Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Jasło jest miastem bezpiecznym, ale Policja będzie bardziej represyjna?

39
Powiat jasielski jest jednym z najbezpieczniejszych, stąd decyzja Komendy Wojewódzkiej o redukcji etatów w policji. Jednocześnie jednak Komenda zaleca zwiększenie represji.

Komendant Powiatowy Policji w Jaśle Robert Woźnik składał na dzisiejszej sesji Rady Miasta raport o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w Jaśle w 2009 roku.

Radni poprosili komendanta o podanie uzasadnienia dla odebrania jasielskiej policji 12 etatów.


- Powodem jest to - mówił komendant - że powiat jasielski jest jednym z najbezpieczniejszych. Tymczasem Rzeszów generuje około 40 % przestępczości w województwie podkarpackim.


- Nie jest to dla Państwa demotywujące?
- pytał radny Tadeusz Stachaczyński - Poprawa bezpieczeństwa wynika między innymi z pracy Pańskiej i Pana podwładnych a w konsekwencji zabiera się wam etaty.

Inni zastanawiali się, czy zmniejszenie liczby etatów nie obniży bezpieczeństwa mieszkańców.

- Nie ma takiej możliwości -
mówił Woźniak - Będzie mniej policjantów, ale służb będzie tyle samo i odbędzie się to kosztem innych wydziałów. Patrole będą działać na takiej zasadzie jak dotychczas.


Jasielska policja należy przy tym, zdaniem komendanta, do najmniej represyjnych. - Udzieliliśmy w zeszłym roku aż około 27 000 pouczeń. Widać, że nie jesteśmy zbyt represyjni i nie sięgamy po kary zbyt często.


- To bardzo dobrze - stwierdził, odnosząc się do wykroczeń drogowych radny Zdzisław Dziedzic - nie powinno się nakładać kar, jeśli komuś zdarzy się jechać 60 albo 61 przy ograniczeniu do 50. To zazwyczaj są kierowcy, którzy uważają podczas jazdy, ale każdemu się takie coś czasem zdarzy.

Mała represyjność policji być może będzie już niebawem należeć do przeszłości. - Jest dyrektywa z Komendy Wojewódzkiej, iż mamy to zmienić. - mówił komendant.   

- Czy to nie absurd?
- pyta jeden z mieszkańców Jasła, którego poprosiliśmy o komentarz. - Jeśli wysokie bezpieczeństwo idzie w parze z łagodnością policji, po co zaostrzać kurs?

Inni nie podzielają tego spostrzeżenia. Pan Adam obawia się, że na efekty niskiej represyjności  dopiero dadzą o sobie znać - Lepiej nie popuszczać, bo nie wiadomo jak to się skończy. I tak za dużo drobnych chuliganów pozwala sobie na co chce, bo nie mają żadnego respektu dla prawa. A jak mają mieć, skoro mogą spodziewać się co najwyżej pouczenia?


