Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Katastrofalnie niska frekwencja w referendum

83

Państwowa Komisja Wyborcza podała cząstkowe wyniki frekwencji we wczorajszym referendum. Do urn poszło niewiele ponad 7% uprawnionych.

Frekwencja w referendum jest wyjątkowo niska. PKW podaje, że dla całej Polski wyniosła 7,48%. Są to wyniki na podstawie danych przesłanych przez nieco ponad połowę Komisarzy.

W województwie podkarpackim frekwencja wyniosła 8,36%. W powiecie jasielskim było to 8,39%. W samym Jaśle 9,42%. W powiecie jasielskim zdecydowana większość osób, które wzięły udział w referendum opowiedziała się na jednomandatowymi okręgami wyborczymi. Pomysł ich wprowadzenia poparło 83,32% głosujących. Jedynie 15,71% poparło dotychczasowe zasady finansowania partii politycznych. Aż 94,19% głosujących opowiedziało się za wprowadzeniem zasady ogólnej rozstrzygania wątpliwości co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika.

Tym, co skupia największą uwagę komentatorów jest wyjątkowo niska frekwencja. Wczorajsze referendum ogólnokrajowe cieszyło się znikomym zainteresowaniem społeczeństwa.

Szczegółowe wyniki mają być znane dziś wieczorem.

