Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

ILO w Jaśle - „Przedsiębiorcza szkoła”

27

I LO w Jaśle uczestniczy w projekcie „Przedsiębiorcze szkoły” realizowanym we współpracy z WSIZ w Rzeszowie.

Uczniowie mogą weryfikować swoją teoretyczną wiedzę ekonomiczną w praktyce, prowadząc wirtualne przedsiębiorstwa doradcze lub przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowe. Projekt finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Głównym celem projektu jest zdobycie przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych wiedzy z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, jakimi są interaktywne gry symulacyjne „Wirtualny Doradca” i „Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne” oraz kursy e-learningowe.

Uczniowie w „Przedsiębiorczych szkołach” rywalizują ze sobą nie tylko o dobre oceny, ale również o nagrody, które na zakończenie roku czekają na najlepsze zespoły.

 - Efektywne nauczanie przedmiotów, których uczniowie nie zdają na maturze, np. podstawy przedsiębiorczości, jest dla nas równie ważne jak nauczanie przedmiotów maturalnych. Współczesna szkoła to szkoła otwarta na nowe technologie i metody kształcenia. Staramy się pogodzić tradycję z nowoczesnością, by nosić miano szkoły współczesnej, stąd uczestnictwo w projektach europejskich. Współpracujemy również z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, którego pracownicy i studenci spotykają się z maturzystami – podkreśla Dyrektor Zbigniew Waszkiel.

Narzędzia wypracowane programem tzn. gry symulacyjne są dostępne dla szkół nie związanych bezpośrednio z projektem.

Więcej o projekcie na www.przedsiebiorczeszkoly.pl

(Z.Głowacki)

Napisany dnia: 01.02.2013, 09:55 , Tagi: Szkoła, Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
3
@ lit
dnia 05.02.2013, 11:25 · Zgłoś
BOŻE!!! kto to jest ten "l." ?! Dla mnie ten czlowiek nie ma w życiu żadnego zajęcia poza siedzeniem przed kompem całymi dniami i komentowaniem każdego artykułu. I każdy z jego komentarzy jest tak samo przesycony jadem, nienawiścią do świata i małomiasteczkowymi poglądami prowincjonaliusza...
Odpowiedz
0
@ l.
dnia 05.02.2013, 12:19 · Zgłoś
No to udało ci się trafić.Nie ma zajęcia,wiec od tego gnicia ma coraz więcej jadu i pluję nim tylko,by się nim nie zatruć.Nie komentuję każdego artykułu - proszę nie przesadzać.
A zresztą - na tyle jadu to już mi i tego typu komentarze nie pomogą więc sobie daruję, zwłaszcza,że nie mam już siły jeszcze z ludźmi się użerać.Mam nadzieję,że poprawi to wasze jakże wielkomiejskie,wręcz kosmopolityczne samopoczucie. Mnie tu już nie będzie.Obiecuję.I (zimno) żegnam...
Odpowiedz
0
@ ee
dnia 05.02.2013, 08:49 · Zgłoś
Zespół Szkół nr 2 w Jaśle prezentuje ciekawsze oferty.
Odpowiedz
0
@ aaaa xd
dnia 03.02.2013, 20:24 · Zgłoś
nie lubie tej szkołyyyyy, ale chodze do niej
Odpowiedz
-1
@ l.
dnia 04.02.2013, 09:26 · Zgłoś
No to "wspaniały" komentarz.Może byś lepiej napisał(a) czego konkretnie nie lubisz, przynajmniej był by z tego jakiś pożytek ? A że chodzisz do szkoły to nic dziwnego,
w końcu jest obowiązek szkolny i to co piszesz jest chyba "na miarę Kolumba"...

