Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Mniej ścieków wpłynie do potoku i rzeki w Siepietnicy

74

Właściciel Zakładu Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Vortumnus" w Lisowie ograniczył ilość oddawanych ścieków do potoku, które będą trafiać do oczyszczalni w Jaśle i Gorlicach. Ponadto zobowiązał się również podłączyć zakład do kanalizacji gminnej. - W sytuacji, kiedy stany wód bedą za niskie, odprowadzenie ścieków zostanie zamknięte a ścieki trafią do oczyszczalni komunalnych – podkreśla Adam Kmiecik, starosta jasielski.

17 października w Starostwie Powiatowym w Jaśle odbyło się spotkanie zorganizowane przez starostę jasielskiego Adama Kmiecika, by wspólnie z przedstawicielami gminy Skołyszyn, Zakładu Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Vortumnus" w Lisowie oraz delegacją z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska i Podkarpackiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie porozmawiać na temat sytuacji, która miała miejsce końcem sierpnia br. Jednak rozprawa administracyjna odbyła się bez uczestnictwa delegacji z WIOŚ-u oraz PZMiUW.

Końcem sierpnia br. doszło do śnięcia ryb w potoku i rzece Olszynce w Siepietnicy. Podejrzenia skierowane były w kierunku Zakładu "Vortumnus" w Lisowie, w którym przeprowadzane były liczne kontrole. Pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska pobrali próbki wody znajdującej się poniżej kolektora ścieków. Badania wykazały zanieczyszenie wód oraz braki tlenu w wodzie, ale nie stwierdzono, by wówczas parametry chemiczne odprowadzanych ścieków przekraczały wartości określonych w pozwoleniu wodno-prawnym.

Pracownicy zakładu "Vortumnus podczas spotkania zadeklarowali, że podjęli kroki zmierzające do poprawy oddawanych przez zakład ścieków m. in. podłączą sie do gminnej kanalizacji, która planowana jest na lata 2012-2014 w gminie Skołyszyn. - W tym momencie jako powiat – instytucja nie posiadająca swoich laboratoriów, nie jesteśmy w stanie określić ilości odprowadzanych ścieków, która przy różnych stanach wód jest bezpieczna. W związku z tym, na zakład został nałożony obowiązek sporządzenia ekspertyzy dającej odpowiedź, ile ścieków bezpiecznie może trafiać do potoku. Na zakładzie również będzie spoczywał obowiązek monitorowania stanu wód i dopasowywania ilości ścieków – poinformował Adam Kmiecik, starosta jasielski.

W trakcie kontroli przeprowadzonej przez delegację WIOŚ na terenie zakładu "Vortumnus" stwierdzono, że na podstawie wyników badań ścieków pobranych w lutym 2012 r., oznaczone stężenie chemicznego zapotrzebowania tlenu było wyższe od maksymalnej wartości określonej w pozwoleniu wodnoprawnym. - Podkarpacki Inspektor Ochrony Środowiska skierował do prezesa zarządu Zakładu Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Vortumnus" Sp. z. o. o. w Lisowie zarządzenie pokontrolne, w którym zobowiązał kierownictwo zakładu do eksploatowania oczyszczalni ścieków w sposób zapewniający dotrzymywanie warunków określonych w pozwoleniu wodnoprawnym, udzielonym decyzją starosty jasielskiego – podkreślił
Władysław Martens, zastępca Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony 
Środowiska.

Ścieki odprowadzane do potoku z zakładowej oczyszczalni ścieków przyczyniły się do formowania osadów. Śnięcie ryb natomiast to efekt nikłej zawartości tlenu w wodzie. W przypadku powtarzających się niskich stanów wód w potoku i rzece Olszynce, odprowadzanie ścieków ma zostać zamknięte.

