Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Makowiska: Błagam, zlitujcie się! Nie wycinajcie mi tych krzewów!

220

80-letnia Maria Zajdel z Makowisk mieszka w pobliżu zakrętu. Tuż przy drodze rosną wysokie krzewy, które wójt gminy niebawem wytnie. W tym cały ambaras, że pani Maria błaga, aby tego nie robić.

80-letnią Marię Zajdel życie nie rozpieszczało. Wyszła dwukrotnie za mąż, lecz nie zaznała w małżeństwie szczęścia. Nie ma dzieci, ani bliskich. Została w Makowiskach zupełnie sama. Ta starsza, schorowana kobieta chciałaby zaznać odrobinę spokoju. Tymczasem na jej drodze pojawiają się kolejne problemy. Rozpacza prosząc o pomoc, bo wójt gminy chce wyciąć krzewy, które rosną tuż obok jej domu. Dzięki nim pani Maria czuje się bezpiecznie, bo stanowią dla niej pewnego rodzaju ochronę i zabezpieczenie. - Błagam, pomóżcie mi, niech się zlitują nade mną! Niech mi dadzą spokój! - płacze pani Maria z Makowisk. - Niech nie wycinają mi tych krzewów, bo samochodami będą podjeżdżać mi pod okna. Jeszcze mnie zabiją lub zrobią kaleką!

Wójt Grzegorz Bara podjął jednak decyzję niekorzystną dla pani Marii, ale od lat oczekiwaną przez mieszkańców wsi Makowiska. Jeszcze w październiku teren ten ma zostać odkrzaczony, z czym nie może pogodzić się starsza kobieta. Mieszkańcy od dawna oczekują od władz gminy oraz sołtysa, aby ten wąski zakręt był odsłonięty i widoczny dla kierowców. - Mieszkańcy do mnie dzwonią i proszą o interwencje w tej sprawie. Na zebraniu wiejskim również podjęto ten temat, aby wreszcie wyciąć te krzewy. Pani Maria nie należy do osób ugodowych. Dlaczego przez 15 lat nie zgodziła się na przycinanie krzaków tylko teraz jak ma nóż na gardle to jej to nie przeszkadza? Tutaj chodzi o bezpieczeństwo. Ten zakręt musi być widoczny – podkreśla Agnieszka Frączek, sołtys wsi Makowiska.

Wójt Nowego Żmigrodu tłumaczy, że jego decyzja jest podyktowana zdarzeniami drogowymi, do których na tym zakręcie dochodzi. Chcąc być pewnym do kogo należy działka, na której rosną krzewy wykonany został pomiar geodezyjny. Krzewy zostaną wycięte w najbliższym czasie, gdyż sporządzony operat wykazał, że rosną na terenach gminy.

- Podjąłem stosowne kroki, aby zminimalizować ryzyko występowania zdarzeń na tym łuku drogi, który jest własnością gminy. Temat ten jest zgłaszany od wielu lat przez mieszkańców na zebraniach wiejskich. Jestem po to, aby dbać o bezpieczeństwo mieszkańców gminy Nowy Żmigród – podkreśla wójt Grzegorz Bara. - Rozmawiałem również z panią Marią Zajdel proponując pomoc i inne rozwiązanie, ale nie była tym zainteresowana. Dzisiaj można zrobić barierę energochłonną lub sierżanty naprowadzające. Jestem święcie przekonany, że należy to zrobić, ale także zapewnić bezpieczeństwo użytkowników drogi oraz pani Marii gdyby miała się czuć niepewnie – dodaje.

Poprosiliśmy policję o opinię w sprawie zakrętu, który jak twierdzą mieszkańcy jest przysłonięty przez rosnące tam krzewy przez co ich zdaniem dochodzi tam do kolizji. Okazało się jednak, że funkcjonariusze ani w tym roku ani w ostatnich latach nie odnotowali żadnych zdarzeń drogowych. Co więcej nie zaliczyli tego miejsca jako szczególnie niebezpiecznego, czy zagrożonego wypadkami i kolizjami.

- Na tym odcinku drogi w bieżącym roku nie odnotowaliśmy zdarzeń drogowych. Nie było także sygnałów o niebezpiecznych sytuacjach na tej drodze, których przyczyną mogła być zła lub ograniczona widoczność spowodowana zaroślami. Nie jest to miejsce szczególnie niebezpieczne i zagrożone wypadkami. Rozwaga i szczególna ostrożność kierowców w pełni wystarczą na bezpieczne pokonanie tej krętej i wąskiej drogi – podkreśla st. asp. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 217

Dodaj komentarz Widok:
2
@ JasMen
dnia 30.10.2016, 23:22 · Zgłoś
Przeszkadzają ludziskom te krowskie miny
A nie widzą u siebie SWOJE [...] MINY
Które wybuchają na widok sąsiadki
Tak tylko robią Makowiskie GAGATKI
Zróbcie z dwóch stron zapory-rogatki
I pobierajcie za drogę {opłaty}podatki
I otwierajcie szeroko swe oczy
Bo nie wiadomo , kiedy za krzaka wam kura wyskoczy
Krowa bardzo sprytna miną bramę zrobiła
I przy weselu dochody załatwiła
I napewno flaszki nie wypiła
Będzie długo żyła
Tutaj na tej drodze będzie przygód wiele
Bo myślicie jak to małe CIELE...
Odpowiedz
-3
@ Mieszkaniec Makowisk
dnia 28.10.2016, 11:43 · Zgłoś
Powinni usunąć te krzewy bo jest słaba widoczność i strach nawet jechać rowerem A nie dopiero samochodem A o też ta krowa załatwia się na środku drogi i nie ma nawet jak przejść jak auta przekażą po tym to cała droga jest w nieczystosciach kiedyś nawet wesele było i cała droga była zanieczyszczone dochodami krowy więc radzę coś z tym zrobić
Odpowiedz
5
@ Feliks
dnia 29.10.2016, 18:33 · Zgłoś
I jeszcze dodam coś ważnego. Może należało te dochody pozbierać, byłbyś bogaty.
Dziś tak trudno o dochody, a u was dzięki starszej pani leżą na ulicy. Skarb macie we wsi.
Nie uprzykrzajcie jej życia.
Odpowiedz
-5
@ kod da vinci
dnia 27.10.2016, 22:38 · Zgłoś
to jest wies w ktorej zyja ludzie wspolczesni ale [...]
Odpowiedz
5
@ JasMen
dnia 27.10.2016, 21:59 · Zgłoś
a nie lepiej wstawić lustro?
Jak tu lustra postawicie
To dwie drogi ZOBACZYCIE:
Krzaków będzie drugie tyle
Krówki DWIE i dwa babsztyle
Kurki dwie i dwa wózeczki
A do tego DWA SMRODECZKI
We wsi będą dwa problemy
Z jednym RADY NIE DAJEMY
LUSTER Wy nie zakładacie
To na pewno RADE DACIE
Pani Marii dajcie spokój
Wtedy we wsi będzie POKÓJ !!!
Odpowiedz
-3
@ lols
dnia 27.10.2016, 17:48 · Zgłoś
a nie lepiej wstawic lustro ???
Odpowiedz
3
@ #aha
dnia 27.10.2016, 08:34 · Zgłoś
Nie mieszkam tam ale... ludzie sa takie "Cuda techniki" Jak lustra.. zwiekszą wan widocznosc, nawet ta p. Marie z krowa albo wózkiem zobaczycie. Krowa [...]la na droge... a gdzie mieszkasz?? Jeszcze nie dawno na wsiach nie przeszkadzal nikomu taki [...]! [...] przy drodze.. haha jeden z drugim wgl nie maja albo wywalaja gdzie popadnie ale to dobrze?? Smieszni ludziska jestescie.. chlop co md kase stawia ogrodzenie przy drodze i przy wypadku to on stwarza wieksze zagrozenie ale tam nie ma krowy [...] i jeszcze na dodatek starszej kobiety z wózkiem,, ma te krzaki nieh je ma a Wy zajmijcie sie wazniejszymi sprawami bo tam wystarczy lustro i rozwaga kierowcy, a Wy niestety chcecie zrobic jej na zlosc tak zajefajnymi mieszkancami wsi jestescie :)
Odpowiedz
5
@ JasMen
dnia 25.10.2016, 20:19 · Zgłoś
Co Wy Ludziska w Makowiskach Godocie
Cza założyć lusterka u sąsiada na płocie
Potem przyjrzyjcie się do lustrzanego płota
A wyjdzie Wam ze łeba ta ludzka głupota
Ujżycie Swoje wdzięki i swoje odbicie
I może trochę dobra u siebie ujżycie
A potem swoją głową porządnie ruszycie
I zobaczycie JAK WYGLĄDA ŻYCIE
Odpowiedz
4
@ Pod
dnia 25.10.2016, 21:54 · Zgłoś
Dobre :-) podoba mi się
Odpowiedz
3
@ dudek
dnia 25.10.2016, 12:39 · Zgłoś
Była sprawa krzaków a pierzecie swoje brudy. A najlepsi są ci co niedziela latają do kościoła udają takich pobożnych a potem obgadują innych. Bawcie się dalej. POZDRAWIAM wszystkich tych którzy nie mają żadnego zajęcia.
Odpowiedz
8
@ jasla
dnia 24.10.2016, 20:53 · Zgłoś
Czy to po ludzku tak Babcię stresować na starość? Jeśli wycinać krzewy dzięki którym czuje się Ona bezpiecznie to należy coś w zamian postawić co nie zasłoni drogi a Staruszce da żyć w spokoju. Proponuję akcję społeczną i bezbolesne dla Babci załatwienie sprawy.
Odpowiedz
-6
@ barszczyk
dnia 24.10.2016, 11:44 · Zgłoś
A co tu sie?
Odpowiedz
12
@ rozejm
dnia 24.10.2016, 08:44 · Zgłoś
Dać progi zwalniające to nie będzie driftów i szybkiej jazdy i nie będzie stłuczek, nawet tych, których nie zgłaszali policji, skoro policja w ostatnich latach niczego tam nie odnotowała, a krzaki nieco przyciąć by poprawić widoczność plus ustawić lustro na słupie tak jak to jest w Warzycach by było widać jak coś nadjeżdża
Odpowiedz
-3
@ 3
dnia 24.10.2016, 06:38 · Zgłoś
Burmistrz Jasła też powinien zadbać o wycinanie
krzaków i żywopłotów przy drogach na osiedlach
Wójt dał dobry przykład
Odpowiedz
-7
@ Mieszkaniec gminy
dnia 24.10.2016, 00:44 · Zgłoś
Boże Błogoslaw naszego kochanego Wójta!
Odpowiedz
2
@ JasMen
dnia 23.10.2016, 20:39 · Zgłoś
wszystkich seniorów solo{po 80-siątce}
informuję,że mogą zawrzeć
związek małżeński
tylko za zgodą rodziców
pozdrawiam jubilatów-pary
życzę dużo zdrowia
Odpowiedz
5
@ JasMen
dnia 23.10.2016, 20:25 · Zgłoś
Dziwne są te MAKOWISKA
Żyją tutaj ZŁE LUDZISKA
Każdy tu dużo główkuje
Zakrętu...nie wyprostuje
Okulary zakładają
Bo im krzaki zasłaniają
I nie widzą ogrodzenia
Bo nie robi dużo cienia
Do Warszawy juz jechali
Na zakręcie powypadali
Trochę prędkość przekroczyli
I się tutaj przeliczyli
Pani Maria im przeszkadza
A od czego jest tam WŁADZA
WÓJT,SOŁTYS niech pogłówkuje
I TEN PROBLEM ROZWIAZUJE
My się w to nie wtracmy
Bo problemy SWOJE MAMY
Odpowiedz
-7
@ towin
dnia 23.10.2016, 19:24 · Zgłoś
apropo tych krzewów naprawde światowa jakośc pewnie z importu
Odpowiedz
-8
@ towin
dnia 23.10.2016, 19:17 · Zgłoś
macie ubaw z babci krzaków i tak postawi na swoim ONA JÓZ TAKA JEST
Odpowiedz
-5
@ gas
dnia 23.10.2016, 15:11 · Zgłoś
To juz kobieto nie masz o czym pisać , napisz lepiej o młodych ludziach którzy migruja z miasta !!!11
Odpowiedz
18
@ rowerzysta
dnia 23.10.2016, 15:08 · Zgłoś
Dla mnie opinia policji jest jednoznaczna, Nie wiem dlaczego rozpętała się ta burza nienawiści i niszczenia spokoju starszej osoby. Czy tylko dlatego że radna i sołtyska są osobami zainteresowanym? Wszak czytałem wczesniej, że tam mieszka i jeździ 30 razy
dziennie. Jesli tak, to byłby motyw tego działania. A reszta koleżeństwa temu przyklaskuje.
Nieładnie.
Odpowiedz
10
@ krysia 66
dnia 24.10.2016, 10:22 · Zgłoś
Mam takie samo zdanie.

