Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Bezprawne zajęcie pasa drogowego

32

 203 686 275, 00 złotych od Magurskiego Parku Narodowego za bezprawne zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej Nr 1854R Jasło – Dębowiec – Folusz żąda Powiat Jasielski. Zajęcie pasa drogowego dotyczy odcinka długości 1190 metrów drogi przez okres 6 lat.

 

W sierpniu 2001 roku Magurski Park Narodowy ustawił na drodze powiatowej w Foluszu szlaban (rogatki) oraz umieścił znak drogowy B-1 „zakaz ruchu w obu kierunkach”. Szlaban był zamknięty oraz oznakowany tablicami informacyjnymi Magurskiego Parku Narodowego. Rogatka została usunięta dopiero w dniu 10 lipca 2007 r.

 

Warto zaznaczyć, że Magurski Park Narodowy nie posiada decyzji Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle zezwalającej na zajęcie pasa drogowego tego odcinka drogi.

 

Zgodnie z decyzją Wojewody Podkarpackiego, utrzymaną w mocy decyzją Ministra Skarbu Państwa z dnia 28 czerwca 2007r. zostało stwierdzone nabycie przez Powiat Jasielski z mocy prawa nieodpłatnie z dniem 1 stycznia 1999 roku prawo własności nieruchomości położonej w Foluszu, a mówiąc prościej została stwierdzona własność spornego odcinka drogi.

 

Pod koniec ubiegłego roku Powiat Jasielski wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie wymierzenia kary za bezprawne zajęcie na prawach wyłączności pasa drogowego drogi powiatowej w Foluszu.

 

Droga Nr 1854R jest drogą powiatową ogólnodostępną na całej jej długości, na której może odbywać się bez ograniczeń ruch kołowy i pieszy. Natomiast Magurski Park Narodowy zajął odcinek drogi na długości 1190 mb na prawach wyłączności poprzez ustawienie zamkniętego, oznakowanego tablicami informacyjnymi szlabanu, udostępniając korzystanie z odcinka tylko niektórym wybranym służbom i jednostkom, tj.: Policji, Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Państwowemu Domowi Pomocy Społecznej w Foluszu. Z zamkniętego odcinka drogi powiatowej mogli korzystać piesi i ewentualnie rowerzyści.

Co więcej Magurski Park Narodowy za wstęp poza szlaban pobierał opłatę ustaloną w cenniku opłat. Tym samym opłaty były pobierane za korzystanie z drogi powiatowej.

 

Na przejazd samochodem drogą trzeba było występować o zgodę do Dyrektora MPN, nawet Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle, jako zarządca tej drogi powiatowej, nie miał dostępu do zamkniętego odcinka, choćby w celu wykonywania swoich obowiązków wynikających z ustawy o drogach publicznych.

 

Na koniec warto zaznaczyć, że ustawienie szlabanu (rogatki) oraz jakichkolwiek znaków drogowych na drodze powiatowej wymaga zezwolenia Starosty Jasielskiego, który zarządza ruchem na drogach powiatowych, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.

 

Roszczenie Powiatu Jasielskiego w stosunku do Magurskiego Parku Narodowego nie jest prawomocne.

 

