Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Akcja "Pasy"

61

Od rana policjanci jasielskiej drogówki zwracają szczególną uwagę na przestrzeganie obowiązku jazdy z zapiętymi pasami bezpieczeństwa. Funkcjonariusze sprawdzają również czy przewożone w samochodzie dzieci są zapięte w fotelikach ochronnych.

Dziś od rana policjanci jasielskiej drogówki po raz kolejny prowadzą działania „Pasy”. Celem tej cyklicznej akcji jest poprawa bezpieczeństwa podróżujących drogami naszego powiatu. W trakcie kontroli pojazdów policjanci zwracają szczególną uwagę na kierowców i pasażerów, którzy nie używają pasów oraz na zgodny z przepisami sposób przewożenia w samochodzie dzieci.

Przypominamy - art. 39 prawa o ruchu drogowym nakazuje kierowcom i pasażerom zapinanie pasów bezpieczeństwa. Z tego obowiązku zwolnieni są:

•osoby, które mają orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów,

•kobiety o widocznej ciąży,

•kierujący taksówką osobową podczas przewożenia pasażera,

•instruktor lub egzaminator podczas szkolenia lub egzaminowania,

•policjant, funkcjonariusz ABW, AW, SWW, SKW, CBA, SG, inspektor kontroli skarbowej, funkcjonariusz celny i Służby Więziennej, żołnierz Sił Zbrojnych RP - podczas przewożenia osoby zatrzymanej,

•funkcjonariusz BOR podczas wykonywania czynności służbowych,

•zespół medyczny w czasie udzielania pomocy medycznej,

•konwojent podczas przewożenia wartości pieniężnych,

•osoba chora lub niepełnosprawna przewożona na noszach lub w wózku inwalidzkim.

Ten sam artykuł mówi również o tym, że: w pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w wieku do 12 lat, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym.

Niezapinanie pasów bezpieczeństwa i brak specjalnych fotelików do przewożenia dzieci jest podstawową przyczyną wysokiej śmiertelności i urazowości ofiar wypadków drogowych.

Prowadzone badania wskazują, że używanie pasów bezpieczeństwa zmniejsza ryzyko odniesienia śmiertelnych obrażeń u osób siedzących na przednich fotelach samochodu o 45 %, a ryzyko powstania ciężkich obrażeń nawet o 50 %.