Ach te Makowiska.. Młode działaczki robią rozróbę na wsi.
Odpowiedz
13
@ on
dnia 23.10.2016, 11:19 · Zgłoś
Panie wojcie niech pan da spokojnie zyc tej starszej kobiecie niech sie pan zajmie wazniejszymi sprawami a nie krzakami
Odpowiedz
10
@ on
dnia 23.10.2016, 11:15 · Zgłoś
Ja mam takie pytanie czy te krzaki sa wlasnoscia pana wojta jak nie to niech sie ...od nich niech sobie kolo swojej chalupy porządek zrobi.
Odpowiedz
-6
@ Najlepsza sasiadka
dnia 23.10.2016, 18:27 · Zgłoś
Te krzaki rosną na terenie gminnym a nie prywatnym wiec to jest chyba jasne że Wójt podejmuje decyzje a nie Mańka
Odpowiedz
-6
@ Lola
dnia 24.10.2016, 09:36 · Zgłoś
Te krzaki są własnością gminy a nie Pani Marii
Odpowiedz
7
@ Znający temat
dnia 23.10.2016, 11:07 · Zgłoś
DO [...]; cyt. "Należałoby zapytać zwolenników wycięcia tych krzaków - to z jaką prędkością chcieliby pokonywać łuk na tej 3-metrowej drodze, skoro przeszkadzają im krzaki?". Ta droga jest droga publiczną kategorii gminnej. Pamiętaj Ty i Inni,że łuk poziomy na drodze pokonuje się z prędkością bezpieczną (jej definicji na próżno szukać, ona musi być w głowie, a nie w [...]). Św. Jan Paweł II mówił "rozum musi kierować człowiekiem, a nie różnego rodzaju pobudki". Jak miejscowy będzie jechał szybko to wjedzie (wpadnie) do rowu i se uszkodzi ałłto (pojazd, samochód, auto). Obcy zapewniam jeździ tam rzadko i ostrożnie nawet ci z Firm kurierskich bo szukają adresu, a sam piszesz, ze droga jest która gdzieś się kończy
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 23.10.2016, 17:39 · Zgłoś
Jasne, że "łuk poziomy na drodze pokonuje się z prędkością bezpieczną" - tylko należałoby sprecyzować, jaka miałaby być w tym przypadku ta bezpieczna prędkość? Bo według mnie, w granicach prędkości rowerzysty, czyli nie więcej, niż 15 km/h i wycięcie krzaków niewiele tu zmieni, gdyż poprawi widoczność jedynie na kilka metrów, ale nadal tę widoczność będzie zasłaniać chałupa starszej pani. Dlatego nie można wykluczyć, że następnym krokiem lokalnych włodarzy będzie doprowadzenie do wyeksmitowania właścicielki do domu starców (lub domu [...]) i likwidacja chałupy - chyba, że wcześniej nowe wybory samorządowe spowodują, że obecna ekipa pójdzie w odstawkę.

Natomiast zupełnie nie rozumiem, po co do tej sprawy włączać autorytet JPII? Własny rozum nie wystarcza, aby dokonać oceny omawianej sytuacji?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 23.10.2016, 17:51 · Zgłoś
To wołanie na puszczy.
Odpowiedz
-6
@ Znający temat
dnia 23.10.2016, 10:58 · Zgłoś
To jeszcze nie wycięli tych krzaków, na co czekają!?
Odpowiedz
-4
@ O dyr
dnia 23.10.2016, 10:27 · Zgłoś
Babcia zbierz koleżanki jedzie to Torunia i sprawa będzie załatwiona błyskawicznie
Odpowiedz
-12
@ TOJA
dnia 23.10.2016, 09:47 · Zgłoś
Babciu, jak przez te krzaki na zakrecie zginie czlowiek to jak bedziesz sie czula. Tylko pieklo na wieki!
Odpowiedz
11
@ dragoness
dnia 23.10.2016, 10:06 · Zgłoś
A dlaczego ma zginąć? Przy 30 km na godzinę?
Odpowiedz
-2
@ true
dnia 25.10.2016, 22:19 · Zgłoś
A co, przy 30 km/h nie da się zginąć?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 26.10.2016, 09:21 · Zgłoś
Da się. Gdy zabraknie rozumu.
Odpowiedz
4
@ Pod
dnia 22.10.2016, 22:34 · Zgłoś
A co wytną pszy drodze za Florianem a może by tak zrlobić obwodnice na szczycie.
Odpowiedz
17
@ [...]
dnia 22.10.2016, 22:05 · Zgłoś
Ta sprawa wzbudza dość mieszane odczucia.

Można zrozumieć przyzwyczajenie starszej osoby do otaczającej przyrody, ale jej argumentacja jest cokolwiek bezsensowna. Że niby co - jak nie będzie krzaków, to ktoś przyjedzie i ją napadnie lub nawet zabije? A jaką ochronę stanowią obecnie te krzaki, skoro posesja nie posiada jakiegokolwiek, choćby symbolicznego ogrodzenia i każdy może do niej bez przeszkód podejść, a nawet wjechać na posesję samochodem?

