Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Łącznica kolejowa na trasie Krosno-Rzeszów – weź udział w konsultacjach

102

Do 29 kwietnia trwają wstępne konsultacje społeczne dotyczące projektu budowy łącznicy kolejowej na trasie Krosno-Rzeszów, między liniami nr 106 i 108. 

Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów między Rzeszowem a Krosnem, Sanokiem i Zagórzem. Łącznica wyeliminuje konieczność jazdy do Jasła i zmiany kierunku. Konsultacje projektu prowadzi Centrum Zrównoważonego Transportu.

Ze względu na ważność tematu dotyczącego ziemi jasielskiej prosimy o szeroki udział w konsultacjach.

Spotkanie konsultacyjne dotyczące projektu odbędzie się 25 kwietnia br. o godz. 17.00 w auli Państwowej Szkoły Zawodowej w Krośnie, ul. Kazimierza Wielkiego 4. Uwagi w konsultacjach społecznych można składać do 29 kwietnia za pomocą formularza na stronie www.krosno-rzeszow.pl lub listownie na adres: Centrum Zrównoważonego Transportu, ul. Żurawia 43/303, 00-680 Warszawa.

Więcej informacji, w tym materiały graficzne, dotyczące tego projektu  znajdują się na stronie www.krosno-rzeszow.pl