Kamil Sokołowski
sokolowski@jaslo4u.pl
Reklama

Komentarze: 39

Dodaj komentarz Widok:
0
@ opinia
dnia 18.03.2010, 00:37 · Zgłoś
JAsło nie jest miastem bezpiecznym i o tym mozemy sie wypowiadac tylko MY- mieszkańcy Jasła. A nie statystyki!! Takie jest moje odczucie i pewnie wiekszosci
Odpowiedz
0
@ Do >
dnia 17.03.2010, 20:27 · Zgłoś
Masz rację popieram Cię w pełni
Odpowiedz
0
@ >
dnia 17.03.2010, 15:47 · Zgłoś
Jasne, że karać, chociażby za właśnie takie wpisy pod artykułami.
Tacy jesteście cwani, gdy przed kompem siedzicie. Podejdź jeden z drugim do Policjanta i powiedz mu w twarz, że cwaniak i ze nie podoba Ci się jego zachowanie. To dopiero jest ŻENADA z Waszej strony co NIEKTÓRZY KOMENTUJĄCY. Jak anonimowy to odważny, ale prosto w oczy to strach spojrzeć, a co dopiero coś powiedzieć.
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 16.03.2010, 18:25 · Zgłoś
Obywatelu! Pomóż policji - pobij się sam! :D
Odpowiedz
0
@ w kilku słowach....
dnia 16.03.2010, 17:41 · Zgłoś
W kilku słowach powiem, Jasło nie jest bezpiecznym miastem.Dlaczego nikt nie powie ile w ostatnich latach bylo morderstw, ile napadów na przechodniów . Ja po zmroku nie wychodzę z domu sam. Zawsze idziemy przynajmniej w dwie ooby. Nigdy ale to nigdy nie widziałem potrolu pieszego, albo jadacego. Widziałem nawet dwa samochody oznakowane stoja ce obok siebie w bocznej ulicy. Szkoda dalej pisać.
Odpowiedz
0
@ alieu
dnia 16.03.2010, 14:26 · Zgłoś
no właśnie kiedy napiszecie o straży miejskiej coś? czepiacie sie tylko policji
Odpowiedz
0
@ **********
dnia 16.03.2010, 14:24 · Zgłoś
dac wszystkim pozwolenie na bron jak texasie
Odpowiedz
0
@ cv
dnia 16.03.2010, 10:42 · Zgłoś
Niedawno jedna z "pań policjantek" wlepiła mandat znajomemu za to że przechodził przez ulice nie na przejściu.Biorąc pod uwagę iż było to po 22 i ulice w miasteczku są już puste, a przejście przez ulice nie stworzyło zagrożenia, może wystarczyło pouczyć delikwenta.Chociaż z drugiej strony mogła go nawet [...] w końcu popełnił wykroczenie.
Tak to jest jak za każdą cenę "ktoś" chce się wykazać, to może na nocnych patrolach pojeździć po blokowiskach, osiedlowych uliczkach ?... ale uwaga tam można spotkać naprawdę niebezpiecznych chłopców.
Odpowiedz
0
@ przerazony
dnia 16.03.2010, 10:25 · Zgłoś
Komendant nie lepiej wroci te etey bo bedzie bieda. ogarnijcie sie wszyscy na tych stołkach
Odpowiedz
0
@ Adam
dnia 16.03.2010, 09:42 · Zgłoś
Jak w powiecie jasielskim mają być etaty ,to lokalny świat przestępczy winien się uaktywnić.Może jakieś zachęty z Urzędu pracy???
Taż to paranoja-to doradzanie jakim sposobem możemy stracić poczucie bezpieczeństwa.Jest dobrze ,a musi być do [...] by znowu pojawiło się więcej policji w Powiecie...[...]...
Odpowiedz
0
@ marian
dnia 16.03.2010, 09:34 · Zgłoś
Bardzo dobre stwierdzenie "ZWIĘKSZENIE REPRESJI" mimo tego, że jest bezpiecznie. Jak to przeczytałem to się uszczypnąłem czy to czas komuny czy 2010 rok!!! Czy można tak rozumieć, że mimo tego iż jest bezpiecznie należy dla przykładu karać? Szanowni Państwo nie popadajcie w samouwielbienie . Panu Radnemu Stachaczynskiemu proponuję aby zamieszkał na jakiś czas w centrum a nie w Dzielnicy Krajowice i wtedy wypowiadanie się będzie zapewne nieco inne i prawdziwe i niestety nawet jeśli ma się zięcia w straży miejskiej to nie ma się autorytatywnych informacji. Szkoda, że przedstwiciele policji nie zasięgają opinii na temat odczuć czy jest bezpiecznie czy nie mieszkanców szczególnie w pobliżu siedziby policji np. Pl. Żwirki, Parking przy starostwie, Parking przy kawiarni Parkowa itd.
