Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Czy grozi nam śmieciowy chaos?

50

Władze miasta chcą zrezygnować ze świadczenia usług odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych po nowych stawkach narzuconych przez ustawodawcę. To oznacza, że przedsiębiorcy będą zobowiązani do podpisywania umów na odbiór śmieci z firmą odbierającą odpady po cenach rynkowych. Jeśli tak się nie stanie, większy koszt utrzymania systemu spadnie na mieszkańca Jasła. Na ostatniej sesji radni miejscy nie podjęli uchwały w tej sprawie, niemniej do sprawy wkrótce będą musieli wrócić.

Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 19 lipca br. wprowadziła wiele zmian do gminnych systemów gospodarki odpadami, w tym zmniejszyła trzykrotnie stawkę za odbiór i zagospodarowanie śmieci od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. Obecnie na terenie miasta Jasła stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych selektywnie zbieranych wynosi: za pojemnik 120 l – 19 zł, 240 l – 38 zł, 1100 l - 159 zł, za kontener 7000 l – 899 zł. Stawki te ustalono w oparciu o faktyczne koszty obsługi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Jasła, w co wchodzi odbiór, transport, zbieranie, odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych, tworzenie oraz utrzymanie selektywnej zbiórki śmieci, obsługę administracyjną systemu, a także edukację ekologiczną. Stawki zgodnie z ustawą zmienią się w ten sposób, że właściciel nieruchomości niezamieszkałej zapłaci za 120 l pojemnik- 5,91 zł, 240 l -11,82 zł, 1100 l -54,18 zł, za kontener 7000 l – 344,78 zł. Różnica między tymi stawkami jest ogromna, a jak wiadomo, system gospodarowania odpadami musi się bilansować. W związku z tym, władze miasta dążą do wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych z miejskiego systemu gospodarowania odpadami, ponieważ ustalone opłaty nie pokryją kosztów odbioru śmieci. - Jeżeli faktycznie będziemy świadczyć usługę na rzecz nieruchomości niezamieszkałych w tej wysokości, jaka została nam narzucona przepisami ustawy, to pozostałe koszty będą musieli pokryć mieszkańcy. Czy to jest sprawiedliwe? Uważam, że nie, ale wszyscy wiemy, że obowiązuje zasada, że każdy płaci za to co produkuje i musimy o tym pamiętać – podkreślał Ryszard Pabian, burmistrz miasta Jasła.

 Co to oznacza dla przedsiębiorcy?

W przypadku podjęcia przez radnych takiej uchwały, która zmieni zasady odbioru odpadów komunalnych będą oni zobowiązani do zawierania umów z podmiotami odbierającymi śmieci po cenach rynkowych. Na poniedziałkowej sesji mieli oni wątpliwości co do proponowanego rozwiązania. - Podejmiemy tę uchwałę, z miejskiego systemu gospodarowania odpadami wyłączymy przedsiębiorców i do dalej? Moim celem głównie jest zwrócenie uwagi na fakt, że przy blokowiskach, gdzie są wiaty śmietnikowe pojawia się problem podrzucania śmieci, które odbywają się w nocy i o różnych porach dnia. Nie możemy sobie z tym poradzić. Mam wątpliwości, czy w przypadku wyłączenia przedsiębiorców tych odpadów nie będzie więcej – apelowała radna Bogusława Wójcik, która odwołała się do miasta Sanoka, w którym przedsiębiorcy mają możliwość wyboru albo pozostać w systemie miejskim albo zawierać umowy bezpośrednio z firmą odbierającą odpady.

