Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Młodzież ucieka do innych szkół!

126

Młodzież z powiatu jasielskiego coraz częściej wybiera szkoły spoza naszego terenu. Niepokojąca jest również tendencja spadkowa uczniów rozpoczynających klasę pierwszą, która jak poinformował nas naczelnik wydziału edukacji Piotr Zoła unormuje się dopiero w roku 2023.

Z roku na rok w powiecie jasielskim możemy zauważyć, że w szkołach ponadgimnazjalnych oraz placówkach prowadzonych przez władze powiatu jest mniej o 151 uczniów i wychowanków. Nabór do klas pierwszych w tym roku był mniejszy od poprzedniego o 71 uczniów, a spoza powiatu jasielskiego do naszych szkół przyszło 144 uczniów ( w 2014 r. - 149).

Piotr Zoła, naczelnik wydziału edukacji Starostwa Powiatowego w Jaśle wyjaśniał nam sytuację porównując ją do powiatu strzyżowskiego, gdzie władze podniosły liczbę uczniów w klasie pierwszej do 35 osób i ograniczyły ofertę edukacyjną do kilkunastu kierunków kształcenia.

- Musimy zastanowić się nad tym, czy mamy pozwolić na tak szeroką ofertę edukacyjną dla szkół zawodowych. Nasza propozycja jest bardzo bogata, natomiast w powiecie strzyżowskim zostało to ograniczone do kilkunastu kierunków kształcenia. Być może to rozdrobnienie powoduje , że trudno jest nam wziąć i dokonać naboru do jednokierunkowego profilu – zaznacza naczelnik Zoła.

Najwięcej uczniów na rok szkolny 2015/16 uczęszcza do Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle, popularnego ekonomika - 634.W I Liceum Ogólnokształcącym w Jaśle uczy się 588 uczniów, w Zespole Szkół Technicznych w Jaśle 545, w Zespole Szkół Usługowych i Spożywczych w Jaśle 536, w Zespole Szkół nr 3 w Jaśle 476, w Zespole Szkół Budowlanych w Jaśle 401, w II Liceum Ogólnokształcącym 376, w Liceum Ogólnokształcącym w Kołaczycach 357 i najmniej w Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Żmigrodzie 81.

W związku z tendencją spadkową liczby uczniów w szkołach powiat jasielski będzie szukał kolejnych oszczędności.