KPP w Jaśle

Reklama

Komentarze: 60

Dodaj komentarz Widok:
0
@ vevo
dnia 17.03.2012, 08:46 · Zgłoś
Akcja "Psy"
Odpowiedz
-3
@ kreolik
dnia 16.03.2012, 22:00 · Zgłoś
Państwo policyjne i się Kowalski masz dostosować bo jak nie to mandacik, a kogo się kara ?
Nie złodziei i bandytów tylko kierowców, bo tacy nie są z reguły groźni, łatwo ich inwigilować bo mają tablice rejestracyjne, a jak go stać na auto to i stać na mandaty.
Ot cała filozofia, naszego państwa policyjnego.
W innych krajach nie ZMUSZA się do zapinania pasów czy jazdy w kaskach !!!
Wg. mnie jest to OGRANICZANIE WOLNOŚCI I SWOBODY OSOBISTEJ !!!
Bo dlaczego jestem zmuszany do czegoś co jest tylko w moim interesie ? Nie zapinając pasów czy nie zakładając kasku nie powoduję zagrożenia dla innych ?
A nasi służbiści w swoich niebieskich ścigaczach niech nie udają że ZAWSZE PRZEWOŻĄ OSOBĘ ZATRZYMANĄ !!! No chyba ze zatrzymują sami siebie, a nie raz powinni !
Odpowiedz
1
@ ktoś
dnia 20.03.2012, 17:38 · Zgłoś
To się mistrzu wyprowadź do innego kraju.
Odpowiedz
0
@ DOS
dnia 16.03.2012, 20:05 · Zgłoś
Moja ciocia dachowała dobrze że nie zapięła pasów bo by jej się kark złamał
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 16.03.2012, 18:00 · Zgłoś
a gdzie byli rodzice ??
Odpowiedz
1
@ Doris
dnia 16.03.2012, 00:34 · Zgłoś
Jeżeli ktoś ma nowe auto to zapina pasy -ponieważ nie wytrzyma tego pisku jak ruszy bez zapiętych pasów.
Dlaczego nikt o tym nie napisał?
Odpowiedz
0
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:07 · Zgłoś
Wypnij bezpiecznik :) i juz nie denerwuje xD
Odpowiedz
1
@ a portal
dnia 15.03.2012, 19:15 · Zgłoś
a portal jaslo4u jest taki sam jak policja!!! Powinniście kilka dni wcześniej poinformować o tym że taka akcja będzie przeprowadzona a nie pisac o tym po fakcie!!! Zalezy wam na byle sensacji i przedkladacie to nad krzywde ludzi!!! Kiedy nasz kraj w końcu dorośnie??? Jak czegoś prawem nie narzucić to sami z własnej i nieprzymuszonej woli nic nie zrobicie (samorzady, policja, politycy) by nam pomóc !!!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 16.03.2012, 08:31 · Zgłoś
Nie rozumiem. Co to, sprawdzian, żeby kilka dni wcześniej informować? Albo [...] pasy, bo jesteś inteligentny, albo [...], bo jest akcja, więc zbytnio inteligentny nie jesteś.
Odpowiedz
0
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:07 · Zgłoś
Co ma inteligencja do zapinania pasow? a portal ma racje co innego jakby byla taka akcja i dawali pouczenia a nie mandaty... w stylu...: O witam znowu bez pasów byla by 100 a jest pouczenie bo dizs taka akcje mamy..
Odpowiedz
2
@ saturn
dnia 15.03.2012, 18:38 · Zgłoś
tu nie chodzi o zadne bezpieczenstwo tylko zeby sobie te biedaki troszke kasy zarobili bo i gdzie taki do pracy pójdzie jak kogos w szkole gnebili to teraz chce sie popisac tylko ze my za to płacimy tym pseudo policjantom
Odpowiedz
4
@ no no no no ja wam dam
dnia 15.03.2012, 16:21 · Zgłoś
pasów sie czepiają bo tak bezpiecznie :D a jak sie coś naprawde dzieje jakaś [...] bójka to specjalnie odwracają wzrok zeby czasem nie dostać i nie chodzić z krzywym nochalem na starość:) jasielska policja [...]
Odpowiedz
3
@ no tak
dnia 15.03.2012, 15:17 · Zgłoś
A dlaczego nie wpadli nigdy dotąd np.by zrobić akcję"ŁAPAĆ ZŁODZIEI ", stworzyć jakąś prowokację w celu eliminowania " elementu"i "bandytyzmu".Ja i wszyscy dobrze wiedzą że najlepiej jest złapać ,[...] na rowerze jak wraca z pola po 1 [...], lub małolata jak wywróci kosz ,samochody giną w centrum miasta. gdzie patrole prewencyjne ,monitoring itd.Akcja pasy ,a propo,a sprawa pana z-cy burmistrza pana K. to pewno już ucichła.Wspaniała akcja.Jasło obecnie jedna wielka dziura ,a rumiane towarzystwo z ratusza musi wozić [...]y nową bryką [powinna być konna ]...
Odpowiedz
3
@ Jaro
dnia 15.03.2012, 16:13 · Zgłoś
dziwne że nie ma żadnej informacji na temat kradzieży aut...
Odpowiedz
-4
@ pewny
dnia 15.03.2012, 14:57 · Zgłoś
[...]ie mam golfa i nie zapinam pasow juz dlugi czas wiec [...] albo [...] ci szczala tylko sie przedstaw
