Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Mkną przez wieś "ile fabryka dała". Ignorują zabudowania, bo... według znaków ich nie ma

92

Mimo wąskiej drogi i gęstych zabudowań wielu kierowców wjeżdżających na teren Łajsc od strony Zarzecza nie żałuje gazu. Nie czują obowiązku by zwolnić, tym bardziej, że… nie nakazują im tego żadne znaki. - Tu może kiedyś zdarzyć się nieszczęście. – obawiają się mieszkańcy położonej w gminie Tarnowiec miejscowości.

Wjeżdżając do wsi od strony drogi wojewódzkiej nr 992 próżno rozglądać się za tabliczką informującą o rozpoczęciu terenu zabudowanego. Mimo, że wokół pełno domów, ośrodek zdrowia, dwa przystanki, punkt apteczny, wyjazd straży pożarnej i szkoła, do której codziennie, poboczem drogi – w związku z brakiem chodnika – spacerują dzieci. Na odcinku od zielonej tabliczki z nazwą miejscowości do głównego skrzyżowania nie znajdziemy również znaku ograniczenia prędkości jazdy, co sprawia, że wielu kierowców porusza się tamtędy mając na liczniku 90 km/h, albo i więcej.

- Czasem te samochody pędzą tak szybko, że sztuką jest przeprowadzić bydło na drugą stronę drogi. Z dużą prędkością poruszają się zwłaszcza młodzi. - mówi nam pan Wiesław Sysoł, posiadający gospodarstwo nieopodal szkoły. Problem nie jest obcy również mieszkance innej części Łajsc, pani Joannie. - Ruch na tej drodze to zagrożenie zwłaszcza dla dzieci, które codziennie pokonują ją co najmniej dwa razy – idąc na lekcje i później wracając do domu. Kiedyś może dojść do nieszczęścia. - wyznaje kobieta.

Znaki ostrzegające o tym, że na drogę mogą wtargnąć dzieci,
niewielu przejeżdżających przez wieś kierowców skłaniają do ściągnięcia nogi z gazu.

Drugi problem – skrzyżowanie

Brak ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym i związane z tym niebezpieczeństwo dla pieszych to tylko jedna strona medalu w temacie problematycznej organizacji ruchu drogowego w Łajscach. Druga, ściśle związana z pierwszą, odnosi się do głównego skrzyżowania we wsi. Kierowcy już niejednokrotnie na nim „polegli” – zwłaszcza ci jadący od strony Zarzecza.

- Raz po raz ktoś w tym miejscu wypada z drogi, ostatnio do takiego zdarzenia doszło chyba przed świętami. To dzieje się zwłaszcza wieczorami bądź nocą, gdy jest słaba widoczność. Ludzie nie znający tej krzyżówki jadą często na wprost, nie widząc, że droga rozwidla się na boki. Już kilka razy przy pomocy ciągnika wyciągałem stamtąd samochody – pamiętam np. jak raz pomagałem robotnikom, którzy jechali pojazdem z przyczepą i całym zestawem narzędzi. Kierowcy wkopują się tak zimą, jak i latem. Dotychczas nic poważnego nikomu się nie stało, jednak – tak jak wspomniałem – takie zdarzenia to niemal chleb codzienny. - mówi pan Wiesław. Prawdziwość jego słów potwierdzają dwie kobiety mieszkające w najbliższym sąsiedztwie owej krzyżówki, żadna nie zgodziła się jednak na publikację swoich personaliów.

- To skrzyżowanie jest skomplikowane. Osobom, które przejeżdżają przez nie po raz pierwszy ciężko się połapać. Od strony Łężyn jest znak nakazujący ustąpienia pierwszeństwa, jednak tak naprawdę nie do końca wiadomo, której drogi się tyczy – tej, czy może jednak głównej. Wielu kierowców ma wątpliwości, jak się tam zachować. - dodaje Wiesław Sysoł.

Temat dot. zagrożeń czyhających na pieszych i zmotoryzowanych w Łajscach kilkakrotnie poruszał na sesjach Rady Powiatu Jasielskiego radny Jan Muzyka, sprawujący również funkcję sołtysa Umieszcza. Jego działania podjęte celem doprowadzenia do postawienia na niebezpiecznym odcinku drogi znaków nakazujących kierowcom zmniejszenie prędkości jazdy jak na razie nie przyniosły skutku. 

