Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Pamięć o ofiarach katastrofy wciąż żywa

85

Choć od katastrofy prezydenckiego Tu-154 minęło już siedem lat to rany po stracie bliskich zdają się być wciąż niezabliźnione. Wspomnienie ofiar nabiera dziś szczególnego znaczenia w obliczu trwających ekshumacji. Winniśmy pamięć zmarłym, bo zmarli nigdy nas nie opuszczają – mówiła senator Alicja Zając.

Wczoraj pod pomnikiem „Golgota Wschodu” oraz tablicą upamiętniającą ofiary katastrofy smoleńskiej u zbiegu ulic Czackiego i Mickiewicza w Jaśle odbyły się uroczystości związane z 77 rocznicą zbrodni katyńskiej i 7 rocznicą katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Organizatorem obchodów rocznicowych było Stowarzyszenie im. Senatora Stanisława Zająca. Złożenie kwiatów oraz zapalenie zniczy tradycyjnie poprzedziła Msza Święta w intencji ojczyzny, ofiar zbrodni katyńskiej i katastrofy smoleńskiej. Odprawiona została w kościele Farnym w Jaśle.

Głównym punktem tegorocznych obchodów było upamiętnienie ofiar katastrofy smoleńskiej, w tym jaślanina, senatora Stanisława Zająca. Po odczytaniu Apelu Pamięci z okazji rocznicy zbrodni katyńskiej i katastrofy sprzed siedmiu lat, odczytane zostały nazwiska wszystkich ofiar tragicznych wydarzeń z 10 kwietnia 2010 r.

Stanisława Zająca wspominała Alicja Zając, wdowa po zmarłym tragicznie senatorze. Łamiącym się głosem, mówiła o tym, co czeka bliskich ofiar w obliczu zbliżających się ekshumacji. Tak jak powiedział dziś ksiądz dziekan, winniśmy pamięć zmarłym, bo zmarli nigdy nas nie opuszczają. Niech spoczywają w pokoju. Dziękuję wszystkim za obecność i trwanie przy nas w oczekiwaniu na prawdę. Państwo z pewnością zadajecie sobie pytanie, kiedy odbędzie się ekshumacja ciała mojego męża, świętej pamięci Stanisława Zająca. Nie wiemy, kiedy to nastąpi. Będziemy o tym zawiadomieni. My możemy tylko prosić o modlitwę w tym szczególnym czasie, kiedy tak wiele rodzin i naszych bliskich przeżywa chwile wyjmowania ciała z grobu i powtórnego pogrzebu. Nie jest to przecież nasza wina. Ktoś podjął takie decyzje. My teraz, tak jak cierpimy przez tych siedem lat będziemy mieć dodane jeszcze kolejne cierpienie. To wszystko jest po to, abyśmy poznali prawdę i abyśmy w kraju i na świecie wiedzieli jak zginęli, a może, dlaczego zginęli. – mówiła senator Alicja Zając.

Obchody rocznicowe zakończyło sugestywne przemówienie starosty jasielskiego Adama Pawlusia, w który znalazło się wiele odniesień do aktualnej sytuacji politycznej oraz zmian kulturowych, jakie zachodzą we współczesnej Europie. Niech te znajdujące się tutaj kamienie i krzyż, postawione w Jaśle przypominają nam, dla kogo zostały postawione. To świętej pamięci Stanisław Zając wyznaczył mnie do budowy tego pomnika, który realizowany był w czasie, kiedy doszło do katastrofy pod Smoleńskiej. Nikt nie mógł wówczas przewidzieć, że jeden z kamieni będzie poświęcony jego pamięci. Nasuwa się refleksja, co my dziś jesteśmy gotowi uczynić, aby podnieść z ziemi sztandar „Bóg, Honor, Ojczyzna”. On sam się nie podniesie. To powojenne pokolenie pozwoliło rzucić ten sztandar w błoto i najwyższe wartości narodowe i chrześcijańskie. My Polacy mamy obowiązek ratowania suwerennej, wolnej ojczyzny opartej na chrześcijańskich zasadach i normach moralnych. Nikt nam w tym nie pomoże. To my musimy własną postawą, uczciwością, nawet za wysoką cenę odrzucić pseudo wartości, fałszywie pojętą tolerancję i przyczynić się odkłamywania historii, szczególnie tej najnowszej. Niech te kamienie i krzyż każdego dnia przypominają nam, jak należy okazywać wierność najwyższym wartościom. – mówił Adam Pawluś, starosta jasielski.

