Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Dokończenie budowy obwałowania rzeki Ropy coraz bliżej

25

Po przeprowadzonych rozmowach Andrzeja Czerneckiego, burmistrza Jasła z przedstawicielami instytucji odpowiedzialnych za zabezpieczenie przeciwpowodziowe, Stanisław Stachura, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie, przesłał do Urzędu Miasta w Jaśle pisemną informację, że do 29 kwietnia br. zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: „Budowa prawobrzeżnego wału przeciwpowodziowego na rzece Ropie w km 2 + 850 – 3 + 210 o długości 0,360 km w miejscowości Jasło, woj. podkarpackie”.

Realizacja powyższego zadania jest jednym z najważniejszych elementów do realizacji zawartych w opracowanej (przez Podkarpacki Zarząd Gospodarki Wodnej w Rzeszowie i Urząd Miasta w Jaśle) dokumentacji p.n.: „Wariantowa koncepcja programowo – przestrzenna ochrony przed powodzią terenów położonych na terenie miasta Jasła w zlewni rzek Wisłoki, Ropy, Jasiołki oraz potoku Warzyckiego wraz z ich dopływami”.

W zależności od możliwości finansowych PZMiUW po opracowaniu dokumentacji zostanie ogłoszony przetarg na realizację tego zadania. Według informacji uzyskanej od dyrektora PZMiUW budowa odcinka tego obwałowania realizowana będzie w 2012 r.