id

Reklama

Komentarze: 125

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ bubu
dnia 07.11.2015, 17:46 · Zgłoś
Egh chodzę do I LO, jestem w 3 klasie i śmiać mi się chce jak słyszę te historię,że u nas już nie trzeba się uczyć, zapraszam na lekcje do dr Sokołowieskiej, Pana Kośka, Pana Waszkiela, zależy na jakich nauczycieli traficie i jakie będzie ich podejscie, ważne też jest podejście ucznia, już nie wspomnę o tym,że większość uczniów w moim wieku nie myśli o nauce tylko o imprezach etc mały odsetek naprawdę się uczy, do Krosna uciekają z wielu względów ale nie mówcie,że 1lo reprezentuje niski poziom... Nie rozumiem tego ciągłego [...] na tą szkołę Pani M "cudowna" matematyczka odeszła więc... Nikt nie mówi o 2lo i jego poziomie gdzie ludzie z odwołania dostają się na matfiz gdzie na egzaminie gimnazjalnym osiągają ledwo 100punktów...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 07.11.2015, 18:33 · Zgłoś
Toteż absolutnie nie mówimy o poziomie UCZNIÓW. Mówimy o próbach zniszczenia szkoły z tradycjami, o ignorowaniu potrzeb uczniów i próśb rodziców, co w sumie powoduje, że coraż więcej zdolnych dzieci, zamiast zostać w Jaśle i móc uczyć się u dobrych nauczycieli, wybiera Krosno, bo tu nie mają możliwości rozwoju. Dotyczy to większości jasielskich szkół ponadgimnazjalnych. My nauczyciele, możęmy wam, uczniom, tylko współczuć.
Odpowiedz
-1
@ Tablecik
dnia 06.11.2015, 17:30 · Zgłoś
Ojej!! Mamy internety, tablety i po co komu kajety.
Odpowiedz
4
@ uczciwy
dnia 05.11.2015, 10:30 · Zgłoś
To nie jest problem likwidacji klas, profili czy szkół, moim zdaniem to głownie poziom nauczania, który jest bardzo niski, dlatego większa ilość młodzieży wybiera szkoły podstawowe, gimnazja, zawodówki czy licea poza Jasłem np. Krosno, Gorlice, Dukla, Dębica i inne poprzez większą promocję choćby wyposażenia dydaktycznego czy nauczycielskiego. Już niedługo Jasło moim zdaniem przekształci się w wieś, wystarczy przejść się wieczorem ulicami, na których coraz mniej ludzi widać!!!
Odpowiedz
2
@ bercik
dnia 05.11.2015, 11:19 · Zgłoś
likwiduje się klasy, więc młodzież jedzie gdzie indziej.
Odpowiedz
5
@ Warum
dnia 05.11.2015, 07:52 · Zgłoś
Ciekawe dlaczego innym się opłaca to co nam się nie opłaca. Np w Krośnie:
http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=8782
Może wiceprezydent Krosna zdiagnozował problem?
"- To jest wskaźnik dla miasta niesamowicie istotny. Każdy uczeń to subwencja państwowa - cieszy się Bronisław [...]. Dziwi się innym samorządom, które niechętnie przyjmują do swoich szkół uczniów z innych miejscowości twierdząc, że to obciążenie dla budżetu: - Jeżeli samorząd ma system finansowania oświaty zorganizowany jak dziurawe sito, nie ma poukładanej struktury, zasady finansowania połączonej z efektywnością, to ten samorząd ma problemy. Nam subwencja pozwala utrzymać szkoły, prowadzić je i rozwijać się. W naszym interesie jest to, żeby jak najwięcej uczniów przyszło do szkół. Chcemy, żeby one miały z kim pracować. Robimy co możemy, żeby warunki były dobre, inwestujemy w wyposażenie, place zabaw, boiska. "
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 05.11.2015, 09:12 · Zgłoś
Bo tam są zarządzający, a nie "politycy".
Odpowiedz
2
@ dudu
dnia 05.11.2015, 11:28 · Zgłoś
dokładnie
młodziez dzieci uczniów równiez rodziców przyciaga sie...
kratywnosc
rozwój
niekonwencjoalnośc
efektywnosc
bardzo dobra kadra nauczycielska z pasjami...
bez tego nie bedzie szkolnictwana poziomie...
Odpowiedz
3
@ xyz
dnia 05.11.2015, 07:23 · Zgłoś
Słabe jest rozwijanie zainteresowań dzieci już w szkole podstawowej w tzw kółkach.
Jedni nauczyciele rzeczywiście starają się,na innych zajęciach nuda,nic się nie dzieje.
Odpowiedz
-2
@ do bercika
dnia 04.11.2015, 14:01 · Zgłoś
Dobra rada ...jak najszybciej do lekarza ..z głową ..bo zd
nia na dzień będzie coraz gorzej...i radze znaleźć sobie jakieś zajęcie.
Odpowiedz
12
@ bercik
dnia 04.11.2015, 12:53 · Zgłoś
Starostwo najchętniej oddałoby wszystkie szkoły stowarzyszeniom, jak Trzcinicę. Wychwalają, jak to sobie świetnie radzi, a na wyniki matur założyło blokadę informacyjną. Czyżby były aż tak złe?
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 05.11.2015, 08:28 · Zgłoś
Może trzeba by zaangażować w to "jawny powiat jasielski"? Parę rzeczy już udało mu się dowiedzieć.
Odpowiedz
-1
@ Naczelnik urzędu
dnia 04.11.2015, 12:52 · Zgłoś