Z drugiej strony - popatrzmy, cóż to jest za droga? To jest droga dojazdowa do posesji, która kończy się ślepo gdzieś w głębi wsi, jej szerokość jest nie większa niż 3 m, w związku z czym dwa przeciętnej wielkości samochody osobowe nie mogą się na niej normalnie wyminąć, nawet na odcinku prostym - i co, ktoś na takiej drodze chce sobie urządzać wyścigi, w dodatku na łuku? Należałoby zapytać zwolenników wycięcia tych krzaków - to z jaką prędkością chcieliby pokonywać łuk na tej 3-metrowej drodze, skoro przeszkadzają im krzaki? Wycięcie krzaków zwiększy tylko iluzję bezpieczeństwa, ale nie zastąpi zdrowego rozsądku kierujących pojazdami.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 23.10.2016, 09:44 · Zgłoś
Zgadzam się w stu procentach.
Odpowiedz
12
@ Pod
dnia 22.10.2016, 22:01 · Zgłoś
[...]ku troche kultury też będziesz stary
Odpowiedz
-7
@ Paweł
dnia 22.10.2016, 21:25 · Zgłoś
Babko jak nie chcesz mieć wypadków na Ciebie to wstaw betonowe słupki z odstępem co 2 metry i bedzie spokój
Odpowiedz
4
@ paweł
dnia 23.10.2016, 01:59 · Zgłoś
pan bóg nie ruchliwy ale sprawiedliwy uwarzaj żebys ty nie musiał wstawiac
Odpowiedz
-11
@ Paweł
dnia 22.10.2016, 21:15 · Zgłoś
I bardzo dobrze że wycinają tam drzewa!! Zakręt niebezpieczny a babcia nie chodzi znowu jak 16-stka żeby ją [...] autami.
Ogranicza widoczność jezdni i mają prawo wyciąć ze względu na mniejszą liczbę wypadków.
Babke rzegadać i jazda panowie. Liczy sie każdy człowiek narodu polskiego
Odpowiedz
7
@ paweł
dnia 23.10.2016, 01:56 · Zgłoś
a ty co jezdzisz tamtedy że tak wszystko wesz o tym zakrecie i o tej drodze że karzesz wycinac co !!! ty uwarzaj bo ta Babcia sobie daje rade na stare lata to nie pisz tak bo rola sie odwróci bedziesz ty stary i kiedys ktos nie wychamuje na zakrecie i bedziesz [...] pod siebie i pomocy nie udzieli ci nikt
Odpowiedz
-1
@ D
dnia 22.10.2016, 21:01 · Zgłoś
Masz racje mądże pisze
Odpowiedz
16
@ Nemo
dnia 22.10.2016, 20:09 · Zgłoś
Jejku, ale [...] y w tej gminie żyją. A wystarczy po przeciwnej stronie drogi ustawić znak - tzw. lustro drogowe, żeby było widać jak ktoś nadjeżdża. A krzewy trochę przyciąć, żeby było elegancko przy drodze i cała sprawa załatwiona :)
Odpowiedz
-6
@ Paweł
dnia 22.10.2016, 21:16 · Zgłoś
a wiesz jakie to koszta są?
chyba że ty zapłącisz
Odpowiedz
1
@ Paweł
dnia 22.10.2016, 21:17 · Zgłoś
Mgła, deszcze i nie widać nic.
Odpowiedz
1
@ Pod
dnia 22.10.2016, 22:06 · Zgłoś
Od tego jest gmina rada sołecka i O S P t
Odpowiedz
-3
@ paweł
dnia 23.10.2016, 02:02 · Zgłoś
matrixa sie naogladał
Odpowiedz
3
@ Nemo
dnia 23.10.2016, 12:26 · Zgłoś
Na pewno taniej, niż kompleksowe usuwanie i wycinka krzaków. Ile może kosztować kupienie i wkopanie lustra drogowego. No, chyba że nie masz pojęcia co to jest :)
Odpowiedz
2
@ ooo
dnia 22.10.2016, 19:19 · Zgłoś
Czytam te komentarze podoba mi się ten co pisze "oko" jest w nim ukazana cała prawda.
Odpowiedz
6
@ bob
dnia 22.10.2016, 18:35 · Zgłoś
Załóżcie naprzeciwko lustro i po sprawie
Odpowiedz
6
@ D
dnia 22.10.2016, 18:22 · Zgłoś
Uważaj bo i tobie coś wytną lub przesuną
Odpowiedz
-7
@ Znający temat
dnia 22.10.2016, 18:02 · Zgłoś
Panie rzeczniku pas drogowy lub działka drogowa mam byc czysta bez krzków
Odpowiedz
-3
@ Paweł
dnia 22.10.2016, 21:19 · Zgłoś
i tu masz rację!!! Jak ktoś mało po drogach jeździ to da ci minusa a jak ktoś całą polske odwiedza to przyzna ci rację
Odpowiedz
2
@ czlowiek z lasu
dnia 22.10.2016, 21:49 · Zgłoś
Chyba tylko Polske, bo wszedzie indziej dba sie o zielen. Sa tez nozyce, napedzane.z.WOM do.strzyzenia ktzakow.jak.zywoplot
Odpowiedz
-7
@ Znający temat
dnia 22.10.2016, 18:00 · Zgłoś
Jeżeli krzewy rosną w pasie drogowym, albo na działce gminnej to wyciąć i to już i bez dyskusji, wiek nie ma znaczenia. Łuki poziome na drogach mają byc widoczne i dobrze oznakowane, a nie haszcze.!!!. Istotnym jest stanowisko lokalnego organu kontroli ruchu drogowego, jeżeli oni tu nic złego nie widzą , to mamy chory kraj. Wójt działaj, bo jak bedzie wypadek nie daj Boże śmiertelny to dopiero będą "psy wieszać" po tobie
Odpowiedz
10
@ czlowiek z lasu
dnia 22.10.2016, 21:47 · Zgłoś
Jak tam dojdzie do wypadku, to tylko przez glupote. Tam nie ma.warunkow do wypadku.
Odpowiedz
4
@ mig
dnia 22.10.2016, 17:47 · Zgłoś
starsza pani nie ma internetu ale asia rzanca ma
Odpowiedz
22
@ Xenia
dnia 22.10.2016, 17:33 · Zgłoś
A jednak jest dobro w ludziach. Starsza pani nie ma internetu, życzliwych sąsiadów, rodziny i takie zaskoczenie. Tyle komentarzy w jej obronie. Każdy rozsądny człowiek rozumie tą kobietę. Mam nadzieję, że wójt weźmie to pod uwagę i odroczy tę decyzję na kilka lat.
A piekiełko w Makowiskach niech trwa. Nie wiedziałam, że w takim "grajdołku" są takie [...] rozgrywki.
Odpowiedz
11
@ polo
dnia 22.10.2016, 16:12 · Zgłoś
Jest jeszcze takie coś jak pas drogowy a skoro jest to czy wszyscy mają pozwolenia na ogrodzenia (raczej nie)to też należało by coś zrobić z tym bo tez stwarzają zagrożenie jak te nieszczęsne krzaki.Widoczność jest dobra nie zasłaniają połowy jezdni (ktoś tak napisał wcześniej)-próg zwalniający,znak ograniczenia do 40km i to wszystko.
Odpowiedz
1
@ Lili
dnia 22.10.2016, 15:55 · Zgłoś
Pani Zosiu Wojnarska inaczej dysiu chociaż jedna mówisz prawde siedzisz w 2 drugiej ławce w kosciele jestes pobożna ( szacun dla cb ) namawiasz nas do miłowania sie jak brat i siostra a niżej piszesz do wojewody trzeba jechac by krzaków nie wyciać(zdecyduj sie ) wiec sie okresl po ktorej stronie jestes a z tego co wiem to masz swoje problemy rodzinne wiec je rozwiaz Ta sprawa już za daleko zaszła wiec postanowiłem napisac ja z regół mam na wszystko [...]ne ale nie daje mi to spokoju bo po prostu ludzie nie maja swoich problemów wiec wpieprzają sie w czyjejś . POZDRAWIAM
Odpowiedz
16
@ a
dnia 22.10.2016, 15:52 · Zgłoś
trzeba pomóc tej starszej pani i w dodatku jest sama więc nie ma jej kto ręke podać. a niech ma te krzaki co to komu przeszkadza i dobrze starsza pani mówi troche prywatności jej te krzaki dają. więc niech tak zostanie
Odpowiedz
-6
@ Dyzia
dnia 22.10.2016, 14:04 · Zgłoś
Do wojewody trzeba jechać krzaków nie wolno ruszyć pani Mari
Odpowiedz
-12
@ wiosenka
dnia 22.10.2016, 14:01 · Zgłoś
Pani Mario niech pani sie opamięta, ma pani już swoje lata. Bezpieczenstwo ludzi jest najwazniejsze.. Od tej ulicy bylo wejście, po co go pani zamurowala i nasadzila krzewy. Przedtem zakręt byl widoczny.Teraz by nie było problemu. Wójt pani zrobi porządne ogrodzenie. I będzie ok.
Odpowiedz
-15
@ Najlepsza sasiadka
dnia 22.10.2016, 13:33 · Zgłoś
Mieszkancy apeluje zasadzmy drzewa a rozwalmy ogrodzenia jak sa niepotrzebne a co wy chcecie od radnej czy ktos jej daje na paliwo ze wam przeszkadza a zreszta dobrze ze tam mieszka to doprowadzi sprawe do końca to pisanie i tak nic nie da bo decyzja gminy juz jest nieodwracalna
Odpowiedz
11
@ K
dnia 22.10.2016, 15:06 · Zgłoś
Masz coś na sumieniu ? Boisz się o swoje ogrodzenie co to za sołtys i radna że nieume rozwiązać problemu z byle czym leci do gminy
Odpowiedz
-3
@ Zofia Wojnarska
dnia 22.10.2016, 13:30 · Zgłoś
Ludzie kochani szanujmy się nie kucmy się zyjmy jak brat i siostra serce mi się kraje jak patrze na tą nienawiść do bliźniego swego
Odpowiedz
-8
@ hgjh
dnia 22.10.2016, 12:51 · Zgłoś
nie wiem o co ta cała kłótnia, krzaki o które sprawa sie toczy należą do Gminy a nie do pani Marii,proponuje zakończyć tą dyskusje i oddać to działanie w ręce władz
Odpowiedz
13
@ Ok
dnia 22.10.2016, 12:42 · Zgłoś
Przecież ewidentnie widać że zdjęć ze jest dostateczną widoczność. Nie sądzę żeby tam jechać 50 na godzinę bo wąsko i zakręty. Przyciąć krzewy trochę jak zasłaniają i tyle. Jak doszło tam do kolizji to raczej z powodu wąskiej drogi a nie słabej widoczności.
Odpowiedz
-3
@ Lola
dnia 22.10.2016, 12:38 · Zgłoś
Teren gminy pozwolenie jest, biora wycinają i po sprawie. Po co ten rozdmuch. Boja się czegoś
Odpowiedz
-3
@ Najlepsza sasiadka
dnia 22.10.2016, 12:17 · Zgłoś
Naleza sie podziekowania dla wladz wsi za odwage bo zawsze ten problem był chowany pod dywan a sa inne mozliwosci ogrodzenia a nie sadzenie drzew na gminnym terenie.Po to jest Radna i Soltys aby pomagac wiec tak czynia a ze Manka nie chce pomocy to nie ich winna wiele razy byly prosby aby odcięła ale nie pomogło wiec sama do tego doprowadzila a teraz nagle wszyscy jej żałują a jak dojdzie to powaznego wypadku to powiedza gdzie byla radna i soltys ze do tego dopuscili ludzia nie dogodzi zawsze cos nie pasuje wiec niech sie nie przejmuja gadaniem innym bo ci gadają co nic nie zrobili dla dobra mieszkańców
Odpowiedz
13
@ do j/w
dnia 22.10.2016, 12:39 · Zgłoś
Gratulacje najlepsza sąsiadko. Twój poziom wykształcenia i znajomości języka polskiego jest imponujący. Nie znasz znaków interpunkcyjnych. Radną i sołtysa wynosisz do rangi króla pisząc z dużej litery. Twój komentarz to jedno dłuuuuugie zdanie bez sensu i znaczenia.
Jedno jest pewne, faktycznie jesteś najlepszą sąsiadką hrabiostwa (tak napisał Mały).
A tak nawiasem, ilu mieszkańców Makowisk popiera ten konflikt? Podejrzewam, że garstka tej z górnej półki.