- W związku z częstymi wypadkami na skrzyżowaniu we wsi pojawiają się opinie, że być może
rozwiązaniem problemu byłoby przebudowanie go na rondo. – mówi jedna z kobiet zamieszkujących
okolice feralnego łączenia się dróg.


Wśród mieszkańców Łajsc są i tacy, dla których droga od Zarzecza i wspomniane główne skrzyżowanie nie stanowią jedynych niebezpiecznych elementów infrastruktury komunikacyjnej wsi. Zdaniem cytowanej już pani Joanny, równie duże – a może nawet większe – zagrożenie generuje odcinek wylotowy w kierunku Łężyn. Mimo, że jego końcowy fragment według postawionych niedawno oznaczeń przebiega już przez teren niezabudowany, domostw dookoła nie brakuje. A jako, że i tam znaków narzucających obowiązek ograniczenia prędkości jazdy próżno szukać, kierowcy na tej trasie również nie oszczędzają pedału gazu.

- Od strony Łężyn ludzie jeżdżą jak wariaty, prawie każdy się rozpędza, mało kto by tam jechał siedemdziesiąt na godzinę. Strach puścić tą drogą dziecko samo do szkoły. Trzeba je odprowadzać, potem po nie wychodzić. Były sytuacje, że auta nie wyrabiały na zakręcie i wypadały z drogi. Fosa wyglądała jak zbombardowana. - mówi nasza rozmówczyni. Zarówno ona, jak i jedna z jej znajomych twierdzą, że kontrole prędkości na drugim z niebezpiecznych odcinków w Łajscach organizowane są jedynie sporadycznie. – Policja czasem się zjawi, stoi koło kapliczki. Ale to przeważnie wtedy, gdy w okolicy jest jakaś impreza, np. ostatki. Wtedy policjanci przyjeżdżają, bo wiedzą, że kogoś złapią. - mówią kobiety.

Do tematu wrócimy.

