Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Miejski monitoring wciąż w rozbudowie

66

Jasielski magistrat kontynuuje rozbudowę miejskiego monitoringu. Na system składa się obecnie trzydzieści kamer, spośród których większość zapewnia obraz w jakości HD. Czy podgląd jasielskich ulic przekłada się na wzrost bezpieczeństwa mieszkańców?

Monitoring miejski funkcjonuje w Jaśle od 2007 roku. Pierwotnie był zbudowany z dziewięciu kamer, jednak szybko podjęto decyzję o jego rozbudowie. Cel – głównie wzrost bezpieczeństwa mieszkańców i przeciwdziałanie łamaniu prawa, m.in. wszelkiego rodzaju rozbojom czy niszczeniu mienia. Od 2008 roku jasielski samorząd systematycznie optymalizuje sieć monitoringową instalując w różnych rejonach miasta kolejne kamery. To proces otwarty, który nieustannie postępuje.

Obsługą monitoringu, obecnie składającego się z trzydziestu kamer, od początku zajmują się strażnicy miejscy – baza systemu mieści się w ich siedzibie przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2.

- Monitoring obejmuje swoim zasięgiem centrum miasta i przyległe ulice. Ponadto kamery umieszczone są również na osiedlach i podwórkach bloków przy ulicach: Rafineryjnej (2 kamery), Bednarskiej, Baczyńskiego, Szkolnej, Mickiewicza, Kołłątaja, Słowackiego, oraz na osiedlach Gamrat, Gądki i Hankówka.  – mówi nam Paweł Szynal, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Jaśle.

Większość spośród składających się na monitoring urządzeń rejestruje obraz w jakości HD. Są to kamery typu IP, szybkoobrotowe, ze zmienną ogniskową o dużym powiększeniu. W niedalekiej przyszłości na terenie miasta mają zostać zamontowane i uruchomione cztery kolejne kamery tego rodzaju – na ulicach 3 Maja, Mickiewicza (os. Gamrat), Floriańskiej oraz Modrzejewskiego. Magistrat zrezygnował już z instalacji kamer analogowych, rejestrujących obraz w standardzie D1. Te, które funkcjonują jeszcze w systemie niebawem mają zostać wymienione na kamery IP – jako, że są użytkowane od początku istnienia monitoringu przekazywany przez nie obraz stopniowo traci na jakości.

Użyteczny, prewencyjny, skuteczny

Mimo, że monitoring obsługuje straż miejska, służy on również – a może przede wszystkim – policji. 

- Nagrania z kamer zazwyczaj okazują się bardzo pomocne m.in. w ustaleniu, identyfikacji sprawców, świadków czy przebiegu zdarzeń. W bieżącym roku policjanci zwracali się do nas o udostępnienie nagrań z monitoringu dwanaście razy. Z ich pomocą funkcjonariuszom nie raz udało się ustalić sprawców kradzieży, rozbojów, niszczenia mienia, sprawców kolizji drogowych, odnaleźć zaginionych nieletnich. - mówi Paweł Szynal. Nasz rozmówca podkreśla, że w ostatnim czasie nagrania z kamer monitoringu pomogły m.in. ustalić osoby, które dopuściły się rozboju na osiedlu Hankówka, ująć sprawcę kradzieży roweru i wandali niszczących samochody, lampy na płycie rynku czy znaki drogowe.

Zdaniem kom. Łukasza Gliwy, rzecznika prasowego Komendy Powiatowej Policji w Jaśle, monitoring wizyjny można uznać za skuteczne narzędzie w walce z przestępczością na terenie Jasła. - Pełni on przede wszystkim rolę prewencyjną, odstraszającą potencjalnych sprawców przestępstw lub wykroczeń. Ułatwia również zatrzymywanie na gorącym uczynku osób łamiących prawo. W sytuacji dostrzeżenia zdarzenia, które może mieć wpływ na bezpieczeństwo lub porządek publiczny w obszar monitorowany kierowany jest policyjny patrol. Ponadto mając obraz z kamer obserwujących wyznaczone strefy miasta, funkcjonariusze mogą być częściej kierowani w inne miejsca, gdzie oczekiwana jest obecność policji. Monitoring to również większe możliwości śledcze. Zapis z kamer jest materiałem dowodowym, jak też służy policjantom pionu kryminalnego do wykonywania sprawdzeń w toku prowadzonych czynności. – wymienia zalety systemu komisarz.

