Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

100 tys. zł. wsparcia na studium planistyczno – prognostyczne dla linii kolejowej 166 od Miasta Jasła.

93

Radni miejscy zdecydowali o przeznaczeniu 100 tys. zł. na opracowanie studium planistyczno – prognostycznego dla linii kolejowej nr 166 Dębica - Jasło. Podczas poniedziałkowej sesji nie zabrakło pytań do starosty Adama Pawlusia o jej przebieg. Jej powstanie może się bowiem wiązać z koniecznością wyburzeń budynków mieszkalnych na terenie Jasła.

Podczas poniedziałkowej sesji Rady Miejskiej Jasła podjęto uchwałę ws. udzielenia wsparcia dla Województwa Podkarpackiego na realizację zadania pn. “Opracowanie wstępnego studium planistyczno – prognostycznego dla linii kolejowej nr 166 Dębica - Jasło”. Samorząd Miasta Jasła przeznaczył na ten cel 100 tys. zł. Całkowity koszt opracowania studium to blisko 1 mln zł.

Nowa linia ma częściowo przebiegać przez teren miasta, a jej budowa ma wiązać się m.in. z koniecznością wyburzenia kilku budynków mieszkalnych, o czym podczas sesji mówił Starosta Jasielski Adam Pawluś. - Nie wiadomo jeszcze przez jakie tereny będzie biegła nowa linia kolejowa. Koncepcja, która została opracowana w 2017 roku zakłada jednak trasę przez osiedle Kopernika oraz okoliczne wały przeciwpowodziowe. W takim wypadku jedna z bocznic znajdowałaby się na terenie Pektowinu. Budowa drugiej z kolei wymaga wyburzenia kilku domów - tłumaczył odpowiadając na pytania radnych miejskich.

Mimo, że podjęta uchwała dotyczyła jedynie opracowania wstępnego studium planistyczno – prognostycznego, to radni już teraz wystosowali apel do starosty, sugerując, aby przed przystąpieniem do realizacji inwestycji przeprowadzone zostały konsultacje społeczne z udziałem mieszkańców. - Czy były już prowadzone rozmowy z ludźmi, których ewentualnie przebieg i wyburzenie ich domów dotknie? Czy były już prowadzone rozmowy z osobami, które będą w bezpośrednim sąsiedztwie tej linii kolejowej? Od bloków na osiedlu Kopernika linia będzie biegła zaledwie 10 metrów - mówiła zaniepokojona Bogusława Wójcik.

Obawy radnej Wójcik podzielił Lech Polak, który Jest również przewodniczącym Zarządu Osiedla Kopernika. - Myślę, że w tak ambitnym projekcie, który zamierzamy uruchomić koniecznie muszą się znaleźć konsultacje społeczne. Proszę o wprowadzenie do nich elementów uspokajających, aby okoliczni mieszkańcy nie wpadli w panikę oraz wiedzieli, jakie są środki zabezpieczające w przypadku budowy linii kolejowej w okolicy tak gęsto zaludnionego terenu mieszkalnego. Ważne jest także, aby dokładnie wyznaczyć, w jakiej odległości od bloków faktycznie będzie przebiegała linia. Budowa jej będzie się wiązała bowiem z hałasem oraz zmianą trybu życia wielu z nich - mówił komentując słowa starosty.

Swoje zdanie na temat przewidywanego przebiegu linii kolejowej nr 166 wyraził również Andrzej Czernecki - Jaślanie powinni zostać poinformowani, którędy nowa kolej będzie wchodziła do miasta – stwierdził stanowczo. Zapytał on starostę, także o opinie jakie w tej sprawie mają Krosno oraz Sanok.

Powiat Krośnieński ma na ten temat negatywną opinię, a miasto nie dało jeszcze jednoznacznej decyzji. Jeżeli chodzi o Sanok, to nie dostałem jeszcze żadnego odzewu, aczkolwiek radni z którymi, o tym rozmawiałem są pozytywnie nastawieni - odpowiedział starosta Pawluś.