No cóż,miałem tam kilku kolegów właśnie na takim poziomie.Jeden z nich dla przykładu uważał,że wygrana Kaczyńskich jest dobra dla Polski,bo rządy osób które były bliźniakami będą Polskę wyróżniać spośród innych krajów. Fajny argument polityczny, naprawdę to jest najważniejsze. Kiedyś broniłem w tej szkole na lekcjach demokracji przed kolegą który zapewne marzył o oligarchii w jej miejscu (był za PO), ale obecnie jak widzę takie rzeczy to uważam,że po prostu głosowanie powinno być poprzedzone przeprowadzeniem testu na inteligencję.Np testu ravena.I głosy tych o IQ poniżej 100 czy nawet 110 powinny zostać uznane za nieważne - nawet jak to urzędnik czy inna "elita".W internecie powinna być co do publikowania identyczna zasada. I by się takie komentarze skończyły,idiokracja też.
Odpowiedz
0
@ laguna
dnia 05.02.2013, 01:42 · Zgłoś
Bardzo dobry cenzus. Myślę, że sam byś nie osiągnął progu postawionego przez siebie. I rzeczywiście, internet stałby się lepszym miejscem - byłoby o jeden głupi komentarz mniej.
Odpowiedz
0
@ cisowianka
dnia 05.02.2013, 01:49 · Zgłoś
Popieram lagunę. Widać kobieta ma głowe na karku.
Odpowiedz
-1
@ l.
dnia 05.02.2013, 08:34 · Zgłoś
Dobry na pewno.A jeśli bym nie osiągnął to konieczne by było jednak zgłoszenie się do neurologa bo to by oznaczało chorobę neurodegeneracyjną.Jak na razie uważam po prostu że mam nerwicę,dzięki nieciekawej sytuacji w jakiej "wylądowałem".I święte prawo do czepiania się partactwa które mi kiedyś skomplikowało życie i komplikuje je obecnie innym,jak również krytykowania "gimbusów" - zwłaszcza takich którzy poziomem swym nie dorośli nawet do liceum.

PS: Ja taki jestem przez sytuację w jakiej jestem @laguna.Sytuację trudną dla mnie do zniesienia.A ty taka będziesz prawdopodobnie do końca życia...
Odpowiedz
4
@ ssnkd
dnia 02.02.2013, 15:10 · Zgłoś
Pozdro dla Pana Jerzego B.
Odpowiedz
-4
@ 14 Wilki
dnia 02.02.2013, 13:45 · Zgłoś
[...]
Odpowiedz
-4
@ sasza
dnia 02.02.2013, 14:06 · Zgłoś
[...]
Odpowiedz
4
@ zal
dnia 02.02.2013, 11:00 · Zgłoś
Zespół Szkół Technicznych tez uczestniczy w tym projekcie i wielu innych ciekawych, ale o tym nawet nikt nie wspomni bo to przeciez nie "pierwsze liceum" ! Pozdro...
Odpowiedz
0
@ ;)
dnia 03.02.2013, 19:32 · Zgłoś
To się sami pochwalcie, jak to robią inne szkoły
Odpowiedz
-3
@ psycholog
dnia 02.02.2013, 03:36 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
-3
@ psycholog
dnia 02.02.2013, 03:32 · Zgłoś
czuby czy co to to profesory nie dawac im grac bo jak sie naucza i zaczna grac to pozniej alimenty kto bedzie placil grajki jedne ksiazka i uczyc sie a nie granie w glowie
Odpowiedz
-9
@ sasza
dnia 01.02.2013, 16:52 · Zgłoś
[...]
Odpowiedz
8
@ rumcajs andrzej
dnia 01.02.2013, 15:43 · Zgłoś
he he he i waszka na dachu... :D
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 01.02.2013, 14:31 · Zgłoś
To nie jest marnowanie czasu uczniów, bo odbywa się w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości, to po pierwsze. Po drugie ILO nie jest jedyną szkołą realizująca ten projekt. http://ts3.ovens.pl/news.php?readmore=25
Odpowiedz
13
@ l.
dnia 01.02.2013, 15:06 · Zgłoś
Które to lekcje jak już napisałem z perspektywy ucznia i później absolwenta jak również nawet rodzin zamożnych są najczęściej totalną pomyłką i wyrzucaniem publicznych pieniędzy w błoto,oraz marnowaniem czasu ucznia który mógłby zostać wykorzystany dużo pożyteczniej - chyba że ktoś idzie na uczelnię ekonomiczną.

