Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Czy to koniec marzeń o linii kolejowej nr 166 Dębica – Jasło?

85

Temat budowy nowej linii kolejowej, która miałaby połączyć Dębicę z Jasłem, w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy stał się dla lokalnych polityków i samorządowców jedną z głównych obietnic, jaką  raczyli oni mieszkańców Jasła i okolic. O realizację projektu w ramach rządowego programu „Kolej +” wnioskował Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Okazuje się jednak, że wnioskodawca nie jest w stanie zadeklarować finansowania prac w ramach planowanej inwestycji.  

Kiedy w ubiegłym roku rząd ogłosił start programu „Kolej +” wiele samorządów z całej Polski postanowiło zgłosić do niego projekty, których celem ma być przede wszystkim rozwój infrastruktury kolejowej. Zakłada on realizację inwestycji liniowych, a więc modernizację już istniejących lub budowę nowych linii kolejowych. Wśród zgłoszonych projektów znalazła się „Budowa nowej linii kolejowej nr 166 Dębica – Jasło”. Wnioskodawcą był Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. W naborze przeprowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który zakończył się 26 sierpnia 2020 r. zgłoszono łącznie aż 96 projektów.

Projekt znalazł zwolenników wśród lokalnych polityków oraz samorządowców na czele ze starostą jasielskim Adamem Pawlusiem, który przy każdej nadarzającej się okazji podkreślał wagę tej konkretnej inwestycji dla regionu jasielskiego. W sierpniu 2020 r. podczas konferencji prasowej poświęconej rozbudowie drogi krajowej nr 73 Pilzno – Jasło przekonywał, że zelektryfikowana jednotorowa linia „Pozwoli on na przewóz dużych ładunków towarowych. Skróci to czas przejazdu przez Rzeszów w kierunku Jasła. W tym przypadku mowa jest o ponad siedemdziesięciu kilometrach. Przez Stróże to około czterdziestu kilometrów bliżej. Przejazd z Jasła do Rzeszowa skróci się o połowę. Przez Dębicę, projektowaną linią 166 wyniesie on około 40 minut w przypadku pociągu pospiesznego. Do Krakowa będzie można takim pociągiem dojechać z czasie 75 minut”. W czasie trwania tej samej konferencji eurodeputowany Bogdan Rzońca prezentował pismo skierowane przez prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego PKN ORLEN S.A. Daniela Obajtka do szefa resortu infrastruktury Andrzeja Adamczyka, w którym dowodził on zasadności budowy nowej linii kolejowej głównie z uwagi na interes zakładów rafineryjnych w Jedliczu.  

Warto również dodać, że w grudniu ubiegłego roku europoseł Bogdan Rzońca wystosował do marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla apel o zabezpieczenie w budżecie województwa środków finansowych na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii kolejowej nr 166 Dębica - Jasło. Wniosek w tej materii złożył następnie Wojciech Zając – radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego. W ślad za uchwałą sejmiku poszły decyzje organów uchwałodawczych Powiatu Jasielskiego i gmin, w tym Miasta Jasła. W marcu bieżącego roku Rada Miejska Jasła podjęła uchwałę ws. udzielenia wsparcia dla Województwa Podkarpackiego na realizację zadania w kwocie 100 tys. zł. Podobne uchwały podjęły również rady w gminach wiejskich (między innymi Tarnowiec, Dębowiec, Kołaczyce, Skołyszyn, czy też Brzyska).

Kiedy zapadały decyzje, o których mowa wyżej, wiadomym było, że projekt Województwa Podkarpackiego został zakwalifikowany do kolejnego – II etapu programu „Kolej +”. Oznaczało to, że samorząd województwa podkarpackiego będzie miał 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. To jednak nie wszystko. W gestii samorządów pozostawało również pozyskanie niezbędnych dokumentów, opinii oraz wniosków z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15-proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów (minimum 4 pary pociągów przez 5 lat).

W związku z upływającym czasem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skierowały do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, przed dwoma miesiącami pismo, będące wezwaniem do złożenia deklaracji zapewniającej finansowanie prac w ramach inwestycji. W odpowiedzi władze województwa poinformowały, że „złożenie takiej deklaracji na obecną chwilę jest niemożliwe”. Powodem są oczywiście pieniądze, a w zasadzie ich brak. Z pisma adresowanego do Biura Strategii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wynika bowiem, że po przeprowadzeniu analizy możliwości finansowych, z uwagi na duży koszt przedmiotowej inwestycji, samorząd nie jest w stanie na obecną chwilę zapewnić środków finansowych na ten cel. Chodzi nie tylko o koszty związane z koniecznością opracowania wstępnego studium planistyczno-prognostycznego, lecz również te, które dotyczyć będą kolejnych etapów realizacji robót budowlanych wstępnie oszacowanych na ponad 1,5  mld zł. Wykonanie samej dokumentacji oszacowano na kwotę 51 mln zł.

