Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Kurator negatywnie o łączeniu!

97

Władze miasta chcą połączyć trzy placówki oświatowe i stworzyć zespół szkół miejskich. Nie zgadzają się na to rodzice, część nauczycieli oraz kurator oświaty. Co w tej sytuacji zrobią władze miasta? Czy odwołają się do ministra edukacji narodowej?

Wracamy do sprawy zamiaru połączenia Szkoły Podstawowej nr 2, Przedszkola Miejskiego nr 1 oraz Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi w jeden zespół szkół miejskich nr 7 w Jaśle. Temat ten przez blisko kilka tygodni elektryzował lokalną społeczność. Spośród trzech placówek przewidzianych do połączenia dwie wyraziły negatywną opinię w tej kwestii.

Warto przypomnieć, że rada miejska w Jaśle podczas pierwszego głosowania nad podjęciem uchwały intencyjnej w sprawie połączenia trzech placówek oświatowych nie wyraziła ostatecznego stanowiska, a Komisja Finansowo-Budżetowa i Komisja Spraw Społecznych negatywnie oceniły proponowane zmiany. Komisja Rozwoju Gospodarczego i Komunikacji nie podjęła decyzji. Pozytywnie natomiast opowiedziały się Komisja Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, a także Komisja Samorządowo-Statutowa. Mimo to radni powrócili jeszcze raz do tej samej uchwały, która ostatecznie została podjęta. Rada nie uzasadniła jednak, czym kierowała się wyrażając zgodę na tworzenie zespołu szkół, mimo wyraźnego sprzeciwu rad pedagogicznych i rodziców.

Kurator oświaty w Rzeszowie zaopiniował negatywnie zamiar połączenia w zespół szkoły podstawowej, przedszkola i gimnazjum. Przede wszystkim wątpliwości budzi fakt funkcjonowania szkół i przedszkola w budynkach oddalonych od siebie o kilkaset metrów, a tym samym, czy administrowanie i zarządzanie zespołem szkolno-przedszkolnym będzie „sprawne”. - Na dyrektorze zespołu spoczywałyby zadania związane ze sprawami finansowymi kadrowymi oraz administrowanie dwoma bardzo dużymi szkołami i przedszkolem. Ponadto w projekcie przewidywane jest zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych ( z 6 na 4), co dodatkowo pogorszy warunki sprawowania nadzoru pedagogicznego, a to może skutkować obniżeniem wyników nauczania i zwiększeniem problemów wychowawczych – czytamy w opinii Małgorzaty Rauch, kurator oświaty w Rzeszowie.

Jednym z argumentów miasta przemawiającym za połączeniem była poprawa dostępności uczniów do zaplecza dydaktycznego oraz jakości opieki świetlicowej. Okazało się jednak, że wszystkie placówki sukcesywnie są lub były remontowane. Zarówno szkoła podstawowa jak i gimnazjum mają bazę dydaktyczną na wysokim poziomie. Miasto we wniosku nie wskazało jednak na czym będzie polegać poprawa jakości opieki świetlicowej.

Łączna liczba dzieci i młodzieży w jednostkach przewidzianych do połączenia wynosi obecnie 1238. Liczna grupa uczniów uczęszcza do nich spoza obwodu szkoły. Trudno zatem dokonać precyzyjnej, jak podkreśla kurator prognozy demograficznej. Zwróciła także uwagę, że problem w sprawowaniu nadzoru nad pracą i bezpieczeństwem uczniów szkoły podstawowej może stanowić pobieranie nauki w dwóch różnych budynkach, ze względu na przejście ostatnich klas szkoły podstawowej do wygasającego gimnazjum. W 2019 r. planowane jest przeniesienie wszystkich klas podstawowych do budynku gimnazjum. Kurator zaznacza, że wówczas dwukrotnie wzrośnie liczba uczniów w placówce, co wpłynie na zmniejszenie ich bezpieczeństwa. Ponadto nie zgadza się z argumentem, że połączenie placówek wpłynie na łatwiejsze wdrażanie reformy oświaty, która de facto wskazuje różne możliwości przekształcania gimnazjum z oddziałami dwujęzycznymi, chociażby w ośmioletnią szkołę podstawową lub ośmioletnią szkołę podstawową ogólnodostępną z oddziałami dwujęzycznymi.

W związku z negatywną opinią kuratora oświaty klub radnych „Jaślan” wydał oświadczenie w tej sprawie. - Negatywna opinia podkarpackiego kuratora oświaty potwierdza słuszność poglądów prezentowanych przez radnych Jaślan. Dlaczego pani burmistrz była głucha na apele grupy radnych słuchając jedynie głosu większości? Brak merytorycznego uzasadnienia dla podjęcia tej uchwały potwierdza negatywną opinię Jaślan, rodziców uczniów i nauczycieli dla tego typu pomysłów nakierowanych jedynie na chęć doraźnych oszczędności. Na szczęście decyzja kuratora w porę zapobiegła edukacyjnej katastrofie w naszym mieście, dlatego nie sposób powstrzymać się od słów " a nie mówiliśmy?". Ponadto nowa ustawa daje możliwość utworzenia przez samorząd miasta Jasła np. szkoły średniej co z pewnością pomogłoby w dalszej edukacji absolwentom jasielskich szkół podstawowych – napisał Przewodniczący klubu „Jaślanie” Krzysztof Czeluśniak.