UMJ

Reklama

Komentarze: 100

Dodaj komentarz Widok:
2
@ ekonom
dnia 22.05.2016, 22:43 · Zgłoś
ludzie to tylko dodatkowa linia!Nikt kolei do Jasla nie likwiduje.Kto chce do Jasla to dojedze a do Krosna to bedzie mial szybsza droge np.studenci i transport
Odpowiedz
3
@ pps
dnia 26.04.2016, 00:52 · Zgłoś
Właśnie, jak ktoś słusznie podkreślił: "Łącznica wyeliminuje konieczność jazdy do Jasła", "konieczność", a nie "potrzebę". Jeżeli ktoś ma potrzebę jazdy do Jasła, to tam pojedzie, a jeżeli ma do Jasła jechać z konieczności to Jasło nic nie będzie z tego miało.
Po co więc blokować możliwość bodowy łącznicy Krosno-Rzeszów. Przecież, argument, że w ten sposób ucierpi Jasło to absurd.
Odpowiedz
4
@ TomekM
dnia 25.04.2016, 23:37 · Zgłoś
Drodzy Krajanie Jaślanie
Pozwólmy sąsiadom na lącznice taką jaka będzie im odpowiadać.
Linia kolejowa na tej trasie zamarła, bo podróż z Krosna, Sanoka, Zagórza,
stała się niekonkurencyjna i czasowo i cenowo.
Mam kolegów w Sanoku którzy sprawę chętnie rozwiązali by bardziej radykalnie,
ale w ostateczności tylko wariant 3 najbardziej ich usatysfakcjonuje.
Nie przyciagniemy klientów do kolei jeśli będziemy postępować wbrew logice
I zdrowemu rozsadkowi. Chcą niech mają, my na tym, patrząc realnie na sytuacje, nic nie tracimy i nie jest to nawet
za nasze pieniądze tylko unijne.
Sorry za głos rozsądku wbrew naszej jasielskiej "tradycyjnej zawiści", ale uważam że właśnie zawiść
sprawiła i sprawia to, że jest w Polsce jak jest i mamy to, co mamy.
Ja chcę, żeby wreszcie było normalnie.
Odpowiedz
3
@ pps
dnia 26.04.2016, 00:45 · Zgłoś
To prawda, popieram, przecież uruchomienie nowej łącznicy kolejowej nie odetnie Jasła od cywilizacji i nie spowoduje zamarcia tu ruchu kolejowego. Widziałem kiedyś w sobotni poranek w Rzeszowie pod centrum handlowym Europa busy, które przyjechały z Krosna, wypchane do granic możliwości młodymi ludźmi - głównie studentami studiującymi zaocznie. Czy tyle osób w jednym busie to w ogóle bezpieczne, może warto pozwolić im stworzyć alternatywną linię transportu?
Odpowiedz
0
@ Krosno!
dnia 25.04.2016, 21:44 · Zgłoś
komentarz nie na temat
Odpowiedz
0
@ Emeryt
dnia 25.04.2016, 20:14 · Zgłoś
W Brzozowie jeszcze za Austrii wybudowano dworzec kolejowy
który stoi do dziś.
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 25.04.2016, 18:34 · Zgłoś
Bo to z Sanoka do Rzeszowa bez pośrednio powinno być
Odpowiedz
6
@ insi
dnia 25.04.2016, 00:14 · Zgłoś
Drodzy mieszkańcy Jasła.
Jako były już mieszkaniec Krosna(tam się urodziłem i mieszkałem blisko 30 lat) nie rozumiem tych waszych żali i narzekań. Przecież krośnianie nie chcą w ogóle marginalizować kogokolwiek, a szczególnie naszego najbliższego sąsiada - Jasła. Czy tak trudno wam zrozumieć, że ta łącznica skróci podróż z Krosna do Rzeszowa do ok 1 godz i stanie się także czynnikiem wzbudzającym ruch turystyczny w Bieszczady? Spójrzcie na mapę naszego regionu, zobaczcie gdzie leży Krosno, Jasło, a gdzie Rzeszów i zrozumiecie, że budowa tej łącznicy jest konieczna chociażby ze względu na to, że obecna powstała w realiach 19-to wiecznych, a przecież mamy wiek 21 i to zupełnie nie pasuje do potoków podróżnych pomiędzy naszymi miastami. Dlaczego upieracie się, aby krośnianie podróżowali do Rzeszowa trasą dłuższą o 20 km i czasem podróży dłuższym o 30 minut, ale za to przez Jasło!?
Dlaczego mam się tłuc do Rzeszowa ciasnym, przepełnionym ludźmi busem który jest dla mnie niewygodny i przez Czarnorzeki, Węglówkę, Krasną i przekracza wszelkie możliwe przepisy drogowe?
Odpowiedz
-4
@ xxx
dnia 25.04.2016, 08:49 · Zgłoś
+
Do insi
Skrócenie trasy tylko o 20 min za tyle pieniędzy ???
Wygląda mi to na marnotrawstwo publicznych pieniędzy!!!
Amen+
Odpowiedz
5
@ qwerek
dnia 25.04.2016, 09:57 · Zgłoś
