Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Małgorzata Salacha: Kadencja była taka jak życie – czasem burzliwa, czasem spokojna.

54

Jak ocenia pani ogólny kształt kadencji? Obfitowała w niespodzianki, czy była raczej rutynowa?

Kadencja była taka jak życie – czasem burzliwa, czasem spokojna. Na pewno pojawiały się nieprzewidziane sytuacje i czynniki, na które nie mamy wpływu – na przykład powódź. Ale od tego jesteśmy żeby je rozwiązywać, więc nie narzekam.

Proszę wyliczyć trzy największe sukcesy Pani urzędowania.

Największy sukces to pojęcie względne. Ja jako burmistrz ocenię to zapewne inaczej niż mieszkańcy. Największą inwestycją jest, jak sądzę, most na Wisłoce, który niedługo będzie oddany do użytku. Pierwszy etap prowadziła gmina Kołaczyce i przypisuję sobie część tego sukcesu. Poza tym na pewno „Orlik” i osiem placów zabaw oraz drogi – udało nam się zrobić dość dużo dróg gminnych i partycypować w wydatkach na drogi powiatowe.

Jako drugi sukces wymieńmy uzyskanie przez miejscowość praw miejskich. W szkołach zostały też stworzone miejsca wydawania ciepłych posiłków dla dzieci, podczas gdy wcześniej był to suchy prowiant. W tej chwili wszystkie dzieci mają ciepły posiłek. Jak wiemy mediów dla niektórych dzieci jest to jedyny ciepły posiłek.

Dość dużym sukcesem jest też prowadzenie programu integracji społecznej na terenie gminy. Dzięki temu powstało stowarzyszenie, klub seniora. Udało się zintegrować środowisko lokalne, liderzy zaczęli podejmować wspólne działania. Nie tylko gmina może się więc zajmować problemami, ale także ludzie wyłonieni ze środowiska lokalnego. I to jest duży sukces ponieważ musimy tych ludzi wspierać, nie mówiąc im jednak ciągle co mają robić.

KS: Proszę powiedzieć, jakie dokładnie korzyści będą wynikać z otwarcia mostu?

Pierwsza ma charakter rodzinny: Kołaczyce i Brzyska były kiedyś jedną gminą i jest wiele rodzin, które są “mieszane”. Obecnie aby się odwiedzić muszą one pokonać kilkanaście kilometrów, jadąc przez Gamrat czy Dąbrówkę. Wiadomo mi, że dzieci z miejscowości Kłodawa chodzą do szkoły w Kołaczycach. Bardzo dużo uczniów dojeżdża też do naszej szkoły ponadgimnazjalnej. Im będzie bliżej do szkół, a nam - i turystom korzystającym z drogi krajowej - na Liwocz. Poza tym po stronie gminy Brzyska są piękne tereny do zagospodarowania - ruch może stymulować inwestycje. Być może też jest to początek obwodnicy Kołaczyc. Na pewno będę się o to starać, jeśli zostanę wybrana. i
Po drugie, Kołaczyce się rozwijają i jest tutaj coraz więcej usług. Na terenie gminy Brzyska jest ich mniej i po otwarciu mostu mieszkańcy tej gminy będą mieli do nas bliżej. Będą mogli korzystać z usług oferowanych przez Kołaczyce. Dzięki temu zacznie się koniunktura, zwiększą się nasze dochody.

KS: Czyli lepsza konkurencja z Jasłem?

Raczej lepsza współpraca. Do jasła szybko nie dociągniemy, bo to większe i bogatsze miasto. Nie ma co mówić o konkurencji.

KS: A względy bezpieczeństwa?

Tak, to ma znaczenie. Rzeka wylewa często na przykład w Krajowicach, przez co droga staje się nieprzejezdna i naszym jednym dojazdem staje się droga na Lublę i Sieklówkę. Most mógłby tu pomóc. Poza tym dzięki mostowi moze powstać ważny skrót komunikacyjny - wniosek na bodowę mostu mówi o inwestycji w ciągu drogi Strzyżów - Tuchów.