Głos w tej sprawie zabrał Marcin Gustek, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Jaśle. Przypomniał, że różnica między miastem Jasłem a Sanokiem jest taka, że posiadają własną sortownię odpadów segregowanych. Co do podrzucania śmieci przyznał, iż faktycznie taki problem istnieje, niemniej uważa, że dzieje się tak w miejscach otwartych. - Jeżeli chodzi o podrzucanie odpadów, mamy taką sytuację, ale proszę zauważyć, że wiele wspólnot i mniejszych spółdzielni mieszkaniowych doskonale sobie z tym poradziło jak np. Spółdzielnia Mieszkaniowa Naftowiec. Na ich terenie nie ma podrzucanych odpadów, panuje porządek, wiaty są zamykane, a ludzie utożsamiają się z tymi miejscami i ich pilnują – przypomina M. Gustek. Radny Leszek Znamirowski nie do końca jest przekonany, czy aby zamykane wiaty sprawdzą się i dzięki temu unikniemy w mieście podrzucania śmieci. - Mimo, że te boksy będą zamykane sądzę, że firma będzie odbierała odpady wokół nich. Nie unikniemy tego problemu nawet jeśli Jasielska Spółdzielnia Mieszkaniowa dojdzie do wniosku, że trzeba je zamykać. Myślę, że grzech ekologiczny nadal będzie trwał i ta ustawa sejmowa, a jej konsekwencją podjęta przez nas uchwała będzie pogłębiać chaos śmieciowy – mówił L. Znamirowski. Radny Jan Pierzchała uważa, że Jasło potrzebuje własnej sortowni. - Apeluję, abyśmy wykorzystali środki unijne i poczynili starania w sprawie budowy sortowni odpadów na terenie niezamieszkałym poza miastem, bo jeżeli tego nie zrobimy to ten monopol nas będzie niszczył. Wnioskuję, aby w tym kierunku podążać i zabiegać o dofinansowanie do tej inwestycji, która jest niezbędna i konieczna. Od czegoś musi zacząć, bo jest to przyszłość nasza oraz naszych dzieci – zaznaczał radny.

Rada Miejska Jasła w miniony poniedziałek nie podjęła jednak uchwały uchylającej uchwałę w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych. Wniosek o zdjęcie jej z porządku obrad zgłosił radny Krzysztof Czeluśniak. Poparło go jedenastu radnych: Elżbieta Bernal, Krzysztof Czeluśniak, Robert Hap, Maria Kluz, Mariola Mazur, Jerzy Okarma, Jan Pierzchała, Małgorzata Rymarz, Józef Twarduś, Bogusława Wójcik, Leszek Znamirowski. Siedmiu radnych było przeciwnych: Iwona Dziedzic, Kazimierz Mikrut, Henryk Rak, Krystyna Sikora, Agnieszka Sobczyk, Marcin Węgrzyn i Bogdan Ziemba. Dwóch radnych wstrzymało się od głosu: Andrzej Czernecki i Andrzej Dybaś.