UM w Jaśle

Napisany dnia: 26.04.2011, 12:52 , Tagi: UM Jasło, Jasło, Andrzej Czernecki

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Mieszkaniec
dnia 28.04.2011, 10:36 · Zgłoś
NOWE WAŁY tylko na Gądkach to większe zagrożenie miasta zalaniem jak w 2010roku. Dużo tu w komentarzach bzdur więc przypominam, że w 2006 roku powódź zalała Gądki za burmistrzowania pana Czerneckiego i prowadził on wówczas zabiegi o budowę nowych obwałowań dla Gądek- był to wówczas okres rządów PIS (od2005-do2007-przedterminowe wybory) w koalicji z LPR i Samoobrona, przyjechał wówczas L.Dorn do Jasła i obiecał pieniądze na nowe obwałowania i obietnicę spełnił ponieważ fundusze szybko zostały przyznane i rozpoczęto budowę obwałowań dla Gądek ale oczywiście na jesieni 2006 burmistrzem została M.Kurowska więc w czasie jej urzędowania prowadzono inwestycję, która obejmowała jedynie obwałowanie Gądek wzdłuż Wisłoki i częściowo Ropy bliżej ujścia do Wisłoki (nie planowano obwałowań osiedla od strony Ropy w miejscu gdzie woda nigdy się nie przelewała to jest na wysokości osiedla rafineryjnego ale w 2010roku okazało się że woda ze zlewni Ropy przed Jasłem połączona z awaryjnym spustem z Klimkówki na Ropie przelała się właśnie tam gdzie nie było obwałowań bo nigdy nie przelewała i zalała Gądki. Teraz gdy Gądki otoczą w całości bardzo wysokim wałem to woda która je zalewała będzie musiała zmieścić się pomiędzy tymi nowymi obwałowaniami a już niższymi i osłabionymi od strony miasta i jeśli się nie zmieści to ponownie koło MOSIRU zaleje część miasta aż po Jagiełły. Nikt nie otrzymał (nie wiem czy zabiegano czy nie) pieniędzy na naprawę i podwyższenie obwałowań na Wisłoce przy MOSIR za wyjątkiem umocnienia uszkodzonego tam brzegu pomiędzy ławą na Gądki a Pektowinem gdzie istniało zagrożenie że woda Wisłoki podmyje istniejące wały obrywając brzeg i to umocnienie zostało wówczas także wykonane chociaż nie pamiętam skąd były na to fundusze. Nie wiem czy ktoś odpowiedzialny (logicznie) pomyślał, że nowe wyższe wały od Gądek, spiętrzą wodę na wąskim odcinku pomiędzy obwałowaniami szczególnie przy ujściu Ropy do Wisłoki koło pływalni na MOSIRze i nie będzie ulgi dla miasta w sytuacji gdy woda dotąd zalewająca Gądki i zmniejszająca tym samym napór na wały przy MOSIRze będzie SPIĘTRZONA musiała się szybko przemieścić by ok.kilometr dalej przy osiedlu Szajnochy spotkać się z wodą z Jasiołki i stare obwałowania (już chyba przeszło 20letnie) mocno nadwyrężone w ostatnich latach będą musiały ją utrzymać. Moim zdaniem ponowne zalanie Jasła przy MOSIRze aż po Jagiełły teraz będzie jeszcze łatwiejsze niż w roku 2010 ponieważ wówczas (w 2010r.) zalanie Gądek zmniejszyło ilość wody zalewającej Jasło a i tak całe osiedla na Szkolnej, Szajnochy i Mickiewicza aż po Jagiełły zostały zalane, a teraz ta woda spiętrzona będzie jeszcze bardziej i większe też będzie zagrożenie części miasta wzdłuż ulicy 17stycznia. W czasach PRLu tamtejsza władza podjęła decyzję o budowie obwałowań wzdłuż rzek ale zbyt blisko ich koryta, niemniej wówczas to wystarczało bo nie było aż takich opadów i nikt nie planował że mogą być wyższe, obecnie obfitsze opady z ostatnich lat pokazują, że wały powinny przebiegać conajmniej od 100do 200 metrów dalej od rzeki ale to oznaczałoby że sporej części miasta powinno nie być tutaj gdzie jest tzn. całe osiedle Szajnochy i część przy Szkolnej wraz z pływalnią przy której wał powinien odbijać w stronę miasta by biec na tyłach zespołu szkół chemicznych aż po skrzyżowanie Szkolnej z Mickiewicza, a potem ukosem aż pod Jasan (tym samym teren obecnego osiedla Belfer z Kościołem MBCz. i całe osiedle Szajnochy i spora część domków