Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

„Czy komuś potrzebny jest zbiornik Kąty-Myscowa?”

119

W poniedziałek w restauracji Imperial w Jaśle odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Fundację Greenmind. Aktywiści ekologiczni oraz zaproszeni przez nich eksperci m.in. do spraw przeciwpowodziowych opowiedzieli o negatywnych skutkach zbiorników dla ludzi, zasobów wodnych i przyrody. Pokazali, dlaczego zapory oraz zbiorniki są nieskutecznym, a także archaicznym rozwiązaniem w czasach katastrofy klimatycznej. W spotkaniu uczestniczyła przedstawicielka mieszkańców Myscowej przeciwnych budowie zbiornika Kąty-Myscowa.

Fundacja Greenmind zorganizowała konferencję prasową pn. „Katastrofa klimatyczna – czy zapory i zbiorniki łagodzą skutki powodzi i suszy? Czy komuś potrzebny jest zbiornik Kąty-Myscowa?”. W spotkaniu uczestniczyli: Celina Rataj, ekspert ds. gospodarki wodnej oraz Roman Konieczny, ekspert ds. ochrony przeciwpowodziowej, którzy przekonywali, że zbiornik nie ochroni przed powodzią Jasła, a tym bardziej Dębicy i Mielca. Głos zabrała również mieszkanka Myscowej Dominika Kościańska-Bomba, która w imieniu wszystkich osób przeciwnych budowie zbiornika wypowiedziała się na temat planowanej inwestycji.

Jacek Engel, prezes Fundacji Greenmind, były członek Krajowej Komisji ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko i Państwowej Rady Ochrony Przyrody oraz autor, współautor, redaktor ekspertyz i publikacji dotyczących gospodarki wodnej, ochrony przyrody oraz ocen oddziaływania na środowisko zwrócił uwagę na negatywne oddziaływanie zbiorników wodnych na ludzi, a także przyrodę. - Bariera fizyczna dla migracji ryb jest znana. Jak się buduje zapory ryby w górę nie mogą płynąć, ale już mniej się mówi o tym, że w momencie budowy zbiornika te cenne gatunki ryb, które występują w rzekach są zastępowane przez pospolite gatunki jeziorne. Połowa rodzimych gatunków ryb jest zagrożona głównie z uwagi na to, co człowiek zrobił rzekom. Budowa zbiornika wiąże się z tym, że dorosłe ryby, które nawet jeżeli pokonają zaporę przez przepławkę to trafiają do zbiornika stojącej wody. One kierują się nurtem, a w momencie kiedy trafiają do zbiornika zaczynają błądzić. Brak nurtu jest zgubny dla młodych ryb, które z kolei płyną w dół rzeki. Najczęściej są ofiarami ryb drapieżnych – podkreśla. - Ponadto budowa zbiornika ma wpływ na zmiany w dnie, czyli następuje zamulanie. Jeśli chodzi o ludzi to mamy zalane budynki i przymusowe wysiedlenia. Klasycznym przykładem są Myscowa, Kąty-Zagrody, część Polan i Krempnej. Oczywiście to powoduje kompletne zerwanie więzi społecznych. Oni żyli w przestrzeni uporządkowanej, każdy miał swojego sąsiada, nagle są wymieszani. Mamy również wysiedlenia pod budowę. Zalanie tego terenu pozbawia tych ludzi źródeł utrzymania. Są tam łąki, pastwiska, grunty orne czasem jakieś zakłady – ich likwidacja spowoduje, że ludzie stracą środki do utrzymania – dodaje prezes Fundacji Greenmind.

Zwrócił także uwagę na fakt, że budowa zbiornika ma wpływ na zasoby wody. Jak zaznaczył, w górnej części rzeki często występują podtopienia, z kolei poniżej zbiornika następuje obniżenie wód gruntowych. Jest niski poziom wód w studniach a łąki i pastwiska są przesuszane. Marta Wiśniewska, koordynator projektu „Obywatele dla Wody”, inż. środowiska, członek zarządu Fundacji Greenmind uważa, że zbiorniki nie są skutecznym rozwiązaniem w dobie katastrofy klimatycznej. Priorytetem powinny być działania realizowane w całej zlewni i oparte na naturalnej retencji. - To są rzeczy, które w całej zlewni pozwolą nam na łagodzenie skutków powodzi i suszy. Być może czasami one też nie wystarczą, a wtedy zastosowanie znajdować powinny jak w przypadku powodzi błyskawicznych indywidualne środki ochrony przeciwpowodziowych. Jeśli chodzi o działania z zakresu naturalnej retencji to mówimy o renaturyzacji rzeki i potoków czy oddawaniu przestrzeni rzekom. Działaniem, które powinno być wprowadzane w całej zlewni to jest też dostosowana gospodarka leśna, a priorytet stanowić funkcja wodochronna lasów – wyjaśnia M. Wiśniewska. - Zbiorniki nie są odpowiedzią na nawalne deszcze czy długotrwałe susze – dodaje.

Głos ekspertów

Celina Rataj jako ekspert ds. gospodarki wodnej przyglądała się zbiornikowi Kąty-Myscowa pod kątem bieżącego i prognozowanego zapotrzebowania na wodę w powiecie jasielskim. Analizy zostały opracowane na podstawie informacji znajdujących się w Banku Danych Lokalnych. Jak się okazuje, 66% wody jest wykorzystywanych na potrzeby komunalne, a 28% w przemyśle. - Z dokumentacji uzasadniającej budowę zbiornika zaprognozowano w maksymalnym wariancie, że będzie wzrost liczby ludności, 100 % zwodociągowanie, a zużycie jednostkowe na osobę będzie wynosiło 160 litrów na dobę. Wszystkie te dane, dla tego okresu, kiedy tworzono opracowanie są mocno zawyżone. W całym badanym przeze mnie okresie (2009-2018) zużycie wody w powiecie jasielskim zmniejszyło się – podkreśla C. Rataj. - W przemyśle nastąpił spadek o 32%, na potrzeby komunalne o 7%. Z prognoz GUS wynika, że do 2050 r. nastąpi spadek liczby ludności o 12 % - dodaje. Ekolodzy podkreślają, że to kolejny dowód na to, iż budowa zbiornika Kąty-Myscowa nie jest niezbędną inwestycją jeśli chodzi o zapotrzebowanie na wodę. Roman Konieczny, ekspert ds. ochrony przeciwpowodziowej odniósł się do kwestii, czy zbiornik ten jest w stanie ochronić ludzi przed powodzią.

