Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Mieszkańcy miejscowości Grab i Ożenna domagają się przeniesienia nowo powstałej stacji bazowej

104

Ponad miesiąc temu na terenie położonej w gminie Krempna miejscowości Grab rozpoczęto budowę stacji bazowej jednego z operatorów telefonii komórkowej. Obecnie, gdy urządzenie czeka już na uruchomienie, okoliczni mieszkańcy domagają się jego przeniesienia. Powód – obawiają się, że emisja fal elektromagnetycznych może być szkodliwa dla zdrowia ludzi i zwierząt. W dodatku są oburzeni faktem, iż planów zrealizowania inwestycji nikt z nimi nie konsultował.

Stacja, której budowa wzbudziła wśród mieszkańców miejscowości Grab i Ożenna (urządzenie znajduje się właściwie na ich pograniczu) w ostatnim czasie spore kontrowersje, ulokowana została obok lokalnego sklepu, kilkanaście metrów od drogi prowadzącej do przejścia granicznego. Jej budowa rozpoczęła się niewiele ponad miesiąc temu, prace budowlane przeprowadzono jednak sprawnie i od kilku dni wielką, metalową konstrukcję pomalowaną na wyrazisty, czerwony kolor oglądać można już w całej okazałości. Obiekt bez wątpienia wyróżnia się na tle spokojnego, wiejskiego krajobrazu, nie współgra z jego naturalnym charakterem. Ale to nie walory estetyczne stacji wywołały wzburzenie miejscowej społeczności, lecz fakt, iż została ona wybudowana bez konsultacji z mieszkańcami.

Społeczność wiejska bez prawa głosu?

Dlaczego decyzję o postawieniu stacji podjęto za naszymi plecami? Nie wspomniano o tej sprawie nawet na sesji rady gminy – zastanawia się Józef Hyczko, mieszkaniec Ożennej, sprawujący funkcję radnego Rady Gminy Krempna. Jeżeli chce się uzyskać pozwolenie na budowę np. altanki, często bywa to problematyczne. Z utrudnieniami w tym temacie borykają się również osoby, które przyjeżdżają tutaj z zewnątrz i chcą postawić jakiś budynek – nie daje się im zgody i, mówiąc wprost, dąży się do tego, by się stąd wynieśli. A budowa tej stacji to jest poważna inwestycja, przecież ona ma chyba ponad 50 metrów wysokości. W tym przypadku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i inne organy, od których decyzji zależy uzyskanie bądź nieuzyskanie zezwolenia na budowę nie miały nic przeciwko. Dlaczego nie zaciągnęli opinii w tej sprawie u mieszkańców? Przecież to my tutaj żyjemy, pracujemy, inwestujemy. Nas nawet nie zapytano o zdanie – dodaje nasz rozmówca.

Józef Hyczko

To zagrożenie dla naszego zdrowia – twierdzą mieszkańcy

Tryb, w jakim realizowana jest inwestycja wzburzył grupę mieszkańców obydwu miejscowości na tyle, że postanowili oni powołać specjalny komitet protestacyjny pod nazwą "Stop Dla Masztu Grab/Ożenna". W jego skład wchodzi 7 osób. Swoją akcję motywują przede wszystkim obawą o szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi i zwierząt fal elektromagnetycznych, które emitować będzie uruchomiona stacja. Szukając informacji na ten temat można natrafić na szereg opinii – ludzie mają różne zdanie. Jedni się wypowiadają w tej kwestii, inni wstrzymują od głosu, ale nikt nie mówi, że te fale wpływają korzystnie na zdrowie – mówi Józef Hyczko. Zdaniem Agaty Sym, mieszkanki miejscowości Grab, szybka decyzja dot. wydania zgody na budowę stacji wzbudza kontrowersje również w kontekście realizowanej przez gminę – przede wszystkim w ramach programu unijnego Natura 2000 – polityki ekologicznej. Magurski Park Narodowy również nie wniósł sprzeciwu, co również nas dziwi.

Tadeusz Krasiński twierdzi, iż rozmawiał już z wójtem gminy Krempna na temat kontrowersji wokół budowy stacji. Nasze wątpliwości zostały wyśmiane. Wójt poinformował mnie, że zezwolenie na budowę stacji wydał starosta. Inna osoba z gminy powiedziała, że widocznie przespałem zawiadomienie i będę miał maszt pod domem. Nie potraktowano mnie poważnie – uważa mieszkaniec pogranicza wsi Grab i Ożenna.

Nie miałem wyboru – twierdzi wójt

O komentarz w sprawie protestu mieszkańców poprosiliśmy wójta gminy Krempna, Kazimierza Miśkowicza. Ja wydałem tylko decyzję o warunkach zabudowy celu publicznego. By działać zgodnie z prawem musiałem to zrobić, gdyż Samorządowe Kolegium Odwoławcze odrzuciło sprzeciw kilku właścicieli działek sąsiadujących z tą, na której miała zostać postawiona stacja, będących stronami postępowania. Na tej decyzji moja rola się skończyła, pozwolenie na budowę podjął starosta – twierdzi nasz rozmówca. Jego zdaniem, nie ma podstaw by sądzić, iż fale elektromagnetyczne emitowane przez stacje mogą być szkodliwe dla zdrowia. – Wnioskodawca przedstawił dokumenty, z których jednoznacznie wynikało, iż takie niebezpieczeństwo nie istnieje. Co do lokalizacji budowy, sugerowaliśmy mu inne miejsca. Był zainteresowany tylko tym. Mnie osobiście nie podoba się ta konstrukcja, wizualnie nie pasuje do krajobrazu. Jakby urząd który sprawuję był prywatny, nie zgodziłbym się na postawienie tego obiektu w miejscu, gdzie się znalazł – dodaje. Wójt gminy Krempna nie ma wątpliwości, iż stacja przysporzy mieszkańcom korzyści, zwłaszcza w kontekście sprawniejszego działania internetu. – Na uruchomienie się strony internetowej niektórzy mieszkańcy obecnie muszą czekać parę minut, teraz ich problem powinien zostać rozwiązany.

Chcą przeniesienia stacji

Mieszkańcy podkreślają, iż nie są przeciwko funkcjonowaniu stacji na obszarze, który zamieszkują. Ich zdaniem została ona jednak postawiona w miejscu do tego nieodpowiednim. My nic przeciwko niej nie mamy, niech ona tutaj stoi. Ale poza wioską, gdzieś na uboczu – uważa Andrzej Szewczynicz, mieszkaniec Ożennej.