PP/PKW

Reklama

Komentarze: 82

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ stary
dnia 08.09.2015, 21:26 · Zgłoś
katastrofa to była jak Jasło topiło. jarosław winny jet wszystkiemu. on powinien płacić za referendum
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 08.09.2015, 11:27 · Zgłoś
PO PIS SLD PSL szastaja publiczna kasa na prawo i lewo..niech sie teraz [...] polityczne skladaja na 100 milionow!
Odpowiedz
-1
@ lucjusz
dnia 08.09.2015, 13:34 · Zgłoś
Zapomniałeś wymienić [...] Palikota! Przeoczenie czy partyjna czujność nie pozwala?
Odpowiedz
1
@ Obserwator
dnia 08.09.2015, 10:53 · Zgłoś
Po oierwsze,jaka katastrofa?Referendum było z góry na przegranej pozycjii i Bronek powinien pokryć koszty.Po drugie autor artykułu niech popracuje nad formą tekstu jeśli usiłuje coś napisać"referendum cieszyło się znikomym zainteresowaniem"-znikomym zainteresowaniem nalezy się cieszyć czy też nie cieszyć.
Odpowiedz
3
@ cadyk pasza
dnia 08.09.2015, 07:47 · Zgłoś
92% Narodu pragnie karmić polityków z własnych pieniędzy- To wspaniałe że 92% nie będzie już narzekać : że siedzą i nic nie robią za moje podatki, albo że balują za nasze.
Odpowiedz
2
@ Myslacy
dnia 07.09.2015, 21:38 · Zgłoś
komorowski poscil w bloto 100 mil zl
Odpowiedz
-2
@ beta
dnia 07.09.2015, 22:09 · Zgłoś
Nie puściłby, gdyby nie intelektualne szympansy, które dały się ogłupić propagandzie i zostały w domu. Zasługują, żeby ich zalały beżowe.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 06:32 · Zgłoś
Smutne, ale prawdziwe.
Odpowiedz
-1
@ lucjusz
dnia 08.09.2015, 07:18 · Zgłoś
A jak można nazwać tych, którzy ulegli partyjnej propagandzie i poszli do wyborów? Orangutanami (przy pozostać przy małpiej terminologii)?
Odpowiedz
2
@ anty
dnia 08.09.2015, 08:37 · Zgłoś
Spełniającymi obywatelski obowiązek? Wykorzystującymi prawo do decydowania? Mającymi w [...], kto zarządził referendum, jeśli dotyczyło ważnej sprawy? A w ogóle to była jakaś propaganda? Raczej przemilczanie.
Odpowiedz
0
@ lucjusz
dnia 08.09.2015, 10:50 · Zgłoś
Komentarz nie zawierał obraźliwych treści. Informował, że używanie określeń w rodzaju "obywatelski obowiązek" jest równie mądrej jak używanie określeń "sprawiedliwość socjalistyczna". Informował ponadto, że obywatel ma prawo brać lub nie brać udziału w wyborach lub referendach bez podawania przyczyn. Sugerował także, że medialnie powinno to wyglądać tak: możesz mieć poglądy, jakie chcesz pod warunkiem, że głosujesz tak, jak my ci każemy, bo inaczej zostaniesz określony mianem [...]!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 15:50 · Zgłoś
Czy ktoś nakazywał określone głosowanie? Nadal uważam, że świadoma rezygnacja z praw obywatelskich jest głupotą.
Odpowiedz
1
@ beta
dnia 08.09.2015, 20:57 · Zgłoś
Zgadzam się. Mamy prawo NIE brać udziału, tylko potem... [...] w kubeł.
Odpowiedz
-1
@ sbk
dnia 07.09.2015, 19:40 · Zgłoś
Wyniki referendum-PSL wygralo :)
Odpowiedz
1
@ pop
dnia 07.09.2015, 18:59 · Zgłoś
8% zdobędą w wyborach Kukiz i PO razem.
Odpowiedz
4
@ TOJA
dnia 07.09.2015, 18:31 · Zgłoś
Senat nie poparl referendum Prezydenta Dudy, to czego chca PO-ki i Komorowski (byly).
Odpowiedz
5
@ qq
dnia 07.09.2015, 18:04 · Zgłoś
tyle lat walki o wolność i demokrację... i wreszcie gdy jest szansa żeby obywatele mogli o czymś decydować to mają to gdzieś. co jest warty taki naród? a może jednak żyjemy w dobrobycie i dlatego większość nie chce zmian?
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 06:32 · Zgłoś
Społeczeństwo oblało egzamin z demokracji bezpośredniej. Znaczy, że nie zasługuje na żadną.
Odpowiedz
2
@ lucjusz
dnia 08.09.2015, 07:16 · Zgłoś
Proszę Pani! Pierwszym wyborem, jaki każdy z nas ma jest wybór: idę lub nie idę! Warto pamiętać i warto szanować.
Odpowiedz
1
@ beta
dnia 08.09.2015, 20:55 · Zgłoś
Jeśli olewamy demokrację, ona docelowo oleje nas.
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 07.09.2015, 16:24 · Zgłoś
Te wyniki to doskonały sondaż faktycznego elektoratu na październikowe wybory dla PO i Kukiza -razem wziętych...A poza tym? Szkoda,że nasze pieniądze włożono do muszli [...] i spuszczono wodę...Taka jest kolej rzeczy od wieków...
Odpowiedz
0
@ MR
dnia 07.09.2015, 22:22 · Zgłoś
Trochę mnie już wkurza takie bezrefleksyjne powtarzanie, że zmarnowano 100 mln złotych. W końcu ok. 40 mln poszło do zwykłych ludzi - członków komisji ( nie polityków !) wyborczych jako wynagrodzenie. Zapłacą za to swoje rachunki, może pójdą na zakupy itp. Zarobili też inni, np. drukarze, kierowcy, informatycy i inni zaangażowani w organizację referendum. Tak więc "nasze" pieniądze wróciły do jakiejś części z "nas" .
I nie wydaje mi się, żeby frekwencja w referendum odzwierciedlała frekwencję w wyborach do parlamentu. To są jednak zupełnie inne sprawy i inne wybory.
Odpowiedz
2
@ michallus
dnia 07.09.2015, 23:29 · Zgłoś