 

-Zrobiłem mapę, na której zrobiliśmy modelowanie dla pracy zbiornika, które zostało przygotowane przez jednego z najlepszych ekspertów w Polsce od tego typu modeli i wyszło, że na wejściu do Jasła w okolicy Żółkowa będziemy mieli redukcję fali powodziowej 1% czyli tzw. stuletniej będziemy mieli 1,45 m. Robi to wrażenie. Problem polega na tym, że jak popatrzymy wzdłuż Wisłoki tam nic nie ma. Domy, które są zalewane przez wody 1%  są dopiero w Krajowicach i jest ich 47-48. - mówi R. Konieczny. Odniósł się również do opracowania zleconego przez Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, z którego wynika, redukcja fali w Mielcu i Dębicy w ocenie oddziaływania na środowisko jest pomijalna i wynosi 1%. - Trudno zatem sobie wyobrazić, aby cokolwiek pozytywnego wnosił zbiornik do ochrony ludzi, którzy mieszkają poniżej Jasła. Widać wyraźnie, że ten zbiornik ma niewielki wpływ na to co się będzie działo w stosunku do całości – dodaje.

„Zbiornik to kiełbasa przedwyborcza, która nas blokuje”

W spotkaniu uczestniczyła Dominika Kościańska-Bomba, która w imieniu większości mieszkańców Myscowej przeciwnych budowie zbiornika Kąty-Myscowa opowiadała o obawach i problemach, jakie czekają tych ludzi skazanych przez tę inwestycję na wysiedlenia. Przede wszystkim zwróciła uwagę na fakt, iż lokalna społeczność Myscowej żyje z rolnictwa polegającego na wypasach zwierząt. To główne źródło utrzymania ma im zostać odebrane na rzecz budowy zbiornika. - Nie ma dla nas żadnych alternatyw. W planach zbiornika, które nie zostały zatwierdzone, więc jest to dla nas jakaś mgła rozpuszczana między mieszkańców zaznaczono teren, gdzie mamy być teoretycznie wysiedleni na tzw. Górę Polańską – zaznacza pani Dominika. - Posiadamy ogromne areały ziemi, które potrzebujemy do życia, do wypasów i zachowania dobrostanu zwierząt. Wiele ludzi opiera się na rolnictwie ekologicznym. Mleko oddajemy do Jasienicy Rosielnej, a teraz jeszcze mamy oddawać do Mlekovity. Jak nas wysiedlą to nie będziemy mieć miejsca na wypasy. Jak mają żyć ludzie, którzy w przeważającej części są w średnim wieku? - pyta. - Mają mi zalać 6 ha, a mam ich prawie 10 więc nie wiem gdzie mi znajdą takie tereny. Nie chciałabym mieszkać przy jakieś autostradzie, bo mieszkam w spokojnym miejscu, hoduję konie, które potrzebują sporej przestrzeni – dodaje.

Mieszkańcy Myscowej czują się pomijani i traktowani po macoszemu. Nikt nie zaprosił ich do dyskusji ani nie zapytał ich o zdanie na temat planowanej budowy zbiornika Kąty-Myscowa. Większość mieszkańców, bo 119 osób spośród 158, które mają zostać przesiedlone podpisało się pod pismem, w którym wyrażają swój sprzeciw wobec realizacji tego przedsięwzięcia. Chcieliby się rozwijać, ale są blokowani przez inwestycję, która od lat jest wykorzystywana przez polityków i samorządowców przy każdych wyborach. Pismo z podpisami trafiło do Banku Światowego. - Większość ludzi nie wierzy w to, że ten zbiornik powstanie. To kiełbasa przedwyborcza, ale nas to blokuje, bo tereny wokół niesamowicie się rozwijają, ceny gruntów również rosną. Boimy się, bo rozpoczęło się wytyczanie gruntów pod Via Karpatia. Dochodzą do nas słuchy, że mieszkańcy nie są zadowoleni z wycen ziemi. W Beskidzie Niskim ceny również poszły do góry i boimy się, że nie dostaniemy właściwych wynagrodzeń za te przesiedlenia. Nie było też wstępnych kalkulacji dla nas ile możemy otrzymać średnio za 1 ha – martwi się pani Dominika.

Jak wspomina mieszkanka Myscowej, w ubiegłym roku byli zapewniani, że budowa zbiornika przyczyni się do rozwoju turystyki. Tymczasem otrzymała pismo z Ministerstwa Infrastruktury, z którego wynika, że na zbiorniku nie przewiduje się prowadzenia rekreacji ani elektrowni. Co więcej, poruszono również kwestię budowy zbiornika na obszarze Natury 2000. - Z punktu widzenia prawnego pierwszą decyzją, która ma być wydana jest to decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Od tej decyzji mogą się odwołać strony, czyli właściciele gruntów oraz organizacje pozarządowe uczestniczące w postępowaniu na prawach stron. Jeżeli zbiornik oddziałuje na cztery obszary Natura 2000 to zgoda na taką inwestycje może nastąpić, ale tylko pod określonymi warunkami. Te w przypadku zbiornika Kąty-Myscowa nie są spełnione, w związku z tym, jeżeli zostanie wydana taka decyzja to byłaby niezgodna z prawem – dodaje Jacek Engel, prezes Greenmind.