KS: Swoją drogą: mogłaby być to takze część skrótu do Krakowa.

To prawda. Inwestycja wymusi również na pewno poprawę dróg związanych z mostem. Skoro bowiem powstał most, pojawi się pytanie: gdzie są dobre drogi? Na razie zajęliśmy się mostem, ale i na drogi przyjdzie czas. Nie należy się przy tym obawiać ruchu ciężarowego, bo przepisy unijne jasno mówią, że niedługo nie będzie on mógł się odbywać na tych drogach.

KS: Przejdźmy do korzyści z uzyskania praw miejskich? I do obciążeń z nimi związanych.

Prawa miejskie kosztowały nas kilka tysięcy złotych wydanych na insygnia, wymianę pieczątek i tym podobne sprawy. A korzyści sa przede wszystkim emocjonalne. Są ludzie, którzy urodzili się w mieście Kołaczyce i w nim umrą. kosztowały nas kilka tysięcy zlotych na zakuienie insygni wymianę pieczątek itp sprawy. Tego oczywiście nie da się zmierzyć rachunkiem ekonomicznym. Wciąż dostajemy podziękowania i gratulacje z zagranicy związane z tym, ze po 77 latach znów jesteśmy miastem.

Poza tym weszła w życie ustawa o odrolnieniu, na mocy której wszystkie grunty rolne na terenie miasta stały się budowlanymi, bez konieczności przekształcania. Inwestorzy nie muszą zatem płacić już dużych pieniędzy za odrolnienie. Rada miasta w związku z nadaniem praw podjęła uchwałę o przystąpieniu do planu zagospodarowania przestrzennego - sporo się więc dzieje.

KS: I trzecia rzecz, szczególnie ciekawa: wyliczyła pani, jako sukces, usamodzielnienie się społeczności - to rzadka rzecz, że władza przyznaje się, że jednym z jej starań powinno być przekazywanie swoich kompetencji ludziom.

Wydaje mi się, że jest to delegowanie swoich uprawnień na innych ludzi i jest to jak najbardziej słuszne. Jeśli chodzi o teren to cieszę się, jako Małgorzata Salacha, nie jako burmistrz, że funkcjonuje np. Lokalna Grupa Działania Nowa Galicja, którego powstania byłam inicjatorem i jestem jego prezesem, bez wynagrodzenia. Rozdajemy środki w ramach małych projektów na terenie powiatu. Pozyskują je rozmaite stowarzyszenia. Imprezy w Tarnowcu, Osieku, Dębowcu, były refundowane z małych projektów, w ramach “Lidera”. Ludzie przychodzą do Stowarzyszenia i chcą współpracować. Niedawno robiliśmy szkolenia dotyczące pisania wniosków i zdobywania środków.

Uważam, że trzeba się udzielać i ludziom pomagać. Ludzie pytają, co z tego mam. odpowiadam: satysfakcję, lubię to a trzeba mieć jakieś hobby, a nie tylko zajmować się burmistrzostwem. Udało nam się pozyskać 119 tysięcy euro na program integracji społecznej, opracowaliśmy strategię rzowiązywania problemów spolecznych na terenie gminy, przy współpracy z przedstawicielami różnych środowisk - oni ją stworzyli. Później w ramach projektu i konkursów rozdawaliśmy te pieniądze różnym organizacjom i udalo nam się dużo na naszeym terenie zrobić. Podmioty dostawały pieniądze bez konieczności wykazywania wkładu własnego. Odpowiadały za to, co robiły, decydowały jak działać i nauczyły się, że to nie jest trudne: napisać mały projekt, zrobić kosztorys i rozliczyć go. Propekty były adresowane dla dzieci, młodzieży, dorosłych, osób starszych i niepełnosprawnych. Były też dyżury radcy prawnego, udzielającego pomocy osobom z rodzin patologicznych. Z programem integracji społecznej dotarliśmy zatem do wszystkich środowisk. I już widzę efekty: większość osób wie już, gdzie iść i szukać pieniędzy oraz  jak się za to zabrać. Nie muszę już wołac jako burmistrz, że trzeba zrobić jakąś imprezę - oni sami to wiedzą, i pytają co najwyżej o pomoc. pewne obowiązki schodzą dzięki temu z gminy. I chyba na tym polega nasza rola: na dawaniu wędki a nie ryby.

