Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Co z jasielską sekcją Cargo?

93

Zrobimy wszystko, by wrócić do pracy. – mówią pracownicy Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle, należącej do PKP Cargo. Końcem zeszłego roku jej działalność niespodziewanie została wstrzymana. Część personelu skorzystała z Programu Dobrowolnych Odejść, reszta przebywa na tzw. nieświadczeniu pracy i boi się o przyszłość.

W połowie 2014 roku zarząd PKP Cargo, największego w Polsce i drugiego w Unii Europejskiej operatora kolejowych przewozów towarowych, podjął decyzję o konsolidacji 10 funkcjonujących na terenie kraju zakładów spółki w 7. Cel – chęć maksymalnego wykorzystania ich potencjału a jednocześnie możliwości całego Cargo, poprzez zespolenie jednostek mniejszych, z silniejszymi. I tak połączono zakład mazowiecki z podlaskim (nazwano go centralnym), wielkopolski z zachodniopomorskim (w ich miejsce powołano zachodni) oraz śląsko-dąbrowski z południowym, któremu podlegają m.in. jasielskie oddziały spółki (teraz południowy).

Jak grom z jasnego nieba

Władze Cargo zapewniały, że zmiany w strukturach spółki mają charakter głównie administracyjny i nie spowodują zmniejszenia zatrudnienia na stanowiskach odpowiedzialnych za podstawową działalność przewozową. Jako, że o zwolnieniach nie było mowy, pracownicy będącej dotychczas jednym z dwóch producentów zestawów kołowych w kraju Sekcji Utrzymania i Naprawy Taboru w Jaśle –  zajmującej się również wykonywaniem i naprawą wagonów – nie sądzili, jakoby mogli mieć jakiekolwiek powody do obaw. Tym bardziej, że do końca listopada praca w zajmowanej przez nich hali szła pełną parą. - Trzeba było wykonywać całą normę i ludzie byli do tego naganiani. Oczekiwano, byśmy produkowali jak najwięcej. Nic nie zwiastowało jakichkolwiek zmian. Zakupiono nawet nowy sprzęt, a wielu z nas wysyłano na dodatkowe szkolenia. - mówi nam jeden z pracowników sekcji, chcący zachować anonimowość. - Gdy na początku grudnia dowiedzieliśmy się, że produkcja zostaje wstrzymana, i zaproponowano nam skorzystanie z Programu Dobrowolnych Odejść, byliśmy w szoku. W południowym zakładzie spółki mamy pięć składów po 40 wagonów. Po co kazali je robić? - dodaje.

Na podjęcie decyzji o rozwiązaniu umowy o pracę za otrzymaniem gratyfikacji finansowej – z uwzględnieniem warunków określonych w Pakcie Gwarancji Pracowniczych, zawartym przez spółkę z kolejowymi związkami zawodowymi w 2013 roku – pracownicy mieli czas od 29 grudnia do 15 stycznia. Z propozycji zarządu Cargo skorzystało 34 z nich. Pozostali zostali wysłani na tzw. nieświadczenie pracy, najpierw na miesiąc, a po jego upływie – do końca 2015 roku.

Co przyniesie jutro?

Hala produkcyjna, znajdująca się na terenie jasielskiego osiedla Hankówka, świeci dziś pustkami. Mimo, że decyzja o likwidacji sekcji oficjalnie nie została podjęta („na górze” utrzymują, że jej pracę jedynie wstrzymano) osoby, które jeszcze kilka miesięcy temu napędzały jej produkcję boją się o przyszłość, rozważając najczarniejszy scenariusz.

- Nam wprost powiedziano, że sekcja będzie „wygaszana.” Takiego tajemniczego sformułowania użyto. Usłyszeliśmy również, że do 2020 roku pracy w Jaśle nie będzie. Sytuacja jest tragiczna. Obecnie spośród 98 pracowników sekcji, tych, którzy nie zdecydowali się na dobrowolne odejście, pracuje 6, odpowiadających za ochronę budynku. Pozostałe przebywają na nieświadczeniu, otrzymując 60 procent wynagrodzenia. To co się dzieje jest trudne do zrozumienia. Jeżeli coś się nie wiedzie, nie ma płynności finansowej itd. mówi się o tym ludziom i nie załatwia się sprawy w moment. A tutaj tak właśnie się stało. Całe szczęście że obowiązuje Pakt Gwarancji Pracowniczej, bez tego byłoby już po wszystkim. – mówi Marek Gorgosz, zastępca przewodniczącego Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” przy nowosądeckim PKP.

Marek Gorgosz, zastępca przewodniczącego Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność”
przy nowosądeckim PKP.

Jasielska sekcja to nie jedyna jednostka Cargo, zagrożona, zdaniem związkowców, likwidacją. W podobnym położeniu znalazły się również m.in. sekcje w Tarnowie, Stróżach i Nowym Sączu. Jutro, tj. w czwartek 5 lutego, przed siedzibą wojewody małopolskiego ma odbyć się pikieta protestacyjna, w związku z sytuacją w spółce. Solidarnie będziemy walczyć, by żadnej z południowych jednostek Cargo nie zamknięto. – zapewnia Marek Gorgosz.