Proszę zrozumieć. Nie działa pani w próżni a ja czytać umiem.Może i nie powinienem nazywać pani "pedagogiem" ale z branżą szkolnictwa jest pani związana. I zamiast spojrzeć logicznie bierze pani to chyba osobiście albo "po koleżeńsku"...

Ja nic nie mam do wymienionego pana B. który realizował z tego przedmiotu program
czy do dyrekcji - ale uważam,że przedmiot był i jest zbędny.Po prostu. Jeszcze bardziej niż religia w szkole - bo ta jest nam narzucona przez konkordat i choć uczy klepać zdrowaśki jak należy i służy do pilnowania by "młody katolik" się poprawnie przeżegnał. A zajęcia z przedsiębiorczości przedsiębiorczym nie uczynią bo to cecha charakteru nie umiejętność wyuczona. Nie mam pojęcia co za osioł w ministerstwie wydumał sobie coś takiego,ale to jest taki gorszy i byle jaki WOS i tyle...

A wskazując obszary w których są niedociągnięcia albo rzeczy które można poprawić po prostu liczę na to że osoby których nie wymienię z nazwiska,że się nie starały i podejrzewam że się nie starają - nie tylko po to by uniknąć oskarżenia o obrazę funkcjonariusza publicznego,ale też aby ich być może nie krzywdzić i nie narażać na nieprzyjemności - może pomyślą że ich pracę może i można wykonać lepiej i wyciągną przed emeryturą wnioski. Ja na studiach jakoś sobie poradziłem naprawdę. Ale tych co albo będą mieli zaległości,albo mogli by być lepiej przygotowani po prostu mi żal...

Pojmuje pani ? Żal mi tych ludzi,bo mają gorzej na studiach a potem na rynku pracy.
Żal mi bo nawet gdy niekompetentni urzędnicy wymrą - oni nic w tym kraju nie zmienią.Przecież ja ich po bibliotekach nie będę douczał - raz że żaden ze mnie pedagog,dwa - że muszę znaleźć SAM sposób zarabiania na chleb a nie bawić się w wolontariaty no i nie nazywam się Tomasz Judym.Dotarło ?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 01.02.2013, 15:53 · Zgłoś
No ale nie można mieć pretensji do nauczycieli, że ktoś im narzucił uczenie takiego przedmiotu, to już raczej adresowane powinno być do MEN-u. A uczynienie takich lekcji atrakcyjniejszymi, chyba liczy sie na plus? Co do dramatycznej sytuacji przedmiotów ścisłych, to przekonałam się o tym na własnej, a raczej na syna skórze, gdy poszedł na politechnikę. O językach obcych w szkołach technicznych nie wspomnę, bo musiałabym złamać ustawę o czystości języka. I nóż się w kieszeni z trzaskiem otwiera, jak się słyszy, że MINIster zarządziła konsultacje. Z kim, ja się pytam? Bo na pewno nie z nauczycielami.
Odpowiedz
3
@ l.
dnia 01.02.2013, 19:21 · Zgłoś
<cite> No ale nie można mieć pretensji do nauczycieli, że ktoś im narzucił uczenie takiego przedmiotu, to już raczej adresowane powinno być do MEN-u.

A czy ja akurat w sprawie przedmiotu krytykuje nauczycieli ? No gdzie to jest napisane?! Krytykuję przedmiot którego powinno nie być bo jest bzdurny.