Do wypadków i kolizji drogowych dochodzi na najlepszych drogach i autostradach tego kraju. Wszystko zależy od ich użytkowników. Weźcie to pod uwagę. Wasza wieś to nie pępek świata.
Odpowiedz
-7
@ Najlepsza sasiadka
dnia 22.10.2016, 14:17 · Zgłoś
A czy tu jest mowa o wykształceniu jak uważasz sie za tak wielce wykształconego to po co bierzesz udział w komentowaniu rzeczy o których nie masz pojęcia.A jezeli chodzi o pisownie to nie byl list skierowany do prezydenta tylko do osób które bez znania calej sprawy wypowiadaja sie
Odpowiedz
0
@ agga
dnia 24.10.2016, 08:26 · Zgłoś
A to czytajacy są analfabetami ze nie potrzebują znaków interpunkcyjnych?
Odpowiedz
11
@ Mały
dnia 22.10.2016, 11:25 · Zgłoś
To nie ludzia tylko tym Chrabia co po drugiej stronie ulicy mieszkają co głowy już wyżej unieść nie moga przeszkadza im przeszkadza ta pani
Odpowiedz
1
@ K
dnia 22.10.2016, 11:58 · Zgłoś
Kto to jest bo niewiem
Odpowiedz
0
@ Szprechel Zdzisław
dnia 22.10.2016, 13:31 · Zgłoś
szanujmy się
Odpowiedz
3
@ subtelny
dnia 22.10.2016, 11:12 · Zgłoś
groniar przeszkadza ci to ze jezdze twoja tez 100 razy na dzien jezdzi to dobrze i przestan juz tak najezdzac
Odpowiedz
14
@ Np
dnia 22.10.2016, 11:56 · Zgłoś
Sołtyska i radna chciały zaistnieć a narobiły wojny nie tędy droga gdzie pomoc dla starszych i samotnych muszą się wiele nauczyć
Odpowiedz
8
@ do lila
dnia 22.10.2016, 10:57 · Zgłoś
Opinia policji mówi wszystko:

"- Na tym odcinku drogi w bieżącym roku nie odnotowaliśmy zdarzeń drogowych. Nie było także sygnałów o niebezpiecznych sytuacjach na tej drodze, których przyczyną mogła być zła lub ograniczona widoczność spowodowana zaroślami. Nie jest to miejsce szczególnie niebezpieczne i zagrożone wypadkami. Rozwaga i szczególna ostrożność kierowców w pełni wystarczą na bezpieczne pokonanie tej krętej i wąskiej drogi – podkreśla st. asp. Piotr Wojtunik, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle."
Odpowiedz
17
@ do lila
dnia 22.10.2016, 10:45 · Zgłoś
Śledzę te komentarze i widzę, żę się coraz bardziej nakręcasz Faktycznie, mańka ma rację. Wywołałas sprawę krzaków, ale po drodze piszesz o wózku, krowie, kurach. Czyli w zasadzie wszystko ci przeszkadza co dotyczy tej pani.
Mam apel, albo wyluzuj bo twoich komentarzy jest najwięcejj, albo produkuj się dalej.
Dzisiaj sobota, pada deszcz - możesz tworzyć, tworzyć, tworzyć.
A sąsiadce daj spokój, bo ona na tej wsi była pierwsza niż ty.
Odpowiedz
-2
@ [...]ek
dnia 22.10.2016, 10:32 · Zgłoś
sama kiedy wlezie pod koła bo nie zobaczy samochodu
Odpowiedz
17
@ mańka.
dnia 22.10.2016, 10:23 · Zgłoś
Czy nie możecie zrozumieć, że dla tej pani te zarośla więcej znaczą niż wasze samochody?
Od lat tu żyje, Ma prawo bronić tego z czym się dobrze czuje. Ma prawo hodować krowę i kury. Tu się w tej dyskusji wyłoniło wiele spraw. Nie tylko te nieszczęsne krzaki wam przeszkadzają, Ona nie pasuje do waszego otoczenia. A krowa i kury to podstawa. Wyjdzie taka kura na ... i narobi [...].