KS: Proszę opowiedzieć o planach na ewentualną przyszłą kadencję?

To będzie ciężka kadencja dla wszystkich samorządów. Budżety są przeciążone - ostatni czas przypadał na aplikację dużych środków unijnych i gminy się zapożyczały. Zmieniła się też ustawa budżetowa - samorządy nie będą mogły zaciągać środków na zadania własne. Moim celem byłoby więc takie poprowadzenie budżetu, aby nie brakowało środków na podstawowe zadania gminy.

Chciałabym też zdobyć pieniądze na regulację cieków wodnych - jest to zaniedbane od laty i czas to zmienić. Staram się to zrobić wcześniej, ale zawsze brakowało funduszy. Gdyby udało się rozwiązać ten problem w 70 % to byłby sukces.

KS: To jest kwestia raczej prac inżynierskich czy przede wszystkim regulacji stanów prawnych?

Stany prawne są uregulowane, ale może być problem w porozumieniem się z właścicielami, aby można było dysponować gruntami.

Trzecim celem byłoby wybudowanie w Kołaczycach Dom Kultury. Mamy złożony wniosek do funduszu polsko-słowackiego, który przeszedł już ocenę formalną. Jeśli nie przejdzie oceny merytorycznej będziemy szukać gdzie indziej.

KS: Dom Kultury miałby służyć przywożeniu do Kołaczyc zewnętrznych artystów, czy przede wszystkim wspieraniu lokalnych inicjatyw?

Głównie do integrowania środowiska, ale na pewno będzie też mała salka ze sceną i widownią. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych robi np. swoje konkursy teatralne w Jaśle, z powodu braku miejsca u nas. Trzeba to zmienić. Do Domu Kultury chcemy przenieśc również izbę muzealną, mamy tam bowiem dużo eksponatów, które chcemy udostępnić szerzej.