Jakub Hap

Reklama

Komentarze: 92

Dodaj komentarz Widok:
0
@ darek
dnia 17.02.2015, 14:52 · Zgłoś
dziwie sie czego ludzie sie boja juz dawno powinni wyjsc na ulice jaslo to zascianek ludzie wlasnego cienia sie boja w innych regionach jest zgranie a tu sie ciesza jak kogos z pracy zwolnia [...]
Odpowiedz
0
@ kolejarz
dnia 10.02.2015, 22:51 · Zgłoś
niech pan ze zdjęcia nauczy się struktury spółki pkp cargo [spółek córek zależnych jest jedna spółka naprawcza która zostały połączono wszystkie naprawcze spółki
Odpowiedz
2
@ Jola
dnia 08.02.2015, 18:35 · Zgłoś
Jak do tej pory wszystkie władze w Jaśle - jakie by nie były- a były tylko prawicowe nie stworzyły ani jednego miejsca pracy w Jaśle. Po kolei wszystkie zakłady funkcjonujące w Jaśle przestają istnieć.Nic nie zrobili również aby obronić i nie dopuścić do likwidacji zakładów na trenie miasta.Jeszcze jak żył senator Zając to troszeczkę likwidacja ta nie była taka duża.Teraz na jego miejsce wybrana została jego żona.Jeszcze nie widziałam jej na trybunie senackiej.Nie widać jej również aby coś robiła w obronie tych likwidowanych zakładów.Widać ją natomiast na różnego rodzaju otwarciach,uroczystościach kościelnych i innych wernisażach.Może stworzyli by jakąś koalicję dla ratowania Jasła niezależnie od przynależności partyjnej.Natomiast jeżeli chodzi o PKP to firma ta w Jaśle zaczęła sypać się wtedy,kiedy większość kierowników i naczelników przeniosła się do N.Sącza skąd właściwie oni wszyscy pochodzili,to jest nie z samego N.Sącza tylko okolic typu Szalowa,Stróże itp.A w kampanii wyborczej, ostatniej, obecny marszałek województwa pan Ortyl z PiS -u obiecywał spowodowanie przywrócenia połączeń kolejowych ze Stróżami Zagórzem i Rzeszowem.A po wyborach jak zwykle."A co mi tam ludzie grunt,że ja wygrałem i przez następne cztery lata będę brał nie małą kasę". Ludzie ci już się tak skompromitowali, że nie powinno dziwić,że nic nie robią dla ludzi.A co tam jakieś tam Jasło.Już niedługo zostaniemy odcięci od świata.Zjazdu z autostrady nie ma,nie długo powstanie droga S-19 przebiegająca przez M.Piastowe w stronę Barwinka.Kto wtedy przyjedzie do Jasła.Nawet przejeżdżać nie trzeba będzie.Kopalnie likwidują to cała polska protestuje i jasielska tzw. "Solidarność" też,ale o jasło się nie upomną.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 08.02.2015, 20:11 · Zgłoś
Drogi przedmówco. Jasło musi upaść dlatego że nie szanuje ludzi przedsiębiorczych. Co tak PKP Cargo- oni zostali sprywatyzowani więc teraz niech robią co chcą ale ludzie, którzy tam pracowali są całkowicie nieprzygotowani do walki z codziennością, do tego aby stworzyć firmy, przekwalifikować się. Jeśli są dobrzy i wykwalifikowani to zapewniam cię że będą pracowali w Niemczech, Holandii, Irlandii, a jeśli potrafią tylko biadolić to kij na drogę. Co mnie PKP obchodzi- popatrz ile ma zwykły przedsiębiorca do uciągnięcia- 1100 zł za sam fakt prowadzenia działalności. Stań w obronie przedsiębiorcy bo to oni dają najwięcej do budżetu. Jasło już umarło- teraz gnije
Odpowiedz
0
@ tu
dnia 08.02.2015, 11:38 · Zgłoś
a jak rozwiązywali koncem zeszlego roku sekcję eksploatacji w jaslo osobowa i przeniesiono do opustoszonego zagórza,gdzie nie ma żadnego ruchu pociągów to jest w porządku?!
Odpowiedz
2
@ eva
dnia 06.02.2015, 12:22 · Zgłoś
ale co ta kolej ma wozić do Jasła? Przecież nie ma tutaj żadnych zakładów.
Odpowiedz
1
@ pawel
dnia 05.02.2015, 22:05 · Zgłoś
macie Tadzia jest ustawiony a Wy co macie wasz wybor
Odpowiedz
5
@ obywatel
dnia 05.02.2015, 16:07 · Zgłoś
Oczywiście zlikwidować !!! Teren atrakcyjny znajomy koleś tanio kupi.
Odpowiedz
3
@ kto
dnia 05.02.2015, 12:05 · Zgłoś
trzeba to wszystko ro...ć...
Odpowiedz
8
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 05.02.2015, 11:51 · Zgłoś
W zeszłym roku zakończyła się modernizacja linii kolejowej Rzeszów-Jasło. Linia ta łączy 186 tys. wojewódzki Rzeszów z 37 tys. Jasłem i wiele innych mniejszych miejscowości po drodze. Dzięki wartej ponad 200 mln zł modernizacji prędkość na tej linii została zwiększona ze 30-60 km/h do 80-100 km/h. Zbudowane zostały wygodne perony i wiaty, bezpieczniejsze przejazdy kolejowe. Pociągi osobowe mogą pokonać ten odcinek w ok. 1h 30 min, pośpieszne 1h 15 min, co czyni kolej bardzo konkurencyjnym środkiem transportu. Do remontu pozostał jeszcze krótki odcinek, który jeszcze by skrócił podróż o jakieś 10 min.

Na równoległej do tej linii kolejowej krętej DW988 i DK19 (dawna DK9) jest bardzo duży ruch. DK19 jest główny wjazd do Rzeszowa od strony południowej, część międzynarodowej trasy E371, co powoduje, że codziennością na tej trasie są korki, szczególnie w godzinach szczytu. Do tego DK19 jest drogą o najwyższym poziomie ryzyka wypadku.

