Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Będzie rozbudowa Szpitala Specjalistycznego w Jaśle

93

Wczoraj odbyła się X Sesja Rady Powiatu której tematem przewodnim stała się realizacja projektu „Profilaktyka i wczesne wykrywanie chorób w Powiecie Jasielskim poprzez programy profilaktyczne i rozbudowę Szpitala Specjalistycznego w Jaśle” oraz co za tym idzie zaciągnięcie zobowiązań na jego realizację do wysokości 18,5 mln zł.

Dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle Michał Burbelka podkreślił jak fundamentalne znaczenie ma planowana inwestycja dla dalszego funkcjonowania jasielskiej placówki.

- Rocznie przyjmujemy 19 tys. pacjentów. Pogotowie wyjeżdża do zachorowań, do wypadków 10 tys. razy w roku. Szpital wykonuje rocznie około 5 tys. zabiegów operacyjnych. Blok operacyjny i centralna sterylizatornia to jest serce szpitala. Jeżeli my tego serca się pozbędziemy, to szpital może „nie umrze”, ale przekształci się w jedną dużą przychodnię, a na pewno ograniczy swoją działalność tylko do leczenia zachowawczego a nie operacyjnego – wyjaśniał Michał Burbelka.

Temat wywołał obszerną dyskusję wśród radnych, którzy nie ukrywali swoich wątpliwości w kwestii finansowej projektu.

- Rozumiem państwa obawy, jednak przypominam, że nie są to pierwsze takie decyzje. Jest to przedsięwzięcie olbrzymie, stąd ten kredyt musi być pokaźny, bo powiat jasielski jak podejrzewam i większość powiatów w Polsce, nie jest w stanie przeprowadzić takiej inwestycji ze środków własnych. Opinia pani skarbnik Teresy Połeć w tej sprawie jest pozytywna, więc powinno to być dla państwa przynajmniej 50% zapewnieniem, że powiat podoła tej inwestycji - zaznaczał wicestarosta Adam Kmiecik.

W odniesieniu do kwestii finansowej i zaciągnięciu zobowiązań swoje stanowisko przedstawił m.in. Jan Urban z Rady Powiatu.

- Dzisiaj wiemy, że nie można się rozwijać nie bazując na kredytach. Odpowiedzialność władzy samorządowej przejawia się długofalowym myśleniem. W latach 2011 do 2014 nie braliśmy kredytów, spłacaliśmy te zaciągnięte, lecz przypomnę tylko, iż niezależnie od tego czy spłacaliśmy pieniążki, to wiele rzeczy udało się zrobić. Nikt nie krytykował poprzedników, że zaciągali pewne zobowiązania, bo to była jedyna i słuszna droga by się rozwijać. Przygotowywaliśmy się w sposób odpowiedzialny do tej inwestycji, której projekt dzisiaj historycznie przegłosujemy - podkreślił Jan Urban.

Oburzenie wywołał również brak przedstawienia m.in. wizualizacji, która pozwoliłaby konkretnie zobrazować planowaną inwestycję i wyjaśnić jak przebiegała będzie budowa a w pierwszej kolejności jej pierwszy etap, który kosztować ma około 24 mln zł. Podczas debaty radni mieli do wglądu tylko makietę przedstawiającą plan zagospodarowania terenu szpitala. Koszt całości projektu rozbudowy szpitala to 1,3 mln zł.

- Po raz pierwszy spotykam się z takim lekceważeniem podstawowych obowiązków dotyczących działania służb powiatowych, organu wykonawczego i uchwałodawczego. Mamy dzisiaj podejmować decyzję dotyczącą konsekwencji nie na ten rok budżetowy, ale na 2 i pół kadencji. W takiej perspektywie musimy ograniczyć naszą działalność i koncentrować się na jednym z 24 zadań powiatu, czyli promocji i ochronie zdrowia – mówił radny Janusz Przetacznik.

- W momencie gdy mówimy o projekcie i programie, powinniśmy otrzymać pewne materiały. Nie mamy żadnych informacji jak rozbudowa będzie wyglądać. W tym momencie mówimy o czymś czego nie widzimy, nie prezentujemy – kontynuował radny.

Inwestycję podzielono na poszczególne etapy, pierwszy z nich kosztować ma 24,5 mln zł, całość natomiast wynosić ma 75-80 mln zł.

- Przy tak nietypowej i rozległej inwestycji, nie uda się nie popełnić błędów. Moim zdaniem ten, kto realizował tak rozległą inwestycję z pewnością miał problem, m.in na kim powinien się oprzeć, na jakich specjalistach, kto ma przygotować projekt i odpowiednie materiały dla zarządu powiatu. Zarząd nie składa się z ludzi, którzy mają przygotowanie merytoryczne w zakresie służby zdrowia, budownictwa. Są to ludzie, którzy funkcjonują w samorządzie, mają bogate doświadczenie, uczestniczyli w różnych projektach i mają tą świadomość, że każde następne wyzwanie jest trudne i specyficzne. Pierwsza koncepcja, która była przygotowana przez szpital opiewała na kwotę 75 mln zł i była przygotowana tylko na etapie koncepcji. Projektanci, firmy projektowe, które zostały zaproszone przez zarząd, zostały zobowiązane do oceny sytuacji i zaproponowanie takiego rozwiązania, które da optymalne i korzystne warunki realizacji. Zostały zlecone odpowiednie ekspertyzy i na ich podstawie zarząd wybrał swoim zdaniem najlepsze. Jeżeli będą kompletne dokumenty, zaprosimy firmę projektową aby przedstawiła dokładnie, jak będzie wyglądał pierwszy etap tej inwestycji. Bo nie ukrywaliśmy, że w tym momencie stać nas będzie tylko na ten etap - podsumował na koniec Starosta Jasielski Franciszek Miśkowicz.

Po zakończonej dyskusji radni obecni na sesji jednogłośnie poparli projekt rozbudowy szpitala i wyrazili zgodę na zaciągnięcie zobowiązań na jego realizację.