Władze miasta mogą złożyć zażalenie na opinię kuratora oświaty do minister edukacji. Burmistrz Elwira Musiałowicz-Czech podkreśla, że nie będą się odwoływać. - Opinia kuratora jest wiążąca. Nie mówimy natomiast, że nie będziemy podejmować inny działań. Mamy na to dwa lata. Na chwilę obecną nie komentujemy tej sprawy, opinia niedawno do nas wpłynęła. Teraz musimy się zastanowić i rozważyć jakie daje nam możliwości nowa ustawa – podkreśla.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 97

Dodaj komentarz Widok:
2
@ pelejob
dnia 01.01.2017, 00:38 · Zgłoś
Dlaczego urząd nie przygotuje fajerwerków na nowy rok
Odpowiedz
1
@ jastrzębiec
dnia 30.12.2016, 19:03 · Zgłoś
Jaka jest opinia całości rodziców sp2 to trudno powiedzieć, nie było anonimowych ankiet. Nie jest łatwo wyrazić otwarcie zdanie z którym nie zgadzają się nauczyciele uczący dziecko.Istnieje obawa, że dziecko będzie miało gorzej w szkole przez kilka następnych lat.
Odpowiedz
-1
@ zwykly obywatel
dnia 30.12.2016, 19:21 · Zgłoś
Sorki, ale to bzdura. W dzisiejszych czasach to nauczyciel bardziej sie "czai" przed rodzicem niz odwrotnie. Jestem rodzicem i nie boje sie mowic co mysle.
I nie róbmy z nauczycieli jakichs "mscicieli"
Odpowiedz
4
@ Do jastrzebiec
dnia 30.12.2016, 16:56 · Zgłoś
Rodzice SP2 zostali poinformowani w przedmiotowej sprawie. Mogli brać udział w spotkaniach z dyrektorem, wladzami miasta i kuratorem (były ze 3 spotkania)
Odpowiedz
-1
@ Jastrzębiec
dnia 30.12.2016, 15:25 · Zgłoś
No właśnie chodzi o 2 lata czyli o uczniów klasy 5, 6 którzy będą tłoczyli się w sp2 jako 7 i8 klasa. Proszę uczciwie poinformować o tym rodziców tych roczników. Rozumiem , że nauczyciele sp2 obronili swoje miejsca pracy kosztem tych uczniów. Gorsza baza materialna do nauczania. Później przeniosą się do budynku gim1. Wynajmowanie to nie jest taki prosty sposób jeżeli troszczymy się o ostatnie roczniki uczniów gimnazjum.Chodzi o to aby nie wprowadzić na teren szkoły nieodpowiednie osoby.
Odpowiedz
0
@ Jastrzębiec
dnia 30.12.2016, 12:27 · Zgłoś
Panuje ogólny brak doinformowania. 1283 dzieci miało się uczyć w 3 budynkach: przedszkole na Tkaczowej, Sp 2, Gim 1. Nie w jednym, to bezsensu!. Tylko klasy 7 lub 6 i 7 z Sp2 miały przejść do budynku Gim1. Teraz dzieci ze szkoły podstawowej będą się tłoczyć w swojej szkole. Może pojawić się potrzeba chodzenia dzieci na zmiany To jest zwycięstwo rodziców??Pewnie byli niedoinformowani. A obok stoi dobrze wyposażona szkła gim1. Może jakiemuś stowarzyszeniu zależy na przejęciu bazy materialnej tej szkoły? W Jaśle jest już Społeczne Liceum, po co nowe. Niech 1 lO zacznie konkurować z Krosnem. W Polsce dzieci lekcje prywatne biorą już od przedszkola, co jest nie do pomyślenia w Niemczech. Miasto miało bardzo dobry pomysł z łączeniem. Trochę zaufania do demokratycznie wybranej władzy. Dać szansę a nie tylko buntować się.
Odpowiedz
-4
@ asia77
dnia 30.12.2016, 13:41 · Zgłoś
No niestety zgadzam się z tobą. Znajdzie się paru takich co wszystko co dobre chcą zniszczyć i innych podburzają a ludzie zawsze są takie [...], że bardzo łatwo dają się podpuszczać. Miejmy tylko nadzieję, że nie jest to jakoś zamknięty temat i może niedługo uda się to doprowadzić do finału.
Odpowiedz
6
@ Do jastrzebiec
dnia 30.12.2016, 14:28 · Zgłoś
Może to ty jesteś niedoinformowany. Do 2019 roku cała podstawówka dwójka miała przejść do gimnazjum nr 1. Budynek gimnazjum może zostać wynajęty np.jakims uczelniom i nie będzie stal pusty
Odpowiedz
6
@ Do asia77
dnia 30.12.2016, 14:35 · Zgłoś
Chyba Pani też jest niedoiformowana jak jastrzebiec
Odpowiedz
9
@ zwykly obywatel
dnia 30.12.2016, 15:27 · Zgłoś
Brak pani rzetelnych informacji...albo jest pani nauczycielka gim 1. Docelowo miala byc 1 siedziba zespolu.
