Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Drogi przejazd na czerwonym świetle

125

Od czerwca kierowcy przejeżdżający na czerwonym świetle skrzyżowanie ulicy Kazimierza Wielkiego z ulicą Szajnochy pozbywają się przynajmniej 300 złotych. Na mocno uczęszczanym skrzyżowaniu w centrum Jasła zamontowano nowoczesny system „Via Secura”.

1 czerwca urząd miasta zakupił system rejestrujący przejazdy na czerwonym świetle „Via Secura”. Całym system zarządza jasielska Straż Miejska. Za przejechanie skrzyżowania na czerwonym świetle kierowcy, który złamał podstawową zasadę ruchu drogowego grozi mandat karny w wysokości od 300 do 500 złotych i 6 punktów karnych. - Ze względu na sytuację ekonomiczną naszego społeczeństwa dajemy najniższy wymiar kary. Światło zapala się czerwone i rejestrator startuje. Nie mamy cienia wątpliwości, że osoba zarejestrowana przez kamery wjechała na skrzyżowanie na czerwonym świetle – powiedział nam Ryszard Mastej, komendat Straży Miejskiejw Jaśle.

Narażają życie pasażerów

Do tej pory zostało wydanych około 150 mandatów, za przejazd na czerwonym świetle. – Niepokoi nas to, że zarejestrowaliśmy wielu kierowców autobusów. Ktoś jedzie z ludźmi i przejeżdża na czerwonym świetle, to chyba nie trzeba do tego komentarza – ubolewa komendant Mastej. System został wprowadzony dla zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym - Jak ktoś myśli, że jest to dla wyciągania pieniędzy to się głęboko myli – przejazd na czerwonym świetle to zagrożenie zdrowia i życia nie tylko tego, który na czerwonym przejeżdża– podkreślił komendant.

Będziemy odliczać do zielonego?

Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta Jasła na najbliższej sesji radni zdecydują czy przesunąć środki w budżecie miasta na zakup urządzeń upłynniających przejazd przez skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego – Szajnochy. Urządzenia, o jakich mowa, to zegary odliczające czas do pojawienia się zielonego światła. System upłynniłby ruch na centralnym skrzyżowaniu w mieście. Koszt jednego urządzenia to 3 tysiące złotych, w przypadku czterech sygnalizatorów kwota wyniosłaby 12 tysięcy. Jeśli radni 1 października zdecydują się na zakup systemu, pod koniec października powinien zostać zamontowany.

Od nowego roku bezpieczniej na jasielskiej obwodnicy

Wydział Ruchu Drogowego Jasielskiej Policji, Straż Miejska otrzymały pozytywną opinię Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad i Inspekcji Transportu Drogowego w sprawie zamontowania na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Kasprowicza podobnego systemu. – Będzie to urządzenie rejestrujące przejazdy na czerwonym świetle, dodatkowo będzie wykonywało pomiar prędkości. Taki system kosztuje w granicach 200 tysięcy złotych, więc kwestia tego czy zostanie on zakupiony czy wydzierżawiony, zależy od decyzji radnych miasta Jasła – mówił Ryszard Mastej.

Podczas spotkania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu drogowym, na tym niebezpiecznym skrzyżowaniu jasielskiej obwodnicy w ciągu 15 minut zarejestrowano próbnie 7 – 8 przejazdów. Pokazuje to, że system kontroli prawidłowego przejazdu przez skrzyżowanie jest w tym miejscu niezbędny. Ważnym argumentem jest też ilość wypadków, do jakich doszło w niebezpiecznym punkcie miasta, w tym wypadków śmiertelnych.

Fotoradar „zawiesimy na kołku”

Chociaż wielu kierowców uskarża się na fotoradar, który straż miejska stawia w różnych częściach miasta, to warto zaznaczyć, że w przeciągu ostatniego roku nie zanotowano na terenie Jasła żadnego wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Według ustawy, fotoradar powinien rejestrować prędkość od 61 km/h w górę (przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h). - Jeśli ktoś dostanie zdjęcie i widać, że miał prędkość w granicach 61 – 70km/h bardzo często takie wykroczenia kończą się pouczeniem i anulowaniem mandatu karnego – podkreślał komendant Mastej.  Pouczenie można dać wtedy, jeśli ktoś przedstawi jakieś racjonalne argumenty. - Zawsze jak ktoś przychodzi do mnie i prosi o pouczenie mówiąc „bądź pan człowiekiem”. Nie uznaje takiego argumentu – mówił komendant. Dodając jednocześnie, że jeśli kierowcy będą jeździć zgodnie z przepisami, to fotoradar zostanie „powieszony na kołku”.

Nie będzie przebacz

Inspekcja Transportu Drogowego zakupi do końca tego roku około 300 fotoradarów. Dodatkowo inspekcja przejęła od policji wszystkie wolnostojące radary. Dostając nakaz płatności od ITD nie będzie mowy o żadnym tłumaczeniu czy prób argumentowania.

Grzegorz Michalski
[email protected]