na dawnym XXlecia powinny być terenem zalewowym). Nie wiem jak teraz władze rozwiążą ten problem ale miasto jest gdzie jest i jedyny ratunek to umocnienie i podwyższenie wałów lub pogłębienie koryta lub zbiorniki retencyjne przed miastem lub poldery zalewowe no chyba że Klimkówka będzie trzymać rezerwę na poziomie minimum 18-20mln m3 a nie kilka czy na nawet 10 mln rezerwy powodziowej bo to znacznie zmniejszyłoby stan wody w Ropie tym samym zmniejszając spiętrzanie pomiędzy ujściem Ropy i Jasiołki do Wisłoki. Pozdrawiam nie władza myśli i obywatele też.
Odpowiedz
0
@ ewa
dnia 28.04.2011, 18:14 · Zgłoś
Popieram.
Odpowiedz
1
@ jaslanin
dnia 29.04.2011, 09:22 · Zgłoś
no własnie wały przy MOSIRze aż po Szajnochy musiałyby być tak wysokie i nowoczesne jak ten nowe na Gądkach lub wkrótce będzie powtórka z rozrywki z zalaniem ogromnej części miasta, koncentrowanie się wyłacznie na obwałowaniu Gądek to pogarszanie sytuacji reszty miasta, oczekujemy odpowiedzialnych działań władz miejskich powiatowych wojewódzkich i centralnych by koszmar się nie powtórzył
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 27.04.2011, 22:42 · Zgłoś
Przy budowie wałów na gądkach dopuszczono się przestępstwa poniważ kilka lat wcześniej podczs powodzi woda dochodiła do szczytu wałów po stronie miasta koło mosiru i ledwo udało uniknąć się tak wielkiej powodzi jak w zeszłym roku póżniej dobudowano wał podrugiej stronie zwężając koryto rzeki a po stronie miasta wału nie podwyższono nie oczyszczona nawet koryta była to bezplanowa decyzja w którą był zamieszny Jarosław K. były premier (wiadomo czego się nie robi dla poparcia) Sprawę należy szybko wyjaśnić zanim przyjdzie kolejna powódź
niech prokuratura zbada sprawę i niech nie boi sie pisu miasto "było ,nie jest i nie będzie pisowskie"
Odpowiedz
2
@ ANTI 110
dnia 27.04.2011, 10:59 · Zgłoś
a co z rzeką jasiołką każdego roku zalewa osiedle hamkówka i tego nikt nie widzi naszego dzielnicowego twardusia też czas najwyższy zmienić nic nie robi jedynie pić pod sklepem potrafi i jeżdzić po pijaku
Odpowiedz
0
@ pawel
dnia 28.04.2011, 18:26 · Zgłoś
a wlasnie co z hankowka? i ul np konopnickiej gdzie waly przeciekaja jak gabka? Czekacie na wyplacanie odszkodowan?
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 27.04.2011, 10:31 · Zgłoś
jak by pan stanisław zając trzymał z mariuszem zawiszom i ligom polskich rodzin to by nie zginą w katastrofie samolotu przy mariuszu zawiszy by go nie zabili
Odpowiedz
-2
@ ester
dnia 27.04.2011, 09:31 · Zgłoś
Za Kurowskiej wybudowane zostało ponad 5 kilometrów wałów, to może Andrzejowi uda sie chociaż 300 metrów.
Ale za to pisać będą o tym 10 razy więcej, bo w ten sposób stwarzają wrażenie że coś robią. A Jaślanie są bardzo podatni na kłamstwa, co wykazały ostatnie wybory , więc będą w ten sposób robieni w balona.
Odpowiedz
2
@ ciekawy
dnia 27.04.2011, 17:59 · Zgłoś
gdzie wybudowano 5 km wałow?
Odpowiedz
-1
@ you
dnia 28.04.2011, 18:24 · Zgłoś
na gadkach dla wiadomosci i okolicach
Odpowiedz
1
@ WACEK
dnia 27.04.2011, 07:56 · Zgłoś
Pieprzenie kotka przy pomocy młotka.Znowu będzie papierkami przerzucało,przetargi ogłaszało,a Jaślanom zostanie się modlić o przychylność Opatrzności.Przecież to serw pod wybory samorządowe i asekuracja dla stołków... Ta robota to już powinna na wałach być robiona od jesieni 2010 roku.Co nas obchodzą jakieś instytucje w Rzeszowie.Gdzie jest władza??? Gada,obiecuje i tylko aby do pierwszego -po wypłatę...A ludzie nie śpią po nocach,jak deszcz słyszą...Władza chce ponoć sms -ami zamieść pod dywan problem,gdyby problem miała.Bo grunt to układ i kasa od głupiego ludu.Za nic!
Odpowiedz
2
@ jogi
dnia 26.04.2011, 21:22 · Zgłoś
