Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Mieszkańcy Warzyc bronią dębu. Wójt zamknie drogę

121

Liczna grupa mieszkańców Warzyc nie zgadza się z decyzją gminy w sprawie wycięcia wiekowego dębu, znajdującego się na terenie tej miejscowości. Według opinii biegłego dendrologa drzewo jest chore i stwarza zagrożenie dla użytkowników drogi, nad którą rozprzestrzenia się jego korona. W opinii protestujących można je uratować. To żywy pomnik przyrody, nie możemy pozwolić, by został nam odebrany – mówią. Na skutek sprzeciwu obrońców dębu wójt Stanisław Pankiewicz wstrzymał wydany „wyrok”.

Przedmiot sporu znajduje się przy drodze gminnej prowadzącej w kierunku Lubli, po lewej stronie jezdni, na zakręcie. Usytuowany jest na lekkiej skarpie. Jego wielkość robi wrażenie – gałęzie unoszą się nad obydwoma pasami ruchu, najdłuższe sięgają nawet za przeciwległe pobocze. Społeczność podjasielskiej miejscowości jest do niego przywiązana, uważa go za świadka dawnych dziejów, kultywuje związane z nim legendy. Z tego też powodu w chwili, gdy dowiedziała się o planach jego wycięcia nie pozostała obojętna. Zdaniem warzycan „stary dąb” – jak go nazywają – nikomu nie zagraża, w związku z czym nie rozumieją, dlaczego miałby zniknąć.

"Wycięcie dębu nie jest w naszym interesie"

W obliczu narastającego protestu wójt gminy Jasło postanowił porozmawiać z mieszkańcami Warzyc. Spotkanie odbyło się w zeszłośrodowe popołudnie w miejscowym domu ludowym. Miało służyć wyjaśnieniu wszystkich szczegółów wzbudzającej kontrowersje sprawy i znalezieniu dla niej rozwiązania – przynajmniej tymczasowego. Tak też się stało.

Nikomu z urzędu gminy nie zależy na tym, żeby robić na złość mieszkańcom. Usunięcie tego drzewa ma na celu wyeliminowanie zagrożenia, jakie stwarza ono na pasie drogowym drogi gminnej. Pełną odpowiedzialność za to, co na tej drodze się dzieje ponosi wójt, dlatego musi eliminować wszelkie zagrożenia. – tłumaczył przybyłej na spotkanie kilkudziesięcioosobowej grupie mieszkańców insp. Paweł Wójcikiewicz, pracownik Referatu Administracyjno-Gospodarczego i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Jaśle. 

Przedstawiciele gminy zgodnie podkreślają, że decyzja o wycięciu wiekowego drzewa nie została podjęta „ot tak”. Jej wydanie wymagało spełnienia szeregu wytycznych, m.in. uzyskania pozwolenia od starosty, który wcześniej musiał skonsultować się z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Zdaniem wójta Stanisława Pankiewicza działania gminy w sprawie dębu nie wyszły z inicjatywy kierowanej przez niego jednostki samorządowej, lecz stanowią realizację przepisów obowiązującego prawa.

Po otrzymaniu informacji od kobiety zamieszkałej w pobliżu tego drzewa o tym, że zwisające z niego gałęzie zagrażają bezpieczeństwu zleciłem urzędnikowi, żeby ten temat podjął i tak też zrobił. Cała procedura została podjęta w czerwcu zeszłego roku. Zleciliśmy biegłemu dendrologowi wykonanie opinii, czy to drzewo nadaje się jeszcze do tego, żeby mogło funkcjonować i okazało się, że jest jednak chore, i to poważnie. Stąd decyzja o jego wycięciu. – wyjaśnia wójt.

Argumenty gminy odnoszące się do stanu pnia dębu nie przekonują mieszkańców Warzyc, czego wyraz podczas środowego spotkania dawali wielokrotnie. Ich zdaniem drzewo nie wygląda na chore, nie sprawia również wrażenia, aby mogło stwarzać jakiekolwiek niebezpieczeństwo. Widzieliśmy podobne drzewa w różnych miejscach. Ich nikt nie wycina – twierdzą. Mimo jasnego stanowiska w sporze protestujący mieszkańcy są skłonni zrobić wszystko, by tylko dąb mógł pozostać na swoim miejscu. Przystają nawet na zamknięcie drogi, przy której się znajduje.

Tam na końcu Warzyc są cztery domy co mają samochody. Sąsiadka jeździ od drugiej strony. Ja jak będę chciała udać się do sklepu również pojadę tą drugą drogą. Ta przy której znajduje się to drzewo jest w zimie bardzo śliska, są tam zakręty, nic się naprawdę nie stanie jak trochę dalej pojedziemy a dąb uratujemy – powiedziała nam Maria Bolek, mieszkanka Warzyc. 

Rezultat środowego spotkania obrońcy dębu mogą uznać za satysfakcjonujący. Wójt wstrzymał decyzję o wycięciu drzewa i zapewnił, że podejmie walkę o jego uratowanie. 