Dziękuję za rozmowę

Kamil Sokołowski

Reklama

Komentarze: 54

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Turysta
dnia 22.04.2024, 10:09 · Zgłoś
Dlaczego te wszystkie [...] z okolicznych wiosek jeżdżą do Kołaczyc i wracają z siatami słoików do swoich kurników . Brudzą i roznoszą zarazki w Kołaczycach
Odpowiedz
1
@ Turysta
dnia 22.04.2024, 10:12 · Zgłoś
Brudzą , hałasują , wyjadają śmieci
Odpowiedz
0
@ do byka89
dnia 01.12.2010, 11:45 · Zgłoś
.Pani burmistrz powiedziała w trzecim wejściu"Być może też jest to początek obwodnicy Kołaczyc.Na pewno będę się o to starać jeśli zostanę wybrana".Jesteś młody byk więc nie rozumiesz,że jak jest początek to i koniec będzie: z mostem ale w innym miejscu.Ale wcześniej spadnie do Wisłoki krajówka i będziecie mieli problem z głowy.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 22.11.2010, 20:15 · Zgłoś
Ja się tylko dziwię, że ludzie wiedzą kto to "DRZEWO" - ale i tak oddają głos na tak. I powiedzcie - jak można mieć o mieszkańcach gminy dobre zdanie skoro każdy o tym wie i mówi a i tak idzie głowować na TAK????? Paradoks czy głupota???
Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec gminy
dnia 22.11.2010, 17:55 · Zgłoś
gratulujemy Pani Burmistrz! i nie, nie będziemy załować. a ludzka mentalność niestety pozostaje niezmienna, robisz coś-źle, nic nie robisz-też źle. pozdrowienia dla moich przedmówców analfabetów! ludzie jak nie potraficie [...] to sie na forach nie błaźnijcie, tylko weźcie lekcje od waszych dzieci/wnuków z podstawówki.
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 22.11.2010, 09:04 · Zgłoś
A za szkołą w Krajowicach następne... Ludzie będziecie żałować swojego wyboru!!!!
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 22.11.2010, 01:06 · Zgłoś
Jednak będzie rządzić II kadencję!
Totalna porażka!
Odpowiedz
0
@ byku89
dnia 21.11.2010, 09:02 · Zgłoś
DZIĘKI POWODZI KOŁACZYCE MAJĄ SYGNALIZACJE ŚWIETLNĄ I DLATEGO TEGO MOSTU NIE ODBUDUJĄ ?????
Odpowiedz
0
@ kołaczyce
dnia 20.11.2010, 17:38 · Zgłoś
"DRZEWO" NIE poszlo ostatnio na zebranie bo Bało sie strasznie bo Pana Kozioła bo był z panem z IPNU siedział biedny zamkniety w domu wypalając 10 paczek [...]
Odpowiedz
0
@ do bob
dnia 20.11.2010, 15:51 · Zgłoś
Szkoła w Krajowicach pójdzie do zamknięcia jako pierwsza!!!!
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 20.11.2010, 11:35 · Zgłoś
znam takich co mówili ja będe wierny panu januszowi kołodziejowi zawsze a nie som
Odpowiedz
0
@ z
dnia 19.11.2010, 19:24 · Zgłoś
no no a popatrzcie co sie stało nagle z droga gdzie Pani Burmistrz mieszka ;-) hmmm............cóż za akcja.............. ;-) tuz przed wyborami gdzie parę domów w potoku a na innych odcinkach gdzie jest więcej to tam asfaltu nie położy pani burmistrz bo tam panie i Panowie ze szkoły nie dojeżdzaja do domów......
Odpowiedz
0
@ Gall
dnia 19.11.2010, 18:51 · Zgłoś
"ostatni czas przypadał na aplikację dużych środków unijnych" - a może by tak uczona kobito po polsku. Chyba, że po polsku wyszło by, że pleciesz kobito bzdury.
Odpowiedz
0
@ zorro94
dnia 19.11.2010, 18:10 · Zgłoś
Jestem zadowolona z kadencji Pani Burmistrz, ale martwi mnie to, że nie ma kontrkandydata w wyborach- ludzie chyba czegoś lub KOGOŚ się boją.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec gminy