id

Reklama

Komentarze: 114

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Ewa
dnia 02.07.2021, 15:31 · Zgłoś
Proponuję po prostu pojechać w okolice gdzie pobudowali kiedyś takie zbiórki i pooglądać sobie efekty. Na krótką metę super, wszystko pod kontrolą a z czasem z jednej strony powysuszane wszystko, z drugiej nagłe powodzie po co [...]owniejszych deszczach. Pamiętacie co było wzeszłym roku jak dużo deszczu spadło na wyschniętą ziemię? Gdyby nie była taka sucha wchłonęłoby się, tak, jak woda się wchłania w lekko wilgotnego mopa a nie wyschniętego na wiór.
Odpowiedz
2
@ XDDDD
dnia 13.06.2021, 20:03 · Zgłoś
zalew bardzo by się przydał... już nawet komuniście wiedzieli, że jest potrzebny.
Odpowiedz
2
@ żołna
dnia 09.06.2021, 12:39 · Zgłoś
zalew potrzebny jest pawlusiowi i nie pytajcie dlaczego bo sie zdenerwujecie
Odpowiedz
-3
@ Yozef
dnia 09.06.2021, 10:07 · Zgłoś
Dla ztbytecznej zapory ...tu nie chodzi o zabezpieczemie przed powodzoa
Odpowiedz
2
@ Yozef
dnia 09.06.2021, 10:13 · Zgłoś
Tu chodzi o wode pitna dla 5 miast idz zobacz jaka wisloka bedzie w sierpmiu .struzka wody . Zas zbiornik zabezpieczy jaslo kolaczyce brzostek pilzno debica mielec .a woda bedzoe wspaniala gorska .powodz w jasle byla dlatego ze panowie ktorzy rzadzili wtedy zapragneli regat na zalewie w klimkowce napelnili zbiprnok na full i zaczely sie ulewme deszcze ...
I trzeba bylo [...] mase wody bo zbiprnik w klimkowce juz pekal . DLA CZYTAJACYCH ...CZY LTOS PONOOSL ZA TO KONSEKWENCJE ..
NIKT ...
I TO JEST W NASZEJ OJCZYZNIE STRASZNE .