Nagrania zarejestrowane przez kamery monitoringu przechowywane są przez straż miejską na okres co najmniej jednego miesiąca, później automatycznie są nadpisywane nowymi.

Pod kamerami bezpieczniej?

Abstrahując od roli prewencyjnej monitoringu i jego zalet w kontekście wyjaśniania okoliczności różnego rodzaju zdarzeń – w tym głównie wykroczeń i przestępstw, oraz ustalaniu ich sprawców – pojawia się pytanie: czy działanie systemu faktycznie przekłada się na wzrost bezpieczeństwa mieszkańców? Czy z jego pomocą straż miejska i policja skutecznie mogą niwelować np. wandalizm na terenie osiedli i wszelkie formy łamania prawa praktykowane z dala od głównych ulic i oświecających je nocą latarni, np. między blokami, na podwórkach, obiektach sportowych? Czy z kamerami nad głową mieszkańcy mogą poczuć się w tego typu miejscach bezpieczniej? W teorii wydaje się, że tak, bo przecież i one objęte są „wzrokiem” tych urządzeń. Sęk jednak w tym, że niezależnie od postępującej rozbudowy monitoringu jego zasięg nie jest, i prawdopodobnie nigdy nie będzie, nieograniczony. 

Przykładem „luk” w systemie może być osiedle Gądki. Mimo, że na jego obszarze znajduje się kamera, daje ona podgląd jedynie na mały wycinek tamtejszej okolicy – konkretnie teren wokół małpiego gaju, gdzie znajduje się park linowy. Jako, że spośród innych kamer najbliższa zainstalowana jest na ul. Rafineryjnej (obok sklepu „Biedronka”) zasadnicza część Gądek – w tym „centrum” osiedla, czyli rejon sklepu – nie jest monitorowana.

- Tutaj przy sklepie przydałaby się taka kamera. Może dzięki niej udałoby się rozwiązać problem wandalizmu na tutejszym przystanku, gdzie młodzież wieczorami często przesiaduje, popija alkohol, i nierzadko wyżywa się na jego konstrukcji. Zdarzają się również inne incydenty, za które ktoś musi zapłacić. Np. za wybryk jakiegoś chuligana, który kilka dni temu wybił szybę w witrynie sklepu. Wydaje się, że monitoring mógłby być lekarstwem na tego typu występki. - mówi nam jedna z mieszkanek osiedla. Kobieta nie zgodziła się na publikację jej personaliów.

Zdaniem Pawła Szynala nie ma praktycznej możliwości, by kamery monitoringu objęły swoim zasięgiem teren całego miasta.

- Oczywiście są osiedla gdzie nie ma kamer, gdyż nie wszędzie na obecną chwilę istnieją możliwości techniczne zainstalowania kamery, czasochłonne są też procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz uzbrojeniem w media (zasilanie, światłowód). Ponadto zainstalowanie kolejnych kamer jest kosztowne i wiąże się również z rozbudową serwerów zwiększeniem powierzchni dyskowej a także z zaangażowaniem większej liczby operatorów a co za tym idzie wyposażeniem dodatkowych stanowisk (monitor, manipulator, itp.). – tłumaczy zastępca komendanta Straży Miejskiej w Jaśle.

Ochrona czy inwigilacja?

Mimo, że przydatność miejskiego monitoringu pod wieloma względami trudno podważyć, są i tacy, którym system przeszkadza. - Nieustanny podgląd na ulice to naruszenie mojej wolności, wolności wszystkich obywateli. Jednym słowem: inwigilacja. Jeżeli nikomu nie robię krzywdy, dlaczego ktoś ma mnie mieć na oku? - mówi 19-letni Bartek, uczeń jednego z jasielskich liceów. Podobny stosunek do monitoringu ma pan Janusz, zamieszkały w Śródmieściu 67-latek. - W przypadku jakiegoś zdarzenia, na skutek którego ktoś odniósł jakąś szkodę, dobry policjant znajdzie sposób, by sprawę wyjaśnić, namierzyć sprawcę. Mam wrażenie, że teraz często idzie się na łatwiznę, kiedyś nie było nigdzie żadnych kamer i policja musiała sobie jakoś radzić. - powiedział. 