Napisany dnia: 18.09.2012, 14:31

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ fifif
dnia 20.09.2015, 17:51 · Zgłoś
dla kogo maja takie mandaty ja zarabiam 1600 zl i z tego co mi wiadomo to tak srednio aten pajac pewnie za swoje nierobstwo ze trzy klocki wezmie albo lepiej
Odpowiedz
0
@ fifif
dnia 20.09.2015, 17:47 · Zgłoś
wezcie sie za lapanie bandziorow darmozjady !!! a nie zdjecia robic co to jest ? parodia
Odpowiedz
0
@ primo
dnia 26.10.2012, 18:52 · Zgłoś
zapraszam do Niemiec naszą straż miejską tam w ciągu jednego dnia w mieście wielkości Jasła na jednym skrzyżowaniu przejeżdża na późnym żółtym i czerwonym świetle więcej pojazdów niż w Jaśle w ciągu roku . Będziecie mieli żniwa
Odpowiedz
1
@ olo
dnia 21.09.2012, 19:40 · Zgłoś
A ja to chciałbym się dowiedzieć gdzie jest ta obwodnica jasła bo mieszkam tu 30 lat i żadnej obwodnicy do tej pory nie wybudowano w jaśle, jak już to drogę odciążającą a jasło jak zakorkowane było tak jest do tej pory.Brawo radni oby tak dalej propaganda górą
Odpowiedz
1
@ obywatel
dnia 21.09.2012, 14:27 · Zgłoś
Niedawno NIK opublikował wyniki ogólnopolskiej kontroli Straży Miejskich. Zaskakujące jest to, że w ostatnich latach wzrosła wartość mandatów karnych nałożonych przez Straż Miejską za wykroczenia z tytułu naruszenia Kodeksu Drogowego z 30% do 70% z całkowitej wartości wszystkich mandatów. Oznacza to, że Straż Miejska przejmuje obowiązki Policji, należy zatem zauważyć, że w tej sytuacji zaniedbuje swoje funkcje do których jest ustawowo powołana. Panie Komendancie proponuję lekturę stosownych aktów prawnych i realizację zadań, których obywatele oczekują od Straży Miejskiej. A tu pole do popisu jest ogromne.
Odpowiedz
3
@ franko
dnia 21.09.2012, 09:57 · Zgłoś
Jaślanie !!! Referendum !!! Zlikwidować straż miejską , jak to zobiło wiele miast w Polsce.
Odpowiedz
1
@ kierowca
dnia 21.09.2012, 09:24 · Zgłoś
Wydaje mi się że powinno być oznakowane to skrzyżowanie, że działa tam fotoradar, a chyba tam nie ma.
Odpowiedz
1
@ zzz
dnia 21.09.2012, 00:53 · Zgłoś
zróbcie parkometry geniusze, a nie płatne parkingi, a za kartą parkingową trzeba pół miasta zlecieć żeby nareszcie w 5 kiosku kupić!!! a w tym czasie dwóch miśków wystawia mandat!!!
Odpowiedz
2
@ ...
dnia 20.09.2012, 19:38 · Zgłoś
fajnie że są fotoradary ale powinna nimi zarządzać policja a nie straż miejska bo straż miejska w mieście jaśle jest potrzebna jak k..wie majtki:)
Odpowiedz
1
@ easy rider
dnia 20.09.2012, 16:41 · Zgłoś
Co jak co ale ten zegar to dobra rzecz, tylko trochu droga. Ale zaoszczędzi na pewno dużo nerwów.
Odpowiedz
4
@ WWW
dnia 19.09.2012, 21:26 · Zgłoś
Stary "WARJAT" wraca...gruba pani już pozwoliła...a jak co , to znowu l4 na przeczkeanie...
Odpowiedz
3
@ Dobry człowiek
dnia 19.09.2012, 20:58 · Zgłoś
Jaki wspaniałomyślny jest ten komendant "najniższy wymiar kary", co za zrozumienie dla sytuacji finansowej obywateli :-).
Odpowiedz
2
@ AnonymGeo
dnia 19.09.2012, 18:51 · Zgłoś
Ostanio jexhalem przez tamto skrzyzowanie. Nawet zatrzymuja sie ludzie na zielonej strzale. Ale trapi mi jedna mysl. Zatrzymalem sie mialem zielona strzalke ruszylem juz bylem za sygnalizatorem i go nie widzialem a matka mi powiedziala ze strzalka zgasla. Ciekawebczy ryplo mi zdjecie. A ci do licznikow to powinni zainstalowac. Bo jesli nie to bedzie nie fer wobec kierowcow. A tak to mandat dostanie ten co przejedzie na czerwonym czyli na wlasne zyczenie.
Odpowiedz
-1
@ wojtq
dnia 19.09.2012, 15:54 · Zgłoś
Baaardzooooo doooooobrzeeeeeee. Niech na każdym skrzyżowaniu to zamontują. Warunek - sekundniki też żeby człowiek przez przypadek nie zarobił niepotrzebnie, bo przyznaję każdemu się zdarzy wpaść niefortunnie na pomarańczowym. Ale dla tych co z premedytacją na czerwonym się ładują - ZERO LITOŚCI.
Niedawno na skrzyżowaniu 3-maja z Metzgera, PKS jadący od strony Gorlic, o mały włos nie zdmuchnął mnie z drogi na lewoskręcie. Baran wjechał na czerwonym bo nie chciało się czekać na kolejne zielone i niewiele brakło a mógłby uszkodzić albo zabić mnie z żoną i dziećmi. 2 letnią oraz 5 miesięczną córką...
Odpowiedz
3
@ pudzian
dnia 19.09.2012, 11:51 · Zgłoś