Odpowiedz
4
@ janek
dnia 15.03.2012, 14:57 · Zgłoś
Pytam dlaczego nie kontrolują w nocy ciemnych zaułków,wandali grasujących wszędzie i niszczących wszystko[szczególnie blokowiska] tam ciężko ich zobaczyć.
Przerobić w spokoju bez żadnych wyników 15 latek w autku lub za biurkiem i emeryturka,a następnie w wieku 30stu paru latek dorabiają dalej. Pytam gdzie młodzi ludzie mają pracować jak te wszystkie po[...]ki pozajmują etaty.
Odpowiedz
1
@ do janek
dnia 15.03.2012, 15:54 · Zgłoś
To są pańskie pieski w nocy śpią.
Odpowiedz
-19
@ PEWNY
dnia 15.03.2012, 14:09 · Zgłoś
jest samochod,sa kurtyny na słupkach ,sa poduchy wokoł -[...]... mam pasy---te niech zapinaja "kierowcy" bojowych maszyn [...],a4 ,golfinek i innych rzepow niemieckich cofnietych technologicznie 35 lat wstecz.
Odpowiedz
5
@ saturn
dnia 15.03.2012, 18:42 · Zgłoś
cofniety to Ty niby jestes sprawdz sobie te niby [...] bryke moze wczesniej to był przystanek autobusowy nie w Niemczech a mozer w belgi
Odpowiedz
5
@ do pewny
dnia 15.03.2012, 19:26 · Zgłoś
widzę że ty tylko kopiuj - wklej ten sam komentarz gdzie sie tylko da... Jestes [...]!!
Odpowiedz
-4
@ PEWNY
dnia 15.03.2012, 22:16 · Zgłoś
a sprowadzales swoa bojowa maszyne [...] z belgi? [...] [...] bazmozgu?
Odpowiedz
2
@ kij ci w oko
dnia 16.03.2012, 00:30 · Zgłoś
naucz sie pisac , a pozniej pisz [...] !!! hahaha
Odpowiedz
3
@ trutu
dnia 16.03.2012, 09:05 · Zgłoś
... i tu jesteś w błędzie, bo właśnie przu poduszkach powietrznych tym bardziej powinno się zapinać pasy żeby ci kręgosłupa nie połamało- chyba że masz te ze sypialni ?
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 16.03.2012, 10:38 · Zgłoś
A jak nie mam zamiaru jeździć nowym tylko odrestaurowanym starym autem? Też nazwiesz mnie zacofańcem? Kurtyny cię na pewno uratują jak cię złamią w pół albo uderzą o zmiażdżoną blachę.
Odpowiedz
5
@ Bubu
dnia 15.03.2012, 14:02 · Zgłoś
Proszę o informację kto i na jakich zasadach wydaje orzeczenie o przeciwwskazaniu do używania pasów.
Odpowiedz
0
@ baaaa
dnia 15.03.2012, 19:24 · Zgłoś
Takie zaświadczenie wydaje np lekarz pierwszego kontaktu - czyli rodzinny, lekarz specjalista - to napewno!! Kto wiecej nie wiem i na jakich zasadach też dokladnie nie wiem!!
Odpowiedz
0
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:02 · Zgłoś
Ginekolog na zasadzie ciąży
Odpowiedz
0
@ Bubu
dnia 16.03.2012, 16:22 · Zgłoś
Lekarz rodzinny nie ma uprawnień do wydawania orzeczenia.
Odpowiedz
9
@ jaslo
dnia 15.03.2012, 13:50 · Zgłoś
tak jasne to moze 1000 zl i 24 pkt odrazu co nie
Odpowiedz
-27
@ mieszkaniec jasła
dnia 15.03.2012, 13:40 · Zgłoś
za niezapięte pasy powinien byc mandat 500 zł i 10 pkt.
przecież niezapinanie pasów to zwykłe lenistwo
Odpowiedz
0
@ saturn
dnia 15.03.2012, 19:45 · Zgłoś
zapnij sobie ten pas najlepiej na szyji
Odpowiedz
0
@ PEWNY
dnia 15.03.2012, 22:13 · Zgłoś
powinno byc dozywocie i kula w leb
Odpowiedz
9
@ dodo
dnia 15.03.2012, 13:27 · Zgłoś
Trochę [...] pomysł w państwie demokracji. Z jednej strony nakazuje się obywatelom jeżdżącym autami zapinanie pasów które i tak są kontrowersyjne jeśli chodzi o bezpieczeństwo ( nie w każdym przypadku rataja życie, czy chronią przed kalectwem). A z drugiej rządzący krajem nie chcą widzieć bezrobocia, ludzkiej nędzy, czy głodne dzieci przychodzące do szkoły bez kanapki, a jedyny ich posiłek to talerz zupy w szkole. Przecież to uwłaczające w 21 wieku. Pytanie: ile ludzi tego nie wytrzymuje fizycznie i psychicznie?, ale za to nikt mandatu nie daje!. I to się nazywa dbałość o życie byt obywatela. Żenujące!!! Dla mnie pasy bezpieczeństwa w takim Państwie powinny być zapinane pod rozwagę kierującego, bo przecież jak sam o siebie nie zadba to żądzacy o nim pamiętać nie będą
Odpowiedz
8
@ Zocha
dnia 15.03.2012, 13:01 · Zgłoś
A jeszcze chciałam zapytać czy policjantom wolno rozmawiać przez telefon podczas jazdy ?? Bo kiedyś stałam na przystanku i delikwent jechał i sobie rozmawiał.Gdybym to była ja to zaraz by za mną pomkneli i i mandacik 200 zł.