A po drugie brak pani szacunku dla innych...jak mozna pisac że "ludzie zawsze są takie glupie"?
Odpowiedz
16
@ mieszkanka
dnia 30.12.2016, 09:12 · Zgłoś
skoro znalazły się osoby , które opowiadają się za łączeniem to bardzo proszę wyjaśnić sposób funkcjonowania szkoły w jednym budynku, 20 klas lekcyjnych dla 1283 uczniów?
Ponadto nie rozumiem dlaczego wszyscy przy tej decyzji mówią o Panu Czeluśniaku? uważam, że dużo więcej przysłużyli się Rodzice dzieci z Przedszkola i SP2.
Czy nikt z Państwa nie potrafi zauważyć gdzie tkwi siła? Nie zawsze wygrywa władza.
Oczywiście nie ma się czym cieszyć bo Państwo Burmistrzowie nigdy nie pogodzą się z wygraną.
Komu Pan Burmistrz obiecał stanowisko Dyrektora po połączeniu? obiecane musi być ! Pan Mikrut odejdzie na emeryturę ale kto inny czeka.. Otworzymy nową podstawówkę???

Dlaczego nie pogodzić ludzi , dlaczego nie zrobić nic dobrego dla Miasta?
Bardzo dobrym pomysłem byłoby Społeczne Liceum z dobrymi nauczycielami, aby młodzież nie dojeżdzała do Krosna. W jasielskim Liceum bez lekcji nie ma szans na żadne studia , nawet z maturą jest problem np. Pani Ł... prawdopodobnie sama nie zdałaby matury więc jak może uczyć innych.

czy dobro miasta nie tkwi w zgodzie? proszę spróbować poszukać dobrych rozwiązań , a nie łączyć tam gdzie nie wnosi to nic dobrego
Odpowiedz
-2
@ jastrzębiec
dnia 29.12.2016, 21:32 · Zgłoś
Pani minister w wywiadzie stwierdziła, że można łączyć gimnazjum z podstawową szkołą jeśli odległość budynków nie jest duża, aby 7 klasa miała dobre warunki. A okazuje się, że w Jaśle to nie możliwe.Budynek gimnazjum wyposażony w klasopracownie do fizyki, chemii wynajmować i tworzyć nowe w sp 2. JEst to logiczne? A poza tym w oddzielnym budynku starsze dzieci nie mają styczności z najmłodszymi. To konfort dla maluchów.
Odpowiedz
3
@ Do podatnik
dnia 29.12.2016, 21:14 · Zgłoś
Budynek gimnazjum można wynająć
Odpowiedz
16
@ Do podatnik
dnia 29.12.2016, 21:06 · Zgłoś
Budynek gimnazjum zawsze można wynająć komuś i po problemie
Odpowiedz
-18
@ jastrzębiec
dnia 29.12.2016, 16:31 · Zgłoś
Miasto miało dobry pomysł z zespołem szkół. Teraz dzieci z sp 2 będą się tłoczyły w starym budynku, a obok w gim 1 będą wolne sale przez 2 lata. Po co ? Co by się stało, żeby 7 klasa była w gim 1.
Odpowiedz
-11
@ podatnik
dnia 29.12.2016, 19:47 · Zgłoś
Koszty społeczne poniesiemy my , mieszkańcy Jasła . Budynek gim 1 bedzie pustoszał a i tak trzeba go będzie utrzymywać . Sp nr 2 nie jest przygotowana do przyjęcia dwóch roczników , trzeba ja będzie doposażyć ; czyli wydać nasze pieniądze znów tylko na oświatę . Panie burmistrzu , jak nie zawsze popieram działania Pis-u, to cenię Pana działania na rzecz naszego miasta ( obniżenie podatków , szukanie oszczędności w oświacie- 50 % budżetu !!!- , stawki opłat kanalizacji i wody takie same ) są pro-inwestycyjne .Życzę powodzenia w 2017 roku.
Odpowiedz
9
@ Do jastrzebiec
dnia 29.12.2016, 21:02 · Zgłoś
Tylko dobry pomysl jest dla Pana, a dla innych raczej nie
Odpowiedz
33
@ witu
dnia 29.12.2016, 13:22 · Zgłoś
Pani kurator bardzo dobra decyzja.
Gimnazjum nr 1 zawsze sieje zamęt.
Zabierali dzieci gimnazjum nr 2 teraz chcą odebrać dzieci z sp 2.