totalny [...] na logice. A kto zapłaci za te 40 mln? A nawet całe 100? Społeczeństwo w podatkach. Myślenie, że przez to, że ktoś od "państwa" dostanie jakieś pieniądze pójdzie w rozwój gospodarki jest horrendalną bzdurą!
Odpowiedz
-3
@ MR
dnia 08.09.2015, 11:36 · Zgłoś
Na te 100 mln zł oczywiście poskładaliśmy się wszyscy, można przyjąć, że tak po ok. 3 zł od każdego dorosłego Polaka uprawnionego do głosowania. To wartość ok. jednego [...], kilka razy mniej niż bilet do kina itd. To taka wielka krzywda? To raczej takie "wołanie" np. Kukiza o oddanie mu jego 100 mln jest totalną bzdurą, na którą "łapie się" wielu, no właśnie lekko- czy głębiej myślących ludzi?
Nauka zawsze kosztuje, dlatego w naszym polskim interesie jest "nauczyć się" z tego zdarzenia jak najwięcej, żebyśmy "i po szkodzie" nie zostali jeszcze głupszymi niż byliśmy "przed". Tyle, że to trzeba raczej głową myśleć niż emocjami.
Bzdurą jest także myślenie, że państwo dało ludziom biorącym udział w organizacji referendum jakieś pieniądze, bo oni je po prostu uczciwie zarobili w swoim wolnym, poświęconym na to czasie.
Wreszcie założenie, że owe "stracone" 100 mln zł przyczyniłoby się znacząco do rozwoju gospodarki - to dopiero jest bzdura!
Co oczywiście nie zmienia faktu, że to referendum było niepotrzebne. Ale za to ile emocji narodowi przyniosło! I to za jedyne ok. 3 zł od "twarzy".
Odpowiedz
1
@ michallus
dnia 08.09.2015, 13:33 · Zgłoś
Nie rozumiesz podstaw ekonomii. Skoro nie ma nic złego w tym, że państwo - DAŁO ZAROBIĆ komuś z kieszeni podatnika to czego "PAŃSTWO" nie zatrudni nas wszystkich? Albo może zwiększmy jeszcze bardziej liczbę urzędników? Przecież oni też "pracują". Jeśli państwo zabiera obywatelom 100 mln zł w podatkach to w naturalny sposób przemysł na tym traci, traci na tym gospodarka, bo te 100 mln zł Polacy mogli wydać na choćby to [...] czy inne rzeczy - wedle własnej woli i własnego uznania. I to by rozwijało gospodarkę, a nie bezsensowne wydawanie 100 mln zł.
Odpowiedz
-1
@ MR
dnia 09.09.2015, 16:34 · Zgłoś
Może i nie rozumiem podstaw ekonomii, tym nie mniej widzę następujący fakt - państwo zabrało nam 100 mln zł, po czym o d d a ł o dużą część z tego w postaci wynagrodzeń bezpośrednich i pośrednich (papier, druk, długopisy, energia itd.) osobom zaangażowanym w organizację referendum. Nikt nic nie ukradł, nie wytransferował do rajów podatkowych, ani nie włożył do muszli [...] i [...] wodę jak wyżej napisał [...]. Osoby te zaś mogą zrobić z zarobionymi pieniędzmi co chcą wedle własnej woli i uznania (co wg Ciebie ma wpłynąć na rozwój gospodarki).
Tak więc ani 100 mln, ani zmarnowane, bo wróciło do obiegu ... A ile przy tym wyzwoliło emocji? Gdyby jeszcze te emocje udało się jakoś "przekuć" na złotówki, to niewątpliwie bylibyśmy bogatym narodem!
Idąc Twoim tokiem myślenia może należałoby w ogóle uznać tych, którzy nie pracują bezpośrednio "w gospodarce" za darmozjadów, bo przecież "żyją z podatków" zbieranych przez państwo. Przez co przemysł traci a gospodarka się nie rozwija itd.
Odpowiedz
-4
@ staszek
dnia 07.09.2015, 14:52 · Zgłoś
Dziś nauczyciel policjant. Czy urzędnik to nie ten co kiedyś...to ludzie których należy się bać...
Odpowiedz
10
@ bazalt
dnia 07.09.2015, 14:28 · Zgłoś
W wyborach październikowych jeśli frekwencja przekroczy 30%, to już będzie można uznać za cud.
Wszyscy politycy, każdej opcji, łącznie z byłym i obecnym prezydentem, plotą [...], banialuki i wciskają ludziom do cna sprane frazesy. Jedni przykuli się łańcuchami do posad i funkcji, inni mało nie posikają się w portki żeby do tych samych posad się dobrać.
Płatni hejterzy szczekają i warczą na siebie, aż piana leci z [...]... A zwyczajnym ludziom którzy wstają o 6 rano do roboty, po południu jedzą zwyczajny obiad, i wieczorem rozmawiają w domu o zwyczajnym codziennym życiu, ludziom którzy żyją i odpoczywają tak jak ich na to stać - takim ludziom cała ta [...] wojna i pyskówki zwyczajnie ZWISA.
Odpowiedz
1
@ ala
dnia 07.09.2015, 19:21 · Zgłoś
święte słowa
Odpowiedz
5
@ anty
dnia 07.09.2015, 14:00 · Zgłoś
Sie udało znaczy się. I PO i PiS tak się bali pytania o JOWy, że zamieszali [...] w głowach, żeby na referendum nie poszedł. My wam [...]ki podziękujemy w październiku.
Odpowiedz
1
@ beta
dnia 07.09.2015, 17:42 · Zgłoś
Następny, co prawdę napisał, to go [...] już minusuje.
Odpowiedz
1
@ powiec
dnia 07.09.2015, 13:34 · Zgłoś
Tal ludzie w Polsce kochają PO i komucharuskiego!
Odpowiedz
-3
@ ee
dnia 07.09.2015, 14:03 · Zgłoś
Loto mi pis, po. Faktem jest że obecny Prezydent wygrał pół milionem głosów na 8 000 000 głosów przeciwnika. A Wy myślicie że go zmiażdżył. Też potrafię napisać kaczoruski tylko po co? Chociaż w przypadku ich rodziny to bardzo pasuje.
Odpowiedz
2
@ FAN
dnia 07.09.2015, 15:03 · Zgłoś
Pytanie pierwsze ile zdobył pan prezydent Duda głosów skoro według Lemingogrodu Bronek otrzymał od ??!! 8 milionów?.

