Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Jednorazowe dodatki dla nauczycieli

86

W związku z realizacją postanowień art. 30 a ustawy Karta Nauczyciela Miasto Jasło zobowiązane jest do wypłaty jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli w wysokości 584 221,01 zł brutto (213 803,01 zł brutto dla nauczycieli mianowanych oraz 370 418 zł brutto dla nauczycieli dyplomowanych). Środki finansowe zostały przekazane podległym jednostkom.

- W przeliczeniu na jeden etat nauczycielski jednorazowy dodatek wyrównawczy wynosi średnio 1297 zł. brutto dla nauczycieli dyplomowanych, zaś 1945 zł brutto dla nauczycieli mianowanych. Nauczyciele stażyści i kontraktowi w roku 2010 osiągnęli średnie wynagrodzenie określone przepisami Karty Nauczyciela – informuje Aleksandra Dacyl kierownik Wydziału Oświaty.


Biuro Obsługi Medialnej
UM w Jaśle

Reklama

Komentarze: 86

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Ewa
dnia 09.02.2011, 23:05 · Zgłoś
28 lat temu wybrałam studia nauczycielskie z powołania.Zawsze chciałam być nauczycielem. Mam nadzieję, że nie jestem najgorszym pedagogiem, świadczą o tym sukcesy wychowanków.Wiele godzin poświęciłam na przygotowywanie uczniów po lekcjach. Dużo czasu spędziłam wieczorami przy komputerze, żeby przygotować się do zajęć, zebrać materiały na konkursy, za własne pieniądze kupowałam materiały do dekoracji klasy, drukowałam na domowej drukarce setki testów. Ale czytając te ciągłe ataki na nas, zastanawiam się,czy było warto? Gdy by nie mąż i jego harówka nie stać by mnie było na opłacenie studiów dzieci. Na wczasy tez nie jeździliśmy z powodu braku funduszy, musiał wystarczyć namiot i pole namiotowe.Natomiast wielkim plusem są dla nas
wakacje.Umożliwiają powrót do normalności i regenerację naszego zdrowia, zwłaszcza psychicznego. Żeby co roku we wrześniu znowu zacząć tłoczenie w [...] [...] waszych dzieci, choć trochę wiedzy i dobrego wychowania. Że jest to konieczne świadczą powyższe komentarze. Nigdy nie spotkałam się z głupimi i obraźliwymi komentarzami nauczycieli co do zarobków innych, może więc zejdźcie z nas. W zakładach pracy jak jest podwyżka to ją od razu wypłacają. W oświacie zawsze jest opóźniona o kilka miesięcy, kilka razy o niej napiszą i zawsze wywołuje to burzę. Nauczyciele w porównaniu z innymi zawodami z wykształceniem wyższym zawsze są w tyle. Po 23 latach pracy na rękę biorę 2300, a ile zarabia inżynier z takim stażem?
Odpowiedz
0
@ nana
dnia 09.02.2011, 01:04 · Zgłoś
I znów się zaczyna ja tam nikomu nie zazdroszczę, bo prawda jest taka , że w budżetówce to każde pare groszy jest wykazane i rozliczone, nic nie ukryjesz. Ciekawi mnie tylko ile kasy zarabia ten 'oplujca 'nauczycieli, który pewnie dwa razy tyle weżnie na rękę i jeszcze się drże , znam to bo w prywatnych firmach tak jest,dziwne ,że jak znam nauczycieli, a znam ich kilkoro , po 20 latach pracy nie stać ich na uczciwe wczasy, nie mówiąc o wyjeżdzie np. do Egiptu na pramidy, a np. w prywatnej firme logistycznej w pewnym wielkim polskim mieście gość z 1200 zł zarobkiem pojechał z 3 osobową rodziną na wczasy do Egiptu. i pytanioe za co. Zastanów się [...] kogo ochlapujesz i na kogo [...], jak się rzucało kamieniami na szkołę i nauczycieli to jest się teraz takim [...] i [...] i ma sie pretensie do całego świata , tylko nie do siebie. Zamiast pisać [...] weż książkę i poczytaj polecam paolo Coela jeswt rozstresowujący i poprawia humor, może klepke w mózgu zmusi do myślenia, a od nauczycieli wara, byłeś , pracowałeś , studiowałeś jak nie to [...]. Pozdrowienia dla pedagogów demagogów a [...] do komuki.