Sprawna kolej regionalno-aglomeracyjna jest tutaj idealnym rozwiązaniem. Pozwala ona przewieźć ludzi bezpieczniej, wygodniej i szybciej niż stojące w korkach samochody i busy. W korzyścią również dla kierowców - bo zwolniona przepustowość na drodze zostaje dla tych, którzy muszą korzystać z samochodów (np. przedstawiciele handlowi). Z korzyścią dla wszystkich - bo koszty zewnętrzne transportu kolejowego (zanieczyszczenie środowiska, zajętość terenu, wypadkowość, hałas) są są 10-krotnie niższe od transportu drogowego. Linia kolejowa jest wyremontowana, szynobusy są, odpowiednia reklama i taryfa biletowa i możemy mieć pełne pociągi oraz odciążone drogi.

W innych krajach gdzie istnieje zrównoważony transport na podobnych liniach kolejowych takie krótkie Spalinowe Zespoły Trakcyjne zwane popularnie "szynobusami" kursują w takcie co 30-60 min. Taka oferta w połączeniu z dobrze utrzymywanymi torowiskami i atrakcyjnymi cenami biletów czyni kolej bardzo atrakcyjnym środkiem transportu. Wystarczy popatrzeć na rozkłady jazdy w Szwajcarii, Austrii, czy nawet w Czechach i Słowacji.

Ile samorząd podkarpacki uruchomił połączeń na wyremontowanej trasie Rzeszów-Jasło? 3 pary (para=tam i powrót) Rzeszów-Jasło, i 6 par w skróconej trasie Rzeszów-Strzyżów! Mieszkaniec Jasła dzięki temu miał do dyspozycji całe 3 pociągi do Rzeszowa na dobę. Każdy zdaje sobie sprawę, jak słaba jest to oferta.

Mało tego, 1 stycznia samorząd podkarpacki skasował 1 parę pociągów Rzeszów-Jasło i 4 połączeń Rzeszów-Strzyżów , tłumacząc to brakiem rentowności. Przy 3 pociągach dziennie, kilku tygodniach kursowania i zerowej reklamie! W jaki sposób ludzie mają korzystać z nowoczesnej kolei jak im się daje takie ochłapy?

Do tego linia Rzeszów-Jasło ma dużo większy potencjał. W Jaśle łączy się ona do linii 108, która w jedną stronę umożliwia połączenie z Gorlicami, a w drugą stronę po budowie łącznicy, z Krosnem czy Sanokiem. Umożliwiłoby to połączenie południowej części województwa podkarpackiego (Jasło, Jedlicze, Krosno, Sanok, Zagórz) nowoczesną i szybką koleją ze stolicą województwa. Czy mamy iść w stronę Rosji, wielopasmowych zakorkowanych dróg i transportu publicznego opartego na marszrutkach czy w stronę Szwajcarii?

Czy w Polsce są pozytywne przykłady udanych remontów lokalnych linii kolejowych połączonych z dobrą ofertą? Oczywiście! Dobrym przykładem jest zwiększająca się ilość pasażerów na linii Poznań-Gołańcz. Polecam do poczytania. Zupełnie inaczej wygląda oferta, jak się zaproponuje 18 połączeń dziennie, a nie 2. Województwo podkarpackie widać ma inne wydatki niż ułatwienie podróży lokalnym społecznościom i odkorkowanie dróg. Np. dotowanie Ryanaira.