Władze samorządowe województwa podkarpackiego podkreślają, że doskonale zdaja sobie sprawę z faktu, że konsekwencją braku deklaracji o zapewnieniu finansowania będzie utrata możliwości dalszego kwalifikowania się zadania do realizacji w ramach Programu „Kolej +”. Ich zdaniem jednak, skutki dla województwa będą mniejsze niż wydatkowani kilkudziesięciu milionów złotych, pochodzących ze środków publicznych, a w przyszłości inicjatywa budowy linii nr 166 w relacji Jasło-Dębica powinna być ponownie przeanalizowana, pod kątem uwarunkowań technicznych, ekonomiczno-finansowym oraz późniejszego montażu finansowania.

MD

Napisany dnia: 24.07.2021, 07:00
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ Reda
dnia 24.07.2021, 07:07
Ocena
komentarza:
74
Znowu się nie udało, jak zwykle. Trzeba mieć dobrze przygotowany plan a nie buble. Dowód jak pracują włodarze i posłowie i inni na stołkach po protekcjach siedzący
@ Yozef
dnia 24.07.2021, 07:22
Ocena
komentarza:
22
Reda przecież odbpoczatku to była sciema .ausytriacy gdyby jeszcze rządzili 10 lat dłużej to kolej by była .niestety w tym przypadku za wcześnie odzyskalismy wolność .podobnie zbiornik Kąty myscowa .Ciekawe jak droga krajowa 73 hasło Pilzno przez Blazkowa.czyżby to były obietnice ...pożyjemy zobaczymy .łącznik z sobniowa doZOLKOWA JEST TRANYM POSUNIĘCIEM WBREW LUDZIOM CO TAK ŹLE PISALI . OBWODNICA TOPOLINY PODZAMCZE TO TERAZ KONIECZNOŚĆ ... ALE ZOBACZYMYN
@ Jozin z bazin
dnia 24.07.2021, 12:27
Ocena
komentarza:
50
10 lat marzeń o Heliosie, 20 lat marzeń o mcdonalds, 30 lat marzeń o zbiorniku kąty, 40 lat marzen o tej linii. W Jaśle tylko kebaby, pizzerie i nowe punkty informacyjne UM... nic po za tym. Każda władza zapowiada innowacje a to jak zapuścili miasto i powiat Jasielski to patologia. 30 lat temu Jasło było ciekawsze jak teraz...
@ x
dnia 24.07.2021, 18:31
Ocena
komentarza:
7
marzeń to nie. koniec, artykuł nazwał bym "już tylko tylko w sferze marzeń"
@ Fruczak
dnia 24.07.2021, 23:26
Ocena
komentarza:
15
Za niedlugo korki na Lwowskiej będą sięgały Warzyc. Mieszkancy Ulaszowic, Kotliny i Brzyszczek zadusza się od spalin stojacych tam samochodow...
@ ace
dnia 25.07.2021, 13:37
Ocena
komentarza:
10
gdyby Jasło było w Małopolsce, jak w II RP to nie bylibyśmy zaściankiem województwa.
@ Jaro
dnia 25.07.2021, 14:13
Ocena
komentarza:
9
Brawo PiS.