Odpowiedz
0
@ zgaga
dnia 08.02.2011, 17:44 · Zgłoś
Mam wrażenie, że większość z Państwa ma pretensję do garbatego, że ma proste dzieci... W każdym państwie funkcjonuje tzw. sfera budżetowa i nic nz to nie poradzimy. Pozbyć się nie mozna, bo w siną dal pójdzie: słuzba zdrowia, sądownictwo, policja, szkolnictwo i co pozostanie? Ostatni zgasi światło...
Odpowiedz
0
@ Zorro
dnia 08.02.2011, 09:17 · Zgłoś
Jaka karta nauczyciela?-przecież to założenia prl-owskie dawno i wszystkie podobne już polikwidowane. Dlaczego niema np. karty kolejarza czy też policjanta itp.ZABRAĆ jak każdemu wcześniej zostały poodbierane wszelkie ekwiwalenty.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 06.02.2011, 20:47 · Zgłoś
Nie [...] się tak tymi pieniędzmi. To jednorazowe wyrównanie do średniej krajowej.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 06.02.2011, 18:16 · Zgłoś
zakazać wycieczki i nie nabijać przewożnikom kasiory bo to oni zabiegają o wycieczki w szkolach a biedni nauczyciele muszą potem za darmo pracować hahaha
Odpowiedz
0
@ lalka
dnia 06.02.2011, 15:45 · Zgłoś
nie chodzi o trud wielodniowej wycieczki tylko jednodniowa dla malych dzieci.przy organizacji ostatniej rodzicom podniesiono cisnienie do granic wytrzymalosci ale i tak postawiono na swoim a potem pretensje ze dzieci niegrzeczne.pojechali by rodzice to by pilnowali ale u nas nie mozna
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 06.02.2011, 15:37 · Zgłoś
No to faktycznie dziwię się wychowawczyni, że się nie zdecydowała. W podstawówce to jeszcze naprawdę żaden kłopot, zabawa kończy się w gimnazjum, niestety. Moje dzieci jeździły na wycieczki i to od jednego z nich mam te rewelacje. Co dziwne, po powrocie żadnej sprawy w szkole nie było, zamieciono pod dywan, żeby nie psuć "najlepszemu" gimnazjum opinii. Ja na wycieczki jeżdżę z moimi chłopakami, ale to naprawdę jest ciężki kawałek chleba i ogromna odpowiedzialność, choć to szkoła średnia.
Odpowiedz
0
@ mala szkolka w gminie debowiec
dnia 05.02.2011, 15:16 · Zgłoś
u nas zorganizowanie wycieczki graniczy z cudem.rodzice bardzo chcieli na wycieczke z dziecmi pojechac ale nauczycielki wychodza ze skory aby sie to nie udalo.tak zle nastawionych do rodzicow nauczucielek jeszcze nie spotkalem.widac maja cos do ukrycia
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.02.2011, 16:39 · Zgłoś
To znaczy rodzice chcieliby pojechać jako opiekunowie? No to cudownie! Zwłaszcza na taką połączoną z noclegiem, gdzie trzeba ustalić warty jak w wojsku, żeby się towarzystwo nie popiło, nie zdemolowało ośrodka i nie bawiło w "słoneczko" ("butelka" wyszła już z mody).
Odpowiedz
0
@ malami
dnia 06.02.2011, 11:50 · Zgłoś
Jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to uważasz, że poza szkołą (czytaj: na wycieczkach) Twoi uczniowie to banda dezerterów nadużywających wszystkich środków odużających z nimfomanią lub innymi silnymi potrzebami [...]?! Jestem rodzicem czwartoklasisty SP i jego wychowawczyni też nie chciała pojechać na dwudniową wycieczkę, nawet z rodzicami,jako "siłą wspierającą" (dodam,że ukończyli kurs opiekunów - kierowników wycieczek)...
Czy Ty też jesteś rodzicem? Jeśli tak, to rozumiem, że odprowadzasz i przyprowadzasz swoje dziecko z "bezpiecznej szkoły" i nie pozwalasz na udział w żadnych wycieczkach.
P.S.
Życzę samych utalentowanych dzieci z osiągnięciami olimpijskimi, które nie wymagają pomocy dydaktycznej, wychowawczej, ani opiekuńczej, ponieważ ich "nieodpowiedzialni rodzice" zapisali je na korepetycje ... z wszystkiego!
Odpowiedz
0
@ foluszanin
dnia 05.02.2011, 13:30 · Zgłoś
27 dzieci w szkole z piecolatkami cialo pedagogiczne przecharowane wiecznie niezadowolone z dzieci.czasy gdy nauczyciel byl bogiem i carem dawno minely nasza kadra nie czuje zadnego zagrozenia czyzby to byly dozywotnie posady?