Czy coś się w tej sprawie zmieni? Protesty mieszkańców i kilka artykułów mediów lokalnych spowodowały, że samorząd zaczął zwracać większą uwagę na kolej w regionie. Jest to bardzo ważne, bo w najbliższym czasie mają ruszyć remonty kolejnych linii kolejowych w okolicy. Czas nagli, bo niestety równolegle z pisaniem powyższego artykułu zdarzył się kolejny kolejny tragiczny wypadek na DK19... Trzeba trzymać za słowo samorządowców, że ta [...] oferta jest tylko tymczasowa. Ale jednocześnie pojawiają się plotki o idiotycznych pomysłach, aby wraz z uruchomieniem pociągów sztucznie ograniczyć kursowanie prywatnych busów poprzez niewydawanie licencji na równoległe do torów trasy. Brawo. Ograniczanie konkurencji rodem z PRL zamiast współpracy z prywatnymi firmami, czyli tworzenie węzłów przesiadkowych na przystankach kolejowych.
Odpowiedz
4
@ kolejarz
dnia 05.02.2015, 12:48 · Zgłoś
Bardzo mądrze napisałeś popieram twój tok myślenia tylko kto to zrealizuje. Ja jestem kolejarzem i nic nie wiedziałem że zaczęły kursować szynobusy od Rzeszowa do Jasła i do Zagórz, brak jakichkolwiek informacji. Pojeździły miesiąc i już ich likwidują. Takich ludzi mamy w samorządzie w Rzeszowie zgroza, nie mają żadnego zmysłu organizacji ani marketingu, chyba to są bankowcy!!!
Odpowiedz
6
@ KAROL
dnia 05.02.2015, 16:19 · Zgłoś
Bardzo dużo pozytywnych racji jest w prezentowanym stanowisku...Ale u nas logika,to najbardziej skomplikowana cecha umysłu ,tych co się u władzy pasą. Oni żrą tylko pieniądze,a resztę mają w poważaniu.Jakim to trzeba być zwyrodnialcem by pociągi jeździły w czasie,w którym nikt nie ma celu nimi podróżować??A tak jest... Niech kto spróbuje PKP czy PKS-em z jasła pojechać do Filharmonii czy teatru w Rzeszowie.I wrócić tego samego dnia do domu...A poza tym uwaga: Jasło dawno już nie ma 37 tys mieszkańców.Ma ok. 24 tys...To jest największy sukces byłych władz naszego rozpasanego politycznie rejonu Podkarpacia...Trzeba być optymistą by sądzić,że coś się zmieni...Pożyjemy,zobaczymy,po byłej kolei szyny!
Odpowiedz
2
@ mo26
dnia 05.02.2015, 17:02 · Zgłoś
super super artykuł Oby więcej ludzi w ten sposób myślało i pisało
Odpowiedz
3
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 05.02.2015, 17:33 · Zgłoś
ale u nas logika,to najbardziej skomplikowana cecha umysłu- bardzo mądre i logiczne słowa!...szkoda,że.niestety...nie dotycza władz naszego powiatu...
Odpowiedz
3
@ eva
dnia 06.02.2015, 12:25 · Zgłoś
szyny można sprzedać na złom. doświadczenie w tym temacie jasielscy politycy mają bo sprzedali tory prowadzące do gamratu.
Odpowiedz
3
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 05.02.2015, 11:30 · Zgłoś
Wydano ponad 200 mln zł na remont linii kolejowej i kursują na niej 2 pary szynobusów i 1 pociąg dalekobieżny.
Odpowiedz
4
@ Wykolejony kolejarz
dnia 05.02.2015, 10:51 · Zgłoś
Pracownicy Cargo PKP zróbcie sobie zdjęcie z Parowozem obok stacji . Będzie pamiątka po PKP w Jaśle
Odpowiedz
0
@ pomysł
dnia 07.02.2015, 12:34 · Zgłoś
bardzo dobry pomysł ja wlaśnie zapomniałem to zrobić jak sie rozstawałem z moją SM... w 2000r polecam nie mam co wnukom pokazać bo tu juz nie jeżdżą
Odpowiedz
0
@ fyu
dnia 05.02.2015, 10:31 · Zgłoś
było sobie cargo
Odpowiedz
3
@ AA
dnia 05.02.2015, 10:21 · Zgłoś
W poniedziałek Straż Miejska do likwidacji prawdopodobnie i co nikt sie nie przejmuje szkoda ludzi ale winnice się rozwijają to praca będzie , tak samo PKP Cargo ludzi wysłać na szkolenie Winiarskie i to przyszłość Jaślan.
Odpowiedz
2
@ ala pawel kukiz
dnia 05.02.2015, 10:43 · Zgłoś
a jakie ty miales te korzysci z tej strazy miejskiej ja sie pytam? nie dosc ze ponad milion z podatkow szlo na nich to jeszcze drugi milion rocznie miasto planowalo przychodow z fotoradarow ktore stawiali.
Odpowiedz
0
@ mo26
dnia 05.02.2015, 10:52 · Zgłoś
czyli wychodziło na zero koszt minus przychód równa się zero
Odpowiedz
3
@ ala pawel kukiz
dnia 05.02.2015, 11:48 · Zgłoś
ta dla miasta moze i tak ale dla zwyklych obywateli nie po pierwsze z podatkow pieniadze na utrzymanie ida po drugie z mandatow ktore musi obywatel placic za fotoradary stawiane w miejscach takich jak stawiali czyli dochodowych a nie niebezpiecznych. wiec trzeba myslec nie o tym czy misto zyska a o obywatelach tego miasta, kraju. kapejszyn czy dalej nie bardzo?
Odpowiedz
3
@ liki
dnia 05.02.2015, 08:58 · Zgłoś
Nie martwcie sie zaoraja jaslo a stare [...] [...] nawet za granice wyjada bo jasla juz nie ma zostali tylko ksieza a ja bylem na odwiedzinach w angli to praktyczni w kazdym miescie jest mnustwo jaslan kturzy juz nigdy tu nie wruca I ani ta kolej ani pks nic tu juz nie pociagnie nie stety jaslo umiera pamietajcie 10lat I oraja od dwu pasmowki w strone jasla dzieki [...] I reszty komunistom a wy dalej wybierajci tych [...] I uciekajcie potem na norwegie anglie niemcy I tp
Odpowiedz
-1
@ ala pawel kukiz
dnia 05.02.2015, 09:31 · Zgłoś
dlatego mowie sprobujmy RUCHU NARODOWEGO albo NOWEJ PRAWICY nic innego nam nie pozostalo posluchajcie troche wypowiedzi PAWLA KUKIZA on naprawde sie poswieca i dobrze mowi. czlowiek puki woda letnia plynie nic nie robi bo po cco dobrze jest ale jak zimna zacznie leciec w tedy do nas dotrze co sie w tym kraju dzieje.
Pierwsze wybor 10 maja moze warto posluchac wypowiedzi wszystkich parti na przykład w internecie a nie to co w telewizji ktora jest podporzadkowana organom zadzacym a wiekszosc z nich ma wlascicieli zagranicznych niemieckich ktorzy beda nam wmawiac jaka to unia jest dobra.