Opodatkować dragoness 1,23 płn od postu i mamy trzecią Irlandię i piątą Japonię (wystarczy ostatni rok obrachunkowy). Dodatkową korzyścią będzie rażący spadek postaw narcystycznych na tym portalu. Certyfikowana i dyplomowana Egomość dodatkowo powinna zostać obłożona opłatami za prawa autorskie, z tytułu cytowania bez podawania źródeł, co pozwoliłoby obniżyć wiek emerytalny do 30 roku życia, a weekendy zaczynały by sie w czwartek.
Odpowiedz
3
@ bercik
dnia 04.11.2015, 13:17 · Zgłoś
Ona przynajmniej pisze mądrze, nie tak jak niektórzy. A [...] boli cudza inteligencja.
Odpowiedz
-8
@ do naczelnika urzedu
dnia 04.11.2015, 13:28 · Zgłoś
masz racje z tym ze podobnie jak dragoness nalezałoby opodatkowac tez bercika...
Odpowiedz
0
@ bercik
dnia 04.11.2015, 13:30 · Zgłoś
Zazdrościsz? Ciebie nie można pewnie opodatkować, bo ty jesteś wykluczony społecznie, czyli bezrobotny [...].
Odpowiedz
-5
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 13:39 · Zgłoś
Pewno jesteś jednym z nich...???
Odpowiedz
3
@ bercik
dnia 04.11.2015, 13:56 · Zgłoś
Fajnie, że ci ulżyło. Na pewno nie zachorujesz na powyższe choroby. Ciekawe, do której szkoły chodzą twoje dzieci, bo pewnie nie do ZST. Wtedy byś na kobietę nie pyskował, tylko jej dziękował. A na to, co myślisz o mnie, mam wyrąbane.
Odpowiedz
-7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 22:30 · Zgłoś
Pani jest po prostu "nie do ominięcia - chociażby nawet ktoś usilnie się starał" natomiast co do tej pracy u podstaw, w pełni to popieram, ale z takim środowiskiem, które trzeba od przedszkola wpajać przez długie lata, aż wyrośnie na pokolenie "dragonessów"...z którymi na pewno znajdziecie "wspólny język"...--POWODZENIA..., a póki co jakoś "ich" niewielu...
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 05.11.2015, 09:06 · Zgłoś
Usunięto mój wczorajszy komentarz, ciekawe, kto się obraził. Ominęła mnie fascynująca dyskusja na mój temat. Załuję, ale byłam w pracy. Panie naczelniku, uprzejmie proszę o przykład "kradzieży intelektualnej" w moim wykonaniu. Pana chore państwo o ignorowanie mnie, dla własnego psychicznego zdrowia, a pana bercika o zaprzestanie obrony mojej osoby w takiej formie, jak to robi do tej pory, bo wystawia niezbyt dobre świadectwo moim umiejętnościom wychowawczym. Moderatora proszę o reflekscję PRZED usunięciem komentarza, albo o odrobinę obiektywizmu. Ciekawe, jak długo TEN komentarz utrzyma się na stronie. Miłego dnia.
Odpowiedz
19
@ Tacyt
dnia 04.11.2015, 12:17 · Zgłoś
Jeżeli jakakolwiek szkoła w powiecie jasielskim posiada nowoczesne wyposażenie, odpowiednie zaplecze dydaktyczne czy odpowiednio wykształconą kadrę nie tylko pedagogiczną, ale i administracyjną to co ma zrobić skoro Starostwo wyraża zgodę na uruchomienie takich tylko kierunków kształcenia jakie samo sobie wymyśli (nie ma pełnego naboru do całej 30 osobowej klasy), a nie można uruchomić kierunków, na które jest pełny nabór. Odbywa się to na zasadzie : nie, bo nie ! Odpowiedzią na pytanie, że dana szkoła ma wyborne warunki do kształcenia w danym zawodzie (na który Starostwo nie wyraża zgodny) jest : "wyposażenie jest własnością Starostwa i my możemy zrobić z nim co chcemy, więc proszę się nie stawiać". I co tu robić
? Tylko się uśmiać, a młodzież ucieka do Krosna.
Odpowiedz
-5
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 12:56 · Zgłoś
Tak mamy "obserwatorium"[ za nasze podatki] - możemy kształcić "astronomów, czy astronautów", a o ekonomistach, i wszelkiej maści bankowcach i zarządzających to już nie wspomnę taki jest na nich popyt w naszym regionie- chyba brakuje tylko "szkoły magów" i jest gotowy nowy scenariusz na nową edycję Harry Pottera...Niektórym się wydaje ,że "kopanie rowów" to hańba, czy oznaka upadku", otóż można im tylko powiedzieć, że ten "wykopany rów" spełnia tu i teraz bardzo ważne zadanie w przeciwieństwie do ich iluzorycznego nauczania - "nikomu nie potrzebnego"...
Odpowiedz
6
@ moro
dnia 04.11.2015, 20:53 · Zgłoś
Czy zaleca pan również likwidację "budowlanki", "chemika", "elektryka", czy "mechanika"? czy te szkoły również kształcą iluzorycznie? Nota bene, co pan skończył, że ma pan taki problem ze szkolnictwem i nauczycielami?
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 22:14 · Zgłoś
"Pracownicy budżetowej oświaty wytaczają swoje najcięższe harmaty w postaci tych co to uważają się za pępek świata, niepodlegający krytyce" - nie rozumieją tylko jednego, ale to jest już ich problem: jak dobry towar nie potrzebuje reklamy, tak dobry "fachman"..., czy nauczyciel nie boi się krytyki- a co do w.w. kierunków nauczania to wypadałoby zapytać tych co mają z nimi styczność w pierwszej pracy, a dopiero wtedy można mówić o poziomie ich wykształcenia i o tym czy z reguły nie kieruje się ich najpierw na "kurs zawodowy" - więc co wynieśli ze szkoły...???
