Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Jasielscy przedsiębiorcy spotkali się z kandydatami na urząd burmistrza

274

W minioną środę (20 marca br.) przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą na terenie Jasła spotkali się z kandydatami na urząd burmistrza, aby poznać ich pomysły na rozwój miasta. Pytania dotyczyły przede wszystkim współpracy z lokalnym biznesem, sposobów na przyciągnięcie nowych inwestorów oraz działań, których celem będzie zachęcenie młodych ludzi do pozostania w Jaśle. Każdy z kandydatów miał 25 minut na przedstawienie swojego programu i udzielenie odpowiedzi na przygotowane wcześniej przez organizatorów pytania. Kandydaci na burmistrza Jasła odpowiadali na nie indywidualnie. Na koniec wszyscy, z jednym wyjątkiem, wzięli udział w panelu będącym podsumowaniem spotkania.<FOTOGALERIA>

Wbrew obiegowej opinii, władze samorządowe nie tworzą miejsc pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na rządzących gminami wiejskimi i miastami spoczywa odpowiedzialność, a zarazem obowiązek stworzenia przedsiębiorcom odpowiednich warunków do prowadzenia działalności gospodarczej, stąd też zrodził się pomysł organizacji spotkania z kandydatami na burmistrza Jasła. Jego inicjatorem było Jasielskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców.

Spotkanie odbyło się w restauracji “Panorama”. Na zaproszenie odpowiedzieli wszyscy kandydaci na burmistrza Jasła. Swoje koncepcje na rozwój gospodarczy miasta przedstawiali indywidualnie, zgodnie z kolejnością alfabetyczną. Tym samym, to Krzysztof Czeluśniak zabrał głos jako pierwszy.

„Wprowadzimy program atrakcyjnych ulg dla przedsiębiorców” - zapewnia Krzysztof Czeluśniak

- Wprowadzimy program atrakcyjnych ulg, szczególnie dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy oraz dla tych małych, rodzinnych. Reaktywujemy działalność Inkubatora Przedsiębiorczości, gdyż niestety grozi nam, że po tej władzy będziemy musieli oddać około 1,5 mln zł więcej pieniędzy, bo projekt jest zagrożony. Jako „Jaślanie” zdecydowaliśmy, że utworzymy stanowisko koordynatora dla nowo powstałych firm, zapewniając szeroki wachlarz wsparcia na starcie działalności, gdyż takie prośby wychodziły od państwa, przedsiębiorców, z którymi się spotykam. Ilekroć rozmawialiśmy, to słyszeliśmy, że mieliście problemy w błahych sprawach. Ciężko jest prowadzić działalność, a jeszcze musicie walczyć z biurokracją. My ją zlikwidujemy – zapewnił K. Czeluśniak. - Stworzymy Jasielską Radę Biznesu, do której już teraz zapraszam was wszystkich do udziału. Wiem, że jesteście zrzeszeni w Jasielskim Stowarzyszeniu Przedsiębiorców, ale są jeszcze inni. Bardzo dużo otwiera się teraz zakładów fryzjerskich, innych usługowych. Trzeba otworzyć się na wszystkich od tych małych przedsiębiorców, średnich, po tych dużych – dodał.

Proponuje kartę mieszkańca „Jaślanie - jaślanom”, która ma umożliwiać nabycie biletów ulgowych na płatne atrakcje sportowe i kulturalne, proponuje zwolnienie mieszkańców Jasła od opłaty za pierwszą godzinę parkowania. - Jasło mogło wybudować parking wielopoziomowy. Nie zrobiono tego, a były możliwości i myślę, że one nadal są – przekonywał K. Czeluśniak. - Opracujemy program „Zostaję w Jaśle” w celu ograniczenie emigracji młodych ludzi do dużych aglomeracji. Dolina IT, którą chcemy stworzyć w Inkubatorze przy państwa udziale, bo widzę, że są tutaj fachowcy. Usiądziemy do stołu, będziemy rozmawiać i wspólnie z wami to zrobimy, bo trzeba Jasło ratować – dodał. Zadeklarował, że podejmie starania w celu powstania nowych obwodnic. Mówił także o obniżeniu opłat od środków transportu ciężarowego. - Odezwali się do mnie właściciele, którzy mają TIR-y. Prawie 60 procent tych przedsiębiorców wyszło do gmin ościennych – mówił. Jak Krzysztof Czeluśniak chce przyciągnąć inwestorów z zewnątrz? - Jak mówiłem, wolny rynek do wyreguluje, Dolina IT, transport ciężarowy i turystyka. Kompleksowy przemysł winiarski, bliskość Beskidu Niskiego oraz stworzenie tras rowerowych – podkreślał. Z sali zostało zadane pytanie do kandydata, czy jest koncepcja na Jasło, aby było niezależne energetycznie? - Mamy pomysłów kilka, ale dzisiaj w ministerstwie są prace nad uwolnieniem pewnych rzeczy i podobne przedsięwzięcia będą robione w Tyczynie pod Rzeszowem. Musimy to zrobić. Jest mi przykro, że kiedyś, kiedy było w planie, aby wybudować Zakład Zagospodarowania Odpadami, bardzo profesjonalny. Dzisiaj ze śmieciami nie mielibyśmy problemu. Niestety padło to, bo róża wiatrów przeszkadzała. Mamy w planach, będziemy rozmawiać i prosić was o jakieś sugestie. To państwo zdecydujecie, my jesteśmy otwarci – dodał na koniec.

„Trzeba dopilnować, żeby obwodnica północna również weszła w zakres przygotowywanych inwestycji” - podkreśla Andrzej Czernecki

Andrzej Czernecki zabrał głos jako drugi. Na początku podkreślił, że ma 30-letnie doświadczenie w pracy na rzecz samorządu, był trzy i część kadencji Burmistrzem Miasta Jasła, jest przewodniczącym Związku Gmin Dorzecza Wisłoki. Podnosząc temat miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego zwrócił uwagę na fakt, że 40 procent Jasła objęte jest tym planem, a studium uwarunkowań straci końcem przyszłego roku swoją ważność. - Analizy pokazują, że za 20 lat będzie nas około 28 tysięcy mieszkańców, a średnia wielkość mieszkania ma mieć 40 metrów kw. na osobę, a więc brakuje mi mieszkań dla około 5 tysięcy osób. Jest to także kwestia wygospodarowania terenów, na których te obiekty mogą powstać. Pytanie, czy będziemy w stanie tyle obiektów wybudować? Czas pokaże. Ja w swoim programie zaznaczyłem m.in. to, że jest pomysł i możliwość, żeby stworzyć oprócz ruchu deweloperskiego, fabrykę domów modułowych. Myślę, że tego typu przedsięwzięcie, które daje możliwość kupowania domów, gdzie cena 1 m kw. przy tej technologii jest stosunkowo niska- 3 tys. zł na terenach przygotowanych przez miasto jest jakąś kolejną alternatywą jeśli chodzi o mieszkalnictwo i rozwój potencjału w mieście – zaznaczył Andrzej Czernecki.

Przypomniał, że Jasło jest objęte pierwszym w Polsce Porozumieniem Terytorialnym Dorzecza Wisłoki, które jest gwarancją wsparcia dużych projektów. - Przedsięwzięcia jakie zgłaszał powiat jasielski wraz miastem m.in. to jest kwestia budowy zakładu zagospodarowania bioodpadów, czy rozbudowy węzła komunikacyjnego czyli dworca jasielskiego – dodał. Podkreślał także, że potrzebna jest ścisła współpraca pomiędzy Miastem Jasłem i samorządem powiatowym oraz przedsiębiorcami, która dawałaby rozwiązania przez nich oczekiwane. Przypomniał także o pomyśle budowy Centrum Zrównoważonego Rozwoju, który jest obecnie projektem zaprojektowanym, z pozwoleniem na budowę. - Nie udało się sfinansować tego przedsięwzięcia. Dostaliśmy od marszałka 5,7 mln zł natomiast sam przetarg pokazał kwotę 17 mln zł. Brakło tych pieniędzy, ale to jest miejsce na inspirowanie różnego rodzaju pomysłów na start- upy. Mamy kontakty z naprawdę dużymi graczami rynkowymi i kwestia przygotowywania tego poprzez transfer wiedzy szczególnie w zakresie tych technologii zielonych – można byłoby wiele ciekawych pomysłów wygenerować – podkreślił.

Jeden z przedsiębiorców uczestniczących w spotkaniu oczekiwał konkretnych pomysłów związanych z budownictwem mieszkaniowym oraz pozyskiwaniem terenów pod inwestycje dla przedsiębiorców. Pytał również o budowę obwodnicy. - Mam wrażenie, że drogi, które w ostatnim czasie są budowane w głównej mierze wprowadzają ruch do miasta niż go wyprowadzają – skwitował. - Jestem zwolennikiem opracowań, które wynikają z jakiś rozwiązań studialnych – zaznaczył Andrzej Czernecki. - To co mamy, to jest projekt drogi obwodnicy zachodniej przygotowany przez GDDKiA. Myślę, że jest niezwykle ważne, aby konsekwentnie doprowadzić do tego, aby to zadanie było zrealizowane – mówił Czernecki. Trzeba dopilnować, żeby obwodnica północna również weszła w zakres przygotowywanych inwestycji. Jeśli chodzi o tereny pod przemysł i budownictwo to trzeba powiedzieć, że miasto nie dysponuje w tym momencie dużą ilością powierzchni przygotowanych, scalonych, aby można je było uruchomić. Do tego, żeby dokonać zakupu tego rodzaju nieruchomości przeznaczonych pod budownictwo potrzebne są pieniądze. Aby to wydatkować, trzeba przygotować strukturę budżetu miasta oraz program zarówno wykupu takich terenów oraz stworzyć program budowy remontów i przebudowy dróg wewnętrznych. Dodatkowo trzeba znaleźć środki na to, aby przygotować tereny już docelowo uzbrojone pod budownictwo mieszkaniowe – odpowiedział A. Czernecki.

„Nie wyobrażam sobie, żeby decyzje w mieście były prowadzone bez zaopiniowania przez was, bez współpracy, rozmowy” - zaznacza Adam Kostrząb

Trzecim kandydatem na burmistrza, który przedstawił swój pomysł na Jasło oraz współpracę z przedsiębiorcami był Adam Kostrząb, obecnie zastępca burmistrza Brzostku. - Tak jak wy, tutaj żyję, mieszkam, robię zakupy, płacę podatki. Jestem jaślaninem z wyboru. Wybraliśmy z premedytacją z żoną to miasto do życia. Tutaj chcemy budować przyszłość swoją i naszej córki – powiedział na wstępie. Przedstawił swoją ścieżkę kariery, którą rozpoczął w Starostwie Powiatowym w Jaśle, a następnie skorzystał z propozycji pracy na stanowisku zastępcy burmistrza Brzostku, gdzie pracuje do chwili obecnej. Przez swoje ostatnie lata pracy w samorządzie jak sam podkreślił, zrealizował inwestycje o wartości 100 mln zł, czego połowa to pozyskane środki zewnętrzne. - Zwiększyliśmy wskaźnik inwestycyjny z 11 proc. do 34 proc, a zadłużenie spadło z 14 proc. do 8,5 proc. - podkreślał A. Kostrząb. Uważa, że w swojej pracy jako burmistrz szczególną uwagę chcę poświęcić przedsiębiorczości. - To to dla mnie absolutnie priorytet jeśli chodzi o samorząd, skuteczną dynamikę rozwoju. Proponuję kilka rozwiązań, które usprawnią przede wszystkim komunikację między wami a miastem. Wy jako przedsiębiorcy dajecie miejsca pracy, generujecie ten rozwój. To dzięki wam miasto ma pieniądze na wydatki, realizację tych postulatów, o które wnoszą mieszkańcy- podkreślił.

Jednym z pomysłów Adama Kostrząba jest utworzenie społecznego organu doradczego złożonego z jasielskich przedsiębiorców w celu prowadzenia inicjatyw na rzecz rozwoju przedsiębiorczości. - Nie wyobrażam sobie, żeby decyzje w mieście były prowadzone bez zaopiniowania przez was, bez współpracy, rozmowy. Wy na co dzień w swoich zasobach macie doświadczone kadry, fachowców, którymi nie zawsze urząd dysponuje – mówił A. Kostrząb. Odniósł się także do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego uchwalonego w 2022 r. - Te studia będą nieaktualne w przyszłym roku w grudniu. Wszystkie samorządy w Polsce robią reformy zagospodarowania przestrzennego. Uważam, że jest to świetna, bardzo dobra okazja, aby jeszcze raz przemyśleć wszystkie tematy związane z miejscowymi planami w mieście. Pojawił się obowiązek wdrożenia planów ogólnych. A więc trzeba je jeszcze raz przepracować, a przy okazji je zmienić w odpowiedni sposób. Sami wiecie najlepiej jak to funkcjonuje, macie na pewno dużo spostrzeżeń – urząd może nie wiedzieć. Taki organ służy między innymi. temu. Uważam, za konieczne konsultacje z przedsiębiorcami wszelkich zmian stawek opłat lokalnych podatków, za parkowanie. Ja w swojej dotychczasowej pracy rozmawiałem z przedsiębiorcami np. w obrębie strefy parkowania, bo ma to wpływ na waszą codzienną działalność. Zapraszaliśmy ich do dyskusji, czy potrzebują jakiegoś usprawnienia. Na ich wniosek wprowadziliśmy 30 minut darmowego parkowania na zaopatrzenie. Chodzi o to, żeby się wzajemnie rozumieć – przekonywał. Jednym z jego postulatów jest usprawnienie procedur administracyjnych, a więc utworzenie w urzędzie komórki do obsługi przedsiębiorcy oraz skomunikowanie potencjalnych inwestorów z właścicielami działek, jeśli możliwy będzie wykup ich przez miasto. Ponadto uważa, że w przypadku warzyckiej strefy przemysłowej jest zbyt duże rozdrobnienie działek, dlatego wskazuje, iż należy je scalić. W kontekście Inkubatora Przedsiębiorczości jest nastawiony na to, aby znalazł on miejsce strefie przemysłowej. Widzi również potrzebę jego przebudowania do tego, aby był dedykowany do obsługi inwestorów.