id

Reklama

Komentarze: 50

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kierowca 810
dnia 27.11.2019, 12:49 · Zgłoś
Do : Chore Państwo.
Przecież już jest tak jak piszesz.
Podatek płaci się od wysokości dochodu.
Idąc dalej twoim chorym tokiem rozumowania można wprowadzić
ceny w sklepie też zależne od dochodu.
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 22.11.2019, 13:56 · Zgłoś
Dawniej było od kubła.
Wystarczył jeden kubeł na miesiąc.
A teraz jest kontener.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 21.11.2019, 14:55 · Zgłoś
Dlaczego stawki za odpady nie uzależnić od wysokości dochodu, czy statusu społecznego - no bo przecież to ci co wieje zarabiają i posiadają kupują o wiele wiele...za dużo i szybko im się to nudzi, lub staje się niemodne - jeżeli nie wykorzysta tego ten, którego na to nie stać, to najzwyczajniej ląduje w śmieciach. Znowu dołożyć tym z najniższej półki ...???
Odpowiedz
3
@ Kierowca 810
dnia 21.11.2019, 14:32 · Zgłoś
Może kiedyś w przyszłości mieszkańcy miasta Jasła i okolicznych wsi wyrażą
zgodę i nie będą się sprzeciwiali budowie obwodnic przez zaproponowane
alternatywnie trasy obwodnic Warzyce - Kowalowy i Podzamcze - Topoliny.
Do tej pory na spotkaniach mieszkańcy powyższych miejscowości nie wyrazili
zgody na budowę zaproponowanych obwodnic i stanowczo się temu sprzeciwili.
A pieniądze przeznaczone na budowę jasielskich obwodnic poszły
do okolicznych miast i widać efekty.
Więc obwodnic w Jaśle nie będzie. I figa.
Odpowiedz
7
@ Jas
dnia 21.11.2019, 11:06 · Zgłoś
Zrożnicujcie ceny a smieci beda w lesie
Odpowiedz
11
@ internauta
dnia 21.11.2019, 10:10 · Zgłoś
O jakim chaosie Państwo piszecie. Przecież przez Jasło nie można przejechać . Mam pytanie czy jest jeszcze jakieś miasto prawie 30 000 na Podkarpaciu bez obwodnicy jak w Jaśle.
Odpowiedz
2
@ Rydaktor
dnia 21.11.2019, 19:51 · Zgłoś
Bogdan i jego ekipa Góra
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 21.11.2019, 09:32 · Zgłoś
Dlaczego narzekamy.
Przecież sami kupujemy i produkujemy śmieci i od nas zależy ilość śmieci.
Ilość śmieci pokazuje wyraźnie jak jesteśmy bogaci, że możemy nawet
pozwolić sobie na wydawanie pieniędzy na śmieci, które nam nie są potrzebne.
Jak mamy tak dużo pieniędzy na za kup śmieci to znaczy, że też mamy
pieniądze na ich utylizacje.
Uważam, że ilość śmieci się znacznie zwiększa więc ich wywóz powinien
też kosztować producenta śmieci czyli nas kilkakrotnie więcej.
Pożyteczne zagospodarowanie śmieci może się odbywać w różny sposób.
Odpowiedz
1
@ anna
dnia 21.11.2019, 17:26 · Zgłoś
[...], ty powinieneś płacić 100 razy krotnie
Odpowiedz
0
@ Cyco
dnia 21.11.2019, 09:15 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Cyco
dnia 21.11.2019, 09:14 · Zgłoś
To miasto to jedno wielkie wysypisko, zamiast płacić za śmieci to proponuję pod urząd miasta wywieźć może się obudza wtedy, a nie bezmyślne pomniki i naśladowanie kieszeni zaborcy co Watykan się nazywa, Polska po 89 nie odzyskała niepodległości, kolejny zaborca to państwo Watykan, obsiadlo nas i każe haracz płacić.
Odpowiedz
4
@ Gosc
dnia 21.11.2019, 08:31 · Zgłoś
Panie Znamirowski zamykane wiaty powinny być już dawno. Śmietniki zostały miejscem spotkań [...]. są [...] i obszczane. Myśli Pan że przyjemnością jest wyrzucać śmieci w kloacznych warunkach?? W Krośnie od dawna są zamykane śmietniki i jak widać się da.
Odpowiedz
8
@ mieszkaniec
dnia 21.11.2019, 08:49 · Zgłoś
Do kogo należą wiaty ?
Odpowiedz
14
@ qq
dnia 20.11.2019, 22:29 · Zgłoś
byle na pomniki było! może w tej trudnej sytuacji zrzucimy się na pomnik bardziej złoty lub pomnik kogoś bardziej świętego?
Odpowiedz
9
@ pewny
dnia 20.11.2019, 21:16 · Zgłoś
Pani Posłanka Maria Kurowska weszła w Sejmie do Komisji Infrastruktury i Ochrony Srodowiska i napewno problem śmieciowy rozwiąże. Będąc Burmistrzem Jasła uratowała Gamrat przed sortownią śmieci. A teraz mając duże możliwości działania zapewni pieniądze i sposób rozwiązania problemu korzystny dla wszystkich. Do boju Marysiu !
Odpowiedz
38
@ wątpiący
dnia 20.11.2019, 22:11 · Zgłoś
Tak,tak, i jeszcze wybuduje zaporę w Kątach, obwodnicę Jasła, nową drogę Pilzno-Jasło, zjazd z autostrady, kolej z Jasła do Dębicy, stadion dla Czarnych, Stację kolejową, kanalizację w swojej Gminie ... ha,ha,ha, ... miłej nocy !!! :)
Odpowiedz
-7
@ Rysiek
dnia 20.11.2019, 22:16 · Zgłoś
Gamrat się nie nadawał ale może tam gdzie puste pola na Górce Klasztornej będzie dobrym miejscem.
Odpowiedz
30
@ realista
dnia 20.11.2019, 22:39 · Zgłoś
Ludzie, nie bądźcie naiwni, nic nie będzie robione bo PiS rozdał pieniądze, a samorządy płacą za obietnice PiS zamiast inwestować. Pieniądze na Wasze zapory i inne "fanaberie" poszły na 500+ i inne 13-tki
Odpowiedz
17
@ Do pewnego i Ryśka
dnia 20.11.2019, 22:52 · Zgłoś
Na pewno to Pani K. będzie miała w głębokim poważaniu problem śmieciowy w Jaśle. Dlaczego? Przecież już go rozwiązała, to po co ma wracać do tematu. Pozostaje tylko zapłacić za tą decyzję - ale to już po stronie mieszkańców. To "uratowanie" przez wiele lat będzie się odbijać czkawką finansową i podrzucaniem odpadów do środowiska.