Po blisko godzinnej dyskusji uchwalono projekt uchwały, za którego przyjęciem opowiedziało się dwunastu radnych. Dwóch było przeciw (Bogusława Wójcik oraz Jerzy Okarma), a sześciu wstrzymało się od głosu (Agnieszka Sobczyk, Andrzej Dybaś, Bogdan Ziemba, Iwona Dziedzic, Krystyna Sikora i Marcin Węgrzyn). Małgorzata Rymarz nie wzięła udziału w głosowaniu.

Miasto Jasło jest kolejnym samorządem z powiatu jasielskiego, który zdecydował się przeznaczyć środki na opracowanie studium planistyczno – prognostycznego dla linii kolejowej 166. Wcześniej takiego wsparcia udzieliły m.in. gminy Tarnowiec, Skołyszyn, Brzyska czy też Dębowiec.

Michalina Osiecka

Reklama

Komentarze: 93

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Quba
dnia 27.03.2021, 19:38 · Zgłoś
1 kilometr budowy toru w Polsce jest obliczany od 10 do 70 mil. PLN ( zależnie od warunków terenu itd. Licząc po średniej jest to 1 miliard 350 milionów. To moze lepiej dokończyć ten remont torowiska do Rzeszowa, w końcu to stolica województwa. Tam juz tyle kas poszło że skoro rezygnujecie z tego - to kto za to odpowie???Nazywa sie to niegospodarność. Zamiast budować kolejne bzdurne połączenie to może zająć się budową dwupasmowej drogi do Rzeszowa - to by przyśpieszyło i ułatwiło życie. S-19 będzie budowane niezależnie co nasi Radni wymyślą - tyle że do Krosna. Więc mamy mniej kilometrów do podłączenia. Dokończyć remont torów do Rzeszowa. A co do pomysłu budowania torów kolejowych wzdłuż wałów rzeki - z całym szacunkiem Panie Burmistrzu. Albo Pan jest dyletantem albo Pana Doradcy - ktoś na pewno jest do zwolnienia. Obecne torowisko do Rzeszowa chcecie zatrzymać remont bo częściowo przebiega wzdłuż rzeki i podmywa torowisko a nowe chcecie budować wzdłuż rzeki ??? To ja bym zmienił " budowa wzdłuż wału" na "[...]". A swoją drogą mógłby Pan rozwinąć temat depopulacji i wpływu budowy kolei w 2040 na depopulacje społeczności w Jaśle? Zapewne Robiliście analizę SWOT, Czy może chociaż jakieś grupy Problem Solving z Wariantowym modelem ścieżki krytycznej decyzji? To tak z ciekawości. Przemysł stawia się tam gdzie są drogi Panie Burmistrzu ( przykład A-2 skrzyżowanie z A-1 , to są tereny inwestycyjne które ściągają inwestorów). Do Jasła nikt nie chce przyjść bo wywiezienie produktu i dostanie siię do autostrady to jakaś masakra. Żadna kolej tego nie rozwiąże bo przeszliśmy już na ruch kołowy i idziemy w kierunku samosterujących się elektrycznych samochodów ciężarowych. Proszę poczytać o tym gdzie idzie świat i zmierzyć z naszą rzeczywistością. Kolej ma sens na trasach przelotowych, na prostym terenie. 4 ciągniki i 60-80 wagonów a nie 2 wagoniki szynobusu z 5 ludźmi. No i kończąc dalej nie rozumie jak pociąg do Dębicy ma zatrzymać depopulację - rozumiem że ludzie będą mieli gratisowe wycieczki do Dębicy ???
Odpowiedz
3
@ kierowca
dnia 26.03.2021, 14:13 · Zgłoś
Kończąć tą niekonstruktywną wymianę zdań. Kolej na południu Podkarpacia jest 100-lat za [...]. Wszystkie te opracowania i bujanie w obłokach to wyrzucanie pieniędzy w błoto! Najpierw trzeba mieć na to środki. O czym my tu piszemy?? Nowa linia kolejowa do Jasła?? Dla kogo? Słyszycie się??