Jednym z pytań, jakie zadali uczestnicy spotkania jest pomysł na odwrócenie trendu odpływu młodych ludzi z Jasła. - Nie wierzę, w to państwo chyba też, że ktoś znajdzie magiczną receptę na to, aby ten trend odwrócić. Musimy się przyzwyczaić i mieć świadomość, że jest to trend ogólnopolski. Kraków, Rzeszów, Krosno drenuje takie miasta jak Jasło, ale z kolei jest drugi trend, że do Jasła, Krosna przeprowadzają się osoby spod tych miejscowości – podkreśla. - Świat się troszkę zmienił przez ostatnie lata, ludzie pracują zdalnie nie jest problemem dojechać 40 km do pracy, sam jestem świetnym tego przykładem, że dojeżdżam do pracy, więc spróbujmy pomyśleć o tym, aby Jasło stało się miastem atrakcyjnym do życia, aby była moda na mieszkanie w Jaśle – zaznaczył. Jest zwolennikiem miłego, schludnego, czystego miasta, z nowymi nasadami zieleni i zagospodarowaną przestrzenią.

„Jasło ma być ośrodkiem rozwijającym się, dumnym, regionalnym liderem” - mówi Wojciech Zając

Czwartym kandydatem na Burmistrza Miasta Jasła był Wojciech Zając samorządowiec, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego, który przez ostatnie dziesięć lat działał na rzecz rozwoju regionu. - To są setki milionów złotych, które trafiły do powiatu jasielskiego, ale patrząc szerzej przez mój okręg wyborczy to jest sześć powiatów południowego województwa: powiaty bieszczadzki, leski, sanocki, krośnieński, brzozowski i jasielski – wymienił W. Zając. - To na czym nam wszystkim zależy, to żeby budować ten nasz organizm miejski jako ośrodek dobrze rozwijający się, jako miasto dumne, a przede wszystkim jako regionalnego lidera. Każde ze środowisk ma swoje zadanie w tym zakresie do odrobienia. Staje dzisiaj tu przed państwem, ale za mną stoi zespół ludzi, kandydatów, 27 osób, które też mają swój pomysł na to miasto i proszę nas tak traktować, jako zespół ludzi z określonym programem, konkretnymi zamierzeniami, którzy chcą to miasto zmieniać – powiedział. - Powinniśmy postawić zdecydowanie na rozwój firm rodzinnych. To powinno się stać wizytówką naszego miasta. Mamy konkretną propozycję. Chcemy przygotować wspólnie z państwem lokalny program operacyjny firm rodzinnych. Drugą propozycją jest dokument o charakterze strategicznym, który nakreśla pewne dla nas wyzwania. Chcemy wziąć na warsztat i z wami realizować wspieranie przedsiębiorczości w horyzoncie czasowym do 2030 r., gdzie mamy diagnozę: stan lokalnej gospodarki, ale też wskazujemy kierunki rozwoju gospodarczego miasta – mówił W. Zając.

Jednym z wyzwań jako burmistrza, jeśli dane mu będzie zostać będzie pozyskanie środków ze szwajcarsko-polskiego programy współpracy na współfinansowanie mikro, małych i średnich firm. Jasło ma możliwość sięgnąć po te środki. - Pytacie państwo o sposób na profesjonalną obsługę inwestorów. Nieraz spotykam się z przedsiębiorcami, opinie są różne – mówił. - Mamy w urzędzie wydział wspierania przedsiębiorczości, Czy jest potrzeba i są oczekiwania, żeby wyodrębnić z tej struktury urzędu coś takiego jak Centrum Wspierania Przedsiębiorczości? - pytał. Podjął również temat terenów inwestycyjnych w mieście Jaśle. - Miasto Jasło mogłoby wykupywać tereny od właścicieli prywatnych, czy scalać te grunty. To jedna z tych metod, ewentualnie to co się dzieje już dzisiaj. Mamy otwartą drogę 5KDZ, która wpływa na atrakcyjność tej strefy położonej na Hankówce. Pokazujemy to jako konkret - drugi etap rozbudowy ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Gamrat – dodał Wojciech Zając. Kolejną jego propozycją jest kwestia wykorzystania wód opadowych dla celów przemysłowych. - Partnerstwa transgraniczne wskazujemy jako jeden z kluczowych dla nas obszarów, którymi się chcemy zająć w sposób intensywny - powiedział na koniec.

„Kluczowe jest połączenie z Krosnem”- przekonuje Bogdan Ziemba

Przedsiębiorcy mieli jeszcze sposobność wysłuchać tego, co na temat rozwoju Jasła ma do powiedzenia Bogdan Ziemba. W swoim wystąpieniu posłużył się mapą Jasła, głównie jako punktem odniesienia dla dywagacji na temat proponowanych rozwiązań infrastrukturalnej, w tym drogowej. Na wstępie stwierdził wprost, że nie ma idealnego rozwiązania, aby ściągnąć nowych inwestorów. - Każde miejsce jest inne i to co udaje się w jednym, niekoniecznie musi mieć miejsce w drugim. Trzeba rozwiązań kierunkowych. W jakim miejscu jest obecnie Jasło i z jakiej pozycji nowy burmistrz będzie startował. Muszę odnieść się do historii i izolacji infrastrukturą drogową miasto Jasło. Autostrada A4 przesunięta na północ bez zjazdu w najbliższym nam Pilźnie, droga S19 też nie przebiega między Jasłem a Krosnem, tylko Krosnem a Sanokiem. Pozostałe drogi są stare – wymieniał B. Ziemba. Wspomniał o obwodnicy zachodniej Jasła, Pilzna, Brzostku i Kołaczyc. - Aby to doszło do skutku potrzebny jest mocny nacisk na parlamentarzystów – mówił. - Jasło miało już swoje pięć minut jeśli o nich chodzi. Realnym skutkiem tego jest projekt tych obwodnic. Myślę, że nowy rząd, nowe projekty i fundusze, które zaczną płynąć z Unii Europejskie oraz nowe otwarcie na parlamentarzystów z naszego regionu, którym bliskie będzie Jasło przekonamy ich, by te inwestycje ruszyły – dodał. Zaznaczył również, że kluczowe jest połączenie z Krosnem, a współpraca z tym miastem oraz Sanokiem jest bardzo ważna. Wspomniał również o współpracy miasta z powiatem jasielskim. - To muszą być wspólnie wytyczone cele, bo szkolnictwo średnie jest dla miasta Jasła szczególnie ważne. Wszystkimi siłami powinniśmy zabiegać o uczniów z ościennych gmin. Powinniśmy ze swoją ofertą wyjść do gmin sąsiednich, które mogą być dobrze skomunikowane z miastem Jasłem, a myślę tutaj o Brzostku, Jodłowej, Szerzynach, Frysztaku. To też jest koło napędowe dla biznesu, dla przedsiębiorców – uważa.

Podobnie jak jego przedmówcy, zwrócił uwagę na fakt, iż miasto Jasło nie ma w posiadaniu zbyt wielu terenów inwestycyjnych. - Przyszły burmistrz musi być łącznikiem między inwestorem a osobami, które dysponują tymi terenami. Taką rolę widzę, ponieważ miasto poza tymi działkami nie ma nic. Prowadzone są w strefie warzyckiej prace i to jest wspaniała rzecz. Odwodnienia, uzbrojenia terenu – to napędza rozwój – podkreślił B. Ziemba. - Można było rozpocząć wcześniej wykupywanie tych działek jak nie było drogi (5KDZ – przyp. red.) wtedy ceny na pewno były niższe. Na ten moment powstanie tego łącznika podniosła ceny działek i myślę, że na obecną chwilę miasta na to nie stać – zaznaczył. Odnosząc się do kwestii inwestycji mieszkaniowych wyraził się w ten sposób, iż uznał, że burmistrz na deweloperów wpływu nie ma. W budownictwie komunalnym upatruje się inwestycji. -TBS rozpoczął prace i będzie budował blok przy ul. Krasińskiego. 47 mieszkań pod wynajem, w pełni wyposażone. Miasto uzyskało 80 proc. dofinansowania – przypomniał. Ponadto uważa, że ważniejsza dla Jasła jest obwodnica północna niż zachodnia, która została zaproponowana. - Trudno, są już wprowadzone zaawansowane prace, wybudujmy ją, ale zabiegajmy o to, żeby powstały jak najszybciej koncepcję obwodnicy północnej, aby odciążyć to miasto – skomentował.

Punktem kulminacyjnym środowego spotkania był panel dyskusyjny, do udziału, w którym organizatorzy zaprosili wszystkich kandydatów. Nie wziął w nim udziału jedynie Krzysztof Czeluśniak. Wojciech Zając wspomniał wówczas jeszcze o trzech kwestiach, którymi chciałby się zająć, gdyby to jemu wyborcy powierzyli misję kierowania jasielskim magistratem. W kolejnych jego postulatach znalazły się: utworzenie w Jaśle Centrum Aktywności Kobiet, uruchomienie przy współpracy z UNICEF programu – Miasto Przyjazne Dzieciom oraz zadbanie o infrastrukturę drogową.

Andrzej Czernecki stwierdził z kolei, że bardzo zależy mu na tym, aby Jasło było miastem wspólnoty i zgody, aby wszystkie środowiska skupiały się na wzajemnej pomocy. Jego zdaniem należy pomyśleć o start-upach oraz zadbać o młodych zdolnych ludzi. - Należy rozwijać tego rodzaju formy promocji miasta i stosować jak najwięcej nowoczesnych technik do zarządzania Jasłem - mówił.

Adam Kostrząb wsłuchując się w słowa przedmówców podkreślił, że zgłaszane przez nich pomysły są dowodem na to, że na wiele rzeczy trzeba spojrzeć od nowa. W tym kontekście zwrócił uwagę na konieczność rozbudowy warzyckiej strefy inwestycyjnej. - Mamy niezabudowaną strefę warzycką. To jest ostatni dzwonek, żeby móc to wszystko wykorzystać – podkreślił. Postulował również poświęcenie większej uwagi odnawialnym źródłom energii. - Patrzę w przyszłość, czyli odnawialne źródła energii, Klaster Energetyczny – dodał.

Bogdan Ziemba opowiedział krótką anegdotę – Marzy mi się taka sytuacja, że mieszkaniec Jasła spotyka innego mieszkańca w Kołobrzegu, Poznaniu, we Wrocławiu. Ten się go pyta – skąd jesteś? Z Jasła - odpowiada. Aaa, fajne miasto, byłem tam i chciałbym tam jeszcze być.

id

Reklama

Komentarze: 269

Dodaj komentarz Widok:
0
@ spotkali się
dnia 29.03.2024, 16:20 · Zgłoś
...i co rzeczeni przedsiębiorcy ustalili? ...ale jaja.
Odpowiedz
11
@ Apo
dnia 26.03.2024, 23:26 · Zgłoś
[...] Pisowców Zająców ! Zającew [...] !]
Odpowiedz
6
@ FANTASTA
dnia 26.03.2024, 19:56 · Zgłoś
Co ten Ziemba bredzi, spółka z Krosnem?, człowieku oni nas odlecieli o kilka lat świetlnych, spadłeś z księżyca?. Głosowałeś jedynie za podwyżkami opłat, teraz pora to przypomnieć. Miasto potrzebuje wsparcia a nie lania wody.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.03.2024, 19:58 · Zgłoś
Czy to ten pan, który milczał przez całą kadencję?
Odpowiedz
1
@ gama do muzyka
dnia 27.03.2024, 07:56 · Zgłoś
a co na to jasielscy przedsiębiorcy? dlaczego nie zatrzymują młodych?
Odpowiedz
5
@ Anonim88344
dnia 26.03.2024, 19:25 · Zgłoś
Ludzie zajmijcie się tym że w Jaśle nie ma pracy a nie głupotami!!!
Odpowiedz
11
@ Janka
dnia 26.03.2024, 18:44 · Zgłoś
Pytanie do kandydata Czeluśniaka - czy przed drugą turą KWW "Jaślanie" znowu planują dogadać się z jasielskim PiSem tak jak było 5 lat temu?
Odpowiedz
4
@ Na żadnego nie zagłosuje
dnia 26.03.2024, 17:09 · Zgłoś
Z mieszkańcami się nie chcą spotkać, bo by im ktoś prawdę wygarnąć jak ostatnio Czarzastemu.