ALE COZ
Odpowiedz
-1
@ js
dnia 09.06.2021, 12:05 · Zgłoś
Skad takie bzdury? Żadnych regat na Klimkówce nigdy nie było i nie mogło być, nie ma tam nawet przystani dla żaglówek. Zresztą po co podnosić poziom wody skoro dla żaglówki wystarczy 1,5 m? W tym czasie przez całe 2 tygodnie przed powodzią niemal bez przerwy lało jak z cebra nad jeziorem w Klimkówce nie spotkałeś nawet żywej duszy a co dopiero amatorów regat. Nawet nie dało się dojechać a nawet dojść do jeziora, bo drogi były rozmoknięte i zamieniły się w rwące potoki. Zbiornik napełnił się bo trzymano w nim aż wodę do przejścia fali powodziowej. Woda spuszczona z Klimkówki dopłynęła do Jasło dopiero pod wieczór, gdy fala powodziowa opadał. Konsekwencje to powinni ponieść opowiadający takie bzdury z panią burmistrz Kurowską na czele za fałszywe oskarżenie kierownictwa zapory o spowodowanie powodzi.
Odpowiedz
0
@ Yozef
dnia 11.06.2021, 07:19 · Zgłoś
O 9 rano fala z klimkowki dotarla do jasla .o o 4 byla w gorlicach
Odpowiedz
1
@ do @ Yozef
dnia 12.06.2021, 09:02 · Zgłoś
Mnie akuratnie o to chodzi. Mieszkam w Jaśle w dolnym biegu Wisłoki i mój dom został zalany w 2010 roku w części parterowej na ponad metr. Po dzień dzisiejszy ściany w pomieszczeniach na tej i wyższych kondygnacjach pokrywają się pleśnią. Pracownicy Klimkówki którzy gromadzili wodę na długi weekend, a później ją zrzucili bo zapora nie wytrzymywała naporu nie ponieśli żadnych konsekwencji za swą głupotę. Zapory są zbędne - nie te czasy i nie to myślenie.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 12.06.2021, 23:39 · Zgłoś
do yozef To nie była fala z Klimkówki tylko fala z Ropy i jej dopływów poniżej KJlimkówki: Sękówki, Moszczanki, Libuszanki, Sitniczanki, Olszynki, Bednarki.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 12.06.2021, 23:56 · Zgłoś
Dlaczego Gorlic Klimkówka nie zalała a Jasło tak - czyżby fala powodziowa jakimś cudem je ominęła? Trzeba było porządnie osuszyć mury a nie brać się do remontu miesiąc po powodzi. Mury przesiąknęły wodą bo stały ponad dobę w wodzie ponieważ nie potrafiono jej spuścić a władze miejskie dopiero w następny dzień zgłosiły wniosek do KZGW o zgodę na przerwanie wałów. Gdzie masz dowody, że w Klimkówce gromadzono wodę na długi weekend? A niby po co mieliby ją gromadzić? Z pewnością są mądrzejsi od ciebie. A to gdy nie było zapór to nie było powodzi?
Odpowiedz
-1
@ zbyteczna zapora
dnia 09.06.2021, 08:44 · Zgłoś
Budowa zapory jest wymysłem "infantylnych ludzi" myślących wyłącznie o sobie. Ci ludzie mają tylko na uwadze to, że - cytuję: "popływają tam łódkami". Zapora nie zabezpieczy Jasła przed katastrofą powodzi tak jak to miało miejsce w 2010 roku z przyczyn Klimkówki. Skutki tamtej powodzi są po dziś dzień widoczne i odczuwalne. Zalane budynki nadal są zawilgocone i nie wiadomo kiedy to ustąpi. Tzw. politycy przed wyborami nie powinni grać ludźmi "płytko myślącymi".
Odpowiedz
0
@ js
dnia 09.06.2021, 11:47 · Zgłoś
A co miała Klimkówka do zalania Jasła? Wodę z Klimkówki zaczęto spuszczać o 10 rano, fala powodziowa przeszła przez Gorlice już o 4 rano czyli 6 godz. wcześniej, do Topolin dotarła o 9 rano czyli godzinę wcześniej. Budynki są zawilgocone bo trzeba było je porządnie osuszyć a nie brać się do remontu 2 tygodnie po powodzi.
Odpowiedz
1
@ do js
dnia 11.06.2021, 09:22 · Zgłoś
Mieszkasz w bloku to się nie wypowiadaj jak "porządnie osuszyć" budynek. Nie znasz się to nie pisz bzdur.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 13.06.2021, 08:30 · Zgłoś
A skąd wiesz gdzie mieszkam? Akurat nie mieszkam w bloku tylko w domu ze starej dobrej przedwojennej cegły na zaprawie wapiennej i i tak osuszać trzeba było przez 3 miesiące przy pomocy urządzenia odsysającego wilgoć. No ale mam teraz porządnie osuszony budynek i zero wilgoci.
Odpowiedz
6
@ ha ha ha
dnia 09.06.2021, 01:21 · Zgłoś
Jak nie chcecie zapory to po jakiego [...] głosowaliście na pisowców obiecujących zaporę???
Odpowiedz
3
@ Balans do Jan
dnia 08.06.2021, 22:45 · Zgłoś
ok. 20 lat temu fala powodziowa w Myscowej porwała samochód z drogi. W samochodzie była pięcioosobowa rodzina (w tym czwórka dzieci). Przykro było czytać jedną klepsydrę na której
było tyle Imion. Ostatnie ciało znaleźli pod Krajowicami.
Odpowiedz
0
@ Lola
dnia 08.06.2021, 23:05 · Zgłoś
A czy to nie przypadkiem bylo spowodowane spuszczeniem duzej ilosci wody ze zbiornika w Krempnej ? Jesli mowimy o tym samym wypadku
Odpowiedz
5
@ js
dnia 08.06.2021, 23:33 · Zgłoś
Czegoś równie [...] już dawno nie czytałem. Ile można spuścić wody ze zbiornika w Krempnej? Pewnie nie widziałaś go na oczy.
Odpowiedz
1
@ sens
dnia 09.06.2021, 09:15 · Zgłoś
a widziałeś ten zbiornik 20 lat temu ?
Odpowiedz
1
@ sens
dnia 09.06.2021, 09:21 · Zgłoś
Miał ponad 110 tys m3 pojemności
Odpowiedz
2
@ js
dnia 09.06.2021, 11:39 · Zgłoś
Widziałerm i 40 lat temu i 20 lat temu. Co to jest 110 tys. m sześć? Nawet jeśli taka zapora by pękła do samego spodu to zalałoby co najwyżej część Krempnej a w Polanach rzeka co najwyżej wyszłaby z koryta.
Odpowiedz
-4
@ Seba
dnia 08.06.2021, 22:45 · Zgłoś
Zbiotnik Kąty Myscowa jest nam niezbędny. A ci ekolodzy zapraszam dam worki na śmieci i zbirać śmieci zbrowów. Przynajmniej coś zrobicie dla ekologi .
Odpowiedz
-7
@ Yozef
dnia 08.06.2021, 22:29 · Zgłoś
Jan dopiero wyszedles ze szpitala i piszesz glupoty .zbiornik to KONIECZNOSC
Odpowiedz
1
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 22:48 · Zgłoś
Tak, wanna lub przynajmniej brodzik.
Odpowiedz
13
@ JAN
dnia 08.06.2021, 21:51 · Zgłoś
Dla mnie to bezsens budowa tego akwenu.Nigdy,powtarzam nigdy od strony Wisłoki w miejscu budowy nie było zagrożenia powodziowego dla Jasła.Postudiujcie żródła.Problem jest w Ropie.Idiotyczne rozwiązania inżynieryjne tyczące się wałów...I te mające być zmarnowane pieniądze z Kąty-Myscowa winno się wykorzystać na foldery budowane poza Bieczem w kierunku J.asła...To jest rozwiązanie problemu powodzi dla miasta.Inaczej będzie to kolejna"udana" i "oczekiwania społecznie" inwestycja jak na Kwiatowej...Czyżby myślenie w jaśle było chorobą???
Odpowiedz
1
@ js
dnia 09.06.2021, 01:34 · Zgłoś
Poldery nie foldery znafco!
Odpowiedz
-6
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 21:45 · Zgłoś
Wejdź na ich stronę i poszukaj. Na pewno się nie rozczarujesz, bo pobawią się żydowsko brzmiące nazwisko.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 21:45 · Zgłoś
*pogawia się
Odpowiedz
-3
@ Ekoterrorysta
dnia 08.06.2021, 21:34 · Zgłoś
Ja ma pytanie. Kto płaci takim fundacjom jak Greenmaind. I sprawa już się rypła.
Odpowiedz
1
@ poiuy
dnia 08.06.2021, 21:23 · Zgłoś
czy potrzebny jest komuś zbiornik w kątach?
takkkkkkk-przed wyborami
Odpowiedz
22
@ [...]
dnia 08.06.2021, 19:52 · Zgłoś
Ekologia jest przyszłością cywilizacji.
Odpowiedz
12
@ jas
dnia 08.06.2021, 20:33 · Zgłoś
masz [...] racje ale nasze społeczeństwo nie mysli ekologicznie. Wystarczy popatrzec na ilość śmieci w lasach nad rzekami . Za śmieci zapłacili ale i tak wyrzuca do lasu , bo [...]ek tak robił i ojciec...
Odpowiedz
3
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 20:45 · Zgłoś
Jestem pewien, że wystarczyłoby przedefiniować „grzech przeciwko naturze” i nadać zjawisku wagę przpisywaną obecnie cielesności, a natychmiast wszystko by się zmieniło. Wreszcie [...] na coś by się przydał.
Odpowiedz
-16
@ mrX
dnia 08.06.2021, 19:46 · Zgłoś
Jaka szkoda, ze ekolodzy nie pojawili się już w epoce kamienia łupanego. Do dziś mieszkalibyśmy szczęśliwi w jaskiniach, bez kłopotów z tą całą cywilizacją.