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 05.11.2015, 08:30 · Zgłoś
"Podbijam" pytanie pana moro. Nota bene po tych szkołach przez niego wymienionych nie ma problemu ze znalezieniem pracy, bądź z dalszym kształceniem. Oczywiście jeśli tylko się chce.
Odpowiedz
1
@ o oo
dnia 04.11.2015, 11:36 · Zgłoś
przeciez jak dzieci niechetnie ida do szkoły ..to kto jest winien czy co...mury ..budynek czy nauczyciele ktorzy zarzadzaja szkoła...dzis w dobie bezrobocia ,układow rodzinnych czy polityczno koscielnych posade nauczyciela czesto nie zdobywa sie predyspozycjami a powiazaniami.. wszystko w temacie...
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 10:43 · Zgłoś
Przecież Jasło to ośrodek "akademicki", mamy tu tylu wybitnych pedagogów co i rusz to nominacje, nagrody, placówek zatrzęsienie wypełnionych wykwalifikowaną kadra , o uniwersytetach 3-go, do entego wieku to już nie wspomnę, Tak tu się licznie wypowiadają, że pewno przy najbliższych wyborach jakiś belfer zostanie "merem miasta" [może @dragoness"] - nałoży kontrybucje dla poddanych i będą sobie żyli długo i szczęśliwie nauczając się nawzajem w pustych aulach i klasach. To czego dzisiaj kształcą w olbrzymiej większości nie jest żadna alternatywa na dalsze życie i godziwe zarobki...
Odpowiedz
0
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:46 · Zgłoś
Jak ktoś [...], to nie skorzystał. Teraz kopie rowy i pyszczy.
Odpowiedz
-7
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 12:40 · Zgłoś
Ty na pewno skorzystałeś - siedzisz sobie na posadce w tzw. służbach publicznych i "pomagasz ludziom" za ich własną kasę, a przy okazji nieźle ich łupiąc...???
Odpowiedz
-1
@ bercik
dnia 04.11.2015, 12:55 · Zgłoś
Akurat wiesz, gdzie siedzę. Dlaczego zakładasz, że w urzędzie? Bo uważam, że z ciebie roszczeniowa [...] wołowa?
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 12:59 · Zgłoś
Człowiek który sam na siebie pracuje nie wypisuje takich bzdur - w przeciwieństwie do tych utrzymujących się podatków i pracy innych...
Odpowiedz
-1
@ bercik
dnia 04.11.2015, 13:04 · Zgłoś
I tu byś się zdziwił. Pracuję, zarabiam i innym do portfela nie zaglądam. Ubolewam tylko, że z moich podatków muszę opłacać internet jakiejś łajzie.
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 13:17 · Zgłoś
Tak, "dziwię się taką postawą", lub temu co ją powoduje - ja w przeciwieństwie interesuję się tym na co idą moje podatki, i niech sobie to nazywają jak im się podoba ... Jeżeli ubolewasz że płacisz internet - to polecam odetnij się "łajzie" od sieci i przestań ubolewać...
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 04.11.2015, 13:35 · Zgłoś
Nadal ubolewasz...???
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 05.11.2015, 09:10 · Zgłoś
Dziękuję panu moro za komentarz, który "magicznie" zniknął. Nie zamierzam bawić się w politykę, wolę robić dobrze to, co robię, wbrew temu, co mówią o mojej pracy ci, co wiedzą o niej tyle ile przeciętny [...] o świecie.
Odpowiedz
28
@ m
dnia 04.11.2015, 08:33 · Zgłoś
Pan naczelnik Zoła albo nie ma pojęcia o czym pisze i mówi, to świadczy o jego fachowości, bądź celowo chce wprowadzić społeczeństwo w błąd. Jak sama nazwa wskazuje jest Pan naczelnikiem wydziału oświaty w Starostwie powiatowym w Jaśle i to do Pana kompetencji należy m.in sprawdzanie poziomu kształcenia uczniów w poszczególnych szkołach. Jeżeli chodzi o korepetycje to najwyższy czas coś z tym faktem zrobić. Co do artykułu, czy uważa Pan naczelnik że w XXI wieku liczba uczniów w klasie powinna wynosić 35, gdzie cały system oświaty w Europie dąży do jak najmniejszej liczby uczniów w klasach. To od Pana i władz starostwa zależy jakie będą kierunki kształcenia w zawodówkach, dyrektorzy nie mogą samodzielnie otwierać nowych kierunków kształcenia bez zgody starostwa. Może wydział edukacji niech si e weźmie do pracy i u siebie poszuka oszczędności koro nie potrafi zarządzać szkołami i skutecznie ich kontrolować.
Odpowiedz
19
@ kopernik
dnia 04.11.2015, 07:33 · Zgłoś
A czy nie można by spowodować, żeby władze powiatowe jeszcze raz pobrały nauki w jasielskich średnich szkołach, albo chociaż w podstawówkach?
Odpowiedz
5
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:45 · Zgłoś
A skończyliby? Śmiem wątpić.
Odpowiedz
3
@ młody
dnia 04.11.2015, 07:20 · Zgłoś
Poziom życia i nauczania prowadzi właśnie do takich rzeczy.
Odpowiedz
19
@ merida333
dnia 03.11.2015, 22:25 · Zgłoś