Starosta w swoim przemówieniu wystąpił z krytyką postępującej laicyzacji, szerzeniem się ideologii gender, odwrócenie się od postawy patriotycznej. Zwrócił również uwagę na rosnące zagrożenie w związku z napływem islamu.

MD

Napisany dnia: 10.04.2017, 10:25

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
7
@ anty
dnia 15.04.2017, 18:45 · Zgłoś
Czy już nie skończycie tych bredni o Smoleńsku, po co tam lecieli jak ich nikt nikt nie zapraszał, teraz rodziny obłowiły się w nasze pieniądze i dalej im mało,dokąd będziecie żyć tym wypadkiem ile innych wypadków było w Polsce ilu ludzi zginęło i jakoś o tym cisza. Czy ci co zginęli w wypadkach na swojej ziemi są innymi ludzmi czy im też nie należy się szacunek. Ile dzieci zostało sierotami ale to nikogo nie obchodzi bo to było w kraju, a oni polecieli na własne widzimisię do tego Smoleńska i teraz niech nikt nie szuka nie wiadomo jakich zbrodni, bo to wszystko to pic na wodę.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 16.04.2017, 19:42 · Zgłoś
Lecieli, bo była kampania wyborcza.
Odpowiedz
4
@ Kora
dnia 13.04.2017, 10:29 · Zgłoś
Pragnę już z całego serca, by nie kazano wszystkim żyć ciągle katastrofą. PiS doprowadzil do tego, że mój dziadek - mądry człowiek, jak słyszy o miesiączkach smoleńskich to głośno wypowiada jedno bardzo brzydkie słowo na k.
Odpowiedz
10
@ leśmian.pl
dnia 12.04.2017, 09:19 · Zgłoś
Przy pełnym współczuciu z powodu tragedii z przed 7. lat, życzyłbym pani takiej aktywności w Senacie.Nie da się budować dobra Polski wyłącznie martyrologią i rocznicami...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 13.04.2017, 20:20 · Zgłoś
Bez Adriana nie ma mowy o aktywności.
Odpowiedz
5
@ Warez
dnia 11.04.2017, 20:54 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Taka
dnia 12.04.2017, 07:10 · Zgłoś
Moje też nawet z pseudonimem
Odpowiedz
11
@ zielony
dnia 11.04.2017, 14:12 · Zgłoś
Prawda co do Smoleńska jest oczywista,ale nikomu nie zależy na jej podaniu.

Samolot który pomimo "remontu" psuł się tak,że o jego katastrofie zrobiono nawet kilka miesięcy przed zamachem (proroczy!) skecz kabaretowy lądował we mgle z pilotami którzy nie mieli nawet stosownych uprawnień - za to mieli pewność,że jak nie wylądują to czeka ich dyscyplinarka.Z drugiej zaś strony lądowanie odbywa się na "lotnisku" nie posiadającym nawet porządnego oświetlenia, a pijane w sztok ka.capy z chlewika zwanego szumnie "wieżą kontroli lotów" za pomocą zdychającego co chwila radaru koordynują to lądowanie.Do tego po prostu musiało dojść.

I nawet jest stosunkowo mało ważne,czy to faktycznie brzoza i uszkodzenie skrzydła czy też (co bardziej prawdopodobne) silnik rozleciał się jak piloci blisko ziemi dali pełny gaz próbując poderwać maszynę.Jest też oczywiste,że PiSowi zależy nie na rzetelnym wyniku śledztwa,a na tezie zamachu,dzięki której można jechać do władzy i pieniędzy na trumnach ofiar.W przeciwnym razie kwestia stanu technicznego samolotu a szczególnie zakładów certyfikowanych przez MAK który w śledztwie smoleńskim był sędzią we własnej sprawie potraktowana by została poważnie.Dzięki PiSowcom jadącym na trumnach winni faktycznych zaniedbań nie zostali ukarani.Dowody zniszczono.Wniosków nie wyciągnięto.
Odpowiedz
0
@ zielony
dnia 11.04.2017, 14:13 · Zgłoś
Zamachem oczywiście w cudzysłowiu :)
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 15:18 · Zgłoś
Naprawdę wierzysz, że planowano wylądowanie samolotu z prezydentem i najwyższymi dostojnikami na lotnisku wojskowym, nieczynnym i nie przystosowanym dla ruchu pasażerskiego oraz że strona rosyjska rzeczywiście by na to pozwoliła? Aby mieć wyobrażenie o tym lotnisku, wystarczy popatrzeć na "wieżę kontroli lotów":

http://freeisoft.pl/wp-content/uploads//wie%C5%BCa-kontroli-lot%C3%B3w-w-Smole%C5%84sku.jpg

W dokumentach rosyjskich Smoleńsk-Siewiernyj jest nazywany "aerodrom", co po polsku oznacza lądowisko, a nie "aeroport", jak po rosyjsku określa się port lotniczy, co ma miejsce w odniesieniu do lotniska Smoleńsk-Jużnyj. Ten lot był wirtualny już na etapie planowania, co oczywiście było wiadome tylko dla ścisłego kręgu planistów.