Za ile kasy Fundacja Greenmind odstąpi od protestów?
Odpowiedz
8
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 19:54 · Zgłoś
Ty najwyraźniej wciąż nie wyszedłeś z jaskini.
Odpowiedz
-1
@ Fundacja Greenmind
dnia 10.06.2021, 02:18 · Zgłoś
Bardzo ciekawa teza. Poprosimy o precyzyjne sformułowanie oferty, z podpisem i adresem. Być może umożliwi nam to zawiadomienie prokuratury, albo wejście na drogę sądową. Anonimowe insynuacje i pomówienia w internecie nic nie kosztują. [...] tak mają
Odpowiedz
29
@ QQrQ
dnia 08.06.2021, 19:30 · Zgłoś
NIE dla zapory!
Odpowiedz
-15
@ PiS Lewica Targowica
dnia 08.06.2021, 19:13 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
25
@ On
dnia 08.06.2021, 17:02 · Zgłoś
Pierwsze mieszkancy powinni sie wypowiedziec bo to ich tereny ich praca rodzina i to wszystko co od pokolen zapracowali
Odpowiedz
4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 19:55 · Zgłoś
Ziemię tylko pożyczamy.
Odpowiedz
2
@ Lola
dnia 08.06.2021, 23:06 · Zgłoś
W artykule jest mowa o podpisach... ciekawe...
Odpowiedz
-30
@ Yozef
dnia 08.06.2021, 17:00 · Zgłoś
Zbiornik katy myscowa to koniecznosc jaslo kolaczyce brzostek pilzno debica mielec
Odpowiedz
-32
@ Yozef
dnia 08.06.2021, 17:05 · Zgłoś
Jaslo kolaczyce brzostek pilzno debica i mielec nieflugo nie beda mialy wody .idzie w przyszlosci ogromns susza . Na Dunajcu tez protestowalii gorale zalatwoli to po swojemu .oczywiscie tutaj jest lobby lemkowskp bojkowskie ale oni cale zucie popelniaja i popelniali bledy stad byla AKCJA WISLA .ALE POWROCILI I ZNOW ROZRABIAJA .katy myscowa i zbiornik to KONIECZNOSC
Odpowiedz
0
@ oro
dnia 09.06.2021, 16:17 · Zgłoś
To niech tam budują zapory.
Odpowiedz
-14
@ Mieszkaniec gminy Krempna
dnia 08.06.2021, 16:54 · Zgłoś
Pani Bomba kupując dom i pole w ubiegłym roku dobrze wiedziala o planowanym zbiorniku.Pytam po co osiedlała się na terenie który ma być zalany?Uwarzam że w tej wsi jest dużo mądrzejszych ludzi którzy mogli by się wypowiedzieć i reprezentować tamtejsze społeczeństwo.
Odpowiedz
4
@ Dominika
dnia 08.06.2021, 23:09 · Zgłoś
Reprezentowalam tych , ktorzy sa przeciwni inwestycji. A podpisy zostaly zebrane jeszcze w tamtym roku.
Odpowiedz
0
@ Ghhhhh
dnia 08.06.2021, 16:52 · Zgłoś
Najlepszy zbiórnik to zbiornik tv :)
Odpowiedz
-25
@ Zaigłowanym Wstęp Wzbroniony !!!
dnia 08.06.2021, 16:29 · Zgłoś
Pani Bomba powinna się rozbroić i iść na emeryture a nie piezrzyć o ociepleniach klimatu, bo to bajka wymyślona przez oszusta Al Gora.
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 16:39 · Zgłoś
Nawet pisowska TV nie neguje ocieplenia. Tyle że widzi w nim szanse gospodarcze, np. krótsze szlaki transportowe. Tylko bić i patrzyć, czy równo puchnie.
Odpowiedz
-29
@ Obserwator
dnia 08.06.2021, 16:21 · Zgłoś
Każdy sposób by dowalić PiSowi za niemieckie
pieniądze jest dobry
Odpowiedz
28
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:38 · Zgłoś
Piszemy i mówimy o tym, że zbiornik nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, a jego budowa to marnotrawstwo naszych (polskich podatników) pieniędzy. I nie ma tu żadnego podtekstu politycznego, bo nie ma znaczenia, czy pieniądze publiczne chce utopić PiS, PO, PSL. Konfederacja czy Lewica. Czy @Obserwator nie zna ważniejszego i bardziej potrzebnego celu w regionie, na które można by spożytkować te 3 mld, które będzie kosztował zbiornik?
Odpowiedz
10
@ 3 mld
dnia 08.06.2021, 17:13 · Zgłoś
owszem - oddać kurskiemu na film o kacyńskim bochateże
Odpowiedz
15
@ jas
dnia 08.06.2021, 20:29 · Zgłoś
Jeżeli zbiornik powstanie to też min.za niemieckie pieniądze, więc jako rozsadny człowiek nie odrzucam ręki która daje . A PiS "daje" ale nasze a nie swoje
Odpowiedz
3
@ był (pseudonim)
dnia 08.06.2021, 15:44 · Zgłoś
W pobliżu Jasła nie ma zbiornika wodnego umożliwiającego kąpiel rekreacyjną
mieszkańców. O pływalni nie pisze.
Odpowiedz
30
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:10 · Zgłoś
Pływalnia ma sens, byłaby czynna cały rok. W zbiorniku, w którym dopuszczalne zmiany poziomu wody mogą wynieść nawet 23 m, trudno sobie wyobrazić rekreację, w tym kąpiele. No bo gdzie np. miałby być ten pomost? Na poziomie minimalnego piętrzenia (333 m n.p.m. , czyli 2 m poniżej poziomu parkingu koło remizy w Myscowej) czy na poziomie normalnego piętrzenia: 350, 7 m n.p.m. , czyli 4,5 m powyżej poziomu gruntu koło kościoła)? A maksymalny poziom piętrzenia to poziom kalenicy dachu kościoła.
Odpowiedz
-3
@ ABSOLUT
dnia 08.06.2021, 16:21 · Zgłoś
Jak ktoś chce się wykąpać to wchodzi do wody i tyle, a poziom m n.p.m. ma gdzieś!
To chyba zeromind.
Odpowiedz
23
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:32 · Zgłoś
Polecam wycieczkę do Uścia Gorlickiego i kąpiel w zbiorniku Klimkówka
Odpowiedz
4
@ ABSOLUT
dnia 08.06.2021, 22:36 · Zgłoś
A ja polecam zalew w Rożnowie, miła atmosfera i sandacze. Poziom wody zmienny,
i co z tego?
Odpowiedz
2
@ js
dnia 09.06.2021, 11:33 · Zgłoś
W zbiornikach w Solinie czy Niedzicy panie Greenmind są jeszcze większe wahania poziomu wody i jakoś ludzie się kąpią, uprawiają sporty wodne a nawet trzymają własne żaglówki. Polecam wycieczkę chociażby do Polańczyka czy Czorsztyna. Akurat Uście Gorlickie znajduje się przy cofce zbiornika, gdzie jest płytko i błotniście a do tego pełno komarów. Natomiast przystań kajakowa znajdowała się do niedawna się w Klimkówce, około 1 km powyżej zapory.
Odpowiedz
-22
@ Amanda
dnia 08.06.2021, 15:44 · Zgłoś
Smiechu warte ,, przedstawicielka" dobre ta kobieta sprowadziła się do tej wsi niedawno a głos zabuera jakby tam od pokoleń mieszkała. Mieszkańcy w większości chcą zbiornik bo mają dość życia w próżni. Najbardziej to krzyczą Ci przyjeżdżający na protesty Patrząc na zdjęcia z protestu to nie ma tam nikogo z mieszkańców.
Odpowiedz
40
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:02 · Zgłoś
119 osób z 50 domów skazanych na zalanie w Myscowej, Kątach-Zagrodach, Polanach i Krempnej podpisało oświadczenie, że nie zgadzają się na budowę zbiornika i wysiedlenia. To ile wynosi ta większość, która jest za zbiornikiem? A swoją drogą, jak ktoś chce się stamtąd wyprowadzić, to jakie są przeszkody, żeby zrobić to już?
Odpowiedz
-18
@ Obserwator
dnia 08.06.2021, 16:32 · Zgłoś
Czego wasza fundacja ani podobne nie protestowali jak budowali
zapory w Chinach miliony osób straciło domy i
nikt ich losem się nie przejmował
Odpowiedz
28
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:46 · Zgłoś
Zdecydowanie nas @Obserwator przecenia. Na budowę zapór w Chinach nie mamy żadnego wpływu. A jako polska organizacja, działając w oparciu o prawo polskie i Unii Europejskiej, w Polsce mamy szansę na zrobienie czegoś pożytecznego. Dla przyrody i dla ludzi. I proszę sobie darować komentarze o robieniu z Polski skansenu itp. , bo my nie mieszkamy w ziemiankach, nie żywimy się korzonkami i z radością korzystamy z dobrodziejstw cywilizacji.Trzeba było przyjechać w sobotę lub niedzielę do Myscowej, to byśmy mogli porozmawiać.
Odpowiedz
-17
@ odszkodowanie
dnia 08.06.2021, 16:48 · Zgłoś
Podpisali oświadczenie, bo chcą jak najwięcej kasy wydębić. Nawet ryba z Wisłoki to rozumie..
Odpowiedz
-4
@ Ano
dnia 08.06.2021, 17:32 · Zgłoś
A co powiecie na sterty eternitu zalegający po wsiach,a kuku.
Odpowiedz
-29
@ PiS Lewica Targowica
dnia 08.06.2021, 19:00 · Zgłoś
Spadajcie do warszawki [...] ekoterrorystyczne [...]. Nikt was tu nie chce
Odpowiedz
5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 19:51 · Zgłoś
To ilu Cię jest?
Odpowiedz
16
@ jas
dnia 08.06.2021, 20:27 · Zgłoś
do PiS Lewica-Typowe pisowskie podejście do dyskusji i do ludzi o innych poglądach. Obrazanie ludzi, brak metorycznych dowodów, prymitywizm wypowiedzi. Obraziłem ? nie? a chciałem
Odpowiedz
0
@ PiS Lewica Targowica
dnia 08.06.2021, 21:24 · Zgłoś
PiS To Lewica,, jesteś aż tak zaślepiony ze nawet tak prostej rzeczy nie widzisz!!
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 08.06.2021, 22:18 · Zgłoś
Dlaczego się wstydzisz przyznać, że jesteś z Konfederacji?