Na obecną chwilę mamy zarezerwowane pieniąsze wpisane do programu na rozwój lini z Rzeszowa na Krosno łącznicą kolejową omijającą Jasło i dalej na Sanok-Bieszczady. Czyli szybkie połaczenie Krosna i Bieszczad z Rzeszowem.

Jeżeli chodzi o aspekt drogowy. Już niedługo Jasło wymrze śmiercią naturalną ponieważ cały tranzyt przeniesie się na s-19. Tutaj tylko Krosno wygra dzięki bezpośredniemu dostępowi do dwóch węzłów S-19. Reszta południa Podkaropacia jest wykluczona komunikacyjnie. Tyle w temacie.
Odpowiedz
-2
@ on
dnia 25.03.2021, 19:25 · Zgłoś
brawo od dawna czekana inwestycja a i lokalizacja trafiona na 100
Odpowiedz
4
@ Zdumiony
dnia 24.03.2021, 10:37 · Zgłoś
A czy ktoś w ogóle rozeznał, co jaslanie mają do roboty w Dębicy??? Do roboty tam jeżdżą???Bo jak tylko lekarza z powodu beznadziejnej diagnostyki w Jaśle to się jeździ autem prywatnym
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 24.03.2021, 17:05 · Zgłoś
Również Dębica nie ma nic do roboty w Jaśle. Ponieważ nie znalazłem żadnych artykułów na ten temat na portalach związanych z Dębicą, to przypuszczam, że nie ma tam w ogóle zainteresowania tą sprawą. Dębica jest węzłem kolejowym położonym na trasie magistralnej, międzynarodowej i nie potrzebuje się dowartościowywać jakąś mało ważną linią kolejową, potrzebną jak piąte koło u wozu.
Odpowiedz
5
@ mieszkaniec Jasła
dnia 24.03.2021, 09:29 · Zgłoś
Jak można zbierać środki na coś co nie jest kompletnie sprecyzowane. Nawet wirtualnie. Pierwszym krokiem winno być określenie przebiegu linii kolejowej, zlecenie wydania opinii przez Inspekcję Ochrony Środowiska i Sanepid ws. poziomu hałasu, przeanalizowanie strat finansowych i szkód ludzkich jakie pociągnie za sobą inwestycja ...plus inne czynniki, kolejnym powiadomienie i zapoznanie społeczeństwa, zebranie opinii mieszkańców którzy będą zmuszeni zamieszkiwać w pobliżu przebiegających torów, czy linia winna przebiegać tym szlakiem czy innym ...i wówczas można podejmować decyzję - czy inwestycja ma szansę bytu czy też nie. Na ten czas jak widać z informacji wszystko przebiega na ..."łapu capu". A jeżeli burmistrz taki ...zadowolony to niech "puści" linię kolejową górami tam gdzie on mieszka.
Odpowiedz
4
@ Wiosna
dnia 23.03.2021, 19:39 · Zgłoś
Ten parowóz stoi zardzewiały ,nie stać ,miasto na kilka litrów farby aby pomalować raz na 20 lat?
Odpowiedz
3
@ Rozliczymy w wyborach
dnia 23.03.2021, 18:55 · Zgłoś
W Brzezowce miał być przystanek kolejowy ale to tylko obiecanki cacanki a przystanku nie będzie
Odpowiedz
3
@ oro
dnia 23.03.2021, 11:19 · Zgłoś
Nie ma co narzekać trzeba przeczekać.
Odpowiedz
2
@ enera
dnia 23.03.2021, 13:22 · Zgłoś
Tak jest. Pożyjemy zobaczymy. Wiele jest utyskiwań że w Jaśle nic się nie dzieje, gdy ma powstać inwestycja otwierająca perspektywy, to słychać głosy że to niepotrzebne. Jak tu dogodzić ludziom?