Odpowiedz
0
@ jasło
dnia 05.02.2011, 13:22 · Zgłoś
Wiecie czym sie rózni nauczyciel od nauczycielki? Nauczyciel drapie sie po dzwonku a nauczycielka po przerwie.
Odpowiedz
0
@ NP
dnia 05.02.2011, 12:00 · Zgłoś
Ten jednorazowy dodatek to nic innego jak jednorazowe wyrównanie pensji za cały rok,która nie została prawidłowo wypłacona przez pracodawce.To tak na Wasz malutki rozumek jakby podpisał ktoś z Wami umowę o pracę za powiedzmy 1000 zł. miesięcznie a wypłacał Wam co miesiąc 900.Wtedy na koniec roku musiałby Wam te pieniądze jakie Wam brakowało co miesiąc wypałcic jednorazowo. Rozumiecie juz czy tak oczy [...] ludzie Wam zaszły?Nauczycieli sie czepiacie a ludzi,których wybieraliście sami w wolnych wyborach ,a którzy Was np.jako Rząd oszukali ,a jako władze miejskie same sobie podwyżki dające upokorzyli głaskacie.To jest medialna nagonka na te grupe zawodową a sprawy wazne czyli reforma finansów publicznych jest zamiatana pod dywan.Nauczyciele dostaną podwyżkę od września o 120 zł. gdy podwyżkę daja sobie miejscy radni 400 zeta,jest miło albo sędziowie i prokuratorzy po 1000 nie wspominając o lekarzach nigdzie sie nie piszę i jest cacy, choć ich zarobki przelicza sie w kwotach 10-20 tysięcy miesięcznie,nauczycieli zarabiających 2,5 tysiąca miesięcznie jest garstka.Troszke obiektywizmu i nie ulegania masowej nagonce na ludzi,którzy starają sie nauczyć czegoś Wasze dzieci,choć sami juz nie wiedza za bardzo czego maja uczyc bo wspaniała pani minister oświaty co chwila cos innego wprowadza i oczekuje a same dzieciaki i uczacy nie sa juz w stanie połapac sie o co chodzi.
Odpowiedz
0
@ leśmian.pl
dnia 05.02.2011, 10:44 · Zgłoś
Karta Nauczyciela i Karta Górnika,ostatnie relikty komuny.Szkoły przez to bankrutują,a węgiel drożeje.13-tka to nagroda z wypracowanego zysku,więc o czym mówimy?Kto za te przywileje płaci? Wszyscy podatnicy,bezkrytycznie?
Odpowiedz
0
@ Obserwtor
dnia 05.02.2011, 09:13 · Zgłoś
Zauważam, że spora część wypowiadających się powyżej ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, tudzież z myśleniem. Wyraźnie napisane jest, że chodzi tu o realizację obowiązku wynikającego z ustawy - obowiązku uchwalonego przez tych, których wybraliśmy. Organy prowadzące szkoły na pewno nie dałyby tych pieniędzy, gdyby tylko nie musiały.
Co do nauczania w szkole, to wydaje się, że spora część komentujących zapomniała, że istnieje jeszcze taka instytucja jak rodzina i dom. Szkoła ma wspierać rodziców w nauce a nie wykonywać całą robotę. W końcu dzieci spędzają więcej czasu w domu i pod opieką rodziców. Zadajcie sobie pytanie, czy i ile czasu poświęcacie dzieciom na ich naukę jako rodzice a potem protestujcie. Czy to [...] i nieuctwo co przychodzi do szkoły nie jest wyniesione z domu? Z tego domu, z którego piszesz takie protestujące komentarze?
I jeszcze jedno. Nie słyszałem, by którykolwiek nauczyciel dostał wypłatę za godziny przepracowane na kilkudniowej wycieczce, za opiekę nad uczniami 24 godziny na dobę. Gdyby płacono normalne stawki godzinowe, to momentalnie wycieczki stałyby się imprezami zakazanymi i żaden organ prowadzący nie dałby na ten cel pieniędzy. Natomiast ta sama ustawa nakazuje nauczycielom wykonywać pracę za darmo w ramach godzin dodatkowych tzw. karcianych, właśnie po to by nauczyciele pojechali na wycieczki i wzięli za nie odpowiedzialność. Jest to niezgodne z prawem pracy i jakoś nikt tego nie zauważa. Kiedy wypłacane jest jakieś wyrównanie, bo wcześniej nie zapłacili za pracę, to robi się wielkie halo na cały kraj. Ja się pytam, kto z protestujących weźmie odpowiedzialność za tych uczniów i pojedzie z nimi wycieczkę na kilka dni i upilnuje całe towarzystwo?