Agata Sym oraz Andrzej Szewczynicz

W kontekście rozpoczętej akcji protestacyjnej pojawia się pytanie, dlaczego komitet powstał dopiero w chwili, gdy budowa obiektu będącego przyczyną ich działań została już właściwie ukończona a nie wcześniej, gdy ewentualne wstrzymanie realizacji inwestycji wchodziłoby jeszcze w grę. O planach postawienia stacji dowiedzieliśmy się w momencie, gdy prace przy jej budowie zostały już zainicjowane, gdy powstawały już fundamenty obiektu  twierdzą jednogłośnie członkowie komitetu. Zapowiadają, iż podejmą kroki zmierzające do przeniesienia obiektu w inne, odpowiednie dla niego miejsce. Sprawę tę poruszymy na piątkowej sesji rady gminy – zapewnia Józef Hyczko.

Zdaniem wójta gminy Krempna Kazimierza Miśkowicza fakt, iż stacja powstała w tym a nie innym miejscu nie przeszkadza większości mieszkańcom Grabu i Ożennej. Członkowie komitetu protestacyjnego „Stop dla masztu Grab/Ożenna twierdzą co innego. Zebraliśmy 83 podpisy od osób popierających nasze działania. Podkreślam, że my nie jesteśmy przeciwnikami stacji, ale nie zgadzamy się, by funkcjonowała tu, gdzie w tym momencie stoi – mówi Józef Hyczko. Według wójta lokalizacja obiektu nie odpowiada jedynie kilku mieszkańcom. Reszta podpisała to pismo, bo po prostu zostało im podsunięte – twierdzi Miśkowicz.

Stosowne pismo z prośbą o ustosunkowanie się do kwestii, budzących wątpliwość komitetu mieszkańców w związku z budową stacji bazowej skierował do wójta gminy Krempna poseł Bogdan Rzońca. Jak na razie nie otrzymał odpowiedzi.

Do sprawy wrócimy.