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 23.03.2021, 15:03 · Zgłoś
Dogadzanie ludziom należałoby zacząć od podjęcia jakichś działań dotyczących budynku dworca kolejowego, który stoi zamknięty na głucho, zamiast sadzić się na budowę nowej linii kolejowej. Ale tu nie chodzi o ludzi, lecz o partyjną propagandę przedwyborczą.
Odpowiedz
7
@ oro
dnia 23.03.2021, 11:12 · Zgłoś
Takich powiat i miasto mają gospodarzy jakich ludzie wybrali.
Odpowiedz
4
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:33 · Zgłoś
Setki milionów w błoto.co tam marne 100 tys w błoto.
Odpowiedz
0
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:31 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
7
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:30 · Zgłoś
Niech żyje bal ale drugi raz nie zaproszą was wcale.
Odpowiedz
5
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:26 · Zgłoś
Zajmijcie się sprawami miasta. Po to was ludzie wybrali.
Odpowiedz
9
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:24 · Zgłoś
Miejscy radni wybudujcie lepiej porządny parking w mieście.
Odpowiedz
6
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:17 · Zgłoś
Przez pandemię niektórzy dostają malpiego rozumu jak radni
Odpowiedz
4
@ Tomi
dnia 23.03.2021, 09:22 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Tomi
dnia 23.03.2021, 13:49 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
6
@ Tomi
dnia 23.03.2021, 13:54 · Zgłoś
Ręka rękę myje. Brak słów.
Odpowiedz
6
@ Trx
dnia 23.03.2021, 08:22 · Zgłoś
Jeszcze chwila z tą [...] i ludzie będą [...] jeśli i mirabelki
z tych nasypów kolejowych a wam się pisowcy Pendolino z Jasła marzy
Odpowiedz
4
@ Mix
dnia 23.03.2021, 08:21 · Zgłoś
Wystarczy że ci którzy nieleganie pobierali diety zamiast być na sesji
byli 1O tys km od Jasła i kasa się znajdzie
Odpowiedz
10
@ Sieka
dnia 23.03.2021, 08:19 · Zgłoś
Niech mi starosta wytłumaczy jak ma powstać ta linia kolejowa
za dziesiątki czy nawet setki milionów złotych jak nie macie
miliona na jakiś [...] papierek i żebracie po gminach.
Przecież za PiSu jesteśmy krajem i miodem płynącym.
Swoją drogą PiS krytykuje samorządy zwłaszcza te w których nie
rządzi ich przydoopas ale rękę po pieniążki to wyciąga chętnie
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 23.03.2021, 15:42 · Zgłoś
Wg założeń programu KOLEJ+, finansowanie tej inwestycji w 15% miałoby obciążać samorządy. Jak pamiętam jeszcze sprzed kilkunastu lat, koszt budowy 1 km linii kolejowej to rząd 40 mln zł, dzisiaj należałoby ostrożnie skorygować tę wielkość do 50 mln zł. Po pomnożeniu przez liczbę 40 km i wyliczeniu z tego 15%, mamy kwotę rzędu 300 mln zł, która obciążałaby zainteresowane samorządy. Nie wiadomo, jaka kwota przypadałaby na Jasło, ale byłaby to kwota zapewne rzędu kilkadziesiąt, a może 100 mln zł.

