Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Egipskie ciemności na Krasińskiego

50

Przy zbiegu ulic Sikorskiego z Krasińskiego znajduje się uliczka prowadząca do kilku domów, biegnąca aż do ogródków działkowych. Gdy zapada zmrok trudno cokolwiek zauważyć w ciemnościach. Mieszkańcy od wielu lat zabiegają o kilka lamp oświetleniowych. Pukają od drzwi do drzwi, dzwonią i proszą pisemnie.

Ewa Sanocka wraz z rodziną mieszka przy ul. Krasińskiego od 18 lat. Ma dwójkę dzieci w wieku 13 i 17 lat. Rodzice jej męża od dawna proszą władze miasta o wykonanie oświetlenia przy bocznej ulicy Krasińskiego. Wielokrotnie również zabiegali o utwardzenie drogi, która po ostatniej powodzi jest w rozsypce.

- Droga, która naszpikowana jest dołkami, miała być poprawiona w tym roku. Jednak zostały jedynie zasypane dziury. Jak widać z powrotem wszystko wychodzi. Od wielu lat chcemy uzyskać nawierzchnie asfaltową, utwardzoną. Nie tylko zasypanie dołków, ale coś, co się dłużej utrzyma. Po powodzi wszytko się rozpadło. Podłoże jest bardzo miękkie, a kiedy są roztopy to samochodem nie można przejechać – mówi Ewa Sanocka, mieszkanka ul. Krasińskiego.

Jeszcze większym problem wydaje się być brak oświetlenia. Po zachodzie słońca, zapadają tam przysłowiowe egipskie ciemności. Trudno cokolwiek zauważyć idąc tą drogą. Ludzie w podeszłym wieku nie wychodzą wieczorem z domu, dzieci zaś mają obawy, gdy do niego wracają.

- Niejednokrotnie człowiek ogląda się za siebie, bo coś usłyszy. Po prostu mamy obawy. Gdyby coś się stało, to nie jesteśmy w stanie tego zobaczyć, trudno rozpoznać czyjąś twarz po zmroku – podkreśla pani Ewa. – Trudno poruszać się po drodze, na której chaszcze są większe od człowieka. Chodzi mi o to, żeby zarówno dzieci, jak i dorośli mogli się czuć bezpiecznie – dodaje.

Niedaleko domu Ewy Sanockiej znajdują się ogródki działkowe. Jak sama podkreśla, wiele razy dochodziło tam do podpalenia traw. W wakacje bardzo często młodzież organizuje sobie na działkach grille. W tym okresie bardzo wiele nieznanych osób przechodzi tą drogą. Oświetlenie zatem dawałoby mieszkańcom większe poczucie bezpieczeństwa. - Myślę, że jest to w przyszłym roku do wykonania. Rozumiem ten problem i troskę o dzieci – powiedział burmistrz Andrzej Czernecki.

 Jak podkreślił burmistrz, w przyszłym roku zostanie przygotowany projekt oświetlenia tej drogi. Wówczas okaże się, jakie środki będą potrzebne na realizację tej inwestycji. - To jest droga długości prawie 200 metrów, więc zobaczymy, jaki wyjdzie koszt oświetlenia tej drogi według projektu. Wtedy będziemy realizować inwestycję na tym odcinku drogi, albo fragmentarycznie posiłkując się środkami, które są bezpośrednio w dyspozycji zarządu osiedla, bo one są właśnie na takie drobne elementy infrastruktury, bądź robiąc to ze środków innych na oświetlenia – zaznaczył A. Czernecki.

Być może tym razem nadzieje mieszkańców nie okażą się płonne.