"Wszyscy politycy to rak tego kraju."
Odpowiedz
1
@ Radny
dnia 26.03.2024, 14:25 · Zgłoś
Ależ tłumy przedsiębiorców. Zarejestrowanych w Jaśle jest ponad tysiąc firm i spółek a na spotkaniu kilkunastu. Słuszną linię ma nasza władza.
Odpowiedz
10
@ alalala
dnia 26.03.2024, 14:14 · Zgłoś
Jakie miasto tacy kandydaci. Nie ma co się spodziewać cudu, każdy z nich liczy już ile zarobi i jakie korzyści będzie mieć z bycia u władzy. żaden z nich nie robi tego dla idei tylko dla kasy i to kasy z budżetu zasilanego z pieniędzy podatników. tyle.
Odpowiedz
-1
@ mlody
dnia 26.03.2024, 12:28 · Zgłoś
kostrzab = pabian, nie dajcie sie omamić jaślanie.
Odpowiedz
3
@ Jaslanin
dnia 26.03.2024, 12:39 · Zgłoś
Nie damy się omamić spokojnie,kazdy wie że za kostrzabem jest Pabian,Urban,węgrzyn,Sobczyk,dziedzic,Filip, Sikora czyli To samo tylko Odnowa. Ja podziekuję tym ludziom za podwyżki śmieci ,wody za ścieżki rowerowe,gen,inkubator,wycinkę drzew,betonozę,dworzec PKP,oświetlenie i stan dróg
Odpowiedz
3
@ solar
dnia 26.03.2024, 12:44 · Zgłoś
Zajac to Pabian
Odpowiedz
13
@ Janka
dnia 26.03.2024, 16:37 · Zgłoś
Czy przed drugą turą KWW "Jaślanie" znowu planują dogadać się z jasielskim PiSem tak jak było 5 lat temu?
Odpowiedz
17
@ Ela
dnia 26.03.2024, 08:23 · Zgłoś
Jestem zdruzgotana podejściem pana Zająca.
To chyba normalne że jest się dzieckiem swojego rodzica, ale w tym przypadku to chyba priorytet, który nic nie wnosi do życia mieszkańców
Odpowiedz
-12
@ Do ela
dnia 26.03.2024, 11:18 · Zgłoś
Ja jestem zdruzgotany twoja głupotą skoro z wszystkich wypowiedzi kandydata oceniasz go po jednym zdaniu wyrwanym z kontekstu gdy odpowiadał na drune pytanie pani redaktor czy czuje sie synem Alicji Zając. To tak jakbym ja spytał ciebie czy czujesz sie dzieckiem swojego ojca powiedzmy Kowalskiego Jana. Odpowiedziałabys ze nie czujesz sie ?
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 26.03.2024, 11:35 · Zgłoś
Pytanie brzmiało inaczej, no ale przecież bronić zajęczyzacji trzeba za wszelką cenę. A już merytorycznie, ile lat kandydat przepracował w swoim zawodzie, a nie na samorządowej synekurze?
Odpowiedz
7
@ do "Do ela"
dnia 26.03.2024, 21:45 · Zgłoś
Bzdura. W tym wywiadzie na facebooku został przedstawiony jako "samorządowiec, prawnik, syn Alicji Zając" i na pytanie którą z ról dałby jako pierwszą on stwierdził że zdecydowanie na pierwszym miejscu postawiłby sformułowanie "syn senator Alicji Zając". To może Ty innego wywiadu słuchałeś? :)
Odpowiedz
13
@ Matka
dnia 26.03.2024, 08:19 · Zgłoś
Mam tylko takie pytanie: czy jak wygra pan Kostrząb to zastepcą będzie pan Pabian? Czy mi się wydaje
Odpowiedz
5
@ juju
dnia 26.03.2024, 11:51 · Zgłoś
już to od dawna podkreślał z tego co słyszałam i widziałam ze tak nie będzie mówił to tez na spotkaniach
Odpowiedz
8
@ do "Matka"
dnia 26.03.2024, 16:33 · Zgłoś
Tu na tym portalu był wywiad - zdementował - Pabian nie będzie żadnym zastępcą. To są jedne z wielu bzdur opowiadanych przez jednego bezradnego pod biedronką
Odpowiedz
7
@ Grosz
dnia 26.03.2024, 07:39 · Zgłoś
Przedsiębiorcy w Jaśle to listek figowy dla samorządowców. Jeszcze ci co zatrudniają 20 i więcej OK. Ale mniejszych traktuje się jak [...].
Odpowiedz
18
@ Loli
dnia 25.03.2024, 22:29 · Zgłoś
Mlodzi wyjeżdżają bo maja lepsze pieniądze mimo drozszego zycia w wiekszym miescie ,coś się dzieje w innych wiekszych miastach .
Co z tego że będzie praca jak mlodzi będą zarabiać najnizsza,. W naszym mieście są przedsiębiorcy których dzieci też wybyly z naszego miasta do wiekszych aglomeracji.
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 23:22 · Zgłoś
Jak tu ma być dobrze kiedy wszystkie znane lokalne instytucje i zakłady którymi zarządzają samorządowcy jadą na deficycie długach - nie pomijając w tym Starostwa Powiatowego i Urzędu Miasta. Tak się dzieje gdy się nie kontroluje celowości i efektywności realizowanych przez ich zarządzanie celów...Następni już to obiecują, że będą robić to samo...
Odpowiedz
23
@ wiki
dnia 25.03.2024, 23:34 · Zgłoś
brak zjadu z A4, budowa łącznika w Przybówce do Krosna i tym samym ominięcie Jasła przez pociągi Intercity, brak linii kolejowej do Dębicy, brak połączenia kolejowego do CPK (Krosno i Sanok są w planach), ominięcie Jasła przez Via Carpatię (tranzyt ominie Jasło dk73 będzie omijana). Po kolei Jasło zostanie odcięte od głównych gałęzi komunikacyjnych kraju a tym samym od kapitału, nowych zakładów, podatków i mieszkańców. Proste i smutne.
Odpowiedz
-9
@ Odnowa do wiki
dnia 25.03.2024, 23:59 · Zgłoś
Tusk i odnowa zadbają żeby Jasło było stolicą województwa przez jedną kadencję jak wybierzecie Nas z Odnowy
Odpowiedz
1
@ wiki
dnia 26.03.2024, 08:42 · Zgłoś
mapa inwestycji CPK dla Krosna i Sanoka. Czy to kogoś interesuje jeszcze w Jaśle?
https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/podkarpackie
Odpowiedz
-2
@ [...]
dnia 26.03.2024, 11:21 · Zgłoś
Spawy kolei sa bliskie sercu kandydata PIS do powiatu pana Adama Filara, który od lat osamotniony walczy o kolej w Jasle. Niestety próżno było szukac wsparcia u radnych czy burmistrza. Byc moze nowy Burmistrz Wojciech Zajac zainteresuje sie tym problemem we właściwy sposób w współpracy z powiatem .
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 26.03.2024, 11:36 · Zgłoś
Zamierzasz, [...], sfałszować wybory?
Odpowiedz
19
@ Sprawiedliwy
dnia 25.03.2024, 21:54 · Zgłoś
Gdzie byla informacja o takim spotkaniu?
Czy bylo tylko dla Wybrańców?
Jestem Przedsiebiorca, place podatki spore i rowniez chcialbym moc zadac pare pytan.
Odpowiedz
3
@ do Sprawiedliwy
dnia 25.03.2024, 21:58 · Zgłoś
Spotkanie organizowało stowarzyszenie JSP więc do nich miej pretensje ale z tego co wiem to zapraszali też przedsiębiorców którzy nie są członkami. A praktycznie każdy z kandydatów robi spotkania otwarte o których informują np. na swoich fejsbukach. Nikt Ci nie broni iść i zadawać pytania
Odpowiedz
5
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 23:03 · Zgłoś
Towarzystwa wzajemnej adoracji boją się trudnych pytań, nie wspominając o złożeniu konkretnych deklaracji wykonania tego co naobiecują naiwnym wyborcom w swoich CV rozwieszanych na płotach...
Odpowiedz
4
@ Bercik.
dnia 26.03.2024, 00:58 · Zgłoś
Byłeś na jakimś?
Odpowiedz
-5
@ Starosta przeznaczony do rzadzenia
dnia 25.03.2024, 21:22 · Zgłoś
Mam gdzieś te wybory, szkoda czasu tracic
Odpowiedz
14
@ Nemo
dnia 25.03.2024, 20:55 · Zgłoś
Ja jednak poprę Adama Kostrząba. Chcieliśmy burmistrza młodego, doświadczonego i doświadczonego w pracy samorządowej. Moim zdaniem należy dać mu szansę.
Odpowiedz
-12
@ Vv
dnia 25.03.2024, 21:10 · Zgłoś
Nie popieram niech szuka miejsce w mytarce na sołtysa
Odpowiedz
12
@ Motto
dnia 25.03.2024, 21:27 · Zgłoś
Cytat:
"Powinniśmy postawić zdecydowanie na rozwój firm rodzinnych"
Wspaniałe, sztandarowe hasło będące jasielską odmianą programu
"Rodzina na swoim".
Czytając pozostałe wypowiedzi kandydatów nachodzą mnie
(w zależności od nastroju i humoru) dwie reakcje:
- albo podskoczę - z radości, że tak ładnie bajerują
- albo się pochlastam - ze zmartwienia, że mają mnie za [...].
Odpowiedz
0
@ trop
dnia 26.03.2024, 11:54 · Zgłoś
do vv
a jak wygra to pierwszy będziesz lecieć i korzystać z tego co zrobi pff prostacko ludzka
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 25.03.2024, 20:20 · Zgłoś
Uwaga!!! jaslo4u.pl jest przeciwko Czeluśniakowi. Blokowanie polubień i inne manipulacje. Oj, oj... bo i wam się jaślanie dobiorą kiedyś do [...] droga tania redakcjo. Na wszystko przyjdzie czas.
Odpowiedz
27
@ Chris
dnia 25.03.2024, 20:43 · Zgłoś
Daj już spokój z tym Czelusniakiem, brak pomysłu na siebie i innych opcji pracy, więc pcha się do polityki. Przy pozostałych kandydatach nie ma najmniejszych szans. Buta kroczy przed upadkiem.
Odpowiedz
35
@ Do Obserwator
dnia 25.03.2024, 21:09 · Zgłoś
Pan Czeluśniak siedzi w radzie od 2002 roku. Od 22 lat za państwowe pieniądze siedzi i jedyne co potrafi to narzekać, krytykować i wytykać błędy. Przeczytał z kartki a później uciekł. Tyle w temacie. To są fakty.
Odpowiedz
21
@ Cc
dnia 25.03.2024, 21:12 · Zgłoś
To jest jego sposób na życie żadną pracą się nie zhańbił
Odpowiedz
-19
@ ty cc
dnia 25.03.2024, 23:11 · Zgłoś
czemu tak go [...] przecież pracowałem z nim w radio Fan super gość dusza towarzystwa a wy ujadecze z PISu możecie się ... i tak będę głosował na niego całą rodziną
Odpowiedz
1
@ Emi
dnia 26.03.2024, 08:02 · Zgłoś
To jest ten nasz swojski, jasielski obiektywizm mediów.
Odpowiedz
6
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 20:15 · Zgłoś
Z większością z nich w przeszłości i obecnie miałem okazję się spotkać i zadawać trudne pytania na które nie chcieli , bądź nie potrafili odpowiedzieć więc nie widzę u nich kompetencji do rządzenia, a tak na marginesie to wartowałoby tych wszystkich wybranych kontrolować uczestnicząc przyszłych w sesjach Rady Miejskiej i tam publicznie im to wytykać...
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 20:33 · Zgłoś
Taaaa, akurat. I dlatego teraz nie pojawiasz się na żadnym spotkaniu, tylko lepisz kartki po mieście?
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 23:09 · Zgłoś
Z niereformowaną nie da się dyskutować...
Odpowiedz
6
@ Bercik.
dnia 26.03.2024, 01:00 · Zgłoś
Ma rację. Byłeś na spotkaniu?
Odpowiedz
1
@ Kkm
dnia 25.03.2024, 19:47 · Zgłoś
Ludzie nie głosujecie na tych oszustów z po i lewicy i 3 drogi każdy widzi co robią
Odpowiedz
4
@ Romek Atomek
dnia 25.03.2024, 20:44 · Zgłoś
Co robią? ??? Czyszcza [...] po PiSie? Bardzo dobrze, właśnie będziemy głosować. Nic się nie bój.
Odpowiedz
-6
@ Fan
dnia 25.03.2024, 21:37 · Zgłoś
Czyszczą??
A może niszczą to co PiS wypracował a mafia PO co dobrego zrobiła przez 8 wcześniejszych lat.
Pytam i cisza taka to zakłamana inteligencja
Odpowiedz
-5
@ Haha
dnia 25.03.2024, 21:47 · Zgłoś
[...] to dopiero przed nami. Za pisu to była mała kupka.
Odpowiedz
8
@ tomek
dnia 25.03.2024, 21:49 · Zgłoś
Fan wstawaj [...]eś się!
Odpowiedz
1
@ Duduś
dnia 05.04.2024, 00:43 · Zgłoś
Nie podoba Ci się, że nie kradną tak jak [...]?
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 19:47 · Zgłoś
Gdzie i kiedy spotkanie z mieszkańcami, tj. takie aby mogli oni zadawać pytania dotyczące ich życia w tyn umierającym mieście , gdzie rozwieszane są tylko po plotach CV kandydatów do płatnej służby społecznej, a które to nic nie mówi o ich zobowiązaniach, a jeżeli się takowe trafi już to przedstawiane są jakoweś niezobowiązujące programy, których i tak nikt nie będzie realizował...
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 20:50 · Zgłoś
Ty normalny jesteś? Każdy po kolei kandydat się ogłasza, a terminy są powszechnie znane. Jest internet, można zadawać pytania.
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 21:38 · Zgłoś
Jakieś namiary lub linki do tych ogólnodostępnych ogłoszeń...
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 25.03.2024, 22:56 · Zgłoś
Jak Ty nie należę do "towarzystw wzajemnej adoracji"..? i nie korzystam z komunikatorów i polubień takich stron, więc takie ogłoszenia są dla mnie i wielu podobnych niedostępne, dlatego pytam o inne ogólnodostępne ogłoszenia np: na tablicach ogłoszeń, lokalnych portalach itp..
Odpowiedz
1
@ Bercik.
dnia 26.03.2024, 01:02 · Zgłoś
Złej tanecznicy przeszkadza i rąbek u spódnicy
Odpowiedz
4
@ juju
dnia 26.03.2024, 11:56 · Zgłoś
to już twoj problem nikt specjalnie rozwieszać plakatów czy nosic tobie ulotek do domu nie będzie!!! starsi ludzie jakoś potrafią znalezc źródło bo sporo ich jest na spotkaniach [...]
Odpowiedz
0
@ xtr
dnia 25.03.2024, 18:48 · Zgłoś
No i po jaką [...] wam burmistra w tym padole
Odpowiedz
13
@ 100% sukcesu
dnia 25.03.2024, 19:21 · Zgłoś
Wygra ten co obieca likwidację STRAŻY MIEJSKIEJ i likwidację opłat za parkowanie. Tj. tylko tyle albo aż tyle.
Odpowiedz
1
@ Jan
dnia 25.03.2024, 19:42 · Zgłoś
Buka i pognać to towarzystwo chet.
Odpowiedz
-2
@ Cc
dnia 25.03.2024, 21:14 · Zgłoś
Likwidacja takich jak facet jesteś
Odpowiedz
38
@ Jaślanin
dnia 25.03.2024, 18:07 · Zgłoś
Podstawa wyborów to usunięcie wszystkich obecnych radnych i bezradnych.Koniec kolesiostwa i układów .
Gruntowna natychmiastowa reforma kadrowa w UM Jasło. Bez tego będzie jak było a może jeszcze gorzej
Odpowiedz
23
@ Anonim5098
dnia 25.03.2024, 19:23 · Zgłoś
Do Jaślanina 100% masz rację ,ciekawi mnie kiedy wiedzieli co niektórzy z UM że będzie budowana droga w okolicach kaczorowów i zdążyli wykupić za grosze ziemię by póżniej odsprzedać miastu za potężne pieniądze
Odpowiedz
9
@ ixi
dnia 25.03.2024, 20:07 · Zgłoś
Cała tą bandę [...] i patologicznych kłamców i [...] trzeba pogonić raz na zawsze.
Odpowiedz
2
@ Haha
dnia 25.03.2024, 21:49 · Zgłoś
Potężne pieniądze ???? 300zl za ar haha
Odpowiedz
2
@ AS
dnia 25.03.2024, 18:03 · Zgłoś
I jak wyszło, synek mamusi się nadaje czy nie nadaje?
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 18:08 · Zgłoś
Mnóstwo ogólników.
Odpowiedz
11
@ Anonim72030
dnia 25.03.2024, 19:31 · Zgłoś
I jak wyszło z pabianem (nigdzie nie widać go na banerach )czyżby na razie się ukrywa by nie zaszkodzić Kostrząbowi ,a jak tam sprawa mieszkańców co wnieśli do prokuratury o niegospodarność rządzących z UM (sprzedaż bez przetargu gruntu )
Odpowiedz
3
@ Dragoness
dnia 25.03.2024, 20:47 · Zgłoś
Synio się nie nadaje. "Proszę powiedzieć coś o sobie" "Jestem synem Alicji Zajac" ???? Wojciech, spektakularne osiągnięcie jak na 40+, brawo
Odpowiedz
1
@ Anonim72030
dnia 26.03.2024, 21:53 · Zgłoś
jest więcej kandydatów na radnych, którzy nie wieszaja banerów więc co sie czepiasz akurat Pabiana ?
Odpowiedz
23
@ Biedronka
dnia 25.03.2024, 17:49 · Zgłoś
To czemu nasz Czeluśniak wyszedł z debaty chyba poszedł do apteki po lekarstwa to jest stała jego wymówka
Odpowiedz
-17
@ Jojo
dnia 25.03.2024, 19:36 · Zgłoś
bardzo dobrze zrobil .wychodzac z tej farsy brawo panie krzysztofie
Odpowiedz
-4
@ Obserwator
dnia 25.03.2024, 20:05 · Zgłoś
Obyś ty leków nie potrzebował/a.
Odpowiedz
4
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 17:47 · Zgłoś
Ty nawet nie wiesz jak nazywa się kandydat którego zachwalasz to nie Zięba tylko Ziemba
Odpowiedz
3
@ do Niki
dnia 25.03.2024, 17:42 · Zgłoś
Ty nawet nie wiesz jak nazywa się kandydat którego zachwalasz to nie Zięba tylko Ziemba
Odpowiedz
4
@ do Niki
dnia 25.03.2024, 17:42 · Zgłoś
Ty nawet nie wiesz jak nazywa się kandydat którego zachwalasz to nie Zięba tylko Ziemba
Odpowiedz
-14
@ Fan
dnia 25.03.2024, 16:53 · Zgłoś
[spam]
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 16:56 · Zgłoś
A poza tym wszyscy zdrowi?
Odpowiedz
-5
@ Fan
dnia 25.03.2024, 17:11 · Zgłoś
Ci co głosowali na PO i PSL powinni się dobrze przyjrzeć swojemu odbicu w lustrze kto kogo robi...
Odpowiedz
-10
@ Ciekawy
dnia 25.03.2024, 18:28 · Zgłoś
Pewnie się leczy na NFZ ?
Odpowiedz
-9
@ Fan
dnia 25.03.2024, 19:12 · Zgłoś
Jeśli będziecie się leczyć grupowo [...] to kolejki w NFZ się skrócą o 3 miesiące.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 20:53 · Zgłoś
Walcz, Fanie, walcz! To sens twojego istnienia.
Odpowiedz
0
@ Fan
dnia 25.03.2024, 21:44 · Zgłoś
Ludzie muszą przejrzeć na oczy ten rząd [...] PO PSL SLD i 2050 TVN to na kłamstwach doszli do władzy.
To dzięki połączeniu komuszych sił to oni razem rządzili na zmianę od 1989r z małymi przerwami PiS.
Można sprawdzić jak rządził PiS zawsze Polakom się polepszało a jak rządzi komuna zawsze bieda i trza pasa dociągać.