Czy Starostwo stać na taki wydatek? Czy zwolennicy tej utopii mają tego świadomość? Proszę sobie zadać pytanie, co można by za tę kwotę realizować w powiecie, w zakresie infrastruktury drogowej, kanalizacyjnej i innej?
Odpowiedz
5
@ 007
dnia 23.03.2021, 07:20 · Zgłoś
Przez Kopernika - chyba ze metro

Skoro ma isc po walach to po co budowali przeszkode w postaci mostu na gadkach?
Odpowiedz
7
@ Kolejorz
dnia 23.03.2021, 06:23 · Zgłoś
Masz [...] 100% racji. Linia z Jasła do Dębicy to czysta fikcja, temat
co najwyżej propagandowy, ale całkowicie nierealny. Straszenie od lat mieszkańców
Myscowej zbiornikiem to widocznie za mało. Teraz jeszcze straszy się osiedle
Kopernika linią kolejową, która istnieje tylko w wyobraźni niektórych ludzi.
Odpowiedz
1
@ Marcin
dnia 23.03.2021, 07:03 · Zgłoś
Po wybudowaniu linii Podłęże - Piekiełko do Krakowa szybki dojazd będzie przez Stroże - Sącz - Piekiełko.
Do czego to Jasło - Dębica? Może będą tłumaczyć, że szybki pociąg Jasło - Warszawa przez Mielec?
Trzeba odzyskać Niżankowce i Chyrów to będzie linia, ale PiS to planuje Podkarpackie Ukrainie sprezentować (patrz sprawa usuwania polskich pomników).
Rzeszów - Sanok przez Brzozów powinni robić.
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 23.03.2021, 02:14 · Zgłoś
Trzeba mieć świadomość, że ten utopijny projekt linii 166 (prędkość 160 km/h, nierealna przy istniejącym ukształtowaniu terenu) to fragment PiS-owskiego programu KOLEJ+ i jeżeli PiS nie utrzyma się przy władzy (co jest raczej oczywiste), to cały program wyleci w kosmos. Na razie, ta "idée fix" ma służyć jako element napędowy kolejnej kampanii wyborczej dla Starosty i związanego z nim środowiska politycznego.

Jak już wspominałem, jedyną sensowną inwestycją kolejową w woj. podkarpackim jest budowa linii Sanok - Rzeszów, która w niedalekiej przyszłości stanie się fragmentem międzynarodowej trasy kolejowej z Litwy na Bałkany.
Odpowiedz
10
@ yyyyy
dnia 22.03.2021, 23:37 · Zgłoś
Nie wiadomo przez jakie tereny będzie szła linia, ale wiadomo, że trzeba będzie wyburzyć kilka budynków?
Odpowiedz
3
@ ....
dnia 23.03.2021, 00:43 · Zgłoś
i drzewa powycinać
Odpowiedz
7
@ Uduchowiony
dnia 22.03.2021, 22:35 · Zgłoś
Kto to jest Pawlus gdzieś to nazwisko słyszałem ?
Odpowiedz
0
@ adam
dnia 23.03.2021, 09:02 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ KJ
dnia 22.03.2021, 21:15 · Zgłoś
Teraz czekamy aż na Konopnickiej będą z tego powodu strajkować
Odpowiedz
4
@ Car
dnia 22.03.2021, 20:41 · Zgłoś
Kota też można uczyć grać na mandolinie. Tylko po co? Tak samo z ta koleją.
Odpowiedz
3
@ Turysta
dnia 22.03.2021, 20:26 · Zgłoś
A wie ktoś co z pociągiem do Krynicy i po ile bilety?
Odpowiedz
5
@ XP
dnia 22.03.2021, 20:24 · Zgłoś
Albo schować tory pod ziemią, albo objechać miasto dookoła i włączyć do istniejących torów.
Odpowiedz
9
@ ....
dnia 22.03.2021, 20:22 · Zgłoś
Po łącznicach obwodnicach teraz tory będą puszczać środkiem miasta. Może najpierw niech zelektryfikują linie Jasło-Rzeszów i Jasło-Zagórz
Odpowiedz
3
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:08 · Zgłoś
Racja. Szkoda że nie jesteś radnym Jasla.
Odpowiedz
2
@ tak a z ulcą konopcnicką? XD
dnia 22.03.2021, 20:16 · Zgłoś
przeprowadzone zostały konsultacje społeczne z udziałem mieszkańców.
Odpowiedz
9
@ Amigo
dnia 22.03.2021, 20:08 · Zgłoś
Pawluś może koło domu sobie zrobisz torowisko?
Odpowiedz
2
@ adam
dnia 22.03.2021, 19:28 · Zgłoś
prosze składać petycje do starosty. musi na to odpowiedzieć.
Odpowiedz
12
@ adam
dnia 22.03.2021, 19:18 · Zgłoś
Pawluś niczego z nickim nie bedzie konsultował.
Odpowiedz
38
@ ii
dnia 22.03.2021, 18:05 · Zgłoś
Nowa linia kolejowa powinna z Jasła wychodzić w kierunku Gorlic i tam w Trzcinicy skręcać w prawo na północ, omijając Jasło, biegnąc obok Karpackiej Troi równolegle do planowanej obwodnicy, a dokładnie tuż obok tej nowej obwodnicy.