Joanna Parzygnat
parzygnatjoanna@gmail.com

***

Rozbudowa jasielskiego szpitala podyktowana jest przede wszystkim koniecznością spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Zgodnie z tym rozporządzeniem placówki lecznicze powinny zostać dostosowane do nowych przepisów do końca 2016 roku. W przypadku Szpitala Specjalistycznego w Jaśle dostosowanie do niezbędnego minimum obejmie przede wszystkim budowę bloku operacyjnego wraz z salą nadzoru poznieczuleniowego, centralną sterylizatornią oraz niezbędne w tym celu przygotowanie terenu pod inwestycję (przyłącza, przełożenie sieci, przebudowę instalacji elektrycznych oraz sanitarnych).

Cały projekt rozbudowy szpitala obejmuje:

1) Etap I - a) budowa bloku operacyjnego wraz z salą nadzoru poznieczuleniowego, centralną sterylizatornią, szatnią dla personelu, pomieszczeniami technicznymi oraz dwoma oddziałami min. 25-łóżkowymi – powierzchnia użytkowa ok. 4751,95 m2;

b) budowa budynku na potrzeby poradni (znajdujących się obecnie przy ul. Szopena) wraz z pomieszczeniami dla dyrekcji i administracji szpitala – pow. użytkowa budynku ok. 2450,5 m2;

c) zagospodarowanie terenu (w tym drogi, place, parkingi, przyłącza, położenie sieci, wyburzenia itp.);

d) budowa dwukondygnacyjnego parkingu oraz dwukondygnacyjnego budynku o pow. użytkowej ok. 908,3 m2 przeznaczonego m.in. na garaże dla karetek, warsztaty oraz pomieszczenia dla ratowników medycznych i obsługi technicznej szpitala.

2) Etap II - budowa budynku na potrzeby Oddziału Psychiatrycznego (znajdującego się obecnie przy ul. Za Bursą) o pow. użytkowej ok. 3784,88 m2. W nowopowstałym budynku zlokalizowane zostaną: Poradnia Leczenia Uzależnień, Poradnia Zdrowia Psychicznego, Oddział Dzienny Psychiatryczny, Oddział Psychiatryczny.

3) Etap III - adaptacja pomieszczeń zwolnionych w wyniku przeniesienia do nowego budynku bloku operacyjnego, oddziałów i poradni:

a) Przebudowa pomieszczeń na II i III piętrze w budynku D na potrzeby Oddziału Geriatrii (II p.), Pracowni Endoskopii (III p.) oraz Oddziału Rehabilitacji (III p.),

b) Przebudowa pomieszczeń na parterze w budynku C na potrzeby Izby Przyjęć,

c) Przebudowa pomieszczeń w przyziemiu i III piętrze w budynku A na potrzeby Prosektorium (Przyziemie) oraz Oddziału Septycznego (III p.).

Obecnie dobiegają końca prace mające na celu opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej rozbudowy szpitala, których zakończenie - zgodnie z umową z projektantem - zaplanowane jest na 31 lipca 2015 roku.