Ilona Dziedzic

Napisany dnia: 15.11.2013, 14:53 , Tagi: UM Jasło, Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
4
@ d,,
dnia 07.01.2014, 15:08 · Zgłoś
Przy nowym projekcie wymiany lamp w całym mieście, to chyba nie będzie problem.
Bo jak nie teraz to kiedy?
Odpowiedz
8
@ mieszkaniec Gądek
dnia 29.11.2013, 20:09 · Zgłoś
a pani Dziedzic niech się rozejrzy na końcu Plażowej i na końcu ul Gądki
bo przecież z wioski Gądki pochodzi
tam też nie ma oświetlenia chociaż ludzie pisali prośby o zainstalowanie latarni
może by napisała coś na ten temat?
Odpowiedz
7
@ xx
dnia 28.11.2013, 09:17 · Zgłoś
miasto nie ma kasy bo wydalo na fajerwerki na kwiatowej ulicy.
Odpowiedz
10
@ j...
dnia 21.11.2013, 14:37 · Zgłoś
Miasto jest naszą wizytówką , ważne są nawet obrzeża.
To miejsce to centrum sportu ( basen, lodowisko, fitness, siłownia).
Jestem ZA...
Odpowiedz
-5
@ jaślanin
dnia 19.11.2013, 09:02 · Zgłoś
Najlepiej każdemu postawić lampę przed domem a zapłacimy za to wszyscy. Bez przesady. Oświetlić bo ogródki działkowe. To niech sobie oświetlą i zapłacą ogródki działkowe. I to właściwie wszystko w tym temacie.
Odpowiedz
3
@ l
dnia 18.11.2013, 15:51 · Zgłoś
A czym się różni zdjęcie nr 2 od zdjęcia nr 4?
Odpowiedz
3
@ olo
dnia 29.11.2013, 20:12 · Zgłoś
a tym że pani Dziedzic nie potrafi ich rozróżnić
Odpowiedz
-5
@ ...
dnia 17.11.2013, 11:21 · Zgłoś
Droga jak marzenie nie ma co narzekać inni nawet tyle nie mają. Po prostu przewraca się w du...
Odpowiedz
11
@ mily
dnia 17.11.2013, 09:25 · Zgłoś
w jednym miejscu niema oswietlenia natomiast w innym na jednym slupie jest zaistalowane dwie lampy ktore swieca jednoczesnie . lampy te znajduja sie na ul basztowej . po lewej stronie ulicy idac o ul florianskiej kolo biura pttk i sklepu komputerowego adams w kierunku ul jana pawla jezli jest ktos zaiteresowany tym faktem moze sprawdzic sam osobiscie pozdrawiam
Odpowiedz
7
@ x
dnia 16.11.2013, 21:52 · Zgłoś
pewno mieszkańcy którzy posiadają na tej ulicy psy płacą miastu podatki ale nie mogą upomnieć się o światełko???
Odpowiedz
-6
@ marzzz
dnia 16.11.2013, 17:38 · Zgłoś
historia niczym z horroru to straszne ze na drodze ciemno jak zyc he
Odpowiedz
-11
@ obserwator
dnia 16.11.2013, 13:18 · Zgłoś
ludzie na krasińskiego som ciemności bo tam biedni komuniści mieszkajom musicie im pomóc i trzeba im pomóc
Odpowiedz
-10
@ obserwator
dnia 16.11.2013, 13:11 · Zgłoś
na krasińskiego som ciemności bo tam komuniści mieszkajom
Odpowiedz
-8
@ obserwator
dnia 16.11.2013, 13:10 · Zgłoś
na krasińskiego som ciemności bo tam komuniści mieszkajom
Odpowiedz
9
@ pikor
dnia 16.11.2013, 13:04 · Zgłoś
a to nie jedyna tak droga w mieście na której panują "egipskie ciemności" !!!
ul 17 stycznia ma kilka takich bocznych dróżek w które wieczorem aż strach wchodzić!!! tez zgłaszamy ten problem od kilku lat i nic! co na to szanowny Czarnecki???!!!
Odpowiedz
2
@ maniek
dnia 19.11.2013, 09:11 · Zgłoś
Nie wiem kto to jest Czarnecki oj przepraszam tzw. obatel czyli Europoseł Ryszard Czarnecki. Nasz Burmistrz to Andrzej Czernecki. Chcesz coś napisać czy dokopać a nie potrafisz prawidłowo napisać nazwiska burmistrza miasta!!!
Odpowiedz
4
@ tu wpisz swuj pseudonim
dnia 16.11.2013, 08:33 · Zgłoś
fajna laska.
Odpowiedz
0
@ gowin
dnia 16.11.2013, 08:32 · Zgłoś
a co to jest jaslo?
Odpowiedz
3
@ obserwator
dnia 16.11.2013, 13:12 · Zgłoś
szanowny panie gowinie jasło to jest bardzo biedne miasto
Odpowiedz
0
@ minus
dnia 17.11.2013, 19:20 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
4
@ Topola
dnia 16.11.2013, 07:54 · Zgłoś
"Myślę, że jest to w przyszłym roku do wykonania"