Odpowiedz
0
@ belf
dnia 06.02.2011, 15:19 · Zgłoś
popieram w całości komentarz
Odpowiedz
0
@ pipi
dnia 07.02.2011, 09:14 · Zgłoś
całkowicie popieram, chociaż nie jestem nauczycielem
Odpowiedz
0
@ mm
dnia 05.02.2011, 08:57 · Zgłoś
dzieci chodzą głodne do szkoły a nauczycielom jeszcze dodatki sie należą??? wakacje płatne ferie też pełno świąt i wolnego ale i tak im mało
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 05.02.2011, 15:22 · Zgłoś
nauczyciele mają dzieci karmić a gdzie rodzice [...]
Odpowiedz
0
@ była uczennica
dnia 04.02.2011, 23:50 · Zgłoś
Skończyłam studia pedagogiczne ale nie pracuję w zawodzie. Nie wiem czy dałabym radę uczyć i wychowywać dzieci skoro rodzice w tym nie pomagają. Jak najbardziej nauczycielom należą się podwyżki. Wiem jakim ja byłam chuliganem a co dopiero przeszło 20 dzieciaków w takiej klasie. Patrząc teraz wstecz współczuję nauczycielom żę musieli się ze mną zmagać.
Odpowiedz
1
@ [..]
dnia 04.02.2011, 23:04 · Zgłoś
Darmowe? Ani grosza na wycieczce nauczyciel nie zarabia. Ryzykuje jednak cały czas tym, że np. ekstremalnie - nastąpi zgon ucznia - i co?! - wtedy od razu prokurator - a po co mu to?! Jeździj cybancie na darmowe wycieczki i ryzykuj - ZERO przyjemności. - [...]
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 04.02.2011, 22:23 · Zgłoś
CHYBA JEST COŚ NIE TAK BO NIE KAŻDY DOSTAŁ TE PIENIĄDZE
Odpowiedz
0
@ oburzona
dnia 08.02.2011, 20:51 · Zgłoś
Zgadzam się . Jestem nauczycielem kontraktowym i już drugi rok nie dostałam żadnego wyrównania. Uważam, że jest to niesprawiedliwe!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ Delta
dnia 04.02.2011, 22:17 · Zgłoś
Nauczyciele - przecież sami wybraliście ten zawód; dlaczego więc narzekacie. Ludzi z wyższym wykształceniem jest dużo i nie ma potrzeby tak się wywyższać i pogardzać innymi. Na pewno nie należy się KAŻDEMU z was dodatek, bo jedni są gorsi a drudzy lepsi. A że umieliście sobie wywalczyć no to macie.
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 04.02.2011, 21:21 · Zgłoś
do komentarza TEACHERA! najbardziej męczące to chyba są dla Was wycieczki darmowe!!!koń by się uśmiał!!!
Odpowiedz
1
@ ola
dnia 04.02.2011, 21:45 · Zgłoś
oj wiedzmo, wiedzmo, jedz sobie raz na taką wycieczkę ,a potem się wypowiadaj...
Odpowiedz
0
@ mati
dnia 06.02.2011, 16:12 · Zgłoś
Ja byłam z gimnazjalistami, tylko jeden, jedyny raz. Nigdy więcej!!!
Odpowiedz
0
@ rozwiązanie
dnia 04.02.2011, 21:18 · Zgłoś
Wnet pogłębiający się niż demograficzny rozwiąże nauczycielskie problemy finansowe. Będą musieli przerzucić się na uczenie [...]ków tzw. uniwersytety III wieku - bo społeczeństwo się starzeje. Już połowa szkół nadaje się do zamknięcia z powodu braku uczniów. To się będzie pogłębiać , bo w tym dzikim kraju nie ma żadnych elementów polityki prorodzinnej , a dla dziecka po jego wykształceniu nie ma szansy na przyzwoitą pracę bez znajomości. Aby coś osiągnąć musi wyjechać do dużego miasta lub za granicę. To jest efekt wieloletniego braku troski o rodzine ze strony polityków.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 04.02.2011, 21:16 · Zgłoś
Nauczyciele wreszcie zaczynają się obawiać o swoje [...]! Bo dzieciaków coraz to mniej- zwolnienia napewną będą
Odpowiedz
0
@ teacher
dnia 04.02.2011, 20:51 · Zgłoś
ojej........;-0
zrownac szkoly z zmiemia
inne zaklady ez
wszystkich ludzi pozwalniac...
nie miec pracy
dzo szkol nie chodzic
ale mazie problem....