Ale może w końcu dosięgnie ich ręka sprawiedliwości
Odpowiedz
-37
@ asia77
dnia 29.12.2016, 13:02 · Zgłoś
Ja mam nadzieję, że burmistrz nie ugnie się i połączy to wszystko w jeden zespół. Panie Burmistrzu na pewno to Pan czyta, proszę nie ulegać jakimś [...] naciskom niezadowolonych nauczycieli i robić to co jest dobre w tej sytuacji. Tylko jedna silna placówka zapewni dzieciom dostęp do wiedzy i środków na odpowiednim poziomie. A osoby niezadowolone zawsze są i będą. Jest dużo rodziców, którzy popierają Pana pomysł.
Odpowiedz
14
@ Do asi77
dnia 29.12.2016, 20:51 · Zgłoś
Tylko Pani popiera ten pomysł
Odpowiedz
-23
@ :-)
dnia 29.12.2016, 12:39 · Zgłoś
Poglądy polityczne można mieś różne , ale łączenie było dobrym pomysłem.
Czyżby strach przed utraceniem elektoratu???
Odpowiedz
26
@ Z4#
dnia 29.12.2016, 09:12 · Zgłoś
Chodzi głównie o bezpieczeństwo dzieci. Jak ktoś się nie zna to niech głupot nie wypisuje
Odpowiedz
-20
@ asia77
dnia 29.12.2016, 12:12 · Zgłoś
Niby o jakie bezpieczeństwo dzieci chodzi? Czyżby dzieciom groziło jakieś niebezpieczeństwo?
Odpowiedz
-5
@ ups
dnia 29.12.2016, 08:20 · Zgłoś
Od początku było wiadomo ,że nie chodzi o dzieci
tylko miejsca pracy nauczycieli.
I w obliczu zagrożenia utraty pracy pękła solidarność nauczycielska :-)
Odpowiedz
-2
@ vv
dnia 29.12.2016, 07:33 · Zgłoś
Ja tu widzę odgórny rozłam pewnej partii.
Czas się zastanowić kto kogo popiera.
Decyzja z łączeniem była jak najbardziej słuszna !
Teraz czekajmy na konsekwencje takich decyzji.
Odpowiedz
3
@ gosc
dnia 28.12.2016, 22:37 · Zgłoś
Jest niż więc w jednej szkole dzieci się zmieszczą. Od września nie będzie gimnazjów.
Odpowiedz
20
@ P&
dnia 29.12.2016, 09:09 · Zgłoś
Może by się zmieściły, ale szkoła musiałaby działać na dwie zmiany. Po drugie w gimnazjum nie ma świetlicy dla dzieci, a stołówka jest mała.
Odpowiedz
4
@ oz
dnia 28.12.2016, 21:26 · Zgłoś
i znowu absolwent szkoly podstawowej numer 5 na pierwszym planie. brawo jaslanie !
Odpowiedz
1
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:14 · Zgłoś
PORAŻKA !!! Jakim cudem taki człowiek mógł dojść tak wysoko z niczym???
Odpowiedz
11
@ vv
dnia 29.12.2016, 07:45 · Zgłoś
Widać ,że edukacja tak naprawdę nie jest nikomu do szczęścia potrzebna :D
Odpowiedz
26
@ Ja tylko pytam
dnia 28.12.2016, 19:38 · Zgłoś
Może przeniesienie biblioteki pedagogicznej do pustoszejącego zreformowanego Gimnazjum nr.1 pozwoliłoby miejskim włodarzom na uzyskanie oszczędności a nawet dochodu. Wszak biblioteka ta to filia wojewódzkiej. Budynek, w którym się znajduje biblioteka nie jest własnością miasta i ktoś haracz z tytułu najmu pobiera. No chyba, że przewidujący właściciel budynku przy placu Żwirki w roku 2002 zawarł umowę długoterminową.
Odpowiedz
17
@ lufa
dnia 28.12.2016, 19:22 · Zgłoś
Dalej nie chodźcie na wybory samorządowe, parlamentarne.
Odpowiedz
38
@ [..]
dnia 28.12.2016, 17:48 · Zgłoś
Widać, że Mikrut dyrektor gim. nr 1 dalej wije się jak wąż. Uruchamia wszystkie możliwe znajomości żony...
Odpowiedz
-24
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:12 · Zgłoś
Co ty możesz wiedzieć na ten temat. Właściwy człowiek na właściwym stanowisku. Przyglądam sie bacznie i uważam,że lepszego nie znajdziesz w tej materii.
Odpowiedz
-11
@ vv
dnia 29.12.2016, 07:43 · Zgłoś
Dwójka chyba się bała ,że pod rządami Pana Mikruta
będzie musiała wziąć się do roboty :-))
Odpowiedz
22
@ 4u
dnia 29.12.2016, 09:03 · Zgłoś
Dwójka osiąga wiele sukcesów, więc do roboty nie musi się brać.
Odpowiedz
31
@ 5r@
dnia 29.12.2016, 10:27 · Zgłoś
Dobrze, że rodzice i nauczyciele dwójki walczą o swoją szkołę, a w szczególności o bezpieczeństwo swoich dzieci, które uczęszczają do tej szkoły.
Odpowiedz
19
@ Koko
dnia 29.12.2016, 20:01 · Zgłoś
Dwójka ma pozostać dwójką! - Mikrut na EMERYTURĘ!!!