Oczywiście, może się pojawić argument, że 3 dni wcześniej na tym samym lotnisku wylądował Tusk oraz Putin. Otóż nie ma żadnej pewności, że właśnie na tym samym lotnisku, gdyż dołączone do ówczesnych relacji zdjęcia z płyty lotniska niczego nie wyjaśniają (brak charakterystycznych obiektów). Natomiast podejrzany jest jeden szczegół - prowizoryczny napis "Aerodrom Smoleńsk Siewiernyj" (właśnie - aerodrom!) wykonany na czerwonym tle z białymi literami, jak niegdyś napisy "pierwszomajowe". Tak, jakby ktoś chciał na siłę dać przekaz, że działo się to na lotnisku Siewiernyj, aby tym uwiarygodnić lot planowany na 10 kwietnia. Obok napisu - namalowana flaga FR (też dziwny zwyczaj, aby flagę malować na płocie), żeby nikt nie miał wątpliwości, że chodzi o Rosję, bo równie dobrze zdjęcie mogło być wykonane w Polsce czy na Litwie.

http://cdn.ruvr.ru/2014/04/10/1504802632/6RIA-623041-Preview%20copy.jpg
Odpowiedz
4
@ zielony
dnia 11.04.2017, 22:56 · Zgłoś
Naprawdę nie doceniasz ludzkiej głupoty.Wg. ciebie wypadki Macierewicza,Szydło i Dudy to może celowe zamachy ? Różne idiotyzmy w wykonaniu PiS to nie istnieją ?

Dlaczego niby nie miało być planowane i dlaczego uważasz,że nie próbowano tego zrealizować ? Oczywiście - teoria o zamordowaniu Kaczyńskiego.Może ma sens,a może nie.Mniejsza o nią - nie rozumiesz podstawowego faktu: jeśli rządzący sobie czegoś zażyczą to ludzie którzy ich obsługują muszą w podskokach realizować to co sobie zażyczyli - albo stracą pracę.A Rosjanie też za wielkiego pola manewru nie mają - chcąc handlować z innymi krajami trzeba unikać problemów dyplomatycznych - a więc i przytakiwać różnym idiotom,fałszywie się uśmiechać i czasem godzić na absurdalne życzenia.
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 12.04.2017, 23:21 · Zgłoś
Nie zrozumiałeś mnie - PLANOWANO, ale właśnie lot wirtualny do Smoleńska, natomiast zamach realny, w Polsce. Realnego lotu na tamto lotnisko nikt by nie planował.