Pycha i Szmal
@ Xy
dnia 26.07.2021, 17:00
Ocena
komentarza:
7
Powrót do stanu z 1939 r . Jasło w województwie krakowskim!!! Tylko nie na rękę lokalnym celebrytów bo większa konkurencja na listach wyborczych
@ ALFA & OMEGA
dnia 26.07.2021, 18:41
Ocena
komentarza:
5
Następnym razem nie informujcie za wcześnie. Najpierw wszystko załatwcie do końca, zacznijcie roboty. Wtedy odśpiewajcie ,,hosanna".
Krosno i Sanok także starają się o połączenie z Rzeszowem. Myślicie, że wam pozwolą.
Dostaliście dotacje w euro, to sfinansujcie. Przynajmniej raz pieniądze będą dobrze wydane.
@ Niech budujom
dnia 26.07.2021, 19:15
Ocena
komentarza:
-1
Ale to jest wina urzędników a nie Pawlusia. Powonien ich wszzystkich pozwalniać i zatrudnić swoich z pisu
@ Yozef
dnia 28.07.2021, 16:11
Ocena
komentarza:
3
Nie Masz racji Krakusy to cenniki .jaslo nic by nie miało podobnie jak BIECZ
@ Ranga
dnia 24.07.2021, 07:12
Ocena
komentarza:
57
Ranga jasielskiego węzła kolejowego i polityka PKP względem Jasła widoczna jest na przykładzie dworca PKP. Kolej sprzedała (nie darowała) do miastu, miasto oczywiście kupiło
(nie wiadomo po co) i mamy wspaniało wizytówkę miasta , czyli mienia upadłego.
Brak ciągu dalszego, tj. pomysłu co z nim zrobić obciąża oczywiście miasto, nie PKP.
Rezygnacja z linii do kolejowej Dębicy to ciąg dalszy marginalizowania tego miasteczka
nie tylko przez PKP.
@ 123
dnia 24.07.2021, 07:14
Ocena
komentarza:
5
[Komentarz nie na temat]
@ Multimodalny
dnia 24.07.2021, 15:08
Ocena
komentarza:
32
Miał być dworzec multimodalny ale pozostało tylko hasło i rudera.
Jest za to inkubator ale bez przedsiębiorczości.
Bedzie przedsiębiorczość na ul. Koralewskiego ale bez
Inkubatora, bo ten jest gdzie indziej.
Będzie kolej ale bez linii kolejowej, a może nawet bez
pasażeröw, bo i po co oni?
Będzie rozwój ale na papierze, w wirtualnym świecie.
W realu bez zmian.
Wszystko się będzie zgadzać, oprócz kasy.
@ enera
dnia 24.07.2021, 18:35
Ocena
komentarza:
13
Pełna zgoda, koniec marzeń o stworzeniu linii do Dębicy, jest moim zdaniem końcem marzeń o rozwoju miasta.
@ x
dnia 24.07.2021, 22:14
Ocena
komentarza:
7
kupili pod muzeum albo, z czego słyną pod wynajem albo. postawia tam parkomat i będą kasować 5pln/h tyle potrafią
@ Miś
dnia 24.07.2021, 07:17
Ocena
komentarza:
6
[Komentarz nie na temat]
@ Pan Tuk Tuk
dnia 24.07.2021, 07:31
Ocena
komentarza:
34
Co się teraz stanie z pieniędzmi które do tej pory poszły na ten projekt?
@ J
dnia 24.07.2021, 07:51
Ocena
komentarza:
24
Koledzy zarobili koledzy wydali.
@ kolejorz
dnia 24.07.2021, 07:31
Ocena
komentarza:
38
No cóż, widać w Urzędzie Marszałkowskim siedzą ludzie myślący realistycznie. Jeśli ma być budowana linia kolejowa Rzeszów - Sanok i łącznik Jedlicze Szebnie, to linia Dębica - Jasło
raczej nie ma racji bytu. Pech Jasła polega nie tylko na jego klasie politycznej ale również na jego położeniu geograficznym na peryferiach województwa.
@ Sok
dnia 26.07.2021, 19:25
Ocena
komentarza:
1
W punkt. O to chodzi
@ 1791
dnia 24.07.2021, 07:36
Ocena
komentarza:
17
To może chociaż do Kolaczyc wybudować.
@ JasMan
dnia 26.07.2021, 08:09
Ocena
komentarza:
1
Chyba WĄSkotorową po wąsy
@ ACAB
dnia 24.07.2021, 08:08
Ocena
komentarza:
25
a tak się euro posełęk napinał że załatwił połączenie pkp z Dębicą że już prawie zaczynają to samo obwodnice Jasła i Kołaczyc a tu proszę taka niespodzianka hahaha
@ Sieka
dnia 24.07.2021, 08:45
Ocena
komentarza:
21
Zróbcie linie nad morze i wywieźcie w [...] "mądrych włodarzy powiatu
i miasta'
@ Woytazzz
dnia 24.07.2021, 09:13
Ocena
komentarza:
50
A zatem do listy spektakularnych sukcesów starosty Pawlusia, obejmującej m.in. sylwestra na Liwoczu, nominacje dyrektorskie w LO, kampanię wyborczą w Tarnowcu i strzelnice w Cieklinie może dopisać kolejną pozycję.
@ Kazyko
dnia 24.07.2021, 20:10
Ocena
komentarza:
1
Starosta złożył wniosek, a głosowali radni. Jednogłośnie!
@ PIS to stan umysłu
dnia 25.07.2021, 17:32
Ocena
komentarza:
6
Nikt nie sprawdził regulaminu przed pisaniem wniosków. Jak zwykle. Jakoś to będzie. Od początku w regulaminie był zapis o obowiązku zapewnienia wkładu własnego. Ale po co to czytać. Ludzie starosty swoje nagrody dostali, a teraz się wyrzuci do kosza. Zbudował Pawluś wirtualną strzelnuicę za niewirtualne pieniądze, niech teraz wybuduje wirtualną linię kolejową do wirtualnej Dębicy
@ Karik
dnia 26.07.2021, 20:25
Ocena
komentarza:
1
Taki mądry radny jak Przetacznik nie sprawdził? :)
@ em
dnia 24.07.2021, 09:51
Ocena
komentarza:
19
Po prostu starosta geniusz jak z dobranocki Sąsiedzi, włodarze miasta podobnie. Swego czasu nagrodzeni obornikiem pod UM
@ darro
dnia 24.07.2021, 10:23
Ocena
komentarza:
4
Powstanie linia kolejowa z Sanoka przez Brzozów Strzyżów do Rzeszowa http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/45969/budowa-kolejnej-linii-kolejowej-na-podkarpaciu-rzeszow-sanok-plan-cpk?fbclid=IwAR22YTcADA_eoXjEwR8ZP3LUijlBESPuGuy26RXjG-H24NcK8ccc17k6irQ
Spółka Centralny Port Komunikacyjne otworzyła oferty w przetargu na zawarcie umowy ramowej dotyczącej opracowania studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych dla inwestycji kolejowych związanych z budową CPK. Tym razem spółka przygotowuje się do realizacji 15 linii kolejowych, w tym właśnie nr 122 na odcinku Rzeszów-Sanok.
@ Abnegat
dnia 24.07.2021, 13:24
Ocena
komentarza:
0
Ta linia ma sens dlatego, że (niezależnie od roli tzw "szprychy" CPK) stanie się częścią międzynarodowej magistrali kolejowej (Rail Carpatia?) z północy Europy na południe, przez Łupków. Ten projekt ma sens również w kontekście dużego projektu geopolitycznego, jakim jest Trójmorze.
@ Bezsens
dnia 25.07.2021, 11:12
Ocena
komentarza:
0
Jasne. Pislandia będzie największą fatamorganą w Europie. Za pół miski ryżu.
@ Abnegat
dnia 25.07.2021, 13:27
Ocena
komentarza:
5
Zwolennicy "miski ryżu" nie będą rządzić wiecznie (jak zresztą cały układ okrągłostołowy), a Europa w przyszłości nie zmieni swojego kształtu geograficznego. Komunikacja europejska północ-południe to jest coś sprzecznego z interesami niemieckimi, ale w końcu IV Rzesza, zwana inaczej UE, też nie będzie trwać wiecznie.
@ Kazyko
dnia 24.07.2021, 10:49
Ocena
komentarza:
33
Od początku było wiadome, że pomysł budowy linii kolejowej Dębica-Jasło to jedna wielka ściema! Program Kolej Plus dla całego kraju ma kosztować w sumie 6,5 mld zł a sama - w gruncie rzeczy nikomu niepotrzebna linia Dębica-Jasło - miałaby kosztować 1,5 mld zł. Gratulować samorządowcom, który bez żadnej refleksji wydawali po kilkadziesiąt tysięcy złotych na jakieś wstępne studium prognostyczno-planistyczne na które nawet nie został ogłoszony przetarg.
@ pit
dnia 24.07.2021, 11:06
Ocena
komentarza:
9
priorytety to: elektryfikacja LK106 Rzeszów-Jasło, łącznica Szebnie-Jedlicze i remont LK108 Jasło-Krościenko
@ ...
dnia 26.07.2021, 10:27
Ocena
komentarza:
3
elektryfikacja LK106 Rzeszów-Jasło - TAK, remont LK108 Jasło-Krościenko - TAK, łącznica Szebnie-Jedlicze -NIE
@ ...
dnia 26.07.2021, 10:28
Ocena
komentarza:
1
Łacznice macie na Sobniowie
@ Czółkiem Telewizyjne Barany !!!
dnia 24.07.2021, 11:33
Ocena
komentarza:
23
Jak to koniec ? Nie koniec tylko przy następnych wyborach odgrzeją kotleta , a mniej wartościowy motloch pomiędzy (jeszcze) Odrą a Bugiem łyknie wszystko. Wszak telewizornia trąbi 24h na dobę że mamy dYmokrację (od dymania) a Polska to "wolny" kraj.