zaniedlugo beda sprawdzac czy idac chodnikiem nie zrobiles za duzo krokow i za to tez bedziemy placic hehehe boze czy ty to widzisz ,ale cotam co za roznica czy to swiatlo czy okrojenie wyplaty do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic dbajmy o innych niech zarabiaja wiecej
Odpowiedz
3
@ kierowca
dnia 19.09.2012, 11:40 · Zgłoś
zajebiscie dosc ze zarobki sa jakie sa to jeszcze cały czas podnosza pkt i grzywny w góre. to nie jest w cale w celu zwiekszenia bezpieczeństwa tylko poprostu wyłudzenia pieniędzy i pozabierania kwitów niedlugo nie bedzie mial kto jezdzić.
Odpowiedz
2
@ haaaa
dnia 19.09.2012, 09:00 · Zgłoś
haaaa, w małej mieścinie mogą sobie na coś takiego pozwolić, ale nam Warszawiakom nie podskoczą z czymś takim
Odpowiedz
5
@ obywatelG
dnia 19.09.2012, 08:12 · Zgłoś
Na drugim zdjęciu z lewej strony stoi samochód na zakazie i to Mastejowi nie przeszkadza ?
Odpowiedz
12
@ realista
dnia 19.09.2012, 07:59 · Zgłoś
Nie jestem zdziwiony takim postępowaniem komendanta ponieważ znam go z tamtych lat. Ci którzy wiedzą gdzie wcześniej pracował powinni też rozumieć, że jest on wyszkolony w jednym kierunku za poprzedniego systemu dobrzec w minionej epoce. Przecież każdy wiedzący co robił i czym był nie dziwi się, ze najlepiej potrafi śledzić i z uśmiechem opowiadać jakie to metody "dowalenia " społeczeństwu są skuteczne. A może tak pomyśleć nad wykupieniem wąskiego pasa oraz zwężenie chodnika i poszerzenie tego skrzyżowania Szajnochy K. Wielkiego ? Dlaczego nie pomyśleć o działaniach prowadzących do polepszenia warunków przejazdu i większą płynność na tym skrzyżowaniu i te pieniądze , które poszły na tak drogie niestety urządzenie przeznaczyć na modernizację tego węzła? Oczywiście po co modernizować skoro modernizacja nie da kasy za wykroczenia a tak praktycznie nic nie zmieniając można "łupić kasę" na podatnikach. Dlaczego skoro tenże "czlowiek" uważający się jak widać powyżej za fachowca od komunikacji nie zaproponuje zmian organizacji ruchu na terenie miasta tak aby łatwiej szybciej i bezpieczniej można było przejechać przez miasto aby dotarzeć do któregoś miejsca w Jaśłe ? A zapytać należy co szanowni "fachowcy" zrobili w zakresie obwodnicy północnej miasta - tak wiele obiecywano w czasie kampanii wyborczej i jakoś cicho i nic w tym temacie! Co z tzw. drogami wewnętrznymi- zjazd w kierunku ul. Konopnickiej od tego mostu który wybudowano na Jasiołce i innymi obiecywanymi? Szanowni Państwo należy powiedzieć wprost - co się dzieje w Jaśłe - pełna para w gwizdawkę, szum medialny i praktycznie nic ... Napisałem to w bardzo wielkim skrócie aby przypomnieć, że obietnice tej ekipy były bardzo wielkie ale moim zdaniem niestety na dzien dzisiejszy brak jest jakichkolwiek działań potwierdzających zamiar dotrzymania tzw. programu wyborczego. Można by stwierdzić, że właściwie działania obecnie "panujących " w Jaśłe niewiele różnią się od tych, które były za czasów poprzedniej Wysokiej Rady i Pani Burmistrz. Ale cóż można narzekać a zmian i tak nie będzie tylko starymi metodami zastraszanie tych co płacą podatki. Nie jest prawdą, że ten komendant jest grzeczny dla osób przychodzących do niego w sprawach nie tylko mandatów. Ma niestety w zwyczaju zachowywać się w zależności od jego humoru a w zasadzie zawsze przychodzącego traktuje z góry- ci którzy byli wiedzą a ci którzy nie byli mają szansę - chyba, że po tym wpisie będzie udawał owieczkę .Owszem kontrola potrzebna ale przed karaniem powinny być działania prewencyjne i zapobiegawcze a tu co się dzieje? Zwróćmy też uwagę jak wiele tzw. Straży Miejskich na terenie miast w naszym kraju zlikwidowano bo działania tejże instytucji były dublem tego co należy do policji. Czy u nas jest inaczej a może ja się mylę? Wystarczy przeczytać do czego powoływano straż miejską i będzie jasne jak się ma rzeczywistość do tego po co ja powoływano. Jak ktoś kiedyś powiedział- "...najłatwiej ukarać babkę handlującą pietruszką lub kogoś kto przez przypadek jechał zbyt szybko na rowerze, nie włożył za szybkę opłaty za parking... bo można się wykazać" .
Odpowiedz
4
@ jr
dnia 19.09.2012, 06:55 · Zgłoś
Zamontujcie te urządzenia a straż miejska do likwidacji.
Odpowiedz
4
@ heh
dnia 18.09.2012, 23:14 · Zgłoś
jak sa te kamery na zolto to gdzie znak informujacy o tym
Odpowiedz
3
@ uuu
dnia 18.09.2012, 23:05 · Zgłoś
@ wolnościowiec