Idąc tym idiotycznym sposobem myślenia to Podkarpackie Centrum Sportów walki to zmarnowane pieniądze, przecież dzieci z Ustrzyk i Niska korzystać z niego nie będą, a nazywa się przecież" Podkarpackie". Wygląda mi to na marnotrawstwo publicznych pieniędzy.
Odpowiedz
9
@ insi
dnia 25.04.2016, 10:28 · Zgłoś
@xxx
Pytam - czyje pieniądze są ,,marnotrawione"?
Twoje?
Miasta Jasła?
Ani ty osobiście ani miasto Jasło nie ponosicie żadnych kosztów to w czym rzecz? Od kiedy to skrócenie czasu jazdy i odebranie busom pasażerów wożonych z Krosna do Rzeszowa jak [...] jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy? Przejedź się ,,Marcelem" przez Czarnorzeki, Węglówkę i Krasną do Rzeszowa, to zobaczysz o czym mówię - przekraczanie prędkości, ciasno, brak miejsca na rozprostowanie nóg. Busy trasę do Rzeszowa pokonują w ok 60 minut, dlatego skuteczna konkurencja w postaci pociągu musi osiągać podobny czas i po to właśnie powstaje ta łącznica. Obecnie podróż koleją z Krosna do Rzeszowa przez Jasło wynosi ponad 2 godziny więc nic dziwnego, że nikt nie będzie wybierał pociągu. Zupełnie wyeliminowano autobusy, a te przez Strzyżów nie są żadną konkurencją bo jadą z Rzeszowa do Krosna ok 2 godzin.
Ponadto w kosztach partycypują PLK, a to przecież firma, a nie samorząd i wiele tras jest remontowanych i powstają nowe w całej Polsce. Przecież nikt wraz z powstaniem łącznika nie zwija linii kolejowej do Jasła, ona będzie nadal istniała i ktokolwiek będzie chciał to nadal będzie tą linią do Jasła jeździł.
Takie komentarze przypominają zachowanie psa ogrodnika sam nie zje i drugiemu nie da.
Odpowiedz
8
@ krośnianin
dnia 24.04.2016, 23:31 · Zgłoś
Jak chcecie wysypisko i spalarnie to sobie wybudujcie najlepiej w centrum miasta a nam wtedy jak najbardziej będzie potrzeba bocznica aby omijać [...] z tych przybytków których nam zazdrościcie. Życze wam powodzenia. A tak w ramach wizyty to przyjedźcie sobie na Zawodzie w Krośnie to zobaczycie czego nam zazdrościcie. My wam chętnie smieci oddamy. Powodzenia.
Odpowiedz
6
@ kazek60
dnia 24.04.2016, 23:09 · Zgłoś
I co wam do tego. Ciekawi byscie byli gdyby trzeba było jechać 56 km w 2 godz 30 minut. Odwalcie się od Krosna. Znajdźcie sobie burmistrza takiego jak my mamy Prezydenta to może i dla was coś zrobi a tak potrficie się spierać i kłucić i robicie to samo co [...] z PIS. Chcecie tylko skłucić wszystkich. Czy my od was coś chcemy. Chcemy abyśmy mogli w rozsądnym czasie dojechać do Rzeszowa i tyle. Ciekawe gdyby bylo brak lini z Jasła do rzybówki a była z Krosna do Przybówki to tez byscie się cieszyli jadąc do Krosna i z powrotem do Rzeszowa. Jesteście jak psy ogrodnika.
Odpowiedz
0
@ jojo
dnia 23.04.2016, 05:05 · Zgłoś
Uchwała zapadła w grudniu 2015, a tzw. badanie opinii społecznej ma akurat taki wpływ na realizacje tej inwestycji jak tzw. wybory do wszelkich instancji: niech [...] się wygada, niech myśli, że decyduje, a my robimy co dla nas dobre! Każda opcja przy władzy z tego samego kotła pochodzi, nie wiecie? W Jasełku wystarczy łódka pływać na przystanku Kwiatowa i patrzeć jak Kołaczyce nas przerosną w rozwoju.
Odpowiedz
-1
@ Janusz
dnia 22.04.2016, 22:42 · Zgłoś
Chciałem tylko dodać,że ominięcie Jasła będzie się wiązało z tym,że pociągi takie będą jeździć nie tylko do Rzeszowa,ale dalej gdzieś w Polskę.A żeby Jaślanin chciał gdzieś pojechać,to będzie musiał jechać do Krosna,a jak już tam będzie to wstąpi do tego czy innego sklepu na zakupy i zostaną pieniądze w Krośnie.I znowu nabijanie koniunktury tamtemu miastu.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 21.04.2016, 21:45 · Zgłoś
Ta sprawa właściwie nie dotyczy Jasła. Nie sądzę, aby nawet jeszcze kilkanaście lat temu, jak regularnie kursowały pociągi w relacji Jasło - Zagórz, ktokolwiek podróżował pociągiem z Krosna do Rzeszowa z przesiadką w Jaśle, może tak bywało za PRL-u. Stąd też, nie ma żadnego znaczenia, czy podróżni, którzy i tak nie jechaliby przez Jasło - pojadą łącznicą z Krosna do Rzeszowa.