Odpowiedz
2
@ Patryk
dnia 09.06.2021, 08:00 · Zgłoś
Proszę zająć się zbieraniem pieniędzy na miejsce do rozpijania społeczeństwa. Hawanka musi zniknąć z mapy Jasła.
Odpowiedz
-1
@ kat
dnia 09.06.2021, 08:58 · Zgłoś
Z 50 domów? to w 2010 w dwóch blokach tylko w Jaśle więcej ludzi straciło dorobek życia przez to rzeczkę! [...] do roboty a nie truć ludziom [...]Ta ekologia to mieszanie w głowach np oszczędzaj wodę podczas kąpieli itp- przecież ta cała woda wraca do rzeki i jeszcze ludzie przy okazji mają pracę w oczyszczalni. Tylko rolnicy ,którzy nawadniają ziemię zaburzają cykl przepływu wody. A kto najwięcej: USA, Chiny, Hiszpania, Włochy, Francja. Polski nawet na liście nie ma!
Odpowiedz
-2
@ Fundacja Greenmind
dnia 10.06.2021, 02:09 · Zgłoś
W 2010 powódź w Jaśle była spowodowana wezbraniem na Ropie - już była o tym mowa w tej dyskusji. Powtórzę - na Ropie, na której jest zbiornik Klimkówka. Do zakładania łąk kwietnych i oszczędzania wody podczas kąpieli i mycia zębów namawiają Wody Polskie. #ObywateledlaWody piszą i mówią o rzeczywistych problemach dotyczących zasobów wodnych kraju.
Odpowiedz
2
@ kat
dnia 10.06.2021, 10:17 · Zgłoś
A na Wisłoce to co? może w korycie było? Obserwowałem bo mnie to dotyczyło. W momencie gdy przyszła fala z Ropy na Wisłoce był najwyższy stan brakowało metra do korony wałów. Gdyby była zapora na Wisłoce i dobra koordynacja to fala Ropy zmieściła by się w korycie na złączu a nie przelała nad wałem koło basenu wystarczyło by aby Przytrzymać falę na Wisłoce o 1 godz bo po tylu ropa już opadła. Wszyscy mówią o łapaniu deszczówki a zatrzymanie wody w rzece na okres suszy jest beee. Brak logiki pseudo ekologów. A pro po to może być dobry interes dla tubylców aby wyrwać się z tej dziury a zostawić sobie grunty na przyszłe inwestycje a nie ciągle narzekać!
Odpowiedz
14
@ ABSOLUT
dnia 08.06.2021, 14:58 · Zgłoś
Z tego lania wody od lat to można pięć zbiorników wybudować, wybory idą!
Odpowiedz
-24
@ Jaślanka
dnia 08.06.2021, 14:16 · Zgłoś
Znowu [...] ekolodzy, wszystko jest ważne: ryby, myszy, komary ale nie ludzie
Odpowiedz
2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 14:23 · Zgłoś
Bo to nagle nie przez Twoją chałupę ma na przykład przebiegać autostrada. A jakby miała, to Cię nie zaleją żywcem betonem. Do rzeźni też nikt nie ma Cię zamiaru sprzedać... Można wymieniać.
Odpowiedz
29
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:27 · Zgłoś
Proponuję jeszcze raz przeczytać artykuł, a szczególnie to, co mówili eksperci. Cała konferencja była głównie o ludziach. Może czas zacząć rozmawiać o faktach i liczbach. I zwracam uwagę, że ustawa o ochronie przyrody, to taka sama ustawa i obowiązuje tak samo, jak ustawa Prawo budowlane i wiele innych ustaw.
Odpowiedz
0
@ Seneka Młodszy
dnia 08.06.2021, 16:57 · Zgłoś
Ekspert to zdaje się taki ktoś, który reprezentuje poglądy tego, kto mu za to płaci. Bo pewnie eksperci drugiej strony mówiliby dokładnie odwrotnie to co mówią wasi eksperci?
Odpowiedz
0
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 17:48 · Zgłoś
A prawda leży tam, gdzie leży i można do niej dotrzeć.
Odpowiedz
27
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 18:21 · Zgłoś
W opracowaniu wykonanym dla Wód Polskich obniżenie fali powodzi 1% w przekroju Krajowice jest jeszcze mniejsze - 25 cm (wg obliczeń A. Kruszewskiego - 40 cm). Ekspertyzy nie zawierają poglądów, zawierają fakty i liczby. I tym się różnią od deklaracji i wypowiedzi polityków.
Mapy ryzyka powodziowego są powszechnie dostępne i każdy może sprawdzić.
Za żadną z ekspertyz, które cytujemy, Fundacja Greenmind NIE płaciła.
Odpowiedz
-17
@ Seneka Młodszy
dnia 08.06.2021, 19:04 · Zgłoś
Każdy powołuje takich ekspertów, by uzasadnili jego pogląd! Wasi eksperci uzasadniają wasz pogląd, eksperci powołani przez Wody Polskie ich pogląd! Głupoty o tym, że wasi eksperci są niezależni to proszę sobie zostawić na spotkanie z kolektywem Siostry Rzeki czy Bracia Potoki.
Odpowiedz
6
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 20:03 · Zgłoś
Sugerujesz, jakobu zbiornik sam w sobie był środowiskowo neutralny? Naprawdę nie można takich rzeczy ustalić? To, co piszesz, to broń obosieczna. Bez sensu.
Odpowiedz
2
@ Eksperci
dnia 08.06.2021, 21:59 · Zgłoś
Który z tych "ekspertów" jest profesorem hydrologii na jakiejś poważnej uczelni (UW, [...], AGH)?
Odpowiedz
0
@ js
dnia 09.06.2021, 11:19 · Zgłoś
Po pierwsze panie Greenmind przekrój Krajowice znajduje się poniżej ujścia Ropy i Jasiołki, gdzie przepływ jest ponad 4 razy wyższy niż na Wisłoce przed ujściem Ropy a po drugie to mapami zagrożenia powodziowego to można [...] podetrzeć, czego dowiodla powódź w 2010 r. Zanim coś się chlapnie radziłbym zapoznać się przynajmniej z mapą turystyczną a nawet drogową.
Odpowiedz
-24
@ ORP
dnia 08.06.2021, 14:10 · Zgłoś
Kto finansuje tą organizację i co za ludzie nią
kierują czego nie protestowali jak czaskoski
Polskę [...]m zarzucał
Odpowiedz
28
@ Ent
dnia 08.06.2021, 14:42 · Zgłoś
Tak, Trzaskowski sam kurek odkręcił. Zanim się coś napisze, to warto sprawdzić kto zbudował wadliwy kolektor przez Wisłe.
Odpowiedz
17
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 15:54 · Zgłoś
Sprawozdania Fundacji są na naszej stronie BIP i każdy nawet średnio ogarnięty internauta może je tam znaleźć. Ponadto pisze się "tę" a nie "tą" oraz "dlaczego", a nie "czego".
Odpowiedz
5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 20:51 · Zgłoś
[...] się gniewa pewnie dopiero wtedy, kiedy niszczymy jej dzieło.
Odpowiedz
-2
@ Obserwator
dnia 09.06.2021, 12:11 · Zgłoś
Kolektor zbudowała ekipa PO
Odpowiedz
2
@ js
dnia 09.06.2021, 14:16 · Zgłoś
No tak, PiS niczego nie zbudował. Poza pomnikami i zardzewiałą stępką promu na który do dzisiaj nie ma projektu.
Odpowiedz
-10
@ Tryt
dnia 08.06.2021, 14:02 · Zgłoś
To że zapora jest potrzebna to bezdyskusyjnie. Ale obietnice przedwyborcze polityków są bezcenne.
Odpowiedz
37
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:21 · Zgłoś
Skoro zbiornik nie będzie miał żadnego znaczenia przeciwpowodziowego, a wg najnowszych prognoz zużycie wody w pow. jasielskim się zmniejszy, albo pozostanie na dzisiejszym poziomie, proszę o odpowiedź na pytanie: Komu potrzebny jest ten zbiornik? Poza politykami, dla których od dziesiątków lat jest kiełbasą wyborczą, niezależnie od opcji politycznej
Odpowiedz
-13
@ Seneka Młodszy
dnia 08.06.2021, 16:56 · Zgłoś
Znajomej wróżka mówiła, że wyjdzie za mąż i będzie szczęśliwa. Potem się okazało, że jednak za mąż nie wyszła i zeszła biedaczka z tego świata będąc panienką. I to tyle nt. wszelkiego rodzaju prognoz dotyczących tego, co za 30 lat będzie... :)
Odpowiedz
-5
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 17:51 · Zgłoś
Ocieplenie może tak przyspieszyć, że rzeczywiście możesz nie dożyć.
Odpowiedz
6
@ js
dnia 08.06.2021, 23:40 · Zgłoś
Podstawową funkcją tego zbiornika podobnie jak Soliny czy Klimkówki nie będzie zaopatrzenie w wodę, rekreacja, ochrona przeciwpowodziowa tylko retencja drogi panie znawco. Wie pan chociaż co to znaczy?
Odpowiedz
0
@ Fundacja Greenmind
dnia 10.06.2021, 01:59 · Zgłoś
@js Retencja drogi panie/ droga pani znafco to metoda, a nie cel. Cóż z tą zretencjonowaną wodą zamierza pan/pani zrobić? Wypić? Nawodnić pola? Pozwolić wyparować?
Odpowiedz
-2
@ do jesa
dnia 10.06.2021, 09:01 · Zgłoś
Nie znasz się nie zabieraj głosu i nie wypisuj bzdur.
Odpowiedz
1
@ js
dnia 13.06.2021, 10:20 · Zgłoś
Czy wszyscy w tej twojej fundacji są równie madrzy jak ty? A nie słyszał pan wielki ekspert i znafca o czymś takim jak regulacja przepływu w rzece? Ewentualnie jeszcze można byłoby wykorzystać wodę by takim jak pan znafcom wylać kubeł wody na otrzeźwienie, ale obawiam się że pojemności zbiornika by nie wystarczyło.
Odpowiedz
-15
@ Człowiek też zwierzę
dnia 08.06.2021, 14:01 · Zgłoś
„Posiadamy ogromne areały ziemi, które potrzebujemy do życia, do wypasów i zachowania dobrostanu zwierząt. Wiele ludzi opiera się na rolnictwie ekologiczny.”

