 21:12
Ocena
komentarza:
0
Zgadzam się w stu procentach z 'chyba zejde' i "ob". Niech redaktorek z GW nie pisze głupot bo oni tylko takimi głupotami się zajmują .
@ Jack
dnia 01.04.2008, 22:26
Ocena
komentarza:
0
proponuję założyć gniazdo na UM , może tam jaki bocian jajo zniesie , bo pod dachem już dalej tam same jaja.
@ Jack
dnia 01.04.2008, 22:30
Ocena
komentarza:
0
wyrżnąc i wybić gady i zaasfaltować , i parking płatny , i straż miejską , i scigać gadów,
@ Jack
dnia 01.04.2008, 22:33
Ocena
komentarza:
0
to nie nasze jasielskie gawrony zakłądają gniazda i rąbią po jaśle , to te co przyfruneły z pod Brzysk !
@ Kaw
dnia 02.04.2008, 00:36
Ocena
komentarza:
0
A ja wam powiem tak: od razu strąćcie wszystko co nad ziemią, spalcie wszystko co spadnie, wystrzelajcie wszystko co sr..., wytnijcie wszystkie drzewa i wyasfaltujcie trawniki to będzie wszystko cudownie, a ptaki, czy kawałek lasu będziecie swoim wnukom pokazywać na starych zdjęciach jako relikt przeszłości.
@ MArKoQ
dnia 02.04.2008, 07:30
Ocena
komentarza:
1
Wystrzelać te zasrańce. Jest ich tak dużo że spokonie można ograniczać ich populację.
@ FibakJ
dnia 02.04.2008, 08:02
Ocena
komentarza:
0
Kapitalna akcja! Jestem za usuwanie gniazd tych pasożytów !
@ jerry
dnia 02.04.2008, 08:13
Ocena
komentarza:
0
Biedne Gawrony przeszkadzają wszystkim, a pieskami ( czytaj: ich właścicielami) nie ma się kto zająć. Obesrane wszystkie trawniki, place zabaw, piaskownice, obszczane wszystkie drzewa, rogi budynków, wejścia do klatek. To jakoś nikomu nie przeszkadza. Ale gdzież by się kto narażał właścicielom psów, przecież to jest liczny elektorat. Co innego gawrony, o które może się upomnieć co najwyżej nieliczne grono miłośników przyrody :mad:
@ czytelnik
dnia 02.04.2008, 08:58
Ocena
komentarza:
0
Ludzie co Wy tu wypisujecie- już w Szkole Podstawowej uczą dzieci, że nie wolno niszczyć gniazd ptaków ,dotykać jaj płoszyć zwierząt,a Wy tak wszyscy o zabijaniu.
Najlepiej byłoby przeciąć czubki drzew,albo umieścic głośniki z jakąś głośną muzyką, wtedy może sie wystraszą i przeniosą za miasto.
@ czekający
dnia 02.04.2008, 09:12
Ocena
komentarza:
0
Ponoć ma zapaść ustawa o ustanowieniu tras przelotu komarów,aby nie pijały krwi kiedy by chciały...Zyjemy w swiecie globalnego ocieplenia i skutków z nim zwiazanych.
Powyższy temat jest dowodem na to,że pod wpływem tego zjawiska ludzie stanowiacy prawo zdurnieli.
@ ???????
dnia 02.04.2008, 11:29
Ocena
komentarza:
0
A MOZE ZAMIAST USUWAC PTASIE GNIAZDA TO MOZE WYTNIJCIE WSZYSTKIE DRZEWA? WTEDY SOBIE SPOKOJNIE SIADZIEMY I BEDZIEMY PODZIWIAC PRZYRODE!!!!!!!!! NIE MACIE MOZGU WOGOLE!!!! :upset:
@ za
dnia 02.04.2008, 14:40
Ocena
komentarza:
0
i po co wam te ptaki skoro i tak ich nie mozecie podgladac bo nie wejdziecie do parku... skoro tak bardzo ich potrzebujecie to zabierzcie je do domu i usadowcie na zylandorach niech wam sraja po tych glupich lbach... i tu nie chodzi o to zeby zniszczyc park i odrazu asfaltowac tylko o to zeby go WKONCU udostepnic mieszkancom bo takie jest jego przeznaczenie... a wokol mamy tyle lasów ze ptaki moga sobie bez problemu znalesc nowe miejsce do zycia.... :yes::yes::yes:
@ ktos209
dnia 02.04.2008, 15:26
Ocena
komentarza:
0
ale jaja:lol:
@ byku
dnia 02.04.2008, 18:58
Ocena
komentarza:
0
W Krakowie mają duże parki ale takie gówno to tylko u nas. Zamontowali by głośniki wokół parku i puścili z nich na maxa jakieś dźwięki drapieżników to by sie te france wypłoszyły!
@ alka
dnia 02.04.2008, 22:11
Ocena
komentarza:
0