Jakub Hap

Reklama

Komentarze: 103

Dodaj komentarz Widok:
1
@ kriss
dnia 08.05.2018, 06:34 · Zgłoś
to promieniowanie z masztu załatwiło śp.Tadka Krasińskiego
Odpowiedz
-1
@ Mieszkaniec wsi Ożenna
dnia 15.06.2014, 17:15 · Zgłoś
Nie rozumiem sensu tego protestu, w końcu i tak on nic nie da. Faktem jest, że on szpeci krajobraz, ale rekompensować to będzie dostęp do szybkiego internetu.
Odpowiedz
-2
@ Boss
dnia 13.06.2014, 22:07 · Zgłoś
Protest? jak zwykle najwiecej do powiedzenia maja najbiedniejsi? Politycy w filcakach trzeba robic swoje a nie dyskutowac
Odpowiedz
-3
@ Boss
dnia 13.06.2014, 22:04 · Zgłoś
Przynajmniej jak kruki beda zawracac bo dalej nic nie ma to zasieg bedzie:)
Odpowiedz
-2
@ Boss
dnia 13.06.2014, 22:02 · Zgłoś
Wies jak wies 100 lat za [...]. Jak nie ma zasiegu to protest a jak juz jest to co ??? I kto sie bedzie przejmowal malym "stadem" rolnikow. Nic innego jak zawisc ludzka a moze zazdrosc? fakt maszt jest w leprzym stanie i ladniejszy niz wiekszosc domistw. Szkodzi to [...], fajki i wino co jest na poczatku dziennym a nie maszt otworzcie oczy.
Odpowiedz
1
@ Pewny siebie
dnia 13.06.2014, 08:52 · Zgłoś
Prawda jest taka, że tak na prawdę wiadomo było już prawie od roku, że przekaźnik będzie w tamtym miejscu. Każdy kto chodził do sklepu z okolicznych wsi wiedział o przekaźniku, a teraz udają głupka że nie wiedzieli. Jak skręcali wieże to nic się nie działo, ale jak już postawili to oburzenie, jazda i podsuwanie listy, żeby podpisać bo inni już podpisali. Taka jest prawda bo tu mieszkam. Mi przekaźnik nie przeszkadza szkoda tylko że montują zwykłe anteny GSM bo dalej uczciwego internetu nie będziemy mieli :( Przekaźnik stoi na prywatnej posesji i bardziej widzę tu zawiść innych ludzi, że komuś w tej biedzie trochę łatwego grosza wpadnie. Pozdrawiam wszystkich obiektywnych
Odpowiedz
-1
@ okoloiczny
dnia 12.06.2014, 17:01 · Zgłoś
Każdy z przejezdnych jest zawolony ze wreszcie bedzie zasięg :) popieram w 100 % budowe.
Odpowiedz
4
@ ciekawy
dnia 11.06.2014, 21:23 · Zgłoś
kto kiedy i kogo w Jaśle pytał mieszkańców czy zgadzają się na ustawienie przekażników na sąsiednich blokach ???,ale w mieście nikt nie protestuje bo rozumie że chcąc korzystać z techniki trzeba ponosić koszty,a tamtych parę osób tego nie kuma.
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec
dnia 11.06.2014, 20:06 · Zgłoś
Każdy mieszkaniec dobrze wiedział ze bedzie budowany maszt akuratnie koło sklepu. Z tego co mi wiadomo siedem osób które robią szum starali sie dawniej o to aby powstał nadajnik bo nie ma zasięgu i jak to ujęli jest [...] wieś! Problem polega na tym że akurat maszt powstaje na działce koło sklepu a nie na ich... Tu chodzi o reklamę radnych i gospodarzy i o pieniądze a nie o zdrowie. Po drugie to akurat maszt pasuje a nie [...] krowie na drodze gdzie nie kiedy turyści mają problem przejść drogą. Jak stawiali maszt to był zachwyt a teraz gdy juz stoi gotowy ludzie sie budza... Także powodzenia musi sie cos dziać:) bo by było na wsi smutno
Odpowiedz
1
@ bezstronny
dnia 12.06.2014, 13:31 · Zgłoś
Skoro wiedzieli to dlaczego zebrania nie było tylko wszystko po cichu! niech sobie oni kupią działkę pod lasem i tam stawiają a nie ludziom każą się wyprowadzić. w tej gminie to tylko wielka jedna banda! a sołtys to jedna ręka z wójtem! to chyba nie przypadek że na jego działce stoi.Każdy kto przyjeżdża przez ta wieś to się śmieje że postawiony w dolinie a nie na szczycie! ale widocznie ktoś z tego dobrą kasę zgarnął!
Odpowiedz
1
@ mieszkaniec
dnia 12.06.2014, 17:33 · Zgłoś
tak kase zgarnal i to nie mala
Odpowiedz
1
@ prawnik
dnia 11.06.2014, 18:45 · Zgłoś
Nie rozumiem całej tej dyskusji. Pisze się o artykułach w prasie amerykańskiej,
pomiarach pola elektromagnetycznego w Krośnie a nikt nie napisze, że w Polsce
są określone przepisy prawa, które regulują maksymalną moc pola elektormagnetycznego,
która może występować w obszarach dostępnych dla człowiek oraz instytucje, które
to badają i sprawdzają. Zamiast mielenia językiem i czepiania się wszystkich, trzeba
powiadomić te instytucje żeby sprawdziły czy zachowane są przepisy . Jeśli obywatele
uważają, że przepisy są złe, to poprzez swoich przedstawicieli ( parlamentarzystów )
powinni naciskać, żeby przepisy zmienić. W innym wypadku urzędy będą miały obowiązek
wydawać swoje decyzje na podstawie takich przepisów jakie są, bo same złamią przepisy
i przegrają w każdym sądzie z operatorem telefonii komórkowej. Na dzień dzisiejszy
ustawa o wspieraniu usług telekomunikacyjnych zobowiązuje gminę do wydania
decyzji lokalizacyjnej w przypadku gdy wniosek operatora telefonii komórkowej
spełnia przepisy i uzyskano wymagane uzgodnienia. Wójt nie ma tutaj wyboru.
W takiej sytuacji ataki na niego nie mają nic wspólnego z meritum sprawy ani przepisami
niezależnie od tego czy biorą się one ze złej woli czy niewiedzy atakujących.
Odpowiedz
-1
@ bhp
dnia 12.06.2014, 13:05 · Zgłoś
Fajna sprawa,ze mieszkańcy z blokowisk z J A S L E ,u których stoją anteny nad głowami na niedozwolonej wysokoći ,prawdopodobnie bez stosownych dokumentów,a najpewniej bez wykonania obowiązkowych badań maja adwokata w osobie P.Prawnika.Na poważnie i z pełnym przekonaniem,należy stwierdzioć,że mieszka się cała dobę w niedopuszczalnym ,szkodliwym dla zdrowia polu magnetycznym Panie Prawniku prosimy o pomoc w pełnym wyegzekwowaniu prawa Dz.U.192,,poz.1883,zał.2 ,ust.2-pomiary poziomów pól wykonuje sie 2.1.bezpośrednio po pierwszym uruchomieniu instalacji ,2.2 każdorazowo w razie zmiany warunków pracy instalacji.ust.7 dla instalacji wytwarzających pole w zakresie częstotliwości od 300 MHz-300 GHz.Wedle PN 79/T-05210 przydział częstotliwości przez Urząd Komunikacji Elektronicznej dla 50 kanałów samej telewizji kablowej dla byłęj STREAM w Jaśle wynosi 703 MHZ/podwójne przekroczenie/i co należy czynić w takich przypadkach .Otóż wym prawo jasno precyzuje ust.13 mówi,iż pomiary pól należy przeprowadzić w budynkach mieszkalnych,na balkonach,na tarasach w których moga przebywac ludzie.Natomiast ust.14 mówi,iż pomiary wym w ust.13 "należy wykonać w pomieszczeniach obiektów i urządzeń wym w ust.7"/dla anten z częstotliwością 300MHz-300GHz/..Ust.15."na obszarach zabudowanych dodatkowo sprawdza sie na dziedzińcach,placach,podwórkach,klatkach schodowych".