Odpowiedz
3
@ PKP.
dnia 05.02.2015, 08:27 · Zgłoś
temu ze zdjecia chce sie smiac dlaczego mysli ze jest dobrze.
Jarecki czeka i dyrekcja beda meny...
Odpowiedz
7
@ komunista
dnia 05.02.2015, 07:44 · Zgłoś
Komuno wróć!!!
Odpowiedz
6
@ mmmmm
dnia 05.02.2015, 05:10 · Zgłoś
A gdzie związkowcy? wyłązić na ulice a nie pisać głupoty na internecie! Strajkować i walczyć o swoje a nie chować się po kontach i czekać na cód którego nie będzie!
Odpowiedz
3
@ kolejarz
dnia 05.02.2015, 12:31 · Zgłoś
Właśnie dzisiaj pojechali pikietować do Krakowa na czele ze związkowcem ,,Solidarności'' panem Markiem G, życzę im powodzenia. Tylko solidarności staje w obronie pracowników w PKP, inne związki czekają na wyniki jakie będą, jeżeli dobre to się do sukcesu podłączą jak zawsze.
Odpowiedz
-10
@ mahgda
dnia 04.02.2015, 23:28 · Zgłoś
Ludzie przecież pan RZOŃCA pomoże
Odpowiedz
10
@ koko
dnia 05.02.2015, 03:15 · Zgłoś
chyba sobie.
Odpowiedz
11
@ Kenek_85
dnia 04.02.2015, 22:30 · Zgłoś
Zasadniczo liczę się z tym że za 10-15 lat będziemy mówić po niemiecku i będziemy jakąś ziemią obiecaną zachodu Europy. Sory ale my Polacy chyba wolimy robić dla kogoś niż dla siebie. Żubry tu wpuszczą i będziemy atrakcją dla reszty świata do polowania.
Odpowiedz
13
@ I.T.D.
dnia 04.02.2015, 22:08 · Zgłoś
Łukacijewska i Rzońca pomogą.Jest nowy burmistrz i cisza wreszcie od godz.16 jest w Jasełku??? (ciekawi mnie z czego te wszystkie [...] będą żyć gdy lada dzień braknie kasy od uciemiężonych podatników ,jedyne dochodowe firmy w Jaśle to każdy wie:US, STAROSTWO I UM, POLICJA , SM ,ZUS ,BANKI ETC. ITD.ITP. (Wiem że wszystko jest potrzebne ale w odpowiednich relacjach) 2-ch ludzi na śmieciówkach myślę że nie da rady urobić na to całe "towarzystwo"...
Odpowiedz
8
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.02.2015, 22:56 · Zgłoś
Jeszcze nie tak bardzo uciemiężonych , chociaż czara goryczy się wypełnia - elyty tych grup zawodowych i nie tylko maja dzisiaj prawdziwe eldorado, zerknij chociażby na oświadczenia majątkowe "naszych włodarzy" i komu oni "faktycznie zdeklarowali swoją służbę". Przyjdą o wiele gorsze czasy: gdyby ktoś z tych "roboli" wykorzystywanych przez wszystkich doczekał emerytury - wtedy to nawet na "hospicjum nie starczy" ... , ale co tam elyty się zabezpieczają, odkładają, no i przede wszystkim "służą społeczeństwu tak jak się tego zobowiązali"...
"Nie rozumiem tylko ich zdziwienia - dlaczego ludzie tak ich oceniają: przecież tak się starają, tylko "biedactwa" nie mają możliwości"...
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec
dnia 04.02.2015, 21:47 · Zgłoś
A to PiS Wszechmogący nie obroni teraz miejsc pracy w Jaśle? Poprzedniemu burmistrzowi nieustannie wytykali, że "padają zakłady pracy" i że "miejsca pracy się likwiduje". To teraz nie zależy to już od burmistrza ??? A może najuczciwsze i najpobożniejsze władze w samorządzie województwa coś zaradzą?
Odpowiedz
-2
@ koko
dnia 05.02.2015, 03:19 · Zgłoś
Poprzednik dop...szył podatki i opłaty lokalne to rynek pracy się zwinął. Normalna zasada ekonomii. Gdzie jest drogo to stamtąd się przenosi. W sprawie PKP to decyzja centralna. Pech chce że znowu PO, więc nie bardzo masz się do czego przyczepić.
Odpowiedz
1
@ ewelina
dnia 04.02.2015, 20:28 · Zgłoś
Stara gospodarka na której budowano po wojnie Jasło znika. Czasy się zmieniają i wchodzi nowa gospodarka oparta na IT , robotach, programistach, internecie itd. Ludzie z Jasła nie są ani wykształceni w tym kierunku i mieszkając na tym pa dole nie zauważyli ze świat się zmienia od 20 lat. Dlatego płacą dziś bezrobociem... nie rozumieją tego tez władze Jasła bo są ludźmi zabofanymi.
Odpowiedz
7
@ koko
dnia 05.02.2015, 03:13 · Zgłoś
Mylisz się i to mocno. Ludzie są wykształceni a rynkiem kieruje nie wolny rynek tylko PO-polityka. Przykładem było wystąpienie Pitery w parlamencie w sprawie likwidacji via carpatia. Pooglądaj a zobaczysz jak PO-wcy podchodzą do ściany wschodniej.
Odpowiedz
5
@ kasia
dnia 05.02.2015, 11:42 · Zgłoś
Ludzie w Jaśle są bardzo dobrze wykształceni, wielu z nich pracuje w międzynarodowych korporacjach i robią tam błyskotliwe kariery. Dlaczego nie pracują w Jaśle? Bo nie ma tu dla nich żadnej oferty. Popatrzcie na kompetencje włodarzy tego miasta to znajdziecie odpowiedź na pytanie, dlaczego nie dopuszczą tu młodej konkurencji. Bo by ich ze stołków powysadzała.
Odpowiedz
5
@ JW
dnia 04.02.2015, 20:10 · Zgłoś
Wybory do esa dopomogły i odbiły się ćkawką w których przewodniczył Marek G oraz reszta psełdo działaczy związkowych, a teraz lament, gdzie jest ten pan co miał przyjechać na białym koniu.
Odpowiedz
2
@ już niedługo !!!!
dnia 04.02.2015, 20:05 · Zgłoś
nie będzie co sprzedać czy sprywatyzować a POlska będzie skansenem albo krajem pasterskim na wszystko brakuje kasy...
Odpowiedz
2
@ ala pawel kukiz
dnia 04.02.2015, 18:38 · Zgłoś
a wy dalej glosujcie na PO PIS SLD PSL donald juz pokazal nam druga irlandie sam ucuekl a merkel mu w tym pomogla. srendolino kupili a teraz zamykaja w takich [...] jak jaslo oddzialy pkp co by zaoszczedzic. 10 maja wybory na prezydenta od tego trzeba zaczac.
Odpowiedz
0
@ koko
dnia 05.02.2015, 03:10 · Zgłoś
Po ostatniej frekwencji w wyborach wygląda na to, że ludzie przestają już chcieć głosować.
Odpowiedz
1
@ ala pawel kukiz
dnia 05.02.2015, 09:12 · Zgłoś
a ci co glosuja to dalej na tych co byli i tak polsce dobrze zrobili rozsprzedali ja glownie niemcom