Starostwo Powiatowe w Jaśle

Reklama

Komentarze: 92

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Ania
dnia 18.07.2015, 21:44 · Zgłoś
a skad jasielski szpital wezmie fundusze na taka inwestycje pierwsze niech zadbaja o zdrowie i zycie pacjetow poniewaz pracuja tu niektorzy lekarze bez serca ktorzy wykonuja zabiegi bez znieczulenia pan zastepca dyrektora do spraw lecznictwa wie o tym poniewaz juz prawie 2 miesiace jak rozmawialam z nim o pewnej pani ginekolog i o punkcie krwiodawstwa jak nieodpowiedzialne sa panie ktore tam pracuja dajac mlodziezy do podpisania zgode na oddanie organow w razie smierci chyba wszyscy wiemy ze w jasle nie ma pracy i mlodziez jest zmuszona wyjezdzac za granice a wiemy co dzieje sie na swiecie jezeli ktos nie wie granice sa otwarte mozna jechac i wystarczy poogladac wiadomosci smutne i przykre ze sa tak nieodpowiedzialni pracownicy w szpitalach w krosnie tez tak jest
Odpowiedz
8
@ AAA
dnia 13.07.2015, 22:10 · Zgłoś
Kiedy zostanie złożony wniosek odwołania obecnego starosty ? bo się mu należy
Odpowiedz
6
@ PiS-man
dnia 13.07.2015, 21:37 · Zgłoś
Szpital - miejsce, gdzie pacjenci przeszkadzają personelowi w papierkowej robocie :)
Odpowiedz
0
@ xy
dnia 13.07.2015, 19:04 · Zgłoś
Szpital w Jaśle był jest i będzie. Potrzebą chwili jest by był większy i podążał za postępem. Na przestrzeni lat obsada zmieniała się i zmieniać się będzie,a Szpital niezależnie od sytuacii pozostanie, z tym ,że będzie większy, bo w większym można więcej.
Odpowiedz
12
@ realista
dnia 13.07.2015, 00:37 · Zgłoś
Powiat napiera na realizację projektu, ponieważ stan tej placówki to w niedługiej perspektywie być albo nie być dla powiatu jasielskiego, a nie być dla powiatu to nie być dla całej [...] [...], karierowczów, politykerów i kolesi tychże... Mamy więc wybór: Albo inwestycja, albo nas pozamiatają... I gdzie my wtedy robotę dostaniemy? W studiu nagrań? A przy okazji na takiej inwestycji można ugrać coś dla siebie, dorobić grosza na boku.. Jest inwestycja - Jest okazja. Celem tej inwestycji nie jest bynajmniej dobro okolicznych mieszkańców - takiej motywacji w polytyce próżno szukać mili Państwo.. Wiadomo jaki jest poziom usług w "Specjalistycznym" .. Nowe obiekty, choćby najwspanialsze nie zmienią podejścia "służby zdrowia" do drugiego człowieka i nie przyciągną fachowej kadry, która zadba o tych, którzy potrzebuja pomocy.. No ale jak przegłosowali to przegłosowali... Kredyty spłacą nasze dzieci.
Odpowiedz
5
@ beta
dnia 13.07.2015, 22:31 · Zgłoś
Jakie kurde, dzieci! Dzieci stąd wyjadą już po gimnazjum, bo teraz starostwo będzie mialo dodatkową wymówkę, dlaczego nie ma kasy na szkoły.
Odpowiedz
9
@ tutejszy
dnia 12.07.2015, 22:24 · Zgłoś
Ciekawe czy w tych dalekosiężnych planach jest remont oddziału dziecięcego??? To powinien zobaczyć minister zdrowia-łóżka z czasów niemal przedwojennych, skrzypiące i wąskie, a musi się na nich zmieścić i dziecko i rodzic, za co jeszcze trzeba zapłacić!!!, przepełnione, ciasne sale i lekarze, którzy badają dziecko kilka razy dziennie i nie wiedzą co mu jest. Trafić do szpitala w jaśle to skazać się na niepotrzebne leczenie lub coś gorszego. Piękne nowe budynki i nowoczesny sprzęt nic nie dadzą jeżeli nadal będą tam pracować tacy [...] specjaliści!!!
Odpowiedz
-5
@ xy
dnia 12.07.2015, 20:21 · Zgłoś
Rozbudowa to mowy sprzęt i aparatura,rozbudowa to zwrost etatów wyższego średniego i niższego personelu,to szansa na nowoczesność i postęp. Baza limituje te sprawy.
Odpowiedz
9
@ KRAMER
dnia 12.07.2015, 09:42 · Zgłoś
Nie własne pieniądze dobrze sie wydaje
Odpowiedz
7
@ Ucho od śledzia
dnia 12.07.2015, 11:31 · Zgłoś
Szczególnie zrabowane uczciwym obywatelom przez ten pasożytniczy złodziejski żydowski system okupujący nasz kochany kraj - POLSKĘ.
Odpowiedz
9
@ ZIBI
dnia 12.07.2015, 09:31 · Zgłoś
Zarobią na Dni Wina i szpital sie postawi
Odpowiedz
5
@ Takie tam przemyślenia
dnia 12.07.2015, 09:10 · Zgłoś
Wiadomo ! Starzejący się powojenny wyż demograficzny urodzony w latach 50-tych trzeba jakoś zutylizować w niewydolnych państwowych szpitalach. Za komuny było takie powiedzenie "Wspomagajcie partie czynem [...] przed terminem" a ponieważ piramida finansowa zwana dla niepoznaki Zakładem Utylizacji Staruszków się sypie to [...] władza warszawska jakoś musi sobie z problemem radzić.
Odpowiedz
13
@ jozef
dnia 12.07.2015, 07:00 · Zgłoś
Wszyscy ludzie mówią aby omijać jasielski szpital i w razie jakiś chorób jeżdżą do Rzeszowa albo Krakowa . To mówi wszystko o jakości tego szpitala. Strach tam się położyć.
Odpowiedz
7
@ xx
dnia 12.07.2015, 14:09 · Zgłoś
oczywiscie ze tak ja jezdze to tarnowa do szpitala im.swietego lukasza i jestem zadowolony
Odpowiedz
7
@ ool
dnia 11.07.2015, 22:35 · Zgłoś
A kiedy stworzą jakieś miejsca pracy, nowe firmy np dla inżynierów?
Odpowiedz
-3
@ xy
dnia 11.07.2015, 17:27 · Zgłoś
Cieszę się,że sprawa .rozbudowy Szpitala wreszcie została dostrzezona, a tyle czasu zmarnowano i tyle wczesiejszych mozliwości.Tak wyglądają problemy,gdy brak jest perspektywicznego myślenia ludzi za to odpowiedzialnych.Ludzi aby brać jest dużo,a aby myśleć,moło
Odpowiedz
13
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.07.2015, 16:39 · Zgłoś
A jakie zdanie w kwestii rozbudowy szpitala ma mój idol etatowy członek?? Bo Przetacznik ma zawsze rację także w kwestii rozbudowy szpitala
Odpowiedz
4
@ Szef Firmy
dnia 11.07.2015, 15:39 · Zgłoś
ale się wożą za waszą kaskę, pozdro zza granicy sługusy i biedaki
Odpowiedz
27
@ radna
dnia 11.07.2015, 14:04 · Zgłoś
A czy to prawda, że chcą odwołać przewodniczacego Persa i wiceprzewodniczacego Lazara?
Odpowiedz
15
@ zielona
dnia 11.07.2015, 19:10 · Zgłoś
Wniosek ponoć złożony.
Odpowiedz
9
@ III
dnia 11.07.2015, 10:53 · Zgłoś
" (...) poprzez programy profilaktyczne i rozbudowę Szpitala Specjalistycznego w Jaśle” oraz co za tym idzie zaciągnięcie zobowiązań na jego realizację do wysokości 18,5 mln zł."
skąd, od kogo i kim chcą to spłacać? Polexit...
Odpowiedz
7
@ ABC
dnia 11.07.2015, 10:08 · Zgłoś
Przetacznik ma rację!!!
Odpowiedz
1
@ ksiądz Mateusz
dnia 11.07.2015, 12:49 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Max Szyderko
dnia 11.07.2015, 20:54 · Zgłoś
Janusz Przetacznik, Prezes - jeśli mówi, że trzeba dokupić jeszcze skrzynkę bo zabraknie- wie co mówi.
Odpowiedz
12
@ trzpil
dnia 11.07.2015, 09:18 · Zgłoś
Ogłosić ponowny nabór lekarzy, zatrudnić najlepszych, najgorszych pozbyć się, niech idą np. na wieś..Wówczas można przystąpić do rozbudowy szpitala.
Odpowiedz
18
@ dragoness
dnia 11.07.2015, 10:20 · Zgłoś
Przepraszam, to na wsi są jacyś gorsi ludzie, że mają ich leczyć gorsi lekarze? Nota bene, można zauważyć, że w Jaśle większość "miastowych" właśnie ze wsi pochodzi. I to oni najbardziej wstydzą się swoich korzeni.
Odpowiedz
6
@ Dumny Jaślanin
dnia 11.07.2015, 11:51 · Zgłoś
Właśnie to mnie wkurza w tym chorym państwowym systemie że nie da się od tak pozbyć kiepskich lekarzy, nauczycieli, urzędników (ogólnie pracownicy sektora publicznego). To oczywiście działa na szkodę zarówno szpitala jak i pacjentów...