Tak, żeby nowa droga i nowe tory szły jednym korytarzem w kierunku Pilzna. W ten sposób można wykupić grunty wspólnie dla drogi i kolei (PKP i GDDKiA), zaprojektować wspólnie, wspólnie budować wiadukty mijające obwodnicę i tory. Będzie taniej i z sensem.
Odpowiedz
30
@ Maurycy z Dębicy
dnia 22.03.2021, 18:39 · Zgłoś
Inwestycję firmuje starosta, więc nie ma prawa być ani tanio, ani z sensem.
Odpowiedz
23
@ [...]
dnia 22.03.2021, 19:37 · Zgłoś
Zgadza się, ta linia kolejowa - jeżeli miałaby w ogóle sens - powinna mieć właśnie taki przebieg w okolicy Jasła, z włączeniem do linii nr 108 za mostem na Ropie, tj. na terenie Trzcinicy. Ale jeżeli chodzi o trasę od Pilzna, to jest już za późno, gdyż mogą mieć miejsce kolizje z przebiegiem nowej trasy DK73, której projekt jest już chyba na ukończeniu. Oba te projekty powinny były być opracowywane jednocześnie, gdyż wtedy można było uwzględnić bezkolizyjny przebieg obu tras. Planowanie przebiegu przedmiotowej linii przez Osiedle Kopernika - to jest jakiś kosmiczny odlot i jedynym komentarzem w tym momencie staje się wniosek, aby "zabrać tej małpie brzytwę".
Odpowiedz
3
@ abcd
dnia 22.03.2021, 20:00 · Zgłoś
Linia jest na etapie projektu, więc trzeba wymyślić to rozsądnie, a nie na zasadzie, że cała linia będzie nowa, ale w Jaśle musi iść po taniości po starym torze koło os. Kopernika. To inwestycja na lata, zostanie w Jaśle na zawsze, więc musi być to rozsądnie, a nawet z rozmachem, bo czemu nie ? Krosno poszło w rozmach i wizerunkowo dobrze na tym wychodzi. Nie bójmy się rozmachu i projektujmy tak, jakbyśmy chcieli, a nie tak, jak nas życie zmusza.

Przy kosztach całości, kilometr więcej torów i pociągnięcie trasy wzdłuż nowej DK73 poza miastem, jest jedynym rozsądnym wyjściem.

Tylko nie można się ograniczać. Można zaprojektować wszystko ładnie, rozsądnie, najkorzystniej dla miasta. Sky is the limit, jak mawiają Amerykanie.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 22.03.2021, 20:56 · Zgłoś
@adcd
Mniejsze koszty - czyżby? Przecież takie rozwiązanie powoduje konieczność budowy 2 mostów kolejowych - na Wisłoce i Ropie, podczas gdy przebieg linii od strony Trzcinicy nie wymaga żadnego mostu kolejowego (przynajmniej w okolicy Jasła), gdyż byłby wykorzystany istniejący most na Ropie.

Ponadto, istnieje kwestia przebiegu linii w profilu w sytuacji, gdy trasa musiałaby zjeżdżać ostro w dół ze zbocza w Jareniówce, a następnie wspinać się na wzgórze, na którym jest Pektowin, według mnie nie do rozwiązania, bo pochylenie toru na takiej linii nie powinno być większe niż 10‰ (promil, nie procent!) - chyba, żeby zbudować estakadę o długości ok. 1,5 km. Założyłem wyżej, że linia będzie drugorzędna, bo jeżeli pierwszorzędna, to dopuszczalne pochylenie wynosi 6‰.