Nie problem jest to że ci na górze kłamią. Problemem jest to że ci na dole w to wierzą.
@ Karol
dnia 24.07.2021, 11:44
Ocena
komentarza:
15
To województwo nie ma racji bytu, służy tylko wspaniałej "stolicy Podkarpacia"...
@ Tryt
dnia 24.07.2021, 12:10
Ocena
komentarza:
12
Co w tym zaskakującego? Nic. Wszystko w normie. Niewidzialne śmigłowce, podwodne lotniskowiec, stocznia w Radomiu, Szczecin w Rzeszowie,tysiące tanich mieszkań, całą serię promów pełnomorskich itd, itp. Za to jest rodzina na swoim, spalanie koty . A więc co? A więc Pieniądze i Stanowiska. AVE cezar z Żoliborza. AVE wóc. To nie błąd. Jaki wóc taki zapis.
@ Stary Komuch
dnia 24.07.2021, 12:34
Ocena
komentarza:
3
komu ta kolej potrzebna...
@ Abnegat
dnia 24.07.2021, 13:16
Ocena
komentarza:
11
Ten pomysł był od początku bezsensowny i powinna być jakaś granica w robieniu z siebie durnia przez osoby publiczne. Zamiast przystępować do konkretnych studiów projektowych, można było np. zwrócić się o opinię do Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, specjalizującego się w rozwiązaniach komunikacyjnych, co wyszłoby zapewne taniej, albo przynajmniej zapoznać się z opiniami na niniejszym portalu.