Rozumiem opór mieszkańców i przywiązanie do tradycji. Nie ukrywam, że też miałem wielki problem z przekonaniem siebie do wycięcia tego dębu, no ale decyzja jest nakazująca (...). Wstrzymam jednak tę decyzję i zamknę drogę na tym odcinku. Podejmiemy próbę znalezienia fachowców, którzy ewentualnie mogliby podpowiedzieć, w jaki sposób to drzewo uratować. Jeżeli się nie da i mieszkańcy będą chcieli wyłączyć drogę, tak jak mówią, to wyłączymy. – powiedział Stanisław Pankiewicz.


Spór wokół wiekowego dębu na tę chwilę został zażegnany. Pojawia się jednak pytanie – czy w przypadku, gdyby jedynym rozwiązaniem pozwalającym na ostateczną rezygnację z wycięcia drzewa było zamknięcie drogi jest możliwe, by żaden z mieszkańców Warzyc nie wyraził swojego „veto”? Dąb dębem, droga drogą... Jak będzie, czas pokaże. Do sprawy wrócimy.

Jakub Hap
jakhap@gmail.com 

Reklama

Komentarze: 117

Dodaj komentarz Widok:
2
@ bodzio
dnia 16.01.2015, 17:56 · Zgłoś
dajcie biednemu na opal niech sie ogrzeje...
Odpowiedz
5
@ Nostradamus
dnia 15.01.2015, 12:23 · Zgłoś
Niech władza zajmie się łataniem dziur w drogach a nie wycinaniem drzew. Pewnie komuś potrzeba desek na buazeryje.
Odpowiedz
-1
@ ha czytaj człowieku dokładnie
dnia 13.01.2015, 16:04 · Zgłoś
czytaj człowieku dokładnie wszystko gajowy dokłanie zakwalifikował drzewo do wyciecia a ta kobieta ktora była i rozdmuchała sprawe to teraz usilnie stała sie obranca drzewa zreszta ona nie jest z Warzyc to przybłeda
Odpowiedz
-3
@ jan
dnia 13.01.2015, 08:43 · Zgłoś
tak się zastanawiam czy w tych warzycach mieszka ktoś normalny-z tego co widzę to wszyscy chcą być tam na tapecie czy to za sprawą dęba czy cebuli...a co na to Gajowy?może niech on oceni dęba.
Odpowiedz
-4
@ śmiech na sali
dnia 12.01.2015, 20:08 · Zgłoś
ale się cebulorze zbulwersowali, wyciąć drzewo i po sprawie a nie jakies zebrania i problemy garstki [...] ze to im sie nie podoba. Ludzkie bezpieczenstwo chyba wazniejsze od ich upodoban, Ja nie moge , co za [...]... a po drugie to tam nie jezdzi tą droga tylko 4 samochody więc niech się nikt nie wypowiada jak dokładnie nie wie
Odpowiedz
2
@ i
dnia 15.01.2015, 23:28 · Zgłoś
śmieją się chyba z Ciebie
Odpowiedz
-2
@ ja
dnia 12.01.2015, 19:36 · Zgłoś
drzewo wyciac i jak najszybciej popieram Wojta za taka decyzje a nie zamykac droge
a ja dopilnuje jak bedzie droga zamknieta ze policja tom bedzoie na okragło
Odpowiedz
-2
@ ja
dnia 12.01.2015, 19:33 · Zgłoś
ludzie chyba sie wam w głowach powywracało uzalacie sie nad starym spruchniałym drzewem
i dla tego powopdu zamykac droge? sadze ze nikomu to nie potrzebne to drzewo a te pare osob ktore były w domu ludowym to prosze popatrzec kto tam był i czy to naprawde mieszkancy ktorym na utrzymaniu drzewa zalezy nie wiadomo po co
Odpowiedz
2
@ ?
dnia 15.01.2015, 23:27 · Zgłoś
pokaż, w którym miejscu jest spróchniałe dziecinko, a do domu ludowego trzeba było się przejść, może zrozumiałobyś, jak pracownicy urzędu gminy znają się na tym co robią i jaką wiedzę mają np. "biegli dendrolodzy"
Odpowiedz
5
@ ooo
dnia 12.01.2015, 13:02 · Zgłoś
czy drewno z dęba miało już plany? by powstawały z niego dla wielu, zydle zydelki, stoły krzesełka, a co nie zdatne na opał byłaby sterta, a tak się ludzie na przekorę uparły, dęba nie dały tylko z głosem wydarły...
Odpowiedz
-4
@ kasia
dnia 11.01.2015, 23:22 · Zgłoś
skoro nie chcą wyciąc to nie!!! czekać az komuc na głowę czy też na to jedno z czterech aut spadnie jakiś konar wtedy będą się grzeć że nikt tego drzewa nie wyciął a przecież stwarzało zagrożenie...ojjj drobnomieszczańskie podejćie do własnego bezpieczeństwa i innych
Odpowiedz
-8
@ anka111
dnia 11.01.2015, 13:12 · Zgłoś
lepiej uratowac drzeo, czy lepiej uratowac ludzkie życie...
Odpowiedz
10
@ józek
dnia 11.01.2015, 11:42 · Zgłoś