Odpowiedz
3
@ Zaufny
dnia 15.03.2012, 14:20 · Zgłoś
Tak mogą bo to jest szanowna władza a przepisy są dla szaraków takich jak my . A przysłowie mówi co wolno wojewodzie to nie tobie sm;;;je
Odpowiedz
-5
@ os
dnia 15.03.2012, 12:32 · Zgłoś
"jasielskie" zamiast jasielskiej.. niby literowka, ale prawie w kazdym poscie cos zle napisane.
Odpowiedz
0
@ kreolik
dnia 16.03.2012, 22:07 · Zgłoś
się belfer miodek znalaz :P
Odpowiedz
8
@ Ja
dnia 15.03.2012, 12:18 · Zgłoś
Powinni przeprowadzic jeszcze akcję*rozmowa przez telefon w czasie jazdy* byłoby dużo mandatów i mam takie pytanie *niby dlaczego z zapinania pasów zwolnieni są inspektorzy kontroli skarbowej???
Odpowiedz
0
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:12 · Zgłoś
policjant, funkcjonariusz ABW, AW, SWW, SKW, CBA, SG, inspektor kontroli skarbowej, funkcjonariusz celny i Służby Więziennej, żołnierz Sił Zbrojnych RP - podczas przewożenia osoby zatrzymanej, CZytamy ze zrozumieniem tylko podczas przewozenia osoby zatrzymanej ...
Odpowiedz
1
@ qweqwe
dnia 16.03.2012, 22:09 · Zgłoś
Popieram, raz miałbym wypadek przez biednego biznesrena w swojej furze za 300tys, a go nie stać na głośnomówiący !
Odpowiedz
6
@ mała mi
dnia 15.03.2012, 12:12 · Zgłoś
taa od samego rana prowadzą akcję...w Siedliskach Sł. już od 7.20...banda cwaniaków i bezczelnych [...], którym rodzice załatwili posadkę...mam na myśli młodych policjantów...chociaż wśród nich są też normalni ...
Odpowiedz
12
@ jaślanin
dnia 15.03.2012, 11:48 · Zgłoś
Niech od siebie zaczną.Policjanci nawet często zapinają ,ale nasi "strażnicy teksasu", to bezczelność poparta poczuciem bezkarności. Czekam na odważnego policjanta,który ukarze strażanika miejskiego. Zgadzam się z opinią ,że to czy [...] powinno być twoją decyzją,ponieważ w wielu przypadkach pasy [...].
Odpowiedz
4
@ Zocha
dnia 15.03.2012, 11:31 · Zgłoś
Ja zawsze zapinam pasy mam to już w nawyku. he he
Odpowiedz
-11
@ PEWNY
dnia 15.03.2012, 14:11 · Zgłoś
a psy juz posprzataly na jasle po sobie [...]a -pozniej niech sie biora za okradanie ludzi [...]
Odpowiedz
-4
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:00 · Zgłoś
a ja bo stówka mnie nie swedzi :) i kolejne punkty xD
Odpowiedz
61
@ xx
dnia 15.03.2012, 11:29 · Zgłoś
6 lat temu miałem wypadek. Zawsze zapinam pasy, akurat wtedy nie zapiąłem, samochód jadący z naprzeciwka zjechał na mój pas u uderzył we mnie czołowo z ogromną siłą, podczas zderzenia wyleciałem z samochodu przez przednią szybę, fakt, miałem połamane żebra, oraz obydwie nogi, ale sami policjanci stwierdzili, że gdybym miał zapięte pasy, nie miałbym szans przeżycia. Siła uderzenia była tak duża, że silnik samochodu znalazł się na miejscu przedniego siedzenia, został bym po prostu zmiażdżony. Także nie zawsze pasy "ratują życie" czasami niezapięcie pasów życie może uratować. Pomimo to jednak zawsze zapinam pasy, ale myślę, że zapinanie pasów u dorosłych osób powinno być dobrowolne, każdy jest odpowiedzialny za swoje życie :)
Odpowiedz
11
@ spacerowicz
dnia 15.03.2012, 13:00 · Zgłoś
masz rację XX jednak nalezysz do mniejszości której brak zapiętych pasów uratowało życie, mimo wszystko należy je zapinać... :)) pozdrowienia dla Ciebie:)
Odpowiedz
9
@ qwerty
dnia 15.03.2012, 15:16 · Zgłoś
Te pasy to jak gra w rosyjską ruletkę... Raz by życie uratowały a raz by odebrały. Znam niejeden przypadek podobny do tego co opisuje XX. Ja pasy zakładam w sumie już nie tylko dla własnego bezpieczeństwa co z wygody prowadzenia. Jak jadę po łukach to mi [...] nie jeździ po fotelu od lewego do prawego. Tak samo z motorem kiedy widzę kolesi bez kasków... Ja ubieram by mi nie wiało w [...]...
Odpowiedz
3
@ zp
dnia 16.03.2012, 09:53 · Zgłoś
Parę lat temu w Błażkowej Fiat 126 dachował w rzeczce,kierowca miał zapięte pasy i zanim przyszła pomoc utopił się bo nie dał rady odpiąć pasa.
Odpowiedz
-10
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 14:09 · Zgłoś
do ZP