popieram - zacznijcie rozmawiać z waszymi radnymi ( strasząc ,ze nie dostaną naszych głosów ) na temat nie tyle likwidacji co zmniejszenia stanu "Zbrojnego Ramienia Burmistrza" z 45 do liczby około 10 dusz które powrócą do zajęć porządkowych jak w latach 90-siątych - tych 10 " FONKCJUNARIUSZY" :-)
Miasto utrzyma z podatków bez uciekania się do polowania na mandaty : za prędkość , nieprawidłowe parkowanie itd.
Odpowiedz
3
@ łubudubu
dnia 19.09.2012, 14:34 · Zgłoś
Przecież znaczna ilość w straży miejskiej to synowie, córki lub krewniacy ludzi wpływowywych lub też radnych powiatowych albo miejskich a może innych notabli ( oczywiście nie tylko z tej i poprzedniej kadencji). Wyobraźmy sobie taki scenariusz - jeśli załatwię przyjęcie twojego protegowanego u mnie do straży a czy moja córka będzie pracowała np. w Powiatowym Zarządzie Dróg? I słowo stało się ciałem- prawda panie komendancie ,że scenariusz jest prawie że realny ? Ale to może jest przypadek i w rzeczywistości było inaczej podobnie jak w innych sytuacjach też były przypadki!
Odpowiedz
4
@ jas pol
dnia 18.09.2012, 22:40 · Zgłoś
Nie odnoszę się do komentarzy-z góry uprzedzam.13 km przekroczenia[drugi koniec Polski]100zł[woj.zachod.pomorsk.]droga prosta ze wzniesieniem.Brak ruchu pieszych oraz na jezdni.Jako wzorowy obywatel płace-bo muszę.Nadmienię tylko,że podróż z Koszalina do jasła trwała 16 godz.Wybaczcie ale zewsząd jesteśmy do tyłu...Ludzie obudzimy się w końcu jako naród czy nie bo ja mam tego już dość ...
Odpowiedz
8
@ iii
dnia 18.09.2012, 22:26 · Zgłoś
Popieram likwidację straży miejskiej. bardzo dobry pomysł. Może ktoś to pociągnie.
Odpowiedz
-2
@ qqq
dnia 19.09.2012, 18:04 · Zgłoś
Ty sobie możesz popierać likwidację, a inni popierają zatrudnienie jeszcze kilku strażników, zobaczymy kto ma więcej do powiedzenia?
Odpowiedz
3
@ aaa
dnia 18.09.2012, 22:25 · Zgłoś
Na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Kasprowicza koniecznie należy zainstalować system pokazujący sekundy do zmiany świateł.
Nie wiem czy to możliwe z racji przejść dla pieszych, ale ok. 8.00 i 15.00 było by to znakomite rozwiazanie. Co niektórzy ruszają ze startu jak stare baby, przepustowość skrzyżowania jest dramatycznie niska w stosunku do tego co mogło by przejechać.
Odpowiedz
13
@ kier
dnia 18.09.2012, 21:23 · Zgłoś
Jestem pewien Panie komendacie że nigdy nie prowadził pan autobusu z pasażerami i prawdopodobnie nawet Pan nie wie ile wynosi droga hamowania przy dozwolonej prędkości na przedstawionym skrzyżowaniu,gdy światło żółte zapala się tuż przed autobusem i świeci tylko przez 1,5 sekundy.Gratuluję pomysłu na wyciągnięcie pieniędzy,
Odpowiedz
4
@ łubudubu
dnia 19.09.2012, 14:37 · Zgłoś
Co nie potrafi on wszystko potraf przecież szkolony i to jeszcze kiedy . Nawet cudownie wyzdrowiał gdy zmienił się burmistrz.
Odpowiedz
5
@ cywil
dnia 18.09.2012, 21:22 · Zgłoś
najlepiej na każdej latarni fotoradar i ograniczenie do 20
Odpowiedz
11
@ roki
dnia 18.09.2012, 21:02 · Zgłoś
jest to kolejna machina do robienia pieniędzy przez Straż Miejską. O iles ię orientuje to są bardziej niebezpieczne skrzyzowania niz szajnochy z K.W. na których doszło do kilku śmiertelnych wypadków. Straż miejska niech się zajmie innymi sprawami a naruszenia prawa z zakresu ruchu drogowego pozostawią kompetentniejszym organom...
Odpowiedz
1
@ lol>)
dnia 18.09.2012, 20:53 · Zgłoś
powinni zalozyc popieram pozdro
Odpowiedz
1
@ Rozsądny
dnia 18.09.2012, 20:10 · Zgłoś
200 000 zł koszt / 300 zł za mandat = około 667 ukaranych. W ciągu 15 minut 7 osób które jedzie na czerwonym, czyli średnio co 2 minuty osoba. 667 ukaranych razy 2 minuty to około 1334 minuty czyli inaczej 22,5 godziny. Stąd wniosek że taki system wrócił by się po 1 słownie JEDNEJ DOBIE UŻYTKOWANIA. Tyle wyliczenia, w realu na pewno będzie to w dłuższym okresie czasu, a miasto chce dać zarobić komuś innemu za wypożyczenie.
Odpowiedz
0
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:23 · Zgłoś
weź pod uwagę że jeżeli system już będzie i ludzie o nim będą wiedzieć to będą uważać i liczba przestępstw drastycznie spadnie... To tak jak z "suszeniem" przez policję czy fotoradar... Ci co mają CB raczej się nie złapią... pozostają ci co go nie mają, dodatkowo - ci z cb jada tam wolniej spowalniając ruch więc żeby upolować delikwenta - musi trafić się albo młody gniewny wyprzedzający wszystkich albo ktoś kto jedzie pierwszy lub sam i nie wie o radarze... Tutaj będzie podobnie. Ale owszem, moim zdaniem lepiej kupić niż pożyczać...