Szanowny panie inspektorze! Pan jest znacznie większym zagrożeniem i trzeba by było zadbać o to abyś pan więcej głupstw nie mówił, a przynajmniej nie z tego stołka!!! Dzisiaj każdego krzaczka, każde drzewko się pielę[...]e, za obcięcie jakiejś gałązki płaci się wysokie kary, a pan chce zlikwidować "Pomnik Natury"!? Człowieku zastanów się co robisz!!! Kiedyś przyjdzie czas i na Ciebie, oby ktoś nie musiał podjąć decyzji że już wystarczy Twej wegetacji na tym łez padole!! A pamiętaj Natura albo wynagradza albo karze!!!
Odpowiedz
2
@ miśmomiczok
dnia 12.01.2015, 13:00 · Zgłoś
Zwolnić inspektora
Odpowiedz
-3
@ Ogóras
dnia 11.01.2015, 08:59 · Zgłoś
Wyciąć Demba i posadzić cebulę !!!
Odpowiedz
-4
@ ad
dnia 11.01.2015, 12:50 · Zgłoś
A Ty odejdź od komputera i chwyć za słownik !!!
Odpowiedz
-6
@ kompromis
dnia 10.01.2015, 22:36 · Zgłoś
Gdyby gmina dokonywała okresowej pielęgnacji tego dębu to nie było by sprawy. Za 2-3 tysiące można deba pięknie przyciąc i będzie zachowany interes wszystkich stron
Odpowiedz
0
@ biolog
dnia 11.01.2015, 04:07 · Zgłoś
Przycinanie zdrowych konarów to nie jest pielęgnacja. Dąb wymaga konserwacji, zabezpieczenia ubytków w pniu i usunięcia posuszu z korony i to wystarczy na wiele lat, aby nie stwarzał zagrożenia dla ludzi.
Odpowiedz
0
@ jhbkbu
dnia 11.01.2015, 23:50 · Zgłoś
co to znaczy konserwacja??? w jaki sposób chcesz zabezpieczyć ubytki???
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 12.01.2015, 07:20 · Zgłoś
Cement, opaski... nie słyszałeś o takich sposobach?
Odpowiedz
-1
@ jhbkbu
dnia 12.01.2015, 10:02 · Zgłoś
słyszalem odeszly do lamusa 50 lat temu
Odpowiedz
-3
@ mini
dnia 10.01.2015, 20:07 · Zgłoś
co ważniejsze? Drzewo czy bezpieczeństwo człowieka?
Odpowiedz
0
@ do mini
dnia 15.01.2015, 23:20 · Zgłoś
ok., zarządźmy wycinkę wszelakich drzew porastających Ziemię
Odpowiedz
-5
@ zx
dnia 10.01.2015, 19:40 · Zgłoś
Zebrać podpisy protestujących i ogłosić gdy dojdzie do nieszczęścia z winy drzewa pokrywają wszystkie koszty ,,nie daj boże renty pośmiertnej,,
Odpowiedz
2
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 10.01.2015, 19:23 · Zgłoś
w telewizji, w prasie...
Odpowiedz
12
@ jaślanin
dnia 10.01.2015, 18:54 · Zgłoś
kończą wycinkę zakładów zaczynają się brać za drzewa na tym w końcu też można zarobić
Odpowiedz
9
@ strazak
dnia 10.01.2015, 18:05 · Zgłoś
moim zdaniem ten dab ma solidne ukorzenienie skoro tyle lat walczyl z wiatrem i mysle ze nie stanowi zagrozenia a jeszcze dodam ze najwiecej powalonych drzew musielismy usuwac w lesie warzyckim bo tam dzewa sa slabo ukorzenione z racji bytowania w gestwinie
Odpowiedz
6
@ cebulosz
dnia 10.01.2015, 18:01 · Zgłoś
panie wójcie jo bym się z cebulorzami nie patyczkował, krotka piłka chcą dęba , zamknąc drogę ,ogrodzić siatką i niech se stoi jeszcze 500 lat ,koniec kropka...
Odpowiedz
2
@ joanna
dnia 10.01.2015, 17:49 · Zgłoś
jutro jade i zrobie sobie fotki z 500 letnim starcem
Odpowiedz
2
@ pech
dnia 10.01.2015, 18:02 · Zgłoś
Tylko zeby sie na Ciebie nie przewrocil bo wiatry wieja
Odpowiedz
1
@ ooo
dnia 12.01.2015, 13:13 · Zgłoś
jeśli lat 500 ma dębik warzycki to gdzie tablica że pomnik przyrody, ktoś nie wykonał swojej roboty, a przy dębiku zrobić trawniczek i [...] ogród, a 500 lat to czasy mniej więcej Zygmunta Starego, to lepsza legenda niż wypoczynek [...] josefa
Odpowiedz
4
@ biolog
dnia 10.01.2015, 16:23 · Zgłoś
Rada Gminy przecież może podjąć uchwałę ustanawiając dęba pomnikiem przyrody, wtedy będzie łatwiej zdobyć środki na jego pielęgnację.
Odpowiedz
-5
@ aaa
dnia 10.01.2015, 14:32 · Zgłoś
A jak gałąź z tego drzewa komuś na [...] spadnie, to będzie na wójta...
Odpowiedz
-5
@ obserwator
dnia 10.01.2015, 14:01 · Zgłoś
z moich obserwacji wynika że sie ludziom stan zdrowia psychicznego pogarsza
Odpowiedz
0
@ do miejscowy
dnia 15.01.2015, 23:16 · Zgłoś
mówisz o sobie?
Odpowiedz
0
@ klex
dnia 10.01.2015, 13:20 · Zgłoś
Ten Dąb to jeszcze widział żydków i nie tylko prowadzonych na rzeź przez [...] w Las Vegas.