;-)
luzie cieszcie sie zyciem bo tkak szybko mija a nie narzekajcie...
wyluzujcie ;)
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 04.02.2011, 20:30 · Zgłoś
Jak byś się uczył [...] tez byś dostał, potrafisz naczekać nic więcej,
Odpowiedz
0
@ aaa
dnia 04.02.2011, 20:22 · Zgłoś
Nigdy, ale to nigdy nie dyskutuj z [...]. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Odpowiedz
0
@ walka o pokój
dnia 04.02.2011, 20:21 · Zgłoś
jak ktoś mówi że studia nauczycielskie są trudne to jego przeznaczeniem jest łopata - przyszli nauczyciele podlizują się, kupują prezenciki profesorom, ściągają i potem uczą dzieci
problem jest z pracą po takich studiach
Odpowiedz
1
@ teacher
dnia 04.02.2011, 20:21 · Zgłoś
Witam, ja jako NAUCZYCIEL, bardzo chętnie mogę pracować w wymiarze 7-15 od pon do pt, z jednym zastrzeżeniem, że sprawy niżej wymienione załatwiamy właśnie w tym wymiarze czasu:
- wszystkie konferencje,
- szkolenia,
- wywiadówki,
- poprawianie sprawdzianów, kartkówek, zeszytów,
- wycieczki szkolne,
- wypisywanie świadectw,
- pisanie planów i wiele innych nieabsorbujących spraw.

pozdrawiam
"obyś cudze dzieci uczył"

ps: rodzice nie potrafią poradzić sobie z 1 lub 2 swoich własnych dzieci, z ich wychowaniem a od nauczyciela wymagają aby poskromił 20
Odpowiedz
0
@ ....
dnia 04.02.2011, 21:16 · Zgłoś
niektórzy wychowawcy mają liczniejsze klasy bo liczące 36, a nawet 38 uczniów -
Odpowiedz
0
@ malami
dnia 07.02.2011, 10:08 · Zgłoś
Popraw mnie jeśli się mylę:
- około 8 - 10 konferencji w roku (w tym dwie podczas "dużych przerw")
- szkolenia robi się dla podniesienia włąsnych umiejętności (my, zwykli zjadacze chleba robimy je poza godzinami pracy)
- wywiadówki: jedna w miesiącu po ok.1 godz.
- poprawianie zeszytów - przypuszczam, że ok. 2-3 godz. w tygodniu
- wycieczki - jedna dwu-dniowa w roku
- świadectwa wypisuje się raz w roku
- plany przygotowuje się raz w roku
Z dużym nakładem będzie to około 240 godzin w roku. Średnia artmetyczna wynosi 60 godz. na miesiąc, czyli 15 godz. tygodniowo.
Przy etacie 18 godzin/ tygodniowo dopracowyjesz w/wymienionymi do 40-tu, więc nie rozumiem skąd Twoje zastrzeżenie?! W niektórych szkołach pracuje się zmianowo.
Dodam,że nie zazdroszczę Ci zawodu, Tylko szukam odpowiedzi na Twoje argumenty.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ no comments
dnia 04.02.2011, 19:49 · Zgłoś
Niewielu jest prawdziwych nauczycieli z powołania. Takie dodatki powinny być przydzielane osobom, które mają szczególne osiągnięcia w edukowaniu młodych a nie każdemu, z urzędu. Grupa, która zdecydowała o dodatku powinna starannie przeanalizować którzy spośród nauczycieli zasługują na taki dodatek. Jest gro nauczycieli, olewających swoją pracę, a to ze mają studia, cóż, na kierunki pedagogiczne kilkanaście lat wstecz można było dostać się bez najmniejszego wysiłku. A tak na marginesie, te pieniądze należałoby przeznaczyć raczej na Dom Dziecka lub inną placówkę wychowawczą, co byłoby bardziej szczytnym celem.
Odpowiedz
0
@ nauczycielka2
dnia 04.02.2011, 19:45 · Zgłoś
Ta informacja jest dla mnie bardzo dziwna!!Po co podaje się do wiadomości publicznej takie rzeczy?Może opublikować wysokość nagród czy premi w innych zakładach pracy?Jestem ciekawa ile tam sie komu należy, skoro dodatki nauczycieli wrate są opubikowania to czemu nie dodatki w innych zakładach pracy?A może np ile dokładnie bierze lekarz za dyżur nocy w szpitalu?A ie wynosi premia dla parcownika w ZUS?Tego typu artykuły mają na celu tylko i wyłącznie wzbudzanie ludzkiej zazdrości i zawiści!