dnia 19.11.2010, 17:56 · Zgłoś
witam widzę , że ludzie piszący komentarze w większości nie wiedzą o czym piszą. Mówię tu głównie o ciągłym pytaniu ile gmina jest zadłużona a przecież wszystkie informacje znajdują się na stronie internetowej gminy w bip więc o czym tu dyskutować i zauważcie że prawie 4 mln złoty to już przejęła po p. Koźle jej poprzedniku. Po za tym p. Burmistrz wie co robi nie powiem , że we wszystkim się z nią zgadzam ale uważam , że jest dobrym gospodarzem.
Odpowiedz
0
@ mieszkanka gminy
dnia 19.11.2010, 17:48 · Zgłoś
"dom kultury" ahazhaha, niech sie pani lepiej wezmie za całą gmine a nie tylko za kolaczyce, bo inne wioski to cooo??!!?!!? dbajcie dalej o własne interesy i o własne [...]! a takiej pani burmistrz to mozna jedynie namalować wąsy na plakacie wyborczym!
Odpowiedz
0
@ Bob
dnia 19.11.2010, 16:49 · Zgłoś
bardzo proszę panią burmistrz o wypowiedz jak wygląda ciepły posiłek w szkole w Krajowicach brak tam stołówki,kuchni,jadalni czy wie pani jak to się odbywa skoro ponoć objeło to wszystkie dzieći a może te z Krajowic są inne?
Odpowiedz
-1
@ on
dnia 19.11.2010, 16:21 · Zgłoś
co zrobiła pani Burmistrz dla okolicznych wiosek ( nie licze KOlaczyce w które pompuje wszystko co sie da)
Odpowiedz
-1
@ wójy
dnia 19.11.2010, 15:23 · Zgłoś
[...] zostało zrobione w tej [...] norze w Kolaczycach
Odpowiedz
0
@ sąsiad
dnia 19.11.2010, 14:21 · Zgłoś
jestem jak najbardziej ZA, niestety nie dam rady teraz wziąć udziału w wyborach, ale właśnie ją bym wybrał.
faktycznie, łatwo zza komputera krytykować, ale robić to nie ma kto.
Kołaczyce się rozwinęły, taka jest prawda, gratuluję.
a zadłużenie? myślę, że każdy kiedyś miał jakiś dług, żeby z niego wyjść trzeba się poprostu nadal rozwijać...
Odpowiedz
0
@ Hmm...
dnia 19.11.2010, 13:10 · Zgłoś
bieździedzanka
Cie chyba pogięło?
A nie przyszło ci do głowy, że brak konkurencji dla najjaśniejszej P.Burmistrz to nie strach tylko odwrócenie się [...] do tego co się dzieje?
Za 2 kadencje wójtowania P.Kozioła do Bieździedzy spłynęło 16,5 mln zł (łącznie z subwencją oświatową). A za 4 lata władania P.Salachy nieco ponad 4.
Dowiedz się ile kasy za Kozioła pochłonęły Kołaczyce, a czym może się pochwalić P.Burmistrz.
Co do startowania do rady czy na Burmistrza - PO CO? W sytuacji gdy układy i układziki, zależności i [...]lizostwo w całej gminie przypominają jako żywo Koreę północną?
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 19.11.2010, 10:53 · Zgłoś
pani burmistrz uważa, że wiele zrobiła owszem coś tam zrobiła ale się nie wysilała bowiem tyle inwestycji zostało zaniechanych iż głowa boli wspomnę tylko o chodniku, w ciągu ul. B. Wiejowskiego,jego oświetleniu,przystanku przy tejże ulicy,skanalizowaniu trzech domów pominiętych jak by były [...] zaniedbań a jest ich wiele to tylko jeden mały wyci .a jest ich bardzo wiele aż szkoda wspominać.
Odpowiedz
0
@ sowina
dnia 19.11.2010, 09:48 · Zgłoś
Zgadzam się całkowicie z "bieździedzanką" - "KTO CI BRONIŁ STAROWAĆ NA BURMISTRZA” - łatwo usiąść przed komputerem anonimowo i "dokopać" komuś. No ale jak się jest "malutkim"!!!to musi się jakoś próbować leczyć kompleksy.
Odpowiedz
0
@ bieździedzanka
dnia 19.11.2010, 08:56 · Zgłoś
Typowa zmowa - ,,nagonka przedwyborcza” , może ci się nie podobać styl Pani Burmistrz, ale nie ujmujmy jej zasług. Łatwo krytykować – zrób coś sam jeden z drugim ,,KTO CI BRONIŁ STAROWAĆ NA BURMISTRZA”.