Odpowiedz
19
@ vb
dnia 28.12.2016, 17:34 · Zgłoś
Niestety kurator do budżetu się nie dołoży a problem zostaje .Mnie tylko ciekawi KTO z urzędników taką swinię burmistrzowi podłożył .Najpierw przygotowana na kolanie [...] uchwała ,brak solidnego wyjaśnienia wszystkim stronom jak logistycznie to ogarniemy a odczuto to w większości jako lekceważenie stron ,teraz pismo do kuratora jak widać znowu kiepskie ... oj mści się elegancja i kultura w postępowaniu z niektórymi ...Kto ma miękkie serce ten ma ...
Odpowiedz
11
@ vv
dnia 29.12.2016, 07:40 · Zgłoś
Niestety masz zupełną rację.
I na dodatek brak wsparcia, to chyba najbardziej boli.
Ale co cię nie zabije to cię wzmocni zobaczymy czas pokaże
Odpowiedz
32
@ .
dnia 28.12.2016, 15:33 · Zgłoś
Oświata to materia delikatna i skomplikowana, bez odrobiny wiedzy nie da się przy niej majstrować. Uwaga dotyczy oprócz [...] magistratu także nachalnej promocji "stowarzyszeń", marzących by na okrojeniu pensji nauczycieli i innych pracowników szkól i przedszkoli "kręcić lody". Rozumiem, że zawiązuje się stowarzyszenie w sprawie rozwiązania problemu konkretnej szkoły, ale co to jest stowarzyszenie biznesowe dla celów zarobkowania na szkołach?
Odpowiedz
14
@ Pitero
dnia 28.12.2016, 14:56 · Zgłoś
I wszystko na temat.
Odpowiedz
-10
@ ja
dnia 28.12.2016, 14:36 · Zgłoś
przywrócić SP 3, uaktualnić rejonizację szkół i będzie git
Odpowiedz
43
@ 3#
dnia 28.12.2016, 15:32 · Zgłoś
Wystarczy już podstawówek w Jaśle. Następnych nie trzeba otwierać.
Odpowiedz
24
@ Czółkiem Telewizyjne Baranki !
dnia 28.12.2016, 14:22 · Zgłoś
Szkolny konglomerat jest jak korporacja gdzie jednostka się nie liczy - jest niczym. Taką samą rolę będa pełnić uczniowie w tym nowo tworzonym edu-kombinacie. Nawiasem mówiąc czy słyszeliście o zwolnieniach wśród urzedników z urzędu miasta czy tylko chcą wywalić tych pod sobą na dole chroniąc własne ciepłe posadki ?
Odpowiedz
2
@ Max Szyderko
dnia 31.12.2016, 17:27 · Zgłoś
Misiewicze mają się dobrze :)
Odpowiedz
2
@ Lenin Włodzimierz
dnia 28.12.2016, 14:17 · Zgłoś
gloria victis :-(
Odpowiedz
6
@ rodzic
dnia 28.12.2016, 13:54 · Zgłoś
wprowadzić rejonizację i będzie ok
Odpowiedz
28
@ @1
dnia 28.12.2016, 15:29 · Zgłoś
Każdy może dawać dzieci do szkoły, którą wybrał, a nie tam gdzie ma na siłę dawać.
Odpowiedz
-13
@ rodzic
dnia 28.12.2016, 16:24 · Zgłoś
Skoro wybiera się miejsce zamieszkania to z góry wiadomo gdzie dziecko będzie chodzić do szkoły - szkoły na wsiach świecą pustkami a wszyscy posyłają dzieci do miasta jakby tam cuda były, a przecież im mniej dzieci w klasie tym lepiej dla dziecka bo n-l porządnie każdego dopilnuje
Odpowiedz
13
@ @rodzic2
dnia 28.12.2016, 22:22 · Zgłoś
Jeśli komuś pasuje dac dziecko do klasy sportowej, więc wybiera szkołę podstawową, która ma w swojej ofercie klasę o profilu sportowym
Odpowiedz
9
@ 2&
dnia 28.12.2016, 22:29 · Zgłoś
Nie ma w Polsce przymusu zapisywania dzieci do szkół obok, których mieszkają.
Odpowiedz
7
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:07 · Zgłoś
Totalna bzdura. W większości wsi nic wiele sie nie robi, zamiast właśnie korzystać z tego przywileju małych klas. Widać ewidentnie w szkołach średnich na jakim poziomie plasują się uczniowie pochodzący z [...] szkół!
Odpowiedz
2
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:15 · Zgłoś
I całe szczęście!
Odpowiedz
1
@ rodzic
dnia 29.12.2016, 14:32 · Zgłoś
Skoro w małych [...] szkołach podobno nic się nie robi to po co ich utrzymywać? Wybudować więcej szkół w miastach i wio wszyscy tam na [...] na szyję!!! W miastach sama wiedza pcha się do głowy, a na wsi jakoś nie chce. A może to mentalność rodziców, że jak miasto to i szkoła lepsza, a czy zastanawiacie się ilu "[...]" n-li uczy w tych szkołach???