Odpowiedz
1
@ Morcipeusz Nieomylny
dnia 04.02.2015, 18:26 · Zgłoś
Sprzedać wszystko co państwowe. Otrzymane pieniądze przeznaczyć na fundusz emerytalny dla ludzi którzy to budowali i co najważniejsze obniżyć podatki.
Odpowiedz
3
@ jan
dnia 04.02.2015, 18:17 · Zgłoś
dołączcie do gorników taka garstką to [...]o zrobicie
Odpowiedz
4
@ edek
dnia 04.02.2015, 18:09 · Zgłoś
Koleś zrobi to co mu każą i nie bedzie zwracał uwagi na pracowników! Bo ich ma w dalekim poważaniu!!Liczy się tylko mandat!!!
Odpowiedz
-6
@ gosc
dnia 04.02.2015, 17:58 · Zgłoś
Mojego męża zakład jak zamykali i zwalnianie ludzi nikt im nie zapproponował pracy a tu im zaproponowano na Śląsku. Czyli źle nie mają. Trudno teraz wszystko zamykają i ludzie muszą emigrować albo w Polskę albo w świat.
Odpowiedz
5
@ tia
dnia 04.02.2015, 21:12 · Zgłoś
Czysta Polka! Pogratulować! Czysta zawiść, ja mam źle to dlaczego inni mają mieć lepiej! Niech ich też [...], a nawet bardziej za moje szkody! [...] pani w głowę ale ostrożnie by echo tej pustki wewnątrz nie rozniosło czaszki...
Odpowiedz
30
@ Dumny Jaślanin
dnia 04.02.2015, 15:50 · Zgłoś
Takie są skutki 25-lecia rządów złodziei i oszustów. Państwowe przedsiębiorstwa są zarządzane fatalnie przez niekompetentne osoby zarabiające grube pieniądze a tracą na tym zwykli pracownicy (górnicy, pielęgniarki, kolekarze itd).
Najgorsze jest w tym wszystkim to, że ludzie ogłupieni telewizyjną propagandą reżimowych stacji wybierają na zmianę tych samych oszustów myśląc że pis po sld psl to jakaś różnica. (to jedna banda postkomunistów)
Ludzie przejrzyjcie na oczy. Trzeba zmienić ustrój a nie [...] przy korycie.
Odpowiedz
5
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.02.2015, 15:22 · Zgłoś
Jadę sobie wczoraj do Rzeszowa nowexem a tu na przystanku koło Kauflandu za szpitalem do autobusu wsiada poseł Rzońca i nawet zapłacił za kurs całe 10 zł, dwoma monetami po 5 zł każda, czy to przypadek czy kampania wyborcza?
Odpowiedz
7
@ uczeń z Cegielnii
dnia 04.02.2015, 15:37 · Zgłoś
To poseł nie może sobie pojechać do Rzeszowa busem na lotnisko? Śmieszne. W czym on jest inny niż ty, że mu nie wolno bez uszczypliwości wsiąśc do busa i pojechać, bez posądzania o robienie kampanii? Litościiiiiiiiiii ludzie...
Odpowiedz
16
@ Max Szyderko
dnia 04.02.2015, 15:50 · Zgłoś
a co, agitował w busie ?
a może po prostu "nie mógł" jechać autem ;)
Odpowiedz
2
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.02.2015, 16:41 · Zgłoś
Ładnie to wygląda pan poseł wśród prostego tłumu, oni mogą sobie zamówić taksówkę
Odpowiedz
2
@ uczeń z Cegielnii
dnia 04.02.2015, 18:02 · Zgłoś
weź nie bredź, że poseł ma taryfą jechać do rzeszowa, bo narażasz się na śmieszność. Może od razu niech każdy z nich ma obowiązek kupić odrzutowiec, żeby nie razić "prostego ludu" swoją obecnością..
Odpowiedz
18
@ Nikki
dnia 04.02.2015, 15:18 · Zgłoś
Koleje, tak jak kopalnie, są oblepione setkami pasożytujących na nich spółek, które wyciągają z nich miliardy złotych. Proceder ten jest znany, lecz niezauważany przez skarb państwa, który jest właścicielem większości z nich - bo to się dzieje za jego przyzwoleniem. Prawdopodobnie ktoś przejmie produkcję jasielskiego zakładu, produkując drożej i gorzej - bo rachunek ekonomiczny nie ma tutaj znaczenia. A jak się już wszystko wydoi - to się sprzeda za parę złotych, najpewniej jakieś niemieckiej firmie. Trzeba się odwdzięczyć za parę stołków w Brukseli. Podobnie przecież było w przypadku stoczni - unijna komisarz Nelli Kroes zarzuciła nieuprawnioną pomoc publiczną nie tylko polskim stoczniom, ale także (w tej samej decyzji) niemieckim i francuskim. Różnica jest taka, że francuskie i niemieckie istnieją nadal - bo ich rządy odwołały się od tej decyzji - natomiast naszych już nie ma, po żenującym spektaklu ministra "zegarka" Nowaka i premiera Tuska z mitycznym "katarskim" inwestorem. Jak myślicie, kto przejął zamówienia polskich stoczni? Jest to element wg mnie planowego niszczenia polskiego przemysłu, z docelowym zadaniem stworzenia z Polski rezerwuaru taniej siły roboczej, gdzie nic swojego nie będzie produkowane. Bo u nas nic się nie opłaca - rolnictwo też. Sytuacja się zmieni już niedługo - od 1 maja 2016 roku cudzoziemcy będą mogli kupować ziemię bez ograniczeń. Jak już ją wykupią, to i rolnictwo zacznie być opłacalne.
Odpowiedz
19
@ dalej głosujcie na PO
dnia 04.02.2015, 17:36 · Zgłoś
Na rozkaz Brukseli Lewandowskie Buzki i Rynasiewicze POsprzedawali majatek Polski .
Żeby Niemiec i Francuz miał lepiej .
Odpowiedz
-8
@ PKP.
dnia 04.02.2015, 14:45 · Zgłoś
PKP. to konoec w Jasle trzeba bylo pracowac a nie wybierac PIS... teraz zle no to do PIS,
Odpowiedz
14
@ mo26
dnia 04.02.2015, 14:31 · Zgłoś
Teraz się ożywiłeś a gdzie byłeś w 1997 r. gdy Twój szef Senator Kogut i wielki krętacz Wilk rozp...li jasielską lokomotywownie. Za obiecane stołki klaskaliście wszyscy "wielcy" działacze "S". Teraz płaczesz a co robi słynny naczelnik Janusze W dalej jest kontrolerem a za Kioełbasy w latach 80 i początkiem 90 był tylko marnym dyspozytorem samochodowym i wyleciał do drogówki. Płacz płacz Mareczki
Odpowiedz
-2
@ kolejarz
dnia 04.02.2015, 22:50 · Zgłoś
