Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

AKTUALIZACJA:Ustalono górne stawki za usuwanie odpadów komunalnych.

69

Radni podjęli uchwałę w sprawie ustalenia stawek i zasad rozliczania świadczonych usług usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Stawka obecnie obowiązująca 7, 30 zł była za niska, stąd deficyt w Miejskim Zakładzie Gospodarki Odpadami w Jaśle, który pogłębiał się od kilku lat – wyjaśnił Marcin Gustek, kierownik MZGO w Jaśle.

Na sesji Rady Miejskiej Jasła dwunastoma głosami „za” przegłosowano uchwałę w sprawie ustalenia górnej stawki za usuwanie odpadów komunalnych, które będą wynosić na jednego mieszkańca 9, 60 zł. Kwota ta odnosi się do nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkalne, zaś 210 zł za 1 metr sześcienny do pozostałych nieruchomości.

- Podjęcie uchwały jest niezbędne ze względu na stwierdzenie nieważności przez wojewodę podkarpackiego uchwały Rady Miejskiej z dnia 24. 10. 2011 r. - czytamy uzasadnienie burmistrza Czerneckiego w sprawie konieczności podjęcia uchwały dotyczącej ustalenia górnych stawek za usuwanie odpadów komunalnych.

Uchwała została przyjęta dwunastoma głosami.

(icz)