Co do rozbudowy szpitala to na pewno dobrym pomysłem jest przeniesienie oddziału psychiatrycznego na Lwowską oraz budowa parkingu.
Co do finansów no cóż... takie są koszta realizacji państwowej inwestycji zgodnie z wszelkimi procedurami :D Podejrzewam, że chcąc zrealizować taką rozbudowę prywatnie we własnym zakresie to wyszłoby mnie 30%-40% taniej :P

Pozdrawiam;)
Odpowiedz
6
@ Lis
dnia 11.07.2015, 14:14 · Zgłoś
nie siej defetyzmu...sam miałem kontakt z miłymi lekarzami np. na chirurgii i laryngologii...nie wszyscy są tacy fatalni
Odpowiedz
11
@ młody
dnia 11.07.2015, 07:47 · Zgłoś
A trzeba będzie dać wcześniej łapówkę lekarzowi albo chodzić prywatnie?
Odpowiedz
-10
@ Lis
dnia 11.07.2015, 08:40 · Zgłoś
A któremu lekarzowi dałeś łapówkę albo chodziles prywatnie ? Pewno wrociles z Anglii ze zmywaka i tam nie chcieli cię zoperowac bo taki mają system a ubezpieczenia ni hu hu więc z podkulonym ogonem wracasz leczyć się do Polski i jeszcze [...]
Odpowiedz
7
@ rozsądek
dnia 10.07.2015, 23:01 · Zgłoś
Albo komentarze na tym portalu piszą dzieci, albo potencjalni pacjenci przybytku
" Za Bursą " . Ktoś kto uważa, że za makietę można zapłacić 1,3 mln zł sam sobie
wystawia ocenę. Standardowo cena dokumentacji projektowej na zadanie inwestycyjne
to min. 2 % kosztów inwestycji. To nie tylko projekt budowlany ale też projekty wykonawcze, kosztorysy, specyfkacje wykonania robót, cała dokumentacja potrzebna
do przetargu na wykonanie i wykonania inwestycji. Przy koszcie całej inwestycji 75-80 mln zł wartość takiego zlecenia 1,3 mln zł jest niezbyt wysoka.
Poziom komentarzy na tym portalu to przedszkole albo [...] i nic więcej.
Odpowiedz
2
@ inżynier projektu
dnia 11.07.2015, 07:16 · Zgłoś
Rozsądek przedstawił temat rzeczowo. Większość nie ma pojęcia na temat kosztów dokumentacji projektowej a tym bardziej jak trudno stworzyć projekty szczególnie wykonawcze specjalistycznej inwestycji jaką jest szpital. W rejonie mało jest pracowni których zespół stworzy coś takiego na pewno już nie w Jaśle. Na projekt z pewności odbył się konkurs/przetarg i cena nie jest z kosmosu tylko na pewno spełnia kryteria zapytania ofertowego i jest wypadkową jakości, pomysłu i czasu realizacji. Po za tym wyliczenie kosztów prac projektowych również określa rozporządzenie ministra infrastruktury i nie można ładować ile się chce.
Odpowiedz
-1
@ Wow
dnia 10.07.2015, 22:42 · Zgłoś
A Radni PIS co ? Jak zwykle cisza ?
Odpowiedz
-4
@ ooo
dnia 10.07.2015, 22:58 · Zgłoś
Oni niech się lepiej nie odzywają. Ich koledzy i koleżanki ostatnio w parlamencie pokazali na jakim są poziomie.
Odpowiedz
5
@ cenzura
dnia 11.07.2015, 10:55 · Zgłoś
Media robią im ciszę! Trzeba było być na sesji i posłuchać radnych PIS-u!
Odpowiedz
5
@ cenzura
dnia 11.07.2015, 15:40 · Zgłoś
Prosimy nie łączyc radnych PISu z przedstawicielami w parlamencie!
Odpowiedz
7
@ Max Szyderko
dnia 11.07.2015, 20:55 · Zgłoś
No też się dziwię, że radny Lechwar nie wyraził choćby zaniepokojenia...
Odpowiedz
1
@ Miro z Kopyta
dnia 12.07.2015, 01:43 · Zgłoś
Czekam kiedy twój dyzio powola komisje rewizyną i bedzie sprawdzał gaśnice :-)
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 12.07.2015, 10:50 · Zgłoś
Czy Pan Miro odróżnia radę powiatu od miejskiej? Obawiam się, że ma z tym klopoty. A jego rozeznanie, kto gdzie rządzi, zaiste powala na kolana.
Odpowiedz
14
@ ooo
dnia 10.07.2015, 22:03 · Zgłoś
Jeśli czyta to jakiś adwokat albo radca prawny to napiszcie w czynie społecznym do prokuratury i CBA, żeby sprawdzili jak to jest z tym milionem i trzystoma tysiącami za makietę, bo to jest jawna kpina, jeśli to coś, co jest w stanie skleić dziecko z podstawówki kosztowało tyle. A na pewno nie dostał tych pieniędzy jeden człowiek... dlatego napisałem też o CBA. Jako obywatel czuję się obrażany notorycznie w tym mieście, bezmyślnością samorządów, rodzajem szkół, które funkcjonują w Jaśle (bo to powiat zarządza szkołami ponadgimnazjalnymi), a mianowicie zawodówki przygotowujące do zawodów, w których zatrudnienia w naszym regionie nie dostaną, i wieloma innymi rzeczami. Jeszcze jakby się okazało, że te pieniądze też poszły między kolegów, a dzieci im skleiły makietę to naprawdę... nie współczuję im, ale gwarantowane mają, że znajomości w szpitalu się przydadzą, bo chwilę tam spędzą - w zasłużoną nagrodę od społeczeństwa.
Odpowiedz
4
@ buba
dnia 10.07.2015, 22:15 · Zgłoś
Przeczytaj ostatnie zdanie tego artykułu: http://www.jaslo4u.pl/jasielski-szpital-bedzie-rozbudowany-newsy-jaslo-17843
1,3 mln to jest koszt całej dokumentacji projektowej + pozwoleń.
Każdemu kto uwierzył w te bzdury o 1,3 mln za papierową makietę gratuluję inteligencji :)
Odpowiedz
6
@ beta
dnia 10.07.2015, 22:26 · Zgłoś
Każdemu, kto nie potrafi napisać prostego zdania po polsku tak, aby było jednoznaczne, gratuluję znajomości języka ojczystego.
A ostatnie zdanie mówi o tym, że zapłacono za coś, co nie zostało jeszcze wykonane. Tak Pan stwierdził w swoim komentarzu.
Odpowiedz
-1
@ buba
dnia 10.07.2015, 22:44 · Zgłoś
Czy ostatnie zdanie tego artykułu (http://www.jaslo4u.pl/jasielski-szpital-bedzie-rozbudowany-newsy-jaslo-17843 ) mówi, że te 1,3 mln już zapłacono??? Gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem :)
A poza tym - dlaczego mi "Panujesz"? :)
Odpowiedz
6
@ ooo
dnia 10.07.2015, 22:54 · Zgłoś
Nie bądź taki cwany tylko dlatego, że czytasz wszystkie artykuły i masz szerszą wiedzę, aniżeli zamieszczono w tym tekście. Zdanie, do którego się odniosłem brzmiało: "Podczas debaty radni mieli do wglądu tylko makietę przedstawiającą plan zagospodarowania terenu szpitala, której projekt i wykonanie kosztowało 1,3 mln zł.", więc z tego kontekstu, bez linków kierujących mnie do wcześniejszych opisów tej inwestycji, odniosłem takie a nie inne wrażenie. Nie jestem propagandzistą i podżegaczem do bojkotu rozwoju miasta, ale każdy interpretuje po swojemu :) - do użytkownika "buba".