Jakub Hap
jakhap@gmail.com

Reklama

Komentarze: 88

Dodaj komentarz Widok:
1
@ grześ
dnia 16.03.2015, 06:46 · Zgłoś
To trzeba zadzwonić po tego [...] Emila od fotoradarów i niech pilnuje tam przestrzegania prędkości. Jeszcze lepiej nadawaliby się ci "jasielscy przeciwnicy" tych urządzeń.
Odpowiedz
6
@ mieszkanka
dnia 11.03.2015, 16:05 · Zgłoś
Chcieliście policje to macie codziennie teraz jeżdżą; )
Odpowiedz
3
@ jaki
dnia 11.03.2015, 18:31 · Zgłoś
chyba od tego są?
Odpowiedz
0
@ x
dnia 11.03.2015, 12:16 · Zgłoś
jeden na drugie [...] i sam sobie szkodzi, potrzebne Wam wszystkim częstsze kontrole policji, innego obgadać a sam na siebie nie popatrzy, no niestety nikt idealny nie jest
Odpowiedz
0
@ jaki
dnia 11.03.2015, 12:37 · Zgłoś
boisz sie policji???pewnie też puszczasz szambo w fose i...
Odpowiedz
0
@ Agent B
dnia 11.03.2015, 07:17 · Zgłoś
Ludzie dajcie spokoj bo sie wlodarze wyniosa ze wsi kto bedzie doic krowy a kto z pieskiem bedzie spacerowac?
Odpowiedz
4
@ mieszkaniec
dnia 10.03.2015, 22:09 · Zgłoś
Zeby sama wieś sie w taki [...] no pakować to życzę powodzenia!!!
Odpowiedz
0
@ Kompletnie niewtajemniczon
dnia 10.03.2015, 19:09 · Zgłoś
Przyszedłem się pośmiać z naszych dróg i
jakże inteligentnych komentarzy
Odpowiedz
13
@ heu heu heu
dnia 10.03.2015, 16:59 · Zgłoś
pani Joanna niech sama lepiej swojego psa uwiąze albo chociaż bramę zamnknie!!!
Odpowiedz
6
@ xyz
dnia 10.03.2015, 18:40 · Zgłoś
Popieram:D
Odpowiedz
-2
@ Agent B
dnia 10.03.2015, 08:18 · Zgłoś
Te [...] zapachy czas by zlikwidowac nie tylko przy soltysie ale i jego sasiadow oraz przy sklepie pani Beatki tak pachnie ze [...] lepiej smakuje...
Odpowiedz
1
@ jaki
dnia 11.03.2015, 19:24 · Zgłoś
napiętnować,opisać,w kosciele jak trzeba z ambony o tym mówic bo to wstyd z tym szambem zeby tak do rowu,,,pod nosem ludzi to puszczac i szanowny sołtys na to patrzyyyyyyyyyyyyyy
Odpowiedz
0
@ @ jaaa
dnia 09.03.2015, 23:49 · Zgłoś
Olek, ty sie od [...] [...]. Gdyby nie [...] to niemialbys co do gara wlozyc np ziemniaki, kapusta i rozne warzywa lub owoce. A po zatym na wsi jest bardziej czysto jak w miescie. Znalazl sie balkonowiec .
Odpowiedz
-2
@ Agent B
dnia 09.03.2015, 20:04 · Zgłoś
Co na to sklep?
Odpowiedz
1
@ ccc
dnia 09.03.2015, 19:24 · Zgłoś
gdzie soltys tej wsi
Odpowiedz
1
@ sejm
dnia 09.03.2015, 18:42 · Zgłoś
ty Bronisław Komorowski uważaj żeby ciebie nie zlikwidowali !
Odpowiedz
7
@ mieszkanka
dnia 09.03.2015, 17:14 · Zgłoś
Takich mamy radnych gminy.. no niestety, ludzie nie przemyślą na kogo głosują a potem są tego konsekwencje. Szanowny pan Figlus radnym jest od kilku lat i co zrobił ? A wielkie NIC. Grunt że kolo niego dobry asfalt jest i w miare bezpiecznie. Reszta wsi go nie interesuje no bo po co ?? Na sesje jeździ, przesiedzi tam kilka godzin, kase zbierze i dobra jest.. Najlepiej to tylko [...] obrobić innym mieszkańcom. Wstyd panie Radny, wstyd !!
Odpowiedz
5
@ allpakk
dnia 09.03.2015, 18:23 · Zgłoś
duuuużo racji. jak raz ludzie ze wsi pytali go o możliwość zrobienia boiska i placu zabaw dla dzieci to się roześmiał i spytał: "a kto to bedzie za tym chodził". innym razem w wiejskim sklepie postawił chłopom flaszke a jak ktoś nie chciał wypić to kazał w***lać ze zklepu bo z nim sie nie napiją. szkołe w Łajscach likwidują i żaden z radnych na sesji nie był tamu przeciwny - nawet ten z Łajsc. pan radny F. stwierdził że jego stać żeby dzieci odwieźć do innej szkoły wiec u nas jej nie trzeba. ale było wystarczająco dużo skończonych [...] w miejscowości w ostatnich wyborach, którzy wybrali tego [...] na kolejną kadencję. BRAWO WYBORCY!!! tylko teraz nie narzekajcie bo był zdecydowanie lepszy kandydat ale wybraliście pana F.
Odpowiedz
4
@ robi
dnia 09.03.2015, 18:47 · Zgłoś
100 % racji Nasz radny jest bezradny. Nie wiem na kogo Ci ludzie głosują. Powiedzcie co zrobił dla wsi. Nic nie zrobił bo jest radnym tylko i wyłącznie dla pieniędzy a nie po to by być przedstawicielem mieszkańców i zrobić coś dla wsi. Niestety znowu przez najbliższą kadencję nic we wsi się będzie działo
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec3
dnia 10.03.2015, 14:19 · Zgłoś
zobaczcie ludzie te krzaki koło radnego, które rosną w drodze!!! wstyd panie radny F. nie mówiąc już o garażu. obowiązuje 4 m od granicy posesji
Odpowiedz
-1
@ xsja
dnia 13.03.2015, 14:18 · Zgłoś
A na co wam szkoła... przez dziesiątki lat wypasaliście krowy na pańskim albo pod buczynom to do tego szkoły nie potrzebne, zresztą mam awersję do wszystkich łajscowioków więc ...
Odpowiedz
3
@ pavluus
dnia 09.03.2015, 16:57 · Zgłoś
jak Był MAXIM to policji było dużo więcej we wiosce
Odpowiedz
-1
@ okolice jasła
dnia 09.03.2015, 14:05 · Zgłoś
żal żal i jeszcze raz żal
Odpowiedz
1
@ lena
dnia 09.03.2015, 12:55 · Zgłoś
Niech przyjada do debowca na drodze głównej do 220 dają radę
Odpowiedz
0
@ sss3
dnia 09.03.2015, 11:58 · Zgłoś
Skoro przez cały czas tłucze się kierowcom do głów, że mają się kierować nie zdrowym rozsądkiem tylko znakami no to się kierują.
Odpowiedz
6
@ ogier
dnia 09.03.2015, 08:55 · Zgłoś
a sa tam ładne dziewczyny ha
Odpowiedz
11
@ Agent B
dnia 09.03.2015, 07:35 · Zgłoś
Trudno --jezeli radny jest bezradny, a soltys nie udolny...