Odpowiedz
3
@ tak jasne
dnia 18.09.2012, 20:04 · Zgłoś
dostałem raz mandat za przekroczenie prędkości o 15 km/h umawiam sie z komendantem po 4 razy bo za każdym razem coś mu wypada i nie ma go u siebie na stołku, jak w końcu udaje mi się spotkać i mówie typowi że to moje pierwsze wykroczenie nigdy nie miałęm żadnego mandatu a zarabiam minimalną na którą dymam cały miesiąc w pocie czoła co i tak ledwie mi starcza i proszę o umożenie, ten burak powiedział tylko jest wykroczenie jest i mandat nie widzi powodu dla któego miałby go mi umażać, a buraki jak mierzą laserowo i potem wysyłają to od razu wlepiają maksymalną kare za dane wykroczenie!!!
Odpowiedz
3
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:20 · Zgłoś
no cóż... to że mało zarabiasz to nie usprawiedliwia cię od łamania przepisów... W tym kraju zdecydowana większość zarabia najniższą krajową, wielu też w ogóle nie ma pracy... to co... wszyscy mają jeździć na czerwonym i po 120 w terenie zabudowanym ??
Odpowiedz
4
@ marian s.
dnia 19.09.2012, 21:42 · Zgłoś
Piszesz prawdę. Ja też w ubiegłym roku miałem podobną sytuację. Wyskoczył na mnie dlaczego do niego, przecież są inni jego pdwładni... W końcu gdy dopuścił mnie do glosu i powiedziałem, że to właśnie jego podwładni kazali mi iść do niego a jest do niego ciężko się dostać odpowiedział no i co z tego? Wie pan ilu ja takich ludzi mam dziennie zapytał Jaśnie Komendant ? Jest zdjęcie jest wykroczenie to jest mandat i są punkty a on nie ma czasu zajmować się takimi wyjaśnieniami bo nie robiłby nic innego tylko zajmowałby się takimi sprawami... i niech pan na mnie nie nastaje i nie wymusza i nie dyktuje co i jak ja mam robić itd. Zapytam teraz to czymże jest pan komendant tak strasznie zajęty? Nie bardzo pomagało rozsądne tłumaczenie. Ale cóż widocznie Burmistrz ma inne zdanie i społeczeństwo kłamie a tylko ten facio wymachujący rękami i mówiący głośno ma przyznaną racje. Ważne, że do wyborów coraz bliżej i ciekawe czy komendant znowu zachoruje gdy po wyborach na "Stolcu Burmistrza " zasiądzie ktoś inny?
Odpowiedz
-1
@ Sven
dnia 18.09.2012, 19:54 · Zgłoś
Polska to nie Rosja albo Ukraina swoją drogą odradzam wam odwiedzanie Ukrainy byłem we Lwowie i robiłem w p..y na ich skrzyżowaniach drogi klęska i te ich zachowania jak na tym filmie to standard...
http://www.youtube.com/watch?v=0EViiRN02YE&playnext=1&list=PL289F02E86B19A1AD&feature=results_main
Odpowiedz
3
@ u
dnia 18.09.2012, 19:51 · Zgłoś
karac narobic ograniczen i tyle a drogi jak 100 lat temu
Odpowiedz
-3
@ ...
dnia 18.09.2012, 19:46 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
3
@ turysta
dnia 18.09.2012, 19:50 · Zgłoś
O czym ty wgl mowisz?
Odpowiedz
1
@ aga
dnia 18.09.2012, 20:30 · Zgłoś
kazdy sadzi wedlug siebie !
Odpowiedz
4
@ Sven
dnia 18.09.2012, 19:46 · Zgłoś
Bardzo dobry pomysł jestem za czerwone to czerwone-dyscyplina musi być i koniec !
Odpowiedz
0
@ Amelka
dnia 18.09.2012, 19:41 · Zgłoś
A mam pytanie, jak się przejedzie na żółtym to też się dostanie mandat ??? W ogóle po ilu dniach Wam przyszło ???
Odpowiedz
2
@ jan
dnia 18.09.2012, 19:35 · Zgłoś
wspaniałe posunięcie jeszcze na Piłsudskiego jest potrzebny sekundnik Miże bardziej niż na K. Wielkiego jeżeli tego nie robicie radni to do d...y z wami
Odpowiedz
0
@ ardian
dnia 18.09.2012, 19:25 · Zgłoś
Witam, mam pytanie. Zdarzyla sie mi pewna sytuacja na tym skrzyzowaniu, a mianowicie wjechalem na zielonym z wlaczonym kierunkiem w lewo (chcialem jechac na szajnochy), zatrzymalem sie zaraz za przesciami w oczekiwaniu na mozliwosc skrecenia (przede mna byl samochod, ktory chcial jechac tak samo jak ja), w momencie kiedy skrecilem chyba bylo juz czerwone (byc moze nie bylo). Chcialbym sie upewnic czy w sytuacji jaka opisalem zrobilo mi zdjecie? Prosze o odp. Pozdrawiam.
Odpowiedz
4
@ tomekk
dnia 18.09.2012, 19:12 · Zgłoś
Nie wiem do końca na jakiej zasadzie działa to urządzenie, ale czasem są takie sytuacje, że światło zielone zmienia się dosłownie w momencie wjazdu na skrzyżowanie gdzie kierujący nie ma już możliwości wyhamować tak, żeby zatrzymać pojazd w przepisowym miejscu i wtedy przejeżdża teoretycznie na czerwonym, ale czy to jest złamanie przepisów? Nie wydaje mi się! Jest różnica pomiędzy powyżej opisanym zajściem, a np. przejazdem przez skrzyżowanie na tzw. "głębokim czerwonym świetle".