Wybudować taki obiekt można tylko i wyłącznie w terenach przewidzianych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego - a jedyne takie miejsce jest w uzbrojonym terenie przemysłowym tj. na Gamracie. Już widzę jak Pani K. tam inwestuje, ha, ha, ha!

Bajdurzenie o pustych polach (najlepiej dzikich, może na Kresach?) to sen chorej wyobraźni i nierealne mrzonki laików. W terenach odludnych, pozbawionych dojazdu, mediów i innej infrastruktury przemysłowej (bo to zakład, a nie rancho w dolinie) nikt przy zdrowych zmysłach takiej inwestycji nie planuje i nikt nie wprowadzi jej do planu przestrzennego, czy nie uzyska decyzji o warunkach zabudowy.
Proponujący taką lokalizację ma takie samo pojęcie o tym temacie jak Pani [...] śmiało może iść w politykę, populizm i demagogię.
Odpowiedz
-2
@ Do Rysiek
dnia 21.11.2019, 07:16 · Zgłoś
To złośliwość?Toksyczna woda z odpadów będzie spływać na Jasło centrum-może do Pana studni.Zdrowia życzę.
Odpowiedz
0
@ młody papież
dnia 21.11.2019, 07:31 · Zgłoś
Plany zagospodarowania miejskiego stworzyli ludzie, także ludzie mogą to zmienić. Dojazd, media i inną infrastrukturę też człowiek może wybudować. Decyzję też ludzie wydają. Także nawet na największym [...] może taka inwestycja powstać. Tereny odludne mogą zadowolić każdego, kto nie chce mieć wysypiska śmieci pod oknem.
Odpowiedz
-3
@ Popieram Ryska
dnia 21.11.2019, 09:10 · Zgłoś
sortownia winna być usytuowana całkowicie poza miastem z możliwości dojazdową przynajmniej z trzech stron.Gamrat nie spełnia tych warunków .
śmieci z Górki ,Warzyc,Hankówki,Sobniowa,Żółkowa itd...przejazd przez centrum miasta...ot co darmowa [...] !!!
Do Górki Klasztornej jest dojazd z czterech stron...popieram tę lokalizację...
Odpowiedz
3
@ Do młodego nie papieża
dnia 21.11.2019, 09:55 · Zgłoś
Naiwność (delikatnie mówiąc) tego komentarza jest porażająca.
Nie ma pojęcia "tereny odludne" . Zawsze, przy każdej lokalizacj,znajdą się protestujący, ekolodzy, czy np. nawiedzona nauczycielka.
Nikt racjonalnie, technicznie myślący nie będzie prowadził kilometry dróg, sieci, mediów itp. na odludzie, gdzie zwykle występują tereny chronione, parki, lasy, cieki wodne itp.
Wszystkie budowane tego typu instalacje lokalizowane są w pobliżu źródła odpadów i maksymalnie hermetyzowae. Jest to wiedza oczywista i logiczna nie tylko dla fachowców.
Technologie nie są problemem. Problemem jest [...] ekologiczna, co widać po komentarzach
wskazujących dzikie pola jako lokalizację.
Proszę spróbować wprowadzić jakąkolwiek nową (oprócz Gamratu) nową lokalizację.
Nikomu do tej pory się nie udało - z przyczyn oczywistych.
Odpowiedz
-3
@ młody papież
dnia 21.11.2019, 12:08 · Zgłoś
"Wszystkie budowane tego typu instalacje lokalizowane są w pobliżu źródła odpadów i maksymalnie hermetyzowae." - kto tu jest naiwny?
"Nikt racjonalnie, technicznie myślący nie będzie prowadził kilometry dróg, sieci, mediów itp. na odludzie, gdzie zwykle występują tereny chronione, parki, lasy, cieki wodne itp." - jakie parki, jakie lasy (dobrze,że na terenie Gamratu nie ma lasu)
"Nie ma pojęcia "tereny odludne" " - czyżby?
"Technologie nie są problemem" - zgadzam się, problemem jest odpowiednie wykonanie,, odbiory, użytkowanie i chęć zysku kosztem zdrowia i życia ludzi
Odpowiedz
-2
@ XTR
dnia 21.11.2019, 12:40 · Zgłoś
Panie Jaśnie oświecony ekologu !!! "tego typu instalacje lokalizowane są w pobliżu źródła odpadów " to proszę sobie zlokalizować na własnym podwórku jesli takowe posiadasz!!!