Trudno jezeli radny jest bezradny a soltys nieudolnt..
Odpowiedz
2
@ eniu
dnia 09.03.2015, 22:26 · Zgłoś
Sołtysa do tego nie mieszajmy bo dopiero zaczął swoją przygodę z pełnieniem funkcji sołtysa
Odpowiedz
1
@ bolek
dnia 09.03.2015, 06:01 · Zgłoś
Wystosujcie pismo do gminy aby wynajela fotoradar to będzie jedyne skuteczne rozwiazanie. Znaki owszem mizna wstawic ale 50% kierowców nawet nie zwruci uwagi ze wsrawiono znaki. Mysle ze kilkukrotne wynajęcie takiego fotoradaru rozwiąże sprawę. A odnosnie wstawienia znakow to pismo do zarzadu drog bo to oni odpowiadaja za oxnakowanie.
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec
dnia 08.03.2015, 22:42 · Zgłoś
sprawa prosta z każdej strony pod tabicą z nazwą miejscowości Łajsce dać znak teren zabudowany i będzie to odwiązywało na terenie całej miejscowości bo jak narazie to teren zabudowany wg znaków zaczyna sie tam gdzie pwinien sie kończyć a kończy tam gdzie powinien sie zacząć a skrzyzowanie fakt często słychać pisk opon i huk rondo byłoby dobrym rozwiązaniem tylko z tego co wiem będzie problem z gruntami bo trzeba będzie je wykupic ( jakaś cześć od os prywatnej ) a dwa znając życie władza stwierdzi że nie ma na to pieniędzy
Odpowiedz
0
@ znający temat
dnia 08.03.2015, 20:42 · Zgłoś
Dlaczego nie można dać progi, dlaczego tylko na osiedlowych są dopuszczalne. A no dlatego,że w tym kraju obowiązują przepisy prawo, bo to państwo praw. Co do progów, to jest taki dokument pn. "Tymczasowe Wytyczne dotyczące stosowania progów zwalniających, które określają gdzie i po co stosować szykanę na drodze.
A może fotoradar postawić ???
Odpowiedz
0
@ FIOŁEK
dnia 08.03.2015, 21:15 · Zgłoś
Radny dba tylko o swoje interesy. Z tego znany jest już w całym województwie .
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 08.03.2015, 21:32 · Zgłoś
W Łajscach wszystko naj... .: najlepsza szkoła , najładniejszy Ośrodek Zdrowia , najskuteczniejsza władza . Radze brać z nich przykład . Zwłaszcza z włodarzy wsi .
Odpowiedz
-13
@ anty fiołek
dnia 08.03.2015, 22:44 · Zgłoś
od radnego sie odje... wcale tak nie jest ja z radnego jestem zadowolony chyba go dobrze nie znasz
Odpowiedz
5
@ jogobella
dnia 09.03.2015, 11:57 · Zgłoś
twój komentarz jest tak [...] jak ty, pewno krowy są też naj ... [...]owniejsze!!!
Odpowiedz
4
@ mietek
dnia 09.03.2015, 22:31 · Zgłoś
Radny niech się zajmie swoimi krowami i nie bierze za to czego nie potrafi. Nie brońcie go tak już bo on nic nie robi
Odpowiedz
-7
@ olek
dnia 08.03.2015, 20:35 · Zgłoś
[...] należy rozjechac widac jak [...] chodza po przejciach w jasle jak swiete krowy PRECZ Z [...] W JASLE niech sobie chodza po wsi osobnica mega [...] :)
Odpowiedz
2
@ x
dnia 09.03.2015, 08:57 · Zgłoś
jak ktoś jest ze wsi to od razu [...]?
ojj czasem jak widzę zachowanie niektórych ludzi mieszkających w mieście to wolę być ze wsi, przynajmniej nikogo nie obrażam!!!
Odpowiedz
5
@ no i pewnie