Chyba pamiętasz, jak zaraz po katastrofie nie było wiadomo, ilu było pasażerów i jakich na pokładzie, podawano najpierw liczbę 132, niektóre osoby, które miały zginąć, okazały się żywe, bo może też były planowane jako "ofiary katastrofy", ale zamachowcom coś nie wyszło. Takie niewyobrażalne absurdy są możliwe jedynie wtedy, gdy mamy do czynienia z lotem wirtualnym.
Odpowiedz
19
@ Piotruś
dnia 11.04.2017, 12:27 · Zgłoś
Pawluś!!!Ty stary obłudniku!!! Wracaj sobie do Stanów i tam sobie walcz z gender, islamizacją, murzynizacją i z czym tam chcesz. Tu jest Polska i takich "chorągiewek" nie potrzeba!!! I takich "starostów" też!!!
Odpowiedz
1
@ Warez
dnia 11.04.2017, 11:50 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
9
@ jan12
dnia 11.04.2017, 11:25 · Zgłoś
Bomba termobaryczna?To jaki cudem słychać krzyki ludzi w samolocie? Jakim cudem słychać ostatnie słowa kapitana samolotu? Wybuch bomy,to sekunda i nikt by nie zdołał pisnąć słowa i ostatnie pytanie. Kto wniósł na pokład materiał potrzebny do odpalenia bomby?To obraża inteligencję Polaków.
Odpowiedz
4
@ zielony
dnia 11.04.2017, 14:43 · Zgłoś
Są u władzy więc inteligencją polaków przejmować już się nie muszą.Kłamstwo powtórzone 1000 razy stanie się prawdą,albo wbije się do podświadomości nawet osób które nazywanie tego "zamachem" uznają za wierutną bzdurę.
Odpowiedz
5
@ jasiu
dnia 11.04.2017, 16:09 · Zgłoś
Tak widocznie działa ta nowoczesna bomba termobaryczna,teraz czekamy aż podkomisja Antoniego wyjaśni kto ją przeszmuglował do samolotu
Odpowiedz
15
@ jan
dnia 11.04.2017, 09:29 · Zgłoś
Czytając komentarze - na śmierci Pana Zająca wzbogaciła się tylko jego rodzina. Na Pisiorowskim mieście pozostały tylko zgliszcza w stosunku do Krosna Sanoka i Rzeszowa takie mam zdanie swoje
Odpowiedz
14
@ Marcin
dnia 11.04.2017, 08:06 · Zgłoś
Rzygam już tą katastrofą smoleńską.
Odpowiedz
-10
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 09:06 · Zgłoś
A ja rzygam takimi jak ty.
Odpowiedz
2
@ Marcin
dnia 12.04.2017, 07:49 · Zgłoś
Żałosny jesteś pisuarczyku.
Odpowiedz
17
@ bank
dnia 11.04.2017, 02:05 · Zgłoś
kase to wzieli i jeszcze im mało,drogie te skórki
Odpowiedz
-5
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 01:52 · Zgłoś
Bez względu na sympatie polityczne, trzeba zrozumieć odczucia p. Senator, której każe się jakby ponownie przeżywać tamtą tragedię. Ponadto - dochodzi obawa o to, że może okazać się, iż w grobie spoczywa ktoś inny, bo już było kilka takich przypadków w odniesieniu do ofiar tzw. katastrofy smoleńskiej.

Po co teraz te masowe ekshumacje, po tylu latach? Zapewne nie po to, aby dojść do prawdy i nieważne są tutaj odczucia rodzin ofiar. Chodzi o to, aby znaleźć argument na wersję "wybuchową", co doskonale wpisywałoby się w prowadzoną do dłuższego czasu kampanię antyrosyjską.
Odpowiedz
4
@ wwwwww
dnia 11.04.2017, 11:08 · Zgłoś
Nie rozumiem obawy, że w grobie jest ktoś inny w kontekście tego że sam Jarosław Kaczyński postawił symboliczny grób brata i bratowej w Warszawie jak twierdzi po to by mieć tam miejsce gdzie może się spotkać z bratem. Skoro ktoś tak nabożny modli się nad pustym grobem (pomijam comiesięczne wawelskie eskapady) to skąd w ludziach wielkiej wiary te pretensje, że w trumnach znajdywano szczątki innych ofiar mając na względzie charakter tej katastrofy.
Odpowiedz
-1
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 14:08 · Zgłoś
Jeżeli nieważne, kto leży w grobie, to po co ta cała tradycja i obyczajowość związana z miejscami pochówku?