A może kwestie kolejowe w Jaśle i okolicy należałoby zacząć od stacji Jasło i budynku dworca, jak również rewitalizacji łącznicy nr 618, mogącej z powodzeniem zastąpić równie idiotyczny jak omawiany pomysł łącznicy Szebnie - Jedlicze?
@ Oro
dnia 24.07.2021, 13:45
Ocena
komentarza:
8
Wrzutki wyssane z palca
@ Oro
dnia 24.07.2021, 13:47
Ocena
komentarza:
11
Polski lad to sciema tak jak kosmiczny pomysl na linie kolejowa
@ PIS to stan umysłu
dnia 25.07.2021, 17:33
Ocena
komentarza:
2
Ruski Ład nie polski
@ Oro
dnia 24.07.2021, 13:49
Ocena
komentarza:
6
Modernizowac istniejace linie kolejowe a nie marzyc
@ Munio
dnia 24.07.2021, 13:51
Ocena
komentarza:
7
Trzeba czyms mamic lud
@ Kolo
dnia 24.07.2021, 14:00
Ocena
komentarza:
12
Niech idą te posły i eroposły i senatorowie z Jasła i załatwią
Sprawę anie ogórki kisza
@ PIS to stan umysłu
dnia 25.07.2021, 17:34
Ocena
komentarza:
3
Niech teraz idzie razem z kolegą Terleckim prosić o pomoc do Moskwy
@ Gwiazda Podkarpacia
dnia 24.07.2021, 14:29
Ocena
komentarza:
19
Obiecuję wam zaporę w Kątach tylko pamiętajcie aby kolejne lata na mnie głosować.
@ do Gwiazda
dnia 25.07.2021, 09:13
Ocena
komentarza:
9
Nic się nie martwcie. Wszystko będzie zrealizowane. Za dwa lata przed wyborami wyjdą znowu na tory kolejowe obiecać linie Jasło-Dębica, staną na moście w Kątach i będą budować zaporę a jeszcze obwodnica Jasło- Pilzno też będzie na czasie. Naród będzie zachwycony i znowu zagłosuje jak zwykle.
@ ...
dnia 28.07.2021, 09:55
Ocena
komentarza:
1
A komu ta zapora potrzebna?
Przystań dla jachtu wybudują ci co juz dawno temu działki tam wykupili?
@ Yozef
dnia 31.07.2021, 21:55
Ocena
komentarza:
0
To bedzie ponoc zbiornik z czysta woda dla 5 miast .zadmych regat jachtow
@ Yozef
dnia 31.07.2021, 21:56
Ocena
komentarza:
0
I tu sedno sprawy 200 metrow pas wodny .ci co wykupili stracili ha ha
@ Oczy
dnia 24.07.2021, 15:43
Ocena
komentarza:
23
Pisowskie "inwestycje" buehehehe. To tylko kasa na etaty i projekty - tak jak na port centralny, elektrownię węglową czy prom do Szwecji. A potem się zabije paździerzem jak stadninę koni w Janowie Lubelskim. Kiedy się wreszcie - wy, przekupieni pisowska miską ryżu - i ujrzycie, że PiS demoluje państwo?
@ PIS to stan umysłu
dnia 25.07.2021, 17:35
Ocena
komentarza:
7
Niech ktoś podsumuje ile starosta wydał pieniędzy na projekty budowlane, ekspertyzy, wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w prace nad wizjami Pawlusia. Idzie to w MILIONY.
@ Rzońca jaki jest każdy widzi....
dnia 24.07.2021, 16:26
Ocena
komentarza:
9
Czego się po nim spodziewacie ?
@ Bonzo
dnia 24.07.2021, 17:05
Ocena
komentarza:
11
To się Adam potnie ale zostało mu jeszcze lotnisko...
@ card
dnia 24.07.2021, 17:37
Ocena
komentarza:
-3
W każdej dziedzinie rozwoju Jasła i okolicy, zauważa się negatywny wpływ
Krosna. Kiedyś Krosno było miastem wojewódzkim, Jasło - nigdy. Aktualnie
chce wrócić do minionego okresu i rządzić. Aby rządzić musi mieć fundusze,
i to rządowe. Proszę uważać na poczynania władz Krosna.
@ Kierowca 810
dnia 24.07.2021, 19:02
Ocena
komentarza:
12
Spóźnione pomysły. Trasa lini kolejowej z Jasła do Dębicy została wytyczona
za Austrii słupkami żelaznymi wzdłuż Wisłoki i do tej pory te słupki można
spotkać , na [przykład koło mostu na Wisłoce w Szczegocicach. Za wcześnie
uzyskaliśmy wolność bo już ta kolej by była wybudowana za czasów Austriackich.
A my mielibyśmy teraz paszporty Austriackie. Teraz nie ma kolei Jalo Debica
i nie bedzie.
@ Filip
dnia 24.07.2021, 19:44
Ocena
komentarza:
9
To nigdy nie było realne.
Te plany pamiętają czasy babki
Austryjaczki.
@ No
dnia 25.07.2021, 08:18
Ocena
komentarza:
5
Ja chcę do babki Austri,wrócić, mieć stolicę w Wiedniu.
@ Karik
dnia 24.07.2021, 20:21
Ocena
komentarza:
10
Radni, którzy tak ochoczo podnosili rączki powinni się modlić, by urząd marszałkowski nie ogłosił przetargu na wykonanie tego wstępnego studium! Bo skoro samorząd podkarpacki nie zamierza budować tej linii kolejowej to radni powinni z własnej kieszeni oddać publiczne pieniądze, które tak beztrosko wydali.
@ prawnuk poddanego Jego Wysokośćuipoddany
dnia 24.07.2021, 22:13
Ocena
komentarza:
7
Zeby Cysorz Franciszek Józef zył to by zrobił
@ Wera
dnia 24.07.2021, 22:51
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Kramer