Potrzebujecie te areały jak Niemcy kiedyś „przestrzeń do życia”. Jeśli tak Wam zależy na zwierzętach, to je najlepiej od razu oddajcie do azylu, a produkcje przestawcie na roślinną. I dopiero to będzie eko.
Odpowiedz
2
@ leon
dnia 08.06.2021, 13:51 · Zgłoś
Wycena ziemi pod autostradę A4 wynosiła 150 tyś za hektar to było 10 lat wstecz obecnie ta cena powinna wynosić pod tereny zalewowe od 200 do 300 tyś za hektar jednak cena nie powinna być niższa jak 200tyś za hektar o od tej minimalnej ceny powinny się zacząć negocjacje.
Odpowiedz
3
@ kaczuś
dnia 08.06.2021, 13:45 · Zgłoś
Chętnie przeczytałbym to pismo z Ministerstwa Infrastruktury w którym jest informacja, ze na zbiorniku nie będzie możliwości uprawiania rekreacji. Uwierzę, gdy zobaczę!
Odpowiedz
17
@ Fundacja Greenmind
dnia 08.06.2021, 16:17 · Zgłoś
Proszę o kontakt na kontakt@greenmind.pl, mamy jego kopię.
Odpowiedz
21
@ to tylko pismo
dnia 08.06.2021, 17:08 · Zgłoś
a za dwa lata jak niedowiarki posprzedają ziemię nad "nierekreacyjnym" zbiornikiem to rządzące zające wykupią jak dużo sie da i zmienią zbiornik na rekreacyjny. proste
Odpowiedz
4
@ pismo MI
dnia 08.06.2021, 20:12 · Zgłoś
Usuwacie niewygodne posty? Bo emaile do was na podany adres wracają...
Odpowiedz
-2
@ janusz z moderatorni
dnia 08.06.2021, 21:15 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Szkodnik
dnia 08.06.2021, 22:39 · Zgłoś
Pseudoekolodzy uważają, ze największym szkodnikiem w przyrodzie jest człowiek i należy go bezwzględnie tępić wszelkimi sposobami: z morza, z lądu i z powietrza.