Tak ma wyglądać rozsądne projektowanie?
Odpowiedz
8
@ Abc
dnia 23.03.2021, 05:20 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ adam
dnia 23.03.2021, 09:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Duch
dnia 23.03.2021, 13:10 · Zgłoś
Dobrze gadasz. Jedyne sensowne rozwiązanie. Ale, że wpadnie im do głowy żeby puszczać linię kolejową obok tak dużego osiedla to nawet do głowy by mi nie przyszło. Nie doceniałem obecnej władzy...
Odpowiedz
6
@ RTR
dnia 22.03.2021, 17:58 · Zgłoś
dobrze że ta linia kolejowa ma ominąć ul Konopnicką bo znowu były by protesty mieszkańców
Odpowiedz
1
@ Jola
dnia 22.03.2021, 22:03 · Zgłoś
Jeżeli już to Konopnickiej a nie Konopnicką.
Odpowiedz
3
@ kto tam ich wie
dnia 23.03.2021, 10:25 · Zgłoś
piszą, że po wałach tor pójdzie.
Odpowiedz
10
@ łodyniec
dnia 22.03.2021, 17:39 · Zgłoś
Miasto bogate widać . 100 tys PLN psu [...]...
Lepiej by to na sportowców dali .
Odpowiedz
1
@ ALA
dnia 22.03.2021, 23:41 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ PiS jest w odwrocie
dnia 22.03.2021, 17:35 · Zgłoś
A ile dał Obajek? Pytam DAŁ nie WZIĄŁ.
Odpowiedz
-4
@ Rt
dnia 22.03.2021, 18:43 · Zgłoś
PiS górą a Obajtek [...] może wam dać po parówce
Odpowiedz
-3
@ lek
dnia 23.03.2021, 10:13 · Zgłoś
Da ze swojego czy z firmy.
Odpowiedz
6
@ tofik
dnia 22.03.2021, 17:24 · Zgłoś
A po co pytać o zdanie krośnian lub sanoczan,oni nas sie o nic nie pytają,a co do konsultacji społecznych to ludzie by chcieli ale jednak będą na nie,i to cala filozofia.
Odpowiedz
13
@ Tomi
dnia 22.03.2021, 17:24 · Zgłoś
Z Konopnickiej oprotestują nową linię kolejową
Odpowiedz
10
@ Duch
dnia 22.03.2021, 17:51 · Zgłoś
Kopernika już szykuje się do protestu.
Odpowiedz
3
@ RTR
dnia 22.03.2021, 17:59 · Zgłoś
następni po Konopnickiej chcieli by tylko nie u siebie
Odpowiedz
2
@ @@
dnia 22.03.2021, 17:21 · Zgłoś
Wszystkie drogi prowadzą do Laborca. Warto by było !
Odpowiedz
14
@ janek
dnia 22.03.2021, 17:20 · Zgłoś
Przecież taki tak nie wypali, kasa pójdzie ktoś zgarnie podzieli się z kim trzeba i potem temat ucichnie, władza w Jaśle ha ha
Odpowiedz
16
@ Dociekliwy Stefan
dnia 22.03.2021, 17:06 · Zgłoś
Czy budowa linii do Dębicy oznacza, że starosta całkowicie porzucił swój ambitny pomysł połączenia kolejowego Jasła z Izraelem przez Łupków?
Odpowiedz
3
@ adam
dnia 22.03.2021, 19:31 · Zgłoś
jednek przez dębice będzie szybciej do izraela
Odpowiedz
11
@ hmmm......
dnia 22.03.2021, 17:05 · Zgłoś
Koło mnie miał być przebudowywany most. Projekt był, kasę za wykonanie projektu ktoś wziął, przebudowy nie będzie. Oby i z tym przedsięwzięciem tak nie było.
Odpowiedz
17
@ Edek
dnia 22.03.2021, 17:02 · Zgłoś
czyli mamy kasę w Jaśle , brawo radni właśnie teraz mi kolej potrzebna jak siedzę w domu bo mnie z roboty zwolnili
Odpowiedz
0
@ Zibi
dnia 25.03.2021, 15:06 · Zgłoś
Będziesz miał robote
Odpowiedz
25
@ dragoness
dnia 22.03.2021, 16:52 · Zgłoś
Przecież to taki sam "plan" jak zapora, zjazd z A4, czy droga ekspresowa Jasło Pilzno.
Odpowiedz
-11
@ józef bąk
dnia 22.03.2021, 21:02 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Husarz