Odpowiedz
-9
@ yoł
dnia 28.12.2016, 13:34 · Zgłoś
zamykano i likwidowano zakłady co zatrudniały po kilkaset osób to nikt nie protestował,postulował,odwoływał się...prywatyzacja!!!
teraz pare posad nauczycieli i dyrektorów zagrożonych to wielkie larum!!!
boją się o stołeczki?job wasza mać!!!
Odpowiedz
22
@ karola
dnia 28.12.2016, 15:08 · Zgłoś
A no tu sie zgodzę z toba . Ale szkoda mi tych ludzi co nie są nauczycielami czyli sprzątaczki konserwarorzy . W niektórych placówkach sa to osoby starsze juz , ktorym zapewne ciężko by bylo znaleźć prace. I oczywiście najważniejsze nie wyobrażam sobie ze taki maly przedszkolaczek będzie chodzil z takim rozwydrzonym gimnazjalista
troszkę mnie przeraza.
Odpowiedz
12
@ yoł
dnia 28.12.2016, 15:25 · Zgłoś
a dlaczego gimnazjalista jest rozwydrzony???
bo wychowawca jest wystraszony,boi się [...],boi się rodziców,dba o to tylko by materiał przerobić i nie podpaść żadnej ze stron,byle do wakacji!!!
Odpowiedz
116
@ peter
dnia 28.12.2016, 17:01 · Zgłoś
W ZSM3 w miejsce sprzataczki jest zatrudniony nauczyciel oraz pracownik biurowy.
Etat sie znalazl, da sie? da sie.

Automatycznie sprzataczki maja duzo wiecej pracy. Meksyk zaczyna sie gdy ktos idzie na L4 lub urlop.
Duzo by opowiadac.
Odpowiedz
8
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:05 · Zgłoś
mnie też przeraża ta myśl o maluchach, tzn. o nauczaniu początkowym wraz z uczniami w wieku od 13 lat wzwyż bo to juz nie tamte czasy gdy młodzież była pokorna a rodzice trzymali sztamę z nauczycielem by ich dziecko na ludzi wyrosło. A problemy wychowawcze zaczynają sie w podstawówkach tylko nic sie z tym nie robi, tylko zwala wine na gimnazjum i umywa rączki jak sie wypchnie z szóstej klasy takiego rozrabiakę i obiboka zagłaskanego przez nauczycieli "którzy go znają". A gdyby sobie taki jeden z drugim siadł w tej samej klasie to by inni nie wojowali i gimnazjum też byłoby cacy.
Odpowiedz
4
@ tratata
dnia 29.12.2016, 00:20 · Zgłoś
Nie takie parę posad. A poza tym kto tak prawde mówiąc będzie uczył tę "garstkę" dzieci co sie w Jaśle narodziła? Odpowiedź jest prosta: Ci nauczyciele, którym sie w świetle reformy udało nie być zwolnionym, ale to nie znaczy, że tym lepszym. mam dzieci w szkołach jasielskich, oserwuję i widzę co sie w których wyprawia, gdzie sie naucza, a gdzie tylko udaje, że sie naucza! Ot i basta!
Odpowiedz
-2
@ jastrzębiec
dnia 29.12.2016, 16:36 · Zgłoś
Jakby dzieci z 7 klasy były w budynku gim 1 to byłyby oddzielone. Miasto miało dobry pomysł
Odpowiedz
2
@ Myśląc
dnia 28.12.2016, 12:53 · Zgłoś
Skoro w całej Polsce są pieniądze to i teraz się znajdą.
Nie psujcie coś co funkcjonuje
Odpowiedz
26
@ jaślak
dnia 28.12.2016, 12:17 · Zgłoś
"Opinia kuratora jest wiążąca. Nie mówimy natomiast, że nie będziemy podejmować inny działań. Mamy na to dwa lata." Czyli co - odwołujemy kuratora i wprowadzamy reformę?
Odpowiedz
28
@ karola
dnia 28.12.2016, 15:05 · Zgłoś
Teraz nagle sobie przypomnieli ze maja 2 lata ,wiec po co ten pospiech byl potrzebny.
Wybory sie będą zbliżać to znów będą się do wyborców pięknie uśmiechać.
Odpowiedz
-7
@ korvin
dnia 28.12.2016, 12:16 · Zgłoś
Połączyć nie można, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby placówki przekształcić w społeczne. Trzeba tylko determinacji i odwagi, bo opór ze strony nauczycieli będzie duży. Ale wtedy to dopiero będą konkretne oszczędności, które można by przeznaczyć na miejskie inwestycje.
Odpowiedz
24
@ dyzio
dnia 28.12.2016, 14:35 · Zgłoś
Rozumiem, że w ten sposób chcesz zrównac pensje nauczyciela z zarobkami sprzataczki? No to i poziom bedziesz miał podobny.