Nie dziwi was że w 2015 roku Polak zarabiał 300 euro ?

Polacy w tym czasie pracowali 2500 godzin rocznie a Niemcy 1600 i to oni się bogacili nie my??

A [...] Niemiec mówił że dobrze się żyje??? I to samo mówili wam w [...] 24.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 22:00 · Zgłoś
Kontynuuj... urzekła mnie twoja historia.
Odpowiedz
-2
@ Fan
dnia 25.03.2024, 22:05 · Zgłoś
Jednak mogę liczyć [...] na twą inteligencję i obszerna wiedzę.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 26.03.2024, 11:38 · Zgłoś
Oczywiście, facecik, nieustannie.
Odpowiedz
30
@ koment
dnia 25.03.2024, 16:45 · Zgłoś
Gdyby oceniał ktoś całkiem z zewnątrz, to powie, że na podstawie kwalifikacji, dorobku itd. w grę wchodzą tylko Kostrząb i Czernecki. Ten drugi miał już jednak wielokrotnie szanse i się nie sprawdził. Pozostali to raczej nieporozumienie. Co się zaś tyczy funkcjonowania przedsiębiorstw w Jaśle i zatrzymania młodych ludzi, to jeśli w tych "januszexach" nie zmieni się stosunek do pracowników, nie pomoże żadna władza.
Odpowiedz
-40
@ Jaślanin
dnia 25.03.2024, 16:45 · Zgłoś
Tak naprawdę słuchając debaty i dorobku kandydatów to widzę tylko Burmistrzem Krzysztofa CZELUŚNIAKA, który program swój opiera nie na podwyżkach a na środkach zewnętrznych. Pozostali kandydaci to populistyczna -kiełbasiana - przedwyborcza kliczka. Obietnice nie do zrealizowania. Wybierając ich z ich kandydatami do Rady Miasta wybieracie dla siebie po wyborach podwyżki od nieruchomości, śmieci, wody. To Wam przypomnę po wyborach.
Odpowiedz
24
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 16:57 · Zgłoś
A skąd p. Czeluśniak zamierza wziąć środki zewnętrzne?
Odpowiedz
20
@ do Jaślanin
dnia 25.03.2024, 17:04 · Zgłoś
Dorobek? Jaki? :)))
Skąd Pan Czeluśniak weźmie te środki zewnętrzne? Ile do tej pory zdobył? Jakie ma doświadczenie w tym zakresie? Bo akurat Kostrząb mówił konkretnie ile i skąd.
A jak rzeczywiście słuchałeś tej debaty to pewnie zauważyłeś że przed drugą częścią (czyli dyskusją) Pan Czeluśniak gdzieś sobie poszedł i myślę że to też należy odpowiednio ocenić.
Odpowiedz
11
@ Pawlak
dnia 25.03.2024, 17:14 · Zgłoś
Z zewnątrz.
Odpowiedz
8
@ Ciekawy
dnia 25.03.2024, 18:30 · Zgłoś
Może z mopsu ?
Odpowiedz
-11
@ Yozef .
dnia 25.03.2024, 19:41 · Zgłoś
czelusniak jest uczciwy i sobie poradzi .podziekuje temu towarzystwu wzajemnej adoracji w urzedzie miejskim w szkolach
. panie krzysztofie ludzie panu pomoga tylmo dobrac sobie uczciwych doradcow ktorzy kochaja jaslo .i bedzie dobrze .pan czarnecki niech wreszcie sam zarabia ma siebie ..pierwszy do zwolnienia z czystej wisloki .. dosc
Odpowiedz
8
@ Cif
dnia 25.03.2024, 19:43 · Zgłoś
Zrobi zrzute do puszki pod biedronka.
Odpowiedz
10
@ Anonim
dnia 25.03.2024, 20:49 · Zgłoś
Czelusniak, daj se spokój i przestań pisać te komentarze. Nikt na ciebie nie zagłosuje boś d*
Odpowiedz
6
@ juju
dnia 26.03.2024, 11:58 · Zgłoś
do jaślanin
każdy wie ze to ty piszesz komentarze albo ktoś od ciebie weź najlepiej wyjdz i wstydu sobie oszczędź bo się kompromitujesz totalnie inteligentny inaczej
Odpowiedz
5
@ do Jaślanin
dnia 26.03.2024, 21:59 · Zgłoś
Wszystko drożeje to co sie dziwisz, że drożeje woda, kanalizacja czy śmieci. Tam też ludzie pracują i chcą więcej zarabiać a to pociąga to, ze usługi drożeją. Jak tylko np. paliwo drożało to momentalnie wszystko drożało. Trzeba sie do tego przyzwyczaic i tyle. Śmieci produkujemy coraz wiecej to i opłaty sa większe.
Odpowiedz
5
@ NAUCZYCIEL
dnia 25.03.2024, 16:44 · Zgłoś
Nie życzę sobie, żeby mówić w imieniu wszystkich nauczycieli. Jeżeli jesteś nim naprawdę to pisz głupoty za siebie. A nie podpieraj się <wszystkimi>! Nie życzę sobie, żeby ktoś sobie mną [...]ę wycierał! Tylko jedno mnie w tym wszystkim mocno zastanawia, o czym jakoś nikt nie wspomina, że tylko jeden kandydat na Burmistrza , wie czego naprawde chce, bo startuje tylko z jednej pozycji. Reszta kandydatów to, jak się nie uda tu, to może tam uda się posadka na następne 5 lat. Czas naprawdę na odnowę!
Odpowiedz
-1
@ do @NAUCZYCIEL
dnia 25.03.2024, 17:36 · Zgłoś
Wszyscy jesteście jednego warci
Masz teraz nauczycielu czas na przemyślenie, bo przyjdą czasy, że rodzice wyciągną ciebie siłą ze szkoły na bruk. Taki los czeka złych nauczycieli
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:46 · Zgłoś
Czy to nie jest przypadkiem groźba karalna?
Odpowiedz
-8
@ Do nauczyciel
dnia 25.03.2024, 19:58 · Zgłoś
Ten, o którym mowa, mieszka poza Jasłem. A zatem nie może być kandydatem do rady miasta. Nie taki wspaniały,jak sugerujesz.
Odpowiedz
9
@ jaślanin
dnia 25.03.2024, 20:26 · Zgłoś
Akurat pan Adam Kostrząb mieszka w Jaśle.
Odpowiedz
6
@ Janka
dnia 25.03.2024, 22:48 · Zgłoś
Kostrząb od kilku lat mieszka w Jaśle a do rady nie kandyduje bo nie musi -bo ma kompetencje i doświadczenie zawodowe i sobie znajdzie bez problemu inną pracę jak nie zostanie burmistrzem. Nie jest zdany na dietę radnego jak co niektórzy
Odpowiedz
-1
@ yio
dnia 26.03.2024, 12:00 · Zgłoś
groźbą karalna są twoje komentarze co niektóre piszesz wszędzie [...] jasielsska
Odpowiedz
4
@ aaa
dnia 26.03.2024, 12:02 · Zgłoś
wyciągną ciebie siła ze szkoły? uważaj żeby ktoś ciebie nie wyciągnął XD śmiech na sali człowieku co piszesz
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 25.03.2024, 16:37 · Zgłoś
Moi drodzy, tak naprawdę to nie ma na kogo zagłosować. Wszyscy już byli na więcej lub mniej decydujących stanowiskach i co? I nic, nic po prostu nic! Żadnej kultury, żadnej rozrywki ale nie o zabawę tutaj chodzi. Zakłady pracy o ile to tak można nazwać. Panie Czernecki nie posługuj się analizami i wyliczeniami z piekła rodem tylko bądź optymistą, a Tobie brak wiary i nadzieji. Więc co chcesz zrobić? Panie Czeluśniak, to przecież jeszcze wcale nie tak dawno latałeś po mieście i namawiałeś ludzi żeby głosowali na Pana Czerneckiego. Co się stało? Może nagle powiesz wycofuję się i głosujcie na wspomnianego Pana. Pan Kostrząb, to ciągle to co mamy. Jasło od nowa to samo i tak do u...nej śmierci. Pan Zając nic nie wspomniał o nożyczkach a szkoda, przynajmniej może by coś skroił na miarę tego miasta w złym znaczeniu tego słowa. Był jeszcze Pan Ziemba, który poruszył przynajmniej ważne sprawy ale czy po wprowadzeniu się do budynku Miasta nagle nie doświadczy programowej amnezji? Nie wiemy. Powtarzam nie ma na kogo głosować. Nikt z kandydatów nie poruszył tematu zatrudnienia urzędniczego w Jaśle a przede wszystkim o ograniczeniu pracowników w jasielskim ratuszu w którym to dużo wykwalifikowanych fryzjerek po Żaku. Czas aby wróciły do swojego wyuczonego zawodu a Pan Czeluśniak będzie im doradzał jak rozwinąć ten rokujący biznes, tylko jak to powiedział Pan Czernecki ma nas być coraz mniej to i głów do strzyżenia będzie coraz mniej ale zawsze nożyczki mogą odsprzedać Panu Zającowi. Amen
Odpowiedz
11
@ ixi
dnia 25.03.2024, 16:30 · Zgłoś
I dlatego ŻADEN z tym koryciarzy prących na stołek nie dostanie mojego głosu. ŻADEN!