dnia 24.07.2021, 22:53
Ocena
komentarza:
2
Może hulajnogą elektryczna pojedziemy do Dębicy?
@ Szarak
dnia 25.07.2021, 07:46
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Pytanie
dnia 25.07.2021, 09:08
Ocena
komentarza:
1
[Komentarz nie na temat]
@ Tumek
dnia 25.07.2021, 11:57
Ocena
komentarza:
5
Linia kolejowa miała być? W Brzezowce miał być przystanek kolejowy ale dalej nie ma .Przystanek chyba fortuny nie kosztuje?
@ Hans
dnia 25.07.2021, 12:11
Ocena
komentarza:
7
Skoro nie będzie kolei z Jasła do Dębicy to wybudujcie kolej linowa na Liwocz ,21 wiek ludzie na Marsa latają a w Jaśle się mszy kolej do Dębicy i i w Brzezowce przystanek kolejowy
@ Wywrotowiec
dnia 25.07.2021, 13:19
Ocena
komentarza:
3
Chcieliście województwo podkarpackie to macie . Nic co nie prowadzi do Rzeszowa nie ma prawa bytu . Najważniejsza jest " stolyca " naszego goownianego województwa i tyle w temacie .
@ PIS to stan umysłu
dnia 25.07.2021, 17:38
Ocena
komentarza:
3
To nie tak. Czeba czytać regulaminy i zasady przyznawania środków. Zresztą na cały program kolej+ rząd przeznaczył kilka miliardów. Nie po to żeby dać 1,5 mld na chore wizje Pawlusia.
@ ded
dnia 25.07.2021, 16:23
Ocena
komentarza:
2
co jakiś czas rzuca sie tematy dla maluczkich aby pobudzić nadzieje i dyskusje. Zainteresowani wiedzą , że to kiełbasa dla tłumu
@ tłuste koty PIS
dnia 25.07.2021, 17:47
Ocena
komentarza:
10
czy jest jakaś strona gdzie można poznać albo nawet dodać przypadki nepotyzmu i kolesiostwa na poziomie samorządów.? To nie tylko przedsiębiorstwa państwowe ale też tysiące etatów w szkołach, urzędach i różnych powiązanych spółkach. Warto nawet bez nazwisk wiedzieć ilu znajomych Pawlusia i Persa i Snocha pracuje za publiczne pieniądze i dostali pracę w czasie ich nierządu
@ Niech budujom
dnia 26.07.2021, 19:19
Ocena
komentarza:
2
opozycja nie chce takiej strony zrobić bo potem by o nich było. Już była strona misiewicze.pl i umarła
@ Abnegat
dnia 25.07.2021, 21:02
Ocena
komentarza:
6
Ja szacowałem koszty budowy tej linii na 2 mld zł (uwzględniając przyszłą inflację) i wiele się nie pomyliłem. Wg założeń programu Kolej Plus, samorządy miały finansować tego rodzaju inwestycje w wysokości 15%, czyli na zainteresowane samorządy przypadłaby kwota rzędu 300 mln zł, przy czym trudno powiedzieć, ile na samo Jasło, ale chyba prawie całość, bo w jakim stopniu można było liczyć na hojność mniejszych gmin, gdy ze strony Dębicy nie było widać entuzjazmu z powodu tej inwestycji? Czy p. Pawluś nie wiedział o tych uwarunkowaniach? Raczej niemożliwe, pojawia się więc pytanie: skąd p. Pawluś chciał pozyskać te środki w sytuacji, gdy roczny budżet Starostwa jest rzędu 140 mln zł? Tak więc, ta radosna twórczość Starosty kosztowałaby 2 roczne budżety - komentarze i wnioski pozostawiam czytelnikom niniejszego portalu.
@ Hjp
dnia 25.07.2021, 21:15
Ocena
komentarza:
7
I poraz kolejny na planach się skończyło.podobnie będzie z obwodnicą i zbiornikiem w Katach
@ linia kolejowa
dnia 26.07.2021, 09:15
Ocena
komentarza:
5
Ta linia kolejowa potrzebna jak psu buty.
@ Oro
dnia 26.07.2021, 10:00
Ocena
komentarza:
2
Pomyslodawca nie zna uksztaltowania terenu
@ Oro
dnia 26.07.2021, 10:02
Ocena
komentarza:
4
Wyremontowac linie do Rzeszowa i bedzie ok baza juz jest
@ Oro
dnia 26.07.2021, 10:14
Ocena
komentarza:
4
Trzeba wykorzystywac istniejaca infrastrukture a myslec o cuda wiankach
@ Leszek
dnia 28.07.2021, 17:54
Ocena
komentarza:
-1
Czy Jasło wybuduje przynajmniej zaporę w Kątach?
@ Kierowca 810
dnia 31.07.2021, 20:19
Ocena
komentarza:
1
Zapory w Kątach nigdy nie będzie. Może być pewniejsze i szybsze
wybudowanie mostuna Wisłoce Myscowa - Kąty.
@ pp
dnia 10.08.2021, 10:06
Ocena
komentarza:
0
Czy ktoś się w ogóle mógł na to nabrać?? O pierwszej ponoć nie PRL-owskiej linii Podłęże-Piekiełko różne wielkie tuzy plotą przez ćwierć wieku i końca nie widać. Cała reszta to jeszcze bardziej czcza gadanina.
Austriacy rzeczywiście mogliby sporo zrobić przez następne lata swoich rządów, bo projekty mieli piękne. Następny okupant zresztą też, co można sobie oglądnąć choćby w muzeum Shindlera, gdzie była ich wystawa. Ale to już inna historia.
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Trwa protest policjantów. 46 funkcjonariuszy na L4