Co do krytyki pracy nauczycieli - realnie bardziej krytykuję to,że z przedmiotami ścisłymi jest dużo gorzej i niewiele poza matematyką w 1 LO się chyba robi (stwierdzić z całą pewnością nie mogę więc może się mylę) naprawdę dających duże rezultaty rzeczy z przedmiotów ścisłych i dobrze by było by ktoś pomyślał to poprawić bo dużo jest do zrobienia. Z kim były konsultacje ? Diabli wiedzą.Na uczelniach też są ciągłe cięcia zresztą choć rządzi tam inna ministra coś na ten temat się dowiedziałem,decydując się na 3 stopień w kiepskim momencie...
Odpowiedz
-1
@ mat
dnia 04.02.2013, 19:06 · Zgłoś
Przedsiębiorczość - totalna pomyłka. 0 pożytku. Niczego pozytywnego tam się człowiek nie dowie. Nie jest to jedyny bubel.

Pretensje oczywiście należy mieć do nauczycieli. Każdy jeden odpowiedzialny jest za nauczanie. To oni powinni sygnalizować, że coś źle działa i poprawiać system, ale w naszym państwie ważne jest żeby płaciło a że nic z tego dobrego nie wyjdzie, to już nie ma znaczenia.

Matematyka genralnie w ILO - mistrzostwo świata. wielki szacunek. Tutaj należy się pochwała
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 04.02.2013, 19:15 · Zgłoś
Poprawiać system? No nie rozśmieszaj mnie, czlowieku, proszę. A jak niby mamy to zrobić, skoro nas nikt o zdanie nie pyta, tylko MINIsterstwo zatrudnia za ciężkie pieniądze "ekspertów"?
Odpowiedz
2
@ l.
dnia 01.02.2013, 11:50 · Zgłoś
Aha.I małe przeprosiny.3 z chemii od roku 2000 nie 2012...
Odpowiedz
23
@ l.
dnia 01.02.2013, 11:24 · Zgłoś
Poza większymi szansami niektórych uczniów na dostanie się na SGH zachodzi tylko pytanie - po co takie kursy,skoro czego by w naszym kraju nie założyć natychmiast przyssają się do nas urzędnicy - zwłaszcza ci z US i ZUS i będą spijać w formie podatków wypracowaną wśród potu i znoju krwawicę.No i jeszcze będą tylko szukali przepisów których nie spełniasz by czym prędzej cię uwalić jeśli tylko nie należysz do "układu towarzyskiego". Tego typu "zajęcia" to tylko marnowanie czasu uczniów na kolejną propagandową parę idącą w gwizdek i tyle.Wiem co mówię.Cały rok mieliśmy z starym Bieńkowskim zajęcia z tzw. przedsiębiorczości w czasach gdy się tam uczyłem.
I dla młodego człowieka planującego pójść na studia inżynierskie nie było niczego bardziej wkurzającego niż latanie na te zajęcia z teczuszką i pisanie głupiego projektu który psu na budę się nie przyda a do średniej musi być liczony bo się dyrekcji i kilku urzędasom zachciało poprawiać wskaźniki, w sytuacji gdy nie miałbym własnych pieniędzy nawet na założenie firmy.

Pisałem po dobroci - chyba to olano.Krytykowałem zawód nauczyciela - jacyś nauczyciele ogólnie się obrażali ale wątpię czy wyciągnięto wnioski. To może napiszę tak - niech się w dyrekcji może skupią jeszcze i na dalszym podnoszeniu poziomu nauczania nauk ścisłych, bo z tego liceum niektórzy też pójdą jednak na politechniki
a nie tylko na różne medycyny,prawa i ekonomie. A o projektach związanych z fizyką,chemią czy biologią nie słychać - tylko matematycy już odrobili zadanie. I nie chodzi mi o jakieś tam teleskopy od których szkoła się gotowa zawalić,tylko o organizowanie również zajęć we współpracy z uniwersytetami z tych przedmiotów i o ogólne podniesienie poziomu nauczania.Z Chemii 3 olimpijczyków ogólnopolskich (w tym 1 w 2012) od 2012 (czyli trochę jest robione,ale można więcej),ale już np z Fizyki - od 1994 roku ŻADNEGO.Co prawda 2 chłopaków jest w konkursie o diamentowy indeks AGH z Fizyki i 1 Dziewczyna z Chemii - ale przypominam - nie oni jedyni po maturze tam trafią z Absolwentów 1 LO. A i do Rzeszowa też pójdą niektórzy i gdzie indziej też. Możliwe że nawet pół mat-fizów i bio-chemów (bo to z tego typu klas) ponad połowa pójdzie na studia techniczne.Może nie tylko.No przynajmniej z moim rocznikiem tak było.A wykorzystanie tego potencjału mogło by być większe gdyby niektórzy nie czekali na gotowych geniuszy - jak ja uczyłem się w 1 LO to poza matematyką naprawdę nacisk na nauki ścisłe był położony słabiej niż powinien.A można to łatwo zmienić,bo w tej szkole byli i porządni nauczyciele i wystarczy z nich tylko brać przykład:

Jankisz (osobiście widziałem tylko przelotnie),Kuzak (jeśli ktoś w tej szkole potrafił zainteresować fizyką prowadząc dodatkowe zajęcia i to jako emeryt to on - niecały rok, a najwięcej spośród fizyków którzy uczyli mnie poza studiami zawdzięczam,obudził pasję która mogła rozkwitnąć bardziej dopiero poza 1 LO podlana również przez innego fizyka z AGH mającego pedagogiczny dar) i inni trochę młodsi za których dosłownie dał bym się pokroić - ale nie wymienię,bo nie chcę narazić ich na potencjalną zawiść kolegów i koleżanek,skoro jeszcze pracują. Są też niestety tacy których pochwalić nie mogę ze względu na to jak zaniedbali swoje obowiązki wybierając nawet beznadziejne podręczniki - grube, a pełne wodolejstwa uniemożliwiającego nauczenie się z nich czegokolwiek.

Niestety w całym kraju mamy podobne problemy ze zbyt małym naciskiem na nauki przyrodnicze kosztem "humanistyki".O ile w przypadku języków ma to sporo sensu, przedkładanie WOSów,Historii itd ponad takie nauki jak Matematyka (na szczęście ta dobrze prosperuje w 1 LO - choć tyle),Fizyka,Chemia i Biologia sensu nie ma. Nauczyciele - Humaniści wyobrażają sobie że kształcą "elity".Piękne to elity,co nie pojmują nauk przyrodniczych tak dalece,że nie rozumieją jaką rewolucją jest grafen czy wcześniej niebieski laser i że trzeba badania nad nim dofinansować z budżetu,a nie czekać aż Zachód od nas te technologie podkupi,za to pamiętające doskonale jakąś datę historyczną.Idealnie identycznie niekompetentni jak obecni Politycy - choć przecież należą do tego młodego pokolenia które ma być nadzieją kraju... I potem się dziw człowieku,że musisz zrezygnować z kariery naukowej bo uczelnia daje nędzne ochłapy, w sytuacji gdy wiesz że narażasz się na bezrobocie (i póki co tak jest ze mną) - bo wsparci zostaną ci ze "znajomościami" i mniej kosztochłonnymi zadaniami.
Odpowiedz
1
@ Rocznik 1963
dnia 03.02.2013, 20:05 · Zgłoś
Rzeczywiście, spośród nauczycieli którzy mnie uczyli prof. Kuzak był najlepszy. Potrafił zainteresować przedmiotem, nauczyć myśleć, patrzeć na otaczający świat ze zrozumieniem. W pierwszej klasie wzbudzał strach a potem szacunek. Pamiętam jak cieszył się laserem ( chyba 1981r. ). Żeby zaprezentować promień lasera trzeba było wytworzyć dym (najlepiej z papierosa). Prof. Kuzak palił ale skończyły mu się papierosy, więc zwrócił się do kolegów z klasy po nazwisku ( wiedział którzy palą), żeby zapalili papierosa bo trzeba pokazać reszcie klasy promień lasera. Wielki szacunek dla Pana Kuzaka.
Odpowiedz
-1
@ genek
dnia 04.02.2013, 06:45 · Zgłoś
za moich czasów już tego nie było-raczej pozostała legenda bo lekcje z nim hmm...kicha!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657