Obiecanki cacanki a [...], jak zwykle, to samo czyli [...] [...].

System trzeba zmienić, i zatrudniać fachowców, a nie politycznych [...] co sami nic w życiu nie zbudowali, niczym nie zarządzał i nie znają się na prowadzeniu działalności gospodarczej.

Skończyły się czasy, że wystarczyła tylko nowomowa, obietnice bez pokrycia ( patrz 100 obietnic kłamcy Tuska) i ładne garnitury.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 16:58 · Zgłoś
To w Konfederacji nie było nikogo godnego tego stanowiska? A przecież to sami eksperci od ekonomii i socjologii. :-D
Odpowiedz
-2
@ Tiaaa
dnia 25.03.2024, 20:05 · Zgłoś
Socjologia, anglistyka, genderyzm, klimatyzm - "nauki" których dyplomy można zdobyć w Wyższej Szkoły Gotowania na Gazie. Lol wszyscy "eksperci" z PO, PSL Lewicy I Holowni mają tu dyplomy ( ale bez paska, bo Szymon Wgniata z Rotacyjny zabronił) buhahaahaaa
Odpowiedz
-7
@ Herr Tfuusk
dnia 25.03.2024, 20:10 · Zgłoś
Hołownia ma dyplom w Collegium [...]. A Tusk ma tytuł Furhera gubernatora na landy polskie
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 21:32 · Zgłoś
Chciałabym zobaczyć pana dyplom z anglistyki, geniuszu. Na przykład z Jagiellonki.
Odpowiedz
1
@ do Kościuszki
dnia 26.03.2024, 22:07 · Zgłoś
prowadzenie działalności gospodarczej to nie to samo co prowadzenie samorządu. Juz nie jeden "Byznesmen" sie o tym przekonał.
Odpowiedz
-29
@ Pinkor
dnia 25.03.2024, 16:24 · Zgłoś
Coraz więcej osób mówi, że będzie głosowało na Krzysztofa Czeluśniaka...
Odpowiedz
24
@ do "Pinkor"
dnia 25.03.2024, 16:31 · Zgłoś
Słyszysz głosy? Udaj się za bursę - tam ci pomogą
Odpowiedz
14
@ Tygrys
dnia 25.03.2024, 20:53 · Zgłoś
Nikt tak nie mówi poza samym Czelusniakiem ???? z czym do ludzi, facet nie potrafi poprawnie napisać jednego zdania po polsku na fb. A mówi jeszcze gorzej.
Odpowiedz
-15
@ Pinkor
dnia 25.03.2024, 21:14 · Zgłoś
Boicie się Czelusniaka? Słusznie, że sie boicie!
Odpowiedz
-3
@ do tygrysa
dnia 25.03.2024, 23:21 · Zgłoś
pani radna pani nie pisze głupot tylko powie gdzie prapcuje pani i mam
Odpowiedz
-1
@ Yozef
dnia 26.03.2024, 07:35 · Zgłoś
boja sie czelusniaka to widac i czuc .brawo panie krzysztofie . towarzystwo wzajemnej adoracji przestanie istniec .burmistrz nie bedzie szefem kadr i zatwierdzal przyjecia do pracy .od czego sa np .dyr szkol . kier zallkladow panstwowych .przedszkoli .i wreszcie przewietrzenie urzedu miasta przeciez tam siedzi rodzina .. . kier dzialow zarobki po 8 ponoc tys .osiem ...szok straz miejska.po co ..mandaty za parkowanie smiech .
Odpowiedz
1
@ tak
dnia 26.03.2024, 12:04 · Zgłoś
dokładnie tak widząc jak składa zdania to prosi się o naukę i słownik błędy ortograficzne gorsze jak dziecko z pdst
Odpowiedz
0
@ niki
dnia 26.03.2024, 13:27 · Zgłoś
Od dawna tak jest, że tylko znajomości, rodzinne powiazania na posadkach w Urzędzie, ZUSie, US zasiadają a wykształcenie to nie ma żadnego znaczenia i tak to jest jak kadra takie rządy.
Odpowiedz
19
@ bazalt
dnia 25.03.2024, 16:20 · Zgłoś
Koncepcja północnej obwodnicy? Proszę bardzo - od orlenu na Bieszczadzkiej w kierunku północnym, przez gorajowice, las gorajowicki do orlenu w Kołaczycach. Co prawda - jest tam obszar "Natura 2000", ale można go ominąć. Sanok potrafił odejść kawał od centrum, zaczną w tym roku kolejną obwodnicę - w Jaśle? niedasie.
Odpowiedz
20
@ Boss
dnia 25.03.2024, 16:07 · Zgłoś
Po przeczytaniu tego artykułu śmiało mogę powiedzieć że największy wysiłek dla kandydatów to udział w debatach a potem to już jakoś poleci kadencja wygranego
Odpowiedz
3
@ Jaślak
dnia 25.03.2024, 16:01 · Zgłoś
Ludzie przejrzyjcie na oczy ! Decydujące wybory przed dobiciem tego miasta! Już jest źle, trzeba ratować i próbować odbudowywać! Z całym szacunkiem dla Wszystkich kandydatów, ale moja nadzieja kieruje się w stronę Pana Adama Kostrząba, młody i doświadczony samorządowiec, który związał się z naszym regionem, raczej nie będzie chciał go zapuścić! Powodzenia!
Odpowiedz
10
@ Pinkor
dnia 25.03.2024, 16:25 · Zgłoś
Kostrząb to ten kandydat Urzędu Miasta?
Odpowiedz
2
@ Saracen
dnia 25.03.2024, 18:29 · Zgłoś
Marszałek sejmu też jest człowiekiem doświadczonym i co mamy???
Odpowiedz
6
@ Hołownia Czarzasty
dnia 25.03.2024, 20:11 · Zgłoś
Doświadczenie w TVN czy PZPR się nie liczy.
Odpowiedz
2
@ ro
dnia 25.03.2024, 15:59 · Zgłoś
Po za Kostrząbem nie ma żadnych kandydatów na burmistrza , głosować tylko na Kostrzaba, panie Czelusniak będąc tyle czasu radnym nic człowieku nie zrobiłeś dla Jasła a teraz nagle masz pomysły ??? żarty robisz człowieku, Pan Czarnecki już też pokazał co może zrobić dla Jasła nicccc, pan Zając ?? dno tak jak wszyscy zające dla siebie tak , dla Jasła nic ,a o pozostałych szkoda pisać [...] całkowite , szanowni jaślanie jak chcecie mieć dobrego gospodarza to tylko głos na pana Kostrząba
Odpowiedz
47
@ BUBU
dnia 25.03.2024, 15:52 · Zgłoś
Dynastii Zająców oraz PIS -owi już wielkie dzięki za wszystkie obietnice
czas na myślenie w właściwy wybór
Odpowiedz
18
@ do bubu
dnia 25.03.2024, 18:02 · Zgłoś
No tak szaraków już przez 30 lat wystarczy ( pod różnymi szyldami ) a niektórzy jeszcze wspominają te balangi w PRL-u z sędziami , prokuratorami i innymi towarzyszami ...Podzamcze i inne lokale...wpadki, wypadki itp
Odpowiedz
2
@ Stary
dnia 25.03.2024, 18:34 · Zgłoś
Ale zaporę przynajmniej wybudowali wody nam nie braknie.
Odpowiedz
32
@ Ryba
dnia 25.03.2024, 15:51 · Zgłoś
Uważam,że istniejących obecnie radnych w mieście oraz powiecie nie należy wybierać.
Radnych interesuje tylko dieta i kasa. Podwyższają ciągle opłaty za śmieci oraz podatki. Trzeba wybrać nowych nie obecnych co siedzą po dwie i więcej kadencji przy korycie.
Odpowiedz
24
@ romi
dnia 25.03.2024, 16:18 · Zgłoś
dokladnie tak śmieci , łapka w górę ,normalny burmistrz tego miasta powinień zwolnić przynajmniej połowę urzedników w ciągu jednego dnia nie jesteśmy w dobie komputerów nic załatwic , tylko odpowiedz mamy 30 dni , to jest nudne , dotyczy to wszystkich, mops , starostwo, to jest chore , zwykły policjant jak mnie złapie wie o mnie wszystko jak mu podam pesel , a w urzędach nie mają , papierek za papierkiem
Odpowiedz
16
@ Lkm
dnia 25.03.2024, 15:43 · Zgłoś
Takie spotkanie to mi przypomina film wkręceni też miejscowi się spodkali
Odpowiedz
-7
@ Wyborca
dnia 25.03.2024, 15:18 · Zgłoś
Jedynym kandydatem który rokuje sukces dla rozwoju Jasła jest p.Kostrząb. Ale pod warunkiem że do rady miasta zostaną wybrani radni z innych komitetów niż odnowa. To gwarantuje koniec układów i kolesiostwa w nowym magistracie. Bo jeżeli do rady wejdą ci sami co do tej pory nic dla jasła nie zrobili to koniec marzeń o naszym dobrobycie. Nadal będzie [...]ostwo i uwłaszczone towarzystwo wzajemnej adoracji.
Odpowiedz
22
@ ToMi
dnia 25.03.2024, 15:35 · Zgłoś
Sama nazwa mówi że chcą rządzić od nowa zamienili tylko Pabiana na Kostrzebia????
Odpowiedz
16
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 15:44 · Zgłoś
Pan Kostrząb ma zagwarantować stabilność układów i kolesiostwa.
Odpowiedz
2
@ Do Nikki
dnia 25.03.2024, 15:46 · Zgłoś
siedzisz tu cały dzień i puszczasz [...] na wyssane z palca głupoty powielane kłamstwa - konkurencja nie śpi w dzień i w nocy
Odpowiedz
4
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 16:33 · Zgłoś
Nie jestem konkurencją, nie startuję na burmistrza ani na radnego. A Ty z którego sztabu?
Odpowiedz
-2
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 16:45 · Zgłoś
nie jesteś od nikogo tylko wszędzie piszesz że Ziemba najlepszy :) Daj spokój Nikki - nikt się nie da nabrać
Odpowiedz
-3
@ KUL
dnia 25.03.2024, 18:43 · Zgłoś
nikki .to ktory ma nas zbawic wskaz go pocalunkiem
Odpowiedz
22
@ ToMi
dnia 25.03.2024, 14:48 · Zgłoś
Kolejne Wybory i kolejny raz mniejsze zło. Sami zawodowcy, całe życie zawodowe w Urzędach. Już widzę podwyżki diet oraz wody, podatków itp. Remont kilku ulic i nożyczki.
Odpowiedz
-16
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 14:52 · Zgłoś
Kogo by pan sobie życzył?
Odpowiedz
6
@ Wszyscy [...]
dnia 25.03.2024, 16:51 · Zgłoś
Nikogo. Nigdy nie wybierałem mniejszego zła, teraz też nie zamierzam.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:01 · Zgłoś
No jasne. Tak najłatwiej.
Odpowiedz
-1
@ No to wybieraj.
dnia 25.03.2024, 20:14 · Zgłoś
Wolisz umrzeć na kiłe czy [...]?