Odpowiedz
1
@ .............
dnia 04.02.2011, 21:12 · Zgłoś
zgadzam się całkowicie, niech urzędnicy starostwa podadzą do publicznej wiadomości swoje wynagrdzenia, premie, dodatki nagrody itp
Odpowiedz
0
@ no comments
dnia 05.02.2011, 12:15 · Zgłoś
Podaje się do wiadomości bo to jest budżetówka, na którą my wszyscy pracujemy !
Odpowiedz
0
@ lanek
dnia 04.02.2011, 18:42 · Zgłoś
jakie [...] wyrównanie ??
Odpowiedz
1
@ nie nauczyciel
dnia 04.02.2011, 18:35 · Zgłoś
Należy się nauczycielom więc dostają. To nie tylko w gminie Jasło ale w całej Polsce jest wyrównanie dla nauczycieli. Wszyscy zawistni, którzy pewnie nie mieli żadnych ambicji i ledwo ukończyli zawodówkę, teraz mają pretensje, że ktoś zarabia więcej. Trzeba było iść na studia, to teraz byście wiedzieli ile pieniędzy i wysiłku kosztowało zdobycie odpowiedniego wykształcenia.
Odpowiedz
1
@ mlody
dnia 04.02.2011, 18:41 · Zgłoś
kazde wyksztalcenie kosztuje ale jego zdobycie nieupowaznia nikogo zaznaczam nikogo do ublizania innym z domu zawsze mozna wyniesc lodowke czy lozko albo dodre wychowanie
Odpowiedz
1
@ platfuś
dnia 04.02.2011, 20:06 · Zgłoś
znam mase osób po studiach bez szans na prace w swoim zawodzie więc nie pitol bajeczek [...] a każdy kto był na studiach wie ze tylko [...] się męczą tak niski poziom zwłaszcza studiów nauczycielskich jest po to by każdy plecowiec z małym mózgiem mógł przebrnąć
Odpowiedz
0
@ ign
dnia 05.02.2011, 11:57 · Zgłoś
tak tak pracuje w pewnej firmie po 200 godzin jestem inz mgr nie mow glupot ze czeba bylo sie uczyc
Odpowiedz
0
@ kjh
dnia 05.02.2011, 16:30 · Zgłoś
"czeba było"...faktycznie trzeba było się uczyć...
Odpowiedz
0
@ mlody
dnia 04.02.2011, 18:34 · Zgłoś
twoj intelektualizm jednak pozwolil ci na tlumaczenie jezeli tego nie rozumiesz to tylko dlatego ze masz wysokie ambicje
albo faktycznie jestes nauczycielem rzemieslnikiem
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.02.2011, 13:15 · Zgłoś
jakim jestem nauczycielem najlepiej wiedzą moi uczniowie. Resztę mam gdzieś.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 04.02.2011, 18:14 · Zgłoś
Nie będę się tłumaczyć, że nie jestem wielbłądem! Jestem nauczycielem i uważam, że większość z nas uczciwie zarabia na każdą złotówkę. Zawistne,niegramatyczne i nieortograficzne komentarze świadczą jedynie o prymitywiźmie intelektualnym komentujących,zaś obrazić mnie może jedynie ktoś równy mi poziomem. Miłego dnia.
Odpowiedz
-1
@ mlody
dnia 04.02.2011, 18:28 · Zgłoś
bzdura to dlaczego dzieci mniej umieja konspekt napisac to nie problem nie trzeba miec wyksztalcenia a moze dostales
konspekt w spadku
Odpowiedz
-1
@ gru
dnia 04.02.2011, 20:03 · Zgłoś
lepiej powiedz kto cie ustawił w tej szkole
a co do błędów szkoła óczy
Odpowiedz
1
@ o.n.a
dnia 04.02.2011, 20:22 · Zgłoś
Mniej umieją, bo się NIE UCZĄ, bo rodzice w domu nie dopilnują, a do szkoły z pretensjami przychodzą i kuratorem straszą... A co się na ulicach dzieje - każdy widzi, strach smarkaczom uwagę zwrócić...Eh, Giertychu wróć...Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ nauczyciel
dnia 04.02.2011, 20:25 · Zgłoś
Dzieci mniej umieją? Z tym stwierdzeniem nie zgadzam się. Jest wiele dzieci bardzo zdolnych, posiadających duże wiedomości... ale skoro tak twierdzisz? Zdolności są wszak dziedziczne, a jabłko niedaleko pada od jabłoni...
Odpowiedz
0
@ dragones2
dnia 04.02.2011, 20:35 · Zgłoś
moze według ciebie jestem [...] ale bogatym:)
Odpowiedz
0
@ eK.
dnia 04.02.2011, 23:39 · Zgłoś
ja się z Panią dragoness zgadzam w stu procentach, szczególnie w kwestii poziomu komentarzy.