Najbardziej istotne wymogi prawne wymieniono,których nikt nigdy i nigdzie nie wykonywał w okolicach zainstalowanych anten.Ażeby to potwierdzić należy zadać pytanie mieszkańcom i w Orzennej i w Jaśle mieszkającym w wieżowcach,przy ul.W.Pola,przy 3-go Maja ,gdzie nad ich głowami zainstalowano anteny dużej mocy
I tutaj należy jasno odpowiedzieć,że prawo w tej kwestii jest dobre,nie trzeba nic zmieniać,tylko liczyć Panie Prawniku na uczciwą Pana pomoc.
Odpowiedz
0
@ agger
dnia 11.06.2014, 17:28 · Zgłoś
to juz nie ta ozenna
Odpowiedz
1
@ jj
dnia 11.06.2014, 17:06 · Zgłoś
Ta jasne tam adam dobrze wiedzil o tym tylko nie chcial nic muwic jak zawsze jak cos jest.waznego to nawet mu sie nie chce [...] ruszyc z fotela i powiedziec ludziom o co chodzi. Masakra i tyle a na grabiu soltys tez nie lepszy taki sam jak i adam
Odpowiedz
2
@ baca
dnia 11.06.2014, 16:41 · Zgłoś
I skończył się urok tego miejsca.
Odpowiedz
-1
@ ozga
dnia 11.06.2014, 22:41 · Zgłoś
najbardziej urokliwe są te portrety powyżej i jak ulał pasują do tego dzikiego krajobrazu! Maszt absolutnie do tej dzikości nie pasuje hahahahah
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 11.06.2014, 15:48 · Zgłoś
Masztów nie wolno budować w miejscowościach wypoczynkowych, gdzie wczasowicz przebywa 2-3 tygodnie, a buduje się blisko siedzib ludzkich, na budynkach, gdzie ludzie są
narażeni na promieniowanie elektromagnetyczne przez 24 godziny na dobę !
Zachorowalność wzrasta po kilku, kilkunastu latach, najbardziej narażone są organizmy dzieci, to tak jakby przybywać cały czas przy włączonej kuchence mikrofalowej lub rozmawiać nieustannie przez komórkę .
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 11.06.2014, 15:33 · Zgłoś
Dzisiaj pod każdym względem, ludzie z tzw "elyt" starają się narzucać swoją wole tym na "dole" dzieląc ich i poróżniając - zapominają o tym, że prawdziwa demokracja to wola większości {50%+1 z ogółu}, czego próżno szukać nawet w poparciach dla tych, na "najwyższych stołkach". Dlatego tylko w jedności jest siła i możliwość pokazania tym pseudo "elytom" ich właściwego miejsca...
Odpowiedz
6
@ bhp
dnia 11.06.2014, 15:13 · Zgłoś
W naszych unormowaniach prawnych w Polsce jest brak określenia jaka jest bezpieczna wysokość posadowienia stacji anten.Wg.norm obowiązujących w USA bezpieczna wysokość masztu,dla stacji anten ,to ok.40m.W Polsce tego rodzaju szkodliwości i ich pomiary normują przepisy Dz..nr.3,poz.6 z 05.11.19080Nie ulega wątpliwości,iż emitowane pole elektromagnetyczne przez stację o średniej i dużej częstotliwości jest szkodliwe dla organizmów zywych.i wedle tych przepisów należy robić badania natężenia pola elektromagnetycznego.W dziedzinie ochrony przed promieniowaniem elektromagnetycznym stosuje sie podział widma na następujace zakresy częstotliwości.
a/ do 0,1 MHz maksymalne dopuszczalne wartości natężenia pola do 1V/m długie przebywanie nie szkodliwe,
b/ 0,1-30 MHz maqksymalne dopuszczalne wartości natężenia pola 1-10V/m przebywanie nie wymaga kontroli lekarskiej,
c/ 30-300 MHz maksymalne dopuszczalne wartości natężenia pola 10-100 V/m strefa pola szkodliwego ,dopuszcza się przebywanie w ograniczonym czasie,
d/ 300 MHz-300 GHz strefa pola niebezpiecznego,w której przebywanie jest zabronione.
Pokrótce oddziaływanie pola elektromagnetycznego na organizmy żywe:U ludzi mogą spowodować zwiększenie temperatury organizmu,uczucie zmęczenia,senności lub zdenerwowania,bóle głowy,apatia zmiana metabolizmu.Warto też się posiłkować informacją z internetu/oddziaływanie pola elektromagn.na organizmy żywe.Otóż na Hawajach przeprowadzono badania wśród mieszkańców żyjących w pobliżu stacji radiowych i zaobserwowano tam wzrost zachorowań na raka o 45% dla mężczyzn,i 29% dla kobiet.
W jakim celu to wszystko jest opisywane.Otóż w Jaśle,jak w żadnym innym mieście na wieżowcach,ul.Baczyńskiego,na 4-ro piętrowym bloku przy W.Pola .na bloku 3-piętrowym ul.3-go Maja nad Parkową.posadowiono anteny dla telefoni komórkowej,telewizji kablowej,internetu radiowego i kablowego.Operatorzy płacą sowicie i Jasielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i ABK-owi za udostępnienie miejsc na posadowienie takich stacji antenDwukrotnie próbowano zainteresować załączając wiarygodne dokumenty,ale bezskutecznie jasielską prokuraturę,iż wielu mieszkańców żyje pod parasolem szkodliwego pola elektromagnetycznego.Wystarczy zasięgnąć opinii od Dyrekcji Szpitala w Krośnie.Tam niegdyś naustawiano anten .Po wielu interwencjach u Inspektora Nadzoru Budowlanego,w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej usunięto wszystko.pomimo tego,że wpływy do kasy szpitala zostały ogromnie uszczuplone.do Gdzie indziej umieją,tylko w Jaśle i w obrębie nie potrafia.I Panie pośle Rzońca nie należy kierowć żadnych pism do wójtów,ale do Inspektora Nadzoru Budowlanego i Urzedu Komunikacji Elektronicznej,a o wykonanie pomiarów pola do Wydziału Ochrony Środowiska w Jaśle.Wszędzie żyją ludzie i chca i zdrowo i bezpiecznie żyć.
Odpowiedz
10
@ Harriet.
dnia 11.06.2014, 13:59 · Zgłoś
Może chociaż szanowni komentujący okazaliby trochę szacunku dla mieszkańców tamtych stron? Każdy ma prawo wyrażać swoje zdanie, ale pamiętajmy o tym że nikt nie chciałby być obrażany , poniżany tylko dlatego, że mieszka w małej wiosce, ma gospodarstwo, krowę i ciągnik rolniczy. To nie powód by poniżać takiego człowieka. Od zawsze wiadomo, że z mieszkańców wsi wyśmiewano się na wiele sposób, ale warto pamiętać że nie liczy się to gdzie się mieszka i skąd pochodzi ale to, co reprezentuje się swoich zachowaniem i podejściem. Kultury narodzie, kultury!
Odpowiedz
2
@ Jożin
dnia 11.06.2014, 12:28 · Zgłoś
Boguś, Boguś, moczarem sa bilżi,
Boguś, Boguś, kto ci jeszcze wiżi :)))
Odpowiedz
1
@ abc
dnia 11.06.2014, 12:26 · Zgłoś
Odsyłam na stronę Stowarzyszenia Przeciw Elektroskażeniom "Prawo do życia".
Prezes pan Gelzok pomaga w walce z takimi szkodliwymi tworami.
Odpowiedz
0
@ Mieszkanka
dnia 11.06.2014, 11:49 · Zgłoś
A pan Miskowicz jak taki madry jest to niech sobie ten maszt przeniesie pod dom!!