Ja, jako rozsądny człowiek, a nie biomasa, wybieram życie bez chorób. Ciasny umysł nie zrozumie.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 21:34 · Zgłoś
Kiła i [...] to ta sama choroba, geniuszu.
Odpowiedz
-23
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 14:48 · Zgłoś
Najrozsądniej z całego grona wypowiadał się pan Zięba. Panowie Zając i Kostrząb - jak dla mnie żonglowanie setkami milionów, z którymi się nie miało wiele wspólnego, to trochę robienie potencjalnych wyborców w balona. No i rażą mnie klasyczne urzędnicze pomysły, typu powołanie kolejnego Centrum, kolejnej Rady, kolejnego Organu. Takich pomysłów było do tej wiele. Jakie były ich efekty? Żadne. Podejście tego typu dziwi mnie szczególnie u pana Kostrząba, przedstawianego jako super alternatywę, nowoczesnego i nowatorskiego. A to jednak typowy urzędnik, z wszystkimi tego wadami. Uzależnianie rozwoju miasta od środków pomocowych świadczy o braku wiedzy na temat ich struktury i przeznaczenia - albo - jest zagrywką na potrzeby wyborów.
Odpowiedz
-16
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 14:53 · Zgłoś
Pan Kostrząb przynajmniej osobiście te miliony ściągał.
Odpowiedz
12
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 14:59 · Zgłoś
Co niby takiego odkrywczego Ziemba powiedział? O przygotowaniu terenów inwestycyjnych? Kostrząb powiedział o tym bardziej konkretnie. O nowym bloku TBS - gdzie tak naprawdę pochwalił osiągnięcie Pabiana?

A to że rozwój każdego miasta wielkości Jasła jest uzależniony od środków zewnętrznych to wie każdy - np. Krosno właśnie na tym wygrywa. Różnica jest tylko taka że jedni wiedzą jak je pozyskiwać a inni nie
Te "miliony" o których piszesz to są właśnie te środki które Kostrząb wie jak ściągnąc (i o nich bardzo konkretnie mówił) - i tym się właśnie różni od Ziemby.
Odpowiedz
14
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 15:08 · Zgłoś
Niechże pani poczyta uchwały budżetowe Brzostku z kilku poprzednich lat. Tam widać strukturę budżetu, skalę inwestycji, rodzaje przychodów itd. I tak, dla przykładu, uchwała budżetowa na rok 2024 określa dochody gminy na kwotę 75.287.526,00 zł, wydatki zaś na kwotę 98.856.339,00 zł. Czyli mamy zaplanowany deficyt na kwotę 23.568.813,00 zł, tj. 23,84 %. Skąd jego pokrycie? Toż to proste.
Deficyt "zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z wolnych środków (...) w kwocie 6.283.063,00 zł, przychodami z nadwyżki budżetu z lat ubiegłych w kwocie 3.685.750,00 zł oraz przychodami z kredytu w banku komercyjnym w kwocie 13.600.000,00 zł".
Kredyt komercyjny to 13,76% budżetu tej dynamicznie rozwijającej się gminy. I zapewne wzór do naśladowania dla innych.
Odpowiedz
-2
@ do do Nikki
dnia 25.03.2024, 15:11 · Zgłoś
Nie napisałem, że powiedział coś odkrywczego, tylko że wypowiadał się najrozsądniej. Widzisz różnicę?
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 15:22 · Zgłoś
"Burmistrz miasta Ryszard Pabian poinformował: – Planowany deficyt to 22,4 mln złotych. Będzie on pokryty wolnymi środkami w wysokości 22 mln złotych. Planujemy zaciągnięcie pożyczki na poziomie 400 tysięcy złotych. Rozchody, które musimy pokryć w wyniku zaciągniętych dotychczas kredytów to 2,4 mln złotych i zostaną one pokryte wolnymi środkami na tym samym poziomie." To też jest proste.
Odpowiedz
7
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 15:46 · Zgłoś
Odnośnie danych finansowych Brzostku które podałaś - nie wiem czy wiesz ale Jasło jest jednym z najmniej zadłużonych miast w regionie, z kolei Krosno jest jednym z najbardziej zadłużonych. I co z tego???
Kredytowanie inwestycji nie jest niczym złym - szczególnie jeśli te pieniądze przeznacza się np na wkłady własne przy ważnych inwestycjach dofinansowanych ze środków zewnętrznych - wtedy z tych pożyczonych 10 milionów robi się np 50-milionowa inwestycja. Tak w Krośnie działają od lat i mam nadzieję że Kostrząb też tak w Jaśle będzie działał
Odpowiedz
11
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 16:02 · Zgłoś
W przypadku Jasła budżet na 2024 rok wygląda tak: dochody 228,6 miliona, wydatki 251 milionów. Planowany deficyt to zatem 22,4 miliona zł, a więc 8,92%. Jak pani napisała, z tego 400 tysięcy to będzie kredyt komercyjny. Czyli kredyt to 0,16% budżetu Jasła.
No to porównajmy.

Deficyt budżetowy:
Brzostek 23,84%
Jasło 8,92%

Udział kredytu komercyjnego (pożyczka) w budżecie:
Brzostek 13,76%
Jasło 0,16 %.