Wojciech Piękoś

Naczelnik Wydziału Edukacji

i Spraw Społecznych

"
Reklama

Komentarze: 32

Dodaj komentarz Widok:
0
@ alexis
dnia 07.03.2008, 21:54 · Zgłoś
i pomyslec,ze z jednej i drugiej strony sa ludzie wykrztalceni! ! Co wy do **** robicie z TYM krajem.!!!.:no::no::no::confused:
Odpowiedz
0
@ Do adwersarz
dnia 28.02.2008, 18:35 · Zgłoś
ciekawe ja wlasnie na tym szlabanie slynnym po uiszczeniu oplaty przejechalem rowerem dalej, jedak podziwiam tez predkosc rekacji starostwa naprade szybko sie wzieto za te sprawe, i widzac jak sie naszym powiatem zarzadza skoro zajecie pasa wyszlo po 6 latach, mogli jeszce zaczekac moze tak za kilka lat naprwade byla by niezla kwota. najlepiej sie czepic parku. wiec teraz jak juz jaslo dostanie odszkodowanie wielu lidzi powinno wystapic o odszkodowania za uszkodzone zawieszenia. a moze tez za uzywanie pasa drgowego do akcyzy na paliwo bedziemny placic odszkodowania, w koncu droga sie zluzywa, a ta wspomniana nie prowadzi do zadnych terenow prywatnych... no coz wladza jest wladza... tylko nam troche wstyd... ze 6 lat... i ze taka kwota w koncu adekwatna do szybkosci dzialania....
Odpowiedz
0
@ adwersarz
dnia 28.02.2008, 08:53 · Zgłoś
Wiele zapisów w poprzednich wypowiedziach wynika zapewne z naszej nieznajomości szczegółów sprawy. i stąd być może krzywdzące pod adresem starostwa opinie.
Musimy zdać sobie sprawę, że została naruszona podstawowa zasada prawa własności (prawa władania) gruntem a ja mam prawo wymagać od moich przedstawicieli w starostwie, aby skutecznie zarządzali naszym terenem w obrębie powiatu.
Tym bardziej, że po tych kilku latach funkcjonowania MPN nie stwierdzam żadnych działań MPN , które byłyby korzystne dla mieszkańców naszego regionu, a wręcz przeciwnie; same ograniczenia (rowerem też nie mogłem wjechać nawet odplnie).
W zupełności popieram działania powiatu.
Odpowiedz
0
@ Zainteresowany
dnia 27.02.2008, 20:00 · Zgłoś
sad nic nie przyzna a ten pan z rady miasta juz nawet ministra transportu podawal do sadu... hmm jaki wynik :D:D rzecz jasna. no ale trzeba kogos podeslac kto pozew zlozy :D:D hm widze ze sie bardzo duzo osob wypowida na teamat wycynki lasow... widac sami znawcy, nie wyciina sie w parku zdrowego drzewostanu. no ale jak ktos sie tak zna naprawde respekt dla niego mzoe i park zatrudni go jako znawce temtu....
Odpowiedz
0
@ Obie strony równie mądre
dnia 25.02.2008, 17:44 · Zgłoś
I ten, co szlaban postawił, i ten, co uznał to ... za zajęcie pasa drogowego, a na dodatek naliczył oplaty za 6 lat.
Panie Starosto, sześć lat to można miód składać, a nie opłaty administracyjne. Trafi to do sadu, a sąd wyśmieje. Szkoda tylko, że opłaty sadowe pójdą z naszych podatków. Co za bałwany wysiadują stołki w obu tych skądinąd szacownych instytucjach !
Pan Piękoś znalazł dobry sposób na promocje powiatu - Jasło stanie teraz obok Poraża i Wąchocka.
Czekamy na uroczyste rozpoczęcie budowy mostu wzdłuż rzeki pod patronatem posla Z. :lol::lol::lol:
Odpowiedz
0
@ WiKa
dnia 25.02.2008, 15:38 · Zgłoś
:lol: :lol: :lol: Panie Piękoś, a może nam Pan wytłumaczyć co to znaczy, że "ROSZCZENIE NIE JEST PRAWOMOCNE" ? Jak Starostwo produkuje takie glupoty to się nie dziwie, że przez 6 lat nie wiedzieli, że mają drogę zajętą.
Odpowiedz
0
@ pisek
dnia 25.02.2008, 10:16 · Zgłoś
Hmmm.... Może teraz gminy powinny wystąpić do powiatu o odszkodowania za neremontowane drogi powiatowe, za te dziury w asfalcie, za uszkodzone zawieszenia w samochodach??? Może nie od razu 200 mln z kilometr ale 10 mln za kilometr to uczciwa stawka :D
Odpowiedz
0
@ SWOT
dnia 25.02.2008, 09:18 · Zgłoś
Do adwersarza "despekt" - zgadzam się że, aby park był piękny i dostępny turystom musi posiadać odpowiednią infrastrukturę (np. ładne piękne deptaki, pieknie ukształtowany drzewostan np. ładnie prowadzone tuje. bądź ładnie przycięty żywopłot) .
Proponuję również, ułożyć kilkadziesiąt kilometrów chobnika z kostki brukowej, potrzebnej infrastruktury w parku.
Co do obsiania terenów stosownym trawnikiem - aby spełnić kryteria parków angielskich uważam że, powinno rozpatrzeć się taką możliwość.
Reasumując, nie tylko drzewa powinno się wymienić w tym parku ale również powinno się uporządkować, ten pseudo park być może nawet personalnie aby móc kiedyś napisać że jest to - MAGURSKI PARK NARODOWY>