W przypadku grobu symbolicznego wiadomo, że nikt tam nie leży, gdyż jest tu z góry założona pewna umowność. Natomiast czymś innym jest sytuacja, gdy w grobie powinny spoczywać zwłoki osoby bliskiej, ale nie ma co do tego pewności. Chciałbyś znaleźć się w tego rodzaju sytuacji?
Odpowiedz
2
@ xw
dnia 10.04.2017, 23:31 · Zgłoś
szkoda tylko pana stanislawa zajaca!
Odpowiedz
16
@ eduardo
dnia 10.04.2017, 18:33 · Zgłoś
Hipokryzja i wole
Odpowiedz
-13
@ holid
dnia 10.04.2017, 18:05 · Zgłoś
niewiem , dlaczego , jezeli sie nie ma nic do powiedzenia , strzepi sobie niejeden język i wypisuje glupoty , bezczelnie , przeciez wiadomo , ze ta ogromna tragedia nie jest wyjasniona i wiele osob z rodzin cierpi z tego powodu, nie kpijmy z tragedii
Odpowiedz
15
@ już jest
dnia 10.04.2017, 23:00 · Zgłoś
Jak to nie jest wyjaśniona przecież była bomba i wybuch. Teraz jeszcze trzeba zapłacić odszkodowanie bo rodziny dostały tylko za katastrofę a zamach to inna pula forsy. Dożywotnio też stołki dla żon, mężów i dzieci oraz renty do 10 pokolenia. Jak szaleć to szaleć
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 02:44 · Zgłoś
Bomba termobaryczna była, ale na miejscu inscenizacji, aby stworzyć pozory katastrofy.
Odpowiedz
-20
@ Stary Glina
dnia 10.04.2017, 17:31 · Zgłoś
PAN PREZYDENT RP w przemówieniu na Krakowskim Przedmieściu powiedział, że "brak szacunku dla ofiar katastrofy to brak szacunku do siebie" i, że "są w życiu momenty kiedy najlepiej jest milczeć". Rozumiecie ?
Odpowiedz
-9
@ Stary Glina
dnia 10.04.2017, 20:18 · Zgłoś
Tylko na taką myśl Cię stać ?
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 02:57 · Zgłoś
Szacunek do ofiar tzw. katastrofy wymaga wyjaśnienia prawdy i ukarania sprawców. Natomiast od 7 lat społeczeństwo jest karmione stekiem kłamstw na temat tej tragedii - czy w tych warunkach milczenie jest najlepszym wyjściem?
Odpowiedz
18
@ jaaaaaa
dnia 11.04.2017, 06:54 · Zgłoś
od dłuższego czasu spoleczenstwo ma dosc tego smoleńska... jakies apele, obchody jakby co najmniej zrobili coś dobrego dla kraju... Przez ten smoleńsk już nikt nie pamieta o Katyniu!
Odpowiedz
-2
@ Stary Glina
dnia 11.04.2017, 09:25 · Zgłoś
Myślę, że Panu Prezydentowi nie chodziło o milczenie w sprawie wyjaśnienia przyczyn NASZEJ NARODOWEJ TRAGEDII
Odpowiedz
9
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 14:17 · Zgłoś
Panu Prezydentowi chodziło o to, że milczeć mają ci o poglądach odmiennych od Macierewicza, natomiast samemu Macierewiczowi wolno wygadywać wszelkie bzdury na temat "katastrofy", bo ma na to polityczną licencję.
Odpowiedz
-3
@ Stary Glina
dnia 10.04.2017, 16:37 · Zgłoś
w czasie okupacji obywateli państwa polskiego którzy w jakikolwiek sposób działali na szkodę polski, nazywano zdrajcami, szmalcownikami, volksdeutschami i surowo karano wyrokami podziemnych sądów.
Odpowiedz
2
@ Stary Glina
dnia 10.04.2017, 20:15 · Zgłoś
Nikogo nie straszę Maxie i wytłumacz kto to "pisowiec".
Odpowiedz
2
@ do tzw.starego gliny
dnia 15.04.2017, 09:36 · Zgłoś
Jeżeli ty nadal jesteś w policji, jakby wynikało z twoich komentarzy, to jest to jakaś pomyłka. Pierwsze z brzegu badanie psychologiczne powinno cię wykluczyć z formacji powołanej do służenia ludziom. Podkreślam - do służenia.
Na marginesie, to należałoby zgłosić te komentarze do policji, aby cie namierzyli, co nie jest trudne. Wtedy byłbyś już rzeczywiście "starym" gliną.
Odpowiedz
20
@ EU
dnia 10.04.2017, 16:31 · Zgłoś
Niech mi pisiory wytłumaczą dlaczego ten niby zamach był tuż nad płytą lotniska a nie 5 minut wcześniej na wysokości 10 km.
Odpowiedz
3
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 02:50 · Zgłoś
Zamach był, ale w Polsce, natomiast w Smoleńsku nie było katastrofy lotniczej, lecz inscenizacja. PiS nie nie wyjaśni, bo tak samo jest związany kłamstwem smoleńskim jak PO. Różnica między tymi ugrupowaniami polega na lansowaniu jednakowo kłamliwych wersji - "brzozowej" i "wybuchowej".
Odpowiedz
-29
@ Stary Glina