Odpowiedz
-6
@ buba
dnia 10.07.2015, 23:02 · Zgłoś
Jeśli jestem "cwana" to tylko dlatego, że nie zawsze wierzę we wszystko o czym piszą [...]. Jak coś mi się wydaje nieprawdopodobne to po prostu szukam. Tobie radzę to samo.
Odpowiedz
1
@ ooo
dnia 10.07.2015, 23:09 · Zgłoś
Ten portal w porównaniu do ogólnopolskich mediów jest nieskazitelny :) tylko trochę denerwowało mnie - "głosuj na Dudę!" - podczas kampanii wyborczej, jako reklama niby a nie rekomendacja, ale wracając do tematu w artykułach tu nigdy nie brakowało szczegółów wszystkiego - a może na nie po prostu nie trafiłem, dlatego to zwróciło moją uwagę. Uznaję Twoje sprostowanie i poprawiam się - cwana a nie cwany :) a tak serio to było trochę arogancji w tamtej wypowiedzi, ale spoko, wyjaśnione, temat zamknięty. Co nie zmienia faktu, że nie darzę zaufaniem "lokalnych polityków". Osobiście uważam większość z nich za [...], [...] i [...]. Jak inne gminy się rozwijają... a co jest tutaj... to naprawdę o pomstę do nieba woła...
Odpowiedz
3
@ beta
dnia 11.07.2015, 00:00 · Zgłoś
@buba
"projekt i wykonanie kosztowało 1,3 mln zł." - czyli kosztowało, ale nie zostało zapłacone? Moje czytanie ze zrozumieniem jest bez zastrzeżeń.
Odpowiedz
-4
@ projektant
dnia 11.07.2015, 11:41 · Zgłoś
Człowieku gdzieś Ty się uchował z takim "rozumkiem". I jak w Polsce ma być dobrze ? skoro takich mamy obywateli. Tragedia !
Odpowiedz
34
@ temida
dnia 10.07.2015, 22:01 · Zgłoś
A co się dzieje w sprawie oskarżenia radnej Anny.B o poświadczenie nieprawdy?
Odpowiedz
29
@ jozef
dnia 10.07.2015, 20:35 · Zgłoś
Jak chorować to nie w jasielskie Szpitalu!!!
Odpowiedz
18
@ mixer
dnia 10.07.2015, 20:32 · Zgłoś
Ludzi każdego roku ubywa z Jasła, więc po co rozbudowywać? jakieś profity unija daje?
Odpowiedz
26
@ zniesmaczony
dnia 10.07.2015, 19:12 · Zgłoś
Może najpierw popracować nad jakością usług, bo specjalistyczny ale wszędzie słychać tylko krytykę!!!, jakby obciął lekarzom za spanie na dyżurach, to koszty rozbudowy wiele tańsze!!!
Odpowiedz
13
@ kuna
dnia 10.07.2015, 20:02 · Zgłoś
Ja mam już gotowy pozew o odszkodowanie za błąd medyczny w stosunku do jednego "speca" stamtąd
Odpowiedz
-12
@ Lis
dnia 10.07.2015, 21:49 · Zgłoś
A może jakiś tamtejszy spec ma pozew w stosunku do Ciebie za bycie [...] i chwalenie się pozwami ???
Szkoda że tu wszyscy [...] na szpital a jak przyjdzie co do czego to tacy grzeczni...dobrze być w rejonie innych lecznic
Odpowiedz
20
@ .
dnia 10.07.2015, 19:01 · Zgłoś
Obawiam się, biorąc pod uwagę dotychczasowe sukcesy naszych samorządowców, że po zakończeniu tej inwestycji (zapewne jedynej na te 10 lat) w jasielskim szpitalu powiatowym potrzebny będzie wyłącznie oddział geriatryczny.
Odpowiedz
10
@ jozef
dnia 10.07.2015, 18:59 · Zgłoś
Warto zlecic nizalezny audyt tych kosztorysów na dziesiątki milio
nów h
Odpowiedz
9
@ czesio
dnia 10.07.2015, 18:32 · Zgłoś
może jeszcze nie ma projektów i planów przebudowy szpitala ale na pewno wiadomo kto będzie wykonawcą...
Odpowiedz
-3
@ projektant
dnia 11.07.2015, 11:37 · Zgłoś
skoro taki z Ciebie jasnowidz to napisz kto. Sprawdzimy potem z wynikiem przetargu. A tak to sobie możesz pisać bez sensu.
Odpowiedz
6
@ czesio
dnia 11.07.2015, 11:43 · Zgłoś
Nie muszę pisać...jasielscy [...] nie lubią się dzielić tortem.
Odpowiedz
-2
@ projektant
dnia 11.07.2015, 22:23 · Zgłoś
oj czesio czesio a skąd Ty to wiesz, widziałeś, masz dowody ? Jak masz to idź do odpowiednich instytucji a nie szcczekaj po próżnicy.
Odpowiedz
0
@ czesio
dnia 12.07.2015, 06:53 · Zgłoś
odpowiednich instytucji???co masz na myśli? ...pewnie by czesia potem rozjeździli jak muchę walcem na drodze...a dowody? wystarczy poczytać tabliczki informacyjne budów prowadzonych w okolicach jasła...remonty szkół...budynków użyteczności publ. taaa...na pewno w drodze przetargu w związku z najlepszą ofertą oczywiście wyłonieni...oferty w zalakowanych kopertach...komisja...tak jak powinno być w demokratycznej Polsce...pod Skałą serwują już osmiorniczki czy jeszcze nie???
Odpowiedz
3
@ co to
dnia 12.07.2015, 08:40 · Zgłoś
masz racje..Jasielscy [...] szczytuja...
Odpowiedz
0
@ projektant
dnia 14.07.2015, 20:26 · Zgłoś
Po pierwsze nie tabliczki tylko tablice, po drugie za dużo tv oglądasz a po trzecie kopert w przetargach nie lakuje się. Z tak bujną wyobraźnią powinieneś kryminały pisać.
Odpowiedz
10
@ Mieszkaniec
dnia 10.07.2015, 18:17 · Zgłoś
Dobry pomysł aby rozbudować Jasielski szpital i włączyć w jedno wszystkie Poradnie czy oddziały jak i przychodnie specjalistyczne, tylko wydatek dość wysoki na taką inwestycję sporo kasy czy Powiat podoła.
Odpowiedz
22
@ ciekawa
dnia 10.07.2015, 18:03 · Zgłoś
Ponoć odwołują Przewodniczącego Rady Powiatu?
Odpowiedz
-10
@ ?
dnia 10.07.2015, 20:20 · Zgłoś
a kto jest przewodniczącym
Odpowiedz
34
@ Mecenas
dnia 10.07.2015, 17:41 · Zgłoś
"Podczas debaty radni mieli do wglądu tylko makietę przedstawiającą plan zagospodarowania terenu szpitala, której projekt i wykonanie kosztowało 1,3 mln zł." - czy to są koszty wykonania tej makiety ??? Mam nadzieję, że nie...
Odpowiedz
17
@ Op
dnia 10.07.2015, 17:57 · Zgłoś
Ostatni raz o tej inwestycji słychac było przed wyborami samorządowymi , teraz sie zblizają wybory do sejmu więc POwiat znów pompuje balona :)
Odpowiedz
30
@ dragoness
dnia 10.07.2015, 18:02 · Zgłoś
Za plany przebudowy MOSiRu, który przeleżał cztery lata w szufladzie i w końcu nie został zrealizowany, zapłacono milion, to cóż się dziwić, że makieta, jaką kiedyś robiło się na ZPT w podstawówce, kosztowała 1,3.
Odpowiedz
19
@ beta
dnia 10.07.2015, 19:12 · Zgłoś
"radni mieli do wglądu tylko makietę przedstawiającą plan zagospodarowania terenu szpitala, której projekt i wykonanie kosztowało 1,3 mln zł." - właśnie. Z tekstu wynika, że to projekt i wykonanie makiety tyle kosztowało, ale mam nadzieję, że to tylko lapsus autora i chodzi o projekt rozbudowy i makietę.