z poważaniem
Odpowiedz
0
@ zorientowany
dnia 24.02.2008, 16:29 · Zgłoś
W czerwcu 2007 Magurski Park Narodowy zakończył badania naukowe pod tytułem "Pomiar czasu zarastania przez las asfaltowej drogi w klimacie umiarkowanym na terenach gorskich"
;)
Odpowiedz
0
@ p
dnia 24.02.2008, 12:40 · Zgłoś
203 MILiONY????????? za 1km?
Odpowiedz
0
@ despekt
dnia 24.02.2008, 11:36 · Zgłoś
Jaslanin w parku nie prowadzi sie pozyskania drewna jako takiego. to co uznajesz pan za sklady drewna pozyskanego w ramach planowanego wyrebu to drewno pochodzace z [...] przy przebudowie drzewostanu. to w rezerwatach nie wykonuje sie zadnych zabiegow gospodarczych
Odpowiedz
0
@ ,,,,mm,,,
dnia 24.02.2008, 11:09 · Zgłoś
[...] pomysł starostwa
Odpowiedz
0
@ kominiarz
dnia 24.02.2008, 10:40 · Zgłoś
i dobrze, że droga była zamknięta, teraz wielcy turyści jasielscy potrafią przez strumyk samochodem przejechać, za niedługo pewnie będą podjeżdżać pod samą magurę.. szok!! Droga powinna być wyłączona z ruchu samochodowego już od ośrodka opieki społecznej. Dbajmy o przyrodę! Wielki [...] się teraz tam zrobił :upset: :upset: :upset: :upset: :upset: a powiat niech się zajmie pracą, a nie nękaniem MPN!!
Odpowiedz
0
@ agat
dnia 24.02.2008, 10:28 · Zgłoś
pięknie ,super !!! wreszcie dobrali się szafrańskiemu do [...] ;) lwpiej by zrobił jak by na magurze wątkowskiej postawił wieżę widokową ,to by było coś . wogóle powinni wykopać gościa bo jest nieudolny i szkodzi m.p.n. << szafrański a siooo >>
Odpowiedz
0
@ Hmm....
dnia 24.02.2008, 09:06 · Zgłoś
• wuju / dnia 23-02-2008 19:24 Głupio się pytasz. Park jest NARODOWY! Więc jeśli powiatowi uda się wydębić jakąś kasę, to pieniądze wyda SKARB Państwa. Proste?
Odpowiedz
0
@ i co?
dnia 24.02.2008, 08:53 · Zgłoś
Co to za park? Komu on ma słuzyć? Pozamukali [...] wejścia do lasu wyłacznie po to aby obywatele nie widzieli rabunkowej gospodarki lesnej i zabaw tych dla których stworzono ten niby park. Drzewa powycinane z grubych kloców ( gałęzie walaja sie po lesie), polowania na zwierzynę dla wybrańców itp, więc lepiej żeby szary człowiek tego nie widział. Zdziwiony byłem mocno gdy zobaczyłem człowieka w zielonym mundurze leśnika wkładającego za wycieraczki samochodów mandaty na parkingu pod wyciągiem narciarskim w Magurze Malastowskiej. Przeciez to teren rekreacyjny i zamiast się cieszyć że turysta narciarz zostawia tu pieniądze to jakiś [...] leśnik [...] ważniaka bo mu Państwo dało uprawnienia. Czas nauczyć tych ludzi dla kogo jest las i środowisko i jak tym nalezy zarządzać. To nie wasza panowie prywata.:mad::mad::mad::mad:
Odpowiedz
0
@ PIS
dnia 24.02.2008, 07:53 · Zgłoś
Dyrektor ******** nie powinien pełnić tej funkcji. Wszyscy,którzy uiszczali wejściówki - winni kierowować pisma do MPN o ich zwrot. ******** niech płaci ze swoich poborów - bo ma z czego. Prawo Panie Starosto Adamie Kmiecik !!! Wiadomo kto rządzi Starostem - prawdziwy Leski leśnik !!!. Powodzenia.
Odpowiedz
0
@ DERIX
dnia 23.02.2008, 22:26 · Zgłoś
NO COZ STAROSTWO POWIATOWE PRZEKAZE DOFINANSOWANIE DLA MAGURSKIEGO PARKU NARODOWEGO A TO WYPŁACI ODSZKODOWANIE STAROSTWU POWIATOWEMU:lol::lol::lol:
Odpowiedz
0
@ jakby to byl Ojciec DYREKTOR
dnia 23.02.2008, 22:24 · Zgłoś
..Pisobolszewiki lezaly by plackiem i lizaly obuwie...:lol:
Odpowiedz
0
@ NEMO
dnia 23.02.2008, 21:57 · Zgłoś
O jakim Parku jest mowa - bo chyba nie o Magurskim. Ten park nigdy nie był obszarem chronionym czego dowodem jest przemysłowa wycinka starobukowych lasów w okolicy FOLUSZA. Państwo to łatwo sprawdzą wyruszając w okoliczne lasy Folusza. Uważam że, kilka osób z Dyrekcji MPN to merytoryczni pracownicy ale do nich nie zalicza sie Dyrektor, - " jaślanin" ma rację.