Co do samego projektu uważam, że z topograficznego i logistycznego punktu widzenia jest on sensowny i dziwne, że nikt nie wpadł na to dziesiątki lat wcześniej, kiedy były większe możliwości inwestycyjne i większa liczba ludzi korzystała z komunikacji kolejowej. Za optymalny uważam wariant koloru zielonego - stosunkowo krótki odcinek nowego toru, bez konieczności budowy mostu na Jasiołce.

Trzeba jednak odpowiedzieć sobie na pytanie o sens gospodarczy tej inwestycji w sytuacji, kiedy zamyka się linie kolejowe o podobnym lub większym natężeniu ruchu pasażerskiego. Zresztą, co tu dużo mówić - przyszłość kolei stoi pod znakiem zapytania w samym Krośnie, chyba, że są jakieś plany dotyczące ruchu towarowego, związane z budową łącznicy. Ponadto, aby łącznica miała sens gospodarczy, musiałaby być zelektryfikowana, łącznie z odcinkiem Jasło - Krosno, a o tym nic się nie mówi.

Bo chyba nie chodzi o to, aby polepszyć samopoczucie niedowartościowanym władzom lokalnym byłego miasta wojewódzkiego. Żeby nie było tak, jak z tym (skądinąd sensownym) przejściem podziemnym między dworcem PKS i PKP w Jaśle - kiedy go ukończono, ruch kolejowy w węźle Jasło zaczął zamierać i obecnie, praktycznie nikt z tego przejścia nie korzysta.
Odpowiedz
-3
@ ja
dnia 22.04.2016, 08:57 · Zgłoś
Tak, w krótkim horyzoncie czasowym, ta sprawa nie dotyczy Jasła, ale ... w dalszej perspektywie, to odebranie kolejnego atutu Jasła, jakim jest bezpośrednie połączenie kolejowe. Ale tu też właśnie chodzi o sens ekonomiczny inwestycji !!! tak jak Pan/i pisze dlaczego buduje się nową linię, gdy inne są nie wyremontowane ? gdzie sens wydawania pieniędzy publicznych ?
Odpowiedz
5
@ AAA
dnia 21.04.2016, 20:41 · Zgłoś
W ramach ćwiczeń Narodowych Sił Rezerwy proponuję wysadzić mosty kolejowe w Brzezówce, dwa w Jaśle na Jasiołne tyle co wyremontowane i w Topolinach i już żadna lokomotywa ani parowóz nie zakłóci błogiego spokoju władzom miasta i powiatu.
Pozdrawiam
Odpowiedz
-4
@ szpila
dnia 21.04.2016, 14:24 · Zgłoś
Nic o Jaśle bez Jasła.
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 21.04.2016, 14:09 · Zgłoś
Należy zauważyć jedno kto: [przedstawiciele jakich grup zawodowych, czy społecznych zasiadali, czy zasiadają w "lożach włodarzy miasta"] - czy i jak zmienił się status tych grup: na gorsze, czy na lepsze. W związku z tym należy sobie zadać pytanie : czy i komu oni służą - a do czego są zobowiązani i co deklarowali ...???
Odpowiedz
1
@ do wróci po
dnia 21.04.2016, 14:00 · Zgłoś
ty sobie żartujesz sam widzisz że zapadła decyzja już w 2015r którą to planowano dużo wcześniej nawet kilka lat a to czy wróci po ty chyba kpisz czy o drogę pytasz
Odpowiedz
6
@ !!!!
dnia 21.04.2016, 12:43 · Zgłoś
Dzięki Cesarzowi Austro- Węgierskiemu jest istniejąca linia kolejowa , za PRL-u część zelektryfikowano a teraz ulega degradacji i likwidacji w jakim kierunku zmierzamy no comment
Odpowiedz
-1
@ res
dnia 21.04.2016, 12:34 · Zgłoś
Dobry pomysł .Może ozywi tą martwa wyremontowana za setki milionów linię. Jaslo powinno lobbować za modernizacja linii w kierunku na Biecz bo razem to tworzy sensowna całośc i ma szanse rozwoju.
Odpowiedz
6
@ logic
dnia 21.04.2016, 11:45 · Zgłoś
O co wam ludzie chodzi z tym połączeniem na siłę przez Jasło, przecież jak ten pociąg jedzie w te Bieszczady przez Jasło to zatrzymuje się tu tylko na chwilę tak samo jak na innych stacjach i jedzie dalej, przecież nikt sobie w tym czasie nie robi wycieczek po Jaśle. A tak poza tym to kto z was w Bieszczady, albo do Krosna czy Sanoka jeździ pociągiem. Nieciekawy jest jak duży jest ruch. Zachowuje cię się jakzakąpleksione małomiasteczkowa prowincjonalna gawiedź. Bo chcą jeździć na skróty to niech sobie budują i jadą, dla nas ważna powinna być droga jasło-pilzno czy do Rzeszowa, z kolei to mogli by poremontować linie na zachód, żebyś mógł pojechać w góry czy do Krakowa prosto a nie przez Rzeszów.
Odpowiedz
-4
@ ja
dnia 21.04.2016, 15:00 · Zgłoś
ale na "poremontowanie" linii na zachód - jak piszesz nie ma kasy, bo pójdzie na łącznice. Tu nie chodzi o zakompleksione gadanie, tylko o ładowanie kasy w nową linię, a inne już wybudowane niszczeją, bo nie ma na remont kasy. Gdzie sens !!! Krosno zawsze umiało się ustawić kosztem innych. Pokażmy PLK że naszym zdaniem wyrzucają kasę w błoto - marnują grosz publiczny.
Odpowiedz
1
@ Prawda Jasło
dnia 25.04.2016, 17:25 · Zgłoś
Rzeszów się umie ustawić i to Rzeszów zabiera wszystkim miastom!!! Krosno tylko walczy o swoje. A może to jest tak że to pomysł Rzeszowa żeby porostu dojechać szybciej w Bieszczady?? A Jasło nie jest im po drodze. No i ten zaoszczędzony czas prawie 1 godz. to bardzo dużo !!!
Odpowiedz
7
@ Nikki
dnia 21.04.2016, 11:06 · Zgłoś
Kolejny etap marginalizacji Jasła. Faktycznie, kwestia budowy łącznika kolejowego (pozwalającego na omijanie Jasła pociągom na trasie Rzeszów - Bieszczady i dalej - Ukraina, Słowacja) jest zawarta w dokumencie Program Strategiczny Rozwoju Transportu Województwa Podkarpackiego do roku 2023, przyjętym przez Zarząd Województwa Podkarpackiego Uchwałą Nr 129/2815/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. Mowa w nim, w Celu szczegółowym 3 Rozwój systemów transportowych wzmacniających integrację wewnętrzną obszarów funkcjonalnych regionalnych biegunów wzrostu, o inwestycji poprawiającej warunki Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno, o następującej inwestycji:
"Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy liniami 108 i 106, tworzącej bezpośrednie
połączenie Krosna (Bieszczadów i całego południowego Podkarpacia) z Rzeszowem".
Dla Jasła, które, jak napisał wyżej Janusz, nie ma zjazdu z A 4, zostało odsunięte od przebiegu S14 i dodatkowo - w Strategii Województwa nie zostało uwzględnione jako Miejski Obszar Funkcjonalny ani jako biegun wzrostu, oznacza to kolejny krok w stronę. degradacji jako ośrodka gospodarczego. Gdzie w tym wszystkim nasi politycy? Nasze władze powiatowe i miejskie? Co robią, żeby temu przeciwdziałać?
Odpowiedz
0
@ .
dnia 21.04.2016, 08:19 · Zgłoś
Panie Pośle, Pani Senator, Pani Marszałek, Panie Wojewodo, działajcie w obronie Jasła, bo w przeciwnym wypadku nasze głosy macie stracone, a do wyborów szybko zleci!
Odpowiedz
3
@ Ciemny
dnia 21.04.2016, 22:59 · Zgłoś
[...] to kupi - nie kiwną nawet palcem w obronie interesów Jasła a jaślanie i tak wybiorą tych samych na te same stołki - po nazwisku, z przyzwyczajenia - te same [...] -ten sam efekt- czyli żaden. Lepiej iść na spacer niż po raz kolejny dać się [...] - jako wyborca.
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 21.04.2016, 07:48 · Zgłoś
Ciekawe co na to mieszkańcy Ustrobnej i Bajdów, gdzie trzeba będzie wyburzyć ponad 20 budynków, a linia kolejowa przebiegać będzie przez środek wsi.
Odpowiedz
5
@ Cyrk Kolejowy
dnia 21.04.2016, 15:51 · Zgłoś
A gdzie przeczytałeś o takiej ilości wyburzanych budynków. Z załączonej mapy to nie wynika, jak również przebieg "przez środek wsi".
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 22.04.2016, 08:16 · Zgłoś
do wyburzenia co najmniej budynki z działek 875/3, 359/9, 359/8, 359/7, 359/6, 359/5, 359/10 a reszta może nie będzie potrzeba wyburzenia, jak ludzie będą chcieli żeby im pociągi jeździły pod oknami, ale wkrótce zaczną domy pękać i zaczną się odszkodowania.
Ja jak przez środek wsi, zobacz dokładnie mapy, jeżeli trzeba nakieruję: tylko kilka działek linia przebiegać ma pomiędzy działkami 600/2, 601/1, 601/2, 601/3, 601/4 a 566/12, 566/13,566/14 a odległość między budynkami na tych działka - to ok 80 m, czyli mniej więcej od domu linia kolejowa będzie w odległości max 40 m, miła perspektywa - jest takie narzędzie jak geoportal - warto zobaczyć
Odpowiedz
-2
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 19:30 · Zgłoś
Tylko 3 domy koło Wisłoka w Bajdach ,bo tam Wisłok zbyt blisko drogi krajowej do Frysztaka i linia by nie przeszla
Odpowiedz
1
@ saturn
dnia 27.04.2016, 23:34 · Zgłoś
Mój dom ma być wyburzony właśnie jak przejdzie wariant nr 3 , sąsiadów też mają domy wuburzyć !Wszyscy jesteśmy w szoku! To jest masakra !!! A wariant nr 2 jest bez żadnych wyburzeń ! I jest tańszy.Modlimy się aby przeszedł wariant nr 2 albo żeby ten pomysł budowy tej łącznicy kolejowej nigdy nie wszedł do realizacji.
Odpowiedz
16
@ Janusz
dnia 20.04.2016, 21:48 · Zgłoś
Nie wiem po co te konsultacje.Przecież Pani Maria (była Burmistrz Jasła) już zawiozła pieniądze na ten łącznik do Pana Prezydenta Krosna.I tak dokończy się marginalizacja Jasła.Brak zjazdu z autostrady w kierunku Jasła,budowa nowej drogi ekspresowej S-19 przez Miejsce Piastowe,ominiecie Jasła przez tworzony łącznik kolejowy.Jaki inwestor będzie chciał robić cokolwiek w mieście odciętym od świata.Przecież mamy władze prawicowe w Jaśle,Rzeszowie, senatorkę,posłów prawicowych.I co z tego, jak oni nic nie potrafią dla nas-mieszkańców załatwić.Jasło umiera i trzeba się z tym pogodzić-niestety.Odkąd pamiętam,to w Jaśle władze są tylko prawicowe.Czy potrafili ściągnąć chociaż jednego inwestora,aby powstały nowe miejsca pracy?Wręcz przeciwnie.Gamrat,Rafineria,Pektowin,Płyty Wiórowe,co się z nimi stało?Oceńcie sami.A teraz jeszcze ten łącznik.Jaki młody człowiek będzie chciał mieszkać na takim za przeproszeniem [...].Kto tutaj przyjedzie aby zamieszkać.Zostaną tylko starsi.Szkoda,że ja już jestem w takim wieku,że nie bardzo już mogę gdziekolwiek się ruszyć.A państwo,którzy jesteście włodarzami miasta zastanówcie się nad konsekwencjami takiej izolacji miasta.
Odpowiedz
-1
@ annakijak;-)
dnia 21.04.2016, 08:40 · Zgłoś
To ciekawe, jaką ma pan słabą pamięć, chyba że chodzi o mechanizm wyparcia. Dość by wspomnieć poprzedniego burmistrza (ile to latek w sumie rządził?), czy poprzedni zarząd powiatu.
Odpowiedz
0
@ Janusz
dnia 22.04.2016, 22:29 · Zgłoś
A czy oni byli z innej opcji politycznej?Przecież to nie lewica.Nie to,ze ja jestem za lewicą.Ale i Prezydent Krosna i Rzeszowa wystawieni byli przez lewicę i jak te miasta się rozwijają?
Odpowiedz
1
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 19:26 · Zgłoś