dnia 08.03.2015, 18:59 · Zgłoś
Za waszych rządów PiS, namaszczony z Tarnowca już 3 szkoły zamkną ! Ot i cały Pisoland...
Odpowiedz
1
@ Czołem Telewizyjne [...] !
dnia 08.03.2015, 17:45 · Zgłoś
Chcącemu nie dzieje się krzywda. Chcesz to jedź nawet i 300km/h tylko pamiętaj jak kogoś zabijesz to my zabijemy ciebie. Tak powinno być, a nie jak jest obecnie prewencja znaki i [...] za krzakiem. Później śmieszny wyrok w zawiasach. [...] państwo to chory twór.
Odpowiedz
5
@ xyz
dnia 08.03.2015, 17:35 · Zgłoś
proponuje od razu zająć sie wszędzie biegajacymi pasami...!!
Odpowiedz
6
@ Jan
dnia 08.03.2015, 16:00 · Zgłoś
Po Jaśle tez wieś daje czadu w 10 letnich bmw audi i VW.
Rasowa wieś.
Odpowiedz
1
@ crazy czesio
dnia 08.03.2015, 15:57 · Zgłoś
Postawić znak "grubym piecem"
Odpowiedz
-3
@ HIDEHARUMIJAHIRA
dnia 08.03.2015, 15:09 · Zgłoś
jak wstawicie znak teren zabudowany to na pewno będą wolniej jezdzić, a jak wstawimy znak zakaz wjazdu samochodów to będzie jeszcze bezpieczniej, koło znaku Łajsce postawi się kilka rowerów i przejazd będzie przez łajsce bezpieczny z małą przesiadką. Tylko rower tez mozna rozpędzić do prędkości większej niż 50km/h co by z tym zrobić...znów problem...i już urzędnicy mają zajęcie i wymyślą kolejny przepis jak utrudnić człowiekowi życie.
Odpowiedz
4
@ tutaj wpisz swój komentarz
dnia 08.03.2015, 14:02 · Zgłoś
T nie tylko w tej miejscowosci tak jeżdżą to sie dzieje wszedzie i czubków nie brakuje w każdej wsi a jak sie cos stanie to rodzina staje murem jaki swiety synek ON by tak nie zrobil itd ...[...] sie szerzy i brak rozumu u młodych a zwróc takiemu uwage to ci sie dostanie albo be dzie polował aż cie skończy policja jest ale po fakcie...
Odpowiedz
14
@ Mieszkaniec
dnia 08.03.2015, 13:53 · Zgłoś
Gdzie są władze wsi , radny który nic nie zrobił dla wsi i nadal nic nie robi a przejazd koło niego to istna tragedia.
Odpowiedz
5
@ jaki
dnia 08.03.2015, 14:30 · Zgłoś
władze wsi?>>> hahaha patrza jak drugiego obgadac
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec 2
dnia 08.03.2015, 22:48 · Zgłoś
oo pewnie sie sołtys odezwał on taaaak dużo robi patrzty tylko żeby kogo obgadać i jednego z drugim skłócić niech on ruszy [...] bo koło niego główna droga to przejazd ma dobry
Odpowiedz
1
@ mieszkaniecŁ
dnia 10.03.2015, 11:53 · Zgłoś
przejazd koło niego to istna tragedia, skoro krzaki nasadził na drodze, orientowałem się w tej sprawie w Gminie, droga prywatna, dojazd do 3 posesji, trzeba by wziąć geodetę i sprawę wójtowi naświetlić, gdyby nie jego dobry sąsiad, który ze swojej działki dał kawał na drogę to pewnie nikt by nawet tą drogą nie przeszedł
Odpowiedz
0
@ zogi bugi
dnia 10.03.2015, 12:03 · Zgłoś
a ja chyba zastartuję w kolejnych wyborach na radnego, jak dożyję i będą mi odśnieżać drogę prywatną w zimie i przyjeżdżać po śmieci drogą prywatną pod samą posesję jak u pana radnego, tyle już walczymy a tu zero reakcji ze strony gminy, ale gdzie są układziki to są :)