Czy to urządzenie potrafi zweryfikować taką sytuację czy strzela zdjęcia każdemu kto się tylko poruszy w chwili zapalenia się czerwonego światła? Pytam, bo chcę wiedzieć czy mam omijać to skrzyżowanie szerokim łukiem.
Odpowiedz
-1
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:16 · Zgłoś
zapala się czerwone - kamera rejestruje... jeśli twój samochód będzie za światłami albo np w ich połowie, w połowie skrzyżowania lub na końcu niego to jasne że nie wjechałeś na czerwonym... Ale jeśli będzie PRZED światłami i będziesz jechał dalej to jasne jest że wjechałeś na czerwonym... to chyba proste nie ??
Odpowiedz
2
@ Northrop B2 Spirit
dnia 20.09.2012, 16:07 · Zgłoś
No, wydaje się bardzo proste. Tylko jedno pytanie: czy rzeczywiście tak są te sytuacje interpretowane? Wg mnie wprowadzenie światła pomarańczowego miało właśnie taką funkcję. Jeżeli to możliwe masz się zatrzymać. Jeśli jednak jesteś na równi sygnalizatora, lub tuż przed nim i zaświeci się pomarańczowe, to masz jeszcze tę możliwość by bezpiecznie przejechać. Przepisy mówią że dojeżdżając do skrzyżowania, masz zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość tak, by móc się bezpiecznie zatrzymać. To ja się pytam jaka jest ta prędkość? Dochodzi jeszcze zachowanie bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego. Przypuszczam, że bezpieczna prędkość z której można wyhamować "w miejscu", to 10-20 km/h. A i tu, choć sama droga hamowania stosunkowo krótka, to jeszcze dochodzi czas reakcji i droga jaką się w tym czasie pokona, która przy tak małych prędkościach jest z reguły dłuższa od drogi hamowania. Teoretycznie byłoby możliwe zwalnianie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania do 10-20 km/h, tylko przepustowość takiego skrzyżowania byłaby minimalna. korki chyba kilometrowe. Przy prędkości 40 km/h sama droga hamowania na suchej nawierzchni wynosi chyba ok. 10 m. Czyli zatrzymam się prawie w połowie skrzyżowania. Problem z karaniem kierowców sprowadza się do kwestii zdrowego rozsądku tak kierowców jak i w tym przypadku strażników miejskich. Ale jeśli kamery mają być kolejną maszynką do zarabiania pieniędzy, to na nic się zda apel o zdrowy rozsądek. Dajcie mi człowieka, a paragraf na niego się znajdzie.
Odpowiedz
4
@ obserwtor
dnia 18.09.2012, 19:02 · Zgłoś
to jest straż wiejska...
Odpowiedz
3
@ dfsdf
dnia 18.09.2012, 18:57 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
10
@ kobitka
dnia 18.09.2012, 18:56 · Zgłoś
a może by tak rondo zamiast tych wszystkich świateł, liczników i radarów najnowszej generacji
...morał: rondo najbezpieczniejszą formą skrzyżowania, ale jak tu na takim zarobić?!
Odpowiedz
3
@ Alex
dnia 18.09.2012, 18:51 · Zgłoś
Nie zdążyłem przeczytać wszystkich komentarzy.Mam tylko jedną propozycję.Rejestrację przejazdu na czerwonym świetle zainstalować na skrzyżowaniu Mickiewicza - Jagiełły. Tu można dopiero zarobić. Proponuję Panom policjantom zaobserwować, co tam się dzieje. Wielokrotnie próbowałem przejść na zielonym świetle na skrzyżowaniu przez ulicę Mickiewicza obok dawnego sklepu p. Duszy. Musiałem niestety uciekać i czekać aż przejedzie auto od strony galerii Panorama. Taki obrazek można zauważyć codziennie. Mojej żonie zdarzyło się, że przechodząc przez to skrzyżowanie prawie została potrącona przez auto. Ledwo uciekła. A przez to skrzyżowanie przechodzi dużo dzieci i młodzieży. To cud, że do tej pory nie doszło do tragedii.
Odpowiedz
2
@ msk
dnia 18.09.2012, 20:34 · Zgłoś
Racja, już dawno zauwazylem ten fakt, bo tam po prostu szybko sie zmieniaja swiatla, bez takiej tolerancji jak na inych skrzyzowaniach. Radze uwazac!
Odpowiedz
4
@ bronek
dnia 18.09.2012, 18:51 · Zgłoś
w Jasle są równi i równiesi
Odpowiedz
0
@ czesio
dnia 18.09.2012, 22:18 · Zgłoś
...zmotoryzowani no i również piesi...
ale sie nam Bronku rymło...hehe
Odpowiedz
0
@ Jaro
dnia 18.09.2012, 18:15 · Zgłoś
Ciekawi mnie czy nasi spece przewidzieli sytuacje z karetką na sygnale która przemknie na czerwonym...
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 18.09.2012, 18:12 · Zgłoś
To jest skandal
kasują nas na każdym kroku, jeszcze mało im pieniędzy?
Straż miejska niech się zajmie patrolowaniem ulic !
to my zwykli obywatele utrzymujemy ten syf a oni tak się odpłacają?
fotoradarami!
czekamy na wybory !!!
Odpowiedz
-1
@ viva
dnia 18.09.2012, 17:54 · Zgłoś
od czerwca??? roku 2013???
Odpowiedz
-6
@ xoOo
dnia 18.09.2012, 17:42 · Zgłoś
ja tam nieraz betą cisnę ale jeszcze nic nie przyszło :D
Odpowiedz
18
@ XYZ
dnia 18.09.2012, 17:29 · Zgłoś
A ja Przyszedł Pan Rzońca do Pana komendanta to poklepali sie po ramieniu i jakos mandaciku nei dostał a widziałem to osobiście stojąc pod uchylonymi drzwiami po mój mandat który wyniósł 200 zł za jedyna 68km/h...:(
jakoś o pouczeniu nie było wtedy mowy ale widać NIE KAŻDY DOSTJE mandat w tym mieście i kraju:P
ciekawe jak to wytłumaczy Pan Ko
mendancik...:D
Odpowiedz
12
@ Jaro
dnia 18.09.2012, 18:17 · Zgłoś
Wiesz są równi i równiejsi.
Odpowiedz
11
@ czesio
dnia 18.09.2012, 18:29 · Zgłoś
no bo to jest Pan Rzońca a nie jakiś XYZ...hehe
Odpowiedz
8
@ Max Szyderko
dnia 18.09.2012, 18:49 · Zgłoś
i zaraz by się okazał, że radar atestu nie miał...
Odpowiedz
2
@ aaa
dnia 18.09.2012, 18:53 · Zgłoś
Widać, że nie przeczytałeś nawet dokumentacji, którą dostałeś. Jakbys znał tzw taryfikator to byś wiedział, że za przekroczenie predkości o 18 km/h jest mandat od 50 do 100 zł. a nie 200 zł. Więc nie siej herezji.
Odpowiedz
5
@ jaś
dnia 19.09.2012, 08:53 · Zgłoś
to byłeś świadkiem przestępstwa,to dla czego jeszcze nie złożyłeś zawiadomienia do prokuratury jako prawy obywatel ???
Odpowiedz
1
@ ciekawy
dnia 18.09.2012, 17:25 · Zgłoś
a ten pas z dalej ma namalowaną strzałkę ze mozna z niego skrecac w prawo lub jechac prosto czy go przemalowali ze jest tylko do skretu w prawo??
Odpowiedz
5
@ bulwersacja...
dnia 18.09.2012, 17:19 · Zgłoś
oni nie licza na poprawe bezpieczenstwa tylko na poprawe konta miasta, a moze dluzse pomaranczowe wystarczy a nie 1s i kolejny pas jedzie wprost pod auto opuszczajace skrzyzowanie...