FAKTY!!!

1 .Uprawnionych wyborców w Polsce jest 16 milionów z 36 milionów a ostatnio w TV rezimowej mówili że uprawnionych jest 30 milionów? dzieci w przedszkolu tez głosują?.
2.W wyborach prezydenckich w 2015 roku frekwencja przekroczyła 53% więc do ur poszło wszystkich wyborców tych z prawa i lewa 9 milonów.
3.Pan prezydent Duda otrzymał z tych 9 milionów 52% a Komorowski 48%
Na pana Dudę zagłosowało według [...] ilu obywateli a ile na Komorowskiego?.
Pytam gdzie te 8 milionów?.
Wiem że media jak i PO i PSL próbują wszystko w kraju ZAKŁAMAĆ ŻE TO NIBY JESTEŚMY KRAJEM MLEKIEM I MIODEM PŁYNĄCYM.
Gdzie ten wasz gajowy ma te 8 milionów?? a to zapewne te wasze sondaże które mówiły że Bronek ma 78% poparcia a PO 55% i jak widać tam kłamali i tutaj też kłamią.
CBOŚ podawał 2 tygodnie temu że referendum Bronka cieszy się 32% poparciem??
CBOŚ jeśli mało kto wie jest opłacane przez rzą czyli Kopaczkę a szefową CBOŚ-u mianował sam !!! her słonce peru Tusek!!! tak dla przypomnienia jakiego mamy wybitnego plezybydleta UE który?? i tutaj zadziwiające jak wszyscy z PO czyta z kartki?.
Odpowiedz
-1
@ Sven
dnia 07.09.2015, 12:35 · Zgłoś
...A tak przy okazji jaka jest frekwencja chodzenia do ,,KŁOŚCIOŁA'' na podkarpackiej wsi bo muszę napisać raport o tej zniewolonej [...].
Odpowiedz
9
@ Sven
dnia 07.09.2015, 12:32 · Zgłoś
[...] naród,który nie widzi dalej niż kawał kiełbachy---dyscyplina w tym narodzie jest jak lis pilnujący kurzej fermy.

Referendum w jednym z trzech punktów miało za zadanie czy chcesz finansować partie z podatnika to teraz będziemy finansować w 100 % gdyby przeszło referendum to partie te musiałby wykonywać postulaty jakie by obiecały wyborcą inaczej gdyby tego nie robiły przepadły by z kretesem bo nikt by nie oddał na nich głosów to by pociagło za sobą,że ich ilość by zmalała i składki partyjniaków by nie starczyły na istnienie danej partii,albo po co było iść na referendum przecież wszystkim jest dobrze na mojej ulicy rano wszyscy maszerowali do KŁOŚCIOŁA,ale na referendum nie poszli oto jak wygląda niewola w skrócie.