Odpowiedz
5
@ sąsiadka do sąsiada
dnia 10.01.2015, 13:16 · Zgłoś
Skąd wiesz z którego drzewa konar spadnie? Na starej Rzeszowskiej jest kilka chorych drzew, a konar może spaść równie dobrze ze zdrowego drzewa, wyciąć wszystkie?
Odpowiedz
2
@ cebulanka
dnia 10.01.2015, 13:10 · Zgłoś
Każdy ma problemy, ale nie można żyć tylko swoimi problemami. Na zebraniu nie siedzą same [...] ponieważ tam byłam i wiem co piszę, spotkanie było zorganizowane w czasie kiedy większość ludzi jest w pracy, a i tak frekwencja była bardzo duża jak nigdy na zebraniu wiejskim. Myślę, że Pan Wójt do innej miejscowości tak samo by przyjechał jak do Warzyc, wypowiadał się spokojnie i rzeczowo, natomiast jego pracownik nie umiał udzielić odpowiedzi na wiele pytań zadawanych przez zebranych. Podobno też wydaje opinie jako dendrolog, a wiedza mała. Jeśli ""GRUBY BAD" jest faktycznie do wycięcia niech będzie wszystko zgodnie z przepisami, a nie oględziny z za biurko. Jest wiele pomników przyrody np. Dąb w Januszkowicach prosze pooglądać zdjęcia,a Gmina Jasło nie ma żadngo,Powiat ma Diabli kamień w Foluszu. Jest Karpacka Troja, gdzie ludzie przyjeżdżają, ale to jest zasługa Pana z muzeum z Krosna, a nie miejscowych władz.Odnośnie drzew jest przyajmniej jeszcze jedno które mogło by stać się pomnikiem przyrody jeśli wcześniej ktoś nie zainteresuje się wycięciem, znajduje się na dole Warzyc.
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 10.01.2015, 13:17 · Zgłoś
a gdyby konar z tego dębu spadł i [...] twoje dziecko... Wtedy całe warzyce by mówiły że wójt jest zł i pan od drzew bez kompetencji a ty pierwsza byś leciała po odszkodowanie.
Odpowiedz
0
@ sąsiad
dnia 10.01.2015, 12:42 · Zgłoś
Ryzykanci z tych czterech domów. Do sklepu pojadą, a co będzie jeśli straż lub pogotowie przyjedzie 5 minut za późno?
Odpowiedz
-7
@ gosc
dnia 10.01.2015, 12:31 · Zgłoś
Ludzie faktycznie nie mają większych problemów tylko jakies tam drzewo. Żebym ja miała tylko taki problem to bym była szczęśliwa.
Odpowiedz
2
@ acha
dnia 10.01.2015, 20:48 · Zgłoś
chyba rzeczywiście masz większy
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 10.01.2015, 11:28 · Zgłoś
tam same [...] siedzą. Wójta tylko wam można pozazdrościć. Człowiek mądry kompetentny a przede wszystkim uczciwy. nie to co w Kołaczycach, pani burmistrz zero kompetencji, uczciwości i szacunku do ludzi...!!!
Odpowiedz
-5
@ ja
dnia 10.01.2015, 12:29 · Zgłoś
mądre słowa:)
Odpowiedz
8
@ ŁAPY PRECZ
dnia 10.01.2015, 08:31 · Zgłoś
zgodnie z żydoskią zasadą niszczyc wszystko co polskie .
Odpowiedz
-1
@ zyd
dnia 10.01.2015, 15:38 · Zgłoś
pewnie jutro do kościoła.. katoliku
Odpowiedz
-2
@ Alwaro
dnia 10.01.2015, 00:36 · Zgłoś
Spisać pismo, że w razie gdyby w/w drzewo wyrządziło szkodę, uszczerbek na zdrowiu lub nawet i śmierć, całą odpowiedzialność ponoszą mieszkańcy.
Odpowiedz
4
@ @
dnia 10.01.2015, 12:29 · Zgłoś
Pisma i tego typu pomysły nikomu nie zapewnią bezpieczeństwa. Skoro dąb zagraża bezpieczeństwu (o ile zagraża - bo biegli mogą napisać ekspertyzę taką jaką wolę ma zlecający - to tylko kwestia dobrania odpowiednich argumentów) to nic nie stoi na przeszkodzie by pokusić się o uratowanie czegoś co ma dużą wagę dla społeczności lokalnej. Nic na siłę. Dąb Bartek z racji swojego wieku też skazany jest na śmierć, ale będzie to najprawdopodobniej śmierć naturalna.
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/bartek_apeluje_o_ratunek_dla_debu_bartek_64884.html
http://www.drewno.pl/artykuly/2254,umiera-dab-bartek.html
Tak samo z tym dębem. Jeżeli są inne rozwiązania to trzeba je wykorzystać dla dobra mieszkańców tym bardziej, że gotowi są ponieść konsekwencje (kluczowe jest zdanie mieszkańców tych 4-ech budynków). Dla nich, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie dla regionu, to jest ważna historia bo nie każdy ma taki pomnik przyrody. Przy odpowiednim podejściu marketingowym można to wykorzystać wpisując w atrakcję Jasła i okolic, bo niestety mamy malutko takich turystycznych propozycji.