Kuba !! Co Ty wiesz o terenach zalewowych ??? Ja wybudowałem dom w latach 70-tych i nigdy nie miałem problemu z powodzią .Dopiero po wybudowaniu wałów woda sięgała pierwszego piętra mojego budynku .Jest to skutkiem nieudolności naszych władz .Jak coś się zaczyna to należy to skończyć tak aby wszyscy byli zadowoleni.Jeżeli Ci chodzi o tereny budowlane poza wałami to są to tereny niezalewowe bo taka jest rola wałów ochronnych .
Odpowiedz
4
@ A
dnia 26.04.2011, 20:50 · Zgłoś
Kpina ,360m za komuny budowało się podczas jednego czynu na 1 Maja
Odpowiedz
2
@ Jasio
dnia 26.04.2011, 20:19 · Zgłoś
Jeżeli będziemy mieli szczęście to za 10 lat może rozpocznie się budowa wałów.
Odpowiedz
4
@ Janek
dnia 26.04.2011, 17:41 · Zgłoś
A co z innymi wałami??? chodzi mi szczegolnie o obnizenie w okolicach basenu, gdzie ostatnio przedarała sie woda. dlaczego nic sie nie dzieje w tej kwestii ???czy nadal mamy obawiac sie zalania naszych domów ???
Odpowiedz
-6
@ kuba
dnia 26.04.2011, 19:15 · Zgłoś
jak tak sie obawiacie o swoje domy to po co sie tam budowaliscie? wiedzielscie ze tam od wieków są tereny zalewowe to po co tam budowaliscie swoje domy? no po co ja sie pytam? teraz niewiniątka sie znalazły a na początku troche ruszyć tym orzechem co macie miedzy uszami to moze by cos pomogło. głupota budować sie na terenach zalewowych (od wieków)
Odpowiedz
3
@ ojoj
dnia 26.04.2011, 20:23 · Zgłoś
kuba ale ty jestes okrutny :((
Odpowiedz
5
@ Angie
dnia 26.04.2011, 22:20 · Zgłoś
Nie każdego stać tak jak zapewne Ciebie żeby ktoś znalazł sobie parcele na terenie nie zalewowym. To po pierwsze. A po drugie przy tak rozległej powodzi jaka miała miejsce w Jaśle ubiegłego roku, nie da się przewidzieć kto jest bezpieczny a kto nie.A więc obawy tych ludzi są jak najbardziej słuszne. Dobrze że o to pytają, bo przy takim stanie rzeczy sprawa obwałowania rzeki jest kluczowa dla ich bezpieczeństwa.
Nie ważne co by było gdyby...istotne jest to jak jest i temu trzeba możliwie najlepiej zaradzić
Odpowiedz
0
@ Ewa
dnia 28.04.2011, 18:07 · Zgłoś
Koło basenu wybudowane są też bloki.Ktoś wydał pozwolenie na ich budowę ,podejrzewam że my mieszkańcy wybudowanych przy ul. Sikorskiego, Szkolnej i Krasińskiego nie doprowadziliśmy do samowoli budowlanej.Kuba jeżeli piszesz bzdury to przynajmniej nie obrażaj ludzi," sam rusz tym orzechem co masz między uszami" cytuje Twoją wypowiedż. Też uważam ,że należy pomyśleć o podwyższeniu wałów od strony basenu.Pozdrawiam !!!
Odpowiedz
-6
@ etr
dnia 26.04.2011, 16:54 · Zgłoś
Już tak w naszym miescie nic się nie dzieje, że jak przyjdzie pismo do Urzędu to robicie z tego wydarzenie?!
Odpowiedz
4
@ POwiatowy
dnia 26.04.2011, 15:11 · Zgłoś
chodzą słuchy że już nawet ustalono kto wygra przetarg .
Odpowiedz
5
@ hahahahaha
dnia 26.04.2011, 20:21 · Zgłoś
to juz bylo wiadomo zanim rzeka wylala :)
Odpowiedz
-1
@ jaślanin
dnia 26.04.2011, 13:09 · Zgłoś
Ale chyba zdjęcia nie pokazują rzeki Ropa a raczej Wisłokę bo chyba jest to widok na stację redukcyjno gazową w Niegłowicach? Być może się mylę a być może ktoś załączył takie zdjęcia jakimi dysponował , jeśli tak to w jakim celu ? Jeśli się mylę przepraszam.
Odpowiedz
1
@ franc
dnia 26.04.2011, 19:00 · Zgłoś
kolego mylisz się to jest rzeka ropa na osiedlu rafineryjnym
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 28.04.2011, 07:29 · Zgłoś
Bardzo przepraszam za mój niesłuszny komentarz. Faktycznie pomyliłem miejsce. Wszystkich, którzy czują się urażeni SERDECZNIE PRZEPRASZAM. Dopowiem- bardzo mądre i kolejne dobre działanie ze strony Pana Burmistrza i Urzędu. PRZEPRASZAM za zbyt pochopny osąd.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657