Odpowiedz
1
@ 2xl
dnia 11.06.2014, 18:54 · Zgłoś
Pan "Miśkowicz"popiera to [...]no bo najwidoczniej ma także w tym interes...tylko szkoda,że go niema tam gdzie naprawdę jest potrzebny!!!
Odpowiedz
1
@ [m]
dnia 11.06.2014, 11:07 · Zgłoś
Jeżeli takie przekaźniki są na blokach to dla czego nie mogą stać w polu na wsi ?
Tym bardziej że jak widać na zdjęciu w pobliżu nie ma tam zabudowań .
Odpowiedz
5
@ a
dnia 11.06.2014, 10:40 · Zgłoś
Mieszkańcy mają racje, jak się chce cos postawic to nie rzadko sa problemy w gminie czy w parku a tutaj chop siup i jest
Odpowiedz
3
@ b
dnia 11.06.2014, 09:35 · Zgłoś
Od dawna wszyscy wiedzieli o nadajniku to teraz nagle sie obudzili kilkanaście metrów dalej stoi z plusa to nie mówią nic. Jak by na ich działkach stał ten nadajnik to by było wszystko ok . Mi się wydaje że ludzie są zazdrośni że to nie na ich działkach stoi ten nadajnik i za to robią tan cały szum ale przejdzie im nie długo i będzie wszystko ok a i do ich wiadomości to nie jest szkodliwe więc dajcie już spokój tym ludziom co na ich działce stoi .
Odpowiedz
2
@ @tajny
dnia 11.06.2014, 08:50 · Zgłoś
W Jaśle jest tyle przekażników na budynku poczty i nikt jakoś nie płacze.W Grabiu jeszcze jakoś pokutuje [...] przepraszam.każdy ma telefon w kieszeni tylko skąd sygnał nie wie a to już świadczy o szkodliwości ale mieszkańców samym sobie,pozdrawiam wszystkich w m.Grab i Ożenna.
Odpowiedz
2
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 11.06.2014, 10:44 · Zgłoś
widocznie Ci z poczty maja placone szkodliwe :D haha i wszyscy do okola tez :D
Odpowiedz
3
@ ss
dnia 11.06.2014, 08:06 · Zgłoś
tak lepiej, bo przynajmniej nie zaburza to pieknej natury jaka tam jest
Odpowiedz
5
@ omen
dnia 10.06.2014, 22:25 · Zgłoś
Jestem rowniez za mieszkancami Ozennej, dbajcie o swoje interesy, jak chcecie wybudowac silos czy cos to irzednicy potrzebuja stos dokumentow a tutaj nagle po cichu wsystko mozna !!!
Odpowiedz
-4
@ do omen
dnia 10.06.2014, 22:51 · Zgłoś
lepiej żeby tam trawka sobie rosła... prawda?
Odpowiedz
-6
@ !
dnia 11.06.2014, 10:21 · Zgłoś
Ciemny człowieku! Jakie po cichu??? Na wszystko jest dokumentacja. Jak byś sobie poradził z czytaniem to jest dokumentacja do wglądu i nawet pisana drukowanymi literami!
Odpowiedz
-5
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 11.06.2014, 10:46 · Zgłoś
trzeba umieć chociażby literować żeby ją przejrzeć a co dopiero żeby zrozumieć ...
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 10.06.2014, 21:44 · Zgłoś
...OOOOOOOO widzę tego partacza na ostatnim zdjęciu to mi się niedobrze robi kojarzę go z [...]ostwem i przekrętami z czasów AWS.
Odpowiedz
4
@ jaślanin
dnia 10.06.2014, 21:40 · Zgłoś
Chcecie mieć telefony to potrzebne są także maszty i stacje bazowe,Boguś również ma telefon i jest do niego przywiązany a może nawet uzależniony.
Odpowiedz
1
@ walikot
dnia 10.06.2014, 20:54 · Zgłoś
Bo tu chodzi o euro, np. przyjeżdża niemiec na agroturystyke i jak zobaczy taki nadajnik w pobliżu to dowidzenia eurusy.
Odpowiedz
7
@ miłośnik przyrody
dnia 10.06.2014, 20:50 · Zgłoś
Brawo mieszkańcy Grabiu i Ożennej!!!
Tak nie wolno, by urzędnicy zza biurek decydowali za Was!!! Ile jest ignorancji władzy!!!
Z nikim się nie liczą, byle sami mieli dobrze płatne posadki. Teraz umywają ręce jak Piłat!
Wielkie korporacje mają pieniądze, więc kto się im sprzeciwi?
Ludzie chcą być zdrowi, bo na leczenie chorób nowotworowych jest coraz mniej pieniędzy!!!
Odpowiedz
2
@ blues
dnia 10.06.2014, 20:20 · Zgłoś
W dodatku są oburzeni faktem, iż planów zrealizowania inwestycji nikt z nimi nie konsultował...
oj gdyby wszyscy
Odpowiedz
1
@ pluto @
dnia 10.06.2014, 20:18 · Zgłoś
Ci na urzędach mysla ze kazdemu moga wcisnac [...] to nie stare czasy jak znam zycie to dzialka na ktorej stanol nadajnik to napewno z kims jest powiazane
Odpowiedz
1
@ do pluto @
dnia 10.06.2014, 22:48 · Zgłoś
tobie też stanOl ale mózg...
Odpowiedz
0
@ bej
dnia 10.06.2014, 20:13 · Zgłoś
przyroda pomalu warjuje technika pierwsze miejsce gospodarke zakopać gleboko w dol polska pomalu zanika co nasze dzieci zapamietaja
Odpowiedz
1
@ POGROMCA [...]
dnia 10.06.2014, 20:12 · Zgłoś
Bo ktoś im głupot naopowiadał ale jakby im Rydzyk postawił na[...] to by było ok dlaczego zawsze starych pytają a nigdy młodych co jest ???
Odpowiedz
6
@ jjjj
dnia 10.06.2014, 20:06 · Zgłoś
Popieram protest mieszkańców!
Niedługo bez pozwolenia wybudują spalarnię odpadów i też powiedzą, że to nieszkodliwe. Proszę nie obrażać ludzi, bo to oni mają więcej rozumu niż osoby, które wypisuję takie złośliwości. To są piękne tereny, atrakcyjne dla turystów. Maszt jest szpetny!!! Co do komentarza " że krówki przestaną się doić" - to proszę się nie martwić, bo będą, a jak będziesz głodny, to mleko wypijesz i jeszcze będziesz prosił o więcej!!!
Odpowiedz
0
@ do jjjj
dnia 10.06.2014, 22:45 · Zgłoś
nie potrzebuję twojej zgody ja płacę i inwestuję nie ty
Odpowiedz
7
@ zen
dnia 10.06.2014, 19:02 · Zgłoś
Jesli ci co protestuja nie maja zadnego telefonu komorkowego to Ok niech protestuja i walcza o zdrowie. Jednak jesli maja telefony i uzywaja to niech sie zastanowia czy noszenie go przy ciele, dlugie pogaduszki i gotowanie nim mozgu bardziej szkodzi niz maszt. Dodatkowo proponuje sprawdzic czy jakis sasiad przypadkiem nie ma internetu i WI FI i tez zaprotestowac. Popatrzylem na mape i widze ze w tej miejscowosci od 4 lat jest nadajnik sieci Plus i jakos ten maszt nie przeszkadza ? A tak powaznie to mysle ze protest to pewnie jakas kampania przed wyborami samorzadowymi. Nie moja okolica to zadne nazwiska wojtow, starostow i soltysow mi nic nie mowia to nie bede sie wypowiadal kto przeciw komu.
Odpowiedz
-2
@ a
dnia 10.06.2014, 18:59 · Zgłoś
Kilka lat temu podobna inwestycja powstala w Skolyszynie. Od uruchomienia do dzis zmarlo juz 5 najblizszych sasiadow tej stacji - na raka. Niech mi nikt nie wciska [...], ze to nieszkodliwe promieniowanie
Odpowiedz
-5
@ zielony
dnia 10.06.2014, 19:21 · Zgłoś
A ilu najbliższych sąsiadów jeszcze żyje ? W jakim wieku byli ci sąsiedzi ? Czy nie palili [...] ? Ile to jest innych czynników które mogą wywołać raka...