Ilona Czarnecka

[email protected]

Napisany dnia: 16.11.2012, 14:37 , Tagi: Jasło, Powiat Jasło, Adam Kmiecik

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Ferdek
dnia 19.11.2012, 17:54 · Zgłoś
aleś głupi! kiedy 15 urodziny?
Odpowiedz
1
@ Andrzej
dnia 19.11.2012, 15:03 · Zgłoś
Ja się pytam gdzie jest kara dla właściciela Vortumnusa? Czyż ten Pan stoi poza prawem ? Kodeks Karty wyraźnie definiuje kary za takie działania.
Kodeks karny

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny

Art.182 Zanieczyszczanie środowiska
§ 1. Kto zanieczyszcza wodę, powietrze lub powierzchnię ziemi substancją albo promieniowaniem jonizującym w takiej ilości lub w takiej postaci, że może to zagrozić życiu lub zdrowiu człowieka lub spowodować istotne obniżenie jakości wody, powietrza lub powierzchni ziemi lub zniszczenie w świecie roślinnym lub zwierzęcym w znacznych rozmiarach,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 2. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 3. Jeżeli czyn określony w § 1 został popełniony w związku z eksploatacją instalacji działającej w ramach zakładu, w zakresie korzystania ze środowiska, na które wymagane jest pozwolenie, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 4. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 3 działa nieumyślnie,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Odpowiedz
1
@ :D
dnia 18.11.2012, 20:06 · Zgłoś
..jakie wojewodztwo taki sposob zalatwiania sprawy..nasze kochane skorumpowane i poj...podkarpacie
Odpowiedz
0
@ heh
dnia 18.11.2012, 19:49 · Zgłoś
.a jakbyscie wiedzieli gdzie ten zaklad smieci zakopuje:)aaaaa..spuper ktos z tym skonczyc powinien i bede to ja:D:D:D:D
Odpowiedz
0
@ :D
dnia 18.11.2012, 20:07 · Zgłoś
wszyscy wszystko wiedza i tak nic z tego:)
Odpowiedz
1
@ Jack
dnia 18.11.2012, 21:46 · Zgłoś
No to powiedz, takie przestępstwa trzeba nagłaśnieć, bo nasi lokalni politycy nic nie zrobią, bo się najzwyczajniej boją, trzeba zawiadomić medja tvn, polsat, państwo w państwie... itp. gazety...niech narobią szumu, jak to ci nasi psełdo biznesmeni bogacą się, nie dość że kosztem, najtańszej na rynku siły roboczej, to jeszcze kosztem zatruwania środowiska naturalnego...
Odpowiedz
0
@ heh
dnia 19.11.2012, 21:28 · Zgłoś
..i co z tege ...zadeklaruja ze juz nie beda?:D
Odpowiedz
2
@ heh
dnia 21.11.2012, 19:38 · Zgłoś
nie chodzilo mi ze ja cos wiem(,wrecz przeciwnie,bo czytajac niektore wypowiedzi to wiem mniej niz wiedzialem:D) tylko o to ze tu wszyscy wszystko wiedza a ze nie wiedza nic -to pisza brednie, co wymysla. wiedza kto i jakie scieki puszcza o ktorej porze o chinskich ogorkach:D(to jest dobre) to moze i o smieciach jakich tez wiedza i o spotkaniach p Wojcika z kosmitami, ..i o spotkaniach z o.Rydzykiem:)
czas z tym skonczyc i sie nieosmieszac ludziska
fakty sa jakie sa a od ich oceny sa pewne organy i instytucje..chociaz szczerze to sie do niczego nie nadaja i zyja na nasz koszt
Odpowiedz
0
@ ekolog
dnia 18.11.2012, 18:34 · Zgłoś
Żałosny jest ten jasielski starosta. Jak można pozwolić takiemu trucicielowi na odprowadzanie ścieków do potoka, rzeki czy rowu melioracyjnego. Tyle samo są warte w tym Jaśle odpowiedzialne służby za ochronę środowiska i ten przekręt. Tyle samo jest warta Wasza policja i prokuratura, które w ogóle nie reaguje na zanieczyszczanie śrowiska. W końcu gdzie jest Polski Związek Wędkarski? Powinien oficjalnie zawiadomienić o tym prokuraturę. To co się wydarzyło jest przestępstwem ściganym z urzędu. Gdyby to uczynił przeciętny Kowalski albo chłop, któremu wystaje z butów słoma już dawno by za to odpowiedział przed sądem. To co jest zawarte w tym artykule jest żenujące. To jedno wielkie kuriozum.