Alke w tym Jaśle ciągle jakieś jaja. Raz za sprawą ptaków , drugi raz za sparwą ....
@ jaślanka
dnia 03.04.2008, 09:52
Ocena
komentarza:
0
problem gawronów powraca co roku, czy faktycznie nie ma sposobu na to żeby się ich pozbyć??? w dobie 2001 wieku i zdobywania kosmosu Jasło jest bezradne wobec czarnego ptaka, no ale skoro takim wielkim problemem jest w Jaśle żeby uciszyć ród kaczy to i może z gawronim jest podobnie.
@ leszcz...
dnia 03.04.2008, 12:46
Ocena
komentarza:
0
Ludzie,toż to jawna aborcja.Niszczenie zapłodnionych jajek,co prawda ptasich,ale zawsze jajek.I to w ultraprawicowym Jaśle.Ale już bez jaj,trzeba zrobić porządek z tymi gawronami,bo nie da się przejść przez park nie zostając obsranym przez te ptaszyska.
@ JA
dnia 03.04.2008, 15:17
Ocena
komentarza:
0
Wystrzelać to ptaszystwo bo juz sie nie dobrze robi od tego!! ile mozna czekac zeby pójsc spokojnie w niedziele do parku i nacieszyc sie miłym widokiem?? chyba nie doczekamy tego nigdy..
@ anonimus
dnia 03.04.2008, 16:30
Ocena
komentarza:
0
A może by tak ustawić kilka telebimów i puszczać Kaczyńskich oraz im podobnych... ;)
@ dziunek
dnia 03.04.2008, 17:07
Ocena
komentarza:
0
powinni wybić wszystkie laptaje!!!!!!!!!!!!!!!
@ ja
dnia 05.04.2008, 09:20
Ocena
komentarza:
0
PARANOJA CO SIĘ DZIEJE W JAŚLE W TYM PARKU ZGROZA LUDZIE SPRRZĄTAJĄ ZA PSIE PIENIĄDZE W DESZCZU I MROZIE WEŻCIE ZRÓBCIE WREŚCIE COŚ T TYMI PTAKAMI I GNIAZDAMI
@ normal.
dnia 06.04.2008, 11:16
Ocena
komentarza:
0
O zgrozo ! co ja narobiłem ! Nieświadom swego barbarzyństwa, zjadłem na śniadanie jajeczniczkę z trzech jajeczek. Jak ja mogłem, przecież skrzywdziłem trzy bezbronne jajeczka, ich mamusię kurkę i pewnie jeszcze ich tatusia kogutka. Paranoja !!!
Pani Burmistrz ! Proszę robić swoje, proszę nie zwracać uwagi na ujadanie tych ekodurniów ! Absolutnie nie można ulec próbie szantażu jakiegoś nawiedzonego pismaka, ispirowanego przez lokalnego ekooszołoma. W przebudowę parku dla dobra mieszkańców naszego miasta wpakowano furę społecznych ( więc także i moich ) pieniędzy. Nie życzę sobie żeby o sukcesie lub klęsce tego przedsięwzięcia decydowała garstka pseudoobrońców przyrody, dla których paskudne ptaszyska ważniejsze są od ludzi, dla których park został tak ładnie odnowiony. Nie można pozwolić na to, żeby w imię jakiegoś żle pojętego interesu kilku ekoszczekaczy, uczycić wizytę w jasielskim parku delikatnie mówiąc ryzykowną i nieprzyjemną. To może trzeba było w ogóle wyciąć wszystko "od ziomka" wykarczować, utwardzić i zrobić parking miejski. Wiem że wszystkim dogodzić jest niemożliwością, ale trzeba być konsekwentnym w realizacji słusznie podjętych kroków dla dobra tej większości, która park chce dla siebie, a nie jako jeden wielki ptasi [...]! Jeszcze raz ! ZWALAC, ZWALAĆ nie patrząc czy są jajka czy nie. PARK DLA JAŚLAN NIE DLA WRON !
@ coach
dnia 06.04.2008, 17:33
Ocena
komentarza:
0
Postawić zdjęcie Tuska w parku i niech sobie ptactwo sra !!
@ ona z jasła
dnia 07.04.2008, 07:56
Ocena
komentarza:
0
z tymi ptakami coś trzeba zrobić bo gdzy idziemy prze park musimy uwarzac żeby nam "coś" z góry nie spadło... nie popieram zwalania gniazd z jajkami...gdy młode sie usamodzielnia i wylecą wtedy strącajcie gniazda.... Jasło łamie prawo hahaha no pięknej rzeczy sie pani burmistrz dopuściła ;) no ale w końcu ona tu rządzi ;)
@ coach
dnia 07.04.2008, 09:39
Ocena
komentarza:
0
A może by tak położyc zdjęcie Tuska i niech sobie ptaszki srają.
@ Jaślanin
dnia 08.04.2008, 15:26
Ocena
komentarza:
0