Odpowiedz
0
@ aha
dnia 04.02.2011, 17:58 · Zgłoś
Trzeba było się uczyć to dziś i Ty byłbyś nauczycielem i dostawałbyś wyrównanie. Pamiętaj, że już niedługo 13 dostajemy!!! Każdy nam tylko tego wolnego zazdrości.W innych gminach to i po 2 tysiące na ręke dostali. I co teraz powiesz
Odpowiedz
0
@ aha2
dnia 04.02.2011, 20:33 · Zgłoś
aha ja sie nie uczyłem ale za 2 tysiace to bym z łóżka nie wstał śmieszne pieniądze
Odpowiedz
0
@ malami
dnia 04.02.2011, 20:48 · Zgłoś
Witam! Zauważ, że znaczna część społeczeństwa też skończyła studia,więc Twój argument, że "trezba było się uczyć" jest nietrafiony.
Zwyczajnie,tak po ludzku włącz empatię i pomyśl o tych,którzy nie chcą być nauczycielami, marzą, by równie godnie żyć, jak Ty.
Wolnego Ci nie zazdroszczę, tylko nie rozmumiem skąd taka zawyżona samoocena wśród nauczycieli oraz brak szacunku dla ludzi, którzy mają inne zdanie na temat trudności zawodów pedagogicznych i wynagrodzeń?! A gdzie tolerancja?
Poza tym, wybrałaś/łeś zawód, o którym każdy ma wyrobione jakieś zdanie, ponieważ wszyscy byliśmy kiedyć uczniami. Nauczycieli-pasjonatów (jak w wielu zawodach) jest naprawdę niewielu, więc żale o przywileke są poniekąd zasadbe. Uważam, że na gratyfikacje zasługują ci, którzy faktycznie z powołaniem i oddaniem realizyją zadania zawodowe.
Pozdrawiam i życzę dużo zrozumienia dla innych!
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 06.02.2011, 08:39 · Zgłoś
popieram
Odpowiedz
0
@ .....
dnia 06.02.2011, 15:10 · Zgłoś
komentarz demagogiczny - zdecydowana większośc społeczeństwa musi z czegoś żyć więc pracuje gdzie sie da i niekoniecznie zgodnie ze swoim powołaniem czy swoimi pasjami.A każdy, nauczyciel też, ma prawo do obrony swojego miejsca pracy.
Pozdrawiam i życzę dużo zrozumienia dla innych - w tym nauczycieli
Odpowiedz
0
@ malami
dnia 07.02.2011, 09:51 · Zgłoś
Cytując za Wikipepią: "Za demagogię uważane są kłamstwa, składanie popularnych i efektownych, ale nie dających się spełnić obietnic (populizm) albo składanie obietnic bez intencji ich realizacji, schlebianie masom, szukanie kozła ofiarnego, stosowanie nielogicznych, ale przekonujących argumentów".
Czy na pewno o demagogię Ci chodzi?
Nawiązując do słów: "zdecydowana większośc społeczeństwa musi z czegoś żyć więc pracuje gdzie sie da", nie mam nic przeciwko pensjom, ale na miarę tego, jak swoją pracę wykonuje.
Dodam,że moja empatia dla nauczycieli kończy się w momencie, gdy broniąc swojego fachu zaczynają atakować tych "niekształconych".
Miłego dnia.
Odpowiedz
-1
@ megi
dnia 04.02.2011, 16:13 · Zgłoś
mało majom
Odpowiedz
1
@ eK.
dnia 04.02.2011, 23:38 · Zgłoś
teraz już wiem dlaczego jednak szkoła jest potrzebna. Ale nie gim czy lic, ale przedszkola i podstawówki.

Wnoszę o usuwanie komentarzy z takimi błędami, bo to jest gorsze niż wulgaryzmy itp....
Odpowiedz
0
@ gosia
dnia 06.02.2011, 14:18 · Zgłoś
Zgadzam się w stu procentach. Ludzie jak już coś piszecie to zerknijcie do słownika od czasu do czasu, bo nawet najmądrzejszy komentarz tak napisany jest ŚMIESZNY!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ ....
dnia 04.02.2011, 16:03 · Zgłoś
a co z nauczycielami pracującymi w szkołach podległych powiatowi?
Odpowiedz
0
@ xxyyxx
dnia 04.02.2011, 15:53 · Zgłoś
A kiedy [...] ! zostanie wypłacony dodatek dla zwykłych pracowników ?????????????????
Egipt coraz bliższy !!!