Moim skromnym zdaniem działania spektakularne nie przyczyniają się do bezpieczeństwa a nie jest prewencją karanie.Jak mawia się w społeczeństwie najłatwiej jest ukarać babkę handlującą serem jajami lub owocami albo ukarać [...]ko za brak oświetlenia przy rowerze lub podobne.A czy nie lepiej byłoby gdyby zamiast Straży Miejskiej Rajcy Miejscy zlikwidowali ją a fundusze jakie idą na ten cel przekazali na policję, która miałaby zwiększone zatrudnienie policjantów ( FACHOWCÓW), którzy mieliby ograniczone działanie do rejonu miasta? Jeśli będzie się karać tych co przypadkowo spowodowali wykroczenie napewno nie przyczyni się to do bezpieczeństwa a służyć to będzie statystyce, w którzej będziecie się ( Policja) mogli wykazać jakie to działania prowadziliście ale UWAGA momentalnie ilość wykroczeń wzrośnie co może złudnie pokazać, że nastąpiło pogorszenie się bezpieczeństwa w Jaśle.
Odpowiedz
0
@ do GRUBY
dnia 16.03.2010, 08:50 · Zgłoś
bo młodzi musza wykazać mi się śmiać chce wogóele jakich oni tych młodych przyjmują kto wogóle przepuszcza takie osoby ??? pewnie ani wymaganego wzrostu nie maja a szczekają bo mysla ze mundur ubrał zero kultury a starsi policjanci spokojnie i z kultura podchodzą do rzeczy ,
Odpowiedz
0
@ X-men
dnia 16.03.2010, 08:47 · Zgłoś
A policjant który spowodował kolizje pod wpływem [...] i uciekł z miejsca tego zdarzenia czemu tego nie podali do wiadomości publicznej no dlaczego się pytam bo policjant???
Odpowiedz
0
@ policjant
dnia 16.03.2010, 08:35 · Zgłoś
Podkarpacie to rejon w którym stosuje się pouczenia o wiele częściej niż w każdym innym zakątku Polski. W efekcie odnotowuje się u nas spadek ilości wypadków drogowych o 10% przy czym w innych regionach kraju o 20% i nawet więcej. (srednia w kraju to ponad 16% mniej wypadkow drogowych).
Represyjność polega na tym, że MANDAT musi być adekwatny do popełnionego wykroczenia i ma mieć SKUTEK w postaci poprawy zachowania ukaranego. Jeśli policjant zatrzyma nas za wykroczenie i POUCZY jedyny wniosek jaki z tego wyciągniemy to przeświadczenie o własnym SZCZĘŚCIU.
Taka właśnie jest dyrektywa o której zapewne wspominał Pan Woźnik. Tutaj zostało to przedstawione w zbytnim uproszczeniu. Przestrzegam przed takim interpretowaniem: mniej pouczeń=więcej mandatów.
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 16.03.2010, 08:14 · Zgłoś
[...] - żal :p potrafią tylko złapać tkiego co z pracy jedzie po [...] ... a młodych szaleńców juz rady nie dadzą bo uciekną - ŻAL
uczciwy sie zatrzyma i dopiero sie cieszą jak to likwidują jazde po [...] . pozdro SZKODA MI WAS !!
Odpowiedz
0
@ sumienie_urzedasow
dnia 16.03.2010, 07:56 · Zgłoś
Obserwuję pracę policji w polsce i w wielu krajach na świecie i stwierdzam jedno, że tylko w Polsce, Ukrainie i Rosji policja jest od przeszkadzania i wystawiania mandatów za urojone przewinienia. W pozostałych krajach Europy policja przede wszystkim pomaga.
Odpowiedz
0
@ kjh