Odpowiedz
-1
@ Quba
dnia 18.11.2012, 17:59 · Zgłoś
Ryby snęły w sierpniu, kontrola opierała się na wynikach z lutego, ścieki można puszczać albo nie ( jak komu pasuje), Operat wodno-prawny wydany dla firmy nie określa parametrów wody tylko nakazuje sprawdzanie kijem czy jest mało wody czy dużo??? Cały ten artykuł –przepraszam za określenie- jest kretyński albo ktoś nam kity wciska. Skoro była kontrol to wystarczy podać 2 parametry :
• woda krystalicznie czysta – BZT5=1
• woda rzeczna lekko zanieczyszczona, BZT5=6-8
• dobrze oczyszczone ścieki komunalne, BZT5=10 ChZT=75
• typowo osiągany poziom oczyszczania ścieków komunalnych dla instalacji powyżej 2000 RLM, BZT5=25, ChZT=125
• przyzwoicie oczyszczone ścieki komunalne w mniejszych instalacjach poniżej 2000 RLM (np do rozsączania w gruncie), BZT5=40, ChZT=150
• nieoczyszczone ścieki komunalne, typowa wartość akceptowana przy zrzucie do sieci kanalizacyjnych BZT5 od 400 do 600
• nieoczyszczone ścieki z mleczarni, ubojni itp BZT5=1500-2000
• odcieki z biogazowi, BZT5 = 2000-5000
• odcieki z wysypisk śmieci , BZT5 od 2000 do 16000
a pozostałe badania wykonują Akredytowane laboratoria , jakby co to mogę podać adres. Na podstawie w/w parametrów już można ocenić czy wzywać prokuratora i nakładać karę. A każda firma wypuszcza ścieki – pytanie tylko o jakich parametrach. W każdym operacie te parametry są określone i poziom wody nic tu nie ma do rzeczy.
Odpowiedz
1
@ znawca
dnia 19.11.2012, 22:33 · Zgłoś
Mając informcje na temat jakosci ścieków z tego zakladu to BZT5 jest równe średnio 3500. Dlatego os w Jaśle nie chce ich brać nie mówiąc o Gorlicach. Zostaje tylko Tarnów za niemałą cenę albo potok za darmo.
Odpowiedz
3
@ niki
dnia 17.11.2012, 21:18 · Zgłoś
Co z idiotyzmy pani pisze p. Ilono.P Wójcik za odprowadzanie ściekow do potoka powinien zostać solidnie ukarany,a szanowna pani pseudo redaktor prawie gp chwali że się zgodzil na to ,zeby ryb nie zatruwać. brawo
Odpowiedz
1
@ inoros
dnia 17.11.2012, 19:40 · Zgłoś
i dobrze !
najwyższy czas !!!
Odpowiedz
3
@ tedy
dnia 17.11.2012, 19:24 · Zgłoś
Pawlak wrócił do wideł i [...]u teraz czas na Kmiecika aby wrócił tam gdzie jego miejsce!!!A i Górczyk straci wsparcie Burego nie mówiąc juz o Urbanie!Idzie wolność!Idzie Polska uczciwa i sprawiedliwa!Nie taka jak po 1989 roku gdzie agenci SB stali się rządzącymi !!
Odpowiedz
2
@ ferdek
dnia 17.11.2012, 19:19 · Zgłoś
szkoda tylko że ten,kto jest odpowiedzialny za śnięcie ryb na rz.olszynce nie pomyśli aby w jakiś sposób zrekompensowac tą utratę i w pewnym stopniu zarybić rzekę...ot taka mała sugestia:"
Odpowiedz
1
@ Jack
dnia 17.11.2012, 23:21 · Zgłoś
Po co zarybiać...??? jak za jakiś czas znów je wytrują... przyzwolenie wszak jest...
Odpowiedz
5
@ kirit
dnia 17.11.2012, 12:25 · Zgłoś
ja nie wiem czy trzeba byc super uczonym zeby wiedziec ze ta cala kontrola zakladu "V" to pic na wode... ok zgodze sie ze moze wypuszczane scieki mieszcza sie w normie, no ale skad w strumyku takie zanieczyszczenia?? oczywiscie kary nie dostali bo po co? ... zwyklego szarego czlowieka za wylanie nieczystosci do rowy by obciazyli kara a ludzi którzy maja kase to moga w tym kraju robic co im sie podoba...!!!
Odpowiedz
2
@ axe
dnia 17.11.2012, 11:28 · Zgłoś
jednak PL to 3 swiat. zeby dosc duzy zaklad nie byl podlaczony do kanalizacji tylko wylewal cale to [...] to potoku, to sie w glowie nie miesci