    Od ubiegłego tygodnia blisko 50 policjantów spośród 180 z Komendy Powiatowej Policji w Jaśle przebywa na zwolnieniu lekarskim. To efekt trwającego w Polsce protestu funkcjonariuszy, którzy walczą o podwyżki.

     

  • Prawo jazdy z dofinansowaniem do 100%? Z Akademią Jazdy Impuls to możliwe!

     

    Zdobycie wymarzonego prawa jazdy, wbrew obiegowej opinii może okazać się zadaniem bardzo łatwym. Kluczowym warunkiem jest dokonanie właściwego wyboru ośrodka szkolenia, gwarantującego indywidualne podejście do kursantów oraz opiekę najlepszych instruktorów. Takim ośrodkiem jest Akademia Jazdy Impuls, gdzie kursanci mają możliwość uzyskania dofinansowania do 100% na prawo jazdy.

  • 7 pacjentów przyjętych na oddziale covidowym. Jedna osoba zakażona na OIOM-ie

    Na Oddziale Zakaźnym Szpitala Specjalistycznego w Jaśle przekształconym w oddział covidowy przebywa sześciu pacjentów zakażonych koronawirusem. Jedna osoba w stanie ciężkim leży na Oddziale Intensywnej Terapii pod respiratorem. Większość z nich to osoby niezaszczepione.

  • Niewielkie zainteresowanie szczepieniem uczniów organizowanych przez szkoły

    Akcja szczepienia uczniów przeciw Covid-19 nie cieszy się powodzeniem. Niewielu rodziców ze szkół podstawowych w Jaśle oraz ponadpodstawowych w powiecie jasielskim zadeklarowało chęć zaszczepienia swoich dzieci. Jak poinformowało MEiN, w skali kraju jedynie 48 303 deklaracje chęci zaszczepienia dzieci złożyli rodzice u dyrektorów szkół.

  • Mieszkańcy są przeciwni powstaniu ich zdaniem "pseudo" obwodnicy w Nowym Żmigrodzie

    Władze powiatu jasielskiego oraz gminy Nowy Żmigród zabiegają o budowę nowego łącznika drogi wojewódzkiej nr 993 relacji Gorlice-Nowy Żmigród-Dukla. Początkiem września br. zarząd powiatu przyjął koncepcję jej przebiegu. Pomysł powstania nowej obwodnicy niepokoi mieszkańców Nowego Żmigrodu i okolicznych miejscowości...

  • Catering dla firm na każdą okazję w niskiej cenie!