dnia 16.03.2010, 05:48 · Zgłoś
tak mandat za byle co... wezcie dajcie spokoj z ta jaslielska poilicja... cawniaki w mundurach i tyle... taka jest moja opinia
Ps. ale nie dotyczy to wszystkich policjantów ale wiekszosci...
Odpowiedz
0
@ a.
dnia 16.03.2010, 00:35 · Zgłoś
Prawda jest taka, że Ci [...] - policjanci - będą bardziej wyżywać się na tych niewinnych (czyli obywateli mniejszym "wykroczeniem" jak np.: złe parkowanie pojazdów, brak świateł etc.) a nadal będą uciekać od prawdziwych przestępców i sytuacji do prawdziwych interwencji. Taka to jest policja w Jaśle: fatalna. Widzę, że to się zmieni... na gorsze ! Będą dawać większe mandaty tym, którzy na nie nie zasłużyli, natomiast bandyci - postrach policji! - nadal będą hasać na wolności... Żałosne...
Odpowiedz
0
@ jAślok!
dnia 16.03.2010, 00:13 · Zgłoś
Załosnie sie przedstawiacie po raz kolejny represje oj smierdzicie ***** komuna dalej na odległosc radziłbym sie nie kompromitowac bo i tak morały macie nizej wszelkich mozliwosci ale neich wam dalej spadaja i ucinaja wam etaty .. (...).... a Pan panie Komendant to uwazaj zeby ktos po kare wobec Ciebie nie siegnął...
Odpowiedz
0
@ gruby
dnia 15.03.2010, 23:25 · Zgłoś
zwiększyć represje? sama się zwiększyła jak tylko w policji zaroiło się od młodych [...]ków, którzy nikomu niepopuszczą dosłownie nic, nawet małego przewinienia bo tylko 'punktują' u przełożonych (a przynajmniej tak myślą) też jestem młody i nieprzepadam za policją ale tych starszych dało sie jeszcze znieść i niektórzy byli w porządku, a teraz? PORAŻKA
Odpowiedz
0
@ Kazimiesz
dnia 15.03.2010, 23:22 · Zgłoś
JASŁO MIASTO POLICYJNE!!!
KARZCIE WSZYSTKICH!!
Chuliganów nie brakuje ?! Wy chuliganami nazywacie tych którzy chca sie dobrze bawic. Teraz po zlikwidowaniu klubu Europa w wakacje wszyscy wyladuja na rynku i dopiero sie bedzie działo ;)
Odpowiedz
0
@ szeryf
dnia 15.03.2010, 23:13 · Zgłoś
ktoś kiedyś napisał: "czy ktoś widział nogi jasielskich policjantów? bo ja widziałem tylko koła!!!" NIC DODAĆ NIC UJĄĆ xD Za to widać nogi jasielskich strażników miejskich, ponoć ich ostatnio przybyło...
Odpowiedz
0
@ hankac
dnia 15.03.2010, 23:08 · Zgłoś
więcej policji=więcej bezpieczeńswa!!! lepiej zapobieać niż leczyć!!!
Odpowiedz
0
@ jola
dnia 15.03.2010, 23:05 · Zgłoś
A może było tak bezpiecznie ponieważ mieliśmy dużo policjantów...a teraz...Aż strach wychodzić na miasto...:(
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 15.03.2010, 21:59 · Zgłoś
Ktoś, kiedyś kogoś [...] potrącając samochodem gdzieś w Jaśle blisko rzeki. Czy poniósł jakąkolwiek karę ?? Nie do końca jestem pewien. A ktoś za przekroczenie prędkości o np. 20 km/h zapłacił dość wysoki mandat. I gdzie jest sprawiedliwość ?? Wyszła na [...] ?? Które wykroczenie było bardziej tragiczne w skutkach ?? Nasze miasto jest małe i na pewne sprawy tzw. przeciętni obywatele nie mają wpływu - żadnego :-(
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 15.03.2010, 21:58 · Zgłoś
" To bardzo dobrze - stwierdził, odnosząc się do wykroczeń drogowych radny Zdzisław Dziedzic - nie powinno się nakładać kar, jeśli komuś zdarzy się jechać 60 albo 61 przy ograniczeniu do 50. To zazwyczaj są kierowcy, którzy uważają podczas jazdy, ale każdemu się takie coś czasem zdarzy."