ZBLIŻAJĄ SIĘ WYBORY !!!
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 16.11.2013, 00:29 · Zgłoś
W "projekcie SOWA" na wymianę ok 1500 opraw ulicznych przeznaczono ponad 3 miliony czyli ok 2 tys na jedną oprawę - ile za to byłoby "świeczek" - taka gospodarność ...
Odpowiedz
0
@ PLXXI
dnia 16.11.2013, 20:38 · Zgłoś
Czy na pewno dobrze policzyłeś te SOWY, żeby nie było jak z funduszami wydawanymi przez miasto na dzieciaki w szkołach. Gdzie zamiast 8000 zł rocznie na jedno dziecko wyszło 800 000 zł. Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 17.11.2013, 12:59 · Zgłoś
Czyżby kogoś z oświaty ruszyło sumienie...??? Nie przypominam sobie takiego przeliczania "na dzieciaki w szkołach"ale skoro twierdzisz, że jest to "tylko 8000" to nie zmienia mojego podejścia do danej kwestii równego traktowania wszystkich grup społecznych , czy zawodowych, a szczególnie jeśli to czynią "włodarze służący wszystkim obywatelom", {koszty utrzymania więźnia to też tylko 30-40 tys. na rok}. Co innego "klasa robotnicza" - oni teraz mają pracować "do śmierci", za 19200 brutto, czyli 14160 netto rocznie i z tego jeszcze niejednokrotnie utrzymać rodzinę.Ty o takie rzeczy się nie zapytasz, bo przecież Tobie jest dobrze, z pewnością na stanowisku "oświatowca" skoro tak Cie interesują poruszane tematy. Może podpowiesz żyjącym "za takie pieniądze" jak i na co mają to przeliczać. Póki co to to właśnie robotnicy w olbrzymiej większości utrzymują ten "chory kraj" łączne z budżetówką, nie wyłączając oświaty, więc maja prawo "ich" rozliczania. Reasumując - gdzie w tym wszystkim ekonomia jeżeli nauczyciel ucząc indywidualnie tylko 4 uczniów i korzystając z niezmienionych nakładów finansowych na "oświatę" byłby w stanie zarobić 32000 brutto na rok {szkoły byłyby niepotrzebne}.. Nie zapominajmy też o pracownikach administracji państwowej, czy mundurowej - liczebnie czy finansowo np. jak się ma sama tylko liczba osadzonych, do liczby kadry w więzieniach itd...itp...
Również Pozdrawiam...
Odpowiedz
-2
@ logistyk
dnia 15.11.2013, 22:46 · Zgłoś
kiedy pan burmistrz zrobi oswietlenie na ul rzecznej i droge-mieszkamy w miescie a drogi gorzej niz nawsi obiecanki cacanki nigdy wiecej nieglosujemy na czarneckiego jaslanie zapamietaja -wybory
Odpowiedz
-2
@ gucio
dnia 15.11.2013, 22:57 · Zgłoś
pan burmistrz zrobi wam oswietlenie własnoręcznie. wykopie dziury, osadzi słupy wylezie na każdy i podepnie druty. a wy będzieta jeno patrzec i złowrogo pomrukiwać - nu nu nu
Odpowiedz
9
@ jasło i okolice
dnia 15.11.2013, 19:35 · Zgłoś
ten czarnecki to moze sobie mówic co on moze zrobic bo juz powiedział ze przemaluje fotoradar na jaskrawy kolor i do dzis mu nie udało sie dobrac farby...
Odpowiedz
0
@ arco
dnia 15.11.2013, 18:33 · Zgłoś