No właśnie tragedia ,już jeździmy samochodami do Tarnowa,Krakowa z Krosna przez Frysztak i Brzostek,Ropczyce Dębica Wschód na A4omijając kompletnie Jasło,mamy tam do autostrady 55 km i zbędny nam postulowany zjazd na Pilzno, bo jedziemy śmiało na Debice ,może wybuduje się łącznie kol z Frysztaka do Dębicy to będzie cios dla Jasla
Odpowiedz
1
@ Obserwator
dnia 20.04.2016, 21:03 · Zgłoś
Do tych którzy chcą przywrócić władzę PO ,oni mieli swoje pięć minut i co zrobili dalej
galicję po [...] kopią czym Jaślanie różnią się od Warszawiaka tam za 2 tysiące nikt nie wstaje.A jak się [...] koryto zabiera to [...] tak się właśnie zachowuje PO śmiechu warte złodzieje i [...] gdyby mogli to sprzedali by nas za garść srebrników.
Niech PIS rządzi przynajmniej coś się dzieje i społeczeństwo skorzysta.
Odpowiedz
2
@ JSS
dnia 20.04.2016, 21:46 · Zgłoś
Kto by nie rządził to i tak zawsze będzie tak samo. Trzeba zmienić cały system
Odpowiedz
7
@ pacient
dnia 20.04.2016, 20:30 · Zgłoś
Jaslo to jurz Polska C a w Krosnie widac gospodarzy bo w wsi Jaslo liczy sie tylko sfuj i rodzina puzniej [...] karze glosowac znowu na pis a [...] to wykona
Odpowiedz
4
@ jaslanin
dnia 20.04.2016, 20:20 · Zgłoś
Ale zaskoczenie. Po co te konsultacje społeczne jak już ostateczna decyzja Urzędu Marszałkowskiego zapadła w 2015r. o budowie łącznika z pominięciem Jasła. Urząd Marszałkowski przydzielił na tę inwestycję prawdopodobnie 87 milionów zł.
Jasło więc będzie odcięte całkowicie od kursowania pociągów jadących z Rzeszowa do Zagórza.
Jasło jak widać przychyla się do tego procesu zmian.
Za to ważne, że Burmistrz zakupił rozwalający się dworzec KPK w Jaśle więc za te pieniądze być może przed wyborami na krótko zostanie uruchomiony pociąg na trasie Jasło - Stróże.
Odpowiedz
-3
@ annakijak;-)
dnia 21.04.2016, 08:41 · Zgłoś
Tu chodzi o przebieg trasy do konsultacji, nie samą trasę.
Odpowiedz
11
@ qq
dnia 20.04.2016, 18:22 · Zgłoś
Wszystkie pociągi jadące w Bieszczady w okresie wakacyjnym powinny obowiązkowo zatrzymywać się w Jaśle, postój minimum 2 godziny żeby turyści z nudów poszli szukać u nas atrakcji. A nie omijać szerokim łukiem ;]
Odpowiedz
-1
@ mop
dnia 20.04.2016, 16:45 · Zgłoś
Między Jasłem Towarowym a Sobniowem jest łącznica przy obecnym ruchu pociągów by nie wystarczyła?
Odpowiedz
9
@ Cyrk Kolejowy
dnia 20.04.2016, 17:21 · Zgłoś
Do Rzeszowa można przez Stróże i Tarnów.
Odpowiedz
0
@ ksiądz Mateusz
dnia 20.04.2016, 16:45 · Zgłoś
Ja tam wolę do Rzeszowa Nowexem jechać, wygodne siedzenia, szybko sprawnie a nie tłuc się koleją, siedzenia twarde, że kręgosłup boli
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 20.04.2016, 15:31 · Zgłoś
Ciekawe ile osób komentujących i narzekających zechce wypełnić ankietę i zrobić coś dla Jasła
Odpowiedz
10
@ PAWEŁ
dnia 20.04.2016, 14:44 · Zgłoś
Oczywiście,że to głupota,by z krosna do Rzeszowa jechać przez Jaslo,tylko dlatego ,że ono jeszcze jest...To tak jakby do Rzeszowa z jasła jechał ktoś przez Gorlice...Zatem logiczne myślenie ,ma tu zasadnicze znacznie. Poza tym po co kto w Krosna czy Rzeszowa ma jeździć do Jasła,skoro tu nic nie ma...Dosłownie i w przenośni.
Odpowiedz
8
@ bsuwp
dnia 20.04.2016, 15:07 · Zgłoś
A teraz to niby do Krosna( tak samo jak i do Jasła ) to tłumy koleją jeżdzą??? Pomysł chory, bo czasy się zmieniły i dziś koleja mało kto podróżuje. Dlaczego? Bo przez lata kiedy tej formy transportu nie było ludzie znaleźli sobie inne.
Moze jeszcze powiesz że jazda z Rzeszowa do Sanoka przez Krosno to tez głupota i nalezy zrobić linię bezpośrednią omijajacą Krosno?
Odpowiedz
1
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 19:56 · Zgłoś
Pozytywnie myślący jaslanin ,kursy do Krosna mogą ożywić także te do Jasła większa częstotliwość na tej trasie zmieńi stosunek ludzi do tej lini ,zaczną wykupowac miesięczne bilety
Odpowiedz
9
@ anonim
dnia 20.04.2016, 14:43 · Zgłoś
Proponuję wariant IV przez Brzozów, Dynów, Przeworsk. W Brzozowie już istnieje dworzec kolejowy wybudowany przez CK Koleje. Nawet był mianowany naczelnik stacji. I Wojna i abdykacja Najjaśniejszego pana spowodowały, że torów nie poprowadzono. Może wróćcie do tego pomysłu?
Odpowiedz
5
@ PAWEŁ
dnia 20.04.2016, 14:44 · Zgłoś
jestem na tak
Odpowiedz
3
@ bsuwp
dnia 20.04.2016, 15:03 · Zgłoś
Dobry pomysł , a kawałek koło Dynowa przeprowadzic wąskotorówką:)
Odpowiedz
5
@ !!!!
dnia 20.04.2016, 12:39 · Zgłoś
O ho ho to teraz do Jasla wogóle pociągi nie będa kursować bo po co
Odpowiedz
-1
@ bsuwp
dnia 20.04.2016, 13:45 · Zgłoś
Tiaaaa bo tory miedzy Rzeszowem a Krosnem to w dwa dni położą.
Odpowiedz
8
@ sss3
dnia 20.04.2016, 12:15 · Zgłoś
Jeśli będzie tak jak teraz, czyli 2 pociągi dziennie na linii to budowanie łącznicy nie ma oczywiście sensu. I w ogóle cała kolej nie ma sensu. Ale gdyby na poważnie coś zaczęło jeździć to dzięki łącznicy byłoby sensowne połączenie nie tylko (Gorlice) Jasło - Rzeszów ale i Krosno - Rzeszów.
Odpowiedz
0
@ TK666
dnia 20.04.2016, 12:34 · Zgłoś
Jest juz Jasło jako łącznik linii Zagórz-Rzeszów i Zagorzany- Rzeszow po co tworzyć kolejny?
Odpowiedz
9
@ sss3
dnia 20.04.2016, 16:06 · Zgłoś