Inny stosunek do problemu ma pani Barbara, 40-letnia jaślanka. O ile jestem przeciwna instalacji systemów monitoringowych w miejscach pracy – a takie pomysły co raz częściej są wprowadzane w życie – to obecność kamer w przestrzeni publicznej jest dla mnie w pełni uzasadniona. Jeżeli nie robimy nic złego, to co mamy do ukrycia? - mówi. 

Jakub Hap
jakhap@gmail.com

Reklama

Komentarze: 66

Dodaj komentarz Widok:
2
@ xyz
dnia 12.03.2015, 17:59 · Zgłoś
POd kamerami stoją samochody na podwójnej cigłej i jakoś to POlicji i straży nie rusza a prawo powinno być dla wszystkich jednakowe a nie stosowane według widzi mi się nieprawdaż ?
Odpowiedz
-3
@ romano
dnia 10.03.2015, 21:09 · Zgłoś
leprze by były toalety a na kamery można [...] wystawić
Odpowiedz
5
@ nick
dnia 10.03.2015, 20:05 · Zgłoś
Kamerki gites..tylko wstyd na cały świat..jak chciałem pokazać moje miasto przez kamerke miejską...a kamerka nie działa..porażka! Panie burmistrzu prosze sie postarac o dzialajaca kamerke bo wstyd..
Odpowiedz
3
@ sokole oko
dnia 10.03.2015, 20:04 · Zgłoś
A o kamerze na ławie koło parku linowego ktoś pomyśli. Tu podjeżdżają dilerzy, wiadomo czego. Kupcy zawsze się znajdą. Podjeżdżają od strony ul Szopena. Widać ich wcześnie rano i wieczorem.
Odpowiedz
2
@ nick
dnia 10.03.2015, 20:17 · Zgłoś
No tak ,a policja jeździ 1 raz w południe żeby nikogo nie widzieć.A druga kamera w tym rejonie przydała by się żeby uciąć ten proceder
Odpowiedz
5
@ buu
dnia 10.03.2015, 12:42 · Zgłoś
proponuje założenie monitoringu kolo spółdzielni mieszkaniowej na 3 maja tam się dzieją ciekawe rzeczy w nocy - mieszkańcy okolicznych bloków wiedzą o co chodzi...
Odpowiedz
2
@ @
dnia 10.03.2015, 11:15 · Zgłoś
na osiedlach i podwórkach bloków przy ulicach: Rafineryjnej (2 kamery), Bednarskiej, Baczyńskiego, Szkolnej, Mickiewicza, Kołłątaja, Słowackiego, oraz na osiedlach Gamrat, Gądki i Hankówka. – mówi nam Paweł Szynal, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Jaśle.
Odpowiedz
-5
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:51 · Zgłoś
zlikwidować wszystkie ukryte kamery po co są one potrzebne
Odpowiedz
8
@ inspektor
dnia 10.03.2015, 09:58 · Zgłoś
Popieram boksera w 100 %,a kamer powinno być jeszcze więcej. Kto zachowuje się jak normalny człowiek to mu to nie przeszkadza.
Odpowiedz
6
@ bokser
dnia 10.03.2015, 14:10 · Zgłoś
I tak będzie panie inspektorze bo społeczeństwo zanim nie odróżni dobra od zła i tego co mu wolno a co nie będzie kontrolowane przez system monitoringu wszędzie w pracy w sklepie na ulicy w samochodzie.
Odpowiedz
-2
@ noname. .
dnia 11.03.2015, 19:24 · Zgłoś
Co dla Ciebie znaczy "normalny człowiek"? Będziesz się cieszył jak kamera zarejestruje kogoś kto sobie palił jointa w miejscu publicznym albo uprawiał [...] w samochodzie gdzieś o 4 rano? I będziesz wiwatował, że został ukarany?

Prawo w każdej chwili można tak zmienić, że nawet "normalny człowiek" będzie mógł oberwać. Dla mnie kamery to nic innego, jak śledzenie kto i gdzie co robi. Guzik to powinno kogoś obchodzić.