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 19.11.2010, 08:50 · Zgłoś
Pani burmistrz i "TW Drzewo" siebie warci!!! Jak wyjdą będzie masakra teksańska!
Odpowiedz
0
@ mieszkanin
dnia 19.11.2010, 00:29 · Zgłoś
wlasnie nikt niemuwi o zadużonym budzecie gminy kołaczyc podobno jest on spory i to napewno dlatego nikt wiencej niekandytuje wienc ja proponuje idac glos na nie nie nie tak gmine zadużyc wstyt i gdzie te pieniodze sobie poszły ?????
Odpowiedz
0
@ Adaarion
dnia 18.11.2010, 22:58 · Zgłoś
przestańcie pisać głupoty [...] z bieździedzy jak wam się nie podoba Pani Burmistrz to spadajcie na drzewo
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 18.11.2010, 22:51 · Zgłoś
Pani Salacha pompuje tylko w KOłaczyce, zapomina o wioskach z gminy. Wkurza mnei to .
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 18.11.2010, 22:39 · Zgłoś
zazdrosnicy z jasla bo nie mają takiej burmistrz a wygląd nie swiadczy o czlowieku tak ze wara od niej
Odpowiedz
0
@ ludzie pupu
dnia 18.11.2010, 22:36 · Zgłoś
tyle za pani burmistrz zrobione ze byscie sie nie doliczyli wy zafofani w polityce miasta i nie macie pojecia . wystarczy sie rozgladnąc ile zrobione . nie tylko w kolaczycach co do dluguw paczcie sie na siebie zresztą jak [...] do [...] do swego ogrótka hihihi a nie do pani burmistrz
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 18.11.2010, 21:11 · Zgłoś
Dobrze się zastanówmy czy chcemy takiego kandydata na burmistrza i kandydatów na radnych!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ niewiedzący
dnia 18.11.2010, 21:00 · Zgłoś
kim jest ta Pani?
Odpowiedz
0
@ to był jo
dnia 18.11.2010, 20:58 · Zgłoś
I co wy godocie/ Przecież una nic nie robi ino sie chwali a jak i nie pasuje to tak samo jak ta z Jasła drze godom delikatnie buzie. Załatwiła se, że nie bedzie innego kandydata. Pasowołby na i zastempce TW DRZEWO mo blisko do urzendu i tyż jest pyskaty ino jak godajom niektóre lubi babe walnonć w kłapaczke. I teroz to już wsyćko do [...] I znowu śtyry lata z tom ... Panie Boże łochranioj to nase niby miasto.
Odpowiedz
0
@ kana
dnia 18.11.2010, 20:46 · Zgłoś
Ludzie co wy piszecie za bzdury,w Kołaczycach już dawno nie zostało tyle zrobione co za obecnej Pani burmistrz, a wam i tak źle. Miasto wam pięknieje i się rozwija...widzę to za każdym powrotem w te strony, doceńcie to.
Odpowiedz
0
@ nemo
dnia 18.11.2010, 20:13 · Zgłoś
Pani burmistrz,a może tak by się przydał jakiś nowy stylista i fryzjer. W końcu Kołaczyce już są podobno miastem - ale jak widać chyba tylko na papierze :)
Odpowiedz
0
@ lifting
dnia 18.11.2010, 19:56 · Zgłoś
Do wyglądu burmistrz Jasła szybko nie dociągnę bez liftingu - trza by coś zrobić z włosami, przygnębionym , zmęczonym głosem i ogólnie depresyjnym przesłaniem. Brać przykład z Jasła, tam grzywa, głowa do góry, tupet, śmiech - czasem bez powodu - ogólnie o.k.
Odpowiedz
0
@ DOCENIAJĄCA
dnia 18.11.2010, 19:49 · Zgłoś
do mieszkanki i kołaczycanina jak piszecie posty to zaglądnijcie do słownika ortograficznego bo wstyd i kto tu pisze o wizerunku, żal. ludzie popatrzcie dookoła ile rzeczy zostało zrobione gmina zaistniała, kiedy planujecie inwestycje w swoim osobistym gospodarstwie domowym to również wielokrotnie się zadłużacie bo brakuje wam pieniędzy,a dla kogo gmina się zadłuża dla pani burmistrz czy dla was [...] [...] mieszkańcy niedoceniający ludzkiej pracy.egoiści