Odpowiedz
9
@ ona
dnia 28.12.2016, 15:03 · Zgłoś
Tak na miejskie inwestycje [...] Kolejne sanie z reniferem :-\
Odpowiedz
-11
@ do dyzio
dnia 28.12.2016, 15:05 · Zgłoś
Dlaczego odrazu Pan obraza inne szkoly, ktore dzialaja jako stowarzyszenia. Poziom pozostal dalej taki sam, tylko nauczyciele sie wzieli troche do roboty, bo kto nie pracuje ten pensje ma niską. A nie zajecia na Basenie nauczyciele z ratownikami gadaja a dzieci robia co chcą.
Odpowiedz
6
@ ok
dnia 28.12.2016, 17:05 · Zgłoś
człowieku-chcesz wypluć tuta żale...a jesteś laikiem. Gdybyś wiedział ,że pensja nauczyciela nie zależy od wiedzy,umiejętności i co robi to byś głupot nie pisał takich jak: ,,bo kto nie pracuje ten pensje ma niską."
Odpowiedz
-25
@ dragoness
dnia 28.12.2016, 19:13 · Zgłoś
On nie obraża nauczycieli, ani szkół, tylko stowarzyszenia.
Odpowiedz
5
@ korvin
dnia 28.12.2016, 22:11 · Zgłoś
Fenomen szkół społecznych polega na tym, że poziom nauczania zazwyczaj jest wyższy niż w publicznych, a zarobki nauczycieli niestety o wiele niższe. Wynika to stąd że szkoły społeczne utrzymują się tylko z subwencji oświatowej przekazywanej przez państwo, a gmina nie dokłada z własnych środków do przywilejów zawartych w karcie nauczyciela, bo tej w szkołach społecznych brak. Tutaj jest ewidentna wina Państwa, która zaniża subwencję i samorządy muszą dokładać, pod warunkiem że mają z czego. Stąd podejmowane próby przekształcania szkół w niepubliczne.
Odpowiedz
19
@ do korvin
dnia 29.12.2016, 10:51 · Zgłoś
Fenomen szkół społecznych polega na pracy pod rodziców, by ich pociechy były na sześć. Nie jestem gołosłowna , popatrz na OKE i wyniki szkól stowarzyszeniowych, jakie mają staniny i wtedy będziesz w temacie.
Odpowiedz
14
@ organ
dnia 29.12.2016, 13:06 · Zgłoś
Tak, trochę czasu potrzeba, aby dostosować szkoły stowarzyszeniowe po tym co robili przez lata nauczyciele, [...] nieroby przed ich przejęciem.
Odpowiedz
-16
@ oj organ, ale który?
dnia 29.12.2016, 21:21 · Zgłoś
a kto uczy te dzieci teraz, najczesciej ci sami nauczyciele :)
Odpowiedz
-14
@ dedo
dnia 31.12.2016, 09:58 · Zgłoś
to jest "organ z ramienia wysuniety na czolo"
Odpowiedz
-5
@ Max Szyderko
dnia 28.12.2016, 12:05 · Zgłoś
przecież to tylko opinia a [...] zmiana w [...] opinie. Nikt Ryśkowi nie będzie mówił, czy PiSał, co jest dobre a co złe - ON wie najlepiej :)))
Odpowiedz
28
@ jaślak
dnia 28.12.2016, 12:15 · Zgłoś
na szczęście opinia wiążąca, kwestia czy w ciągu tygodnia się odwołają- "Burmistrz Elwira Musiałowicz-Czech podkreśla, że nie będą się odwoływać" - skoro tak podkreśla to pewnie się odwołają.
Odpowiedz
18
@ Max Szyderko
dnia 28.12.2016, 12:40 · Zgłoś
To się odwoła...kuratora.
Odpowiedz
2
@ :;-)
dnia 29.12.2016, 07:55 · Zgłoś
A to pewnie tylko ty masz takie możliwości

Oczywiście wirtualne:-)
Odpowiedz
26
@ WAŻNE
dnia 29.12.2016, 08:09 · Zgłoś
Nie można połączyć, jest sposób. Przekazujemy Stowarzyszeniu wszystkie trzy podmioty, Stowarzyszenie po przekazaniu łączy i NIE potrzebuje na to zgody Kuratora.Dogaduje się z Miastem. Dwie pieczenie przy jednym ogniu. Zadanie- proszę poczytać nową i starą Ustawę o Systemie Oświaty.
Odpowiedz
-4
@ 5r@
dnia 29.12.2016, 10:19 · Zgłoś
Przekazanie stowarzyszeniom to bardzo [...] pomysł.
Odpowiedz
20
@ Prezes Stowarzyszenia
dnia 29.12.2016, 10:28 · Zgłoś
Nie [...]. Wzrost poziomu nauczania, nadzoru pedagogicznego, zmiana dyrektorów i nauczycieli, droga wolna jak ktoś nie chce pracować za 2000 zł, pożegnanie z nauczycielami którzy nie będą pasować do koncepcji szkoły. Komentujący nauczyciel na portalach też bez pracy, podpisuje stosowne oświadczenie itd.