Lub na płycie rynku...bo według twojej fachowej logiki to tu jest centralne miejsc gdzie wszyscy będa mieli identyczną odległość dowozu a umiejscowienie będzie najbliżej"zródła odpadów" i do tego dojazd z każdej strony miasta !!!
Pozdrawiam z zadymionego Miasta.
Odpowiedz
1
@ Wujek Dobra Rada
dnia 21.11.2019, 20:03 · Zgłoś
Jako mieszkańcy powiatu jasielskiego, a może nawet i Jasła po prostu zgłoście do odpowiednich władz propozycję (pomysł) by zlokalizować taki zakład w terenach "odludnych".
Może uda się wam to co nie udaje się innym od co najmniej 20 lat, tj. znalezienie lokalizacji, która nie była by oprotestowana - w dowolnym miejscu, najlepiej na terenie powiatu jasielskiego.
Życzę powodzenia i trzymam kciuki.
Wujek Dobra Rada.
Odpowiedz
-8
@ Witam serdecznie
dnia 20.11.2019, 20:42 · Zgłoś
Nie nor grozi nam smieciowy chaos!poniewaz kazdy placi to ktos musi sie wywiązać!gdyby "Kowalski sie nie wywiazal poniósł by dotkliwą karę...bardzo dotkliwa...wiec niw bedzie chaosu!
Odpowiedz
25
@ Sędzia na tel
dnia 20.11.2019, 20:28 · Zgłoś
Efektem będzie kupa śmieci po krzakach
Odpowiedz
21
@ dobra zmiana
dnia 20.11.2019, 20:27 · Zgłoś
Lawina podwyżek w wyniku utrzymania władzy"jedynie dobrej zmiany" dopiero się zacznie. Śmieci to taki drobiazg. Generalnie już dzisiaj wiadomo, że od nowego roku wszyscy, czyli zwolennicy, neutralni politycznie polacy, opozycjoniści w/wym dobrej zmiany zapłacą w/g specjalistow "gorszego sortu" 30% więcej za wszystkie codzienne zakupy...
Odpowiedz
12
@ Kamera
dnia 20.11.2019, 20:19 · Zgłoś
Monitoring wielu by odstraszył od podrzucania śmieci. Kamera to stosunkowo mały wydatek.
Odpowiedz
1
@ Alek
dnia 20.11.2019, 20:19 · Zgłoś
Kto wymyślił takie [...] śmietniki? Te z białej cegły wyglądały estetycznie
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec
dnia 20.11.2019, 20:12 · Zgłoś
To dobrze,że uchwała została zdjęta z porządku obrad. Takie dokumenty należy dobrze przemyśleć zanim dołoży się nowe obciążenia na ludzi !
Odpowiedz
2
@ .
dnia 20.11.2019, 20:30 · Zgłoś
„Lewicę od prawicy różni wszystko, włącznie ze [...] do działań arytmetycznych: Prawica lubi dodawać i mnożyć. Lewica odejmować i dzielić...po równo!”
Henryk Sienkiewicz
Odpowiedz
4
@ Do mieszkaniec
dnia 20.11.2019, 20:34 · Zgłoś
A kto będzie myślał?
Odpowiedz
9
@ dobra zmiana
dnia 20.11.2019, 20:05 · Zgłoś
Dziwi mnie postawa radnych jaślan, którzy specjalizują się w zdejmowaniu projektów uchwał, które są wynikiem "twórczości ustawodawczej" jedynie słusznej władzy PiS z poparciem której jaślanie weszli do rady miejskiej.
Odpowiedz
13
@ fd
dnia 20.11.2019, 19:36 · Zgłoś
a polak gdzie byl?"???
Odpowiedz
6
@ Do fd
dnia 20.11.2019, 20:14 · Zgłoś
Rozeznanie w terenie.
Odpowiedz
7
@ Marcel
dnia 20.11.2019, 19:34 · Zgłoś
Eko-Max was skończy.
Odpowiedz
17
@ IT
dnia 20.11.2019, 19:20 · Zgłoś
Zobaczcie co dzieje się w śmietniku z tylu Bogumiła, firmy budowlane swoje śmieci wywalaja, opony z samochodów ciężarowych podrzucaja a ludzie meble przywożą. Może zamek cyfrowy by pomógł albo zamontujcie kamerę. Panie Administratorze co z tym zrobisz?