panie Dziedzic: 50km/h jest PO TO BY JE PRZESTRZEGAC, jest powod po to by bylo 50km/h a nie 60km/h!!

Ja bym bardzo chcial zeby ten *** Zdzislaw Dziedzic zeby mial np. okazje przekazac nowine rodzicom zabitego dziecka przez kierowce, ktory jechal 60 km/h tam gdzie powinno sie jechac 50km/[...]ROZNICA jest POMIEDZY SMIERCIA a potluczeniem!

Skad takie BALWANY sie bioro - O ZGROZO - U WLADZY! To jest chore - a takich ludzi powinno sie izolowac, i bron Boze nie dopuszczac do wplywania na polityke! Dziki kraj..
Odpowiedz
0
@ heek
dnia 15.03.2010, 21:47 · Zgłoś
a ja właśnie myślę że największy nacisk będzie na karanie kierowców bo to przecież najłatwiej i po [...] się nie dostanie.
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 15.03.2010, 21:30 · Zgłoś
DLACZEGO WSZYSCY MYŚLĄ ŻE BĘDĄ KARANI KIEROWCY ZA DROBNE WYKROCZENIA ? A MOŻE CHODZI O PIESZYCH KTÓRZY CHODZĄ PO JEZDNI JAK PO DEPTAKU I O WŁASCICIELI PIESKÓW KTÓRE ZANIACZYSZCZAJA MIASTO ? BO STRAŻ MIEJSKA NIE MA NA TO CZASU BO MA FOTORADAR.
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 15.03.2010, 21:30 · Zgłoś
Znam osobiście takich oprawców z policji,którzy odbierają ludzią zdrowie-przypadków jest mnóstwo !
Odpowiedz
0
@ czesio podatnik
dnia 15.03.2010, 21:12 · Zgłoś
zaraz zaraz,po co redukcja ....


...Nowo przyjęty do służby policjant przez pomyłkę w księgowości nie
dostawał pensji przez 4 miesiące. Po odkryciu pomyłki przełożony wzywa policjanta na rozmowę.
- Heniu od 4 miesięcy nie dostajesz pensji. Czemu nic nie mówiłeś?
- Myślałem, że jak dostałem broń służbową to mam sobie już jakoś
radzić...
Odpowiedz
0
@ maxuel
dnia 15.03.2010, 21:09 · Zgłoś
tak karać chuliganów ,których w Jaśle nie brakuje!!! na nich robić wyniki a nie na chłopkach roztropkach,którzy czasem popełniają drobne wykroczenia drogowego...
Odpowiedz
0
@ X-men
dnia 15.03.2010, 21:03 · Zgłoś
Sami te prawo na każdym kroku łamią a od innych wymagają!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ Grzess
dnia 15.03.2010, 21:02 · Zgłoś
kurde gdzie kto widzial jakie pouczenia :D zrobili sensacje hah xD
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 15.03.2010, 20:54 · Zgłoś
i znów ten zaniedbany nieogolony pan bueeee
Odpowiedz
0
@ Kuba
dnia 15.03.2010, 20:48 · Zgłoś
A może by Komendant coś zaproponował.
Np > ŚCIESZKE DLA ROWERZYSTÓW A NIE TYLKO <<<<<< KARAĆ>>>>>>!.
A PATROLE TO PIESZE SĄ POTRZEBNE!
Odpowiedz
0
@ Kuba
dnia 15.03.2010, 20:42 · Zgłoś
no tak panie komendancie najlepiej to karać ! niejest pan jaślaninem a tylko by pan karał na kare to trzeba zasłużyć. jadąc rowerem w niebezpiecznym miejscu chodnikiem też bedzie kara. jak tak to zapraszam na przejaszczkę obwodnicą miasta i życzę panu dużo wrażeń bo rowerzysta to jest [...] na drodze i kto na niego uważa.
Odpowiedz
0
@ j
dnia 15.03.2010, 20:16 · Zgłoś
wiecej kar tylko oby karani byli huligani a nie jak zwykle rowerzysci i kierowcy bo jak zwykle to tutaj najlatwiej wykazac sie wynikami
Odpowiedz
0
@ szymek
dnia 15.03.2010, 19:46 · Zgłoś
Policja, respekt i takie tam. A dla mnie policjant powinien być przede wszystkim schludny, m.in.ogolony.i respektować oraz egzekwować prawo, może twarde, ale prawo.
Odpowiedz
0
@ do sokolowski
dnia 15.03.2010, 19:19 · Zgłoś
jak piszesz reportaz to,przeczytaj jeszcze raz jak opublikujesz panie sokolowski ,to ten komendant nazywa sie woznik czy wozniak?amatorszczyzna nie jest mozliwa u redaktorow(mam nadzieje ze wyuczonych)a nie mianowanych lub namaszczonych!!!:)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.