A ty gdzie byłeś w 1997r co robiłeś żeby dyrekcja była w Jaśle byleś głównym księgowym!!! jak walczyłeś podkuliłeś ogon i odszedłeś. A do[...] się do Gorgosza to jest prawy człowiek i dobry związkowiec nie klaskał Kogutowi a tym bardziej Wilkowi. Nie znasz spraw to nie pisz głupot, Marek nie miał ani nie ma żadnego stanowiska jest tylko oddanym związkowcem. Takich związkowców więcej, jest prawy i nie przekupny wiem o czym pisze bo go dobrze znam. Na twoje komentarze mo26 nie odpisał ponieważ jest za ambitny a ty się uderz w [...] i pomyśl czy w 1997r nic nie mogłeś zrobić jako główny księgowy???- ja cie nie oskarżam ale przemyśl co piszesz o innych.
Odpowiedz
4
@ mo26
dnia 05.02.2015, 10:26 · Zgłoś
Widzisz Kolejarz byłem księgowym, pracowałem do dnia tak zwanej reorganizacji, nie podkuliłem ogona tylko przeszedłem do pracy w dyrekcji w Krakowie i tam dopiero zobaczyłem co znaczy wpływ jednego słusznego związku. Przez okres pracy byłem kontrolerem i widziałem jaki wpływ na prace zakładów miał senator i inni związkowcy z S którzy dla "dobra"ogółu robili co im pasowało. Czy Marek jest dobrym związkowcem to mam pewne obiekcje ponieważ dobry związkowiec to taki który walczy o ludzi nawet wtedy gdy zagraża to własnej egzystencji co przez okres podległości Sączowi zrobił Marek a co Janusz W. Ja w S byłem jednym z założycieli związku w latach 80 w UM Jasło, za obronie swoich poglądów wyleciałem z pracy i zostałem kolejarzem i przez okres pracy na hajcu toczyłem liczne spory z władzami lokomotywowni,czasami także spierałem się z Markiem gdy ten bronił spraw które nic nie wnosiły dla dobra załogi. Mimo to życzę mu aby teraz pokazał to co może i powinien zrobić człowiek odpowiedzialny za ludzi z którymi tyle lat pracował. Życzę powodzenia, ale to będzie bardzo bardzo trudne
Odpowiedz
13
@ sp
dnia 04.02.2015, 12:44 · Zgłoś
a tadziu dba tylko o siebie zalosny czlowiek
Odpowiedz
15
@ kolejarz
dnia 04.02.2015, 22:13 · Zgłoś
Stachaczyńskiego kupili dali mu posadę w radzie nadzorczej bierze kasę i ma gdzieś kolej [...] [...] wsadził na stanowisko w PKP za dobra kase.
Odpowiedz
44
@ kto
dnia 04.02.2015, 12:43 · Zgłoś
dzisiaj senatorowie i posłowie z naszego rejonu ...przede wszystkim biegaja po nielicznych juz zakładach pracy ktore pozostały w naszym rejonie i upychaja tam swoich ...pupilkow...
Odpowiedz
22
@ kto
dnia 04.02.2015, 12:40 · Zgłoś
najwiecej krzywdy wyrzadzili podkarpaciu tzw działacze zwiazkowi...ze słynnego zwiazku...hanba i wstyd..
Odpowiedz
4
@ mo26
dnia 04.02.2015, 14:37 · Zgłoś
szczera prawda
Odpowiedz
4
@ ziolo290
dnia 04.02.2015, 12:31 · Zgłoś
Artykuł z przyszłości, "Dziś, tj. w czwartek 5 lutego..." :)
Odpowiedz
17
@ hm
dnia 04.02.2015, 12:08 · Zgłoś
Senator Kogut nie pomoże?
Odpowiedz
21
@ Malkontent
dnia 04.02.2015, 12:30 · Zgłoś
Myśle ze na pewno pomoźe Pani Senator Zając Alicja
Odpowiedz
11
@ kto
dnia 04.02.2015, 13:05 · Zgłoś
daj spokoj człowieku wstyd...
Odpowiedz
9
@ parkowa
dnia 05.02.2015, 12:50 · Zgłoś
Pani Zając przecież uratowała tyle zakładów przed likwidacją!!?? Zabiera głos i walczy w każdej ważnej sprawie dziejącej sie na terenie powiatu!Co nie słyszycie?
Odpowiedz
1
@ land
dnia 05.02.2015, 13:26 · Zgłoś
To Kogutowi należy zawdzięczać likwidacji kolei w Jaśle. Od niego wszystko się zaczęło
Odpowiedz
7
@ hm
dnia 04.02.2015, 12:06 · Zgłoś
Ile było zarządów zw.zaw. w tej lokomotywowni?
Odpowiedz
1
@ mo26
dnia 05.02.2015, 10:56 · Zgłoś
wiesz tylko trzy " S" Związek branżowy i Maszynistów
Odpowiedz
34
@ Aaa
dnia 04.02.2015, 11:42 · Zgłoś
A co na to władzę lokalne z P. Miśkowiczem na czele. Pewno myślą o zalesieniu Jasła i okolic, sprowadzeniu żubrów z puszczy i innej zwierzyny, załatwieniu preferencyjnego kredytu dla jeszcze pozostałych tam ludzi na zakup łuków i strzał
Odpowiedz
15
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.02.2015, 15:09 · Zgłoś
Etatowy członek coś wymyśli on zna się na wszystkim
Odpowiedz
30
@ terapeuta
dnia 04.02.2015, 11:42 · Zgłoś
a ten na zdjęciu co taki zadowolony, z czego się cieszy???
Odpowiedz
28
@ mo26
dnia 04.02.2015, 14:35 · Zgłoś
bo sam w 1997 roku doprowadził do początku likwidacji lokomotywowni klaskał senatorowi Kogutowi za przyłączenie do Sącza
Odpowiedz
-6
@ kolejarz
dnia 04.02.2015, 23:00 · Zgłoś
A co mił płakać jak mu robili zdjęcie !!!
Odpowiedz
1
@ leon...
dnia 08.02.2015, 20:00 · Zgłoś
jemu bida nie grozi...umiał sie ustawić,
Odpowiedz
1
@ jaslanin
dnia 08.02.2015, 21:08 · Zgłoś
a co ma płakac jak to co komuna zbudowała im udało sie rozpi$#$#$#rdolic w kilku latach
Odpowiedz
16
@ :(
dnia 04.02.2015, 11:31 · Zgłoś
szkoda słów wszystko nagle poległo
Odpowiedz
1
@ jaslanin
dnia 08.02.2015, 21:17 · Zgłoś
tak poległo to co nasi [...]kowie ojcowie zbudowali oni rozwalili Jasło nie bedzie zaorane tylko zabetonowane całe zobacz ul Franciszkanska oraz ul. Słowackiego drzewa usuniete beton wylany Ale za to ul. Kraszewskiego woła o pomste do nieba była obowdnica została dziura na dziurze ale za to drzewka nie wycieli jak do dnia dzisiejszego a wytna bo juz maja nowy plan betonowanie
Odpowiedz
72
@ jer
dnia 04.02.2015, 11:26 · Zgłoś
zamknac wszystko w Jasle i zaorac. zreszta i tak za 10-15 lat nikogo tu nie bedzie
Odpowiedz
-54
@ Pitera
dnia 04.02.2015, 11:42 · Zgłoś
Podkarpacie i tak dostało juz zaa duzo dofinansowania
Odpowiedz
40
@ komoruski
dnia 04.02.2015, 11:45 · Zgłoś
Wygaszamy POlskę . By żyło się lepiej .
Odpowiedz
20
@ PiS obiecał
dnia 04.02.2015, 11:49 · Zgłoś
Przecież na Podkarpaciu zawsze rządził PiS z małą przerwą i to PiS zlikwidował połączenia Krosno - Sanok - Zagórz i Strzyżów - Rzeszów.
Mimo że przed wyborami jedna Pani z PiS obiecywała, że NIE dopuści aby odciąć południe województwa od północy potem chyba została wicemarszałkiem.