czemu takie decyzje niesa przeprowadzane w referendum, wydaja nasza kase zeby pozniej zedrzec z nas wiecej, albo trzeba zmienic rzad albo panstwo bo w tej dziurze jest coraz gorzej,policyjna wiocha
Odpowiedz
-6
@ wwwiw
dnia 18.09.2012, 18:32 · Zgłoś
wyprowadz sie do KONGO tam nie ma swiatel !!! kup sobie stoper, stan i zmierz czas ile tam swieci zolte !!!
Odpowiedz
13
@ musza zrobic sekundniki
dnia 18.09.2012, 16:52 · Zgłoś
Moim zdaniem powinni zrobic sekundniki na kazdym skrzyzowaniu dobra sa te urzadzenia na tym skrzyzowaniu sa namalowanie na zolto a gdzie znak informujacy o tym ze sa takie urzadzenia na skrzyzowaniu??? wlasnie ze ich nie ma moim zdaniem tam powinny byc sekundniki jak i na kazdym skrzyzowaniu np jedzie koles jest zielone i zalozmy ze jedzie wlasnie tym autobusem nagle ma pomaranczowe to ja sie nie dziwie ze przejedzie na czerwonym jak autobus z pasazerami zaladowany to ciezko zachamowac tyle ton przed skrzyzowaniem a jak by byly te sekundniki to jest inna bajka bo juz bedzie widzial za ile sekund sie zmieni na czerwone to wczesniej zacznie hamowac jak osobowke ciezko zatrzymac a nie taki dopiero autobus dobra niech takie urzadzenia beda na kazdym skrzyzowaniu ale nich tez beda i takie sekundniki bo jak by chodzilo rzeczywiscie o bezpieczensto to by nie zakladali tych urzadzen tylko sekundniki jak by chodzilo o bezpieczenstwo i nie ludzmy sie ze zamontuja sekundniki
Odpowiedz
3
@ h
dnia 18.09.2012, 17:00 · Zgłoś
kierowcy wypowiadac sie na temat tego urzadzenia
Odpowiedz
6
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:13 · Zgłoś
podoba mi się ta wypowiedź... dawno nie widziałem takiego długiego zdania... Przecinki i kropki trzeba oszczędzać...
Odpowiedz
8
@ .
dnia 18.09.2012, 16:50 · Zgłoś
inwigilacja w tym kraju siega zenitu
Odpowiedz
3
@ viva
dnia 18.09.2012, 17:55 · Zgłoś
wydaje mi sie ze za niedlugo wszystkim ludziom wkluja chipy.
Odpowiedz
0
@ g
dnia 19.09.2012, 11:22 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
2
@ aro
dnia 20.09.2012, 06:37 · Zgłoś
A pod światłami zamontują skanery i będą z czytywać chip i jak będzie czerwone od razu będzie drukowało mandat. Zaczyna się państwo policyjne, jeszcze trochę to w ubikacji będą papier przeliczać jak za dużo to mandat środowiskowy. Jak sobie tak pozwalamy to tak mamy. A oni jak lud się nie buntuje to im pasuje to i coś nowego wprowadzą za rok lub dwa.
Pamiętam taki film był o Państwie Policyjnym, dawali nawet takie tabletki ogłupiające i wmawiali ludziom jaki to rząd jest super i dba o jego bezpieczeństwo.
Odpowiedz
14
@ kierowca
dnia 18.09.2012, 16:27 · Zgłoś
Jeżeli kupią urządzenie do odliczania, to spadnie liczba mandatów, a co za tym idzie zmniejszą się premie i nagrody dla nierobów.
Odpowiedz
4
@ Rysiek
dnia 18.09.2012, 16:16 · Zgłoś
Rychło w czas z tym artykułem. Zdążyłem dostać już 2 mandaty!
Odpowiedz
2
@ Pola
dnia 18.09.2012, 16:58 · Zgłoś
Hahaha, było przestrzegać przepisów drogowych! Dobrze Ci tak.
Odpowiedz
3
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:11 · Zgłoś
mówią człowiek uczy się na błędach, chyba że nie jest człowiekiem... Skoro ty po pierwszym się nie nauczyłeś i dostałeś drugi to resztę dopowiedz sobie sam...
Odpowiedz
0
@ qaz
dnia 26.09.2012, 15:56 · Zgłoś
a może w krótkim czasie je dostał i przyszły jeden po drugim geniusz się znalazły!@
Odpowiedz
0
@ nunek
dnia 18.09.2012, 16:07 · Zgłoś
Racjonalne argumenty - przekroczyłem dozwoloną prędkość o 11 km/h , bo ... Bo co!
Odpowiedz
3
@ ppp
dnia 18.09.2012, 16:01 · Zgłoś
Kiedy starosta puści ruch dwustronny pod starostwem?
Odpowiedz
-1
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:10 · Zgłoś
nigdy, bo by miał trudniej przejść przez jezdnię...
Odpowiedz
0
@ aro
dnia 20.09.2012, 06:29 · Zgłoś
Bardziej boi się, żeby jakiś miłosierny mu tyłka nie rozjechał. Tak to jest głupi człowiek i takie decyzje ma, a później się boi przejść przez pasy, żeby ludzie go nie rozpoznali i zamiast na hamulec na gaz nacisnął.
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 18.09.2012, 15:58 · Zgłoś
bardzo [...] mac dobrze ! niech te tempe pały które wjezdzaja naczerwonym do[...]a mandatami to sie [...] naucza ze wiesniaki maja BMW czy VW to moga jechac jak chca :/ a odliczanie do zielonego ! powinno to byc na wszystkich swiatlach i by usprawnilo ruch w 99% dla kierowcow ktorzy mysla o [...] maryni stojac pierwsi w kolejce i szukajac jedynki dopiro jak sie zielone zaswieci ! hanba !
Odpowiedz
5
@ O
dnia 18.09.2012, 15:50 · Zgłoś
Kiedy zajmą się ograniczającymi widoczność kwietnikami ( taxi 1maja itd )
Odpowiedz
-1
@ Digital
dnia 18.09.2012, 15:42 · Zgłoś
Da się oszukać ten system.
Odpowiedz
16
@ amivisage
dnia 18.09.2012, 15:20 · Zgłoś
Barany najpierw śpią na skrzyżowaniu a jak się zapali zielone to potrafi się obudzić aż czterech a później już jest czerwone. Później te same śpiochy już obudzone zapieprzają 100-ką w terenie zabudowanym aby "nadrobić" to co spali gdy paliło się zielone swiatło.
I tak jest na każdym skrzyżowaniu w Jaśle, zapala się zielone i rusza kilku śpiochów jeden od drugiego czekająć po 5 sekund. Kolejne barany zamiast się ustawić przy skręcie w lewo do lewej strony jezdni, to oczywiście tarasują przejazd innym jadącym w prawo lub na wprost.
Odpowiedz
5
@ te, baranie...
dnia 18.09.2012, 17:20 · Zgłoś
widać że swój i i swoich rozpoznaje