Wg współczesnej fizyki fale radiowe po prostu same z siebie raka wywoływać nie powinny: "Aby komórka stała się nowotworową musi dojść do zmiany w jej kodzie genetycznym. Wiązania w kwasie nukleinowym muszą zostać rozerwane, a następnie zrekombinować się w innej już konfiguracji. Rozerwać takie wiązanie może kwant promieniowania elektromagnetycznego, pod warunkiem jednak, że ma odpowiednio dużą energię. Otóż energia kwantów fal radiowych jest o kilka rzędów wielkości za mała, aby to uczynić.". Jeśli taka antena jest postawiona zgodnie z normami nikomu nie powinna zaszkodzić,zasięg promieniowania elektromagnetycznego powyżej normy to wtedy 25-30 metrów.Problem dla pracowników sklepu i klientów oraz właściciela działki może,ale dla całej miejscowości ? Nonsens.Co innego jeśli normy byłyby naruszone oczywiście,u nas w Polsce takie rzeczy są niestety możliwe...

Pod samym sklepem i w środku wioski raczej nie powinno stać bo lepiej,by było grubo poniżej normy,ale z tym "szkodliwym promieniowaniem od masztów" to przesada.Komórka i komputer albo telewizor potencjalnie bardziej ci zaszkodzą...
Odpowiedz
-3
@ !
dnia 10.06.2014, 22:03 · Zgłoś
Bzdura!!! Na raka ludzie umierają od zawsze, tak samo w miastach, jak i w odległych wsiach. Czy w karcie zgonu stwierdzono, ze to z powodu promieniowania? Ludzie opamiętajcie się!
Odpowiedz
0
@ do a
dnia 10.06.2014, 22:42 · Zgłoś
oni nie umarli od promieniowania spowodowanego przez taka stacje a przez ufo. za duzo eksperymentów i badan nad ludzmi... lepiej uwazaj zeby ciebie tez nie dorwali
Odpowiedz
-5
@ zielony
dnia 10.06.2014, 18:57 · Zgłoś
http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2010/11/fakty-i-mity-o-promieniowaniu-elektromagnetycznym,7.aspx

Oczywiście koło sklepu to nie jest może najfajniejsze miejsce i można by to postawić dalej ale ciekawe dlaczego inne lokalizacje ktoś oprotestował i dlaczego ?
Odpowiedz
3
@ zielony
dnia 10.06.2014, 19:01 · Zgłoś
w złym miejscu przerwałem: - dlaczego inne lokalizacje ktoś oprotestował i dlaczego TERAZ TA LOKALIZACJA DOPIERO PO POSTAWIENIU MASZTU jest oprotestowywana znowu w innym miejscu ? Czasem nie blokują tej inwestycji ci sami ludzie którzy nie pozwolili gdzie indziej postawić masztu ? I czy to prawda to co się tu wypisuje,że już 1 sieć ma swój maszt a ta to po prostu jej konkurencja ?
Odpowiedz
0
@ do zielony
dnia 10.06.2014, 19:21 · Zgłoś
Sęk w tym KTO ZAPŁACIŁ za taką opinię ...
Odpowiedz
9
@ polan1
dnia 10.06.2014, 18:30 · Zgłoś
Najwyraźniej ktoś chce na tym coś ugrać ...
nie dalej jak 50 m od tego masztu stoi przekaźnik innego operatora działający od kilku lat i nikomu "promieniowanie" nie przeszkadza!
Ale najważniejsze jest to ,że jak zwykle wójt ma "czyste ręce" !!
Odpowiedz
7
@ sowa
dnia 10.06.2014, 18:05 · Zgłoś
niektórzy mają po 5 telefonów w domu i to im jakoś nie szkodzi...
Odpowiedz
4
@ eee
dnia 10.06.2014, 17:30 · Zgłoś
pewnie sąsiad zazdrosny że to nie on będzie dostawał pieniądze za to ze stacja stoi na gruncie i podburza resztę mieszkańców
Odpowiedz
5
@ do eee
dnia 10.06.2014, 18:10 · Zgłoś
Człowieku, zgłoś się na ochotnika i postaw sobie tak maszt.
Dostaniesz kasę i będziesz miał potem na leczenie, przynajmniej na poczatek.
Odpowiedz
2
@ eee
dnia 10.06.2014, 22:00 · Zgłoś
czemu nikt nie protestował na etapie projektów ? a na pewno właściciele sąsiednich działek byli poinformowani o tym.
Jęli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze bo pewnie ktoś ze wsi ma lepsze miejsce na którym mógłby stać maszt a ze to akurat jego działka no cóż tak wyszło całkiem przypadkiem
Protestować trzeba było wcześniej a nie teraz jak wszystko stoi
Odpowiedz
0
@ jola
dnia 10.06.2014, 17:14 · Zgłoś
"Każdy ma prawo się nie zgodzić" - racja, ale dlaczego pozwolili postawić ten maszt ? powinny być dyżury dzień i noc toby nic nie powstało
Odpowiedz
16
@ Zośka do Joli
dnia 10.06.2014, 18:05 · Zgłoś
To prawda, masz rację. Ale często decydenci, mając na uwadze jakiś własny interes, manipulują i wykorzystują prostych ludzi licząc na ich bezradność i bezbronność. Świadczy o tym fakt, że nie pytano o zgodę mieszkańców. Potraktowano ich przedmiotowo.