Napisany dnia: 20.12.2011, 14:30 , Tagi: UM Jasło, Jasło, Andrzej Czernecki
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ podwyżki
dnia 20.12.2011, 14:41
Ocena
komentarza:
9
podwyżki diet radnych, więc żeby zachować podwyżkowy trend ustalono podwyżki opłat. To mi się podoba. W końcu ktoś odpowiedzialny na stanowisku!
@ poszełek
dnia 20.12.2011, 18:36
Ocena
komentarza:
0
bede miał na nowy samochód
@ wyjaśnienie
dnia 21.12.2011, 09:47
Ocena
komentarza:
0
Ustalono górne stawki, a nie stawkę, która będzie obowiązywać.
@ no no
dnia 20.12.2011, 14:44
Ocena
komentarza:
26
Bardzo proszę podać jak kto głosował.
@ lesmian.com
dnia 20.12.2011, 15:47
Ocena
komentarza:
18
Czy analizował ktoś skutecznośc ściągania tych opłat? W przypadku mieszkańców bloków sprawa jest prosta,opłata przy czynszu. A właściciele prywatnych posesji,zakładów handlowych i usługowych? Czy wszyscy mają podpisane umowy i płacą za wywóz nieczystości? Śmiem twierdzic,że tak nie jest.Mogę podac wiele przykładów podrzucania odpadów do kontenerów przy blokach.Staż miejska może sprawdzic czym kto pali w kotłowni,a kto sprawdzi co się dzieje ze śmieciami właścicieli,którzy nie mają umów na wywóz odpadów? Napewno warto państwo Radni i p.Gustek...
@ X-men
dnia 20.12.2011, 16:10
Ocena
komentarza:
11
Tak mam prywatny dom 4-osobowa rodzina oddaje śmieci dwa razy w 1 miesiącu ok 30-kg. to na 1 rok wychodzi jakieś 360 kl.do pół tony a płace za kwartał 80 zł. i za co ja mam tyle płacić skoro za utylizacje jednej tony płacą 130 zł. i dalej im mało !!!
@ dragoness
dnia 20.12.2011, 17:48
Ocena
komentarza:
7
Uczciwi płacą, a złodziejaszki, bo tak ich trzeba nazwać podjeżdżają samochodami na osiedla i opróżniają bagażnik z worów ze śmieciami.
@ qq
dnia 20.12.2011, 22:30
Ocena
komentarza:
2
Jeżeli mam umowę na wywóz nieczystości i płace co kwartał to mogę do każdego kontenera na terenie Jasła moje śmieci wywozić, Niech mieszkańcy bloków nie miauczą, bo takie jest prawo i AMEN.
@ PL XXI
dnia 20.12.2011, 23:10
Ocena
komentarza:
0
Jesteś w błędzie qq. Odbiór odpadów prowadzony jest bezpośrednio z posesji i nie masz prawa wyrzucać odpadów do pojemników zlokalizowanych przy blokach jeżeli nie mieszkasz w tym bloku, do którego są przypisane pojemniki. Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest wyposażenie swojej nieruchomości w pojemnik na odpady. W każdym mieście w Polsce to funkcjonuje tylko nie w Jaśle. Tak samo jest z jasielskimi firmami budowlanymi. Nie wiedzą, że za odpady z remontu czy budowy odpowiada wykonawca robót a nie właściciel posesji. W 2013 roku wchodzi podatek śmieciowy i ci wszyscy podrzucający do tej pory odpady zaczną płacić.
@ qq
dnia 21.12.2011, 08:13
Ocena
komentarza:
3
Dzwoniłem do MZGO Jasło i mam racje, Jeśli płace mogę wyrzucać na terenie całego miasta jeżeli odbiór odpadów z posesji mi nie wystarcza.
@ LOLO
dnia 21.12.2011, 11:37
Ocena
komentarza:
3
masz zupełną rację.wielu tego nie rozumie, a inni podsycają atmosferę bo myślą, że kontener który stoi koło ich bloku to jest ich prywatny. we wiedniu ( austria), spalarnia śmieci jest w centrum miasta "trochę " większego, ładniejszego i bardziej ekologicznego miasta niż nasze jasło. i nic się tam nie dzieje.a u nas prostactwo i partyzantka .i wygadywanie głupot. panowie radni więcej klasy i światowego podejścia do problemu.narzekanie na brak pieniędzy to też wygadywanie głupot.ile można ze te śmiecie brać pieniędzy.
@ Max Szyderko
dnia 20.12.2011, 15:48
Ocena
komentarza:
13
kto był "za" ??? mamy prawo wiedzieć !!!
@ jenkins
dnia 20.12.2011, 15:50
Ocena
komentarza:
4
Co mnie obchodzi deficyt w zakładzie miejskim ??? Ja płacę do solkjas. Kto im w takim razie dopłaci ? Może ktoś odpowie?
@ X-men
dnia 20.12.2011, 16:00
Ocena
komentarza:
30
Hej złodzieje na początku waszych nieudanych rządów podnieśliście sobie pensje i teraz brakuje kasy na co na te nowe samochody co macie zamiar kupić ??? jest takie przysłowie ; dobrze się j...bie na czyimś chlebie 'złodzieje zacznijcie od siebie oszczędzać !!!
@ TO CO JEST
dnia 20.12.2011, 18:06
Ocena
komentarza:
6
dosłownie tak jest!!!banda złodzieji na czele stoi rumiany wodzu!!!i jaszcze jedno "gdzie jest radny czelusniak".mam nadzieje ze teraz jaslanie pójdą do wyborów i wymienią tą bande złodziei,
@ wowo
dnia 23.12.2011, 15:50
Ocena
komentarza:
0
gdyby bylo wysypisko na terenie jasla ,to cena bylaby inna,a dzieki kurowskiej wozimy smieci do krosna
@ hej
dnia 20.12.2011, 16:12
Ocena
komentarza:
19
radni nie mało wam dołóżcie se na 15zł skoro jest bieda to poco grabiliście kase zaraz po wyborach to jeszcze stołki były zimne a kase zagrabiliście plucin na was brakuje wsydu nie macie patrzymy na was jak na ludzi bez serca . czekaj i tobie się odbije jeszcze za żywota.
@ jaslanin
dnia 20.12.2011, 16:26
Ocena
komentarza:
11
prosze zeby straz miejska stanela pszy smietniku na bednarski i sprawdzila ludzi z jagiely sklepy market pana B. jak samochodami odpady z sklepu wywoza
@ tedi
dnia 20.12.2011, 16:51
Ocena
komentarza:
17