a Kmiec Kmiecik pierd..oli jak zwykle bzdury
Odpowiedz
-4
@ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 10:44 · Zgłoś
" i zamiast w zakładzie pracować niech sobie idzie ryby łowić w tym potoczku." O czym Ty mowisz belkocie jeden?
Odpowiedz
-5
@ Guru
dnia 17.11.2012, 08:04 · Zgłoś
Jestem ciekaw czy ktoś pomyślał ile taki Vortumnus zatrudnia ludzi, ile osób godnie żyje dlatego że Pan Stanisław z żoną troszczą się o rozwój firmy. Jeśli ktoś tego nie widzi to jest głąbem i zamiast w zakładzie pracować niech sobie idzie ryby łowić w tym potoczku. Takim ludziom trzeba pomagać i ich wspierać a nie wyzywać
Odpowiedz
1
@ Jack
dnia 17.11.2012, 09:32 · Zgłoś
..."godnie żyje"...???, czy "przeżycie" od wypłaty, do wypłaty (jeśli się uda) nazywasz godnym życiem...??? a pomagać im nie trzeba , oni sobie dadzą radę, bo jest kasa, nawet starosta, jak widać, może im skoczyć...pomagać należy tym, którzy charują na nich cały miesiąc, dostając za to jakieś nędzne ochłapy i to z łaską...
Odpowiedz
-7
@ Guru
dnia 17.11.2012, 12:44 · Zgłoś
Nie musisz pracować możesz sobie wyjechać , być na bezrobotnym czy ktoś cię zmusza abyś tam pracował??? Sam chcesz
Odpowiedz
1
@ Jack
dnia 17.11.2012, 23:16 · Zgłoś
No i mamy twe prawdziwe oblicze...??? pisałeś coś tam, o "godnym życiu" za ciężką pracę, a jak ktoś napisał prawdę, że za swą charówę dostaje "kieszonkowe" Niemieckiego dzieciaka... to z miejsca, "jak nie pasuje to wypad"... wykożystujecie ten sztucznie stwożony dla was "kryzys" by bogacić się na biedzie uczciwych ludzi...takie jest moje zdanie...
Odpowiedz
2
@ rom
dnia 17.11.2012, 08:00 · Zgłoś
dajcie spokuj vortmunsovi a z gdzie wiesniaki odprowadzacie [...]owki z waszych posesji i szamba wylewacie skoro nie macie jeszcze kanalizacji na wsi do rzeczki a upiep...liscie sie ze to ten zakalad a onn ma swoja oczyszczalnie wiec Kmiecik starosta o tym nic nie mowi??wlasciwie to tez wiesniak z zmigrodu i pewnie tez szambo wylewa do rzeki odczepcie sie od vortmunusa pajace
Odpowiedz
0
@ kirit
dnia 17.11.2012, 12:30 · Zgłoś
wiesz a idz zobacz na strumyk powyzej zakladu !! czy tam just taki szlam na dnie!!! zwykly czlowiek na dzie zluzyje 10-20 l wody a taki zaklad 100 razy wiecej!!
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec
dnia 20.11.2012, 23:10 · Zgłoś
zgadzam sie z toba wystarczy tylko wyczaić moment wypuszczania scieków z vortumnusa jak pełna rurą ładuje te wszystkie syfy do tego potoka.
Odpowiedz
1
@ heh
dnia 21.11.2012, 19:55 · Zgłoś
skoros taki zagorzaly mieszkaniec sam wyczaj moment id,,,:) zaklad ma pozwolenie na wypuszczania sciekow spelniajacych normy do potoka, a ciekawe czy twoje scieki spelniaja takie normy:P..tak tak ty wywozisz swoje..w najlepszym przypadku raz na rok byleby papierek dostac
Odpowiedz
0
@ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 04:51 · Zgłoś
Jeszcze nie powiedzialem co mysle a juz mam wrogow:)
Jeszcze nie wiesz co mysle a juz dajesz minus:)
Jeszcze nie wiesz...
/i tu atrakcyjnie zawiesil glos, po to aby.../
Odpowiedz
1
@ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 04:47 · Zgłoś
ack
dnia 12.11.2012, 21:30. Identyfikator użytkownika: pI4giLQU9NLq
Ocena
komentarza:
15
[off topic]