Odpowiedz
0
@ smiechawa
dnia 10.03.2015, 21:21 · Zgłoś
mieszkaniecŁ ludzie zdecydujcie się;) jedni piszą, że radny ma asfalt pod domem teraz że istna ruina. Śmiechawa jak się patrzy a wiadomo jest, że nikomu nikt nie dogodzi. Czepiliście się radnego, że niby nic nie zrobił...? a zrobił dużo. Wszyscy tacy mądrzy co mają pretensje, bo anonimowo. P Krzysik był sołtysem, zrobił dużo i tak ludzie zrównali go z błotem (wdzięczność). Teraz następna ofiara radny.Do kogo jeszcze ludność z Łajsc "anonimowo, bo tak najłatwiej" będzie miała pretensje...???
Odpowiedz
7
@ ja8422
dnia 08.03.2015, 10:59 · Zgłoś
Nie było drogi - źle, jest - też źle. Wcześniej jak była dziura na dziurze to było ok, tak? Ciężko było wrzucić "trójkę" wjeżdżając do Łajsc od strony Zarzecza, to samo się tyczy drogi do Łężyn. Wymiana końcówek drążków co pół roku przy codziennym dojeżdżaniu do pracy to była norma. Sprawa jest prosta - przez wieś 50 km/h dzień i 60 km/h noc, poza - 90 km/h. Czy ktoś jedzie więcej to już jego sprawa - a Policja woli stać koło Kościała w Gliniku bo tam łatwiej...
Odpowiedz
8
@ Mieszkaniec wsi
dnia 08.03.2015, 10:55 · Zgłoś
Gałęzi wystających na droge i krzaków w rowach też nie ma kto wyciąć ...
Odpowiedz
0
@ Tom
dnia 08.03.2015, 10:44 · Zgłoś
Jak zwykle trzeba dopiero nagłośnić sprawę to ktoś może coś zrobi
Odpowiedz
-3
@ mieszkaniec
dnia 08.03.2015, 10:33 · Zgłoś
Muzyka niech się zajmie ważniejszymi sprawami-wielki radny ,razem z Rosołem-marionetki w rękach włodarzy PIS-u
Odpowiedz
0
@ jaki
dnia 08.03.2015, 14:27 · Zgłoś
ciekawe gdyby tak twoje dziecko auto tam potraciłol co byś napisał???
Odpowiedz
-4
@ etam
dnia 08.03.2015, 10:25 · Zgłoś
Panie sołtys przepisy ruchu drogowego się klaniają bo dlamnie jest ok jak i dla większošci kierowców
Odpowiedz
8
@ Mieszkanka
dnia 08.03.2015, 09:53 · Zgłoś
Teraz zapewne nasz miłościwie panujący włodarz gminy osobiście znak postawi i szumnie sukces swój ogłosi aby lud go chwalił po wieki. Już widzę te artykuły w prasie, radio i telewizji i zapewne cały numer informatora gminnego temu poświęci!
Odpowiedz
24
@ Cez
dnia 08.03.2015, 12:23 · Zgłoś
Wójt przecież takimi mało istotnymi sprawami się nie zajmuje. Ma przecież ważniejsze jak:
- likwidacja szkół
- doglądanie swojej firmy
- zapełnienie popielniczki przed urzędem
- ustalaniem wyników wyborów, gdy lud źle wybierze
Odpowiedz
2
@ m
dnia 08.03.2015, 14:55 · Zgłoś
Święta racja, tylko media, a tak a propo to czy już jakiś uczeń dostał tak chucznie zapowiadane stypendium, a gdzie kolejne kroki oszczędności, pracownicy gminy i zakład komunalny?
Odpowiedz
2
@ kto
dnia 08.03.2015, 09:30 · Zgłoś
Postawić znak "teren zabudowany" to chyba zafen problem. Tylko kto ma do kogo napisać?
A może jakiś urzędnik przeczyta ten artykuł i SAM zareaguje?
Np. pani kierownik ze starostwa?
Odpowiedz
3
@ m
dnia 08.03.2015, 09:29 · Zgłoś
to wszystko wina jasielskiego ruchu drogowego