Panie Czeluśniak !Obrońco uciśnionych !Dlaczego nie bronisz biednych Jaślan?
@ hej
dnia 20.12.2011, 17:25
Ocena
komentarza:
5
Bo radny Czeluśniak głosował za , również Nowosielska . kędrek , Jagielska , Kościow , Zduński . Koszelnik , Myśliwiec , Bernal , Dziedzic , Filip-Niwelt i Dybaś.
@ niemłody mieszkaniec
dnia 21.12.2011, 08:32
Ocena
komentarza:
0
A jakże Pani Maria Filip-Niwelt mogła głosować inaczej. Przecież to ona praktycznie od początku pracuje w MZGO i jest radną i chyba ona jest najbardziej zainteresowana aby MZGO miało jak najwięcej kasy bo ona może dostanie podwyżkę, a swoją drogą jak to jest, że jest radną a zarazem pracuje w firmie miasta i jeszcze ma wpływ poprzez głosowanie na dochody tej firmy?. To również pierwszy kierownik MZGO był radnym i dlatego chyba utworzono taki zakład. Przecież większość chyba pamięta, że dawniej oczyszczaniem miasta, odśnieżaniem i wywozemoraz gospodarką odpadami zajmowało się Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i jak pamiętam robiło to całkiem dobrze. Komuś jednak zależało aby firmie chyba będącej własnością Miasta Jasła zabrać tą działalność bo wtedy była ona opłacalna i nie było takich podwyżek jak teraz. Ciekawe kto zbił na tym kapitał ( czytaj kasę?). Pościągano do wywozu firmy z różnych nierzadko bardzo oddalonych od Jasła miast i stale mieszano. Jak pamiętamy była również taka firma SOLK...( nie wiem czy istnieje) nie pamiętam dokładnie i była to firma śp. działacza SOLIDARNOŚCI i jak twierdzą niektórzy ona przyczyniła się w znacznym stopniu do niezdrowej konkurencji w zakresie wywozu smieci ale zupełnie jakby zapomniano o potrzebach składowania i unieszkodliwianiu i segregowaniu śmieci. Namiastkowo należy przypomnieć jakie awantury trwały w związku z brakiem miejsca do segregacji i składowania i jak to Pani Burmistrz zapewniała, że cały czas trwają prace i działania i że będzie dobrze. Niestety jak wiemy obecnie ówczesna władza nie potrafiła znaleźć metod i współpracy z choćby nawet Krosnem. Oni rozwiązali ten problem ale tam polityka jest mniej ważna a u nas BARDZO WAŻNA dlatego musimy teraz płacić. Jak widać ma w tym wszystkim (gospodarka odpadami i ich unieszkodliwianie i wzrost cen)znaczny udział była Pani Burmistrz, która praktycznie nie zrobiła nic w zakresie obniżenia kosztów unieszkodliwiania śmieci a jeszcze zaprzepaściła to co już było na pewnym etapie przygotowania do realizacji. Powiedzmy otwarcie obecny Pan Burmistrz za poprzedniej kadencji licząc na wygraną też nie doprowadził do konca sprawy bo nie przypuszczał, że przegra a jego następczyni uważała te sprawy chyba za mało istotne. Czyli brak było determinacji poprzednio dlatego PANIE BURMISTRZU Z CAŁĄ STANOWCZOŚCIĄ ZAŁATWIĆ TEN PROBLEM BO W PZRYSZŁYM ROKU ZNOWU BEDĄ JESZCZE WIĘKSZE KOSZTY. Ciekaw jestem ile z tych krytykanckich głosów odnośnie podwyżek dotyczy osiedla GAMRAT a to oni wspólnie z panią z Dabrówki są poniekąd winni temu, ze wywóz śmieci i ich zagospodarowanie są kosztowo wysokie. Ale cóż najlepiej biadolić i negować. Niestety dzisiaj sprawy ścieków i wody oraz tzw komunalne jeśli nie były dopilnowane poprzednio są niestety bardzo kosztowne. No cóż jeśli deptak w Rynku czy też jakiś pomnik lub tablica czy też spory z mieszkańcami i stwierdzenia Pani Burmistrz "Ja sobie proszę państwa nie pozwolę" były przewodnimi motywami poprzednio władającej i ówczesnej rady to mamy to co mamy. Teraz już nie ma jak za komuny, że przyjdzie jakieś ono i da za darmo. Ale cóż najlepiej negować wszystko i wszystkich .
@ bogata
dnia 21.12.2011, 15:53
Ocena
komentarza:
1
Dziękuję panie Dziedzic - zawsze za władzą, a przeciw ludziom. Byle samemu nachapać.
@ m..m..
dnia 20.12.2011, 17:20
Ocena
komentarza:
13
Postawcie Straż Miejską przy śmietniku na ul. Szajnochy , to zobaczycie ilu mieszkańców dostarcza śmieci z Jareniówki , Kaczorowów , Bryły , oraz firny budowlane , prywatni którzy prowadzą działalność ( sklepy) . Codziennie firma wywozi po kilka razy i tak bałagan. I mieszkańcy bloków płacą za nich. To Skandal... ale taki bałagan może być tylko w Jaśle . I pod takimi rządami, to samo bagno.
@ 01
dnia 20.12.2011, 17:29
Ocena
komentarza:
15
Reakcja większości czytelników na zwiększenie obciążeń mieszkańców jest prawidłowa,czy wystarczy zapału by w wyborach odsunąć tych ludzi?Pamiętajcie inwektywy na nich nie robią większego wrażenia,śmieją się z nas.Odsunięcie ich od władzy byłoby przestrogą dla następców.
@ od KORYTA
dnia 20.12.2011, 19:28
Ocena
komentarza:
5
Źle się wyraziłeś,nie odsuięcie od władzy. To odsunięcie od KORYTA. Trzeba pamiętać o nich przy nastepnych wyborach.
@ FUSEK
dnia 20.12.2011, 18:25
Ocena
komentarza:
-7
tylko narzekacie !!!
@ Parodia
dnia 20.12.2011, 19:07
Ocena
komentarza:
10
Wal pogieło tyle kasy na rodzine co zarabia 1200 zł was Polityków pogina to co wy zarabiacie za siedzenia na[...] to kazdy by mógł tam siedziec i głosowac byle jak
@ bloger
dnia 20.12.2011, 20:31
Ocena
komentarza:
55
Tekst jasielskiego blogera. Cała prawda o obecnej RM