Odpowiedz
-5
@ 1978
dnia 09.01.2015, 23:41 · Zgłoś
Dąb ten zasadził sam król Jan Kazimierz gdy zdanrzał na śluby do lwowa gdyż od szwedzkiej gorączki bolał go głowa
Odpowiedz
-5
@ miejscowy
dnia 09.01.2015, 23:13 · Zgłoś
większość osób obecnych na zebraniu mieszka w innej częśći warzyc jak oni mogą decydować o zmknięciu drogi, zobaczymy czy wszyscy bęðą przestrzegać i omijać tą drogę bo osoby co tak broniąś często chodzą tam na spacery ciekawe czy ominą nową drogą tą trasę ciekawe czy ktoś by puscił tędy dziecko do szkoły niestety niektórzy odprowadzaja tędy dzieci
Odpowiedz
-1
@ miejscowy
dnia 09.01.2015, 23:09 · Zgłoś
LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ badał go biegłego dendrolog, czy ktoś wypowiadający się o stanie drzewa ma uprawnienia żeby określić czy drzewo zdrowe czy ktoś podpisze odpowiedzialność jak coś się stanie
Odpowiedz
9
@ biolog
dnia 10.01.2015, 09:41 · Zgłoś
Nic się nie stanie, bo dęby się nie wywracają, a nawet gdy w środku są puste, to tym bardziej są odporniejsze na złamanie. Należy tylko zatrudnić profesjonalną firmę (nie partaczy) i zrobić odpowiednią pielęgnację, tak jak pielę[...]e się stare drzewa w parkach zabytkowych. Zdrowych konarów nie przycinać, najwyżej dla bezpieczeństwa można powiązać je linkami.
Odpowiedz
0
@ anskwytk
dnia 11.01.2015, 23:41 · Zgłoś
na podstwawie czyich badan twierdzisz ze deby sie nie przewracają konkretnie prosze podac jakie to opracowanie i przez kogo zrobione i gdzie ???
Odpowiedz
0
@ do miejscowy
dnia 15.01.2015, 23:14 · Zgłoś
biegły dendrolog go badał?! hahaha
zza biurka być może (jeżeli to można nazwać "badaniem", a Pana "dendrologiem")
Odpowiedz
2
@ xyz
dnia 09.01.2015, 22:46 · Zgłoś
a wszystko dlatego bo Pani Maria B. nie weszła do rady gminny , wiec trzeba zrobic koło siebie triche szumu żeby ludzie wiedzieli co to za kandydatka była bo nikt jej nie znał do tej pory, a nóż sie uda że w następnej kadencji . dąb powinien zostać ścięty ponieważ cała jego zachodnia częśc jest podgnita i chora. koszt leczenia takiego drzewa może wynieśc nawet 40tys. wiec prosiłbym sie zastanowic czy nie lepiej wydac te pieniadze na inny cel , które zapewne bedzie musiała wyłozyc gmina , chyba zę pani społecznik pokryje koszty
Odpowiedz
1
@ aaa
dnia 10.01.2015, 17:54 · Zgłoś
buhaha bez komentarza zajmijcie sie swoimi sprawami
Odpowiedz
5
@ nb
dnia 09.01.2015, 21:59 · Zgłoś
POCHOPNA DECYZJA " wadza "nie spodziewała się oporu a teraz RACZKIEM wycofuje się z głupoty ...nawet zawoalowana grożba w postaci zamknięcia drogi nie pomogła ...OT NASZE RZĄDY-[...] stojące od góry do dołu jedno bagno !!!
Odpowiedz
0
@ młody
dnia 09.01.2015, 21:21 · Zgłoś
Na pewno nie jeden pod tym drzewem załatwiał swoje potrzeby fizjologiczne.
Odpowiedz
11
@ biolog
dnia 09.01.2015, 20:43 · Zgłoś
Macie tam przecież doświadczonego przyrodnika - radnego p. Mieczysława Zająca, który z pewnością może Wam zagwarantować, że dąb się nie przewróci.
Odpowiedz
5
@ domek
dnia 10.01.2015, 09:13 · Zgłoś
Panie Marianie, zagwarantować każdemu to można co najwyżej śmierć i podatki.
Odpowiedz
7
@ yorker
dnia 09.01.2015, 20:37 · Zgłoś
Skoro problemem są konary, to czemu nie zaczęli od przycięcia konarów tylko biorą się za całe drzewo?
Odpowiedz
2
@ john wayne
dnia 09.01.2015, 22:10 · Zgłoś
Mieli usunąć tylko konary jednak szpec od ekspertyz orzekł, że drzewo jest chore całe.
Odpowiedz
14
@ Łopservatore
dnia 09.01.2015, 20:25 · Zgłoś
Ech, już dla samego faktu ile pod tym dębem [...] dzieci, ile odbyło się tam spotkań, ile wypito płynów nie zawsze bezalkoholowych ile Warzycanek się tam pokłuciło, dla samego tego faktu tą lipę trzeba zostawić.
Odpowiedz
4
@ kominiarczyk
dnia 09.01.2015, 21:29 · Zgłoś
to zdecyduj się czy piszesz o dębie czy lipie?
Odpowiedz
2
@ Łopservatore