Moderator, tzw adminstrator. Czyli co Ci sie podoba przepraszam; Czyli co ci sie podoba to przepuszczasz tak jak policjant z jasielskiej www?
Zaraz, jeszcze nie spie mowiliscie demojracjii o swobodzie wypowiedzi? Mowiliscie o tolerancji?
Jak bardzo zaszczuty jest Sven? Sven jest imieniem waszej wiary katolicyzmu i doskonalosci:)
Pozdrawiam Svena bo tak jak on nie boje sie wlasnych pogladow, nawet jezeli sa sprzeczne z waszymi
Odpowiedz
3
@ @ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 03:33 · Zgłoś
Tak, wiem to jest prawo tradycji tzw exardycji bo to stara tradycja jest :(
Odpowiedz
-3
@ @ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 03:29 · Zgłoś
olo
dnia 14.11.2012, 11:21. Identyfikator użytkownika: Qu1cLSmn0Bvg
Ocena
komentarza:
5
[off topic]
Odpowiedz
-3
@ @ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 03:31 · Zgłoś
Jakie masz prawo ocenia kazdy komentarz?
Prawo wlasnosci czy wypowiedzi?
Odpowiedz
4
@ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 03:14 · Zgłoś
Co mnie obchodza scieki? Co mnie obchodza place zabaw? Co mnie obchodzi rzznia czy Gamrat?

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Zazwyczaj te sprawy niewiele mnie interesowaly ale odkad "s4jacy gawron i wypozyczlnia ksiazek" staly sie trwalym elementem w polityce naszych radnych jest to zrodlem ich sukcesow lub porazek, a moim /ubolewam/ komentarzy.

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Jest to ta czysty i bez skazy bohater jak kazdy radny sluzy jak pies kazedemu mieszkancowi a ci ktorzy przypinaja mu wady przez szpilki to nie ludze to wilki.