dnia 10.04.2017, 16:06 · Zgłoś
SZANOWNY ADMINISTRATORZE
Proszę rozważyć wyłączenie komentarzy pod artykułem. Nawet nie mam ochoty pisać dlaczego. Ludzie plujący na własnych rodaków nie zasługują nawet na komentarz.
Odpowiedz
-3
@ Max Szyderko
dnia 11.04.2017, 09:39 · Zgłoś
masz rację, proszę o wykasowywanie komentarzy od plujących jadem pislamistów...
Odpowiedz
0
@ Troskliwy
dnia 11.04.2017, 09:40 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
45
@ OPOZYCJONISTA
dnia 10.04.2017, 15:08 · Zgłoś
Panie starosto gdzie pan był jak my mieszkańcy dziadowaliśmy tu w Polsce w Jaśle od lat 80tych po 21w?
Odpowiedz
52
@ uSA
dnia 10.04.2017, 16:33 · Zgłoś
W Ameryce był i dobrze zarabiał. Jak się skończyło to wrócił. I tak jest do dziś. Jak jest żle jedzie do USA a jak dobrze wraca...
Odpowiedz
60
@ jaślanin
dnia 10.04.2017, 14:40 · Zgłoś
Należy zapytać p. Pawlusia co ma ideologia gender do obchodów rocznicy.
Odpowiedz
28
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 01:38 · Zgłoś
W Jaśle nastąpiło pomieszanie władzy świeckiej z duchowną do tego stopnia, że Starosta wygłasza homilię. Ale czegóż można spodziewać się po mieście, gdzie radni miejscy uchwalają, który święty ma być patronem miasta?
Odpowiedz
43
@ yoł
dnia 10.04.2017, 13:54 · Zgłoś
na mnie największe wrażenie zrobiły tłumy jaślan które przyszły tak licznie by uczcić pamięć wybitnego i zasłużonego zarówno dla kraju jak i dla nich ś.p Stanisława...
i dziwię się bardzo redakcji że znów poczęstowała nas wizerunkiem twarzy tak bardzo nam znanych...pokażcie lud który przybył z okolicznych wsi i miasteczek...
Odpowiedz
4
@ aaa
dnia 10.04.2017, 13:36 · Zgłoś
To nie był prezydencki samolot tylko wojskowy.
Odpowiedz
7
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 03:12 · Zgłoś
Jedno drugiemu nie przeczy, gdyż loty VIP-ów, w tym prezydenta, obsługiwał 36 specjalny pułk lotnictwa transportowego, zlikwidowany nagle w sierpniu 2011 r., prawdopodobnie w związku z zacieraniem śladów dotyczących tzw. katastrofy smoleńskiej.
Odpowiedz
0
@ Jaslan\in
dnia 11.04.2017, 13:34 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
54
@ jaślanin
dnia 10.04.2017, 13:18 · Zgłoś
Dlaczego piszecie wyłącznie o ofiarach wypadku lotniczego jednego samolotu, choćby to była elita władzy a nikt nie wspomni o tragedii mordu katyńskiego w wyniku którego zamordowano ponad 20-tu tysięcy naszych oficerów i żołnierzy. Dlaczego są nagłaśniane obchody w warszawce, Jaśle i w całej Polsce, a nikt ważny nie odważył się pojechać do Katynia by oddać HOŁD pomordowanym na który zasłużyli swoją męczeńską śmiercią za ojczyznę? Dobrze jest być odważnym u siebie, w bezpiecznym miejscu otoczonym przez służby mundurowe i tajne, szkoda że brakło tej odwagi na obcej, krwią polskiego żołnierza zbroczonej ziemi.
Odpowiedz
56
@ Sajko
dnia 10.04.2017, 12:56 · Zgłoś
Jezu to dziś znowu ten dzień...
Rocznice katastrofy Smoleńskiej obchodzimy w tym kraju codziennie od 7 lat szkoda, że cała sprawa przybrała tak karykaturalna formę-to nie pomaga w zachowaniu pamięci o zmarłych.
Odpowiedz
19
@ Abnegat
dnia 11.04.2017, 02:22 · Zgłoś
W tych wszystkich miesięcznicach, apelach itp. nie chodzi o to, żeby uczcić ofiary, lecz aby wtłoczyć ludziom w mózgi, że w Smoleńsku miała miejsce katastrofa lotnicza i tam utrzymywać zainteresowanie publiki. Niech Macierewicz et consortes nie szukają zagranicznych ekspertów i nie wykonują bezsensownych ekshumacji, lecz pokażą jakiekolwiek zdjęcia z odlotu Delegacji. Że niby kamery się popsuły na Okęciu? Wszystkie? Ale przecież każdy wówczas miał telefon komórkowy, umożliwiający wykonanie zdjęcia lub sekwencji filmowej - i co, nie ma żadnych materiałów? Przecież telefony komórkowe ofiar zachowały się w dobrym stanie. A przecież powinny być jeszcze materiały wykonane przez dziennikarzy czy inne osoby towarzyszące Delegacji. Czyżby nawet nie było świadków, jak Delegacja wsiadała do samolotu? Nadal mamy wierzyć w "katastrofę smoleńską" - a może zamach warszawski?