wogole nie maja pojecia o organizacji ruchu na terenie powiatu,zaniedbania z lat poprzednich przekladaja sie na dzisiejsze czasy,wiele jest takich miejsc w ktorych jest fatalna organizacja ruchu.a w samym jase jeet koszmar np.ulica mickiewicza od krusu do strazy pozarnej jest oznaczona 3,5 tony z tabliczka pod spodem a na niej nie ma autobusow ktore wiadomo ze tam jezdza.absurd!!!1
Odpowiedz
6
@ tak
dnia 08.03.2015, 09:25 · Zgłoś
No to zapraszamy do Jareniówki.. atrakcje gwarantowane.
Odpowiedz
-1
@ jaa
dnia 08.03.2015, 21:44 · Zgłoś
a w jareniowce co ?
Odpowiedz
1
@ tak
dnia 09.03.2015, 11:43 · Zgłoś
Codziennie nowy rekord prędkości, nie mówiąc już o braku chodników..
Odpowiedz
1
@ Nara
dnia 08.03.2015, 09:10 · Zgłoś
"Od strony Łężyn ludzie jeżdżą jak wariaty, prawie każdy się rozpędza, mało kto by tam jechał siedemdziesiąt na godzinę." - jeżeli znaki nie stanowią inaczej, to poza terenem zabudowanym, osobowe mogą jechać 90 km/h.
Odpowiedz
2
@ Fiat 126 P
dnia 08.03.2015, 08:24 · Zgłoś
progi nic nie dają bo jak zwolni przed progiem to za nim jeszcze mocniej przyspieszy !!!
jedyne wyjscie to te piekne asfalciki zerwac czesciowo i wysypać kamieniem lub poprostu >>>ale [...] to napewno da efekty >>>
SOŁTYSI DO DZIEŁA !!!
Odpowiedz
-8
@ Nara
dnia 08.03.2015, 09:28 · Zgłoś
Zaoruj sobie mózg, może wówczas zaczniesz normalnie myśleć...a jak nie to przeprowadź się do popegeerowskich wsi, skoro marzy Ci się powrót do przeszłości
Odpowiedz
-5
@ ixi
dnia 08.03.2015, 08:17 · Zgłoś
Zarzad drug jak zwykle nie robi NIC..wola wydawac miliony na zbedne i szpetne ekrany ..
Odpowiedz
0
@ Nara
dnia 08.03.2015, 09:24 · Zgłoś
Nie wiesz co mówisz...proponuję byś zamieszkał u kogoś w pobliżu ruchliwej drogi gdzie nie ma ekranów, a potem dla porównania u kogoś takiego, kto również mieszka w pobliżu drogi ale ma ekrany dźwiękochłonne. Usłyszysz różnicę...
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 08.03.2015, 18:26 · Zgłoś
..no bardzo potzrebne sa te ekrany..zwlaszcza w szczerych polach. Ale [...] i tak nie zrozumie ,ze to niepotrzebnie podnosi koszty budowy o conajmniej 10 - 20 %
Odpowiedz
-3
@ Fiat 126 P
dnia 08.03.2015, 08:16 · Zgłoś
tak to jest prawda !
niedawno jezdziły wozy konne na obręczach stalowych nastepnie na gumowych kołach , a ciagnoł >>>to koń >>>i było cicho i bezpiecznie !!!
teraz chłop za granicą obrabia na swiecie co sie da >>>a gospodyni pieknym autkiem tnie przez wieś >>>pretkość to mało i do tego tnie zakręty a synowie jak dopadnie gabloty to ile fabryka dała .
czas panowie policjanci zmienic miejsca zarobku ( i nie patrzec że to znajomy ! ) do dzieła a efekt finansowy i norma wykonana z nadwiazką . powodzenia i może kura się uchowa koło domu !!!
Odpowiedz
5
@ tik
dnia 08.03.2015, 09:07 · Zgłoś
ciekawe gdzie ta gospodyni się tak spieszy jak [...] w domu nie ma
Odpowiedz
6
@ Nara
dnia 08.03.2015, 09:21 · Zgłoś
Nikt Ci nie broni kupić konia i wóz/bryczkę i mknąc przez wieś skoro tak tęsknisz za tamtymi czasami.
Zmiana postoju policji nic nie da...Tu trzeba wychowania, kultury jazdy i uświadomienia ludzi jakie są skutki wypadków, a nikt sobie do serca tego nie weźmie dopóki sam tego nie przeżyje - oglądanie czegoś nie jest równoznaczne z uczestnictwem w tym. Najlepiej jak by była możliwość uczestnictwa w symulowanych wypadkach (tak jak niekiedy oferują to szkoły bezpiecznej jazdy) lub symulatory - ale do tego dlaeko, bo to zbyt drogi interes...
Odpowiedz
4
@ xxx
dnia 08.03.2015, 14:42 · Zgłoś
a policja co robi? Tarnowieckie kowboje niech się wezmą do roboty :)
Odpowiedz
17
@ kapelan
dnia 08.03.2015, 07:56 · Zgłoś
koło szkoły i ośrodka zdrowia progi zwalniające i już!!!
Odpowiedz
-11
@ Poczytaj troche przepisów
dnia 08.03.2015, 10:54 · Zgłoś
To nie droga osiedlowa, żebyś mógł tam wstawiać progi zwalniające
Odpowiedz
13
@ xxx
dnia 08.03.2015, 11:52 · Zgłoś
Na zachodzie nie trzeba drogi osiedlowej, progi sa wszedzie. Nawet jadac przez pola.
Odpowiedz
2
@ kierowca
dnia 08.03.2015, 17:14 · Zgłoś
Dlaczego nie można dać progi, dlaczego tylko na osiedlowych są dopuszczalne.
Chyba każdy interpretuje przepisy jak mu pasuje.
Jedźcie do Płocka. Na głównej drodze wjazdowej do miasta są szerokie progi i jakoś nikomu nie przeszkadzają. Jakoś im wolno. U nich przepisy nie zabraniają.
Tak, w Polsce każdy ...na swój struj.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 09.03.2015, 03:32 · Zgłoś
Progi zwalniające to takie samo zagrożenie w zimie jak duża prędkość w lecie.
Odpowiedz
4
@ Tarzan-zan
dnia 09.03.2015, 11:52 · Zgłoś
A największym zagrożeniem są kierowcy którzy głowę mają po to żeby się im do środka nie nalało...
Odpowiedz
10
@ nik
dnia 08.03.2015, 07:50 · Zgłoś
A policji jak nie było tak nie ma.
Więc wolna droga ,bo zanim zbierze się cały sztab rządzących to jeszcze chwilę potrwa.
Odpowiedz
-8
@ łodyniec
dnia 08.03.2015, 10:22 · Zgłoś
jechałem ostatnio z Osieka przez Świerchowę, tam dopiero jak heca :D Znak 70+ , 20 metrów przed znakiem teren zabudowany !