dnia 11.01.2015, 16:02 · Zgłoś
Pewnie że o dębie. A lipę tam wstawiłem bo mi wierzba zasłaniała
Odpowiedz
-12
@ Nie do wiary
dnia 09.01.2015, 20:24 · Zgłoś
Ludzie zajmijcie się poważnymi sprawami, a nie ratowaniem dęba! Teraz dochodzenia, ekspertyzy...ehh. Dajcie kasę na inne poważniejsze rzeczy a nie na stare drzewa. Trzeba była aż spotkanie organizować w tej sprawie? A tak swoją drogą ciekawe czy wójt pofatygował by się do innej wioski w podobnej sprawie...
Odpowiedz
1
@ do Nie do wiary
dnia 15.01.2015, 23:10 · Zgłoś
jak będziesz stary być może usłyszysz "Ludzie zajmijcie się poważnymi sprawami, a nie ratowaniem [...]ka! Teraz dochodzenia, badania...ehh. Dajcie kasę na inne poważniejsze rzeczy a nie na starych ludzi. " i przypomnij sobie wówczas swoją wypowiedź
Odpowiedz
14
@ petro-jaslak
dnia 09.01.2015, 20:22 · Zgłoś
prosze panstwa, pod tym debem odpoczywal cesarz austriacki Franciszek Jozef, to jest czesc historii. zadne wycinanie tylko pielegnacja.
Odpowiedz
8
@ JURT
dnia 09.01.2015, 20:33 · Zgłoś
Jak by to Pawlak powiedział ..." i mądrze i politycznie mówisz"... W 100% Cię popieram
Odpowiedz
5
@ kominiarczyk
dnia 09.01.2015, 21:28 · Zgłoś
Tak było,jak pisze petro-jaslak.Mało,że odpoczywał ale wiecie po czym? Ano po tym jak odebrał [...] jednej ślicznej mieszkance Warzyc.
Odpowiedz
4
@ 1978
dnia 11.01.2015, 22:24 · Zgłoś
Odpoczynek władcy wrogiego mocarstwa (gdzieś bodajze na przełomie 19 i 20 wieku gdy przebywał [...] josef min. w Jaśle ) zaborczego mocarstwa okupującego te tereny od bodajże 1772 jest akurat najmniej istotnym argumentem. To ten władca [...] stłumił Powstanie Krakowskie to jego ludzie podpuścili [...] do krwawej okrutnej rabacji to on wysyłał w swoich wojnach na śmierć dziesiątki tysięcy polskich rekrutów, ktorym nie w głowie było umierać za "cysorza". Także w mojej rodzinie zginęli na froncie I wojny światowej najstarsi bracia moich [...]ków a inni odnosili rany. Z austriakami mamy na pieńku my im odsiecz Wiednia i wczesniejszą pomoc od Zygmunta III Wazy zamiast wykorzystania sytuacji by odzyskać Śląsk a oni nam zabory.
Odpowiedz
1
@ tjksnkj
dnia 11.01.2015, 23:34 · Zgłoś
to jak ci tak zle z mysla ze austro-wegry byly naszym zaborcom to nie jeźdź pociagiem bo to za ich czasów tory zrobili wiesz w jakim czasie w 2 lata 555 km z mostami itd. wtedy w kraju był ład i porządek a nie taki [...] jak teraz
Odpowiedz
-8
@ jan
dnia 09.01.2015, 20:02 · Zgłoś
najlepiej żeby spadł ktorem z protestujacuch na mercedesa oj lydziska nie macie problemów
Odpowiedz
0
@ do jan
dnia 09.01.2015, 20:21 · Zgłoś
ale ty mądry i życzliwy ludziom jesteś pewnie trzeba cie podziwiać?
Odpowiedz
0
@ cebula
dnia 09.01.2015, 20:00 · Zgłoś
wiem i mam sposób na jego pozostawienie obwiazac linami korone dobrze przyciac i niech stoi sobie nadal a tez nikomu na samochód nie spadnie bo go liny beda podtrzymywac chyba ze złomiarze liny ukradna
Odpowiedz
13
@ biolog, praktyk do cebuli
dnia 09.01.2015, 20:18 · Zgłoś
Korony nie wolno przycinać, usunąć trzeba tylko suche konary, które będą widoczne, jak na wiosnę dąb rozwinie liście.
Odpowiedz
7
@ ZZ
dnia 09.01.2015, 19:37 · Zgłoś
Teraz powinna stanac policja i dawac mandaty jak jest droga zamknieta a szczególnie jak pojada ci co mowia ze będą jezdzic inna droga .
Odpowiedz
0
@ niedowiarek
dnia 09.01.2015, 20:08 · Zgłoś
Do biologia . Jak jesteś taki znawca to daj gwarancję na piśmie - będę spał spokojnie .
Odpowiedz
4
@ biolog, praktyk, do niedowiarka
dnia 09.01.2015, 20:14 · Zgłoś
Mogę dać na piśmie, tylko proszę podjechać do mnie do Jasła
Odpowiedz
-4
@ kominiarczyk
dnia 09.01.2015, 21:24 · Zgłoś
biolog, praktyk, do niedowiarka dnia 09.01.2015, 20:14. Identyfikator użytkownika: R6OQkWjNrrqVOcena
komentarza: 1 Mogę dać na piśmie, tylko proszę podjechać do mnie do Jasła Daj na sibie namiary,chętnie do Ciebie po taką ekspertyzę na piśmie przyjadę.
Odpowiedz
-1