Czesto sie dzis slyszy, ze w ludziach jest duzo agresji i czytajac wiekszosc z powyzszych postow musze sie z tym zgodzic. na jakiej podstawie taki atak na owego "pismaka" i GW? najwyrazniej byly podstway do napisania takiej tresci atrykulu i dobrze sie stalo, ze znalazl sie w Jasle ktos dzieki komu sprawa trafila do mediow. Gazety sa po to, by relacjonowac rzeczywistosc. Wszelką!
Osobiscie nie wierze w to, ze ci agresorzy powyzej uzywajacy tak zapalczywego jezyka - jakkolwiek nie byliby sfrustrowani swa sytuacja zyciowa, ekonomiczna czy inna -po ewentualnym osiagnieciu swego szcescia wreszcie bylby laskawi przyznac tym ptakom jakies prawo do zakladania gniazd. Tu chodzi zwyczajnie o zwykly brak zainteresowania i elementarnego poszanowania dla jakiegokolwiek zycia innego niz to czlowieka. calkowity brak empatii i skupienie totalnie na sobie jako na gatunku, ktoremu z racji swej inteligenci (w indywidualmnych przypadkach bardzo watpliwej!) wydaje sie, ze moze traktowac przyrode i zwierzeta jak bezwartosciowe smieci, ktore nalzey eksterminowac, bo ... zakladaja gniazda i skadaja jaja jak ma to miejsce w tym konkretnym przypadku
Nikt przeciez nie pragnie oddania parku w posiadanie jedynie ptakow jak i ekolodzy z Rospudy nie odmawiali opkolicznym mieszkancom ich prawa do bezpiecznego zycia w tejze dolinie! W obu przypadkach chodzi o rozwiazania nie czyniace szkody przyrodzie!
Wszyscy w tym miescie pozuja na takich swietych, ale chodzi im tylko o swietosc i poszanowanie wobec samych siebie. taki egozim w skali makro. Coz, ludzie sa bezsprzecznie wazni i jest to oczywste. Ale dbajac jedynie o swoj wlasny gatunek jestesmy czesto dokladnie tacy sami jak "bracia mniejsci", od ktorych czesto tak bardzo nieudolnie chcielibysmy sie odroznic jako ci lepsi, szlachetniesi. Doswiadczenie wciąż jednak pokazuje, ze jestesmy czesto gorsi.
@ bea;
dnia 08.04.2008, 21:49
Ocena
komentarza:
0
do"ona z jasla"uwarzac sie pisze przez ż z kropka a nie rz . naucz sie najpierw ortografi:lol:
@ anka:
dnia 08.04.2008, 21:58
Ocena
komentarza:
0
przyznaje racje obroncom ptakow!! niech powycinaja drzewa zabetonuja wszystko a potem usiada na betonie i podziwiaja przyrode. ja jakos codziennie chodze przez park i czesto siadam na lawce i jeszcze zaden ptaszek na mnie nie nasral. ptaki to madre stworzenia one wiedza na kogo srac:Kasia chyba sie zgodzisz ze mna no nie? popieram Cie w zupelnosci :yes:
@ ada:
dnia 08.04.2008, 22:00
Ocena
komentarza:
0
racja !!!!!!!!!!!1 niech sraja bo wiedza na kogo ha ha ha !!!!!! kasia tez cie popieram
@ ada:
dnia 08.04.2008, 22:07
Ocena
komentarza:
0
jaslanin masz racje biedne ptaki! te stworzenia tez czuja ! moze dzieki nim nie beda siedzialy plotkary na lawkach i nie beda obrabiac tylka kazdemu kto przejdzie obok nich!
@ podmieniony
dnia 13.04.2008, 01:00
Ocena
komentarza:
0
...Szkoda mi tych ptaków, jednak myślę, że wypłoszenie ich będzie bardziej korzystne dla Jaślan i osób dojeżdżających do szkół//pracy. Sam byłem świadkiem, niestety już codziennej sytuacji. Idąc obok kumpla przez park, zauważyłem, nie chciałbym tego dobitnie opisywać, wielką, zciekającą, białą plamę.. Myślę, że wiadomo o co mi chodzi.. Nieraz także przechodząc przez park szczęśliwie uniknąłem uderzenia przez nadlatujący pocisk, pozdrawiam i życzę wszystkim spokojnych spacerów przez jasielski park...
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • "UE chciałaby zrobić skansen z naszych pięknie zagospodarowanych lasów” - mówiła posłanka Maria Kurowska