W całej Polsce promuje się szkolnictwo zawodowe bo brakuje fachowców a w Jaśle trzeba ograniczyć kierunki kształcenia??? Parodia!!!
Odpowiedz
13
@ edu
dnia 03.11.2015, 22:18 · Zgłoś
O proszę i znowu temat z cyklu "szkoły musimy zamykać". I znowu artykuł, którego celem jest propaganda. Wiadomo nauczyciele be, szkół za dużo, dzieci mniej to jedynym wyjściem jest pozamykać i tak sprowokować ludność tego powiatu żeby zrozumiała: jesteśmy biedni i nie stać nas na szkoły. O tak, tylko dlaczego wybieracie tylko ten wariant, który jest najprostszy. Czy Wy w tym Starostwie nie potraficie myśleć? Nie macie jakiegoś długofalowego planu? Koncepcji? Może są inne rozwiązania. Utrzymujecie 4 licea ogólnokształcące - produkujecie tych, którzy po maturze wyjadą na studia i pewnie tam zostaną. " System edukacji nie dostrzega albo nie chce dostrzegać proporcji pomiędzy kształceniem ogólnych i technicznym (na poziomie średnim), które najlepiej prosperującym gospodarkom europejskim zapewniają sukces gospodarczy i najniższe bezrobocie wśród młodzieży na poziomie 5-6 proc. Prawidłowa proporcja to 30 proc. kształcenia ogólnego i 70 proc. kształcenia technicznego na poziomie szkól średnich" ( z art. "Nowoczesna edukacja zawodowa i techniczna potrzebna od zaraz"). Wydaje się, że to nie likwidacja a reorganizacja jest potrzebna. Ale z głową, z planem. Mam tylko jedno pytanie: czy przeprowadzono badania wśród młodzieży, która wybrała się na kształcenie do innych powiatów. Czy to uczniowie ogólniaka czy szkół technicznych?
Odpowiedz
14
@ mery
dnia 03.11.2015, 21:36 · Zgłoś
Mało młodzieży i dzieci w powiecie,to dobry moment,żeby zapewnić im wspaniałe warunki do nauki i rozwoju.Marzą się małe klasy.Nauka i rozwój szczególnie społeczno-emocjonalny w takiej szkole ma większe szanse ,a także nie będą potrzebne korepetycje.Niestety u nas można sobie tylko o takim czymś pomarzyć,a szkoda.
Odpowiedz
20
@ obiektywny
dnia 03.11.2015, 20:41 · Zgłoś
z mojej miejscowości pow. Jasło co drugie dziecko poszło do szkoły poza powiat ale faktycznie to młodzież nie ma w czym wybierać , powinny być szkoły zawodowe preferowane jak dawniej a nie produkować bezrobotnych , zapewnić młodzieży pracę po ukończeniu szkoły w zakładach miejscowych , bo inaczej podkarpacie będzie i jest skansenem biedy i rozpaczy , sztucznie maleje bezrobocie, to tylko farsa bo bezrobotni wyjechali albo ich wyrejestrowali ...by statystyki poprawić to jest dziki kraj ...W szkołach jest taki " poziom nauki" ,że co drugie dziecko musi brać korepetycje , tego dawniej nie było na taka skalę ...teraz dzieci będą się rodzić "bez głów" ale z szerokimi plecami...
Odpowiedz
27
@ mery
dnia 03.11.2015, 20:04 · Zgłoś
W Jaśle zostało do zniszczenia jeszcze szkolnictwo,to należy to koniecznie zrobić w przyszłym roku szkolnym i starostwo będzie zadowolone , po problemie.To żałosne. Naczelnicy powinni zrobić wszystko,by chronić i inwestować w powiatową młodzież a nie zniechęcać i odbierać nadzieję na lepsze życie wypowiedziami takimi jak przedstawił nam powyżej Pan Naczelnik .Nie dziwmy się,że większość młodych już w szkole średniej marzy o wyjeździe z Jasła.Czym władze chcą tę młodzież zatrzymać .?
Odpowiedz
19
@ WACŁAW
dnia 03.11.2015, 20:03 · Zgłoś
Idzie czas,że dzieci w Jasle i młodzieży nie będzie...Obecni uczniowie z pewnością wyemigrują stąd,nie mając szans na normalne życie.A wtedy emeryci ,ich rodzice się ostaną .Miasto pozamyka szkoły,przekształcając je w obiekty Spokojnej (miejmy nadzieję) starości!!! Fantazja??? Myślę,że realna wizja za ok 10 lat,jak w końcu nie włączą mieszkańcy procesu myślenia,rozwoju gniazda!
Odpowiedz
-1
@ hh
dnia 03.11.2015, 19:24 · Zgłoś
Jeden "mądry" wysłał dziecko do Kopernika, bo mu nie przyjęli do ILO, zrobił odpowiednie PR i tak zostało w Jaśle.
Odpowiedz
1
@ racja
dnia 04.11.2015, 09:40 · Zgłoś
Gdyby przyjęli to byłby w Krośnie. ..wszystko w temacie...
Odpowiedz
-2
@ j
dnia 04.11.2015, 11:29 · Zgłoś
Przyjęli do Krosna bo tam wszystkich biorą a zwłaszcza z Jasła
Odpowiedz
3
@ .
dnia 05.11.2015, 22:46 · Zgłoś
Jako, że byłem jednym z pierwszych, którzy dojeżdżali codziennie z Jasła do Kopernika mogę powiedzieć, że nasza decyzja była po prostu pewnego rodzaju buntem, bo o ile nie można mieć większych zastrzeżeń co do poziomu matematyki w I LO, to można je mieć jeśli chodzi o fizykę, a w Koperniku uczyło mnie dwóch FACHOWCÓW: prof. Bysiewicz i prof. Depczyński, których zaangażowanie i umiejętność przekazywania wiedzy powinny być nagradzane zdecydowanie wyższą pensją niż ma to miejsce.