Może po to, żeby nie tylko "dało się dojechać" ale żeby i "dało się dojechać w rozsądnym czasie"?
Odpowiedz
0
@ P.
dnia 20.04.2016, 16:18 · Zgłoś
Aby dało się dojechać o rozsądnym czasie wystarczy zmodernizować i zelektryfikować całą linię Jasło - Zagórz.
Odpowiedz
0
@ b52
dnia 20.04.2016, 16:30 · Zgłoś
A to nie jest realne ze względu na ukształtowanie terenu.
Elektryfikacja za to jest realna, ale zarazem raczej nierealna z powodu $$$.
Odpowiedz
3
@ pps
dnia 26.04.2016, 00:39 · Zgłoś
Tej części województwa, w której leży i Jasło i Krosno i Sanok potrzebna jest od dawna poważna inwestycja kolejowa, tzn. budowa kolei zelktryfikowanej realizującej także transport towarowy. Budowa łącznika może być zaczątkiem w dobrym kierunku.
Odpowiedz
20
@ _tdi
dnia 20.04.2016, 11:14 · Zgłoś
Może gospodarze naszego miasta zaczęliby walczyć o nasze miasto tak by nie omijać go.
Odpowiedz
7
@ Max Szyderko
dnia 20.04.2016, 11:19 · Zgłoś
jacy gospodarze ? hehehe...ciesz sie, że masz odremontowany JDK !
Odpowiedz
12
@ bsuwp
dnia 20.04.2016, 11:22 · Zgłoś
Walczyć? Z czym? Przecież ta łącznica jest nierealna. Czy ktos na serio mysli ze PKP stać na otwieranie nowych linni kiedy te obecne świecą pustkami?
Odpowiedz
8
@ Sanok
dnia 20.04.2016, 11:28 · Zgłoś
Kronso do dzis nie ma zelektryfikowanej linni a chcą budować nową? To jakieś jaja. Niech zapomną że podatnicy bedą sie zrzucać na kolejne kilometry torów po których nic nie pojedzie.
Odpowiedz
2
@ klosiu
dnia 20.04.2016, 11:39 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ dyzio
dnia 20.04.2016, 11:41 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Hahahaha
dnia 20.04.2016, 12:10 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ gg
dnia 20.04.2016, 12:11 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 20.04.2016, 14:07 · Zgłoś
Juz widze jak zrobia ten łącznik, jeszcze z tunelem. Z motyką na słońce. Niezłe kity wcskaja w Krośnie czyzby jakies wybory sie zbliżały?
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 20.04.2016, 18:51 · Zgłoś
Co znaczy komentarz nie na temat
Komuś nie podobała się wypowiedź?
Odpowiedz
3
@ Benio
dnia 20.04.2016, 21:40 · Zgłoś
komentarz nie na temat?? A gdzie wolność słowa?
Odpowiedz
5
@ Prawda Jasło
dnia 25.04.2016, 17:12 · Zgłoś
Sanok też nie ma zelektryfikowanej linni. Starania Krosna także będą z korzyścią dla Sanoka oraz turystów jadących w Bieszczady. Wiec [...]. ;)
Niestety Jasło nie jest po drodze.
Odpowiedz
3
@ logicznie rzecz biorac
dnia 25.04.2016, 20:17 · Zgłoś
Miasto ma [...]WNO do gadania wygrywa tu czysta ekonomia i rozsądek. Jeżeli Intercity chce puścić połączenia na Bieszczady ale warunkiem jest łącznica na Krosno bo czas dojazdu krótszy ok 45 min dla Rzeszowa też czyli atrakcyjniejsze połączenie także dla Krosna i Sanoka. To nie miejmy do nikogo pretensji.
Odpowiedz
2
@ Krośnianin
dnia 26.04.2016, 00:34 · Zgłoś
A po co ja Jasło mam omijać. Ja Jasła nie chcę wcale omijać, do Jasła nie jeżdżę bo nie mam po co tam wstępować, zwłaszcza w drodze do Rzeszowa, w którym pracuję.
Odpowiedz
7
@ Max Szyderko
dnia 20.04.2016, 11:11 · Zgłoś
Poseł Rzońca jako wielki dobrodziej ziemi jasielskiej i okolic a także przyjaciel i znawca kolei niech się wypowie...Amen.
Odpowiedz
-13
@ wróci PO
dnia 20.04.2016, 13:22 · Zgłoś
i wszystko połączy na nowo. my nie chcemy pisowkich kolei. wolimy poczekać rok-dwa aż wróci PO i wtedy pendolino zawita do Krosna i Jasła i Gorlic i nawet do Żółkowa.
Odpowiedz
11
@ bsuwp
dnia 20.04.2016, 13:44 · Zgłoś
A w Moderówce otworzą port lotniczy jak w Radomiu i Modlinie:)
Odpowiedz
10
@ Bhp
dnia 20.04.2016, 13:44 · Zgłoś
Czyli Jasło skazane a agonia.Aż trudno zrozmiec ze z Jasła jest senator poseł v-ce Marszałek samorządu v-ce wojewoda
I zadny z wym.palcem nie kiwnie ażeby go jeszcze ratować.
Odpowiedz
-6
@ USA
dnia 20.04.2016, 14:18 · Zgłoś
W Moderówce port lotniczy jest bardzo bardzo potrzebny żeby dygnitarze partyjni z pisowskiego garnka przylatywali do Jasła przed wyborami [...] o głosy wyborców i żeby szybko mogli [...]ć z powrotem.
Odpowiedz
-10
@ wróci PO
dnia 20.04.2016, 16:53 · Zgłoś
raczycie sobie żartować, ale tylko Tusk może Polskę nowoczesną zbudować. a port-lotniczy w Moderówce jest b.potrzebny. nie minie klika lat i będziemy stąd mogli latać do Krosna, Jasła, Rzeszowa, N.Jorku a może jeszcze dalej. musimy tylko doprowadzić do powtórnych wyborów i przywrócić PO do władzy
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 20.04.2016, 18:58 · Zgłoś
To są konsultacje społeczne
Społeczeństwo nie wniesie sprzeciwu bo po co.
A potem będzie narzekanie .
Odpowiedz
8
@ Margines
dnia 20.04.2016, 19:46 · Zgłoś
Kolejny krok do marginalizacji Jasła jako i zrobienia z niego nieco większej wsi koło Krosna. Oczywiście, że władze Krosna to zrobią bo zaczęli od właściwej strony tj. od ulokowania tej inwestycji w programach, strategiach (kolejowych, wojewódzkich itp).
Władze i politycy jasielscy będą siedzieć cicho bo zapewne przemawia do nich argument, że :
" Łącznica wyeliminuje konieczność jazdy do Jasła i zmiany kierunku".
- a nie mają kontrargumentów czy własnych pomysłów.