Odpowiedz
20
@ .
dnia 20.11.2019, 20:23 · Zgłoś
Każdy powinien płacić za swoje śmieci, a nie że będziemy zrzucać ciężar z jednych podmiotów na innych.
Odpowiedz
66
@ Sędzia na tel
dnia 20.11.2019, 20:27 · Zgłoś
Wszystko dzięki posłance z Dąbrówki
Odpowiedz
17
@ na zieloną trawkę
dnia 20.11.2019, 21:25 · Zgłoś
Trzeba na tym osiedlu wybrać nowego administratora bo ten się zasiedział na stanowisku i on już nic nie zrobi.
Odpowiedz
15
@ Pytam tych radnych RJS
dnia 20.11.2019, 21:41 · Zgłoś
Iwona Dziedzic, Kazimierz Mikrut, Henryk Rak, Krystyna Sikora, Agnieszka Sobczyk, Marcin Węgrzyn i Bogdan Ziemba. Dlaczego wielcy panstwo radni chca ograniczyć moje prawa wynikajace z ustawowych zapisòw jakim prawem
Odpowiedz
29
@ Nagroda
dnia 20.11.2019, 22:55 · Zgłoś
Posłanka otrzymała od suwerena nagrodę za "osiągnięcia" m.inn. w dziedzinie zagospodarowania odpadów. Teraz trzeba po niej posprzątać.
Odpowiedz
37
@ moja ocena
dnia 20.11.2019, 23:12 · Zgłoś
Posłanka z Dąbrówki będzie tak jak do tej pory chętnie bywać na Mszach, festynach. przecinaniu wstęg, imprezach strażackich, przyjmowaniu orderów etc. Nie musi nic robić tylko się uśmiechać i przemawiać. Taką ją kochają wyborcy i kochać będą, bezwarunkowo !
Odpowiedz
4
@ Pytam radnych z PSPP i Jaślan
dnia 21.11.2019, 09:55 · Zgłoś
Dlaczego radni Bernal , Kluz , Twarduś , Pierzchała , Znamirowski , Czelusniak , Rymarz , Wójcik , Hap , Mazur , Okarma przerzucają płatności przedsiębiorców za śmieci na mieszkańców ?? Wstyd tak dociążać mieszkańców kosztem przedsiębiorców.
Odpowiedz
10
@ Olaf
dnia 21.11.2019, 10:52 · Zgłoś
Pod Bogumił to faktycznie wsxyscy wożą co idzie, widzialam
ludzi z okolicznych wiosek jak podjeżdżają wiczorem z przyczepką
albo dostawczakami, czy monitoring w tym miejscu to naprawdę
rzecz nie do załatwienia??
Przecież całe Jasło obwieszone kamerami, a tam nie da rady?
Chyba że ktoś ma w tym interes, żeby takie dzikie wysypisko
istniało w srodku Jasła? Tylko dlaczego mieszkancy osiedla
maja płacić za innych?
Odpowiedz
-1
@ ser_dziurawiec
dnia 21.11.2019, 11:04 · Zgłoś
Teraz to by się zaczął [...] na mieście. Obecnie każdy sklepik ma podpisane z miastem iw jednym dniu tygodnia śmieciarka zbiera i od mieszkańców i od sklepików.
Proszę sobie wyobrazić że każdy podpisuje umowę z kim innym. Solkjasem, exomaxem i jeszcze innymi. Każdy zaczyna jeździć w inne dni i może się zdarzyć że śmieciarki będą różnych firm non stop krążyć po centrum -bo jeden do tego sklepiku drugi do tamtego. Oczywiście z żadniej nie będzie waliło [...] :)
Odpowiedz
4
@ stary
dnia 21.11.2019, 12:14 · Zgłoś
poprosić o pomoc p.poseł byłą burmistrz,ona zna temat a w podzięce za głosy pomoże.
Odpowiedz
1
@ yozef
dnia 23.11.2019, 12:23 · Zgłoś
zobaczcie co sie dzieje ze sortowanymi smieciami na szkolnej ,,,szok wszystrko laduja do jednej smieciarki ,,a tu hucza o sortowaniu boze przyjedzcie zobac\ycie , przyjezdzaja tak kolo [poludnia ,,,tak do godzjny 14 ,sami sie przekonacie ,,,
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.