Czy wyobrażacie sobie, że postawiono by taki maszt bez zgody mieszkańców pomiędzy bogatymi domami, rezydencjami lekarzy, biznesmenów, prawników czy ludzi będących przy władzy?
Wszyscy wiemy że nikt by się nie odważył tego zrobić.
Odpowiedz
25
@ Do poprzedników
dnia 10.06.2014, 16:58 · Zgłoś
Każdy ma prawo się NIE ZGODZIĆ na takie [...] koło swojego domu bez względu na to czy mieszka w chałupie czy w rezydencji
Odpowiedz
16
@ rasta
dnia 10.06.2014, 17:02 · Zgłoś
Dokładnie tak;) Raczej miejsca tam dostatek
Odpowiedz
-3
@ !
dnia 10.06.2014, 21:57 · Zgłoś
W Polsce nie takie inwestycje powstają ( i bardzo dobrze) i nikt nie przejmuje się kilkoma niezadowolonymi. Jeśli ktoś jest bardzo odporny na wiedzę i nowoczesność to Bangladesz jest właściwym miejscem, a Polska niech się jednak rozwija.
Odpowiedz
5
@ 2xl
dnia 11.06.2014, 07:29 · Zgłoś
Dokładnie... tym bardziej że z tego co mi wiadomo nikt z mieszkańców nie był poinformowany ,że taki masz ma tam stać!!! Postawili bo co niektórzy kasę będą trzepać na ludzkim zdrowiu!!!
Odpowiedz
-2
@ Tarzan-zan
dnia 11.06.2014, 13:10 · Zgłoś
A po co ktoś ma być informowany jak nie ma w tej sprawie nic do gadania... Ty jak stawiasz [...] za stodołą to informujesz cały powiat i pytasz o zgodę ???
Odpowiedz
-1
@ Pewny siebie
dnia 13.06.2014, 08:46 · Zgłoś
Prawda jest taka, że tak na prawdę wiadomo było już prawie od roku, że przekaźnik będzie w tamtym miejscu. Każdy kto chodził do sklepu z okolicznych wsi wiedział o przekaźniku, a teraz udają głupka że nie wiedzieli. Jak skręcali wieże to nic się nie działo, ale jak już postawili to oburzenie, jazda i podsuwanie listy, żeby podpisać bo inni już podpisali. Taka jest prawda bo tu mieszkam. Mi przekaźnik nie przeszkadza szkoda tylko że montują zwykłe anteny GSM bo dalej uczciwego internetu nie będziemy mieli :( Przekaźnik stoi na prywatnej posesji i bardziej widzę tu zawiść innych ludzi, że komuś w tej biedzie trochę łatwego grosza wpadnie. Pozdrawiam wszystkich obiektywnych
Odpowiedz
0
@ do pewny siebie
dnia 14.06.2014, 10:39 · Zgłoś
Dlaczego zebrania nie zrobili i nikt nie konsultował nic z ludźmi tylko wszystko po cichu i wieczorem.. przecież jak ktoś coś sobie buduje na swojej działce to musi sąsiada o zgodę pytać a tu NIC! więc nie bądź taki ,,pewny siebie" bo na tym nie skończy się napewno.niech się ci ludzie lepiej zastanowią co zrobią jak będzie trzeba maszt rozebrać i jeszcze kasę wrócić..
Odpowiedz
1
@ Pewny siebie
dnia 18.06.2014, 17:42 · Zgłoś
Konsultacji nie było i zebrań też nie taka jest prawda. Z tego co wiem, zawiadomienia listowne dostali właściciele działek sąsiednich a takich jest dwóch. Prawda jest taka, że to sprytnie było zrobione bo 1 właścicielem jest zarząd dróg a 2 właścicielem jest koło łowieckie które coś się próbowało odwoływać, ale w rezultacie nic nie wskórało. Nie robi się zebrań na wsi jak ktoś dom buduje tylko informuje się właścicieli sąsiednich działek i tak to zostało zrobione. Też byłem zdziwiony, że ktoś kto mieszka po drugiej stronie drogi nie został po informowany ale nie graniczy z działką nie dostaje zawiadomienia takie mamy prawo, a o tym czy przekaźnik jest szkodliwy czy ma taki a nie inny kolor czy za wysoki czy niski od tego są odpowiednie służby. Trochę cywilizacji u nas jest potrzebne bo zarośniemy pokrzywami i będziemy widzieć tylko "[...]" krów idące przed nami. Pozdrawiam
Odpowiedz
-9
@ kicia:!
dnia 10.06.2014, 16:44 · Zgłoś
krówki przestaną się doic:)
Odpowiedz
-20
@ Felixx
dnia 10.06.2014, 16:31 · Zgłoś
Jak nie pasuje,to niech się przeprowadzą i po problemie.
Odpowiedz
12
@ Postronny
dnia 10.06.2014, 16:29 · Zgłoś
Decyzję na lokalizację daje wójt gminy a nie starosta.
Podobnie decyzję o wpływie na środowisko.
W Starostwie sprawdzają tylko czy projekt jest zgodny z tymi decyzjami wójta.
Nie róbcie ludziom wody z mózgu bo starosta nie ma nic wspólnego
z lokalizacją jakiejkolwiek inwestycji.
Odpowiedz
5
@ tag
dnia 10.06.2014, 21:45 · Zgłoś
Racja !
Wójt Miśkowicz jak zwykle mistrz uniku, panu Bogu świeczkę, diabłu ogarek . Przypominają mi się znamienne słowa : "Nie chcę ale muszem".
Takie wypowiedzi nie dziwią, bo przecież wyboru tuż, tuż i nie należy się nikomu narazić. Każdy głos na wagę następnej - już nie policzę której kadencji.
Odpowiedz
-15
@ gsm
dnia 10.06.2014, 16:23 · Zgłoś
Przecież stamtąd diablica od młodych uciekła to jak im coś takiego ma nie przeszkadzać. Tam czas zatrzymał się wraz z upadkiem komunizmu i nic nie zmieni mentalności byłych pracowników PGR-ów. To jeszcze Polska?
Odpowiedz
8
@ Do m i do gsm
dnia 10.06.2014, 17:40 · Zgłoś
Uchyliliście rąbka swojej zarozumiałości i poczucia wyższości nad drugim człowiekiem.
" skok cywilizacyjny " w dziedzinie kultury osobistej was jeszcze nie dosięgnął
Odpowiedz
1
@ gh+
dnia 10.06.2014, 18:14 · Zgłoś
raczej tak, zatrzymał się już dawno temu :/ Centrum ich informacji są miejscowe sklepiki, pod którymi przebywają sami "najmądrzejsi" dziwi mnie ich nagłe oburzenie, kiedy zaczęto budowę wtedy nikt nie protestował... skoro MPN nie protestował to widocznie nie ma przeciwwskazań do budowy tego przekaźnika. Nadto w miastach i mniejszych miejscowościach takie przekaźniki powstają jak grzyby po deszczu. W czym mieszkańcy wsi są lepsi od mieszkańców miasta??
Odpowiedz
-1
@ śmiechu warte
dnia 10.06.2014, 21:49 · Zgłoś
problem jest w tym, ze prości ludzie nie pojmują oczywistych rzeczy. Według mnie samochody do tego krajobrazu też nie pasują, starosta powinien wydać zakaz ruchu samochodami, dopuszczalna tylko furmanka ha ha ha ha. Błazenada !!!
Odpowiedz
-4
@ Tarzan-zan
dnia 11.06.2014, 13:03 · Zgłoś
A potem zmienili sterowanie z "szyny BAT" na szynę CAN :)
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 12.06.2014, 14:57 · Zgłoś
jasne, żę mpn nie protestował, bogatym nie podskoczą. oni tylko biednym potrafią z
rzucać kłody pod nogi
Odpowiedz
0
@ gosc 122
dnia 12.06.2014, 20:40 · Zgłoś
MPN nie protestuje bo bedzie wylacznym dostawca internetu radiowego na tym terenie tak jak w krempnej. maja swoich ludzi ktorzy robia ludzi w konia i nie mozna sie doprosic jak jest jakas awaria, a po 15 to juz mozna zapomniec i nikogo innego nie dopuszcza. MPN DBA TYLKO O SWOJE INTERESY!!!
Odpowiedz
1
@ z
dnia 13.06.2014, 12:48 · Zgłoś
Sprawdź może najpierw w gminie Krempna kto jest właścicielem nadajników zanim coś napiszesz.
Odpowiedz
10
@ jola
dnia 10.06.2014, 16:15 · Zgłoś
A gdzie byli mieszkańcy jak pierwsza konstrukcja powstawała ? , czego nie zatrzymali ? teraz im nie pasuje jak już wszystko stoi .
Odpowiedz
0
@ Tarzan-zan
dnia 11.06.2014, 11:08 · Zgłoś
Zatrzymać to oni mogą traktor w polu... :) Ale jestem przekonany że za odpowiednią odpłatnością ten nadajnik przestał by im przeszkadzać... Niestety, tak dobrze nie będzie... Będziecie mieli świetny zasięg i za to powinniście być wdzięczni...
Odpowiedz
-16
@ m
dnia 10.06.2014, 15:46 · Zgłoś
[...] i [...] bije z ust mieszkancow

a zust rzoncy cynizm i obluda,i tak bogdanie nie dojdziecie do wladzy,wiec nie buduj kapitalu politycznego na prostych ludziach

taki nadajnik to "skok cywilizacyjny",wiec nie psuj tego bogdanie
Odpowiedz
11
@ Zośka
dnia 10.06.2014, 16:35 · Zgłoś
Co się dzieje? Moderator manipuluje ??
Nacisnęłam "-" dla wypowiedzi -m- a wyświetliło "+"