Politycy w większości kręcą lody i dbają o swoje partykularne interesy, ale to co zrobili w ostatnim czasie radni Rady Miasta w Jaśle przekracza już granice dobrego smaku.

Nie jest dla mnie człowiekiem uczciwym ten kto na początku swojej kadencji podnosi własną dietę, a potem wprowadza plan podwyżek opłat dla mieszkańców. Dla tych samych mieszkańców, których reprezentuje. W normalnym świecie taki osobnik zostaje napiętnowany i schodzi na margines życia społecznego z etykietą hipokryty.

Z 7.30 na 9,60zł za odpady komunalne. Tak brzmi wyrok rajców miejskich.

Nie mam nic przeciwko podnoszeniu diet radnym, którzy rzetelnie pracują i nie obciążają dodatkowymi opłatami zwykłych ludzi. Jak nazwać jednak taki proceder? Czy jest to głupota, czy po prostu brak zwykłej przyzwoitości? Dziwię się, że naród tak dumny w ostatnich latach został tak skundlony przez miłościwie nam panujących.
@ Mieszkańcy Gamratu
dnia 20.12.2011, 22:09
Ocena
komentarza:
-3
To odpowiedź na nasz protest! Ale nawet 20 zł od osoby nas i naszej Pani Burmistrz nie złamie.Stac nas i zapłacimy.
@ Max Szyderko
dnia 21.12.2011, 16:16
Ocena
komentarza:
-15
nie jasielskiego tylko brzyskiego i nie bloggera a malkontetnta. Gdyby te podwyżki wprowadzała Maryja z PiSu to siedziałby chicho albo wręcz chwalił. On uznaje tylko prawdy pisowskie. Gdzie był jak Maryja wydawała miejska kasę na wytrysk na rynku ? Gdzie był jak budowała drogę do nikąd ? Jego zdanie interesuje mnie mniej więcej tak jak zeszłoroczny śnieg...wiejski filozof
@ Max Szyderko
dnia 21.12.2011, 16:17
Ocena
komentarza:
1
[cytat=Mieszkańcy Gamratu]To odpowiedź na nasz protest! Ale nawet 20 zł od osoby nas i naszej Pani Burmistrz nie złamie.Stac nas i zapłacimy.[/cytat]