W S T Y D !
Odpowiedz
9
@ Mc
dnia 22.10.2016, 10:39 · Zgłoś
Racja nikt się nie liczy z swoją przyszłością myśą że jak są bogaci to będą wiecznie młodzi tylko co zstarością ? samotność dla bogatych dom startów
Odpowiedz
11
@ Ilttoo
dnia 22.10.2016, 10:39 · Zgłoś
Radnej źle jeździć bo przecież mieszka na tej górce i kursuje 30 razy na dzień Roboty byś się lepiej chycila jakiejś
Odpowiedz
-8
@ seba
dnia 22.10.2016, 18:11 · Zgłoś
radna jest super babka!!!
Odpowiedz
2
@ moj
dnia 22.10.2016, 10:11 · Zgłoś
a gdzie bedzie stał toitoi? sie pytam?
Odpowiedz
16
@ Misio
dnia 22.10.2016, 09:56 · Zgłoś
W Makowiskach nie ma dobrych ludzi a tym bardziej Sąsiadów jak jednemu się lepiej powodzi to drugiego by szlak trafił tam same [...] mieszkajo czekajo tylko żeby komuś [...] obrobic i wysmiac na całą wieś Jeszcze raz napisze Tam [...] MIESZKAJO
Odpowiedz
14
@ Wk
dnia 22.10.2016, 09:36 · Zgłoś
Jesli ktos nie umie jeździć autem i mu przeszkadza zakret to niech sie przeniesie na inny srodek trasportu proponuje rower a dla mniej rozgarnietych swoje nogi pania Marie zostawcie w spokoju zajmijcie sie innymi zakretami a najlepieej wlasnymi bachorami bo to oni stwarzzaja zagrożenie jak laza bez celu po wsi. Zastaanowcie sie i ogarnijcie sie ludzie!
Odpowiedz
-5
@ Najlepsza sasiadka
dnia 22.10.2016, 09:20 · Zgłoś
Nie o brzoze sie rozchodzi tylko caly zakret jest zarosniety sliwami a zreszta nie wiem po co caly szum jak krzaki są gminne bo byl niedwano robiony pomiar geodezyjny i starostwo wydalo nakaz usuniecia to nie wiem czego Pani Maria chce jak to nie jej wlasnosc
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 22.10.2016, 09:17 · Zgłoś
mogli pomyśleć o bezpieczeństwie przed budową drogi w tymi miejscu
Odpowiedz
-2
@ MMCDX
dnia 22.10.2016, 08:33 · Zgłoś
Przecież tam rośnie brzoza i o to się rozchodzi.
Odpowiedz
8
@ Człowiek Płci Żeńskiej
dnia 22.10.2016, 08:20 · Zgłoś
Jestem za tym, aby już zostawić jej drzewa na starość. Choć ten pomysł z płotem, też nie jest najgrorszy.
Odpowiedz
-12
@ Najlepsza sasiadka
dnia 22.10.2016, 08:15 · Zgłoś
Najlepiej jak ktos nie zna sprawy niech nie komentuje to był problem od kilku lat a nasi drodzy policjanci juz zapomnieli o kolizji z udzialem mieszkanca Makowisk.Pani Maria nawet wczoraj powiazala krzaki czerwona sznurowka i ma to problem załatwić.Robi ofiarę dla wywiadu a co potem opowiada to że na górce mieszkają [...] i chca krzaki wyciąć i to jest drugie oblicze Manki.Wierzę że Radna i Soltys na czele z Wójtem zrobia porzadek bo poprzednie władze poprostu przestraszyly sie i odctawily problem .Zrozumie ten co musi codziennie tamtedy jezdzic
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 23.10.2016, 10:28 · Zgłoś
wow! Cała JEDNA kolizja? Nawet nie wypadek? Faktycznie, zakręt smierci.
Odpowiedz
-2
@ czarny
dnia 22.10.2016, 06:07 · Zgłoś
nic tylko przyciac krzaki do odpowiedniej widocznosci i tyle.Ta ''starsza pani'' ma swoje lata i swoje widzi mi sie.Bezpieczenstwo najwazniejsze niz czyjes wymysly.
Odpowiedz
8
@ ...
dnia 22.10.2016, 05:54 · Zgłoś
Nic by tak nie załatwiło sprawy jak próg zwalniający ;)
Krzaki się wytnie a kierowcy nadal nie będą zwalniać, a przy progu nikt mądry nie będzie pokonywał tego zakrętu przy prędkości 50 km/h :)
Odpowiedz
-13
@ Mieszkaniec Makowisk
dnia 22.10.2016, 01:54 · Zgłoś
Juttro wytnę te krzaki i spale je i tyle bd heheheheheh :) pozdrowienia dla kumatych 5na
Odpowiedz
9
@ polo
dnia 22.10.2016, 00:23 · Zgłoś
Średnia szer.osobówki to 2m , droga ma około 4,15 czyli samochody się mieszczą tylko prędkość należy zmiejszyć i problemu niema a krzaki niechaj rosną Pozdrawiam
Odpowiedz
-1
@ xdd
dnia 22.10.2016, 10:38 · Zgłoś
Jak tam drogę masz na 4,15 to ciekawe gdzie...
Odpowiedz
17
@ Kiedyś
dnia 22.10.2016, 00:12 · Zgłoś
Wszyscy będziecie tacy sami jak ta staruszka, może gorsi, bardziej zmęczeni, sfrustrowani, żądni spokoju i ciszy. Kiedyś...prędzej lub wcześniej...tacy sami. Wystarczy zwolnić na niewidocznym zakręcie, ale kto by to robił, lepiej wyprostować zakręt. Śmiechu warta inicjatywa sołtysa i wójta.
Odpowiedz
-1
@ JasMen
dnia 21.10.2016, 23:13 · Zgłoś
Tu nie ma co kręcić koło krzaków,koło Pani domu
Tu wystarczy zrobić drogę PROSTO i nie będzie przeszkadzać nikomu
Tu zostaną płotki
Tu zostaną krzaczki
Tu będzie deptak dla krówki kur wózka
Tu zostanie mini dróżka
Tu będzie spokój
Tu będzie NOWA PROSTA DROGA DO SZCZĘŚCIA WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
Tu nie będzie ZAKRĘTU
Tu nie będą wyzwiska
Tu będą NOWE MAKOWISKA
Tu Pozdrawiam wszystkich zakręconych mieszkańców
Tu będzie pisania mojego KONIEC.
Odpowiedz
-2
@ Mp
dnia 21.10.2016, 23:36 · Zgłoś
Nie realne
Odpowiedz
1
@ moher
dnia 22.10.2016, 18:29 · Zgłoś
Dobre :) :)
Odpowiedz
18
@ polo
dnia 21.10.2016, 23:08 · Zgłoś
Popracowali zagranicą,pokupili fury i śmigać chcą ale krzaki przeszkadzają,zwolnijcie ludzie życie takie krótkie jest a starszej pani to jeszcze pomóżcie a i krzakom dajcie spokój
Odpowiedz
5
@ Mp
dnia 21.10.2016, 22:42 · Zgłoś
Tylko tobie przeszkadzają te krzaki?
Odpowiedz
-8
@ lila
dnia 21.10.2016, 22:50 · Zgłoś
Nie, nie tylko mi . Myślę , że wszystkim , którzy codziennie tamtędy jeżdżą po kilka razy.
Odpowiedz
8
@ Ptaszek
dnia 22.10.2016, 09:59 · Zgłoś
Przesiać się na rower
Odpowiedz
1
@ K
dnia 22.10.2016, 12:01 · Zgłoś
Tak tylko myślisz a niewiedz napewno
Odpowiedz
-15
@ lila
dnia 21.10.2016, 22:05 · Zgłoś
Ależ wy jesteście zawistni i zazdrośni . Jest sprawa zakrętu i wycięcia krzaków które zasłaniają widoczność a nie ogrodzenia sąsiadów .. Ale widzę, że każda sytuacja jest dobra żeby dopiec komuś kto ma lepiej od was. Zarobili to mają jeśli zazdrościsz wyjedz za granicę zarób i zrób sobie tak samo nie widzę problemu. Nie jeździcie tą drogą , nie widzicie a najwięcej do powiedzenia macie ..
Odpowiedz
6
@ Sarna
dnia 22.10.2016, 07:33 · Zgłoś
Tu nie chodzi o zazdrość
Odpowiedz
3
@ Sarna
dnia 22.10.2016, 07:34 · Zgłoś
Tak jak oni traktują ludzi te sasiady tak ludzie o nich piszą
Odpowiedz
19
@ stach
dnia 22.10.2016, 09:57 · Zgłoś
Ale ruch na tej drodze. Ile pojazdów dziennie przejeżdża? Przecież to "[...]" Makowisk. Jak się ma tyle kasy, to po co tu budować dom. Było sobie kupić działkę w Warszawie. Wtedy zagroda, krzaki, krowa, kury i starsza pani nie byłyby problemem. Takich wsi i zakrzaczeń w naszej gminie jest pełno. Ale problem jest tylko w Makowiskach. Brak tolerancji i szacunku do starszych osób..
Prym wiodą bogaci, im należy wszystko podporządkować. Jesli policja nie widzi problemu, po co angażować w to wójta? Przecież ktoś to zainicjował. Sam tam nie pojechał. Chyba nawet wiem kto.
Odpowiedz
-3
@ taki se
dnia 21.10.2016, 21:56 · Zgłoś
Podpuścili zapewne wrogowie Pana Wójta biedną Babine, żeby nie dała wyciąć, to prosi o pomoc aby nie wycinać. A niech jej ktoś powie, że jak wytną te krzewy/krzaki to całkiem fajne weźmie pieniądze i jeszcze wstawią barierę, która zapewni jej dużo lepsze bezpieczeństwo przed samochodami, niż parę krzaków. I warto by ją było poinformować, że jak zaczną całą pracę przy tym przedsięwzięciu to niech zgłosi (pewnie ktoś w jej imieniu by musiał zgłosić, i tu wystarczy pełnomocnictwo) , że drastycznie pogorszyło się jej zdrowie (w wieku tej Pani to nawet najbardziej nieudaczny lekarz rodzinny jest wstanie bez wysiłku pokazać pogorszenie stanu zadrowia) oraz samopoczucie psychiczne od prac, hałasu, zakłóceniu miru domowego i zmiany wizerunku najbliższego otoczenia, to znowu zgarnie parę tysięcy. Nie dziwie się kobiecie, leciwa już jest ale, że w najbliższym jej otoczeniu nikt jej nie chce doradzić jak wygląda dzisiejsza rzeczywistość i że jest możliwość nawet w takim swoim ,,starszym" wieku pokazać i wyr...chać ludzi młodszych, wykształconych i na stanowiskach.
Odpowiedz
18
@ Ruda )))
dnia 21.10.2016, 21:55 · Zgłoś
Zaczac od brejdow pozniej miru oni maja ogrodzenia w drodze
Odpowiedz
9
@ Mm
dnia 21.10.2016, 21:36 · Zgłoś
Kto mieszka nazakręcie niech się ma na baczności
Odpowiedz
13
@ Mm
dnia 21.10.2016, 21:28 · Zgłoś
Kto mieszka na zakręcie w Makowiskach może być następny
Odpowiedz
12
@ lanek
dnia 21.10.2016, 20:18 · Zgłoś
wystarczy postawić znak do 40h i spokój
Odpowiedz
-2
@ lila
dnia 21.10.2016, 20:19 · Zgłoś
Jak do 40 jak tam nawet 20 nie pojedzie :P
Odpowiedz
8
@ agga
dnia 24.10.2016, 08:13 · Zgłoś
To zwolnij do 10.
Odpowiedz
-15
@ subtelny
dnia 21.10.2016, 19:54 · Zgłoś
Groniarku co się czepiłeś tak tego Mira,coo ???
Odpowiedz
10
@ mako
dnia 21.10.2016, 19:52 · Zgłoś
Niech władza poczyni inne starania a mianowicie postawić znak ograniczenia prędkości i lustro a problem będzie rozwiązany. Pamiętajcie Wójcie słuchajcie luduuuuuuuuuuu
Odpowiedz
0
@ do mako
dnia 22.10.2016, 00:20 · Zgłoś
No właśnie kwestia tego typu że to ten Ludddd chciał wycięcia tych krzaków a nie Wójt(co go tam jakieś krzaczory,to mieszkańcy tego chcą),w demokracji ta Pani nie ma szans jeśli na zebraniu demokratycznie podjęto(bądź zaproponowano) taka decyzje/rozwiązanie, tym bardziej że to nie jej grunt.Pozdrawiam
PS.Od razu zaznaczam że nie interesuje mnie płot mira czy kogoś tam,mówię tylko o tej sytuacji.
Odpowiedz
-11
@ ksieciunio
dnia 21.10.2016, 19:43 · Zgłoś
Czarnogród normalnie XD pani dosc juz narzadzila w zyciu ma 80lat wiec niech nie robi afery,krzaki powinni sciac bo nic nie widac ,pozniej takie zakrety"śmierci"beda zbieraly żniwa na kierowcach i motocyklistach
Odpowiedz
11
@ mia
dnia 22.10.2016, 16:34 · Zgłoś
To niech zbierają żniwo - jak kierowcy i motocykliści mózgu nie mają, to wbrew przyrodzie jest by żyli... Szczerze, dziesiątki takich zakrętów jest w okolicy - jakoś ludzie nie mają problemu żeby trzymać się swojej strony i zwolnić do 20 km/h, a tu nagle wielki problem. Kombajnem jeździsz, czy kupiłeś sobie SUVA, zeby połechtać sobie ego i sie na drodze nie mieścisz?
Odpowiedz
21
@ misiek
dnia 21.10.2016, 19:24 · Zgłoś
Krzaki wyciąć a płot mira przesunąć i bedzie sprawiedliwie
Odpowiedz
-6
@ subtelny
dnia 21.10.2016, 18:43 · Zgłoś
Tutaj nie chodzi o szerokość drogi tylko o widoczność,bo z tego co wiem krzaki miały być dawno wycięte lecz do tego nie doszło. Władze sie zmieniły i znalazły się takie osoby jak pani radna czy sołtyka gdzie nie boją się pani Marii Zajdel tak jak co nie którzy,bo z tego co mi wiadomo krzaki miały być wycinane od 15 lat lecz każdy się boi szanownej Marii.
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 21.10.2016, 18:41 · Zgłoś
Droga jest wąska a widoczność niewielka. Może były kolizje, może nie było, ale nie trudno sobie wyobrazić, że 2 samochody jadące z dozwoloną prędkością, rozmijające się w krytycznym punkcie, mogą się nie zmieścić. Dodając do tego pieszego, który będzie szedł z jednej strony może być różnie. A gdy wydarzy się jakaś tragedia, to wszyscy będą mówić jak to nie można było zrobić... Moim zdaniem krzaki i drzewa nie powinny znajdować się tak blisko jezdni. Same problemy z nimi i dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na pewno nie działają na korzyść. Przywiązanie starszej kobiety to już inna sprawa, ale jak urzędnicy chcą się dogadać, to dlaczego nie podejmuje nawet dialogu? Po ścięciu tych można nasadzić nowe krzewy, czy tuje, czy inną "zieleń", tak żeby nie ograniczały widoczności, już na działce tej kobiety.
Odpowiedz
-17
@ lila
dnia 21.10.2016, 18:18 · Zgłoś
Cieszyć to ja się będę jak ta krowa będzie stała na swoim miejscu albo będzie normalnie prowadzana przez panią Marię a nie środkiem drogi gdzie narobi i jeszcze [...] ludziom pod oknami . No ale w końcu to zabytek to może poszkodowana postawi ją na środku tego feralnego zakrętu do kolekcji z krzakami i kurami i najlepiej będzie :) Nie chcę nikogo urazić ale może każdy kto jest na NIE z wycinaniem tych krzaków niech się postawi na miejscu tych ludzi mieszkających za tym zarośniętym zakrętem i przestanie głupio mówić że się chce jej krzywdę robić i tak dalej ,..
Odpowiedz
21
@ Zdzisek
dnia 21.10.2016, 18:29 · Zgłoś
Brejdy co wam znów nie pasuje
Odpowiedz
-10
@ lila
dnia 21.10.2016, 18:40 · Zgłoś
Niestety nie trafiłeś ..
Odpowiedz
36
@ KAMILA
dnia 21.10.2016, 18:59 · Zgłoś
No tak, teraz to paniska na wsiach mieszkają. Wille, parkany, bramy sie same zamykają, toyoty, passaty, kostki wyłozone. Dorobiły się w tej nowej rzeczywistości na biznesach, robotach za granicą często przy świniach i krowach. Ale jak zjadą do swojej willi nie może im krowa narobić na drodze, bo [...]. Stara kobieta im też przeszkadza. Nie pasuje do ich nowobogackiej wioski.
Odpowiedz
43
@ julek %
dnia 21.10.2016, 19:20 · Zgłoś
Plan jest taki: wyciąć krzaki, zburzyć dom bo [...], zlikwidować krowę i kury bo [...], starszą panią ubezwłasnowolnić i będzie na wsi PACHNIEĆ.
No bo kto widział żeby w XXI wieku była na wsi jeszcze krowa i krzaki.