Oczywiście w pierwszym rządzie walczą z biblijnym poleceniem skierowanym do człowieka, by czynił sobie ziemię poddaną.

Człowiek ma być poddany wszelkim żyjątkom i roślinom, czyli totalna niezależność: głównie od własnego rozumu.
Odpowiedz
-2
@ Człowiek też zwierzę
dnia 09.06.2021, 11:58 · Zgłoś
Dla antyekologa dobry ekolog [...] ekolog. Religia to robienie tego, co Ci mowią niezależnie od tego, czy jest słuszne. Etyka to robienie tego, co słuszne niezależnie od tego, co Ci mówią.
Odpowiedz
5
@ ekoludek
dnia 09.06.2021, 12:03 · Zgłoś
Może jeszcze za własnego życia przekonasz się że jednak ci "pseudoekolodzy" mieli rację. Ludziom się wydaje że są ponad wszystkim, że mogą podporządkować sobie świat na własną modłę, a ostatnie 1,5 roku dotkliwie pokazało że człowiek jest malutki wobec przyrody, poległ przez coś czego nawet nie widać. Oczywiście zagrożeń jest dużo więcej jak chociażby zmiany klimatyczne, kataklizmy itp. nie stanie się to dziś czy jutro, to jest proces ale nie liczony już w setkach a w dziesiątkach lat.
Odpowiedz
-4
@ Człowiek też zwierzę
dnia 09.06.2021, 12:45 · Zgłoś
„Ci, którzy są w stanie nakłonić Cię do wiary w absurdy, są w stanie nakłonić Cię do popełnienia okropności.” - Wolter
Odpowiedz
-4
@ Ja
dnia 08.06.2021, 13:40 · Zgłoś
Mówicie tu o rybach A gdzie te ryby Zenka od Dębica do myscowa jest tak zamulona kamieniami że woda po kostki i gdzie wy macie te ryby ? W latach 80 i 90 żwir można było brać z rzeki ryb było pod dostatkiem
Odpowiedz
7
@ ad
dnia 08.06.2021, 15:31 · Zgłoś
Nie zarybiają koła, ci złodzieje z PZW naobiecywali
Odpowiedz
18
@ Spoko
dnia 08.06.2021, 22:31 · Zgłoś
Nie [...] się niezdrowo: zbiornik nie powstanie w dającej się przewidzieć przyszłości. To mieszanie w tym temacie to burza w szklance wody.
Nie ma żadnych szans nawet na decyzję środowiskową (robioną od wielu lat), a gdzie reszta "papierów"? Nawet nie w lesie, ani nie w puszczy, tylko w przedwyborczych obiecankach polityków.

Ponadto: protesty "ekologów" łatwo wyciszyć - dać in co nieco sianka i będą piali z zachwytu w temacie.
Odpowiedz
10
@ Janusz z [...]
dnia 09.06.2021, 10:11 · Zgłoś
Potrzebna dla Zająców i Rzońców!
Woda z zapory zawsze napędza młyńskie koło wyborów!A wieś powiatu jasielskiego czeka na chleb z mąki tego młyna!Haha
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.