Pozdrawiam
Odpowiedz
17
@ Ala
dnia 03.11.2015, 19:20 · Zgłoś
Do szkoły do Krosna, a na korepetycje do jasielskich nauczycieli:)
Odpowiedz
3
@ MIX
dnia 04.11.2015, 08:02 · Zgłoś
Opodatkować za korepetycje niech sobie ZUZ zapłacą i podatek
Odpowiedz
1
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:44 · Zgłoś
A jak już opodatkują i "ozuzują", to ceny skoczą o 30%, "yntelygencie".
Odpowiedz
4
@ tu
dnia 04.11.2015, 14:54 · Zgłoś
gdzie płaci się "zuz" ?
Odpowiedz
4
@ racja
dnia 03.11.2015, 19:17 · Zgłoś
Mam nadzieje ze paweł kukiz dotrzyma i zrealizuje
Kartę nauczyciela...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:22 · Zgłoś
O tak. ZREALIZUJE. W stu procentach, a nawet w stu pięćdziesięciu. Bo ma przecież większość parlamentarną.
Odpowiedz
1
@ o oo
dnia 04.11.2015, 11:31 · Zgłoś
powoli a do celu nie martw sie coraz wiecej ludzi ma dosc nadziemskich przywilejow...
Odpowiedz
1
@ _jr
dnia 03.11.2015, 19:09 · Zgłoś
Jak w Zespole Szkół Technicznych w technikum uczy się historii przez 4 lata to chyba nie jest dobrze. Technikum to nauka przedmiotów technicznych przede wszystkim a historia to może być w liceum ogólnym.
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:14 · Zgłoś
Hm... chyba troszkę nie na bieżąco z podstawą programową pan jest, prawda?
Odpowiedz
19
@ do _jr
dnia 03.11.2015, 21:59 · Zgłoś
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości, nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości" - Józef Piłsudski
A tak na marginesie, jeżeli chce się mieć średnie wykształcenie, to coś o tym świecie należy wiedzieć...
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 04.11.2015, 10:51 · Zgłoś
..."naród bez historii [...] naród..."
Odpowiedz
-12
@ MMMO
dnia 03.11.2015, 18:52 · Zgłoś
co za bzdury pan wygaduje,w jasielskich szkołach poczawszy od gim2 nie jest przyjemnie.,nauczyciele którzy powinni uczyc tylko wymagaja i najchetniej prowadza lekcje z tymi uczniami którzy uczeszczaja na korepetycje,na które niestety nie kazdego stac ja posłałam w tym roku tam moje dziecko i bardzo tego załuje,nauczyciele w tym gim zapomnieli chyba za co maja płacone a słyszałam ostatnio ze potrafia zostawic dziecko w jednej klasie trzy razy z rzedu wiec to juz zle o nich swiadczy za to w gim nr 1 nie ma czegos takiego tam wszyscy przechodza i nauczyciele poswiecaja czas tym słabszym i rezultaty jak widac sa
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:08 · Zgłoś
Proszę przeczytać artykuł. My tu NIE dyskutujemy o gimnazjum.
Odpowiedz
8
@ hh
dnia 03.11.2015, 19:21 · Zgłoś
cos ci sie pomylilo odnosnie gimnazjow jasielkich, ale nalot gim 1 juz atakuje konkurencje, bo jak minister z zaprzyjoznianego rzadu zlikwiduje gimnazja to gdzie sie biedoki podziejom (błędy i interpunkcja zamierzona - tak jak w poście MMMO) a tak przy okazji to bardzo poważne bzdury piszesz. Jeśli masz dowody to zgłaszaj do odpowiednich instytucji a nie szkaluj jednej z lepszych i nowocześniejszych szkół w Jaśle. Jak wygląda praca w 1 i 2 gim to mogę powiedzieć z autopsji i wiem, że NIGDY nie posłałabym dziecka na Czackiego (G1)
Odpowiedz
9
@ Ja
dnia 03.11.2015, 22:01 · Zgłoś
Ja też nie posłałam i dobrze na tym wyszło. Porządne dzieci z podstawówek w gim. 1 [...] elektryki, piją [...], łykają [...], część opuściła się w nauce. Kto nie wierzy, niech poogląda fejsa i fotki z imprez gimbusów gim. 1.
Odpowiedz
5
@ MIX
dnia 04.11.2015, 08:00 · Zgłoś
taka prawda
Odpowiedz
10
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.11.2015, 10:50 · Zgłoś
[...] to patologia i tyle w temacie
Odpowiedz
-3
@ ech
dnia 04.11.2015, 17:07 · Zgłoś
Pozdrawiam wiecznie niezadowolone gim nr 2, które oszczerstwami próbuje zdobyć młodzież. Bezpieczeństwo i kształcenie na poziomie, którego 2 gim wiecznie zazdrości, dlatego szkaluje. Z autopsji... dziecko w 2 gim i w 1 gim
Odpowiedz
-3
@ D
dnia 04.11.2015, 17:12 · Zgłoś
buchchachachaaachyba pekne ze smiechu, chyba nie wiesz o ktorym gim piszesz
Odpowiedz
-12
@ gfhfg
dnia 03.11.2015, 17:53 · Zgłoś
podziękujcie głupkom, którzy w referendum głosowali za wejściem do unii europejskiej, bo to dlatego Polska się wyludnia
Odpowiedz
24
@ obiektywny
dnia 03.11.2015, 17:53 · Zgłoś
Uderzcie sie w [...], Państwo Nauczyciele ze szkół ponadgimnazjalnych (nie wszyscy, jakieś 80%). Kształcicie mało atrakcyjnie, wasze lekcje są nudne i schematyczne, jesteście niemili i nieprzystępni dla uczniów i rodziców. Nie doskonalicie się, nie znacie ciekawych metod nauczania, nie umiecie korzystać z multimediów, nie wdrażacie innowacji i nowoczesnych projektów. Odwalacie 3,6 waszych godzin dziennie i zmykacie do domów. Wycieczki przedmiotowe i krajoznawcze to rzadkość. I ciągle narzekacie: na uczniów, na rodziców, na ministra, na starostę, na papiery, na dyżury, na niskie pensje, na ... etc.. Od lat nie spotkałem radosnego i pełnego pasji nauczyciela, którego cieszy własna praca. W jasielskich szkołach powiatowych panuje zastój i marazm, dlatego młodziez ucieka do Krosna.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 18:46 · Zgłoś
Nie spotkał pan takich nauczycieli, jakich pan opisuje? No to czas wyjść z domu. Zapraszam :-D Co do wycieczek, to przynajmniej w mojej szkole takowe są organizowane. Mówię o przedmiotowych. Krajoznawcze cóż... wszystko rozsypuje się na etapie kosztów. A narzekamy na tych, co przeszkadzają nam pracować z pasją i zaangażowaniem.
@nauczyciel
Jakie studia pedagogiczne można skończyć zaocznie w Jaśle? I o jakich "dyplomach" tu jest mowa? Miała Pani dostęp do dokumentów działu kadr?
Odpowiedz
6
@ obiektywny
dnia 03.11.2015, 18:51 · Zgłoś
Uderz w stół...
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:07 · Zgłoś
Jutro w mojej szkole jest dzień otwarty. Zapraszam malkontenta i spółkę, udostępnię do wglądu dyplomy i certyfikaty, porozmawiamy o metodach nauczania.
Odpowiedz
12
@ Kopernik z Krosna
dnia 03.11.2015, 19:34 · Zgłoś
A czy to prawda, że w Jaśle uczą jeszcze profesorki po nieistniejącym już od dawna Studium Wychowania Przedszkolnego? /obecnie II LO/
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:52 · Zgłoś
W której szkole, można wiedzieć? Bo jak sama nazwa wskazuje, kształciło wychowawczynie przedszkoli. Do 1992 roku.
Odpowiedz
9
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:43 · Zgłoś
W starostwie przerwa na kawkę i od razu ilość minusów wzrasta.
Odpowiedz
29
@ nauczyciel
dnia 03.11.2015, 17:45 · Zgłoś
@ malkontent Zgadzam się w 100 %. Przez kilka lat uczyłam na zastępstwach to tu, to tam i wiem, jakie "studia" mają jasielscy (w sensie całego powiatu) nauczyciele (nie obrażając wyjątków). Byłam przez nauczycieli wytykana za to, że chce mi się robić coś więcej, a dla mnie to było normalne, że przychodzę do szkoły uczyć, a nie na wczasy, by odebrać co miesiąc pensyjkę. Ale jakie umiejętności i kwalifikacje, taka praca. Cóż tu wiele wymagać po osobach, które kształciły się zaocznie w Jaśle lub Krośnie. Idźcie pracować do większego miasta, to gwarantuję, że 90% z Was polegnie po miesiącu. Zresztą nawet nikt Was nie zatrudni z takimi "dyplomami", wiem coś o tym. I cieszę się, że są jeszcze miejsca, w których liczy się to, jaką się uczelnię ukończyło, a nie czyją się jest żoną, synową, czy przyjaciółką.
Odpowiedz
9
@ Paweł
dnia 03.11.2015, 21:40 · Zgłoś
Tak częsta zmiana pracy wynikała zapewne z braku zaangażowania oraz nieumiejętności radzenia sobie z młodzieżą. Smutna prawda? Pozdrawiam
Odpowiedz
51
@ bn
dnia 03.11.2015, 17:20 · Zgłoś
1.Desant na stołki ze Żmigrodu
2.Upychanie tzw.SWOICH przez w/w desant (mierny ,bierny ale wierny )
3.kompletny zanik NAUCZANIA na lekcji na rzecz korków
4.Uprawianie "bieda-polityki " oświatowej przez starostę