STIMMEN IM WIND
Odpowiedz
5
@ beta
dnia 07.09.2015, 17:41 · Zgłoś
Ot i wreszcie z sensem gadasz. Żadnej aktualnie rządzącej partii nie zależało na JOWach, zrobiły wszystko, aby frekwencja była niska. Poczekajcie [...] do wyborów... Już my wam podziękujemy.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 06:56 · Zgłoś
Partie boją się JOWów, bo niekompetentne egzemplarze mogą polecieć na bruk i nie pomoże nazwisko i układy. Chociaż... cuda, jak widać lokalnie, zdarzają się. Szkoda, że negatywne.
Odpowiedz
5
@ lucjusz
dnia 08.09.2015, 07:14 · Zgłoś
Proszę Pani! Mamy JOW-y w wyborach do Senatu, więc proszę mi wytłumaczyć, dlaczego wygrywają kandydaci partyjni, mimo, że z pewnością nie można ich uznać za szczególnie predystynowanych do zasiadania wśród senatorów. Czystą fikcją literacką jest wmawianie ludziom, że JOW-y są panaceum na wszystko. Wie pani dlaczego Ludwik Dorn (pozostanę przy skróconym nazwisku) trafił do PO? Otóż dlatego, że nie stać go było na wyłożenie 300 tys. zł, by wystartować jako niezależny kandydat do Senatu...
Odpowiedz
2
@ anty
dnia 08.09.2015, 10:20 · Zgłoś
Taki pan JKM stwierdził, że 80% wyborców to [...]. Może to jest przyczyna? Przykład mamy lokalnie, radny-emeritus Stanisław Zając na przykład, Czy Bogdan Rzońca.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 15:48 · Zgłoś
Panaceum na wszystko co się w polityce dzieje byłoby parę kilo trutki na szczury, ale przecież jesteśmy humanitarni, nieprawdaż?
Odpowiedz
4
@ 667
dnia 07.09.2015, 12:18 · Zgłoś
[...] wczoraj milczała...
Może nie wiedzieli ze referendum?
Może nie rozumieli pytań?
Może w końcu nie będą się mieszać w polityke?
Odpowiedz
-8
@ jas
dnia 07.09.2015, 11:51 · Zgłoś
Taka frekwencja jaka demokracja...
Odpowiedz
0
@ FAN
dnia 07.09.2015, 11:44 · Zgłoś
W tv Protasiewicz juz ogłosił że winę ponosi pan prezydent Duda?dlaczego nie odwołał referendum?.
A kto wyskoczył z tymi pytaniami jak [...] z kapusty? Komorowski i pytanie uważam bardzo ważne z kim te pytania konsultował\li? chyba tylko z PO i PSL w sejmie?.
Teraz widać jak PO i PSL szasta milionami 100 milionów wyrzucił SENAT w błoto bo ma większosć w senacie PO i PSL bo tak się przestraszył Komorowski i całe PO i PSL ze mogą stracić władzę i nie tylko???.
Co do referendum i pytań złożonego przez pana prezydenta pana Dudę,6 milionów obywateli POLSKI złożyło swój podpis pod tymi pytaniami i senat je odrzucił!! pytam ile głosów zebrali pod referendum Komoruskiego?? oprócz tego pytania co juz PO zmieliło 750 tyś zebranych podpisów o J-owy w 2005r? czy 2003r ze Komorowskiemu zatwierdzili a panu Dudzie odrzucili?.
I jakim prawem politycy PO i PSL porównują 2 referenda?? bo dobrze wiedzieli że na to drugie referendum chciało iść 68%.
Wszystko co robi ostatnio PO i PSL wymusiło społeczeństwo,a teraz przypomnijcie sobie o co was nie pytano a zrobili??
Podatek Tusk się zrzekał i co zrobił podniósł z 22 na 23
Vat na ubranka z 8 na 23!!! a w TV mówią że PO wdrożyło program prorodzinny?? ha ha
Afer PO i PSL ma tyle że wie czego się ma bać tyle co ta sitwa nakradła to mają się czego bać.
Odpowiedz
4
@ dudolenie
dnia 07.09.2015, 11:53 · Zgłoś
o fan uciekł,

jak tam dudów dwóch.
Czy to prawda, że jeden ukradł ponad 11 000 złotych na podróże w PiS to standard?

Obydwoje mówią o głodujących dzieciach a Jork (pies) dudy je w SPA z michy ze złotymi napisami. Głodujące dzieci i szef Solidarności w przepychu gdzie mu tam do ośmiorniczek to jedzą [...] z PO.