Uważajcie jak jeździcie i tyle !!!
Odpowiedz
14
@ Mm
dnia 21.10.2016, 20:37 · Zgłoś
Kròlowo szos w Makowiskach skoro przeszkadza ci krowa wynieś się do miasta kto ci dał prawojazdy druga strona ma gorsze zakręty
Odpowiedz
3
@ Psiak
dnia 21.10.2016, 21:43 · Zgłoś
Tam jest dzielnica tych najbardziej za. ...ch w całej wsi
Odpowiedz
18
@ Mm
dnia 21.10.2016, 22:11 · Zgłoś
Krowa przeszkadza tylko lili a mleko jest od byka tak to jest jak z mieszkanki wsi zrobi się pani
Odpowiedz
-8
@ Ona
dnia 21.10.2016, 22:23 · Zgłoś
Ty tez sie mogles dorobic a nie zazdroscic
Odpowiedz
11
@ Juzek
dnia 22.10.2016, 06:22 · Zgłoś
Bo Lili jest od Brejdy a ogrodzenie w drodze majo
Odpowiedz
-6
@ pasin
dnia 22.10.2016, 16:46 · Zgłoś
puki co jesteśmy tolerancyjniw w odpowiedzi na ten [...] opis
Odpowiedz
5
@ moher
dnia 22.10.2016, 18:24 · Zgłoś
Brawo! Za dowcip i za realne spojrzenie na dzisiejszą wieś.
Odpowiedz
1
@ D
dnia 22.10.2016, 21:35 · Zgłoś
Taka jest prawda
Odpowiedz
-3
@ seba
dnia 23.10.2016, 11:31 · Zgłoś
tam dobrzy ludzie mieszkaja w tej dzielnicy
Odpowiedz
-1
@ seba
dnia 23.10.2016, 11:35 · Zgłoś
ile jeszcze masz tych psełdonimów
Odpowiedz
-5
@ O dyr
dnia 21.10.2016, 18:17 · Zgłoś
Trzeba jechać z delegacjią do o dyrektora żeby zainterweniował u prezesa
Odpowiedz
20
@ mieszkaniec
dnia 21.10.2016, 18:10 · Zgłoś
mira ogrodzenie i studnia są w drodze dlaczego z tym nic nie robią
Odpowiedz
-5
@ GAQJOWY
dnia 21.10.2016, 18:10 · Zgłoś
jezeli krzewy rosna na terenie gminnym to po co dyskutowac - zrobic porzadek i kwita
Odpowiedz
25
@ lolo
dnia 21.10.2016, 17:00 · Zgłoś
Po drugiej stronie drogi ,tos madry postawil ogrodzenie w zakrecie.To jest bardzo niebezpieczne.Jazda w krzaki amortyzuje z ogrodzeniemti juz gorzej.
Odpowiedz
25
@ Mm
dnia 21.10.2016, 17:54 · Zgłoś
Tyle lat nikomu nieprzeszkadzały krzaki a teraz nagle są przeszodą krowa to zabytek ciesz się że jest w Makowiskach gdzie jest sołtys powineń obstać za panią Marią innych zakrętó niema jak się nudzi niech się zajmie drogą do lasu
Odpowiedz
7
@ Wieczny maruda
dnia 21.10.2016, 16:42 · Zgłoś
A może przesadzić te jrzaki na jej działkę - jesienią powinny się przyjąć?
Odpowiedz
-13
@ brak słow
dnia 21.10.2016, 16:39 · Zgłoś
HA HA HA - śmiech na sali... :):):):) No to jest Nowa Królowa Makowisk :):) - nie ważne, co mówią, ważne żeby mówili... Boże... widzisz a nie grzmisz?
Odpowiedz
-18
@ lila
dnia 21.10.2016, 16:17 · Zgłoś
To są tylko krzaki...weź się ogarnij jak tędy nie jeździsz codziennie nawet kilka razy to nie komentuj. Jedna kobieta przeciwko całej wsi i akurat jej wielką krzywdę robią tylko że jak w lecie rozwiną się te krzaczyska to już w ogóle widoczność zero ! a jak jeszcze Pani Maria stanie na środku drogi z krową lub po prostu robiąc na złość idzie środkiem z wózeczkiem to już kompletnie trzeba stanąć i zaczekać aż łaskawie ustąpi . Nie mówiąc już o tym , że w tym samym czasie zza zakrętu może wyjechać inny samochód i nawet jeśli jedzie się tamtędy na "jedynce" to i tak trzeba być przygotowanym na wszystko. Zresztą nie ma co pisać tylko wyciąć i bez problemu .
Odpowiedz
28
@ Manka
dnia 21.10.2016, 16:29 · Zgłoś
Kobiecie krzywdę robić na stare lata wstydzić się cała wioska powinna
Odpowiedz
-28
@ brak słow
dnia 21.10.2016, 16:48 · Zgłoś
Krzywdę? Naprawdę? Wstydzić to się Ona powinna... Teraz jest taka bezbronna, biedna i poszkodowana? Ojć.. Niech pomyśli o przeszłości.. Jaka była. Jak uprzykszała wszystkim życie.. i chodzila na plotki..
[...] przy samej drodze.. Ludzie idą z weselem i takie widoki i zapachy? Wow.. Ta Krowa to tez już jest tak drażniąca oraz tez wózek, ze naprawdę trzeba się zatrzymać, aby przejechać...