Czy w tym rejonie jest za mało miejsca aby stawiać maszt we wsi?...bo zdaniem starosty fale elektr. nie są szkodliwe... Żenujące, a od kiedy to pan Kmiecik jest ekspertem w tej dziedzinie
Odpowiedz
7
@ czesio
dnia 10.06.2014, 16:50 · Zgłoś
zupełnie "przypadkowo" może się zdarzyć że zaangażowani w sprawę pozwoleń urzędnicy posługują sie smartfonami które obsługuje operator do którego należy w/w antena...ale to na pewno byłby zbieg okoliczności...
Odpowiedz
0
@ l
dnia 10.06.2014, 16:53 · Zgłoś
zośka jeśli , w czasie gdy miałaś otwartą stronę, wciśnięto 2 "+" to z twoim minusem po odświeżeniu wyszedł 1 "+"
Odpowiedz
-8
@ Do m
dnia 10.06.2014, 17:06 · Zgłoś
Co do zbierania punktów przez pana B.Ż. to się zgadzam
ale proszę nie obrażać ludzi tym bardziej że mają rację
Odpowiedz
-1
@ do Zośki
dnia 10.06.2014, 22:24 · Zgłoś
a od kiedy ty jestes akspertem w tej dziedzinie ja sie pytam hmmm???
Odpowiedz
1
@ Zośka jeszcze raz
dnia 12.06.2014, 00:57 · Zgłoś
Ależ to nie ja się wypowiadam jako ekspert tylko p.K. Przeczytaj uważnie artykuł.
Odpowiedz
22
@ Jaślak-miłośnik MPN
dnia 10.06.2014, 15:25 · Zgłoś
Popieram mieszkańców. Wszędzie indziej nawet kawałek dalej ale nie w centrum wsi i to zaraz jak się od granicy zjeżdża. Kmiecik robi już co chce, masakra!!!
Odpowiedz
-6
@ Tarzan-zan
dnia 11.06.2014, 10:58 · Zgłoś
Esteci się znaleźli psia kość... Przy starym zgnitym płocie jakiś złom przypominający maszyny rolnicze, ale nowy maszt szpeci... Pewnie krowy się przestaną doić jak nadajnik "ruszy"... Kupa szumu ale nic z tego nie wyniknie... Operator ma wszelkie potrzebne pozwolenia i to czy się to komuś podoba czy nie to nikogo nie interesuje... A że jest biało - czerwony - cóż - barwy narodowe... Woleli byście żeby był zielony i za chwilę jakiś samolot w niego uderzył ???
Odpowiedz
3
@ mieszkanka
dnia 11.06.2014, 18:46 · Zgłoś
Człowieku jak tam nie mieszkasz to się nie wypowiadaj. Niech stoi ten maszt nikt nie ma nic nie przeciwko ale nie pod sklepem. Jest tam dość miejsca żeby go postawić. Nie musi on stać komuś na podwórku. Jak nie masz nic logicznego do powiedzenia to się wypowiadaj.
Odpowiedz
4
@ D:
dnia 11.06.2014, 21:36 · Zgłoś
Tarzan-zan ma zawsze dużo do powiedzenia o wszystkim i o niczym znawca z piątkę.
Odpowiedz
15
@ mieszkaniec jasła
dnia 10.06.2014, 15:21 · Zgłoś
zmienią zdanie jak im się ten przekaźnik przyda by wezwać pogotowie lub straż
Odpowiedz
16
@ czesio
dnia 10.06.2014, 16:40 · Zgłoś
chciałbym poznać twoje zdanie jak by ci wyrósł maszt na środku podwórka przed blokiem...
Odpowiedz
7
@ ja się pytam
dnia 10.06.2014, 19:34 · Zgłoś
a później narzekają że" Panie zasięgu ni ma !"
Odpowiedz
21
@ ***
dnia 10.06.2014, 20:23 · Zgłoś
A w mieście to niby gdzie są nadajniki??? Ano na blokach mieszkalnych, a pod spodem żyją ludzie i dobrze się mają. Ktoś Was bezczelnie podpuszcza i chce zbić na Was kapitał polityczny.
No chyba nie ten gość z ostatniego zdjęcia?
Odpowiedz
9
@ do mieszkaniec Jasła
dnia 10.06.2014, 21:40 · Zgłoś
Masz 100 % rację, ale żyjąc w lesie pewnych rzeczy się nie zrozumie i nie ma co się dziwić, jest to od nich niezależne.
Odpowiedz
-7
@ mieszkanka
dnia 11.06.2014, 18:49 · Zgłoś
Tu nie chodzi żeby tego masztu w ogóle nie było tylko w innym miejscu. Czytaj ze zrozumieniem.
Odpowiedz
2
@ Szkodliwość
dnia 11.06.2014, 21:08 · Zgłoś
Podobno szkodzi na [...] tak, że nawet niebieska piguła nie rekompensuje. Sprzyja też poceniu, powoduje trądzik, pobudliwość z ogólną nerwowością, zaburza łaknienie ale nie pragnienie. Skutkuje ogólną niemocą, narzekaniem, rozdrażnieniem i niechęcią do jakiegokolwiek zdroworozsądkowego myślenia.
Weźcie na pomoc "ekologów": udowodnią, że stacja koliduje z korytarzami migracyjnymi zwierząt i komarów- nietoperze sobie poradzą bo mają echolokację.
Jak nie wiadomo o co chodzi - to wiadomo o co chodzi- o many, tzw. kesz...
Odpowiedz
-1
@ xx
dnia 13.06.2014, 10:52 · Zgłoś
Nie widać aby to komuś na podwórku wybudowali.
Odpowiedz
1
@ do xx
dnia 14.06.2014, 10:20 · Zgłoś
to wybierz się na wycieczkę i zobacz!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.