Odpowiedz
18
@ po ciemku
dnia 10.07.2015, 20:54 · Zgłoś
Projekt zlecono 22 października 2014 r. i po 9 miesiącach /jak przy ciąży/ nie można było urodzić wizualizacji, tylko makietkę? Chociaż patrząc na przekrój fachowców oceniających inwestycję i decydujących o niej nic nie może dziwić. Jak przyznaje starosta: "Jeżeli będą kompletne dokumenty, zaprosimy firmę projektową aby przedstawiła dokładnie, jak będzie wyglądał pierwszy etap tej inwestycji". Czyli klasyczna randka w ciemno. Radny Przetacznik: cytat: Nie mamy żadnych informacji jak rozbudowa będzie wyglądać."
Proste pytania:
1. Czy zrobiono projekt? Kto i kiedy go odebrał?
2. Jeżeli nie ma projektu, to co zrobiono przez 9 miesięcy?
3. Czy zapłacono 1,3 mln zł? Czy za makietę ?
4. Czy jest pozwolenie na budowę? Jeżeli nie to kiedy będzie?
5. Jak można decydować o potężnej inwestycji nie mając żadnej informacji jak rozbudowa będzie wyglądać?
Powyższe pytania /jako retoryczne/ nie doczekają się zapewne żadnej odpowiedzi...bo i od kogo? Przecież nie ma jednoosobowej odpowiedzialności, decyzje podejmowane są kolegialnie, komisyjnie, zbiorowo... Mądrość tego kolegium jest sumą mądrości jego członków.
Odpowiedz
-16
@ do @po ciemku
dnia 10.07.2015, 22:00 · Zgłoś
Widzę, że należysz do wąskiej grupy wielbicieli Radnego który "wie wszystko i nigdy się nie myli" :)
To i ja mam do Ciebie pytania:
1) Czy makieta nie jest jedną z form wizualizacji projektu architektonicznego?
2) W czym makieta jest gorsza od komputerowej wizualizacji? (komputerowa wizualizacja to są przecież właśnie zdjęcia takiej "wirtualnej makiety")
3) Czy naprawdę nie widzisz, że autorka tego tekstu nie miała pojęcia o czym pisze i pomyliła koszt projektu (1,3 mln) z kosztem makiety?
Jeśli rzeczywiście uważasz, że powiat wydał za papierową makietę 1,3 mln złotych to proponuję zgłosić to do prokuratury ... a jeśli tam Cię wyśmieją to zawsze sam możesz zgłosić się Za Bursę :) (póki nie przeniosą na Lwowską :))
Odpowiedz
12
@ beta
dnia 10.07.2015, 22:22 · Zgłoś
Znaczy ostatni komentator uważa, że koszt 1,3mln za projekt to uczciwa cena? Cóż...a można wiedzieć, kto go wykonał?
Odpowiedz
1
@ buba
dnia 10.07.2015, 22:38 · Zgłoś
Tu masz wszystko http://www.jaslo4u.pl/jasielski-szpital-bedzie-rozbudowany-newsy-jaslo-17843
Czy to jest dobra cena? Tak jak pisała @dragoness - projekt MOSiRu za podobną cenę poszedł do szuflady - więc pewnie takie chodzą ceny na tym rynku. A w przypadku projektu rozbudowy szpitala przynajmniej jest nadzieja na realizację i na korzyści dla mieszkańców.
Odpowiedz
17
@ ???
dnia 11.07.2015, 09:43 · Zgłoś
Dyrektor szpitala - antyreklamą zdrowia. Jak on może zadbać o zdrowie innych gdy nie potrafi zadbać o siebie.
Odpowiedz
5
@ bhp
dnia 11.07.2015, 11:11 · Zgłoś
jeśli to zadanie inwestycyjne zostanie przekazane ekipie,która również za zaciągnięty kredyt przebudowuje kanał ciepłowniczy wzdłuż ul.Jagiełły,to będzie wszystko OK.Trzeci tydzień zupełnie niezabezpieczone głebokie wykopy.coś się grzebie od 7-14 i luzik. Grzebiaca w ziemi firma szanuje robotę,nie robi na zmiany,bo i po co?,nie robi w soboty,bo i tak inwestor,który wisi na garnuszku mieszkańców za wszystko zapłaci.
Odpowiedz
-7
@ projektant
dnia 11.07.2015, 11:35 · Zgłoś
Skoro uważasz, że cena jest zbyt wysoka to trzeba było wystartować w konkursie i zrobić za tysiąc. A jak nie wiesz o czym piszesz to idź lepiej skosić trawnik albo ugotować obiad bo do tego nie trzeba kto wie jakich umiejętności.
Odpowiedz
7
@ ixi
dnia 11.07.2015, 11:47 · Zgłoś
parking porzadny jest potrzebny!
Odpowiedz
7
@ projektant
dnia 11.07.2015, 11:50 · Zgłoś
Jakby radni bardzo chcieli się zapoznać z inwestycją, o której wszyscy wiedzieli ( w ubiegłym roku podjęto uchwałę o przygotowaniu projektu) to mogli poprosić o wgląd do projektu budowlanego a nie czekać aż im ktoś kawę na ławę wyłoży. W końcu bycie radnym do czegoś zobowiązuje. Nie można być biernym i czekać aż wszystko poda się na talerzu, trzeba troszkę wykazać się zainteresowaniem. W końcu projekt budowlany to nie jest jakaś czarna magia. Średnio inteligentny człowiek jak popatrzy na rysunki to wiele rzeczy z nich odczyta.
Odpowiedz
15
@ zdrowy
dnia 11.07.2015, 15:23 · Zgłoś
jak widać włodarzom łatwo podejmuje się decyzje jeśli chodzi o zaciąganie zobowiązań w postaci kredytów.
wiadomo, że przez następne lata to my mieszkańcy będziemy spłacać ten kredyt.
powinni imiennie się pod tym kredytem podpisać i w razie plajty powiatu jasielskiego osobiście spłacać. Miśkowicz, Kmiecik, Burbelka i inni.
czytam, że istotna jest rozbudowa budynku administracji z dyrekcją... no jasne.
a w szpitalu będą przyjmować lekarze i na szpitalnym sprzęcie bez kasy fiskalnej świadczyć prywatne praktyki. to też normalne.
liczmy się z tym, że przez 10 najbliższych lat nic nie będzie się robiło bo będzie tłumaczenie, że powiat ma dług.
zero nowych dróg, zamykanie szkół.
no i czekamy na nowe nagrody dla urobionych pracowników starostwa.
Odpowiedz
8
@ alex
dnia 11.07.2015, 19:53 · Zgłoś
A gdzie jest ladownisko dla helikoptera sanitarnego , kazdy szanujacy sie szpital w europie posiada takie rozwiazanie , polaczone ladownisko tunelem lub pomostem z glownym budynkiem izby przyjec. Wyciac ten [...] park starych drzew przez kruki i zrobic to raz a porzadnie Zrobic przetarg na porzadny projekt ktory uwzgledni wszystkie potrzeby i bedzie projektem wyprzedzajacym zapotrzebowanie a pozniej rozmawiac o pieniadzach. Ktos tu ma bardzo kiepska wizje a cale to zamieszanie jest spowodowane zblizajacymi sie wyborami
Odpowiedz
5
@ do @buby
dnia 11.07.2015, 21:14 · Zgłoś
Jeżeli nie ma jeszcze pozwolenia na budowę /jest pewnie tylko makieta/, nie ma projektu budowlanego /nikt o nim nawet nie wspomina/, nie mówiąc o opiniach uzgodnieniach itp. to pozostaje pytanie podstawowe:

W jaki sposób wybudowany zostanie I etap do końca 2016 r?
Czyli za niecałe 1,5 roku wliczając zimę.

Przecież wszystko jest jeszcze w rozsypce...Kiedy będzie ogłoszony przetarg na wykonawcę? - procedura wielomiesięczna. Kiedy przekazanie placu budowy i wreszcie sama budowa + procedury związane np. z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie?
Bujda na resorach. Można to tłumaczyć tylko zbliżającymi się wyborami...
Odpowiedz
-5
@ projektant
dnia 11.07.2015, 22:20 · Zgłoś
jak nie wiesz dokładnie co i jak to nie gdybaj tylko się dowiedz. A pozwolenie na budowę akurat jest. O procedurach przetargowych lepiej się nie wypowiadaj bo zapewne tyle o nich wiesz co ja o balecie.
Odpowiedz
-7
@ fan in werto
dnia 12.07.2015, 01:04 · Zgłoś
Gdzie jest fan co to błagał o głosownie na nich i w Jaśle i na Podkarpaciu będzie złoty wiek.
Faktycznie od lat rządzą i mamy w Jaśle i na Podkarpaciu złoty raj pisy
Odpowiedz
8
@ Miro z Kopyta
dnia 12.07.2015, 01:41 · Zgłoś
Coś ci się POmyliło bo w powiecie od lat rządzi PO PSL .
Odpowiedz
19
@ POLSKA!!!
dnia 12.07.2015, 07:37 · Zgłoś
Oto znajdujemy się w świecie absurdu. Kraj, w którym co piąty mieszkaniec stracił życie w czasie drugiej wojny światowej, którego 1/5 narodu żyje poza granicami kraju i w którym co trzeci mieszkaniec ma 20 lat. Kraj, który ma dwa razy więcej studentów niż Francja, a inżynier zarabia tu mniej niż przeciętny robotnik. Kraj, gdzie człowiek wydaje dwa razy więcej niż zarabia, gdzie przeciętna pensja nie przekracza ceny (!) trzech par dobrych butów, gdzie jednocześnie nie ma biedy, a obcy kapitał się pcha drzwiami i oknami. Kraj, w którym cena samochodu równa się trzyletnim zarobkom, a mimo to trudno znaleźć miejsce na parkingu. Kraj, w którym rządzą byli socjaliści, w którym święta kościelne są dniami wolnymi od pracy (!). Cudzoziemiec musi zrezygnować tu z jakiejkolwiek logiki, jeśli nie chce stracić gruntu pod nogami.