Polska z ruinie a prezes z dykty.
Odpowiedz
3
@ FAN
dnia 07.09.2015, 12:17 · Zgłoś
W Polsce tylko złodziej i [...] pracuje za 6 tyś zł miesięcznie?!.
Mafia widzi że czas się ubierać w piżamki.
Poczytaj Fakt piszą jak to Bronek z PO ma najtańszy apartament w Warszawie?140 m za 2100zł i to za pieniądze podatnika na rok a docelowo za 5 lat a sam ma wart apartament ponad 2 miliony zł.
Mafia PO i PSL juz polaków okradać nie będzie ten wynik pokazuje wasze POparcie równa się 0,1% do uśpienia ostatniego.
Odpowiedz
4
@ jaślanin
dnia 07.09.2015, 12:31 · Zgłoś
Kliknąłem na +,pokazało -2
Odpowiedz
7
@ tak
dnia 07.09.2015, 12:31 · Zgłoś
Tak tak fanie PiS jest święty jak Marta Dubieniecka i Agata Kornhauser.
Odpowiedz
1
@ dudolenie
dnia 07.09.2015, 12:34 · Zgłoś
kliknąłem na +, pokazało +[...]
Odpowiedz
6
@ yyy..
dnia 07.09.2015, 13:01 · Zgłoś
Gdyby Prezydent Duda złożył wniosek o odwołanie referendum - to by dopiero był jazgot. Skutki były wiadome od początku. Skoro Komorowski podjął taką decyzję, niech on będzie z niej rozliczany
Odpowiedz
8
@ vb
dnia 07.09.2015, 13:18 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
1
@ Gal anonim
dnia 07.09.2015, 20:02 · Zgłoś
Ale Duda sie boi podejmowac trudnych decyzji jednoczesnie sam oglasza referendum dotyczace jego wlasnych obietnic wyborczych (bo co gdyby jego referendum okazalo sie nie wazne nie musialby spelniac swoich obietnic zaslaniajac sie wynikem referendum )
chyba tylko poto zeby zmusic PO do jego odrzucenia a tym samym pogorszenia wizerunku i to mu sie udalo ale czy prezydent powinien bawic sie w takie gry polityczne tylko dlatego ze jego poprzednik w odruchu rozpaczy zafundowal nam 1referendum bez sensu
Odpowiedz
4
@ FAN
dnia 07.09.2015, 20:57 · Zgłoś
Pod referendum pana Dudy zebrano 6 milionów podpisów dużo wcześniej o które postulowały te środowiska którym zależy na referendum..A co zrobiło PO i PSL? nawet sie nie pochylili nad problemem.

Dzisiaj w tv mówią że obywatele nie dorośli do referendum,pytanie tkwi w pytaniach,co mieliśmy się cofnąć do systemu finansowania partii jak było to nie tak dawno na Ukrainie?? gdzie rządzili Oligarchowie od dekad? ale juz zmienili i będą partie finansowane z państwa.To nam chciało zafundować PO i PSL.

Czy 6 milionów obywateli czy to mało? jeśli uprawnionych jest 16 a frekwencje mamy na poziomie 55,58% czyli 80% obywateli PO i PSL i SENAT który ma większośc PO i PSL mają w [...]e.

Czy troska o dobra Narodu takie jak ziemia,lasy czy przemysł narodowy nie powinien podlegać i pozwolić wypowiedzieć się obywatelom??.

