Jak wybrać agencję SEO?
Rynek agencji SEO szybko się rozrasta. Nic dziwnego, nieustanny rozwój technologii i rosnąca liczba konkurencji sprawiły, że posiadanie umiejętności optymalizacyjnych oraz pozycjonerskich jest na wagę złota. Tylko w Polsce jest niemal czterdzieści takich firm. Jak jednak wybrać tę najlepszą?
Poznań – kolebka specjalistów SEO
Według corocznie prowadzonych statystyk Poznań jest miastem, w którym znajdziemy największą liczbę agencji specjalizujących się w optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych. Co ważniejsze, są to agencje, które cieszą się wysokimi pozycjami w rankingach. Jedną z nich jest iCEA Group posiadająca ponad 460 pozytywnych opinii w Google.
Na drugim miejscu pod względem liczby agencji jest Warszawa, a zaraz za nią Wrocław i Kraków.
5 najważniejszych kroków przed wyborem agencji SEO
Kompetencje, wysokiej klasy narzędzia, najnowsze technologie, bezpieczeństwo, jakość, gwarancja sukcesu. Możesz cieszyć się tymi wszystkimi korzyściami ze współpracy z agencją, jeśli tylko znajdziesz tę właściwą. Jak?
Research to podstawa
Pierwszym krokiem jest przejrzenie oferty dostępnych agencji. Zwróć uwagę na: pakiet usług, cennik, warunki współpracy, a także komentarze, oceny oraz rekomendacje poprzednich klientów. Warto także sprawdzić listy rankingowe, aktualizowane wraz z każdym rokiem. Dodatkowo musisz ustalić, czy interesuje Cię agencja działająca w Twoim mieście, czy też dopuszczasz możliwość współpracy ze specjalistami z innej miejscowości.
Spotkanie
Jak Cię widzą, tak Cię piszą – jak mówi znane powiedzenie. Drugim krokiem jest zatem wybór kilku najlepszych agencji i spotkanie się z ich przedstawicielami. Specjaliści, z którymi będziesz współpracować, muszą zrozumieć Twoje potrzeby, ale przede wszystkim wpasować się w reprezentowany przez Ciebie model biznesowy. Mówiąc najprościej, musi to być „miłość od pierwszego wejrzenia”.
Umowa i model rozliczeniowy
Zwróć uwagę na takie elementy, jak: czas trwania umowy, warunki wypowiedzenia, częstotliwość i jakość raportowania. Szczególnie ważne jest sprawdzenie, czy umowa nie posiada ukrytych kosztów za niestandardowe działania. Oczekuj transparentności. Wybierz również korzystny dla siebie model rozliczeniowy. Najczęściej umowa podpisywana jest na rok, jednak, jak w każdym przypadku, masz możliwość wcześniejszego jej zakończenia.
Obietnice dnia poprzedniego
Wiele agencji na pierwszym spotkaniu będzie obiecywać przysłowiowe gruszki na wierzbie. Z tego powodu warto znać podstawowe pojęcia, terminy, zwroty, ograniczenia optymalizacji. Jak już wiesz, SEO to proces, który zwykle zajmuje dużo czasu, zwłaszcza w przypadku działań off-site. Jeśli nie zobaczysz efektów po kilku tygodniach, nie masz jeszcze powodów do obaw. Niestety, z uwagi na złożoność działań, na pierwsze efekty można czekać nawet 3–4 miesiące.
Propozycja strategii
Ostatnim krokiem przed podpisaniem umowy jest prośba o przedstawienie strategii przygotowanej względem Twoich potrzeb. Ważne, abyś znał plan działania od samego początku, aby później weryfikować działania agencji. Pamiętaj, że w ten sposób firmy ujawniają Ci swoje największe tajemnice, więc możesz być poproszony o podpisanie umowy o zachowaniu poufności.
Słowo na koniec
Nie należy obawiać się współpracy z agencją SEO. Na rynku jest duża konkurencja, z tego względu z pewnością znajdziesz odpowiednią dla siebie. Pozwól na rozwój swojego biznesu bez obaw o widoczność w wyszukiwarce. Chociaż początkowo współpraca z agencją może wydawać się zbędnym wydatkiem, z perspektywy czasu pozwoli Ci osiągnąć zadowalające efekty i, koniec końców, zaoszczędzić na niepotrzebnych elementach strategii.
Materiał zewnętrzny