Hej Gamraciarze, jak wam tak źle to ogłoście secesję :))) i ogłoście sobie Maryję Prezydentem Niepodległej Republiki Gamratu :)))
@ xx
dnia 21.12.2011, 18:14
Ocena
komentarza:
0
wytrysk :):)

dobre to dobre :)
@ agent 009
dnia 21.12.2011, 21:30
Ocena
komentarza:
-9
[cytat=Max Szyderko]nie jasielskiego tylko brzyskiego i nie bloggera a malkontetnta. Gdyby te podwyżki wprowadzała Maryja z PiSu to siedziałby chicho albo wręcz chwalił. On uznaje tylko prawdy pisowskie. Gdzie był jak Maryja wydawała miejska kasę na wytrysk na rynku ? Gdzie był jak budowała drogę do nikąd ? Jego zdanie interesuje mnie mniej więcej tak jak zeszłoroczny śnieg...wiejski filozof[/cytat]

A mnie się wydaje a nawet jestem pewien,że blogerem jest Maria K.
@ liturg
dnia 21.12.2011, 21:51
Ocena
komentarza:
18
a pieski dyzia już ujadają
@ ignac
dnia 20.12.2011, 20:40
Ocena
komentarza:
2
i teraz widać, przy okazji głosowania radnych kto ma w interesie "głaskać" burmistrza,a co tam ludzie,dyzio i inni mieli tyyyyyyyyyle do powiedzenia w poprzedniej kadencji jak chodziło o jakiekolwiek podwyzki a teraz!!!???/
@ kk
dnia 20.12.2011, 20:47
Ocena
komentarza:
6
co to za radni popatrzcie dobrze oni tylko tam siedzą aby zjesć paluszki, a o głosowaniu nie mają bladego pojęcia
@ xx
dnia 21.12.2011, 18:15
Ocena
komentarza:
0
ewentualnie wypic poranzadke..niskosodową ;)
@ mikołaj
dnia 20.12.2011, 20:47
Ocena
komentarza:
10
Nie tylko z Jasła z budynków prywatnych ,podobno wielu z okolicznych miejscowości przywozi śmieci do Jasła a nawet jak wieść niesie jeden z Radnych Powiatowych przywozi smieci z Kołaczyc do Jasła. Czy to prawda nie wiem ale tak się mówi a w każdej bajce jest coś prawdy. Ale ten radny to ponoć TW Drzewo chyba jemu wolno- prawda że mu wolno Panie Starosto? A co najgorsze administratorzy Bloków Wlasnościowych tzw. Wspólnot jak również spóldzielczych nie reagują podobnie jak Straż Miejska też woli mierzyć prędkość radarem aniżeli zajmować się tym problemem BO TO JEST JEDEN Z ICH PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW ! Zapytać też należy po jakie licho utworzono taki twór jak MZGO ? Czy po to aby były radny przez tyle lat był tam kierownikiem czy też po to aby jedna Radna z Rady Miasta Jasła miała gdzie pracować praktycznie od utworzenia po dzień dzisiejszy? W innych miastach są za to odpowiedzialne MPKG a u nas zabrano to tej firmie i utworzono jakiegoś dziwoląga. Należy zapytać dlaczego i w jakim celu a może ktoś miał w tym jakiś biznes ? No cóż dowalają nam jak mogą a co najgorsze to są ludzie, którzy kiedyś przed wyborami obiecywali nam jak to będzie wspaniale. Również zrozumiałe jest to ,że takie wysokie koszty bo NIESTETY BYŁA PANI BURMISTRZ ZAJMOWAŁA SIĘ WSZYSTKIM , POMNIKAMI, PIELGRZYMKAMI, OCZYSZCZANIEM BAŁTYKU ALE DLA NIEJ PROBLEM ŚMIECI NIE BYŁ WAŻNY. Kto teraz poniesie koszty oczywiście mieszkańcy Jasła a nie mieszkańcy Dąbrówki.
@ DZIN
dnia 21.12.2011, 08:35
Ocena
komentarza:
0
ale jesteście niedoinformowani w temacie zakładu odpadowego !!!
wejdź na strone www.mariakurowska.pl i tam sobie poczytaj a nie pleć byle czego !
@ a gdzie wysypisko???
dnia 20.12.2011, 21:20
Ocena
komentarza:
2
W Jaśle miało być wysypisko, spalarnia i kompostownia itp. a dlaczego nie ma kto mi odpowie? Ja wiem poprzednie władzę nie chciały zarabiać wolały żeby Krosno zarabiało a może Pani burmistrz nie podobała się lokalizacja.
@ suchy38
dnia 20.12.2011, 21:36
Ocena
komentarza:
30
Dlaczego Radny Czeluśniak nie głosował Przeciw to wstyd stacił u Mnie jajikolwiek szacunek tzw.sie zeszmacił bo za Kuroskiej to wszystko opotestował a tu za marne 30 srebrników sie RUMIANEMU sprzedał NIEŁADNIE
@ Sven
dnia 20.12.2011, 22:13
Ocena
komentarza:
2
zgłaszam oficjalnie protest za takie ceny hamy,buraki pewnie brakuje szmalu na kolejną plebanię !
@ xx
dnia 20.12.2011, 22:32
Ocena
komentarza:
-9
i bardzo dobrze ze podniesli
jestem za!!!
@ anonim
dnia 20.12.2011, 23:05
Ocena
komentarza:
10
ty bucu !!!
@ xx
dnia 22.12.2011, 23:55
Ocena
komentarza:
1
:)
hehehe
@ Sven
dnia 20.12.2011, 23:08
Ocena
komentarza:
3
No to teraz ja się upomnę o bezpłatny parking w centrum Jasła za moje podatki mam tu kodeks w,który mi to przysługuje.Te złodzieje wykształciuchy nawet nie konsultują z mieszkańcami swoich zamiarów wobec nich-tak samo było w Generalnej Guberni !
@ Sven
dnia 20.12.2011, 23:11
Ocena
komentarza:
0
WYKSZTAŁCONE...Kołdra za 3 tysiące...albo uchwyt na kubeczek w samochodzie i zderzak w zderzak na zakopiance.
@ Straganiarka
dnia 20.12.2011, 23:19
Ocena
komentarza:
8
dusza kupuje na rynku warzywa i owoce i sprzedaje po obniżonej cenie w rodzinnym sklepie?
@ Max Szyderko
dnia 21.12.2011, 16:21
Ocena
komentarza:
0
buhahahahahah...świetny żart, dzięki :)))
@ Samotna
dnia 20.12.2011, 23:23
Ocena
komentarza:
5
Czy to prawda, że najwięksi dostarczyciele smieci, najbardziej atakowali na sesji uchwałę o podwyżce?
@ obserwator
dnia 21.12.2011, 02:52
Ocena
komentarza:
9
Nie ma jak podnieść stawki od razu o 32 %!!! K..wa mać was wszystkich już za przeproszeniem poje...o??? Dajcie wreszcie dobrze zarobić a później "windujcie" opłaty!! Nikt nie będzie narzekał jak go będzie na to stać!!!
@ ktos.
dnia 21.12.2011, 06:05
Ocena
komentarza:
5
ciekawe kiedy podniesiecie zarobki ?
Obserwator ma racje wszystkich was poj...!
@ buła
dnia 21.12.2011, 07:40
Ocena
komentarza:
9
macie jaślanie radnych od opróźniania waszych kieszeni. Zresztą jestem pewien , że każdy kto siądzie na Ich stołku zrobi to samo - to "choroba władzy" odbiera ludziom umysł , przyzwoitość, rozsadek i poczucie sprawiedliwości.
@ Śmietnik!!
dnia 21.12.2011, 07:45
Ocena
komentarza:
5
Nie chcecie wysypiska na Gamracie, to teraz płaczcie i płaćcie;)))
@ do śmietnika
dnia 21.12.2011, 08:11
Ocena
komentarza:
3
to skoro nie chcą na Gamracie to niech rada miasta znajdzie inna lokalizacje bo za to biorą pieniądze a wy nie traktujcie Gamratu jak ostateczność i nie piszcie że tylko tu albo nigdzie bo jest dośc innych miejsc na odludziu a skoro inwestor szuka zysków to niech poniesie i koszty na przystosowanie miejsca a nie od razu manna z nieba kosztem szaraków
@ Gamratowiec
dnia 21.12.2011, 08:31
Ocena
komentarza:
6
Przecież jest bardzo dużo miejsca Brzyszczki-Warzyce można tam zrobić super lokalizacja małe koszty dojazdu i można brać śmieci z Krosna i ZARABIAć i do tego nadzór pani NIWELT mieszka na miejscu i nikt obcy nie będzie podrzucał śmieci.