po to są nożyce w apteczce... a apteczka jest pod ręką
Odpowiedz
0
@ woj
dnia 17.03.2012, 20:42 · Zgłoś
powiedz mi kto ma apteczke pod ręką
Odpowiedz
39
@ XXL
dnia 15.03.2012, 11:29 · Zgłoś
A policjanci skontrolowali już siebie?
Odpowiedz
-21
@ ??
dnia 15.03.2012, 11:53 · Zgłoś
a czytałeś artykuł ??? to przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem albo niech ci mama przeczyta :D
Odpowiedz
35
@ move
dnia 15.03.2012, 12:01 · Zgłoś
[...] niech zapinają sami pasy i nie [...] fajek w kabarynach bo to chamsko wygląda i świadczy o frajerzeniu !
Odpowiedz
-20
@ czytelnik
dnia 15.03.2012, 12:03 · Zgłoś
to ty musisz jeszcze raz przeczytac:) <hahaha>
Odpowiedz
20
@ [...]
dnia 15.03.2012, 12:07 · Zgłoś
Podczas przewożenia osoby zatrzymanej jest zwolniony z zapinania pasów. I kto tu ze zrozumieniem nie czyta?
Odpowiedz
13
@ helka
dnia 15.03.2012, 17:33 · Zgłoś
pasów mieć nie muszą ale za rozmowy przez telefon (co często widać) w czasie jazdy ktoś powinien im się do [...] dobrać! szkoda tylkoże pies psa nie ugryzie.
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 16.03.2012, 10:28 · Zgłoś
Zgadzam się. Kiedyś idąc przez miasto widziałam, jak policjant prowadzący samochód policyjny przejeżdżał przez krzyżówkę, rozmawiając w tym czasie przez telefon. Niby nic takiego, ale gdybyście widzieli, jak się z tym chował :) Schylił się całkiem tak, że go zza kierownicy widać nie było przez co jeszcze bardziej zwrócił na siebie uwagę, bo co to za auto "bez kierowcy"?
Cóż, nas się czepiają, a sami jaki przykład dają? :]
Odpowiedz
3
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 16.03.2012, 13:57 · Zgłoś
Nie raz widizalem jak prowadza i gadaja przez telefon... no ale co takiemu zrobisz..
Odpowiedz
0
@ Jureczek
dnia 18.03.2012, 13:46 · Zgłoś
Policjanci ,żeby skontrolowali siebie, musieli by to zrobić w dniu AKCJA POLICJANT.Śmieszą mnie te akcje, bo czy to znaczy ,że w inne dni policjant nie przywiązuje już takiej uwagi do pasów, jak właśnie w ten dzień ?Według mnie, oni powinni być cały czas w akcji, a nie tylko w tedy ,gdy jest akcja.Pozdrawiam policjantów i życzę im samych sukcesów,może by wtedy nie było mandatów i było by bezpiecznie.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.