WYNIKI SĄ ...jak widać w powyższym artykule
Odpowiedz
24
@ @
dnia 03.11.2015, 17:17 · Zgłoś
Kryterium nadrzędnym w ocenie i wyborze dyrektora oraz nauczycieli powinno być zdanie uczniów (50%), Osoby, które są bardzo wysoko oceniane przez beneficjentów edukacji powinny mieć zagwarantowane swoje stanowisko do czasu aż opinia się o nich zmieni. Niestety politykierstwo w tym państwie góruje i powoduje niszczenie w tym wypadku edukacji w Jaśle. Dyrdymały Pana Piotra (z całym szacunkiem) świadczą o nieumiejętności oceny sytuacji. Ale nie tylko on ma brak wiedzy o mieście. Siedzenie na stołeczkach niestety obarczone jest ryzykiem oderwania od rzeczywistości.
Odpowiedz
19
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 18:48 · Zgłoś
Nie neguję opinii uczniów, bo jest istotna. Ale czy powinna być nadrzędna? A jeśli uczniowie wybiorą nauczyciela, którego lubią, bo "daje im żyć", czyli niewiele wymaga? Istnieje takie niebezpieczeństwo. Demokracja to miecz obosieczny.
Odpowiedz
46
@ kaganek
dnia 03.11.2015, 17:12 · Zgłoś
To nieprawdopodobne co wygaduje naczelnik starostwa. Ofertę edukacyjną szkół
zawodowych trzeba rozszerzać a nie zwijać. Wszyscy dobrze o tym wiedzą tylko nie
zarządzający szkołami.
Odpowiedz
-2
@ MAGGI
dnia 03.11.2015, 16:32 · Zgłoś
widocznie cos w tym musi być! Ano, jak nauczyciele będa w taki sposób podchodzic do uczniów to tak sie bedzie działo.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:06 · Zgłoś
JAK podchodzić? Mogłaby Pani rozwinąć swoją myśl?
Odpowiedz
6
@ Sydney
dnia 04.11.2015, 08:14 · Zgłoś
Ja mogę odpowiedzieć na swoim przykładzie. Mam dwójkę dzieci i sytuacja wygląda tak, że chcący uzyskać jakikolwiek poziom to dziecko trzeba wysyłać na korepetycje, więc pytam poco wysyłać dzieci do szkoły jak po lekcjach chodzą na prywatne lekcję za, które płacimy nie małe pieniądze, dodam że kółka to wielka ściema, a poziom nauczycieli to wielki znak zapytania.
Odpowiedz
0
@ bercik
dnia 04.11.2015, 10:35 · Zgłoś
W jakiej szkole? Bo może to problem z poziomem dzieciaków, a nie szkoły?
Odpowiedz
8
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.11.2015, 10:45 · Zgłoś
A w Krośnie to nie dają korepetycji?
Odpowiedz
23
@ Dobranoc
dnia 03.11.2015, 16:12 · Zgłoś
Spoza powiatu przyjechało 144 uczniów, a ilu wyjechało poza powiat ?
Dlaczego brak tej informacji ?
Odpowiedz
-1
@ 1
dnia 05.11.2015, 09:02 · Zgłoś
1314-[1191-144]=267
Odpowiedz
-8
@ racja
dnia 03.11.2015, 16:11 · Zgłoś
To nie wina uczniów czy rodziców a nauczycieli ze nie pałaj
ą miłością do jakiejś szkoły
Odpowiedz
17
@ niki
dnia 03.11.2015, 15:44 · Zgłoś
a może poszukać przyczyny w nauczycielach .Dlaczego do Krosna do "Kopernika" dzieci idą a nie do Jasła Dzieci szukają lepszego poziomu nauczania wiec coś 'kogoś:"wymieńmy i dzieci zamiast odchodzić przyjdą do Nas
Odpowiedz
11
@ ...
dnia 04.11.2015, 08:31 · Zgłoś
Bo padnę! Dzieci szukają lepszego poziomu nauczania! Nieliczna to grupa nastolatków która chce się uczyć w wieku licealnym, pozostali tylko patrzą gdzie jaka impreza, kto ma lepszy komputer lub ubrania
Odpowiedz
7
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.11.2015, 10:44 · Zgłoś
Dokładnie nic dodać nic ująć, tylko nieliczni chcą się uczyć reszta tylko po imprezach, to że wybierają Krosno, to głównie dla szpanu albo dlatego że kolega lub koleżanka tam poszli albo też po to aby rodzice nie mieli kontroli nad dzieckiem, bo się nie dowie co dziecko po szkole robiło w Krośnie
Odpowiedz
8
@ Max Szyderko
dnia 04.11.2015, 11:11 · Zgłoś
Kopernik jest już mocno przereklamowany...
Odpowiedz
7
@ ksiądz Mateusz
dnia 04.11.2015, 13:49 · Zgłoś
ale potem można szpanować w Jaśle
Odpowiedz
5
@ malkontent
dnia 03.11.2015, 14:39 · Zgłoś
Niestety świadczy to o poziomie kształcenia, zaangażowaniu i kwalifikacjach uczących, nepotyźmie, a zdolna młodzież wie kto ich może nauczyć t tam się lokuje.
Odpowiedz
43
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 14:45 · Zgłoś
Kształcimy taką młodzież, jaka do nas przychodzi. Jeżeli uczeń dowiaduje się , że starostwo nie dało zgody na otworzenie oddziału choć jest nabór, idzie gdzie indziej, wieści się rozchodzą i tak to się kręci. A potem p. żoła opowiada bzdety o oszczędnościach. O sytuacji w ILO pewnie niewiele osób słyszało, bądź czytało. To wygląda na "wygaszanie" oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w powiecie jasielskim.
Odpowiedz
11
@ do@ dragoness
dnia 03.11.2015, 15:26 · Zgłoś
Brawo @malkontent. Mi jako nauczycielce nie wypada, napiszę tylko tyle:Szkoła dyrektorem i nauczycielem stoi. Rodzice mądrzy, wiedzą co jest i nie posyłają.
Odpowiedz
10
@ obiektywny
dnia 03.11.2015, 17:57 · Zgłoś
Łolaboga!!! Nauczyciel rozpoczyna zdanie od "Mi" !!!
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 19:04 · Zgłoś
A MNIE jako nauczycielowi wypada powiedzieć, że szkołę tworzą uczniowie i nauczyciele. Dyrektorzy przychodzą i odchodzą. I to też jest niedobre, bo wprowadza element niepewności.
Odpowiedz
3
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:42 · Zgłoś
Ciekawe, czego uczy ta "nauczycielka od MI". Miejmy nadzieję, że nie polskiego.
Odpowiedz
1
@ do @dragoness
dnia 10.11.2015, 18:49 · Zgłoś
Co to wczoraj się stało? Ktoś wymierzył sprawiedliwość. Nareszcie koniec trollowania i [...]. Biedactwo.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 11.11.2015, 10:42 · Zgłoś
Co cię tak boli mój komentarz? A cóż takiego się stało w poniedziałek? Może to halucynacje?
Odpowiedz
-2
@ bercik
dnia 12.11.2015, 12:36 · Zgłoś
Trolliczka ma zwidy? Wzięła by się do roboty, bo coraz więcej uczniów mówi, że nie będzie zdawać matury. Ciekawe z jakich przedmiotów.
Odpowiedz
-2
@ moro
dnia 17.11.2015, 22:38 · Zgłoś
Zabolało panieneczko? Do pracy się weź, bo rodzice zaczynają się skarżyć.
Odpowiedz
4
@ do@dragoness
dnia 29.11.2015, 20:15 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 04.12.2015, 13:12 · Zgłoś
Ot i trolliki bedą musiały zamknąć [...]... skończyły sie rządy kolesi w powiecie, trzeba się brać do roboty, a nie smarować obraźliwe komenty.
Odpowiedz
52
@ dragoness
dnia 03.11.2015, 14:36 · Zgłoś
Oszczędzanie na edukacji, beznadziejna polityka kadrowa, oraz odmawianie rodzicom prawa wyboru szkoły dla dziecka, to sa przyczyny.
Odpowiedz
74
@ znajomy
dnia 03.11.2015, 14:32 · Zgłoś
A proszę zobaczyć jakimi dyrektorami są obsadzone jasielskie szkoły ponadgimnazjalne i wszystko będzie jasne, dlaczego uczniowie uciekają do innych miast.
Odpowiedz
77
@ pol
dnia 03.11.2015, 14:26 · Zgłoś
Panie naczelniku to uważa Pan, że jak się zmniejszy ofertę w szkołach zawodowych to będzie lepiej??? Pan chyba nie wie co mówi. Masakra!!!
Odpowiedz
21
@ Hej
dnia 03.11.2015, 20:11 · Zgłoś
Ale se może naczelnik podecydować przy Miśkowiczu tyle samo co przedtem przy Kmieciku.
Na dworze u ...
Odpowiedz
62
@ jaslanka
dnia 03.11.2015, 14:16 · Zgłoś
Rok 2015 Rokiem Szkoły Zawodowców wg MEN, a Pan naczelnik mówi: Musimy zastanowić się nad tym, czy mamy pozwolić na tak szeroką ofertę edukacyjną dla szkół zawodowych. Niech młodzież dojeżdża do Krosna. Tam ich przyjmą z otwartymi ramionami. Brak słów.
Odpowiedz
76
@ jaślanka
dnia 03.11.2015, 14:06 · Zgłoś
Jeśli Powiat będzie dalej oszczędzał na szkołach , to trudno się dziwić ze najzdolniejsza młodzież ucieka do Krosno. Niedługo wogle w Jaśle szkół nie będzie. i będzie powiat szczęsliwy
Odpowiedz
71
@ qaz
dnia 03.11.2015, 14:05 · Zgłoś
"W związku z tendencją spadkową liczby uczniów w szkołach powiat jasielski będzie szukał kolejnych oszczędności."