Odpowiedz
-19
@ Nauczyciel stowarzyszenia
dnia 29.12.2016, 20:28 · Zgłoś
Prezesie Stowarzyszenia uwierz, przekazywanie szkół stowarzyszeniom to bardzo [...] pomysł. Najbardziej ubawiło mnie stwierdzenie - wzrost poziomu nauczania, na papierze - owszem.
Odpowiedz
26
@ mara senna
dnia 30.12.2016, 11:46 · Zgłoś
Widziałeś szkołę przejętą przez stowarzyszenie chyba we śnie. Tam nie ma woźnych , sprzątaczek wszystko robią nauczyciele bo 40 godzin zobowiązuje. Drabinka tam jest taka uczeń, rodzić, dyrektor, ... nauczyciel. Żadnych dodatków tylko wysługa itd. Życzę prawdziwych snów.
Odpowiedz
8
@ Rodzic
dnia 30.12.2016, 18:14 · Zgłoś
Rewelacyjny sposób co prywatne to dobre tylko ciekawe czy nauczyciele szk nr 2 już nie będą tak zachwyceni jak im karta nauczyciela ucieknie
Odpowiedz
-17
@ dragoness
dnia 31.12.2016, 18:36 · Zgłoś
Pan/i prezes, podejrzanej figurze, używającej wielu nicków, chodzi przede wszystkim o to, aby nie wypowiadał sie JEDEN nauczyciel. Cóż, będzie musiał/a obejśc się smakiem. Poza tym nie troska o finanse nim/ą powoduje, lecz frustracja po sprzątnięciu sprzed nosa, albo spod [...] raczej, dyrektorskiego stołeczka w jednej z jasielskich podstawówek.
Odpowiedz
51
@ karola
dnia 28.12.2016, 12:03 · Zgłoś
Dosiegla ich reka sprawiedliwości
Odpowiedz
138
@ Ewa
dnia 28.12.2016, 11:50 · Zgłoś
Pani Burmistrz, w tej sytuacja pora na jedyną słuszną decyzję - DYMISJA!
Odpowiedz
0
@ Tomi
dnia 28.12.2016, 19:51 · Zgłoś
Gdzie można zapisać się do Jaslan.
Odpowiedz
46
@ Do Ewa
dnia 28.12.2016, 19:59 · Zgłoś
O kogo Ty oczekujesz honorowych decyzji? A gdzie ta pani zarobi tyle na swoje stroje i podróże?
Odpowiedz
0
@ Do Ewa
dnia 28.12.2016, 20:02 · Zgłoś
"Od kogo" miało być :)
Odpowiedz
-26
@ obiektyw
dnia 28.12.2016, 22:20 · Zgłoś
Ewa i inni czemu takie [...] i populistyczne teksty zamieszczacie. Przecież gdyby Pani Musiałowicz była niekompetentna, to Burmistrz Pabian by się jej pozbył. Skoro tego nie czyni, to widocznie Pani Wice się sprawdza. Jak widzę nikt nie krytykuje Burmistrza Pabiana tzn, że ludzie mu ufają, więc dlaczego akurat w tej sprawie miałby się kierować jakimiś bliżej nie określonymi czynnikami ? Trochę logiki.
Odpowiedz
1
@ :;-)
dnia 29.12.2016, 07:53 · Zgłoś
A gdzie można zapisać się do PIS?
Odpowiedz
-28
@ Rodzic dziecka sz podstawowej nr 2
dnia 29.12.2016, 14:46 · Zgłoś
Mam nadzieję że moje dziecko chodzące do 6 klasy w następnym roku będzie mogło się uczyć w jednej z najlepiej wyposażonych szkół w województwie czyli Gimnazjum nr 1 i mam nadzieję że przedmiotów takich jak chemia biologia fizyka będą uczyli przedmiotowcy z prawdziwego zdarzenia a nie pseudo robionymi studiami na szybko. Ciekawy jestem czy zastanawiali się nad tym rodzice którzy dali się sprytnie wkręcić między interesy dwóch rad pedagogicznych nie myśląc o swoich dzieciach. Czy ktoś zastanawia się o której będą kończyły dzieci w szkole podstawowej numer 2 jeśli wejdzie 7 i 8 klasa jeśli dla klas 1-3 już teraz jest zmianowość. O sali sportowej i wychowaniu fizycznym już nie wspomnę. I proszę w artykułach nie pisać że wszyscy rodzice są przeciwko utworzeniu zespołu szkół.
Odpowiedz
10
@ do Rodzic dziecka sz podstawowej nr 2
dnia 29.12.2016, 22:03 · Zgłoś
Piszesz jak nauczyciel z G1.
Odpowiedz
-1
@ Rodzic
dnia 30.12.2016, 18:11 · Zgłoś
Tutaj chodzi tylko o rację i zdrowy rozsądek a nie oto kim jestem ciekawa jak będziesz mędrkował jak dziecko w i kl szkoły podstawowej skończy naukę o godz 16 lub póżniej i nie zdąży na zajęcia pozalekcyjne albo okaże się że polonistka po podyplomówce będzie uczyła twoje dziecko chemii.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.