z poważaniem
Odpowiedz
0
@ Ciekawski
dnia 23.02.2008, 21:47 · Zgłoś
Bardzo ciekawe skąd aż 203 miliony wyliczyli? :D Przecież za tyle to to magurski park mógłby sobie obok tej "powiatowej" drogi wybudować nawet autostrade :D Jeśli za kilometr drogi po 6 latach tyle trzeba zapłacić to powinniśmy się cieszyć, że jeździmy po drogach wysadzanych dukatami :D Paranoja... chociaż te opłaty MPN przy szlabanie też...
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec gminy
dnia 23.02.2008, 21:03 · Zgłoś
Nie wnikam w sprawy prawne, ale szlaban miał wiele korzyści, choćby dla bezpiecznego spaceru rodzin z małymi dziećmi. Ten kawałek drogi świetnie nadawał się na spokojne przechadzki z wózkiem lub przejażdżkę dziecka rowerkiem. Teraz strach wypuścić tam dziecko z ręki. Jak wąska jest tam droga wszyscy wiemy. Sporo zakrętów, ograniczona widoczność i brak pobocza powodują, że pieszy jest bez szans z pędzącym samochodem. Do tej pory ta droga była enklawą spokoju dla spacerowiczów. Teraz jest horrorem i stanowi zagrożenie dla tych, którzy muszą stawiać czoła pędzącym i trąbiącym samochodom. Strach też pomyśleć co będzie w lecie, gdy niedzielni turyści będą chcieć dojechać aż pod ruiny tartaku wodnego. Może warto pomyśleć o tym kawałku drogi powiatowej jako leśnym deptaku i zamknąć ruch samochodowy. Wtedy wilk syty i owca cała. Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ koksiq
dnia 23.02.2008, 21:01 · Zgłoś
to teraz siłke wybudujcie :D
Odpowiedz
0
@ kibic
dnia 23.02.2008, 20:41 · Zgłoś
zobaczymy kto mocniejszy,Pan Starosta czy PAN DYREKTOR ?
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 23.02.2008, 20:04 · Zgłoś
ciekawy jestem czy PAN DYREKTOR parku sę uwłaszczył na tej posiadłości,bo postępowanie jego na to wskazuje
Odpowiedz
0
@ swoosh'ny
dnia 23.02.2008, 20:02 · Zgłoś
Szczęścia, zdrowia, pomyślności... Jakoś dziwnym w tej sprawie jest fakt "oświecenia" Powiatu Jasielskiego dopiero po sześciu latach. No, ale skoro nie potrafi się w inny sposób, trzeba szukać każdego możliwego sposobu zdobycia funduszy...
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 23.02.2008, 20:01 · Zgłoś
ten park to jakieś dziwo,wyrąb drzewa trwa na całego widoczne składy przy drodze do Krempnej.Elity polują na jeleniowate jak na safari i to jest park ?
Odpowiedz
0
@ QN
dnia 23.02.2008, 19:42 · Zgłoś
a gdzie tam przejedza wszystko na jakims pikniku i wszystko bedzie OK :lol::lol::lol:
Odpowiedz
0
@ wuju
dnia 23.02.2008, 19:24 · Zgłoś
No to mieliśmy Park Narodowy :)

Gdzie tu zdrowy rozsądek? Skąd MPN ma wziąść 200 mln??
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 23.02.2008, 19:23 · Zgłoś
Interesuje mnie w jaki sposób urzednicy powiatu wyliczyli tę drobną kwotę :D
Odpowiedz
0
@ byly radny
dnia 23.02.2008, 19:16 · Zgłoś
No wreszcie ktos sie za ten [...] magurskiego parku wzial. Gratuluje. To co sie Panu Gancarzowi nie udalo, moze sie uda P. Kmiecikowi
Tak trzymac panowie
Odpowiedz
0
@ juras
dnia 23.02.2008, 17:56 · Zgłoś
No to będzie kasa na długi szpitala i podwyżki wszelakie.....
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.