    „UE chce położyć rękę na polskie lasy państwowe” - podkreśla posłanka Solidarnej Polski – Maria Kurowska. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Parku Miejskim w Jaśle mówiła o złożonym obywatelskim projekcie ustawy ws. obronie polskich lasów. Przyjęcie jej pozwoli polskiemu rządowi zachować kontrolę nad tym co się dzieje w lasach, a każde działanie podejmowane w sprawie lasów będzie przegłosowane przez Sejm. - Nic o lasach poza Sejmem – mówiła posłanka.

  • Wiosna – czas na zmiany!

     

    Zapraszamy Seniorów do aktywności. Wiosna to czas kiedy chętniej korzystamy z życia i szukamy nowych pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Doskonałym rozwiązaniem będzie decyzja o udziale w Klubie Seniora, który funkcjonuje od niedawna  w Jaśle przy ul. Dworcowej 12  – dysponujemy jeszcze ostatnimi wolnymi miejscami !

     

  • W kilku miejscach na terenie Jasła płonęły wiaty śmietnikowe

     

    We wtorkowy wieczór, około godz. 22 strażacy prowadzili działania gaśnicze w związku z trzema pożarami na terenie Jasła. Ogień strawił między innymi wiaty śmietnikowe i kontenery na odpady przy ul. Lenartowicza i ul. Chopina. Ogień, który wybuchł w bramie bloku przy ul. Jagiełły uszkodził elewację budynku oraz okna na pierwszym piętrze.

  • Dwa różne spojrzenia na rewitalizację parku w Skołyszynie

    Gmina Skołyszyn otrzymała 7,7 mln zł dofinansowania na rewitalizację parku podworskiego w Skołyszynie. Niedawno rozpoczęta wycinka drzew w celu przygotowania terenu pod dalsze prace inwestycyjne została wstrzymana. Sprawie przygląda się jasielska policja i RDOŚ...