Trzeba bardzo ostrożnie jechać, szczególnie w lecie.. w dodatki nie ma się gdzie rozminać... A KOLIZJE I STŁUCZKI BYLY!!!
Odpowiedz
25
@ Manka
dnia 21.10.2016, 17:03 · Zgłoś
Na plotki każdy chodzi [...] przy domu na wsi rzecz normalna a kolizji nie było i nie będzie bo tam każdy ostrożnie jeździ ktoś się uwziol na Marie i tyle
Odpowiedz
-14
@ brak słow
dnia 21.10.2016, 17:12 · Zgłoś
Proszę nie wmawiać, że nie było, bo kolizje i stłuczki były!!!i to nie raz!!!
Odpowiedz
22
@ pffff
dnia 21.10.2016, 17:56 · Zgłoś
skoro były kolizje i stłuczki to dlaczego na policje nie były zgłoszone??? szybsze byłoby postępowanie
Odpowiedz
29
@ xena
dnia 21.10.2016, 18:50 · Zgłoś
no super jedna kobieta przeciw calej wsi i to 80-cio letnia no gratuluje sasiadow i mieszkancow tej wsi .dzis macie po 30 ci,40ci moze 50 at i wiecej lat,to co wy starzy nie bedziecie?moze by tak probowac z ta pania porozmawiac,isc i sprobowac przekonac.ale coz ,skoro cala wies na nia .mieszkacie tam ,wiecie ze jest starsza ,ze ma swoje przyzwyczajenia i krowy i wozek wiec?zwolnij jeden z drugim.
Odpowiedz
-14
@ xxx
dnia 21.10.2016, 20:29 · Zgłoś
Mieszkasz na tej wsi? Ja mieszkam i ani ona niewinna ani schorowana.
Odpowiedz
5
@ ...
dnia 23.10.2016, 18:56 · Zgłoś
Tak to sa tylko krzaki, ale nie są własnością gminy.Rosna na prywatnym terenie wiec co tam szukacie, na własnych podwórkach róbcie porzadki :-)
Odpowiedz
4
@ agga
dnia 24.10.2016, 08:08 · Zgłoś
A to ma usuwac [...] za kazdym razem jak wesele jedzie? Parodia zastanow sie co piszesz.Jej dzialka i dom i moze sobie nawet ... na srodku.
Odpowiedz
25
@ Pogromca
dnia 21.10.2016, 16:04 · Zgłoś
to są tylko krzaki a miru ogrodzenie powtawil w drodze tego wójt gminy nie widział ...
Odpowiedz
29
@ podatnik
dnia 21.10.2016, 15:56 · Zgłoś
Jadąc 50 km w terenie zabudowanym nie stwarza się zagrożenia
i krzaki też nie przeszkadzają ale wójt lubi zajmować się
[...]
Odpowiedz
-19
@ Mieszkanka
dnia 21.10.2016, 16:04 · Zgłoś
Tam akurat zasłaniają a droga jest wąska. Nie wiesz to się nie wypowiadaj .
Odpowiedz
24
@ Pogromca
dnia 21.10.2016, 16:06 · Zgłoś
Mira ogrodzenie przesunąć
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 21.10.2016, 20:27 · Zgłoś
Jak chcesz tamtędy 50km przejechać to pozdrawiam, czy to autem czy czymś innym, ponad 20-30 to [...] .
Odpowiedz
2
@ Ona
dnia 21.10.2016, 22:18 · Zgłoś
Wez sie puknij wszyscy wiedza ze pomiar byl robiony z obydwu stron gdyby byl w drodze to by tez musial cos z tym zrobic polozony asealt kolo mostku nalezy do niego i co dal zakaz wjazdu po[...] mozna te wszystkie madrosci kazdego mozna z[...] tylko tys idealny
Odpowiedz
9
@ podatnik
dnia 21.10.2016, 22:56 · Zgłoś
Prędkość należy dostosować do panujących warunków
na drodze i umiejętności oraz doświadczenia kierującego
Tyle w temacie
Odpowiedz
10
@ czlowiek z lasu
dnia 21.10.2016, 15:49 · Zgłoś
A w krajach zachodnich celowo ogeanicza sie widocznosc takich drog, a nawet ustawia szykany, by zniechecac do szybkiej jazdy. I wypadkow nie ma
Odpowiedz
-13
@ mozkit
dnia 21.10.2016, 17:05 · Zgłoś
szykaną to jest twoja wypowiedź, w krajach zachodnich wycina się wszystkie drzewa, żeby kierowcy się o nie mnie zabijali...
Odpowiedz
-1
@ czlowiek z lasu
dnia 21.10.2016, 17:33 · Zgłoś
Bzdety. Poszukaj sobie szykany na drogach gminnych we Francji. Zawsze warto poznawac swiat
Odpowiedz
-2
@ czlowiek z lasu
dnia 21.10.2016, 17:36 · Zgłoś
Nie wie ale sie wypowie...
Odpowiedz
11
@ Zybex
dnia 21.10.2016, 20:30 · Zgłoś
Mozkid ma rację, a Francja to już bardziej bliski wshód
Odpowiedz
0
@ czlowiek z lasu
dnia 22.10.2016, 05:57 · Zgłoś
Dlatego Francuzi jezdza francuskimi samichodami,pociagami, lataja francuskimi samolotami, w armii tez maja francuskie samoloty i smiglowce. Przez to [...]. Widelca uzywaja do czesania kozy. A cala inzynieria drogowa tez pochodzi e Francji przez przypadek. Granicza z Brazylia jako jedyny kraj europejski. Oczywiscie na wschodzie. Bliskim.
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 28.10.2016, 20:03 · Zgłoś
Jakie niby szykany? Francuską landówką leci się szybciej niż Polską autostradą...
Odpowiedz
13
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 21.10.2016, 15:45 · Zgłoś
Dać na tym zjeździe z A4 ograniczenie do 110km/godz, gdyż jadąc w przeciwnym kierunku widoczność zasłaniają tuje sąsiada...
Odpowiedz
-4
@ @okno
dnia 21.10.2016, 15:34 · Zgłoś
skoro teren na którym sa zakrzaczenia nalezy do gminy, to powinny byc one usuniete. Dla "ciekawych" pomiar byl zrobiony z jednej i z drugiej strony drogi. I tam naprawde widocznosci nie ma zwlaszcza wiosna i latem jak te galezie z krzakow siegaja polowy drogi.
Odpowiedz
18
@ oko
dnia 22.10.2016, 13:27 · Zgłoś
Po pierwsze to z wyglądu sądząc, wiek tej Pani jest mocno zaawansowany i dlatego poczekałbym i dałbym Opatrzności do załatwienia tą sprawę. Po drugie, jest to teren zabudowany, więc 50km/h, i o jakich wypadkach może być mowa przy takiej prędkości?
Po trzecie, droga jest pewnie drogą gminną, ale jeżeli spojrzymy na mapę sprzed np. 30-40 lat, jest to najwyżej półtorametrowa [...] dróżka, którą co najwyżej wozy konne się poruszały. Przez następne lata, tak jak się to dzieje na wszystkich gminach, przy utwardzaniu, remoncie, czy kładzeniu nawierzchni asfaltowej niby za zgodą właściciela sąsiednich gruntów, drogi się poszerza. Sądząc ze zdjęć ma ona około 3 metrów, ale pytam Pana Wójta, czy ma jakikolwiek akt notarialny poświadczający nabycie gruntów tej Pani i wszystkich innych mieszkańców? Idę o zakład, że nie ma. Opiera się na aktualnym operacie ze starostwa i twierdzi, że grunt jest jego.
Ta Pani i wielu innych do sądu nie pójdą, bo ich nie stać, albo nie są obeznani w obowiązującym prawie. Jednak wójt, pełniący urząd od niedawna, powinien dać sobie na powstrzymanie i nie ulegać "aktywowi" wiejskiemu, ale zastanowić się, czy u końca dni tej Pani nie robi jej krzywdy. Ludzie starsi często bywają trudni w kontaktach, czy nawet złośliwi. Takie to niestety prawo starości. Jednak należy pamiętać, że wszyscy kiedyś będziemy u progu życia i nie możemy być pewni jak wówczas będziemy się zachowywać. Panie wójcie [...], proszę o rozwagę w działaniu, bo jeżeli uczyni Pan komukolwiek krzywdę, to ta krzywda, wcześniej czy później, do Pana wróci.
Odpowiedz
0
@ 3
dnia 24.10.2016, 06:35 · Zgłoś
Dobro do Ciebie wróci , krzywda do Ciebie wróci
[...] prawda piszecie takie bzdety
Odpowiedz
29
@ [...]
dnia 21.10.2016, 15:20 · Zgłoś
nie ma sie kogo czepic wojt to leci do starej kobiety , a krzaki rosly ladnych pare lat i co zgodnie z ochrona srodowiska przy kazdej drodze nalezy sadzic drzewa filtrujace zaolowiona droge
Odpowiedz
23
@ Manka
dnia 21.10.2016, 16:32 · Zgłoś
Zgadza się z [...] Mira i Brejdy ogrodzenia przesunąć
Odpowiedz
49
@ Krono
dnia 21.10.2016, 14:57 · Zgłoś
Ze zdjęć wynika że droga jest widoczna.
Odpowiedz
38
@ Ble
dnia 21.10.2016, 14:50 · Zgłoś
Czemu nie zrobiono pomiaru z obu stron tylko z jednej te krzaki rosną 70 cm od drogi asfaltowej a ogrodzenie sąsiada jest 20 cm od drogi to jest ok wszystko
Odpowiedz
67
@ obiektywny sąsiad87
dnia 21.10.2016, 18:03 · Zgłoś
Ogrodzeni jest bogatego i wpływowego mieszkańca. Lepiej go nie ruszać, Z biedną starą kobietą nikt się nie liczy. Dajcie jej spokój, Ograniczyć prędkość, uważać i po problemie. Na Hałbowie są nie takie zakręty. Musieliby w takim razie las wyciąć aby wszystkie zakrety oczyśćić z krzaków. Według mnie wjazd w krzaki daje mniej obrażęn niż w ogrodzenie z betonowymi słupkami.