Widać jak i kto dba i stara się o dobro Polski i polaków.
PYTANIA!!! PYTANIA mają wagę i znaczenie zależy jakie [...] OBYWATELA i jaka mają wage dla przyszłości narodu i OBYWATELI!!!.
Odpowiedz
-6
@ smakosz
dnia 08.09.2015, 08:54 · Zgłoś
Bo teraz mają być tylko sami Prawi i Sprawiedliwi jak Jarosław i Antoni M.
Odpowiedz
8
@ kobayaszi
dnia 07.09.2015, 11:42 · Zgłoś
Ja myślałem że urzędy zawsze powinny rostrzygać wszystkie sprawy na korzyść obywatela a tu sie dowiaduję że potrzebna jest do tego ustawa,co do finansowania partii pytanie było [...] bo skoro ktos jest przeciw dotychczasowemu finansowaniu to może musi być zwiekszone 10 krotnie ,nie było mowy o zaprzestaniu czy zmniejszeniu kwoty finansowania
Odpowiedz
14
@ .ooo
dnia 07.09.2015, 10:25 · Zgłoś
ostatnie pytanie to juz dawno jest nieaktualne ;/ ustawa juz przeszla a dopiero teraz referendum hah
Odpowiedz
10
@ ksiądz Mateusz
dnia 07.09.2015, 10:55 · Zgłoś
Właśnie, pomińmy fakt, że to pytanie było nieaktualne, tylko spójrzmy jak głosowali ludzie, w artykule jest napisane, że 94,19% głosujących opowiedziało się za wprowadzeniem zasady ogólnej rozstrzygania wątpliwości co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika. Czyli wynika z tego, iż 5,81% zagłosowało odwrotnie, ciekawe czy na jaja tak zagłosowali, czy wolą żeby urzędy skarbowe dalej rozstrzygały wszystkie wątpliwości na swoją korzyść
Odpowiedz
1
@ max
dnia 07.09.2015, 12:45 · Zgłoś
Jak US bedzie musiał dzieki tej ustawie zwrócic kasę kilku banksterom którzy znaleźli sposób jak wykorzystywac luki prawne to wtedy te 94 % nagle bedzie krzyczało kto dopuscił do takieg stanu :)
Kazdy kij ma dwa końce . Jesli będą rozstrzygac na rzecz zwykłego podatnika to tak samo moga zrobic na korzysc korporacji a zapewniam że te maja wiecej do ugrania niz szary obywatel - policz ile straci na tym skarb państwa i podatnicy
Odpowiedz
-3
@ jan
dnia 07.09.2015, 10:22 · Zgłoś
przecież na te wszystkie pytania referendalne odpowiedzi są udzielane w powszechnych wyborach parlamentarnych i prezydenckich. Biorąc udział w takich wyborach obywatele wybierają tych przedstawicieli narodu którzy prezentują odpowiedzi na takie jak i podobne pytania prezentowane w kampanii przedwyborczych. Po [...] więc jakieś tam referenda które robią ludziom sieczkę w mózgach a i tak nie wnoszą nic dobrego w ich życie oprócz kosztów 100 mln jednorazowo.
Odpowiedz
1
@ fazz
dnia 07.09.2015, 10:57 · Zgłoś
Bzdura . Przykład - PO niosła na sztandarach JOWy i brak finansowania partii 8 lat temu i co ? I nic . Przez te lata nie zrobili nic w tym kierunku .
Inna sprawa ze w danej partii ludzie mogą miec rózne poglądy na dany temat , więc jak powiążesz głosowanie na partie z danym problemem ? Skąd wiez czy posłowi pozwlą głosowac jak chce , czy też nałożą na niego dyscyplinę ?
Jeszcze inna sprawa że wyborcy zmieniaja zdanie tak często jak ich wybrańcy , więc skąd wiadomo ze dziś ludzie chcą tego samego co chcieli 4 lata temu kiedy wybierali swoich ludzi do sejmu senatu ?
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 07.09.2015, 10:22 · Zgłoś
Jaka będzie frekwencja takie będzie poparcie dla PO w pażdzierniku! Około siedem procent!
Odpowiedz
-3
@ jan
dnia 07.09.2015, 10:27 · Zgłoś
[...], a ty co prorok jakiś czy co? Do wyborów daleko, chcesz wybierać takich jak szef solidarności? Poczytaj dzisiejsze doniesienia prasowe na temat lidera tej organizacji, jeszcze wiele brudnych spraw może się ujawnić do wyborów i wiele się może zmienić. Poczekaj do 25 października.
Odpowiedz
15
@ jozin
dnia 07.09.2015, 10:41 · Zgłoś
Doniesienia u Lisa :-) Znow sie okaże że wszysto to bujda a lizak bedzie dalej bezkarnie kłamał za nasze pieniadze . W TVP dostaje 70 000 miesiecznie i czas z tym skończyć
Odpowiedz
1
@ lucjusz
dnia 07.09.2015, 11:53 · Zgłoś
Lizweek pisze. A kogo [...]a obchodzi co taki [...] pisze?
Odpowiedz
12
@ jan
dnia 07.09.2015, 12:46 · Zgłoś
mnie obchodzi jaki i za czyje żyją decydenci tego kraju!
Odpowiedz
-6
@ FAN
dnia 07.09.2015, 12:50 · Zgłoś
Duda chyba jak juz zyje za pieniądze składkowe? a nie z podatnika.
Dude z Solidarności niech rozliczaja związkowcy a PO i PSL wyborcy!!!
Odpowiedz
-4
@ kali
dnia 07.09.2015, 13:19 · Zgłoś