Na przykład w wielu państwach można uprawiać [...] z 14 latkami i nikt tego pedofilią nie nazywa, a u nas w Polsce tak. I ludzie robią z tego afery. Jest wiele par, gdzie dziewczyna ma na przykład 13 lat a chłopak 17 i uprawiają [...]. I gdzie tu logika? To granice "[...]" można sobie przesuwać jak gdzie komu wygodnie? Dla mnie to [...].

Tak samo jest z wieloma innymi rzeczami, za które przeciętny obywatel może trafić do [...], chociaż nie robił tak na prawdę nic złego.

Zajmijcie się poważnymi przestępstwami a nie jakimiś [...] które zrodziły się w głowach zazdrosnego narodu, który nie ma innych problemów oprócz interesowania się życiem innych ludzi.
Odpowiedz
-3
@ noname.
dnia 11.03.2015, 19:31 · Zgłoś
Bokserze, granice dobra i zła to w większości sprawa indywidualna. Człowiek powinien przede wszystkich nie [...] i szanować prywatność i życie innych osób.

Czy chcesz tego czy nie, każdy pełnoletni obywatel powinien mieć prawo do własnego życia. Czy to chce palić jointy czy wypić [...] na ławce w letni wieczór.

To są sprawy indywidualne którymi nikt się nie powinien interesować dopóki taki obywatel nie stwarza zagrożenia. Dla takich ludzi jak Ty, monitoring to świetny sposób aby włazić komuś w [...] i interesować się sprawami prywatnymi.