zEBY USTAWIĆ SIĘ DO LEWEJ TO POWINNI ZROBIĆ DODATKOWY PAS jezdni, a nie tak jak jest ze auto kolo auta przejezdza na zyletki, bo jeden pas a dwa auta po nim jada

jazda 2 aut równolegle na jednym pasie - jak to sie wyczynia w jasle - jest karana mandatem
Odpowiedz
3
@ eve
dnia 18.09.2012, 19:32 · Zgłoś
masz racje, nic mnie tak nie wkurza jak ustawianie sie samochodow na swiatlach na 3go maja
Odpowiedz
1
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:09 · Zgłoś
dokładnie. ja tamtędy zawsze ustawiam się na środku pasa, a co do ospałości przy ruszaniu to właśnie na tym skrzyżowaniu ruszanie z zielonego idzie najbardziej ospale, zwłaszcza w kierunku od miasta do bliskiej... no ale tego raczej nie zmienimy to jest walka z wiatrakami... Ci którzy swoje odstali i są blisko skrzyżowania to już mają gdzieś, bo i tak przejadą, a poza tym i tak zazwyczaj czeka ich stanie przy bliskiej więc wychodzą z założenia że nie mają się gdzie śpieszyć, a jeszcze gorzej jak któryś z nich skręca w prawo w kierunku pektowinu... taki jegomość jedzie na jedynce bo za chwilę będzie skręcał i trzyma cały karawan... Przejedzie 3-4 samochody i stop...
Ja tam najczęściej skręcam w wincentego pola, potem szkolną i w lewo do skrzyżowania a potem na zielonej strzałce... Zazwyczaj wychodzi szybciej a tak czy owak nie stoję tylko jadę..
Odpowiedz
5
@ aha
dnia 18.09.2012, 21:38 · Zgłoś
żeby ustawić się do lewej musisz byc na drodze jednokierunkowej, na drogach dwukierunkowych do skrętu w lewo należy ustawiac sie do osi jezdni .
Odpowiedz
1
@ kierunek jazdy
dnia 20.09.2012, 16:53 · Zgłoś
I tak jest! tylko nie wszyscy szofery o tym wiedzą, a potem marudzą ze straszne korki w Jasełku.
Odpowiedz
25
@ Kierowca zawodowy
dnia 18.09.2012, 15:12 · Zgłoś
Proponuje kazde skrzyzowanie naszpikowac elektronika a straz miejska zredukowac do Komendanta oraz drugiej osoby ktora bedzie rozsylala mandaty Pozwoli to na znacze zaoszczedzenie NASZYCH pieniedzy Zwolnionych odeslac do PUP niech przez kilka lat pochodza sobie za normalna praca
Odpowiedz
9
@ łodyniec
dnia 18.09.2012, 20:32 · Zgłoś
a komendant to niby co by robił? pozował raz w roku do zdjęcia?
Odpowiedz
9
@ mieszkaniec
dnia 18.09.2012, 14:57 · Zgłoś
Jednym słowem Polscy złodzieje,zamiast budować drogi zdzierają od mieszkańców jak mogą
Odpowiedz
18
@ jaś
dnia 18.09.2012, 14:56 · Zgłoś
a jednak straż drogowa zwana miejska jest potrzebna,bo przyniesie kasę jak poborca podatkowy.a ulice dalej w psich odchodach.
Odpowiedz
7
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 20:00 · Zgłoś
jak wyprowadzacie psy na spacer a psy Sr...ją a WY NIE POSPRZĄTACIE to proszę mi tu nie narzekać że ulice w odchodach... Straż nie jest od sprzątania psich kup... A jak pies ma właściciela niechluja który po nim nie posprząta to pretensje proszę mieć tylko do siebie...
Odpowiedz
0
@ :D
dnia 18.09.2012, 20:23 · Zgłoś
popieram ze trzeba sprzatac po swoich pupilach , ale jest rowniez problem ze nie ma specjalnych smietnikow na psie odchody oraz woreczkow przy nich wiec zamiast kupowac nowe sprzety niech sie zajma zakupem smietnikow przeznaczonych na ,,kupki,, i niech w koncu postawia parkomaty na platnych parkingach..
Odpowiedz
-4
@ EkoNom
dnia 18.09.2012, 22:23 · Zgłoś
Tarzan-zan, zanim zabłyśniesz swoją inteligencją, to zbadaj temat i rozejrzyj się po mieście...gdzie właściele psów mają te kupki wyrzucać??
Odpowiedz
4
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 23:44 · Zgłoś
yyy do kosza ??? z dwojga złego chyba lepiej do kosza niż zostawić na ulicy nie ??
Odpowiedz
1
@ jaś
dnia 19.09.2012, 08:46 · Zgłoś
wytłumaczę ręcznie może tarzanie zrozumiesz,nie chodzi żeby strażnicy sprzątali,tylko o to ilu właścicieli tych piesków za nie posprzątanie ukarali,bo to jedyna metoda by ich do tego zmusić,paniał ???
Odpowiedz
77
@ Ten obcy
dnia 18.09.2012, 14:54 · Zgłoś
jestem za , poinstalujmy na skrzyżowaniach elektronikę i rozwiążmy straz miejska .
Odpowiedz
36
@ on
dnia 18.09.2012, 14:52 · Zgłoś
to do odliczania jest super ,w rzeszowie to jest i fajnie sie jezdzi
Odpowiedz
-2
@ łodyniec
dnia 18.09.2012, 20:31 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
-3
@ MM
dnia 19.09.2012, 11:56 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
41
@ jaślak
dnia 18.09.2012, 14:47 · Zgłoś
Nad czym się maja radni zastanawiać??!!! kupować i już!!! to jest zajebisty system (odliczanie sekund do zielonego/czerwonego światła) pojeździjcie sobie po Rzeszowie zobaczycie jak jest zajebiście! Kmiecik nie zastanawiał się jak kupował samochód "niby służbowy" dla siebie za tyle tysięcy złotych a tu na 12 tysiącami się zastanawiacie??!!!
Ja jestem za kamerami rejestrującymi przejazd na czerwonym i za sekundnikami!!! BRAWO jeśli to przejdzie, trzymam kciuki! Niech ci gówniarze pilnują sie z szarżowaniem po mieście!
Odpowiedz
-28
@ lopata
dnia 18.09.2012, 14:56 · Zgłoś
zapomniał wół jak cielęciem był, chyba, żeś bez nogi
Odpowiedz
10
@ jaślak
dnia 18.09.2012, 17:49 · Zgłoś
może "cielęciem" jeszcze jestem... tyle że bardziej odpowiedzialnym za swoje i innych życie w przeciwieństwie pewnie do ciebie "lopata"
ale co można tłumaczyć komuś kto ledwo na hulajnodze sobie radzi...
Ci bez nogi zapewne bardziej sobie w życiu radzą niż ty "inwalido umysłowy"
Odpowiedz
-11
@ lopata
dnia 18.09.2012, 19:46 · Zgłoś
inwalida umysłowy, jakie to proste...
Odpowiedz
14
@ tarzan-zan
dnia 18.09.2012, 19:58 · Zgłoś
dokładnie, niech montują, chodzi o bezpieczeństwo... Wielu "kierowców" narzeka że to jest wyciąganie pieniędzy... LUDZIE... wy te pieniądze SAMI DAJECIE... Jeździjcie zgodnie z przepisami i nie będziecie płacić... To nie jest dziki zachód...
Odpowiedz
8
@ kierowca
dnia 18.09.2012, 20:30 · Zgłoś
zgadzam sie...
Odpowiedz
151
@ ktoś
dnia 18.09.2012, 14:47 · Zgłoś
nasza policja tylko sie fotoradarami zajmuje i każdego dnia kombinują jak z ludzi drzeć kase a tam gdzie naprawdę są potrzebni to ich nigdy jakoś niema
Odpowiedz
-46
@ piotrek
dnia 18.09.2012, 15:24 · Zgłoś
to straż miejska ma fotoradary inteligencie ..
Odpowiedz
10
@ kilka lat wstecz...
dnia 18.09.2012, 17:16 · Zgłoś
47
@ hosekable
dnia 18.09.2012, 19:20 · Zgłoś
a ile pali się żółte światło? 3 sekundy? więc jak nie wjechać na czerwonym żadne auto w takim czasie się nie zatrzyma
Odpowiedz
78
@ japiedolę
dnia 18.09.2012, 19:29 · Zgłoś
Zamiast zamontować na każdym skrzyżowaniu te urządzenia do odliczania czasu to chcą wstawić fotoradar za 200 tys. pln . I gdzie tu logika ??? Jak bym wiedział ,ze zostało mi 4 s do pomarańczowego to bym już hamował a nie zastanawiał się do ostatniej chwili czy mi się czerwone nie zapali i nie zarobię mandatu a jak dam po hamulcach to duże prawdopodobieństwo ,że mi się ktoś na[...] zatrzyma !!!
Odpowiedz
0
@ XxX
dnia 18.09.2012, 20:10 · Zgłoś
jak na załączonym obrazku tuskus kłamca!!!
Odpowiedz
-3
@ zxcvb
dnia 19.09.2012, 05:24 · Zgłoś
w Niemczech to prawie na każdym skrzyżowani są radary wyłapujące przejeżdżających na czerwonym. Bardzo dobre rozwiązanie ale i tak tam mało kto przekracza prędkość lub przejeżdża na czerwonym
Odpowiedz
-1
@ maniek
dnia 19.09.2012, 07:28 · Zgłoś
Jak tam jest tak wspaniale to powodzenia! Czy ktoś ze społeczeństwa zatrzymuje ciebie tutaj?
Odpowiedz
2
@ pytam
dnia 19.09.2012, 11:18 · Zgłoś
jaka nasza policja? chyba ochroniarze rządu i polityków.
Odpowiedz
5
@ kierowajko
dnia 20.09.2012, 07:55 · Zgłoś
Ciekawe kiedy ludzie sie obudzą i w końcu w tym kraju da się żyć a nie tylko karmić wąską grupę społeczną na najwyższych szczeblach .
Nie rozumiem z jakiej paki wykroczenia drogowe są karane pieniężnie , lepiej jak by były same pkt. karne przez które można stracić PJ .

Kosmiczne technologie na skrzyżowaniach w postaci fotoradarów a nie potrafili zamontować tak prostej rzeczy jak sekundnik .
Odpowiedz
5
@ janko muzykant
dnia 20.09.2012, 20:54 · Zgłoś
to maszynka do robienia pieniędzy !!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657