  • Helios Krosno zaprasza na kolejny tydzień repertuarowy Projektów Specjalnych

     

    Zbliżający się tydzień repertuarowy w kinie Helios Krosno pełny jest niespodzianek w ramach Projektów Specjalnych. Każdy kinoman z pewnością znajdzie dla siebie ciekawą propozycję. Na dużym ekranie będzie można zobaczyć między innymi najnowszy film Park Chan-wooka pt. "Podejrzana".

  • Chwyć za kielnię! Łap okazję cenową na bloczek komórkowy w sklepie DOMUS

     

    Wiosna to idealny czas na to, aby wrócić na budowę lub wreszcie zrealizować plany związane z remontem. Nie o samą porę roku jednak chodzi. Wiosną można natknąć się na materiały budowlane w bardzo atrakcyjnych cenach. Doskonałym przykładem jest bloczek komórkowy 24x24x59, który w sklepie DOMUS Łazienki & Budownictwo w Jaśle kosztuje dokładnie 14,29 zł. Oferta obowiązuje do końca kwietnia br.

  • Podpisano umowę na budowę drogi 5KDZ

     

    Miasto Jasło konsekwentnie inwestuje środki finansowe w rozwój infrastruktury drogowej na obszarze warzyckiej strefy inwestycyjnej. Kolejnym etapem realizacji tak nakreślonego celu jest budowa drogi 5KDZ. Po wielomiesięcznych perturbacjach związanych z rozstrzygnięciem przetargu na realizację tego zadania, w poniedziałek (20 marca br.) przedstawiciele jasielskich władz samorządowych oraz Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych w Jaśle, wreszcie parafowali stosowną umowę.

  • Wiercenie studni głębinowych z gminnej dotacji od A do Z

     

    Gmina Jasło uruchomiła w ubiegłym roku program dla swoich mieszkańców, w ramach, którego mogli oni składać wnioski o dofinansowanie budowy studni wierconej głębinowej dla budynków mieszkalnych. Pieniądze trafią do blisko 370 wnioskodawców. Część z nich podpisało już stosowne dokumenty. Inwestycję należy zrealizować w ciągu 6 miesięcy od zawarcia umowy. Już wcześniej warto więc wybrać doświadczonego wykonawcę. Kompleksową usługę wiercenia studni głębinowych oferuje firma WIT-WIERT.  Zadzwoń: 698 006 759.

  • Park linowy w Jaśle wymaga kompleksowej modernizacji. MOSiR czeka na opinię dendrologiczną

     

    Po upływie dziesięciu lat od otwarcia, park linowy w Jaśle wymaga przeprowadzenia gruntownej modernizacji. O tym, jaki będzie jej zakres przesądzi wynik ekspertyzy dendrologicznej zleconej przez kierownictwo Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle.

  • Zakład Gospodarki Komunalnej w Kołaczycach zatrudni inspektora ds. technicznych

  • Wójt Gminy Nowy Żmigród apeluje o ostrożność. W okolicy widziano wilki

    Wójt gminy Nowy Żmigród apeluje do mieszkańców o zachowanie ostrożności, bowiem w ostatnim czasie w Nienaszowie zaobserwowano przemieszczanie się watahy pięciu osobników wilków. - Zwracam szczególną uwagę, aby dla bezpieczeństwa nie wypuszczać psów poza własną posesję. Również należy zadbać o zwierzęta gospodarskie na własnych posesjach, w godzinach wieczornych i nocnych zamykać je w pomieszczeniach – zaznacza wójt Grzegorz Bara.

  • Soczewki progresywne - czy jest się czego bać?

     

    Decyzja o wyborze okularów progresywnych wiąże się z wieloma pytaniami. Klienci salonów optycznych obawiają się często ich zaawansowanej konstrukcji, a także zastanawiają nad tym, ile potrwa okres adaptacji. Czy zła sława soczewek progresywnych jest uzasadniona?

  • Hurtownia Ogrodnicza „Ogród” w nowej odsłonie. Większa powierzchnia to więcej asortymentu w atrakcyjnych cenach

     

    W Jaśle i okolicy nie ma chyba działkowca, który nie znałby Hurtowni Ogrodniczej „Ogród”. To także idealne miejsce dla każdego, kto marzy o pięknym ogrodzie. 

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 772 657