Zło i dobro są pojęciami względnymi.
Odpowiedz
1
@ donpelu
dnia 13.03.2015, 19:23 · Zgłoś
do noname: mylisz się kolego w obywdu przypadkach. z tego jak napisaleś te posty i co w nich napisałeś wnioskuje że masz naście lat lub należysz do pokolenia które promuje postawę "tumiwisizm". życzę ci drogi kolego abyś miał kiedyś córkę i żeby w wieku 13 lat była w ciąży z jakimś chłopaczkiem co ma mleko pod nosem. i wywalone na wszystko tak jak ty teraz. może zmienisz wtedy zdanie. a co do drugiego postu to pamiętaj że takie zachowanie jak palenie jointów czy picie [...] w miejscu publicznym nigdy nie prowadzi do jakichś normalnych zachowań. masz ochote zapalić czy wypić? to w domu lub nad rzeką, w tym mieście mieszkają też inni którym to nie odpowiada. pozdrawiam.
Odpowiedz
5
@ Borsuk
dnia 10.03.2015, 08:56 · Zgłoś
Proponuję zainstalować kamery w pokojach urzędników. Szczególnie w pokoju Starosty i Burmistrza :) Wszyscy by widzieli jak ciężko pracują za 12 tys zł mc. :)
Odpowiedz
2
@ kolo
dnia 10.03.2015, 08:53 · Zgłoś
monitoring nigdy nie zastąpi patroli pieszych - monitoring nie uda się w miejsca w ktore dotrze patrol pieszy - monitoring nie zatrzyma przestępcy na gorącym uczynku patrol policji jak i straży miejskiej w Jaśle też nie a dlaczego, dlatego bo się boją własnego cienia - a na marginesie system prawny w naszym ukochanym kraju jest stworzony przez złodziei i dla nich Policja nie jest od udzielania wpierw pomocy obywatelowi tylko od karania i łatania dziury budżetowej która się pogłębia od czasu uzyskania 25 lat temu upragnionej wolnośći źle zrozumianej przez wykształcone społeczeństwo polskie INTELIGENTMYCH wdzisiejszych czsach brakuje
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 10.03.2015, 07:07 · Zgłoś
A kiedy monitoring na osiedlach? One też są na terenie miasta? Nie sztuka zawiesić kamery na głównych ulicach.
Odpowiedz
1
@ @
dnia 10.03.2015, 11:16 · Zgłoś
na osiedlach i podwórkach bloków przy ulicach: Rafineryjnej (2 kamery), Bednarskiej, Baczyńskiego, Szkolnej, Mickiewicza, Kołłątaja, Słowackiego, oraz na osiedlach Gamrat, Gądki i Hankówka. – mówi nam Paweł Szynal, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Jaśle.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 10.03.2015, 14:24 · Zgłoś
O Kotlinie i Ulaszowicach ani linijki, a tam się potrafi dziać...
Odpowiedz
1
@ ....
dnia 11.03.2015, 12:11 · Zgłoś
dragoness nie wszedzie naraz ..wiadomo każdy chciałby koło siebie. Ale pisze że to nie takie hop siup
Odpowiedz
-2
@ www
dnia 10.03.2015, 06:57 · Zgłoś
Za chwilę nie będzie miał tutaj kto mieszkać, więc po co taki monitoring. Sprzedane wszystko do Krosna i nie tylko więc dla kogo to?
Odpowiedz
1
@ dil
dnia 10.03.2015, 06:35 · Zgłoś
Jakos po referendum straznikow miejskich na miescie nie widac,czyzby wszyscy siedzieli przed monitorami?Takiego brudnego miasta dawno nie bylo.Jaslo to nie tylko rynek i urzad miasta,ruszcie tylki i zobaczcie jaki wszedzie [...].Nie wspomne juz ze [...] psie na chodnikach,tak ma wygladac dbanie o porzadek?
Odpowiedz
4
@ bokser
dnia 10.03.2015, 09:35 · Zgłoś
Tak jasielskie społeczeństwo dba o porządek w swoim ogródku jakby każdy sprzątał po sobie i w okół siebie efekty były by inne. A mniej było by narzekania bo ten winnym bo tamten a samych siebie nie widzimy. Skoro jest ten nie porządek to przyczyna tkwi w obywatelu tylko i wyłącznie.
Odpowiedz
0
@ POGROMCA [...] ...................
dnia 10.03.2015, 06:30 · Zgłoś
jak mundurowi popełnią przestępstwo to te kamery w tym czasie będą jak zwykle wyłączone lub przechodzić serwis rzekomy oczywiście
Odpowiedz
-10
@ Bobek
dnia 10.03.2015, 00:49 · Zgłoś
Jedno wielkie klamstwo.Wszystko po to zeby zniewolic spoleczenstwo,zeby wiedziec wszystko o wsystkich.Wykroczenia to maly margines I po to biora policjanci nie male pieniadze zeby pilnowac porzadku a nie miec wszystko podane na tacy.Najlepiej by bylo zeby przestepcy sami sie do nich zglaszali,bo tak naprawde to najlepiej im idzie wypisywanie mandatow za zle parkowanie.Powarzniejsze sprawy sa umarzane bo...za trudne .Kamery za pieniadze podatnika I policja utrzymana za pieniadze podatnika.W Stanach likwiduja kamery przed wyborami ,bo spoleczenstwo nie bedzie glosowac na tych co kamery kazali zainstalowac ,nik sobie nie zyczy zeby sledzic kazdy jego krok w wolnym kraju.W Moskwie kamery nie pomogly znalezc prawdziwego zabojce Niemcowa,wiec czemu tak naprawde maja sluzyc??Spoleczenstwo powinno zaczac myslec samodzielnie ,bo przez te 30 lat to juz calkiem zglupieli.
Odpowiedz
-4
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:55 · Zgłoś
ty bobek popieram cie kłamstwo [...] świństwo gupota i cygaństwo
Odpowiedz
14
@ ewa
dnia 09.03.2015, 21:22 · Zgłoś
Gądki są włączone do miasta od 1975r ale dalej po wiejsku traktowane, RZyka Wisłoka jest jakby granicą miasta
Odpowiedz
-4
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:54 · Zgłoś
ty ewa pisze się rzeka a nie rzyka
Odpowiedz
13
@ adam
dnia 10.03.2015, 19:56 · Zgłoś
Czernecki obiecywał ,Kurowska obiecywała.
Zobaczymy czy obecne władze pomyślą coś o Gądkach .
Może w końcu skończy się [...].
Nawet w Łesebnicy mają rondo ,a tu drogi na 3 metry i krzoki
Odpowiedz
10
@ hihi
dnia 10.03.2015, 20:06 · Zgłoś
Kamera na Gądkach przy parku linowym daje podgląd na korodującą kładkę.
Jak przegnije ,aż płyty betonowe spadną to Gądki zostaną odłączone od miasta
i przejdą pod gminę:-))
Odpowiedz
0
@ wbetonują trzecią rurę
dnia 10.03.2015, 20:20 · Zgłoś
Dziedzic pomoże bo w radzie seniorów.
Odpowiedz
4
@ projektant
dnia 10.03.2015, 20:35 · Zgłoś
13
@ strażnik polucji palikmiota
dnia 09.03.2015, 20:40 · Zgłoś
Monitoring powinien być jeszcze większy i udostępniony w internecie. Każdy mógłby obserwować co się dzieje i w razie czego dzwonić na policję. Ale te leniuchy z policji do tego nie dopuszczą.
Odpowiedz
0
@ noname. .
dnia 11.03.2015, 19:14 · Zgłoś
Taa, to były raj dla tych co nie mają nic do roboty tylko zajmują się życiem innych. Całymi dniami siedzieliby przed kamerkami i obserwowali co sąsiad robi, gdzie chodzi.

