Jak założyć sklep internetowy?
Niektórzy twierdzą, że przygotowanie go zajmuje od kilku do kilkunastu tygodni. Przekonują także, że proces ten jest niezwykle skomplikowany i wymagający, szczególnie dla początkującego sprzedawcy. Warto jednak obalić te mity. Nowoczesne platformy sprzedażowe pozwalają założyć sklep w ciągu kilku-kilkunastu dni.
Od czego musisz zacząć?
Proces zakładania sklepu internetowego przede wszystkim powinien rozpocząć się od dokładnego określenia przez ciebie, jakie masz potrzeby. Przy biznesie online, jak przy każdym innym, musisz na początku wiedzieć dokładnie, co i jak chcesz sprzedawać. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ ilość i typ produktów przez ciebie oferowanych może mieć niemały wpływ na kształt potrzebnego ci sklepu internetowego. Nie chodzi jednak tylko o jego konstrukcję. Od razu, równolegle z rozwiązaniami stricte technicznymi, trzeba pomyśleć bowiem także o opisie samej strony, a przede wszystkim sprzedawanych produktów. Kluczowe będzie USP, czyli unique selling proposition, które musisz określić, jeśli chcesz, aby twoi klienci od początku wiedzieli, co wyjątkowego dają twoje produkty, jakie możliwości otwierają lub jakie problemy rozwiązują. W ten sposób ustalasz swoje miejsce na rynku, co ułatwia także projektowanie samego sklepu.
Agencja czy platforma e-commerce?
Oczywiście możesz ze swoim pomysłem udać się do agencji marketingowej i zamówić przygotowanie sklepu. Musisz się jednak liczyć z tym, że stawki agencyjne dla początkującego biznesu e-commerce mogą okazać się zabójcze. Z pomocą mogą jednak przyjąć gotowe platformy e-commerce, takie jak Selly-platforma sklepów internetowych. Z ich pomocą:
- możesz założyć sklep dosłownie w kilka godzin, korzystając z setki gotowych szablonów,
- na gotowych wzorach możesz dokonywać samodzielnych zmian,
- nie musisz martwić się o skalowalność, sklep możesz spokojnie rozbudowywać i rozwijać zgodnie z potrzebami.
- możesz swobodnie pracować nad optymalizacją w sieci, korzystać z odpowiednich narzędzie SEO, bazować na analizie aktualnej pozycji strony.
- możesz zapomnieć o problemach z ładowaniem i kodem: podstawą jest sklep responsywny, bardzo dobrze zoptymalizowany i z czytelną strukturą kodu HTML, z szybkim ładowaniem stron i lepszymi pozycjami w Google.
O czym musisz pamiętać?
Gotowe platformy sklepów online to punkt wyjścia i bardzo elastyczna struktura, na której to ty budujesz ostateczny kształt swojego sklepu internetowego. Koniecznie pamiętaj, aby już na samym początku rozstrzygnąć takie kluczowe kwestie jak:
- szablon graficzny, sposób nawigacji, banery, odpowiednia prezentacja stron produktowych,
- formy płatności,
- opcje dostawy,
- regulamin i polityka prywatności.
Materiał zewnętrzny