@ ad
dnia 10.01.2015, 11:49 · Zgłoś
A co śpisz pod tym drzewem czy jak?
Odpowiedz
-1
@ do biologa
dnia 10.01.2015, 18:34 · Zgłoś
to po co się wypowiadasz jak Ciebie to nie dotyczy
Odpowiedz
9
@ biolog, prakty z doświadczeniem życiowym
dnia 09.01.2015, 19:36 · Zgłoś
Ten dąb się nigdy nie przewróci, bo to bardzo twarde drzewo, korzenie ma większe niż koronę i oprze się wszelkim wichurom. Drogi nie potrzeba wyłączać, bo zagrożenia z racji rosnącego dębu nie ma.
Odpowiedz
-15
@ [...]
dnia 09.01.2015, 19:07 · Zgłoś
nie pokryją bo cebula nie obrodziła
Odpowiedz
16
@ vvvddfgfdf
dnia 09.01.2015, 18:54 · Zgłoś
i jeszcze wymuszą żeby gmina dała niemałą kasę na ratowanie dębu. proponuje niech koszty tego pokryją osoby które go bronią.
Odpowiedz
27
@ do vvvddfgfdf
dnia 09.01.2015, 20:17 · Zgłoś
wyobraź sobie ze tak samo jak zaproponowali pokrycie kosztów bezstronnej ekspertyzy,zgodzili się na zamkniecie drogi i żeby uratować dąb padały propozycje zbiorki pieniędzy..byłam tam i jestem zbudowana postawa mieszkańców Warzyc.Nie było wrzasków ,argumentowano rzeczowo i spokojnie,ale stanowczo.Wójt uważnie słuchał i obiecał co obiecał.Mieszkańcy go szanują czemu dali wyraz...Nie wszędzie [...],szydzą i obrzucają błotem...na szczęście
Odpowiedz
-2
@ zonk
dnia 12.01.2015, 07:34 · Zgłoś
Więc niech mieszkańcy Warzyc sfinansują ekspertyzę dendrologiczną a potem niech wieś zrobi zrzutkę na ratowanie drzewa - sadzę, że jakieś 100 tys. zł wystarczy. Chętni warzycanie mogą poniżej deklarować wysokość wpłat :))
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 15.01.2015, 23:05 · Zgłoś
ratowanie zdrowego drzewa nic nie kosztuje
Odpowiedz
21
@ Obiektywny
dnia 09.01.2015, 18:21 · Zgłoś
ciekawe tylko komu jest potrzebne drzewo na meble albo podłogi...?
Odpowiedz
5
@ staszek
dnia 10.01.2015, 10:10 · Zgłoś
albo na działce jakiaś plany mają interesik
Odpowiedz
-2
@ ixi
dnia 10.01.2015, 11:31 · Zgłoś
stare spruchniale i chore drzewo najwyzej nadaje sie na opal..
Odpowiedz
16
@ [...]
dnia 09.01.2015, 18:21 · Zgłoś
to sie cebulorze zjednoczyli
Odpowiedz
12
@ sorpion
dnia 09.01.2015, 19:40 · Zgłoś
hahah ja mało kiedy bo cebulorze sa do tanca i do różńca szcun
Odpowiedz
3
@ mariusz
dnia 10.01.2015, 13:59 · Zgłoś
tak sie zastanawiam czy sie wam stan zdrowia psychicznego nie pogorszył
Odpowiedz
20
@ Obiektywny
dnia 09.01.2015, 18:19 · Zgłoś
Kto był na spotkaniu ten widział jak wygląda wiedza przedstawicieli gminy na temat drzewa, jak były wydawane wszelkie pozwolenia i opinie szkoda wspominać... Dziwne tłumaczenia, brak konkretnych odpowiedzi. Godzina też specjalnie "ustawiona" tak by przyszło jak najmniej osób, a tutaj zdziwienie gdy brakło krzeseł i natychmiastowa zmiana w nastawieniu władz - zapewnienia, że zrobią wszystko by drzewo ratować.
Odpowiedz
31
@ jaslanka
dnia 09.01.2015, 18:04 · Zgłoś
w kosciele tez cegla na [...] moze spasc...to tez rozebrać ,dla bezpieczeństwa
Odpowiedz
-19
@ mariusz
dnia 10.01.2015, 13:58 · Zgłoś
ty fałszywa komunistko nie rozbieraj kościoła bo cie pan jezus ukara
Odpowiedz
12
@ do mariusza
dnia 10.01.2015, 15:59 · Zgłoś
a ty to wogóle rozumiesz o czym piszą
Odpowiedz
2
@ hm
dnia 12.01.2015, 17:00 · Zgłoś
Pisze się : ukarze.
Odpowiedz
43
@ karol sawicki
dnia 09.01.2015, 18:03 · Zgłoś
Szacunek dla ludzi ze potrafią sie zorganizować .W dzisiejszych czasach kiedy niektorzy nie wychodzą poza internet to rodzynek
Odpowiedz
9
@ ixi
dnia 10.01.2015, 13:13 · Zgłoś
Szkoda tylko ze "organizuja" sie w glupich I nieuzasadnionych logicznie sprawach..
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 15.01.2015, 23:03 · Zgłoś
twoja wypowiedź jest "[...]" i "nieuzasadniona logicznie"
Odpowiedz
35
@ jaslanka
dnia 09.01.2015, 17:59 · Zgłoś
tyle stał niech stoi,,,ze chore...moze nikt sie nie zarazi
Odpowiedz
61
@ Polak
dnia 09.01.2015, 18:44 · Zgłoś
Jak chcą wyciąć dęba, który grozi upadkiem na drogę - ŹLE.