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Rumiany endzi az sie pali aby wszystim pomosc smiga tu i tam nasladujac nieudolnie wszystkich sltysow w gminie.
Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Tak tez tego nie rozumiem jak Wy. Co jest z ta demokracja , co jest z ta wolnoscia slowa? Pytam jak Lis Pytam min. p. Dragoness...
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 17.11.2012, 14:01 · Zgłoś
No to Ci odpowiem. Jaka demokracja? Jaka wolność słowa? Wake up, man!
Odpowiedz
1
@ czy trudno zrozumiec, ze
dnia 17.11.2012, 00:56 · Zgłoś
"scieki" byly wypuszczane po wczesniejszym oczysczeniu w zakładowej oczyszczalni.
Odpowiedz
1
@ MIJAL
dnia 17.11.2012, 09:23 · Zgłoś
Tak oczyszczali, że aż ryby padały...
Odpowiedz
1
@ Przełor
dnia 16.11.2012, 23:41 · Zgłoś
W normalnym kraju, ów winowajca zaistnjalej sytuacji, już dawno by żebrał na ulicy...ale to jest Polska, tu żądzi pieniądz..."śmierdzący pieniądz" , o czym pan starosta, z ów zatruwającym nas "biznesmenem" zapewnił...
Odpowiedz
0
@ rt
dnia 16.11.2012, 22:43 · Zgłoś
Zobowiazał się, obiecał !!! ... CO TO MA BYĆ. Ktoś łamie prawo i mamy sie cieszyć, że cos obiecyje i to wlsciciw w jakims zakresie (piszecie część ścieków) . Co to za bandycki kraj , gdzie my żyjemy. Ja oczekiwiałem wiadomości o karach, wyrokach. A tutaj czesc sicieków zobowiazał się. Co on ma do zobowiazania. Zamknąć zrzut scieków całkowicie jak cześć.
Odpowiedz
-1
@ darko
dnia 16.11.2012, 21:59 · Zgłoś
ja razem ze znajomymi przestalismy kupowac przetwory od tego truciciela i grono sie powieksza ...
Odpowiedz
1
@ mieszkaniec
dnia 16.11.2012, 20:26 · Zgłoś
Nic się nie zmieniło szanowna redakcjo jak coś piszecie to sprawdżcie Ścieki jak płyneły tak płyną tylko nocą i w legalny sposób CZY JEST W STANIE KTOŚ COŚ Z TYM ZROBIĆ
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 20.11.2012, 23:06 · Zgłoś
dokładnie teraz noca wypuszcza i nikt tego nie widzi ale smrod zostaje.
Odpowiedz
9
@ xdx
dnia 16.11.2012, 19:18 · Zgłoś
Z artykułu wynika że ścieki można odprowadzać do potoku. FAJNIE
Odpowiedz
1
@ janusz112
dnia 16.11.2012, 19:25 · Zgłoś
Ale za to wskazano że czynić tego nie można gdy wody w potoku mało .
Odpowiedz
3
@ edek
dnia 16.11.2012, 18:58 · Zgłoś
To do tej pory wypuszczał ścieki tak bezkarnie? A co na to słynny wydział w starostwie?
Odpowiedz
3
@ Obserwator
dnia 16.11.2012, 17:38 · Zgłoś
W końcu ktoś oficjalnie przyznał, że Vortumnus stale odprowadza ścieki do potoku. Jak dotąd zawsze było słychać żeby nie wskazywać tego zakładu jako sprawcy, bo to raczej mieszkańcy Ryczaka zatruwają i od nich domagano się dowodów wywozu ścieków. Trudno jednak zgodzić się ze stwierdzeniem, że Vortumnus ograniczył ilość ścieków oddawanych do potoku. Wiedzą to najlepiej właśnie mieszkańcy Ryczaka. Doświadczyli tego w minionym tygodniu. Jedyna różnica to taka, że nie było śniętych ryb w Olszynce, bo tych tam nie ma po ostatnim "incydencie".
Acha. Jeszcze jedno pytanie pozostające stale bez odpowiedzi. Czemu mieszkańcom Ryczaka grożono sankcjami w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz nieczystości, a kiedy wiadomo oficjalnie kto zatruwał i zatruwa, nie ma żadnych sankcji.
Przepraszam. Odpowiedź jest. I wszyscy ją znają.
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 16.11.2012, 18:13 · Zgłoś
Skoro wiemy kto winny to nic innego nie pozostaje jak naciskać na władze lokalne aby te nie ignorowały problemu i wymogły na Vortumnusie stosowanie i poszanowanie prawa.
Odpowiedz
1
@ ZUZA
dnia 16.11.2012, 17:24 · Zgłoś
Obiecanki cacanki a głupiemu radość.Pożyjemy zobaczymy jak straszne VORTUMNUS przejął się tą kontrolą i co z deklaracjami które złożyli...
Odpowiedz
3
@ jojo
dnia 16.11.2012, 17:24 · Zgłoś
Zawsze byłem zwolennikiem kupowania lokalnych produktów i tak było z vortumnusem,ale jak tak to wygląda to zaczynam bojkot i nie będę kupował już ich wyrobów,jak się inni przyłączą to tak czy tak mniej będzie zanieczyszczał środowisko.
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 16.11.2012, 18:10 · Zgłoś
Śmie twierdzić że groźba twa zapadnie głęboko w sumieniach przywołanych w artykule.