http://zamach.eu/130213/Untitled_1.html
Odpowiedz
40
@ szok
dnia 10.04.2017, 12:14 · Zgłoś
hipokryzja posunięta do granic możliwości i Pani i Pana.
Odpowiedz
-1
@ Warez
dnia 10.04.2017, 12:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Czołem Podkarpacki Ciemnogrodzie
dnia 10.04.2017, 12:17 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Czołem Podkarpacki Ciemnogrodzie
dnia 10.04.2017, 13:07 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
73
@ emigrant
dnia 10.04.2017, 11:47 · Zgłoś
najgorsze to ze po trupach do celu , nawet jesli to byla najblizsza osoba smutne a jednak prawdziwe
Odpowiedz
-1
@ leming
dnia 10.04.2017, 12:15 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
100
@ podatnik
dnia 10.04.2017, 11:20 · Zgłoś
Dalej do roboty j... nieroby!!!
Nic tylko apele,krzyże,kamyki na skrzyżowaniach i umartwienie
pod publiczkę.Brali za to kasę a nie służyli,tak samo jest i teraz :płacimy wam za pracę a nie umartwienie się i krokodyle łzy.
Tak że kończ Mrs.Pawlus show i go to the Job!!!
Odpowiedz
135
@ sieka
dnia 10.04.2017, 11:18 · Zgłoś
Pani Zającowej łamie się dziś głos ale po śmierci męża nie miała oporów żeby kandydować do senatu - tak była pogrążona w żałobie. Skończcie już z tą obłudą i " jechaniem " na śmierci innych. Niech przestanie insynuować że musimy poznać nie jak zginęli ale dlaczego.
Odpowiedz
69
@ WIDZ
dnia 10.04.2017, 16:30 · Zgłoś
Pani Zającowa robi na si swojego męża karierę. Wstyd!
Odpowiedz
-42
@ Max Szyderko
dnia 10.04.2017, 19:23 · Zgłoś
nieprawda, ONA kontynuuje jego MISJĘ ...
Odpowiedz
32
@ DoMaxa
dnia 10.04.2017, 21:31 · Zgłoś
I pomaga załatwiać niewłaściwym osobom sprawy a tam gdzie trzeba tylko wdowi grosz
Odpowiedz
-14
@ Max Szyderko
dnia 11.04.2017, 09:41 · Zgłoś
rzucasz poważne oskarżenia w kierunku osoby przeznaczonej do rządzenia...lepiej bądź ostrożny...
Odpowiedz
95
@ miś
dnia 10.04.2017, 10:53 · Zgłoś
Pamięć tak,a nie to co robią z tego rządzący! Pamięć o zmarłych to się ma w sercu, anie robi się z tego wielkie szoł pod publikę!!!
Odpowiedz
-51
@ leming
dnia 10.04.2017, 12:09 · Zgłoś
Kto wam każe tym żyć? ? TVN?
Ja nie oglądam czegoś co mnie nie interesuje, jak Lasek brał kasę w sumie 4 miliony to to według was było ok i co ustalił? Podpisał się pod wersja MAKU ot ta wasza prawda KLAMCOW gdzie tak badano katastrofy jak tą w Polsce? ? W Rosji.
Z wami się nie polemizuje was należy olać ciepłym Mo. ..m.
Odpowiedz
44
@ Halina
dnia 10.04.2017, 16:25 · Zgłoś
Znałam osobiście Stanisława Zająca - był niezwykle skromnym człowiekiem, miłym i pomocnym zarówno na studiach jak i w pracy - dlatego WIEM na pewno, że on gdziekolwiek jest WSTYDZI się tych "pogaduszek" " świąt" demonstracji" "tablic" i wszystkiego co się dzieje wokół katastrofy. Gdyby żył na pewno nie brałby w tym całym CYRKU udziału.
Dzisiaj kiedy Go nie ma wolałby żeby Ci którzy go dobrze wspominają odmówili za nim modlitwę i ZAMILKLI . Również jego żona. Żałoba P.ALu to nie pokazywanie się z władzami na dodatek byle jakimi tylko PAMIĘĆ i MODLITWA!
Odpowiedz
10
@ Też znałem
dnia 10.04.2017, 22:39 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
6
@ Jaslanin
dnia 11.04.2017, 13:31 · Zgłoś