@ popieram
dnia 21.12.2011, 08:40
Ocena
komentarza:
6
Dobry pomysł w pobliżu zamieszkania pani radnej jest dużo przestrzeni, no i kobieta rozumie problem to protestować nie będzie.
@ OLAF
dnia 21.12.2011, 09:01
Ocena
komentarza:
7
Oj będą podwyżki płac w komunalce i ratuszu...Super uchwała,i to wojewoda kazali to zrobić...Doskonały żart! No i jaki prezent na Święta...
@ Aaa..
dnia 21.12.2011, 10:05
Ocena
komentarza:
3
Koszt czynszu to połowa mojej pensji a co z resztą opłat, ta POLSKA nas skończy i dziwicie się, że inni wyjeżdżają za granice bo łatwiej i taniej a tu tylko podwyżki wszystkiego oprócz pensji.
Ps. z MOPSU nie korzystam bo mam metraż za duży bodajże o 2 metry I JAK TU ŻYĆ!!!
@ nie, nie Polska nas nie skończy..
dnia 21.12.2011, 21:17
Ocena
komentarza:
1
skończy nas demokracja i ci co nią rządzą, albo udają że rządzą, za niedługo czipy w mózgu, małymi kroczkami osaczają nas, a mu jak te kundle przyzwalamy i tylko narzekać umiemy, albo wypłakiwać się na forach. Zastanówcie się ludzie do czego zmierza to wszystko, tyle w temacie bo rzygać się chce.
@ Maria Filip - Niwelt
dnia 21.12.2011, 10:55
Ocena
komentarza:
-1
Pozwolisz Mikołaju, Nimłody Mieszkańcu, Gamratowcu i Popieram, że ustosunkuję się do Waszych nie do końca prawdziwych spostrzeżeń zamieszczonych na portalu.
W Urzędzie Miasta Jasła pracuję od 1993 roku, natomiast Miejski Zakład Gospodarki Odpadami funkcjonuje od 1997 r. do którego zostałam oddelegowana - nie do końca tym usatysfakcjonowana, ale taka była wola ówczesnej władzy. Funkcję radnej objęłam znacznie póżniej. Podczas głosowania nad uchwałą dotyczącą podwyższenia diet dla radnych mój głos był przeciwny. /powiesz, że i tak przez szereg lat się "nachapałam"/
Na podwyżkę nie mam co liczyć bo pan Premier Tusk zamrosił wszelkie podwyżki w budżetówce. Za uchwałą dotyczącą zmiany stawek za odbiór odpadów głosowałam ZA nie dlatego, że nie znam braku pieniędzy czy pracy bo jako jedna z pierwszych osób
wskutek restrukturyzacji zakładu utraciłam pracę, ale dlatego, że doskonale znam problem tz "śmieciowy". Zgadzam się z mieszkańcami którzy zauważają problem "podrzucania" odpadów - również ten problem niejednokrotnie poruszałam ale wybaczcie Państwo gdybym nawet chciała to nie jest to możliwe abym stała przy każdym kontenerze i pilnowała. Długo "walczyłam" na komisjach, sesjach i prywatnych rozmowach z niektórymi przewodniczącymi osiedli aby przekonać Ich o usunięciu kontenerów czy pojemników z osiedli ościennych do których dostępność jest ułatwiona w różnych porach szczególnie dla uchylających się od opłat . Nadmieniam, że we wszystkich osiedlach odbierane są odpady spod każdej posesji. Zmiana cen podyktowana jest również w związku z prośbą mieszkańców aby w okresie letnim/maj - wrzesień /zwiększyć częstotliwość odbioru odpadów. Chciałam również nadmienić, że zakład o którym piszecie winien powstać i jako radna będę głosować Za bez względu na lokalizację czy na terenie Gamratu, czy na terenie Brzyszczek. Proszę nie dopatrywać się korzyści płynącej ze sprzedaży gruntu bo go nie posiadam na tym terenie, natomiast widzę taką potrzebę nawet ze względu na dodatkowe miejsca pracy. Serdecznie wszystkich pozdrawiam, życząc spokojnych, miłych świąt Bożego Narodzenia.
@ xxx
dnia 21.12.2011, 11:02
Ocena
komentarza:
3
tak potwierdzę, że nieróbstwo i brak zaangażowania naszej władzyw sprawy społeczeństwa ktos tuszuje tylko podzeganiem nienawiści do mieszkańców GAMRATU,którzy są według mnie tu najbardziej poszkodowani, bo niedośc że koszty utrzymania mają wyższe niż w mieście ( dojazdy do szkół,itp wysokie marże w sklepach osiedlowych,brak zielonego rynku itd itp)to jeszcze mieliby być skazani na wdychanie smrodu.Ludzie ocknijcie się z tego letargu władza miała dość czasu tak ta jak i poprzednia aby znaleśc bardziej odpowiednie miejsce a nie tłumaczyć wam że to tylko tu na Gamracie może takie coś powstać bo równie dobrze takie g może powstać na innym osiedlu.I nie wierzcie że płacicie więcej przez GAMRAt bo ci władzcy są nastawieni tylko na podwyżki i jeżeli nie za śmieci to wyCmyśliliby za coś innego aby biedny płakał i płacił bo oni mają dośc i niewiedza jak się żyje za 1200zł z rodziną.A to ich obowiązkiem jest znalezienie dobrej pod każdym względem lokalizacji wysypiskitpCO oni robią wogóle oprócz ustalania sobie diet a nam podwyżek opłat
@ Gamratowiec
dnia 21.12.2011, 11:34
Ocena
komentarza:
4
Pozdrowienia dla Czeluśniaka OBROŃCY uciśnionych -super prezent nam lizi[...] RUMIANEGO ufundował na Nowy Rok ciekawe co szykują na WIELKANOC czyżby jajko z niespodzianką może sobie podniosą te marne diety albo se na nowym rynku jajka po 3 zł kupować bo ekologiczne z centalnej Polski przywiezione i jako swojskie sprzedawane.
@ v
dnia 21.12.2011, 13:48
Ocena
komentarza:
4
dawniej budowano miasta osiedla fabryki zakłady a teraz glupiego wysypiska nie wybubuja bo muszą mieć gotową hale na Gamracie a woli sprawiedliwości dodam że unia też nie zaznaczyła że sortownia czy też spalarnia musi być na GAMRACIe.To wszystko to jedna wielka kpinai nasi panowie przestaliby sie już wychwalac co to nie zrobili dobrego do JAsła bo zadarmo nic nie zrobili i żadej łaski nie robili jak za taką kasę pracowali dotyczy to zarówno pani KUrowskiej Czarneckiego jak i całej tej śwityA Wesołe święta to chyba będa mieć tylko oni bo nas już pomału przytlacza ani się świąt niechce
@ jaślan
dnia 21.12.2011, 15:00
Ocena
komentarza:
3
A dlaczego mam płacić tyle samo co na innych osiedlach czy też w centrum skoro śmieci odbierają tylko 2 razy w miesiącu? Tym też się trzeba zając Panie i Panowie radni! Panie radny Zając Pan wie o jakie osiedle chodzi.
@ SYLVEK
dnia 21.12.2011, 16:51
Ocena
komentarza:
2
Widzialy GALY kogo wybieraly
@ DO SYLVEK
dnia 21.12.2011, 17:10
Ocena
komentarza:
2
bingo
@ wojtek madejczyk
dnia 22.12.2011, 09:26
Ocena
komentarza:
0
w kołaczycach toniemy w śmieciach,worki rozszarpują psy na ulicy,każdy worek kosztuje 10 zł,fajnie byłoby gdyby jasło o[...]o władze kołaczyc,my chcemy kontenery jak na całym świecie,dlaczego nie ma w kołaczycach kontenerów
@ xx
dnia 22.12.2011, 23:58
Ocena
komentarza:
0
wojtek madejczyk hehehehe
dlatego że jeszcze nie ujęto tego w budżetach słodziaku
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Ta zbrodnia na zawsze zmieniła Jasło. 80 lat temu naziści dokonali likwidacji jasielskiego getta

