Jakie auta najwolniej tracą wartość? 5 najlepszych marek
Jakie auto powinieneś kupić kilka lat temu, by teraz odsprzedać je z jak najmniejszą stratą? Tego dowiesz się z listy 5 marek, których pojazdy najwolniej tracą na wartości.
Najpoważniejszą wadą zakupu nowego samochodu jest na pewno błyskawiczna utrata jego wartości. Już po pierwszych 12 miesiącach sięga ona nawet 30 proc. Przez drugi rok użytkowania samochodu wartości spada o około 10 proc. Każdy kolejny to zaś następne kilka procent. Oczywiście są to tylko szacunki. To, jak szybko będzie postępować ten proces, zależy od wielu czynników. Wśród nich największe znaczenie mają warunki eksploatacji, historia serwisowania (w jej poznaniu pomoże sprawdzanie VIN na carVertical) i, co najważniejsze, marka i model. Jakie auta najwolniej tracą wartość? Sprawdzamy.
Toyota
Bezapelacyjnym zwycięzcą w tej konkurencji jest Toyota. Auta marki przez pierwszych 36 miesięcy eksploatacji tracą tylko 44,1 proc. To przede wszystkim wynik doskonałych opinii, jakimi cieszą się one wśród kierowców. Zarówno na Dalekim Wschodzie, jak i w Europie, modele z japońskiej stajni dla wielu są synonimem niezawodności i trwałości, dzięki czemu za używane egzemplarze jesteśmy w stanie zapłacić więcej. Duże znaczenie ma też fakt, że w portfolio Toyoty znajdziemy wiele hybryd, które łatwiej wpisują się w coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. W upewnieniu się, że dany egzemplarz rzeczywiście jest wart wyższej ceny może dekoder VIN.
Porsche
Samochody tej marki w ciągu pierwszych 3 lat tracą średnio tylko 45,1 proc swojej wartości. W największej mierze jest to zasługą modelu 911, który od lat plasuje się na pierwszych miejscach zestawień najmniej awaryjnych samochodów. Swoje robi też renoma Porsche, jego niemiecki rodowód i powszechne zaufanie do motoryzacyjnej kultury naszych zachodnich sąsiadów.
Honda
Jak widać, na podium znalazło się dwóch reprezentantów japońskiego przemysłu samochodowego. Wysoka pozycja (ubytek jedynie 46,5 proc. wartości) Hondy to efekt między innymi dość małej dostępności używanych egzemplarzy. Cenę windują też inne czynniki. Tak jak w przypadku pozostałych marek rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni, spore znaczenie ma opinia o niezawodności poszczególnych modeli Hondy – zwłaszcza Civic.
Nissan
Czwarta lokata również należy do producenta z Japonii. Nissan kojarzy nam się z wysoką trwałością, ale też z szerokim wyborem modeli – od miejskich kompaktów (na czele z niemal niezniszczalną Micrą), przez SUV-y, aż po dostawczaki. Egzemplarze ze stajni tego producenta w ciągu pierwszych trzech lat tracą średnio 47,4 proc. wartości.
Mazda
Listę pięciu najwolniej tracących na wartości marek zamyka – a jakże – japońska Mazda, której samochody przez pierwszych 36 miesięcy tracą przeciętnie 47,5 proc. W przypadku tego producenta receptą okazuje się konsekwentne utrzymywanie polityki rozwoju benzynowych jednostek. Dziś, w dobie spadku zainteresowania dieslami, taka strategia okazuje się strzałem w dziesiątkę. Wśród modeli z Hiroszimy najwolniejszą utratą wartości wyróżnia się Mazda 2.
Materiał zewnętrzny