Olac to ciebie mozna .maciar robi komisje za komisja biora miliony i nawetja to mowisz nie ma raportu z tych komisji.tylko domysly.Wg was kenediego zabily-Mafia,CIA,ignoranci lub palec Bozy a tak naprawde nic nie wyjasniono do dzis a ty matołku chcesz wmówic polakom swą wersje.[...] sie o sciane i pop[atrz co sie dzieje a nie plec bzdur
Odpowiedz
9
@ jaś
dnia 11.04.2017, 14:18 · Zgłoś
a może tu chodzi aby jeszcze dostać trochę kasy ???
Odpowiedz
5
@ Sven
dnia 10.04.2017, 10:52 · Zgłoś
Gdyby istniała taka możliwość to zapytałbym nieboszczyka Zająca w sensie filozoficznym---,,Ile to wszystko było warte,a w szczególności uznanie przez siebie samego,ze postępuje się właściwie skoro te postępowanie doprowadziło go do śmierci ?''
Odpowiedz
-20
@ marek
dnia 10.04.2017, 11:27 · Zgłoś
stań u wrót cmentarza, i mów to wszystkim odwiedzającym groby - najlepiej w święto zmarłych, bo to największe show dla takich jak ty
Szacunek dla p.Pawlusia!
Odpowiedz
-78
@ Taka jest prawda
dnia 10.04.2017, 10:30 · Zgłoś
Tupolew TU154 wylądował ale nie pod Smoleńskiem (bo tam dowieziono wrak innego samolotu i bezładnie porozrzucano pozorując katastrowę w banksterskich mediach) tylko gdzieś w Izraelu albo Argentynie gdzie do teraz wszyscy jego pasażerowie żyją sobie jak pączki w maśle popijając driny na plaży będąc na jakżesz zasłużonej emeryturze.
Odpowiedz
-29
@ leming
dnia 10.04.2017, 12:02 · Zgłoś
A wasi bliscy którzy ponoc umarli śmieją się ze chodźcie palić znicze i nasze dajecie są nimi ?.a może 8 przykro ze takie płytkie pokolenie pozostawili po sobie.
Jakie drzewo takie też owoce
Odpowiedz
-12
@ podatnik
dnia 10.04.2017, 12:09 · Zgłoś
Odetchnij głęboko...i napisz to jeszcze raz...bez emocji
Odpowiedz
66
@ bhp
dnia 10.04.2017, 12:41 · Zgłoś
Nie pora rozgrzebywac tematyki strat i zysków. Czy Jaslo mając takiego bohatera jak Zając większe ponioslo szkody czy tez zaczęło kwitnac.Bo i mieszkańcy Jasła sami sobie odpowiedzą i nie trzeba im czegokolwiek wciskac..Ale podobnie ciekawa jest wypowiedź tylko wypowiedz P.Pawlusia.Bo mozna rzucić kwiecista wypowiedź nijak nie majaca się do czynów. Dobrze byloby nam głośno oznajmić.Co tez jako szef starostwa za tej kadencji zrobiono ważnego dla powiatu.Ile nowych miejsc pracy powstało a ile zlikwidowano.Ale może i mało ważnego .Mieszkańcy takich od Pana oczekują odpowiedzi a nie robienie wielkiej pustej polityki .
Odpowiedz
3
@ uważaj
dnia 10.04.2017, 12:44 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
29
@ Malwina
dnia 10.04.2017, 21:23 · Zgłoś
Panu Staroście przeszkadza islamizacja Jasła? Hmm, a ubecyi i ich dzieci na kierowniczych stanowiskach w starostwie juz nie? Obłuda Panie Starosto.
Odpowiedz
-7
@ do Malwina
dnia 10.04.2017, 22:06 · Zgłoś
To jest mowa nienawiści. Pracuję w starostwie i nie znam żadnego ubeka na kierowniczym stanowisku. Może jakieś nazwiska podasz czy się boisz prokuratura za rzucanie oszczerstw?
Odpowiedz
19
@ Malwina
dnia 10.04.2017, 22:13 · Zgłoś
Podaj do prokuratury to wskaże wielu. Od Folusza po Jaslo. Czytaj ze zrozumieniem. Ubecy, albo (i) ich dzieci!!!
Odpowiedz
5
@ swen
dnia 11.04.2017, 19:46 · Zgłoś
Malwina - masz racje. pzdr
Odpowiedz
6
@ STAROSTWO
dnia 12.04.2017, 23:49 · Zgłoś
gdyby te uroczystości były po godzinach pracy to nikt nie przyszedł !
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657