     

    O tym, że u „Wojtka”, można zjeść smacznie i do syta, nie trzeba już nikogo przekonywać. Nie wszyscy jednak wiedzą, że pyszne dania kuchni domowej, można w łatwy sposób zamówić on-line, z dostawą wprost do domu, czy też pracy. W ofercie Baru Mlecznego „Wojtek”, znajdziemy również usługi cateringowe dla firm oraz dowóz posiłków regeneracyjnych. Wszystko w niskich cenach.

  • Stadion w Czeluśnicy już otwarty

    Po dawnym boisku piłkarskim w Czeluśnicy nie ma już śladu, bowiem po dwóch latach na jego miejscu powstał stadion piłkarsko-lekkoatletyczny. W niedzielę odbyło się jego uroczyste otwarcie i poświęcenie. Inwestycja została zrealizowana za ponad 4,5 mln zł.

  • Rekrutacja DUT Jasło– startujemy!

     

    Fundacja Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza, zaprasza wszystkie dzieci w wieku 7-12 lat do zapisów na zajęcia Dziecięcego Uniwersytetu Technicznego w semestrze zimowym 2021-2022. Zapisy online rozpoczynają się 20 września 2021 o godz. 10.00.

  • Fordem Transitem z przyczepą wpadł do rowu. Pasażer trafił do szpitala

    Dzisiaj około godziny 16.30 w Wolicy doszło do zdarzenia drogowego z udziałem samochodu dostawczego z przyczepą. Do jasielskiego szpitala trafił pasażer. Wstępne badanie na zawartość alkoholu potwierdziło, że kierowca forda jest nietrzeźwy.

  • 82. rocznica napaści niemieckiej i sowieckiej na Polskę. Jasielskie obchody Dnia Sybiraka

    - W 82. rocznicę agresji ZSRR na Polskę gromadzi nas pamięć o tamtych wydarzeniach. Dzisiejsze święto opieramy o symbole: hymn Sybiraków, od którego rozpoczęła się dzisiejsza uroczystość w kościele, a także apel poległych, w którym wspomnieliśmy wszystkich pomordowanych na Wschodzie – mówił podczas obchodów Ryszard Pabian, burmistrz miasta Jasła. Jednym z ważnych punktów uroczystości, było odsłonięcie tablicy upamiętniającej ks. płk. Stanisława Matznera w kościele oo. Franciszkanów.<FOTOGALERIA>

  • Zarośnięte boisko. Nie ma siłowni ani placu zabaw z prawdziwego zdarzenia. - To dramat – mówią mieszkańcy

    Mieszkańcy Jasła interweniują w sprawie osiedla Bryły, na którym ich zdaniem nic się nie dzieje. Boisko do gry w piłkę zarasta trawą, siłowni plenerowej jak nie było tak nie ma, a urządzenia na placu zabaw wymagają remontu. - Trzeba wchodzić drzwiami i wychodzić oknami. Na pewno coś by się zmieniło, bo inne osiedla by sobie na to nie pozwoliły – mówi Mariusz Szufnara, były członek Zarządu Osiedla Bryły.

  • Zabytkowe organy z kościoła w Sławęcinie odzyskały dawną świetność

     

    Sławęcin to mała wieś w gminie Skołyszyn. Życie lokalnej społeczności, jak zwykle bywa w takich miejscowościach, skoncentrowane jest w znacznej mierze wokół tamtejszej parafii i drewnianego kościoła pw. św. Katarzyny. Tradycja, wspólna historia i świadomość przynależności do owej społeczności mają dla mieszkańców Sławęcina niebagatelne znaczenie. Nic więc dziwnego, że kiedy pojawiła się koncepcja odrestaurowania zabytkowych organów Jana Śliwińskiego...

  • Studia magisterskie z Administracji w Jaśle!

     

    Jasielska filia Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej utworzyła właśnie nowy kierunek studiów. Uczelnia poinformowała że otrzymała uprawnienia do prowadzenia dwuletnich studiów magisterskich na kierunku Administracja w Jaśle!

  • Umowa na przebudowę oddziału psychiatrycznego została podpisana. Prace potrwają najbliższe dwa lata

    Dzisiaj podczas konferencji prasowej w Starostwie Powiatowym w Jaśle podpisana została umowa na realizację zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa Szpitala Specjalistycznego w Jaśle etap I – Oddział Psychiatryczny z Poradniami" z firmą z Szymbarku. Zadanie opiewa na blisko 18 mln zł. Inwestycja ma się zakończyć w 2023 r.

  • Pierogarnia "Wojtek" zaskakuje super promocjami i nowymi smakami pierogów

    Pracownia Pierogów "Wojtek", która na gastronomicznej mapie Jasła pojawiła się zaledwie kilka tygodni temu, zaskakuje super ofertami promocyjnymi dla swoich klientów. To jednak nie wszystko. W menu pierogarni znajdziecie nowe smaki popularnego na naszych stołach dania. Pierogi "bounty"? To brzmi intrygująco. 

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105