Duże i bogate miasta wyłączają całe ulice, albo co drugą żarówkę ze względów oszczędnościowych, a tu w szczerym polu "żądają" lamp oświetleniowych. Zapomnieć, albo zobowiązać się na piśmie, że będziecie ponosić koszty oświetlenia, to wtedy my mieszkańcy Miasta Jasła, za nasze podatki postawimy Wam lampy oświetleniowe.
Odpowiedz
-13
@ Tarzan-zan
dnia 15.11.2013, 19:12 · Zgłoś
Oczywiście... niech sobie postawią i do swojego licznika podłączą, będą mieć widno, kto im broni... A nie żeby państwo - biedny naród - płacili za cudzą wygodę... Po latarkę do lidla i dowidzeniusia... Oświecenia się im zachciewa psia kość...
Odpowiedz
16
@ arco ty matole
dnia 15.11.2013, 20:39 · Zgłoś
To może należy ich zwolnić z płacenia podatków skoro się im nic nie należy? Płacą jak wszyscy więc wymagają. Proste. Tylko matoły tego nie zrozumieją.
Odpowiedz
6
@ pikor
dnia 16.11.2013, 16:29 · Zgłoś
"to wtedy my mieszkańcy Miasta Jasła, za nasze podatki postawimy Wam lampy oświetleniowe" co to ma oznaczać że my mieszkańcy Jasła??? a Ci z ulicy Krasińskiego czy każdej jednej należącej do miasta to nie mieszkańcy Jasła [...] U???
poza tym każdy płaci takie same podatki więc w czym problem??? nieważne czy to szczere pole czy środek miasta jesli wszystko mieści sie w granicach miasta to ma takie samo prawo!!! poza tym radzę lepiej zapoznac się z topografią miasta i zobaczyć gdzie tak na prawdę leży to "szczere pole"
Odpowiedz
1
@ d,,
dnia 07.01.2014, 15:11 · Zgłoś
Dlaczego człowieku jesteś tak wściekły?
Idź do lekarza bo masz nerwy chore.
Odpowiedz
2
@ zainteresowany
dnia 15.11.2013, 17:18 · Zgłoś
Kiedy będzie konkurs na obsadzenie miejsca w kancelarii??? czy można składać już podania ,aby potem nie było ,że już nie aktualne???
Odpowiedz
3
@ bajce
dnia 15.11.2013, 16:32 · Zgłoś
A rumiany bajki opowiada jak zwykle blablabla
Odpowiedz
12
@ V
dnia 15.11.2013, 16:31 · Zgłoś
Tam nie trzeba wcale dużo, by połączyć ul. Sikorskiego z ul. Tischnera, a docelowo z ul. Mickiewicza i poprowadzić łącznik właśnie tym fragmentem drogi, o którym mowa w artykule.
Mówię poważnie - wystarczy zerknąć na mapę. Kawałek nowej drogi i powstaje piękny nowy skrót praktycznie od "Bogumiła" po basen.
Odpowiedz
9
@ Audaces fortuna iuvat
dnia 15.11.2013, 16:18 · Zgłoś
Po pierwsze lampy powinny być zakładane w przeliczeniu na osoby mieszkające na danej powierzchni (nie w polach). Po drugie burmistrz Andrzej Czernecki nie jest [...] i nieudacznikiem ponieważ potrafi zawiązać krawat. A to już coś! Po trzecie - 5 taczek żwiru i pomoc psychologa zmieniła by kompletnie życie tej smutnej Pani na zdjęciu, która zatraciła wiarę w państwo i w Boga.
Odpowiedz
4
@ RYSIO( 914
dnia 15.11.2013, 16:07 · Zgłoś
ten nieudacznik tylko ludziom obiecuje. a setki tysiency umarza