Nikogo nie powinno obchodzić kto, kiedy i gdzie dopóki nie łamie prawa.
Odpowiedz
3
@ ngrania, dostep i ewidencja
dnia 09.03.2015, 20:36 · Zgłoś
zadam pytanie.
Jak wygląda ewidencja, przechowywanie, kontrola dostępu (kto i w jakim celu) do nagrań a także likwidacja niepotrzebnych nagrań w jasielskiej SM?
Brak takich procedur doprowadza do nadużyć w wykorzystywaniu nagrań.
Odpowiedz
3
@ hmm
dnia 10.03.2015, 09:29 · Zgłoś
a skad wiesz ze nie ma takich procedur? znając teraz biurokracje wszędzie to co jak co ale takie rzeczy mają swoje procedury.
Odpowiedz
-18
@ damian
dnia 09.03.2015, 17:59 · Zgłoś
Ja przechodzac pod kamera zawsze straz miejska pozdrawiam uniesionym srodkowym palcem .Mysla wtedy ze ich pozdrawiam.Tak wiec pozdrawiajmy czarnych.
Odpowiedz
16
@ do Pani Barbary
dnia 09.03.2015, 17:48 · Zgłoś
popieram Panią jak nie ma się nic do ukrycia to może jak dla mnie być nawet 100kamer
Odpowiedz
3
@ bolo
dnia 09.03.2015, 17:27 · Zgłoś
Dlaczego na Modrzejewskiego.Gdzie jest straz gdzie sa kamery na Kopernika? ???
Odpowiedz
-1
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:53 · Zgłoś
ty bolo kopernika osiedle jest tak z kamerowane że
Odpowiedz
10
@ :@@@@
dnia 09.03.2015, 15:22 · Zgłoś
Tak na osiedlu Gamrat to kamery powinny być juz dawno z 10 lat temu a nie teraz..tam nie ma dnia by nie miał ktoś szkód..najwięcej ucierpieli pracownicy sklepu.bo. nie dali winka na kreskę to mieli szybę wybitą..
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec
dnia 09.03.2015, 21:30 · Zgłoś
A gdzie na Gamracie jest kamera ???
Odpowiedz
-2
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:52 · Zgłoś
chłopie na gamracie masz ukryte kamery co kawałek
Odpowiedz
-5
@ .
dnia 09.03.2015, 14:11 · Zgłoś
Ale przestępczość podobno znacząco spadła, jak pisali parę dni temu...więc po
co dokładać kamer...??? za nasze pieniądze oczywiście.
Odpowiedz
-13
@ gość
dnia 09.03.2015, 11:46 · Zgłoś
a na gądkach to w którym miejscu jest ta kamera
Odpowiedz
7
@ OO
dnia 10.03.2015, 02:56 · Zgłoś
Jak będziesz zawsze [...] w kibelku to kamera ci nie będzie przeszkadzać.
Odpowiedz
4
@ ja
dnia 09.03.2015, 11:42 · Zgłoś
jest monitoring a kradzieze jak były tak sa
Odpowiedz
-2
@ Wielki Brat
dnia 09.03.2015, 11:32 · Zgłoś
Gorąco polecam stronę http://panoptykon.pl/ Znajdziecie tam wszelkie informacje nt. inwigilacji (również monitoringu) Gwarantuje Wam włosy dęba stają !
Odpowiedz
25
@ .....
dnia 09.03.2015, 11:09 · Zgłoś
Popieram Pania Barbare. A Pan Janusz już niech nie będzie taki... skoro mozna sobie pomóc to czemu utrudniać.
Personalnie tam nikt na pewno nikogo nie szpieguje.
Odpowiedz
-12
@ ciekawy
dnia 09.03.2015, 11:09 · Zgłoś
A gdzie w Gamracie jest ta kamera ?
Odpowiedz
5
@ hmm
dnia 09.03.2015, 21:28 · Zgłoś
No wlasnie ???
Odpowiedz
31
@ harper
dnia 09.03.2015, 11:08 · Zgłoś
Takie kamery mają sens, gdy są osoby sprawdzające obraz 24h na dobę i szybko reaguje na to, co w nich zobaczy.
Odpowiedz
8
@ .....
dnia 09.03.2015, 11:10 · Zgłoś
a to nie jest tak?
Odpowiedz
0
@ harper
dnia 09.03.2015, 11:38 · Zgłoś
A napisałem, że nie ma?
Odpowiedz
5
@ .....
dnia 09.03.2015, 11:45 · Zgłoś
a ja tylko pytam :)
Odpowiedz
-1
@ Melanżuj z Panem Witkiem
dnia 09.03.2015, 11:53 · Zgłoś
-Takie kamery mają sens, gdy są osoby sprawdzające obraz 24h na dobę i szybko reaguje na to, co w nich zobaczy.