Dziwny kraj, w którym z kelnerem można porozmawiać po angielsku, z kucharzem po francusku, ekspedientem po niemiecku, a ministrem lub jakimkolwiek urzędnikiem państwowym tylko za pośrednictwem tłumacza.

W latach 2007-2013 polski dług publiczny wzrósł o ok. 450 mld zł. Eksperci przyznają, że to rekord. A to oczywiście tylko ten jawny dług. Warto przy tym pamiętać, że w międzyczasie ukradziono Polakom część środków z Otwartych Funduszy Emerytalnych, czyli ok. 153 mld zł. Do tego dochodzi kasa z Unii Europejskiej, której od 2004 roku do Polski spłynęło aż 342 mld zł. Na co te ogromne środki z UE zostały przeznaczone to oddzielny temat, jednak wielu specjalistów zajmujących się tematem wielokrotnie podkreślało, że wsparcie z Unii w zbyt dużym stopniu jest przejadane i realizuje się za nie inwestycje, które nie wpływają na ogólny rozwój. Pomijam już kwestię, ile z tych pieniędzy zostało zmarnowanych lub wprost rozkradzionych.

Na dokładkę warto też przypomnieć, że w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 Polska otrzyma kolejnych 450 mld zł.

Jednak jak te liczby przekładają się na rozwój społeczeństwa? Otóż, jak się okazuje i jak wynika z oficjalnych statystyk (prowadzonych chociażby przez Główny Urząd Statystyczny), polskie społeczeństwo wciąż boryka się z wieloma problemami, przez które nie są w stanie odczuć wylewającego się codziennie z telewizji „dobrobytu”. Przytoczmy kilka z tych danych.

W 2014 roku większość Polaków (55 proc.) przeciętnie oceniło swoją sytuację materialną. 27 proc. z nich dobrze, a niemal 18 źle. 71 proc. gospodarstw domowych w 2013 r. twierdziło, że przy aktualnym dochodzie ma jakąś trudność, żeby związać koniec z końcem. Aż 85 proc. Polaków twierdzi, że musi oszczędzać pieniądze na życie, przy czym 33 proc. musi oszczędnie gospodarować środkami na co dzień, a 52 proc. twierdzi, że finanse wystarczają na co dzień, ale musi oszczędzać na większe wydatki. Na te większe wydatki (1000 złotych) nie stać 53 proc. obywateli. 58,9 proc. polskich rodzin nie stać na tygodniowy wypoczynek raz do roku i aż 46,4 proc. nie stać na wizytę u dentysty. 26 proc. ludzi rezygnuje też z wizyty u lekarza z powodów finansowych, a kolejne 34 proc. ze względu na kolejki.

Do tego dochodzi wielka fala emigracji. W 2013 roku poza granicami Polski przebywało 2,2 mln Polaków. Wedle raportu Work Service do końca 2015 roku z kraju wyjedzie kolejnych 1,3 mln obywateli. Niemal połowa jako cel emigracji wskazuje „lepszy standard życia”.

Miejsca dla siebie w Polsce nie widzą też młodzi. Wedle badania Millward Brown aż 41 proc. młodych Polaków deklaruje, że chce wyjechać z kraju.

Wyobraź sobie Niemca, który po pracy w polskiej fabryce pod Berlinem jedzie polskim autem do polskiego hipermarketu w swoim miasteczku i kupuje polskie towary. Market ten nie płaci w Niemczech podatku, bo został z tego zwolniony przez niemiecki rząd. Niemiec ten nie zarabia dużo, ma kredyt w polskim banku i jakoś wiąże koniec z końcem. Wielu jego znajomych wyjechało do Polski. Pracują w szklarniach i na budowach. Jego koleżanki zrywają truskawki albo opiekują się starymi Polakami. Niemieccy politycy mówią, że emigracja jest dobra, bo to szansa dla Niemców.
Propaganda jest zjawiskiem powszechnym w polityce, jest jej niemal nieodłącznym elementem. Służy temu, by wpływać na grupy ludzi, czy szerzej – całe społeczeństwo, i dzięki temu wywoływać u nich określone postawy, wrażenia, poglądy. Tak właśnie jest w przypadku „propagandy sukcesu” PO, której znakomicie – to trzeba przyznać – udało się ukształtować w dużej części społeczeństwa wrażenie powszechnego dobrobytu, spuścizny 25-lat wolności, Polski jako kraju, który „już za chwilę dogoni zachodnią Europę”, a rządów PO jako „złotego wieku” w polskiej historii.
Odpowiedz
11
@ eva
dnia 12.07.2015, 08:34 · Zgłoś
tyn gruby na drugim zdięciu - piykny chłop.
Odpowiedz
9
@ co to
dnia 12.07.2015, 08:42 · Zgłoś
Jasielscy [...] w natarciu...
Odpowiedz
5
@ ZIBI
dnia 12.07.2015, 09:28 · Zgłoś
Kto wykonał projekt?
Odpowiedz
2
@ mój pseudonim
dnia 12.07.2015, 13:20 · Zgłoś
do Polska!!!: Znakomity komentarz. Nic dodać, nic ująć.
Odpowiedz
2
@ FAN
dnia 13.07.2015, 10:18 · Zgłoś
Widziałeś POk..ko z kim się spotyka Kopaczka tak jak Komoruski tylko z Budżetówką dlaczego bo nie ma chętnych.
Kto pracuje w Polsce za 6 tyś zł miesięcznie tylko idio...a i złodziej.
Byle do jesieni a ty jeszcze w Polsce miałeś z kolegami wyjechać na ZMYWAK A JĘZYK ZNASZ a po co i tak nie myślisz awansować tam ludzie myslą.
Odpowiedz
1
@ Ciekawy
dnia 14.07.2015, 18:20 · Zgłoś
Czy tak wygląda parcie na ...władzę? Fot.4.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.