Z historii:

Wiek XVI – wiek odrodzenia był w dziejach miast polskich okresem rozkwitu. Jasło też rozwijało się w tym czasie, ale nigdy nie rozwinęło się na tyle, aby je można zaliczyć do miast dużych i ważnych w królestwie. Pozostało miastem małym i oddziałującym gospodarczo tylko na najbliższą okolicę: pobliskie miasteczka – Dębowiec, Osiek, Żmigród, Kołaczyce, Brzostek oraz na okoliczne wsie.

Historia zatoczyła koło, a nawet więcej: Jasło staje się miasteczkiem porównywalnym może z Brzostkiem...
Odpowiedz
1
@ PLXXI
dnia 20.04.2016, 23:58 · Zgłoś
Brawo PiS. Widzę, że już nam dziękujecie za poparcie w ostatnich wyborach samorządowych i parlamentarnych. Jak Wy nas traktujecie. Wszystko lokujecie w Krośnie albo koło Krosna. Połączenie Polska - Słowacja drogą S 19 koło Krosna, kolej w Bieszczady przez Krosno a nie Jasło, kasa za odpady do Krosna. Kolejny bubel wymyślony przez Krosno, na który ma się składać cała okolica. To po co był remont trasy 106 Rzeszów - Jasło, po to żeby jeździły po niej dwa szynobusy. A za kilka miesięcy Krosno odtrąbi kolejny sukces budowa nowego zakładu do przerobu odpadów za 150 mln złotych, na który my wszyscy będziemy się składać do końca życia. Tylko po co w Krośnie kolejny zakład skoro obecny ma dopiero 10 lat.
Odpowiedz
-8
@ .
dnia 21.04.2016, 08:10 · Zgłoś
Ludziska wypełniajcie ankietę- głosujemy przeciw tej bocznicy. Krosno chce nas po cichutku wywalić z interesu. Jeśli ta bocznica powstanie to pociągi w Bieszczady pojadą przez Rzeszów i Krosno, a nie przez Jasło!
Odpowiedz
4
@ ex-jasło
dnia 21.04.2016, 08:42 · Zgłoś
Kiedyś było tam lotnisko, może co niektórzy pamiętają;)
Odpowiedz
0
@ Obywatel
dnia 21.04.2016, 11:13 · Zgłoś
I portdalekomorski na którejś z trzech rzek.
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 21.04.2016, 13:48 · Zgłoś
To zgłoś swoją opinie w tych konsultacjach społecznych . !
Odpowiedz
2
@ szymek
dnia 21.04.2016, 16:39 · Zgłoś
Te wszystkie pomysły PiS (Podpieprzymy i Słońce) są po to, żeby jak powiedział klasyk (dzisiaj prezes TV) [...] Podkarpacia wsparł [...], oni sobie zdjęcie zrobią ( Kandydatka do Sejmu Maria Kurowska wychodzi do potencjalnych wyborców. Przed siedzibą Prawa i Sprawiedliwości zbierane są podpisy poparcia. - Widzę, że ludzie chętnie podpisy składają, więc dla mnie jest to bardzo radosny dzień - powiedziała Maria Kurowska. O mandat poselski stara się również Bogdan Rzońca. Do Senatu startuje Alicja Zając - Walczymy o to dla Jasła i regionu - dodaje Kurowska...) no coment. Proponuje jeszcze kuknąć na ich zarobki . Przeciez chodzi tylko o stołek a nie region ani ludzi. Jak brat mi powiedział, że w niedziele z Krosna do jasła nie ma zadnej komunikacji dla normalnych ludzi to nie wierzyłem. Gdzie jest Jasło ? W średniowieczu było lepiej.
Odpowiedz
17
@ greg
dnia 25.04.2016, 08:23 · Zgłoś
Nie bądź egoistą, aktualnie 3 godzinna podróż z Krosna do Rzeszowa przez Jasło jest bezsensowna i dlatego nikt z niej nie korzysta.
Odpowiedz
6
@ annakijak;-)
dnia 25.04.2016, 10:24 · Zgłoś
Z zagłosować przeciw to sobie państwo mogą... w innym wymiarze. Konsultacje dotyczą JEDYNIE przebiegu trasy.
Odpowiedz
17
@ Prawda Jasło
dnia 25.04.2016, 17:05 · Zgłoś
Oczywiście że o czas dojazdu chodzi. Jeżeli nie będzie atrakcyjnej kolei z Krosna i Sanoka w str. Rzeszowa. To ta linia sama umrze bo mało kto z niej teraz korzysta.!!! Samo małe Jasło sobie nie poradzi!! Głównym korytarzem transportowym w tej cześć woj. jest Krosno i to ono ma potencjał z Sanokiem żeby tą kolej rozkręcić. Ale jak macie busem Krosno-Rzeszów czas przejazdu 60 min. To koleją z Krosna przez Jasło w 3 godz? Ma to sens???
Jaślanie opamiętajcie się. Miejsce pretensje do swojej władzy a nie zwalajcie winę na Krosno. To to jest żałosne.
Odpowiedz
0
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 19:37 · Zgłoś
Mylisz się ,intercity zapowiedziało ze interesuje ich szybką trasą w
Odpowiedz
4
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 19:44 · Zgłoś
Intercity chcę jezdzic szybko w Bieszczady zapowiedziało ze gdy wybuduje się łącznie puszcza więcej pociągów np te co walą do Przemyśla,jazda przez Jasło zbyt uciążliwa , czasochłonna
Odpowiedz
7
@ krosniak
dnia 25.04.2016, 20:27 · Zgłoś
Paranoja S19 przez Jasło a potem do skansenu w Trzcinicy .Trzcinica jest dowodem ze Krosno bratnio traktuje Jasło,także Nowy Styl stworzyli dla Jasła krosnianie,Krzanowscy ktorym to wypomina Krosno
Odpowiedz
0
@ pps
dnia 26.04.2016, 00:31 · Zgłoś
Tak, tylko, że Pendolino nie będzie miało po czym jeździć, ale co tam, zrobimy z Krosna do Rzeszowa spływ kajakowy bo Jasło nie chce łącznika. Wtedy wszyscy popłyniemy, tak, jak Platforma po wyborach popłynęła.
Odpowiedz
0
@ przeciw łącznicy
dnia 04.05.2016, 22:26 · Zgłoś
Nie tylko przebiegu dotyczy bo i też czy się popiera ten projekt czy nie
Odpowiedz
0
@ ret
dnia 15.03.2017, 11:03 · Zgłoś
kurcze do tego czasu wszystkich z PO pozamykaja za afery
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.