     

    80 lat temu, w Jaśle rozegrały się wydarzenia, które stanowią jedną z najtragiczniejszych kart w historii miasta i jego mieszkańców. W sierpniu 1942 r. w ramach zrealizowanej przez niemieckiego okupanta, zbrodniczej akcji o kryptonimie „Reinhardt”, przeprowadzono likwidację getta w Jaśle. Jasielscy Żydzi zostali deportowani do obozu zagłady w Bełżcu, gdzie czekała ich śmierć z rąk nazistowskich oprawców. W środę uczczono ich pamięć, podczas obchodów 5. Dnia Pamięci o społeczności jasielskich Żydów.

  • Rozporządzenie ws. wzoru o dodatek węglowy podpisane. Polacy mogą już składać wnioski

     

    Przed kilkoma dniami Prezydent Andrzej Duda złożył swój podpis pod ustawą o dodatku węglowym. 16 sierpnia br. (wtorek) Anna Moskwa, szefowa resortu klimatu i środowiska, poinformowała z kolei, że podpisane zostało rozporządzenie w sprawie wzoru o dodatek węglowy. Oznacza to, że Polacy mogą składać już stosowne wnioski w swoich gminach.

  • „Tour de Konstytucja PL” zawita do Jasła

     

    20 sierpnia br. na płycie jasielskiego rynku odbędzie się spotkanie w ramach ogólnopolskiej akcji „Tour de Konstytucja PL”. Wydarzenia organizowane przez fundację Kongres Obywatelskich Ruchów Demokratycznych, skupiają aktywistów, którym bliska jest idea społeczeństwa obywatelskiego oraz zasady demokratycznego państwa prawnego. Projekt, swoim patronatem objął były Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar, który w najbliższą sobotę pojawi się w Jaśle.

  • Wiele twarzy pedagogiki

     

    Trwa gorący okres wybierania kierunku studiów i rekrutacji na Uczelnie. Wybierają świeżo upieczeni maturzyści i ci, którzy chcą podnieść swoje wykształcenie zyskując tytuł magistra. Możliwość podjęcia takich studiów jest także w Jaśle – jaką „magisterkę” można tutaj studiować?

  • W Jaśle świętowano 102. rocznicę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej

     

    Na pamiątkę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej, 15 sierpnia obchodzimy Święto Wojska Polskiego. W całym kraju odbywają się uroczystości państwowe i samorządowe, których celem jest upamiętnienie wiktorii, uznawanej za jedną z najbardziej chwalebnych w historii polskiego oręża. W Jaśle rozpoczęły się one mszą św. w intencji ojczyzny, odprawioną w Sanktuarium Św. Antoniego.

  • Kawaleryjskie święto na „łąkach hubalowych” w Jaśle

     

    Choć Święto Kawalerii Polskiej przypada na dzień 31 sierpnia, to już dzisiaj mieszkańcy Jasła mogli oglądać w akcji kawalerzystów, którzy za cel obrali sobie pielęgnowanie tradycji jazdy polskiej. W ramach tegorocznego Memoriału Majora Henryka Dobrzańskiego "Hubala" zaprezentowano między innymi pokaz musztry konnej oraz konkurs władania lancą i szablą. „Łąki hubalowe” odwiedziły również grupy rekonstrukcyjne, przywożąc z sobą uzbrojenie i wyposażenie pochodzące z okresu I i II wojny światowej oraz dwudziestolecia międzywojennego.

  • Tak wygląda dziś Wojsko Polskie. Na jasielskim runku odbył się piknik wojskowy

     

    W minioną sobotę na płycie jasielskiego rynku odbył się piknik wojskowy okazji obchodów Święta Wojska Polskiego oraz 102. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Żołnierze zaprezentowali najnowocześniejszy sprzęt, jaki znajduje się na wyposażeniu wybranych oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. W efekcie, sobotnie popołudnie z Wojskiej Polskim postanowiły spędzić tłumy jaślan. Największym zainteresowaniem cieszył się czołg Leopard 2A5.

  • Kierowcy pomstują na utrudnienia w ruchu spowodowane remontami dróg. Posypały się pierwsze mandaty

     

    Remont wiaduktu drogowego w ciągu ul. 3 Maja w Jaśle (DK28) oraz budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Szkolnej z ul. Chopina i ul. Grota – Roweckiego sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Niektórzy ignorują znaki zakazu. Tylko wczoraj, siedmiu kierujących zostało przez policjantów ukaranych mandatami karnymi. W związku z utrudnieniami, kierowcy poruszający się objazdami, zmuszeni są stać w korkach. Znacząco zwiększył się również ruch samochodów na osiedlu Gądki.

  • Wygraj bilety na MONSTER TRUCK SHOW w Jaśle!

     

    We wtorek 16 sierpnia do Jasła zawita ekipa Extrem Cascaders Team z MONSTER TRUCK SHOW. To gwarancja ponad godzinnej doskonałej zabawy. Z tej okazji postanowiliśmy zorganizować dla naszych Czytelników konkurs, w którym do wygrania są darmowe bilety na emocjonujący pokaz z wykonaniu kaskaderów i ich maszyn.

  • „Skoda Suchego” znów wyruszy w szczytnym celu na trasę rajdu „Złombol”

     

    Za niespełna miesiąc kilkaset, a może nawet ponad tysiąc załóg wyruszy na trasę kolejnej edycji rajdu ”Złombol”. Wśród nich znajdzie się ekipa „Skody Suchego”, dla której będzie to trzeci start w imprezie, z której dochód niezmiennie trafia domów dziecka w całej Polsce. Tym razem na Jolę i Krzyśka Rąpałów czeka przygoda z metą w oddalonej o niemal dwa tysiące kilometrów od Polski Albanii. Trasę liczącą łącznie 2500 kilometrów zamierzają przemierzyć starą, poczciwą skodą 120.