łohoohohohhohohohhohohhoo
Odpowiedz
17
@ Tarzan-zan
dnia 08.03.2015, 11:14 · Zgłoś
No i co w tym dziwnego ??? Klasyczne "stopniowanie" prędkości... Masz teren niezabudowany - 90, potem znak 70 i potem teren zabudowany - 50... żebyś nie płakał że musisz z piskiem hamować bo 20 metrów za znakiem teren zabudowany stoi fotoradar... Ale dla większości znaki drogowe to ozdoba albo przeszkda terenowa więc i tak jadą jak chcą a potem płacz i zgrzytanie zębów bo "złodzieje" mandat mi dali, bandyci...
Odpowiedz
8
@ Bronislaw Komorowski
dnia 08.03.2015, 11:51 · Zgłoś
Jeżeli kierowcy zagrażają dzieciom idącym do szkoły, to trzeba tą szkołę zlikwidować!
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 08.03.2015, 20:05 · Zgłoś
stopniowanie prędkości ? nie jechałeś tamtendy więc nawet nie wiesz jak te znaki są rozmieszczone :D Wyjeżdżając z wioski jest ograniczenie do 70 , wjeżdżając ograniczenie jest zniesione ,po by 20 metrów dalej wstawić znak teren zabudowany :P

łohohohohohohoho

niewiem co za [...] tam te znaki stawiał,ale pewnie nawet niewie jak je wsadzili ,bo powinny być odwrotnie :p

łohohohohohohhohohoho
Odpowiedz
4
@ Tarzan-zan
dnia 09.03.2015, 11:39 · Zgłoś
Owszem, nie jechałem... Odniosłem się do twojego pierwszego postu... Ale teraz piszesz już coś zupełnie innego, więc się sam najpierw zastanów co piszesz i czy to jest prawda, zanim potem komuś zwrócisz uwagę.

I przestań z tym łohohohohohohoho bo to [...] jest... To że tak wołasz u siebie w domu nie znaczy że publicznie tez tak musisz...
Odpowiedz
2
@ Tarzan-zan
dnia 09.03.2015, 11:46 · Zgłoś
A w ogóle w czym masz problem ??? [...] masz że musisz za znakiem "koniec ograniczenia prędkości do 70" przyśpieszyć na 90 żeby zaraz potem wyhamować do 50-ciu ??? ale twój super dynamiczny tdi z 70 - do 90 rozpędza się minutę i nie zdążysz, tak ???
Bo ja problemu nie widzę... Jest znak teren zabudowany - jedziesz 50 i wszystko ok...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.