Odpowiedz
2
@ uskiu
dnia 15.11.2013, 18:35 · Zgłoś
jak kazdy polityk to jego zawod i powinnien sie nazywac nie polityk tylko Obiecanek albo cos wtym stylu haha
Odpowiedz
-22
@ Tarzan-zan
dnia 15.11.2013, 16:05 · Zgłoś
Latarkę niech se kupią w biedronce albo w Lidlu i niech łażą z nią a nie marudzą że lampy im trzeba... Przejdzie jeden z drugim raz na tydzień ale lampy świecić muszą... A kto za to ma płacić ja się pytam, KTO ??? Za chwilę Józek mieszkający na najdalszym zadu... będzie chciał dwie latarnie koło domu bo jak idzie do wychodka za stodołę to ma ciemno...
Odpowiedz
12
@ uskiu
dnia 15.11.2013, 18:32 · Zgłoś
Ty Tarzan jak po drzewach skaczesz to moze ci nie jest potrzebne troche swiatla bo i tak nikt cie nie bedzie scigal po nich zeby sie nie zarazic twoja choroba a normalna droga zeby sie po blocie i dziurach sie peletac tak jak to nie ktorzy lubia i miec normalna mozliwosc podjechania pod dom to chyba nie przestepstwo co??? Ja nie mieszka tam i wogule w Jasle od paru lat ale bywalem wiele razy tam i jest to nie przyjemne chodzic po dziurach po ciemku.
Odpowiedz
-14
@ Tarzan-zan
dnia 15.11.2013, 19:10 · Zgłoś
Może i nie przestąpstwo ale dlaczego społęczeństwo ma płacić za cudzą wygodę ??? Dwa domu na krzyż a latarnie im stawiać i za prąd płacić... Jeszcze czego... Idąc tym tokiem myślenia powinni wyasfaltować i oświetlić każdą drogę gruntową na końcu której jest jakiś dom...
Ja osobiście montażowi oświetlenia na tej ulicy mówię stanowcze NIE !!!
Odpowiedz
12
@ olek
dnia 16.11.2013, 10:10 · Zgłoś
I co się stanie, gdy pierwszy raz zrobisz coś dla drugiego człowieka?Spróbuj coś zmienić w swojej głowie bo świat idzie do przodu!!!Pozdrawiam p.Ewę!
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 19.11.2013, 09:04 · Zgłoś
Jeśli nie mieszkasz to się nie wypowiadaj. To nie z Twoich podatków będzie płacone. Jest wiele innych miejsc i potrzeb.
Odpowiedz
-1
@ lol
dnia 19.11.2013, 17:38 · Zgłoś
hahahhaa :D. Popieram xd
Odpowiedz
3
@ Q
dnia 07.01.2014, 15:26 · Zgłoś
Jaka to wygoda ? Teraz to standard. to nie średniowiecze!!!
Odpowiedz
-1
@ m
dnia 15.11.2013, 15:27 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
30
@ jaślan
dnia 15.11.2013, 15:18 · Zgłoś
To nie jedyna taka ulica w Jaśle, niestety... Liczę na nadchodzące wybory. One cuda potrafią zdziałać :-)
Odpowiedz
34
@ jezynka:)
dnia 15.11.2013, 15:06 · Zgłoś
Wybory coraz bliżej to można coś zrobić :)żałosne ,ale prawdziwe;;;!!!
Odpowiedz
-15
@ bzyk
dnia 15.11.2013, 15:30 · Zgłoś
chrzanisz. Myślisz, ze wszystko można odd razu zrobić?
Odpowiedz
-12
@ popieram bzyka
dnia 16.11.2013, 16:30 · Zgłoś
Podatków nie chcecie płacić a tej się oświetlenie marzy
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657