Czyli co?? Znów kolejne zamknięcia kierunków kształcenia?? Jeśli tak dalej pójdzie to młodzież nie będzie miała co wybierać?? To może lepiej zamknijmy od razu.

Oszczędności oszczędnościami, ale szanowny starosto nie na szkołach !!!
Odpowiedz
79
@ qaz
dnia 03.11.2015, 14:00 · Zgłoś
A może to jest skutek tego, że likwiduje się klasy i jest coraz mniej profili. Jeśli tak jest trudno się dziwić. O uczniów trzeba się starać, więc jak się nie ma odpowiedniej oferty to wybierają inne szkoły.
Odpowiedz
43
@ Mama
dnia 03.11.2015, 21:34 · Zgłoś
Niski poziom nauczania powoduje, że młodzież ucieka do Krosna do LO oraz innych miast gdzie jest wysoki poziom. Codziennie rano pełny autobus jedzie z dziećmi do Kopernika.

Sami sobie szkodzicie jako władza, że nie dbacie aby w szkołach uczyli nauczyciele z dobrym wykształceniem!
Odpowiedz
4
@ moro
dnia 03.11.2015, 22:32 · Zgłoś
Konkrety. Kto ma nieodpowiednie wykształcenie? Ja wiem tylko o licencjacie, który uczy w szkole średniej.
Odpowiedz
16
@ Peter
dnia 03.11.2015, 22:59 · Zgłoś
Głupoty nawija Naczalnik: skąd wie, że w 2023 r. tj. za 8 lat nie będzie tu kalifatu a on sam nie będzie muzeinem w szkole koranicznej ?. Takie przepowiednie to wróżenie z fusów.
Druga część tej gadki pokazuje bezradność: nie wiemy co robić - to zwijajmy interes.
Wtedy okaże się, że uczniów będzie jeszcze mniej - pójdą tam gdzie oferta jest bogatsza i poziom nauczania jest wyższy. Klasyczny przykład to emigracja najlepszych do krośnieńskiego Kopernika - jasielskie LO najlepsze lata miało dawno temu - i to się już nie wróci. Pozostały wspomnienia...
Odpowiedz
12
@ MIX
dnia 04.11.2015, 07:58 · Zgłoś
Opodatkować nauczycieli za prywatne lekcje.
Odpowiedz
6
@ korki
dnia 04.11.2015, 08:27 · Zgłoś
Cała prawda to tak się uczy aby korepetycje były i tyle w tym temacie!!!
Odpowiedz
9
@ Ewa
dnia 04.11.2015, 09:29 · Zgłoś
Prowadzę działalność i płacę podatki
Odpowiedz
0
@ bercik
dnia 04.11.2015, 11:40 · Zgłoś
Kogo obraził wpis o głupkach? Przecież to prawda. Nauczyciel podniesie cenę o tyle, ile będzie musiał zapłacić podatku.
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 04.11.2015, 21:27 · Zgłoś
"Być może to rozdrobnienie powoduje , że trudno jest nam wziąć i dokonać naboru do jednokierunkowego profilu" - wziąć książkę w łapki i [...] poprawnie zdanie Pan potrafi?

Z mojego punktu widzenia, człowieka z wyżu lat 80-tych, licea Jasła i okolic skazały się na marginalizację. Uczęszczając do I LO miałem przyjemność nauki z Kuzakiem(fizyka, czerwona twarz), Jankiszem (świetny), Kośkiem (dobry matematyk i psycholog), Ochałą (mądry człowiek). By utrzymać poziom trzeba poprostu mieć dobrych oddanych, czasem kontrowersyjnych nauczycieli, którzy sprawią że 5 z 30 osób zajdzie wysoko w danym przedmiocie, a pozostałe 25 to plankton (bo nie ma dla nich czasu). To postrzegam jako pozytyw (byłem w plantonie ale nawet to sprawiło że na studiach więcej [...] blantów niż siedziałem nad książkami). Szczególnie chciałbym podziękować Kośkowi z matematyki z I LO że dopuścił mnie do matury i dał 3 z matematyki- na politechnikę w moich czasach wystarczało.

Pozdrawiam i tylko sentyment i żal że coś tak fajnego i z taką historią zostało sprzedane za worek kapusty i parę stołków.
Odpowiedz
-1
@ dudu
dnia 05.11.2015, 09:20 · Zgłoś
jeden z nielicznych ale za to sensownych i szczerych komentarzy w tym całym wysypisku jakie tutaj się znajduje! Brawo!
Odpowiedz
0
@ "K"
dnia 06.11.2015, 12:30 · Zgłoś
Gdy w latach 2000-2004 chodziłem do I LO to poziom był taki, że na tróje musiałem siedzieć po nocach żeby na wszystkie przedmioty ogarnąć tematy a teraz to kpina podobno. Do dzisiaj mi się Pani Barbara i jej lektury śnią;)
A Tadeuszowi K to dzień dobry z drugiej strony drogi mówię;)
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.