Po lekturze budżetu miasta Jasła można powiedzieć jedno - jest fatalny z punktu widzenia rozwoju. Co więc można powiedzieć o budżecie Brzostku? Fatalny to mało powiedziane. I to pod takim światłym kierownictwie, ze specjalistę od ściągania setek milionów? Nic dziwnego, że pan Kostrząb woli rozwijać Jasło. Byle nie jak Brzostek.
Odpowiedz
0
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 16:16 · Zgłoś
Hehehe. Ale bzdury. A sprawdzilaś na co jest ten kredyt w Brzostku? Przeczytaj jeszcze raz to co wyżej napisałem o Jaśle i Krośnie - tylko powoli bo widzę że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. I weź się nie osłabiaj jak masz takie bzdury pisać
Odpowiedz
5
@ tadek
dnia 25.03.2024, 16:26 · Zgłoś
Do Pana "Nikki" - ocena jakiegokolwiek budżetu pod względem "rozwoju" bez analizy m.in. poziomu zaplanowanych inwestycji pokazuje że nie masz pojęcia o czym piszesz :)
Odpowiedz
6
@ King Kong
dnia 25.03.2024, 16:29 · Zgłoś
Podpisy składał Staniszewski, wnioski wypełniali pracownicy. Zdradziłem tajemnicę?
Odpowiedz
-1
@ do tadka
dnia 25.03.2024, 16:35 · Zgłoś
A Pan czytał uchwałę budżetową Brzostku? Raczej nie.
Odpowiedz
5
@ pati
dnia 25.03.2024, 16:57 · Zgłoś
Nie wiem co tam na najbliższy rok 2024 w Brzostku poplanowali ale łatwo sprawdzić efekty całej ostatniej kadencji 2018-2023 - czyli kadencję gdzie Kostrząb odpowiadał tam za inwestycje. Polecam zbiorcze zestawienie: https://wspolnota.org.pl/fileadmin/user_upload/Sukces_kadencji_2018-2023.pdf
Brzostek w swojej kategorii awansował z miejsca o ponad 200 miejsc i z dołu wskoczył na górę stawki. Jasło cały czas stoi na podobnym miejscu
Odpowiedz
2
@ do Nikki
dnia 26.03.2024, 22:17 · Zgłoś
Jak sie dużo inwestuje z funduszy pomocowych to i trzeba miec na wkłąd własny. Jakby nic nie robili to i kredytu by nie było. Przecież nie wzieli go na przejedzenie.
Odpowiedz
13
@ Emi
dnia 25.03.2024, 14:24 · Zgłoś
Nie rozumiem tej nagonki na pana Czeluśniaka. Nie widać żadnych komentarzy ma temat innych kandydatów, no może oprócz pana Kostrząba.
Odpowiedz
33
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.03.2024, 14:31 · Zgłoś
Chętnie wytłumaczę.
Gość nie ma praktycznie żadnego poważnego dorobku zawodowego. Od kilku lat jego głównym źródłem dochodu są diety radnego i zasiłki.
Odpowiedz
-17
@ Nikki
dnia 25.03.2024, 14:54 · Zgłoś
A jaki trzeba mieć według pana dorobek zawodowy, by ubiegać się o stanowisko burmistrza? Czy takowy dorobek zapewnia automatycznie, że wybrana osoba sprawować będzie urząd burmistrza zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców? Obiecać można wszystko - większość wyborców i tak się nie orientuje, jakie rzeczywiste kompetencje i możliwości ma burmistrz, na co ma wpływ a na co nie. Co kandydaci rzecz jasna skwapliwie wykorzystują, obiecując gruszki na wierzbie. A poza tym, skoro burmistrzem Jasła mogła być pani Kurowska, to może być nim każdy. Dosłownie.
Odpowiedz
-4
@ Emi
dnia 25.03.2024, 14:54 · Zgłoś
Myślę, że w Jaśle mieliśmy już nawet posłów bez wykształcenia więc patrzenie na pana Czeluśniaka tylko przez ten pryzmat jest dla niego bardzo krzywdzące. Uważam, ze powinien być traktowany na równi z innymi kandydatami. A czy wygra to juz inna sprawa.
Odpowiedz
12
@ do Nikki
dnia 25.03.2024, 15:08 · Zgłoś
Skoro "obiecać można wszystko" to właśnie trzeba patrzeć tylko na dotychczasowy dorobek zawodowy i kompetencje a nie na obietnice
Odpowiedz
18
@ do Emi
dnia 25.03.2024, 15:11 · Zgłoś
Jeśli porównujesz funkcję posła do burmistrza to strasznie się mylisz. Poseł tak naprawdę nie musi umieć nic (z resztą tak jak i radny) a burmistrz musi umieć zarządzać - urzędem, inwestycjami. Jak tego nie umie to wszyscy mieszkańcy boleśnie to po pewnym czasie odczują i tyle
Odpowiedz
4
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 15:33 · Zgłoś
Dokładnie Tusk też naobiecywal i co z tego wyszło wielkie nic
Odpowiedz
3
@ Emi
dnia 25.03.2024, 15:39 · Zgłoś
Być może masz rację, ale patrząc na rządy obecnego,wykształconego pana burmistrza stwierdzam, że na niewiele się ono przydaje. Stwierdziłam tylko fakt, że dużo komentarzy odnośnie pana Czeluśniaka jest bardzo obraźliwych w porównaniu do innych kandydatów.
Odpowiedz
0
@ Do Zenka
dnia 25.03.2024, 16:43 · Zgłoś
Ale wywalił PIS z rządzenia Polską - to WIELKA RZECZ . Resztę się zrobi pomału.
Odpowiedz
5
@ Nemo
dnia 25.03.2024, 20:53 · Zgłoś
A jak przychodzi do głosowania sesji Rady Miasta od zawsze jest na nie lub wstrzymuje się od głosu. ????
Odpowiedz
1
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 22:00 · Zgłoś
Polskę sprzeda raczej szybko.Dobrze mu idzie
Odpowiedz
13
@ Aga
dnia 25.03.2024, 14:21 · Zgłoś
Dlaczego Pan Czeluśniak nie wziął udziału w drugiej części spotkania - w dyskusji? Nie mógł czy nie chciał? Pytam bo słyszałam że to jest bardzo zapracowany człowiek
Odpowiedz
25
@ Fan
dnia 25.03.2024, 15:17 · Zgłoś
Bo pierwsza część była czytana z kartki
Odpowiedz
21
@ Robbo
dnia 25.03.2024, 15:24 · Zgłoś
Tak zapracowany bieganiem po osiedlu z telefonem przy uchu i robieniem dobrego wrażenia
Odpowiedz
-17
@ Wybory
dnia 25.03.2024, 14:10 · Zgłoś
Najlepszy kandydat na Burmistrza Pan Kostrząb
Odpowiedz
45
@ Spokojny
dnia 25.03.2024, 14:08 · Zgłoś
Jest takie przysłowie - lepiej z mądrym zgubić, niż z [...] znaleźć. Myślę tutaj o kandydaturze p.Czelusniaka na burmistrza. Jak tacy ludzie mają zarządzać miastem, to jest to pogardą dla mieszkańców, katastrofa...
Odpowiedz
-41
@ Kili
dnia 25.03.2024, 13:50 · Zgłoś
Tylko Krzysztof czelusniak na burmistrza błagam głosujcie na niego to byłby burmistrz który może pozamiatać elitę urzędową bo to jedna wielka rodzina
Odpowiedz
22
@ Fan
dnia 25.03.2024, 15:18 · Zgłoś
Owszem może pozamiatać chodniki na wiosnę
Odpowiedz
1
@ panien bier.
dnia 25.03.2024, 23:28 · Zgłoś
a pan jak zamiatał groby pod publikę to co partyjne stołki w pise były ok
Odpowiedz
35
@ .miastowy
dnia 25.03.2024, 13:41 · Zgłoś
Na chodniku przy dworcu PKS naplute ,pełno petòw ,gum po żucia młodzież ze szkoły tam palarnie zrobiło ? Gdzie jest SM ? Takie są potrzeby m mieście ,liście po jesieni dopiero kilka dni temu po niektórych ulicach sprzątali za komuny lepiej to miasto wyglądało
Odpowiedz
10
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.03.2024, 14:26 · Zgłoś
Przecież PKS należy do prywatnej spółki.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 14:35 · Zgłoś
Rydarowicz CO.
Odpowiedz
3
@ Ghu
dnia 25.03.2024, 16:59 · Zgłoś
Jak wpiszesz KRS pgzk-jasiel w wyszukiwarkę na gov.pl to zobaczysz kto jest właścicielem tej spółki. Tylko dworzec należy do prwytanych rąk. Ale to już trzeba byłoby poszukać a widzę że z tym ciężko u niektórych. Lepiej siać [...] prawdę
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:16 · Zgłoś
Pod skrótem PKS rozumiem budynek dworca i plac manewrowy. PGZK "Jasiel" to zupełnie coś innego.
Odpowiedz
0
@ Katolik
dnia 25.03.2024, 13:32 · Zgłoś
Jasło za Patrona obrało Św ,Antoniego a w sierpniu dni wina ( sierpień miesiącem bez [...] ) Ktoś myli pojęcia chrześcijańskie ,katolickie
Odpowiedz
-4
@ Tomek
dnia 25.03.2024, 14:31 · Zgłoś
Ja w Jaśle mieszkam od urodzenia, podobnie jak rodzice i żadnego Antka za patrona nie mam.
Odpowiedz
3
@ Święty Antoni, jeśli już
dnia 25.03.2024, 16:36 · Zgłoś
Bo ty Tumek z duląbki jesteś, nie z Jasła.
Odpowiedz
0
@ Gg
dnia 25.03.2024, 17:01 · Zgłoś
O matko a od kiedy Polska to Państwo wyznaniowe. Nie chcesz pić to rób to u siebie pod dachem
Odpowiedz
1
@ Ignorancie historyczny
dnia 25.03.2024, 20:16 · Zgłoś
Od momentu Chrztu Polski i koronowania Matki Boskiej przez Króla.
Odpowiedz
1
@ Nowy
dnia 25.03.2024, 13:31 · Zgłoś
Może nowy Burmistrz uwzględni w swoich planach rozwój Jasła poprzez przebudowę pasa startowego samolotów. Komunikacja lotnicza jest istotnym elementem rozwoju miasta
Odpowiedz
8
@ Fan
dnia 25.03.2024, 15:21 · Zgłoś
Lotnisko mamy w Berlinie a może jeszcze tor do F1 tak żeby mogli sprawdzić ile tak naprawdę te cudenka wyciągną
Odpowiedz
16
@ abc
dnia 25.03.2024, 13:26 · Zgłoś
Bardzo dobre spotkanie, kandydaci dobrze przygotowani, merytoryczni. Pan Zając patrzy z perspektywy Województwa. Pan Kostrząb z perspektywy Brzostku. Pan Czeluśniak i Pan Zięba dobrze chcą, ale to chyba za mało żeby być Burmistrzem. Pana Czerneckiego wszyscy znają.
Odpowiedz
18
@ xyz
dnia 25.03.2024, 13:41 · Zgłoś
Ale tylko Kostrząb i Czernecki patrzą z perspektywy kogoś kto już zarządzał w samorządzie, kto pozyskiwał środki i zarządzał realizacją dużych inwestycji, bo tylko oni mają w tym wszystkim doświadczenia - to też trzeba jasno powiedzieć. Z tym że Czerneckiemu mam wrażenie że jednak trochę energii brakuje i nowych pomysłów.
Odpowiedz
-9
@ abc
dnia 25.03.2024, 13:52 · Zgłoś
Ja bym jednak nie chciała, żeby rozwój Jasła szedł w stronę Brzostku...
Odpowiedz
17
@ do abc
dnia 25.03.2024, 14:01 · Zgłoś
Głupio myślisz. Czyli jak weźmiesz kogoś z Warszawy to zrobi Ci zaraz z Jasła Warszawę?
Gra się na takich skrzypcach jakie się posiada. Zobacz sobie jak przez ostatnią kadencję Brzostek skoczył w górę w swojej kategorii w rankingach rozwoju. W ostatnim roku wartość inwestycji mieli na poziomie 3 razy większego Jasła. To pokazuje potencjał Kostrząba który za inwestycje i pozyskiwanie pieniędzy z zewnątrz tam odpowiadał
Odpowiedz
4
@ Fan
dnia 25.03.2024, 15:24 · Zgłoś
Może wszyscy co popierają rumianek wymienia co i kiedy zostało zrobione jak się miało więcej niż teraz władzy?

Chyba 4 kadencję i co zostało zrobione czekam
Odpowiedz
8
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 15:37 · Zgłoś
Brzostek jedna ulica jakas dziura ale inwestycje
Odpowiedz
-2
@ Do Zenek
dnia 25.03.2024, 15:52 · Zgłoś
widać że nigdzie poza domem nie był, może u Ciebie na podwórku tak ?
Odpowiedz
30
@ Kapitan Wąs
dnia 25.03.2024, 13:26 · Zgłoś
Jasielscy przedsiębiorcy - już samo to brzmi zabawnie dla kogoś kto próbował się odnaleźć na tutejszym rynku pracy.
Odpowiedz
38
@ Wyborca Pis
dnia 25.03.2024, 13:21 · Zgłoś
Fontanna w rynku wizytówką Jasła i beznadziejny pomysł przystanek MKS koło poczty ,ludzie po schodach stoją ,siedzą ,tłok autobusu stają na ulicy nie wjeżdżają do zatoczki bo ciasno .Kto to wymyślił? W każdym mieście rynek da się w koło objechać nawet w Pilźnie a w Jaśle deptak ktoś wymyślił , deptak sparaliżował ruch w Jaśle i ruch MKS
Odpowiedz
24
@ xyz
dnia 25.03.2024, 13:43 · Zgłoś
Ten deptak to nie z czasów kadencji Pani Kurowskiej? Poprawcie mnie jeśli się mylę
Odpowiedz
2
@ Fan
dnia 25.03.2024, 15:27 · Zgłoś
Bardzo dobrze że tak jest w Krośnie tak samo.
A to ze w Pilźnie można objechać i zaraz wyjechać bo nic tam nie ma to inna sprawa.