dnia 22.03.2021, 21:44 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 22.03.2021, 22:42 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
12
@ Wujek Dobra Rada
dnia 22.03.2021, 16:51 · Zgłoś
Humorysci nie bawili się kolejką w dzieciństwie, to pobawia się teraz...
Odpowiedz
0
@ tymczasem Rzońca
dnia 22.03.2021, 16:38 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ adam
dnia 22.03.2021, 20:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ kamil
dnia 22.03.2021, 20:47 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ ALA
dnia 22.03.2021, 23:38 · Zgłoś
zakład ten to już nie natureks ,nawet nie wiesz co piszesz.
Odpowiedz
17
@ QQrQ
dnia 22.03.2021, 16:37 · Zgłoś
100 tysięcy złotych na kolejny pisowski [...].
Odpowiedz
3
@ a.lechowski
dnia 22.03.2021, 19:29 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ Tomasz Problem
dnia 22.03.2021, 20:55 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Jola
dnia 22.03.2021, 22:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
17
@ tralala
dnia 22.03.2021, 16:29 · Zgłoś
A przedłużenie do stacji Kąty Przystań to gdzie?
Odpowiedz
3
@ ....
dnia 22.03.2021, 20:24 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
35
@ eko
dnia 22.03.2021, 16:14 · Zgłoś
Czyli 100 tysięcy w błoto...kolejny absurdalny pomysł, już europoseł drogę z Pilzna budował przed wyborami, teraz kolejna zajawka na kolejna głupotę... Linie kolejowe w dawnej Galicji budowano w czasie zaboru austro - węgierskiego, budowano na podstawie precyzyjnych pomiarów geologicznych i nie jest przypadkiem to , że nie ma linii kolejowej do Pilzna , gdyż jest to teren niestabilny geologicznie i budowa pochłonęłaby bardzo wysokie koszty. Ale teraz mamy od pięciu lat cudotwórców...,niestety. Moze w trakcie jeszcze zbiornik Katy - Myscowa wypali
Odpowiedz
7
@ jl
dnia 22.03.2021, 18:45 · Zgłoś
A to teraz geologia jest na niższym poziomie niż za zaborów?
a jezeli chodzi o ścisłość to pomiar raczej jest geodezyjny, nastomiast geologiczne to są badania przeważnie :)
Odpowiedz
19
@ Adam z Szkikago
dnia 22.03.2021, 18:46 · Zgłoś
Zaraz jak skończę temat z pociągiem zajmiemy się budową portu na Gądkach Tak że uprasza się wójtów gmin powiatu na zabezpieczenie środków na opracowanie potrzebnych projektów,ekspertyz i innych tych
Odpowiedz
15
@ OJEJ
dnia 22.03.2021, 19:59 · Zgłoś
Przecież tutaj trzeba drogi budować, obwodnicę a nie kolej dla dwóch pociągów dziennie.
Czy radni, którzy oddali moje podatki na koncepcje mają pojęcie co trzeba zrobić dla jaślan czy nie? Porażka
Odpowiedz
2
@ ....
dnia 22.03.2021, 20:26 · Zgłoś
2 szynobusy na dzień Jasło - Sanok i Sanok-Jasło XD.
Odpowiedz
4
@ asiorek
dnia 22.03.2021, 22:18 · Zgłoś
Miasto flustratow wszystko na nie kolej nie dyrektor szpitala nie droga nie remont drogi nie ludzie czego wy chcecie...
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 23.03.2021, 01:16 · Zgłoś
Nie dla głupoty i utopii - to coś złego?
Odpowiedz
0
@ m26
dnia 23.03.2021, 09:21 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.