Możę lepiej napisać prawdę, że te krzaki nie komponują się z ogrodzeniem sąsiada i psują obraz posiadłośći.
Ach ten naród !
Odpowiedz
26
@ obiektywny sąsiad87
dnia 21.10.2016, 20:12 · Zgłoś
Na ostatnim zdjęciu doskonale widać. Znikną krzewy, cudne ogrodzenie będzie widoczne z 800 metrów. Wszyscy będą podziwiać, będzie wizytówka Makowisk. Wycieczki będa tu przyjeżdżać zwiedzać, A teraz, no cóż wszystko ukryte, krowa robi świństwo i tyle. Po co był ten wydatek?
Odpowiedz
-9
@ TOJA
dnia 23.10.2016, 09:40 · Zgłoś
Czy byles w Halbowie? Widziales jaka tam jezdnia szeroka? Zobacz tu chociazby na zdjeciach. Babcia uparta i tyle. Sytuacja jak Kargul i Pawlak. Wyciac krzaki i koniec sprawy. Posadzic babci nowe 1,5 m dalej i spoko.
Odpowiedz
2
@ aga
dnia 23.10.2016, 10:23 · Zgłoś
a moze rozwalic sasiadowi ogrodzenie i postawic 1,5m dalej?
Odpowiedz
0
@ TOJA
dnia 24.10.2016, 05:34 · Zgłoś
Sasiad sie nie kloci, a babcia tak.
Odpowiedz
3
@ aga
dnia 24.10.2016, 22:08 · Zgłoś
bo sasiadowi ogrodzenia nie "wycinaja"
Odpowiedz
37
@ Maniek
dnia 21.10.2016, 14:45 · Zgłoś
no niestety sztarsze osoby maja to do siebie Dla tej Pani zwykle krzaki sa czyms a dla innych to tylko krzak zaslaniajacy widocznosc.Chcialo by sie dobrze ale jak temu zaradzic.Zreszta kazdy z nas kiedys tez bedzie taki.Starosc nie radosc mlodosc nie wiecznosc.
Odpowiedz
-24
@ Mieszkanka
dnia 21.10.2016, 16:01 · Zgłoś
Obyś nie był jak ta Pani. Robi z siebie ofiarę Ale drugiemu robić na zlosc to ona może. Co chwilę tam są kolizje ile to można. Chcesz rozwalić samochód to jedź tam .
Odpowiedz
19
@ Smyku
dnia 21.10.2016, 16:14 · Zgłoś
Dlaczego kłamiesz tam nie ma żadnych kolizji [...] motor juz sprzedał
Odpowiedz
4
@ Maniek
dnia 23.10.2016, 16:47 · Zgłoś
do Mieszkanca!jedz 20h i przejedziesz bez zadnej szkody.Nie chcesz autem kup sobie rower.Wszedzie tak jest mysliz to to tylko ty jestes pepkies wiata i te krzaki liscie opadna dedziesz mial widocznosc
Odpowiedz
24
@ oko
dnia 21.10.2016, 14:45 · Zgłoś
I koniecznie rozwalcie jej dom. Przecież dom również zdecydowanie ogranicza widoczność.
Odpowiedz
-2
@ qwerty
dnia 28.10.2016, 19:53 · Zgłoś
Skończ smucić... Krzewy? To zwykłe chabazie... Zasłaniają drogę więc wyciąć lub tylko przyciąć te które przeszkadzają.
Odpowiedz
73
@ [...]
dnia 21.10.2016, 14:26 · Zgłoś
moze lepiej bylo by zamontowac lustra ? a kobiecie zostawic te drzewa.. szkoda mi jej naprawde...
Odpowiedz
-17
@ Mieszkanka
dnia 21.10.2016, 15:55 · Zgłoś
To nie drzewka tylko krzewy .A krzewy nie rosną na jej posesji tylko gminne .A spokój niech ona da mieszkańcom.
Odpowiedz
-3
@ romek
dnia 21.10.2016, 14:24 · Zgłoś
ja cie krence ,ale wiadomosc nagroda roku dla autora!!!
Odpowiedz
26
@ Jozin z Bazin
dnia 21.10.2016, 15:33 · Zgłoś
No przepraszam bardzo, ale nic tam nie widać!
Pani chce spokój, a nie daj Bóg o jakiś wypadek, bo dużo dzieci tam chodzi...
Odpowiedz
7
@ @okno
dnia 21.10.2016, 15:37 · Zgłoś
dokładnie tak, tylko jak juz bedzie wypadek i jak ktos ucierpi to ciekawe jakie wtedy bedzie miec argumenty "starsza pani"
Odpowiedz
-20
@ Mieszkanka
dnia 21.10.2016, 15:50 · Zgłoś
Ona jeszcze zrobi sensację z wypadku ,jest szybsza niż internet.A poza tym już nie jedno było tam zderzenie samochodów.
Odpowiedz
39
@ Mieszkaniec
dnia 21.10.2016, 15:59 · Zgłoś
Kiedy te wypadki były bo ja jakoś nie pamiętam no chyba ze jak ktoś na podwójnym gazie [...]
Odpowiedz
-5
@ okno
dnia 21.10.2016, 16:30 · Zgłoś
Wypadkow na szczęście jeszcze nie bylo ale zderzenia samochodów niejednokrotnie !
Odpowiedz
63
@ m
dnia 21.10.2016, 17:02 · Zgłoś
Zróbcie pani płotek i po sprawie.
Odpowiedz
16
@ News
dnia 21.10.2016, 18:39 · Zgłoś
Jakie newsy tacy celebryci...
Odpowiedz
39
@ xx
dnia 21.10.2016, 18:58 · Zgłoś
Bzdury, jak jest niebezpiecznie to zwolnij i tyle!
Odpowiedz
16
@ bhp
dnia 22.10.2016, 07:11 · Zgłoś
Nie trzeba być socjologiem ażeby odebrać lament starszej Pani ze z jej strony jest to gra na uczucia ludzkie.Żyjemy w zbiorowiska ludzkim i nasze drobne interesiki nie moga blokować bezpieczeństwa większości. Tłumaczenie ze kilka krzewów chroni człowieka od zamachów jest mało przekonywujace.Tym bardziej że wójt zapewnia jej lepsze i skuteczniejsze zabezpieczenia. W tym wszystkim jest też płytka absurdalna wypowiedź specjalistów od bezpieczenstwa drogowego. Takie jakie uparte charaktery starszych ludzi spotyka się wszędzie i w sąsiedztwie i w rodzinach.I nie powinno się bronić takich przypadków utrudniających innym normalne życie
Odpowiedz
15
@ xxxx
dnia 22.10.2016, 09:08 · Zgłoś
Albo progi zwalniające :)
Odpowiedz
15
@ Anonim
dnia 22.10.2016, 14:19 · Zgłoś
To niech jeszcze szybciej jeżdżą...
Odpowiedz
9
@ Anonim
dnia 22.10.2016, 14:23 · Zgłoś
Dzieci powinny być pod opieka rodziców, bądź bawić się koło domu
A nie biegać po ulicy...
Odpowiedz
-4
@ Jasiu Dziurdziok
dnia 22.10.2016, 14:26 · Zgłoś
No tak.Babcia nie ma auta to jej gałęzie nie wadzą..Jesc tego nie bedzie wiec po co jej to.Ktos może przez to stracic życie na zakrecie.
Odpowiedz
2
@ kmwtw
dnia 22.10.2016, 21:46 · Zgłoś
nie Każdy to zrozumie...tyle.
Odpowiedz
6
@ szogun
dnia 23.10.2016, 09:58 · Zgłoś
A co ma to ilu miała mężów do krzaków???
Odpowiedz
2
@ stary
dnia 23.10.2016, 10:56 · Zgłoś
ludzie na starość dziecinnieją i należy im sprawy obszerniej wytłumaczyć,pani będzie miała w domu więcej światła bo drzewa nie będą zacieniać i w domu nie będzie wilgoci i wtedy zmieni zdanie.
Odpowiedz
-3
@ 3
dnia 24.10.2016, 06:30 · Zgłoś
Za ten płotek to chyba m@ zapłaci a nie podatnicy
Odpowiedz
2
@ spoko
dnia 25.10.2016, 04:26 · Zgłoś
ostre zakręty, wąska droga, zła widoczność.
krzewy przeszkadzają jak budynki w mieście...
zamontujcie na zakręcie lustro i po problemie wielkie mi halo mało takich dróg na świecie 30lat nikomu nie przeszkadzało
Odpowiedz
2
@ Autor
dnia 28.10.2016, 04:48 · Zgłoś
"Dlaczego przez 15 lat nie zgodziła się na przycinanie krzaków" - mówi wójt.
Z tego wynika, że władze gminy uznawały, że krzewy rosną na terenie będącym własnością tej osoby a nie gminy. Czyli respektowano prawo własności tej osoby.
To brak zgody tej pani na przycięcie tych krzewów (pewnie do wysokości 30-40 cm nad ziemią przy założeniu 60 cm przyrostu krzewów latem), do czego miała prawo, spowodował poszukiwanie rozwiązania na operat geodezyjny, który zresztą można podważać na drodze sądowej. W tych warunkach rosnące krzewy stanowią dowód przebiegu naturalnej granicy działki tej pani i może być on użyty do podważenia wiarygodności wykonanego operatu. Wycięcie tych krzewów powoduje likwidację tego dowodu.
Wójt powiada, że można postawić ekrany, ale ekrany też ograniczają widoczność w zależności od kąta padania na nie promieni słonecznych.
Biorąc jeszcze pod uwagę uzyskaną opinię od policji tłumaczenia wójta są dość mętne. O co właściwie chodzi? Czy o likwidację ograniczenia widoczności, czy o zmniejszenie łuku zakrętu? Ta pani ma 80 lat i zwykła ludzka przyzwoitość powinna w tych warunkach skłonić wójta do odstąpienia od powziętego przez niego zamiaru. Ad. bhp: A z tą grą na uczuciach to argument nie na miejscu.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.