TO JEST KPINA !
Odpowiedz
-1
@ Jaślanin
dnia 04.02.2011, 15:04 · Zgłoś
Gminy likwidują szkoły a tu w Jaśle znaleziono środki na dodatkowe wypłaty dla nauczycieli a przecież nowy kierownik miał porządkować a nie wspierać finansowo.
Odpowiedz
1
@ do jaślanina
dnia 04.02.2011, 17:46 · Zgłoś
To nie tylko Jasło musiało znaleźć pieniądze dla nauczycieli, ale także inne gminy w Polsce. Gdyby nauczyciele zarabiali więcej,czyli zgodnie z kartą nauczyciela, to nie musieliby na koniec roku dostawać dodatku jednorazowego.
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 06.02.2011, 08:36 · Zgłoś
ja zarabiam najniższą krajową nie mam wakacji ani ferii wolnych i od kogo mam dostać ten dodatek
Odpowiedz
0
@ ......
dnia 06.02.2011, 15:02 · Zgłoś
zostań nauczycielem
Odpowiedz
-1
@ bel
dnia 04.02.2011, 14:43 · Zgłoś
Przepracowanym nauczycielom trzeba bylo dac po 120 ooo zl na kazdego czlonka rodziny a szwagrom nauczycieli po 60000zl no i zmniejszyc ilosc godzin pracy do trzydziestu w miesiacu ,oczywiscie wolne srody ,czwartki i piatki oprocz ustawowych dni wolnych.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 04.02.2011, 18:05 · Zgłoś
Jestem za, tylko ilość godzin zmniejszyć do dwudziestu, a do tego jeszcze służbowy samochód.
Odpowiedz
0
@ mlody
dnia 04.02.2011, 18:31 · Zgłoś
ludzie ktorzy konczyli szkole nr5 tez sa nauczycielami zapomniales ze nauczyciel jest dla ucznia a nie odwrotnie
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 05.02.2011, 10:07 · Zgłoś
Nie zapomnij o wcześniejszych emeryturach (tak po 3 latach pracy) bo to praca w strasznie szkodliwych warunkach. Człowiek się [...] a jak wiadomo to strasznie szkodzi zdrowiu.
I tak jak ktoś się chce nauczyć to wykupi sobie dotatkowe lekcje, tym samym wesprze finansowo nauczycieli bo ledwo ciągną finansowo już...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.02.2011, 13:41 · Zgłoś
To była ironia, na tyle subtelna, że nie do wszystkich dotarła. Mea culpa.
Odpowiedz
0
@ Lambda
dnia 04.02.2011, 14:41 · Zgłoś
No cóż,kierownik wydziału oświaty działa, Jak nie wiadomo o co chodzi, to o pieniądze. A reszcie społeczeństwa co kto da?
Odpowiedz
-1
@ mlody
dnia 04.02.2011, 14:39 · Zgłoś
moze ktos powie za co!!!!!
niajpierw staroscie,poteem radnym,a teraz nauczycielom
a dzieci umieja coraz mniej
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 04.02.2011, 18:03 · Zgłoś
Przyjdź pracować do szkoły, dowiesz się za co.
Odpowiedz
0
@ mlody
dnia 04.02.2011, 18:25 · Zgłoś
jak jest tak zle to dlaczego tam pracujesz
przeciez nikt ci nie kaze pracowac zawsze mozesz cos zmienic
Odpowiedz
-1
@ wiosna nasza
dnia 04.02.2011, 20:00 · Zgłoś
zwolnij się jak ci tak żle chętnie zajmie twoje miejsce
Odpowiedz
0
@ kardy
dnia 04.02.2011, 20:02 · Zgłoś
Właśnie dlatego okoliczne gminy likwidują szkoły
Odpowiedz
0
@ były
dnia 04.02.2011, 21:16 · Zgłoś
A ja się właśnie zwolniłem bo za 1800zł szkoda się męczyć z tą młodzieżą.
Odpowiedz
0
@ jeej
dnia 05.02.2011, 10:02 · Zgłoś
To idź na "Style" za najniższą krajową jak ci 1800 nie odpowiada. Nie będziesz mieć 2 miesięcy wolnego 100% płatnego i dodatków w wysokości dwumiesięcznych moich zarobków. Boże jakie ty masz problemy...
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 05.02.2011, 13:10 · Zgłoś
Pracuję, bo lubię, nie dlatego, że muszę.
Odpowiedz
-1
@ jaslanin
dnia 04.02.2011, 14:12 · Zgłoś
mało jeszcze mają ,tak jak radni za diety. duzo wolnego czasu i kasy .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.