Pilzno kto tam jeździ i po co?
Raczej każdy przejeżdża przez Pilzno,.
Odpowiedz
30
@ od nowa
dnia 25.03.2024, 13:19 · Zgłoś
Mam nadzieję, że mieszkańcy Jasła nie dadzą się nabrać na puste obietnice grupy skupionej pod hasłem "odnowa". Doskonale przekonaliśmy się że ci ludzie dla Jasła nic nie zrobią a kierują się innymi pobudkami. "Od nowa" nie dajmy sobie wcisnąć kitu!!! Zobaczcie tylko jak dwaj uśmiechnięci na plakacie goście od wielu dni blokują samochodem miejsca parkingowe (których w Jaśle bardzo brakuje) obok Parkowej. Samochód z reklamą kandydatów zajmujący miejsce przez tyle dni, dobitnie świadczy gdzie ci ludzie mają interes mieszkańców. Dla nich liczy się ich interes a problem z parkowaniem ludzi mieszkających w pobliżu, nie ma żadnego znaczenia. Kto w drobnych problemach ma mieszkańców tam gdzie słońce nie dochodzi, w dużych nie zwróci na nich wcale uwagi. Pamiętajcie o tym i nie dajcie się wymanewrować układowi, który przez ostatnie lata pokazał jak na mieszkańcach mu zależy.
Odpowiedz
-12
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:27 · Zgłoś
Czemu się tak boisz Kostrząba? I kto każe głosować na tych, którzy już byli?
Odpowiedz
15
@ sabi
dnia 25.03.2024, 13:32 · Zgłoś
Samochód z banerem pana Czeluśniaka i jakiegoś kandydata z jego komitetu też blokuje miejsca parkingowe. Kiedyś np stał pod kościołem przy chemiku. Czy oni też są z Odnowy?
Odpowiedz
11
@ do @dragoness
dnia 25.03.2024, 13:34 · Zgłoś
Takie twoje komentarze potwierdzają twój wynik wyborczy sprzed lat. Umiejętność logicznego myślenia to nie twój atut i nie spodziewam się aby był jakikolwiek inny.
Odpowiedz
13
@ od nowa
dnia 25.03.2024, 13:35 · Zgłoś
Stał tam pod kościołem przez dwa tygodnie???
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:42 · Zgłoś
A coś merytorycznie, a nie ad personam można prosić?
Odpowiedz
4
@ do "od nowa"
dnia 25.03.2024, 13:47 · Zgłoś
Stał w niedzielę - właśnie wtedy gdy ludzie tych miejsc parkingowych potrzebowali bo chcieli zaparkować pod kościołem. Słyszałam nawet kilka ostrych komentarzy na ten temat
Odpowiedz
-4
@ Do dragoness
dnia 25.03.2024, 14:09 · Zgłoś
Minusuwałem twój wpis z oczywistych względów i wskoczyło +2, masz wejścia
Odpowiedz
13
@ Dca
dnia 25.03.2024, 14:26 · Zgłoś
Pod szkołą na ul.Szkolnej, również blokada miejsca parkingowego reklamy,, Jaślanie,, że studenci w weekend nie mieli gdzie zaparkować.
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 14:37 · Zgłoś
Widocznie w tym czasie trzy osoby mnie poparło, dziecinko.
Odpowiedz
29
@ Tomek
dnia 25.03.2024, 14:38 · Zgłoś
A Dyzio blokuje wejście do biedronki!!! Ostatnio nagabywał gostka, obiecując mu pomóc w "załatwieniu" pracy. Koleś który sam nie pracuje innym obiecuje "załatwić" pracę.
Odpowiedz
-2
@ Ogier zawodowy
dnia 25.03.2024, 14:51 · Zgłoś
Dragoness lubi głosować na nowe bo myśli, że to coś zmieni. Jej już nic nie zmieni jaka naiwna była tak dalej jest.
Odpowiedz
14
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 15:01 · Zgłoś
Na pewno nie zagłosuję na kogoś, kto za największe swoje osiągnięcie uważa bycie synkiem mamusi z rodziny stworzonej do rządzenia.
Odpowiedz
8
@ Xxxx
dnia 25.03.2024, 15:04 · Zgłoś
Hahahaha to prawda
Odpowiedz
10
@ do @dragoness
dnia 25.03.2024, 15:41 · Zgłoś
Możesz być pewna, że o twój głos nikt z kandydujących nie zabiega. Jasło jest małe, wszyscy się znają i twoje poparcie nie ma dla nikogo żadnego znaczenia.
Odpowiedz
-1
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 15:41 · Zgłoś
Od nowa to platforma ukryta
Odpowiedz
-3
@ Do Zenek
dnia 25.03.2024, 15:49 · Zgłoś
Zenek a ostatnio pisałeś że pis to jo już nie wiem co ty gadasz raz tak raz tak weź się zdecyduj
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 16:02 · Zgłoś
A o twoje ktoś zabiega, skoro boisz się przedstawić? Jesteś po prostu cząstką wyborczej masy. I nie bądź taki pewny swego.
Odpowiedz
3
@ Do dragoness
dnia 25.03.2024, 16:03 · Zgłoś
Ciebie poparły trzy osoby klikaniem w telefon ? Litości dragoness...
Odpowiedz
11
@ Abc
dnia 25.03.2024, 16:20 · Zgłoś
Zenek ty lepiej powiedz dlaczego ty i twój Zając wstydzicie się Pisu ?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:18 · Zgłoś
Ad rem, robaczku i ad meritum. Na razie zajmujesz się marnymi próbami obrażania mnie.
Odpowiedz
0
@ O hipokryzjo
dnia 25.03.2024, 20:18 · Zgłoś
Wróćmy do meritum. Gdzie te 100 obietnic Tuska!?!?!?!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 21:35 · Zgłoś
Ad rem. Artykuł dotyczy burmistrza Jasła.
Odpowiedz
0
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 22:07 · Zgłoś
Hehe dobre Tusk obiecał
Odpowiedz
-3
@ Tomku z PiSu
dnia 25.03.2024, 23:31 · Zgłoś
ale będziesz boli was że wam. układ rozwali. nie
Odpowiedz
42
@ Wyborca
dnia 25.03.2024, 13:14 · Zgłoś
Bałagan po ulicach ,brak ławek pod szkołami za komuny były a w 21 wieku trzeba stać albo siedzieć na schodach lub kołysać się na łańcuchu obok przejścia .Na parkingu Fara samochody na zachodnich tablicach prywatny komis ? Zajmują miejsce ,dziecka nie ma jak do szkoły wysadzić , Na 3 -go mają ( pohulanka ) na trawniku samochody sprzedają bez tablic ,na tablicach zagranicznych , płacą za grunt ? Trawnik się nie niszczy ?
Odpowiedz
12
@ Baniak Tadeusz
dnia 25.03.2024, 13:11 · Zgłoś
Do soboty tego miesiąca Jasło było znane między innymi z udziału w rozgrywkach II ligi szczebla centralnego szczególnie na Śląsku w Małopolsce i Podkarpaciu. Niestety władze Miasta tylko przez dwa sezony wspierały w miarę przyzwoicie klub, by później obniżać dotacje pomimo galopującej inflacji, [...]ownego wzrostu kosztów utrzymania drużyny. Dla przykładu ostatni II ligowy mecz graliśmy z drużyną z Rybnika. Uzyskaliśmy informację, że na siatkówkę męską klub otrzymuje dotację z Miasta w wysokości 450.000 zł, przy 90.000 zł dla klubu MKS "GAMRAT-MOSiR" Jasło. Klimat do sportu w Jaśle widnieje jedynie na ścianach obiektów. W wielu miastach w urzedach istnieją komórki zajmujące się współpracą z klubami polegającą na konkretnej pomocy w sporządzaniu wniosków, rozliczaniu dotacji, poszukiwaniu sponsorów, pomocy w promowaniu i reklamowaniu Miasta poprzez sport, a nie tylko obniżaniu dotacji. Natomiast burmistrzowie innych miast potrafią wspomagać kluby poprzez rozmowy z potencjalnymi sponsorami... Wielokrotne próby przekształcenia mosir z zakładu budżetowego na jednostkę budżetową spełzły na niczym, jasielski mosir specjalizuje się jedynie w podwyższaniu cen za korzystanie z obiektów, nie wypełniając zapisów podstawowego dokumentu tj. statutu. Z przykrością stwierdzam, że głównym sprawcą zaistniałej sytuacji jest pani wiceburmistrz Elwira Musiałowicz-Czech, która obecnie pełni funkcję dyrektora JDK.
Odpowiedz
12
@ Jaslanin
dnia 25.03.2024, 13:25 · Zgłoś
Kto płaci za śmieci z klubów sportowy MOSiR ?
Odpowiedz
9
@ Marcin do Baniak Tadeusz
dnia 25.03.2024, 20:59 · Zgłoś
Nie zgodze się z panem. Krośnieńskie Stowarzyszenie Siatkówki Karpaty Krosno (udział w rozgrywkach II ligi męskiej piłki siatkowej) - 55 000 zł. taka dotacje otrzymały 2 ligowe Karpaty Krosno na 2024r. Jakoś nie płaczą że mało tylko władze klubu chodzą po sponsorach i szukają pieniędzy na istnienie. Wy lecicie na [...] na szyje a oni walczą przy dotacji z miasta dwa razy mniejszej o awans do 1 ligii. Był pan przez długi czas dryrektorem mosir w Jaśle, robił pan sobie piękne fotki z burmistrzem Pabianem i wiceburmistrz Czech- Musiałowicz. Wtedy byli dobrzy? Dlaczego Jasło nie ma hali widowiskowo-sportowej tylko [...] [...]? Gdzie sa w drużynie 2 ligowej jaślanie? Chce pan wyższej ligii to nie ma co sie oglądać na innych tylko szukać sponsorów a nie liczyć na publiczne pieniądze.
Odpowiedz
29
@ Asia
dnia 25.03.2024, 13:10 · Zgłoś
Jeżeli, jeden z kandydatów na burmistrza wychodzi w trakcie panelu, to nie jest to dobry znak ze strony kandydata.
Odpowiedz
31
@ Tomi
dnia 25.03.2024, 13:08 · Zgłoś
Widziałem na początku marca filmik Kostrząba z jego programem gdzie na pierwszym miejscu była "karta mieszkańca". Patrzę - a tu nagle po dwóch tygodniach Czeluśniak wymyślił "kartę mieszkańca"... Przypadek? :)
Odpowiedz
24
@ Trex
dnia 25.03.2024, 13:26 · Zgłoś
Przypadek? Nie sądzę!!! Raczej kopiuj wklej.
Odpowiedz
24
@ Woytazzz
dnia 25.03.2024, 12:59 · Zgłoś
"Reaktywujemy działalność Inkubatora Przedsiębiorczości, gdyż niestety grozi nam, że po tej władzy będziemy musieli oddać około 1,5 mln zł więcej pieniędzy, bo projekt jest zagrożony."

Jasielska klasa polityczna i jej rewolucyjne pomysły na rozwój miasta w praktyce.
Odpowiedz
25
@ Alfred
dnia 25.03.2024, 12:51 · Zgłoś
Masakra nie ma kandydatów precz ukladowcom
Odpowiedz
-43
@ ZNP
dnia 25.03.2024, 13:05 · Zgłoś
My nauczyciele popieramy Pana Ziębę. Wiemy jednak, że głosy oddane na PiS 15 października nie zginęły i rządzić będzie Pan Zając.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:19 · Zgłoś
Wy "nauczyciele" poprzyjcie dodruk słownika ortograficznego.
Odpowiedz
10
@ do @dragoness
dnia 25.03.2024, 13:39 · Zgłoś
Pani kupiła sobie mapę i wie już gdzie jest Nidzica i Niedzica. Wielu jeszcze to pamięta.
Mądrość Panią goniła ,ale była Pani szybsza.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:43 · Zgłoś
Chylę czoła przed geniuszem, który nigdy się nie myli. Ponownie proszę o jakąś merytoryczną wypowiedź.
Odpowiedz
9
@ AZ
dnia 25.03.2024, 16:32 · Zgłoś
Odpowiedź merytoryczna jest taka ; żaden z kandydatów nie wyciągnie tego miasta z mielizny w której, to miasto tkwi, od lat.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:18 · Zgłoś
Lecz można chociaż próbować.
Odpowiedz
-23
@ Ogier zawodowy
dnia 25.03.2024, 12:44 · Zgłoś
Tylko Krzysztof Czeluśniak na burmistrza a dragoness na wiceburmistrza i sukces gwarantowany. To wspaniały tandem, Jasło czekałaby świetlana przyszłość.
Odpowiedz
16
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:03 · Zgłoś
Dziękuję, nie skorzystam. Za to na pewno wiceburmistrzem przy panu Zającu będzie nieudaczny syn posłanki.
Odpowiedz
6
@ Magda
dnia 25.03.2024, 13:28 · Zgłoś
Dyzio???
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 13:44 · Zgłoś
Marcin Kurowski
Odpowiedz
0
@ Magda
dnia 25.03.2024, 14:45 · Zgłoś
Oooo a ja myślała że Dyzio:(((
Odpowiedz
42
@ Mix
dnia 25.03.2024, 12:42 · Zgłoś
Zając już się wstydzi PiSu?
Odpowiedz
25
@ Rip
dnia 25.03.2024, 14:13 · Zgłoś
Jego kandydaci na radnych też się wstydzą. Faryzeusze!!!
Odpowiedz
3
@ Zenek
dnia 25.03.2024, 15:46 · Zgłoś
A od nowa po
Odpowiedz
7
@ Rumcajs
dnia 25.03.2024, 12:40 · Zgłoś
Bardzo żenujące ze strony redakcji jest ujęcie w kadrze kandydata Czeluśniaka sugerując czytelnikom że swoje przemyślenia czytał z ulotki wyborczej..
Odpowiedz
12
@ Przedsiębiorca
dnia 25.03.2024, 13:06 · Zgłoś
A skąd wiesz że w dużej mierze tak właśnie nie było? Pierwsza część to była przede wszystkim prezentacja tego co sobie wcześniej przygotowali a w drugiej debata na której już go nie było. Jak myślisz dlaczego?
Odpowiedz
24
@ Przedsiębiorca
dnia 25.03.2024, 13:26 · Zgłoś
Dlaczego żenujące ? przecież pokazali prawdę, czytał z kartki więc to pokazali. Swoją drogą ciekawe jak mu szło to czytanie.
Żenujące jest to że kandydat miał czas aby się przygotować jak każdy inny, lecz wolał posiłkować się kartką.
Ot to chyba tutaj kryje się cała prawda.
Odpowiedz
3
@ Rumcajs
dnia 25.03.2024, 14:12 · Zgłoś
No fakt nie ma takiego talentu jak Zając żeby gestykulacją budować powagę wypowiedzi
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 14:38 · Zgłoś
Wypowiedzi, która niewiele wnosi.
Odpowiedz
0
@ Do dragoness
dnia 25.03.2024, 16:43 · Zgłoś
"wypowiedzi, która niewiele wnosi" czyli historie twojego życia LOOOOOL!
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 25.03.2024, 17:19 · Zgłoś
Ponownie proszę ad rem i ad meritum, anonimku.
Odpowiedz
15
@ 02
dnia 25.03.2024, 12:37 · Zgłoś
A o zaporze nic. !?
Odpowiedz
16
@ Woytazzz
dnia 25.03.2024, 12:36 · Zgłoś
"Przypomniał także o pomyśle budowy Centrum Zrównoważonego Rozwoju, który jest obecnie projektem zaprojektowanym, z pozwoleniem na budowę. Dostaliśmy od marszałka 5,7 mln zł natomiast sam przetarg pokazał kwotę 17 mln zł"

Jeśli ktoś potrzebuje argumentów przeciwko głosowaniu na Czerneckiego, to on sam właśnie podał najmocniejszy.
Odpowiedz
25
@ Czelusniak uciekł.
dnia 25.03.2024, 12:36 · Zgłoś
Czelusniak nie wziął udziału w panelu dyskusyjnym. Już widać jak się liczy z głosem przedsiębiorców.
Odpowiedz
16
@ Trex
dnia 25.03.2024, 12:53 · Zgłoś
Wicie rozumicie musiał chłop na klinikę jechać... tak jak wtedy gdy radny Hap z Pawlusiem i europijaczkiem koalicyjne zawierali.
Odpowiedz
27
@ Anonim73073
dnia 25.03.2024, 12:30 · Zgłoś
Jasło obecnie jest postrzegane jako miasto zalewowe i wymierające. Gdzie tu znaleźć tanią siłę roboczą w takim układzie?
Odpowiedz
36
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.03.2024, 12:30 · Zgłoś
Niektórzy tzw. jasielscy przedsiębiorcy muszą się nauczyć najpierw szanować swoich pracowników. Wymagania w stylu doświadczenie w handlu (często zagranicznym) z dwoma językami biegle w mowie i piśmie za niewiele ponad średnią krajową to nie jest przyczynianie się do tego, by ktoś chciał tutaj zostać.
Odpowiedz
5
@ Ok
dnia 25.03.2024, 15:52 · Zgłoś
A Dyzio to kto?
Odpowiedz
3
@ X
dnia 25.03.2024, 21:23 · Zgłoś
Kolejkowy z mopsu
Odpowiedz
30
@ Zbiniu
dnia 25.03.2024, 12:26 · Zgłoś
Wschodnia oraz zachodnia obwodnica miasta nie wyprowadzą z centrum miasta samochodów ciężarowych, które jadą na Barwinek przez Nowy Żmigród i Dukle. Dopiero przedłużenie zachodniej obwodnicy w kierunku Żółkowa rozwiąże ten problem.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.