To PiS likwiduje kolej na południowym Podkarpaciu!!!

Co się dziwić TO lokalnemu PiSowi nie zależy na kolei.

A reszta to wyrachowana gra PiS.
Odpowiedz
19
@ jozin nie kłam
dnia 04.02.2015, 12:04 · Zgłoś
Kłamiesz . Zapominasz już o Mirku Karapycie ? O POśle Rynasiewiczu i Burym ???
Odpowiedz
16
@ PM
dnia 04.02.2015, 12:42 · Zgłoś
Przecież to własnie Rynasiewicz opowiadał kiedys ze prywatyzacja PKP pomoze jej stanać na nogi . Dzis widzimy jak staneła :)
Odpowiedz
21
@ Anna
dnia 04.02.2015, 12:51 · Zgłoś
Dokładnie , PIS prostestował kiedy PO prywatyzowało PKP Cargo . W Niemczech na ten przyklad narodowy przewoźnik kolejowy to największa firma państwo pilnuje by żedne rywatne ręce nie wlazły i nie rozwaliły tej firmy .
U nas PO PSL rozsprzedało wszystko , kolej , przemysł cięzki , górnictwo . Twierdząc ze sie nie opłaca . Dziwne ze innym krajom sie oplaca tylko u nas wszystko sie sprzedaje ... zeby załatac dziurę w budżecie .
Odpowiedz
4
@ Jaślanin
dnia 05.02.2015, 08:49 · Zgłoś
Co się czepiasz PiS-u! Przecież to PO-ki wykorzystują ostatnie tchnienie swoich rządów i na koniec chcą zniszczyć wszystko co się da. Ta pani K. nie należy do PiS-u. Na czas wyborów dostała płaszczyk od pani senator Z.
Odpowiedz
7
@ sowa
dnia 05.02.2015, 17:56 · Zgłoś
kochani, nie szukajcie pomocy u polytyków, sami widzicie który z zakładów w Jaśle istnieje - ŻADEN
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.