Bojkot produktów wpłynie na wysokość produkcji a ta zaś na wysokość zatrudnienia i tak koniec końcem zapłacą pracownicy!
Odpowiedz
-1
@ Kot
dnia 17.11.2012, 07:54 · Zgłoś
Masz rację! Też tak będę robił. Tym bardziej, że podobno do słoików pakują sprowadzane z Chin ogórki!!!
Odpowiedz
2
@ haha
dnia 18.11.2012, 16:06 · Zgłoś
z chin? to chyba Ty jestes :)
pracowalem tam i ogórki są nasze, polskie
Odpowiedz
0
@ buła
dnia 16.11.2012, 17:10 · Zgłoś
Ale bajer nam wciskają. Czcze delklaracje. Nic sie nie zmieni do nastepnego razu
Odpowiedz
-5
@ tu wpisz swuj pseudonim
dnia 16.11.2012, 17:05 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
1
@ babol
dnia 16.11.2012, 19:47 · Zgłoś
a cośty napisał ??? i po jakiemu ???
Odpowiedz
-2
@ kolega
dnia 16.11.2012, 17:05 · Zgłoś
to juz bylo poco to samo pisza porazka
Odpowiedz
8
@ janusz112
dnia 16.11.2012, 16:27 · Zgłoś
Wspaniale, wspaniale Cudowna wiadomość!!
Właściciel Zakładu Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Vortumnus" w Lisowie w swojej łaskawości zadeklarował że ograniczy ilość ścieków wprowadzanych do pobliskiego potoku.
Cóż z w wspaniałomyślność brawo, brawo;)
Łaskawca nie będzie nas zatruwał! wspaniale, ludzki Pan!!
To i może ludziom zacznie płacić jak człowiek?
Ale cóż go tak zmieniło, rekolekcje może? lub co innego? tego nie wie nikt. ;)
Odpowiedz
5
@ kermit
dnia 16.11.2012, 16:23 · Zgłoś
W sytuacji, kiedy stany wód bedą za niskie, odprowadzenie ścieków zostanie zamknięte a ścieki trafią do oczyszczalni komunalnych – podkreśla Adam Kmiecik, starosta jasielski.- czyli na legala mozna wypuszczac scieki gdy poziom wody jest wysoki???
Odpowiedz
5
@ janusz112
dnia 16.11.2012, 16:34 · Zgłoś
No więc nie pozostaje nic jak modlić się o Deszcz ;)
Niewielka " ofiara " w W/W intencji u lokalnego PLEBANA może pomóc ;))
Odpowiedz
-1
@ inż
dnia 16.11.2012, 17:31 · Zgłoś
tak właśnie bo chodzi o to aby wskażniki wody w potoku nie przekraczały dopuszczalnej normy czyli BZT5 CHzt i inne
Odpowiedz
1
@ Kijek
dnia 17.11.2012, 07:51 · Zgłoś
No właśnie, co ten Adam Kmiecik bredzi. Nie ma laboratorium i nie może wykonać badania. To tak jakbym nie posiadał browaru, to nie mógłbym się napić piwa. Jakby naprawdę chciał, toby zlecił jakiemuś laboratorium badanie. Ale najwidoczniej nie chce.
Odpowiedz
7
@ stasz
dnia 16.11.2012, 16:19 · Zgłoś
dlaczego wprost nie napiszecie czyja to wina i kto za to odpowiada i ...kto powinien byc za to ukarany i powinien doprowadzic potok do stanu jaki był kiedys ...przeciez to proste ten syf nie leci z gory ...po co te czary-mary...
Odpowiedz
0
@ janusz112
dnia 16.11.2012, 16:30 · Zgłoś
czytaj ze zrozumieniem "Właściciel Zakładu Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Vortumnus" w Lisowie ograniczył ilość oddawanych ścieków do potoku..."
Odpowiedz
-1
@ A
dnia 16.11.2012, 20:05 · Zgłoś
ciekawy jestem jaką ilość ścieków wytwarza właściciel,w jaki sposób je ograniczył i w którym miejscu oddawał je do potoku.
Odpowiedz
-1
@ bvg
dnia 17.11.2012, 16:18 · Zgłoś
bandziorowi zamiast dowalic z 2 mln kary i 5 lat za kratami wzieli w lape i dalej puszcza syf
Odpowiedz
-1
@ xxx
dnia 20.11.2012, 23:00 · Zgłoś
z tego co widze to wogóle nie ograniczył potok dalej czarny płynie, a oddaje na lisowie nizej zakladu tam wychodzi rura i wpada wszystko do potoku.
Odpowiedz
2
@ jou
dnia 16.11.2012, 15:54 · Zgłoś
wydaje mi sie , ze laski nie robia...
Odpowiedz
3
@ łaska
dnia 17.11.2012, 17:03 · Zgłoś
Do jou: Zdecyduj się czy chcesz pisać : Łaski nie robią - czy tak jak napisałeś: Laski nie robią. Brak ukośnej kreski na literce "l" robi tu dużą różnicę - ktoś może pomysleć, że chodzi ci o jakieś pieszczoty.
Na powaznie: nie czepiajcie się Lisowa. Macie znacznie większe problemy pod nosem.
Niech ktoś zorientowany /na pewno nie za starostwa/ wyjaśni jak są oczyszczane ścieki np. z Gamratu.
Odpowiedz
-11
@ ss
dnia 16.11.2012, 14:59 · Zgłoś
jestem pierwszy :D
Odpowiedz
10
@ aa
dnia 16.11.2012, 15:01 · Zgłoś
jesteś głupi ;)
Odpowiedz
-10
@ babol
dnia 16.11.2012, 19:49 · Zgłoś
a ty "aa" byłeś drugi - wnioskuję stąd żeś nie mądrzejszy od pierwszego "ss" .
współczuję ci.
Odpowiedz
9
@ SZOK !!!
dnia 17.11.2012, 10:33 · Zgłoś
Przepraszam że wstawiam nie na temat ale to bardzo ważne.