Jak nie wytną dęba, kiedyś podczas burzy spadnie na jakiś przejeżdżający samochód i zabije kilka osób, to będą narzekać, dlaczego władze go nie wycięły.

Tak źle i tak nie dobrze. Polakowi nie dogodzisz.
Odpowiedz
13
@ Pola
dnia 09.01.2015, 19:06 · Zgłoś
Cztery domy co mają samochody...
Odpowiedz
7
@ Jajcarz
dnia 09.01.2015, 20:03 · Zgłoś
Obciąć korone,odciążyć drzewo.Wiatr nie bedzie sie miał na czym zeprzeć.
Odpowiedz
-9
@ ha
dnia 10.01.2015, 10:01 · Zgłoś
przeleciał Ci żonę/dziewczynę i była zadowolona, że wreszcie ktoś jej dogodził?:)
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 10.01.2015, 11:30 · Zgłoś
jak mieszkancy tak skalma o to drzewo - to niech powiedza kiedy ostatni raz go pielegnowali, obcinali suche galezie itd??? Nigdy, tak myslalem. A swoja droga ktora z tych osob jest znawca chorob drzew i ma pojecie o ich pielegnacji!?
Odpowiedz
12
@ kocica
dnia 10.01.2015, 11:35 · Zgłoś
@ixi
Szkoda, ze na miejsce [...] nie da się [...] mądrych.
Odpowiedz
2
@ ixi
dnia 10.01.2015, 12:04 · Zgłoś
Chetnie bym sie poswiecil :)
Odpowiedz
3
@ stanley
dnia 10.01.2015, 12:15 · Zgłoś
Ludzie wybraliście wójta sami ,to znaczy ze mu ufacie to on powinien was wysłuchać i sie za mieszkańcami wstawić
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 10.01.2015, 13:10 · Zgłoś
Wstawic sie za czym? To jest jakis koszmarny absurd.
Odpowiedz
-3
@ mariusz zawisza
dnia 10.01.2015, 13:53 · Zgłoś
ludzie idzcie do pana burmistrza pabiana to wam uratuje dęba
Odpowiedz
1
@ ten obcy
dnia 11.01.2015, 08:05 · Zgłoś
no... a w tamtej okolicy to jeszcze szećś domów ma ludzi...
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 11.01.2015, 14:33 · Zgłoś
Beton minusuje ale nie odpowiada na zarzuty I pytania..typowe dla wodoglowych
Odpowiedz
1
@ hm
dnia 12.01.2015, 16:59 · Zgłoś
Czyli zostanie sam pień. Dobrze radzisz, dać ci [...].
Odpowiedz
0
@ Ahaaaa
dnia 18.01.2015, 15:01 · Zgłoś
No tak! Krzyż tam wisi, więc ruszać nie wolno absolutnie!
[...] podkarpacki...Drogę likwidować bo dąb zostać musi. Pojadę pod niego jutro, może i mnie jakąś bujdę...znaczy się legendę opowie...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.