-a to nie jest tak?

-A napisałem, że nie ma?

[...] Alert.
Odpowiedz
17
@ mieszkaniec
dnia 09.03.2015, 11:05 · Zgłoś
A na skate parku młodziki alkohol walą i [...] a niby monitoring jest..
Odpowiedz
12
@ mieszkaniec jasła
dnia 09.03.2015, 10:42 · Zgłoś
a w razie czego i tak [...] widzą
Odpowiedz
-22
@ brat łodyńca
dnia 09.03.2015, 10:37 · Zgłoś
łohohohohohoho ale technologie łohohohohohoho
Odpowiedz
-26
@ BANDZIORY
dnia 09.03.2015, 12:19 · Zgłoś
[...] [...] sobie nagrywajcie -niech zyje komuna -niech zyje wolnosc nandziory zlodziejskie w mundurkach
Odpowiedz
-10
@ kuzynka [...] wietnamka
dnia 09.03.2015, 16:55 · Zgłoś
ta straż miejska to jest czy już jej nie ma...szkoda słów...
Odpowiedz
0
@ FDHKSFG
dnia 09.03.2015, 19:05 · Zgłoś
Nauka obsługi tak zaawansowanej technologi:))) zajmie strażnikom pewnie ładnych kilka miesięcy:)))
Odpowiedz
2
@ Jaslanin
dnia 10.03.2015, 03:41 · Zgłoś
Jak masz takie rozumowanie to jestes [...]k!
Odpowiedz
-9
@ kulturalny mariusz
dnia 10.03.2015, 10:50 · Zgłoś
zlikwidować te wszystkie ukryte kamery po co to na co
Odpowiedz
3
@ ....
dnia 10.03.2015, 13:40 · Zgłoś
łoooodyniecccc weź ty sie zajmij swoim stoleczkiem, bo widac ze sie nudzisz [...] ;)
jak sie tak przyczepicie to az nudne sie robi
Odpowiedz
2
@ yolo
dnia 11.03.2015, 11:55 · Zgłoś
tysięcy* :)
Odpowiedz
2
@ mlody jaslanin
dnia 15.03.2015, 17:30 · Zgłoś
W każdy mieście w Polsce monitorowane skrzyżowania są oznakowane #Jasla nie dotyczy.
Przy wjezdzie do miasta monitorowanego również powinno być oznaczenie #Jasla nie dotyczy.
Monitoring ogranicza wolność obywatelską, a więc jak już go stosujemy to dla świadomości miejscowych przynajmniej łaskawie poinformujcie za pomocą oznakowania.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.