Odpowiedz
0
@ koko
dnia 18.11.2010, 19:05 · Zgłoś
lubię panią burmistrz za te obiecanki tylko na litość BOoską niech coś zrobi ze swoim wizerunkiem za te pieniądze co bierze mogła by się doprowadzić do wyglądu kobiety ze wsi
Odpowiedz
0
@ kołaczycanin
dnia 18.11.2010, 18:22 · Zgłoś
tak masz racje wujt bylby lepszy bo na paniom wujtowom wydajecie zbyt duzo pieniedzy na reprezentacyjne te malowania ubiory itd to sporo kosztuje a i tak niewidac po pani wujtowej zadbania wygląda jak ,,,..//??????????
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 18.11.2010, 18:18 · Zgłoś
sz, pani gosiu obiecac nic niekosztuje mysle ze pani nieprzejdzie niestety nienadaje sie pani na wujtowom lepiej bendzie pani w szkole jako nauczyciel - a pozatym przydal by sie wujt a nie wujtowa ,,,,,,....
Odpowiedz
0
@ MIESZKANKA
dnia 18.11.2010, 17:59 · Zgłoś
wielu z nas budując dom czy tez planując większe inwestycje w gospodarstwie domowym zaciąga kredyt bo brakuje nam środków więc nie oceniajmy władzy przez pryzmat swojego podwórka rozejrzyjcie się dookoła ile rzeczy zostało zrobione . gmina ma 8 sołectw. a nie tylko kołaczyce [...]!!!
Odpowiedz
0
@ m
dnia 18.11.2010, 17:39 · Zgłoś
jakie jest na dzień dzisiejszy realne zadłużenie gminy. dlaczego nie ma o tym żadnej wiadomości
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 18.11.2010, 17:35 · Zgłoś
A ciekawe skąd będą czerpane pieniądze na wyrównanie zadłużenia???
Odpowiedz
0
@ kolu
dnia 18.11.2010, 17:25 · Zgłoś
można by jescze stare kino wyremontowac i otworzyc, wydaje mi sie ze cieszylo by sie duza popularniscia
Odpowiedz
1
@ ben
dnia 18.11.2010, 17:09 · Zgłoś
brawo za most... i tyle;(
Odpowiedz
0
@ snd
dnia 18.11.2010, 16:59 · Zgłoś
A to, gmina okropnie zadłużona to już nie wspomniała...Ciekawe skąd weźmie kasę żeby robić te swoje inwestycje.
Odpowiedz
0
@ Klaudiusz
dnia 18.11.2010, 16:21 · Zgłoś
Współczuję mieszkańcom Kołaczyc...Taki kandydat???
Odpowiedz
0
@ obewrwator
dnia 18.11.2010, 15:22 · Zgłoś
A już chodzą słuchy że będą likwidowane szkoły w gminie Kołaczyce, to będzie zaliczone do sukcesów czy wielkich sukcesów.
Odpowiedz
0
@ bieździedzanin
dnia 18.11.2010, 14:49 · Zgłoś
nik nie chce być wójtem bo takie długi jak ma nasza gmina to katastrofa
Odpowiedz
0
@ Hmm...
dnia 18.11.2010, 12:56 · Zgłoś
1. Negocjacje w sprawie mostu rozpoczął poprzednik.
2. Wydawanie gorących posiłków funkcjonowało dużo wcześniej i w Kołaczycach, i w Bieździedzy.
Odpowiedz
0
@ dd
dnia 18.11.2010, 12:52 · Zgłoś
bledy pod 7 pytaniem poprawcie to !! trzeba bylo pisac powoli i czytac jescze raz!
Odpowiedz
0
@ ss
dnia 18.11.2010, 12:51 · Zgłoś
no to co to [...]za wybory gdzie nie ma kandydatow...niech sie ,,miasto" nie osmiesza ;-)
Odpowiedz
0
@ wąchol
dnia 18.11.2010, 12:14 · Zgłoś
Poczekajcie, po wyborach dowala wam podatki za wszystko że sie po [...] nie poskrobiecie.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 18.11.2010, 11:06 · Zgłoś
[...] tutu majtki z drutu ... i tak zadłużenie rośnie i będzie rosło, tak więc wszystko pięknie i ładnie a Radni za niedługo dowala podniesienie podatków bo Gmina po[...]da
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.