  • W Brzyskach powstał ośrodek rehabilitacyjny dla dzikich zwierząt

     

    W centrum Brzysk powstał ośrodek, w którym pomoc rannym i chorym zwierzętom, głównie ptakom niesie Robert Pogorzelski, miłośnik przyrody, pasjonat rodzimych gatunków zwierząt z ponad 30-letnim doświadczeniem. Pod jego opieką znajduje się obecnie 200 ptaków różnego gatunku.

  • Jasielscy policjanci rejestrują interwencję za pomocą kamer nasobnych

     

    Funkcjonariusze jasielskiej policji otrzymali dwadzieścia pięć kamer nasobnych, z których od lutego korzystają policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego oraz Referatu Patrolowo-Interwencyjnego. - Kamery gwarantują transparentność działań policji, ochronę obywateli, a także ochronę prawna samych funkcjonariuszy – wyjaśnia kom. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy KPP w Jaśle.

  • 79 lat temu oddział „Korczaka” przeprowadził Akcję „Pensjonat”

     

    W Jaśle odbyły się dzisiaj miejskie obchody 79. rocznicy Akcji „Pensjonat”. Bohaterów wydarzeń z 5 na 6 sierpnia 1943 r. upamiętnili między innymi parlamentarzyści, przedstawiciele władz samorządowych i instytucji kultury oraz funkcjonariusze służb mundurowych. Pod pomnikiem Armii Krajowej złożono kwiaty i zapalono symboliczne znicze.

  • Pielęgnują pamięć o uczestnikach Akcji „Pensjonat”

     

    W nocy z 5 na 6 sierpnia 1943 r. oddział dywersyjny Armii Krajowej pod dowództwem ppor. Zenona Soboty ps. „Korczak” przeprowadził śmiałą akcję uwolnienia więźniów z więzienia gestapo w Jaśle. Akcja o kryptonimie „Pensjonat” odbiła się szerokim echem w całym okupowanym przez hitlerowskie Niemcy kraju. W Jaśle wciąż są ludzie, którzy pielęgnują pamięć o bohaterach jednego z najistotniejszych wydarzeń w historii okupowanego Jasła. Wczoraj, już po raz dziesiąty odbył się Jasielski Marsz Wolności.

  • "Dziki niszczą nasze plony, podchodzą pod domy. Jest ich za dużo – grzmią rolnicy

    Rolnicy w gminie Kołaczyce skarżą się na liczne szkody i ogromne straty, które ponoszą na skutek żerowania dzika i innej zwierzyny. Gospodarze załamują ręce, bo nie mogą spokojnie zebrać plonów. Dziki niszczą wszystko. Zdaniem rolników, koło łowieckie "Jedność" w Kołaczycach niewiele czyni, aby ograniczyć jego populację. Prezes koła Franciszek Bosak ucina – To kłamstwo, jeśli mówią, że nie strzelamy. W ciągu roku odstrzelonych jest od 150-200 dzików – mówi.

  • Poważny wypadek w Kołaczycach na drodze krajowej nr 73

    Dzisiaj po godzinie 14. na ul Mickiewicza w Kołaczycach w rejonie ośrodka zdrowia doszło do zderzenia się busa i samochodu osobowego. Na miejscu pracują  trzy zespoły ratownictwa medycznego, które udzielają pomocy osobom poszkodowanym. Obecnie droga w miejscu zdarzenia jest całkowicie zamknięta.

  • W poniedziałek rozpocznie się zamknięcie wiaduktu na ul. 3 Maja

     

    Firma PRI-MOST Południe Sp. z o.o. realizuje remont wiaduktu drogowego w ciągu ul. 3 Maja nad nieużytkowaną linią kolejową. Od najbliższego poniedziałku (8 sierpnia) ruch kołowy samochodów osobowych i ciężarowych zostanie skierowany na objazd wyznaczany drogą wojewódzką nr 992 oraz drogą powiatową nr 2512R (ul. Wojska Polskiego).

  • Konkurs! Wygraj komiksy i książki o Akcji „Pensjonat”

  • Wracają pytania o przyszłość dworca kolejowego w Jaśle. Czy teren, na którym stoi doczeka się wreszcie kompleksowej modernizacji?

     

    Dworzec kolejowy w Jaśle lata świetności dawno ma już za sobą. Co więcej, obiekt nawet w najmniejszym stopniu nie spełnia swojej pierwotnej roli. Podróżni nie mogą z niego korzystać. Nic więc dziwnego, że co pewien czas wracają pytania o to, jaki plan na zagospodarowanie budynku i przyległego do niego terenu, mają władze miasta.

  • Uczniowie jasielskiego Ekonomika w finale turnieju "Sukces na Bank"

    Uczniowie Technikum nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle przeszli do finału czwartej edycji ogólnopolskiego turnieju ekonomicznego dla szkół średnich "Sukces na Bank". W ubiegłym roku uczniowie jasielskiego Ekonomika zajęli I miejsce i wygrali 20 tys. zł. Czy w tym roku uda się im powtórzyć ten sukces? Finał programu odbędzie się 13 sierpnia o godz. 9.00 w TVP3.

  • Śledczy wciąż badają sprawę nielegalnego składowania odpadów w Zimnej Wodzie

    Sprawa magazynowania śmieci w Zimnej Wodzie, na działce należącej do znanego przedsiębiorcy wyszła na jaw początkiem marca br. Inspektorzy WIOŚ, którzy przeprowadzili kontrolę w miejscu nielegalnego składowania odpadów ujawnili pewne nieprawidłowości. Śledztwo prowadzone przez prokuraturę jest nadal w toku.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 772 657