Przecież duda i solidarność to bojówki PiS. Tak samo jak niby niezależna mrdia [...] PiS. Oni oficjalnie popierają i startują z PiS
Odpowiedz
5
@ lucjusz
dnia 07.09.2015, 13:32 · Zgłoś
Wiesz o tym, że internet nie zapewnia anonimowości? Więc uważaj [...] na słowa o "bojówkach", byś nie musiał się dzielić swoimi pieniędzmi ze schroniskami dla bezpańskich zwierząt.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 06:54 · Zgłoś
Niestety, policja uzna to za "niską szkodliwość społeczną" a sprawy z powództwa cywilnego ciągną się latami. Na pojedynek też wyzwać nie można kogoś niezdolnego do udzielenia satysfakcji. Radzę zaopatrzyć się w bat. Po prostu, jako drzewiej bywało.
Odpowiedz
-6
@ smakosz
dnia 08.09.2015, 08:50 · Zgłoś
Przecież to szczera prawda o [...] i Dudowcach
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 08.09.2015, 18:44 · Zgłoś
Cóż... akurat okazało się że p. Lis łże według najlepszych stalinowsko-goebeslsowskich wzorców, no ale kto by tam czytał, nie? http://wpolityce.pl/polityka/264651-piotr-duda-obnaza-manipulacje-pisma-lisa-14-klamstw-newsweeka-on-jest-funkcjonariuszem-partyjnym-a-nie-dziennikarzem
Odpowiedz
8
@ 12345
dnia 07.09.2015, 10:12 · Zgłoś
a czego sie spodziewali? A gdzie pytanie o 6latki, emerytów... szkoda słow.
Odpowiedz
-8
@ xxx
dnia 07.09.2015, 12:08 · Zgłoś
przecież te pytania miały być w referendum dopiero 25 października, którego i tak jednak nie będzie
Odpowiedz
8
@ obywatel
dnia 07.09.2015, 13:50 · Zgłoś
dzis rano dziennikarze w "niezaleznej" telewizji mowili ze referenda powinny byc organizowane i dotyczyć pytań ważnych - co ciekawe na wniosek Prezydenta - referendum dot. wieku emerytalnego i przedszkolaków - senatorowie w wiekszosci z platformy, którzy śmią sie nazywać obywatelską, uznali ze są to mało istotne kwestie - najlepiej bedzie wniosek prezydenta odrzucic - obywatele obywatelom taki los zglotowali - glosujmy dalej na platforme beda do smieci wyrzucac kolejne 6 mln podpisów - "obywatelska"!
Odpowiedz
5
@ Gal anonim
dnia 07.09.2015, 17:16 · Zgłoś
Te pytania byly bardzo nieprecyzyjne ale przynajmniej dotyczyly calego spoleczenstwa
Natomiast pytania prezydenta Dudy rowniez nieprecyzyjne dotyczyly jedynie czesci spoleczenstwa .
1. Prywatyzacja pojedynczej firmy dlaczego chronic firme lasy jak bez referendum tyle bardziej strategicznych firm.
2. Wiek emerytalny i tak nie dotyczy wszystkich bo nikt nie zlikwiduje przywilejow dla mundurowek i innych uprzywilejowanych.
3. Wiek szkolny dlaczego o tej kwesti maja decydowac ci ktorych ten problem nie dotyczy
Odpowiedz
46
@ qaz
dnia 07.09.2015, 10:06 · Zgłoś
Szkoda tylko tych wydanych 100 milionów złotych.
Odpowiedz
18
@ oduda obłuda
dnia 07.09.2015, 12:07 · Zgłoś
Obłuda jeden graniczy to z pewnością że ukradł 11 000 złotych a drugiego pies je ze złotej michy!!!
Polska w ruinie a prezes z dykty!
Odpowiedz
7
@ pis off
dnia 07.09.2015, 12:14 · Zgłoś
Ale im to nieprzeszkadza w propagandzie o głosujących dzieciach! Nich się dudy podzielą bogactwem.
Odpowiedz
14
@ farsa
dnia 07.09.2015, 12:52 · Zgłoś
Tu jest kilka katastrof . Pierwsza ze Komorowski ogłosił referendum a teraz go olał i nawet nie wystąpił w TV zeby wytłumaczyc dlaczego warto iśc i zagłosować . Skoro były prezydent nie miał ochoty t dlaczego mieliby ja miec obywatele ?
Druga to czas liczenia , jak to sie dzieje ze taką mała ilosc głosów komisja liczy 24 godziny ??? Tu przeciez nie ma problemu jaki jest w wyborach do sejmu czy PE gdzie jest dużo list ???
Odpowiedz
10
@ [...] ich [...]
dnia 07.09.2015, 12:55 · Zgłoś
Nie rozumiem jednego , ze prezydent Komorowski w nocy wymyslił referendum to nie znaczy ze senat tez musi cierpiec na takie dolegliwości .
Kiedys Właęsa obiecywał po 100 mln , to teraz Komorowski na spółke z Borusewiczem te 100 mln sobie wzięli .
Odpowiedz
-1
@ lucjusz
dnia 07.09.2015, 14:32 · Zgłoś
obłuda obłuda - to musi być dla ciebie smutne! Pies je lepiej niż ty! Może przynajmniej budę masz większą od tego psa?
Odpowiedz
-3
@ ZENUCHA
dnia 07.09.2015, 19:38 · Zgłoś
nie poszli do referendum -wyniki wazne -nieobecni [...] zamknac i przyjac wyniki do wiadomosci
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.