Koalicja rządząca (PO+PSL) przegłosowała 8 listopada w sejmie ustawę dopuszczającą obrót żywnością GMO w Polsce. Mimo tego, iż zdecydowana większość społeczeństwa uważa tą żywność za szkodliwą dla zdrowia. Mało tego ustawa nie narzuca obowiązku znakowania żywności GMO. Nie będziemy wiedzieć, czy kupowana żywność jest GMO, czy też nie. Wiele krajów Unii Europejskiej (m.in.Francja, Austria, Węgry, W...łochy, Luksemburg, Grecja, Niemcy, Bułgaria) oraz Szwajcaria zabroniło, na podstawie odpowiedniego uzasadnienia, upraw roślin genetycznie zmodyfikowanych. Jedno jest pewne, raz dopuszczona uprawa żywności GMO w Polsce, będzie nieodwracalna ze względu na skażenia transgeniczne pomiędzy roślinami GMO, a ekologicznymi. Nie da rady zakazać pszczołom zapylania między sąsiadującymi polami GMO i EKO, w efekcie rolnicy uprawiający żywność EKO, stracą certyfikaty i będą zmuszeni do upraw GMO. Co ciekawe ustawa jakże ważna dla wszystkich Polaków przeszła w sejmie, praktycznie bez specjalnego rozgłosu w mediach. Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci - udostępnij tą informację dalej.
Odpowiedz
-16
@ 13 serial pt zabij sie
dnia 17.11.2012, 11:39 · Zgłoś
do SZOK !!!
Nie spisz po nocach z tego powodu?
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dziec udawaj ze zyjesz
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci nie patrz na sklad
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci przelicz pieniadze
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci unikaj rumianego
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci udawaj ze niezyjesz (hm:)
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci nie ogladaj tv
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci nie chodz do ubikacji
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci pij jasielsie wino
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci poloz fot. Alicji Zajac na biurku /przypominam ze jest taka i zajmuje sie przez caly czas troskliwe naszym miastem/.
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci glosuj na J. Urbana jego konia. Nie, to nie ja sie z niego nabijam, lecz on sam zrobil z siebie posmiewisko.
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci zamien samochod na taczki
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci zabij Israel.
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci motyka zabij ZSRR (CCCP)
Rosja i Putin to inna broszka ale Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci to tez zabij.
Jeżeli zależy Ci na tym co jesz Ty i Twoje dzieci ,to splun na wladze miasta bo sam widzisz ile sa warte!

Jeżeli zależy Ci na tym, i nie masz innych zmartwien zglos sie do mnie.
Odpowiedz
0
@ Jack
dnia 17.11.2012, 22:57 · Zgłoś
Pora na lekarstwo... tylko nie pomyl znów tabletek...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657