Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

MONOKULTURA – wystawa w JDK

33

MONOKULTURA to wystawa czarno-białej fotografii krajobrazowej. Autor zdjęć zjawiskowo ukazał rozległe pejzaże czeskich Moraw...

Zdecydowaną część monochromatycznych fotografii zajmują jakby „graficzne wzory” ornych pól, na lekko pofalowanych wzniesieniach. Elementem łączącym wszystkie fotografie jest jeden niewielki punkt gdzieś w centrum kompozycji . Na jednej z fotografii jest to maleńka postać człowieka, na innej biała kapliczka, traktor, czy jeleń. Autor fotografii jest laureatem wielu konkursów fotograficznych w kraju i za granicą. Wystawę MONOKULTURA można oglądać w foyer Jasielskiego Domu Kultury.

(JDK)

Napisany dnia: 18.02.2021, 10:08

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ enera
dnia 21.02.2021, 18:39 · Zgłoś
"Monokultura"jako wystawa, spełniła swoje zadanie. Wytworzyła impuls, do uzewnętrznienia własnych przemyśleń, co widać po komentarzach pod artykułem.
Odpowiedz
1
@ Tysia
dnia 19.02.2021, 08:19 · Zgłoś
Czy wiadomo jak nazywa sie autor prac?
Odpowiedz
2
@ ale
dnia 18.02.2021, 20:39 · Zgłoś
Nie wolno żeby się nie podobało bo zaraz ktoś napisze że to hejt. Dla mnie ta cała wystawa to takie udawanie działalności.
Odpowiedz
2
@ kali
dnia 18.02.2021, 16:40 · Zgłoś
Czy w tekście opisującym wystawę zostały użyte choć raz słowa "artysta", "sztuka"? To raz, a dwa Born Leader, znawco, wskaż coś co już kiedyś zażarło, z czego są to kopie. A łodyńca uprasza się o zaprezentowanie własnych dzieł, najlepiej na jakiejś wystawie.
Odpowiedz
1
@ Natural Born Leader
dnia 18.02.2021, 19:59 · Zgłoś
Nie padło, ale skoro autor jest laureatem konkursów artystycznych i ma wystawę w JDK, to założyłem, że ktoś uważa, że jest artystą, ale skoro to założenie jest błędne i nie jest, to przepraszam.
Jak zobaczyłem te zdjęcia, to mi się to w pierwszej chwili skojarzyło z wystawą Stavrosa Charisopoulosa, albo Trevora Cole, ale też z realizmem abstrakcyjnym, Anselem Adamsem, czy nawet pierwszymi zdjęciami Zdziska Beksińskiego i ogólnie tematami czarno białej fotografii krajobrazowej przewałkowanymi we wszystkie strony przez ostatnie 10 lat.
Ogólnie polecam odwiedzić stronę monovision, Monochrome Photography Awards lub inne w tym stylu i samemu sobie wyrobić zdanie.
Odpowiedz
2
@ Natural Born Leader
dnia 18.02.2021, 20:04 · Zgłoś
Aha zapomniałem.
Dlaczego łodyniec miałby robić wystawę własnych dzieł najlepiej na jakiejś wystawie?
Kto wam ludziom używającym takiego argumentu wcisnął do głowy taki temat, że aby mieć prawo do krytyki to trzeba samemu robić tę rzecz lepiej?
Raz, czy nie przyszło wam do głowy, to że jesli łodyniec nie jest znanym fotografem może wynikać z braku aspiracji i ambicji w tym kierunku?
Dwa, czy jeśli fakt, że nie robię czegoś lepiej odbiera mi prawo do krytyki, to czy fakt, że nie robię czegoś lepiej odbiera mi też prawo do komplementowania?
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 18.02.2021, 21:13 · Zgłoś
Kali , nie chcę byś rezygnował z tego co robisz. Bo mogłoby się okazać ,że robię nie gorsze zdjęcia od ciebie artysto i bez kursów czy szkoleń .
Odpowiedz
2
@ Zza
dnia 18.02.2021, 23:36 · Zgłoś
Niewątpliwie porównanie do takiej rangi twórców...umniejsza warsztat autora wystawy..
Odpowiedz
-3
@ Zza
dnia 18.02.2021, 23:53 · Zgłoś
Lub może wręcz przeciwnie..
Odpowiedz
1
@ Natural Born Leader
dnia 19.02.2021, 09:41 · Zgłoś
Gitówa, tylko ja nie porównywałem skali talentu, jakości, wyobraźni i umiejętności rzemiosła tych twórców z autorem wystawy, tylko mówiłem z czego zżynał pomysły i patenty, które w jakości wykonania dzielą lata świetlne.
Proszę się nauczyć czytania ze zrozumieniem.
Odpowiedz
1
@ kali
dnia 19.02.2021, 09:59 · Zgłoś
NBL nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ale zacznę od końca. Czy gdzieś w moim wpisie znalazły się słowa zabraniające łodyńcowi krytyki? Czy łodyniec w ogóle cokolwiek krytykował? Wyraził tylko pogląd że zrobienie zdjęć w dzisiejszych czasach to łatwizna, poprosiłem go zatem grzecznie aby pokazał jakieś efekty swoich prac( niekoniecznie zdjęć co w moim wpisie stoi wyraźnie, ale wyjaśniam bo- patrz pierwsze zdanie tego wpisu) w celu uprzyjemnienia życia mieszkańców naszego miasta. Po drugie NBL znawco, nie prosiłem Cię abyś w skrócie prezentował swoją wiedzę na temat czarno białej fotografii krajobrazowej, najprawdopodobniej zresztą zaczerpniętą na szybko z internetu, po wpisaniu w wyszukiwarkę rzeczonego hasła( co samo w sobie nie jest złe, tylko trzeba umieć to zrobić), a wnoszę to stąd że zadałem sobie trud przeglądnięcia zdjęć wymienionych przez Ciebie autorów i prace dwóch z czterech kompletnie nijak się mają do prezentowanych wyżej zdjęć, a u dwóch pozostałych nie znalazłem niczego co wskazywałoby że autor z nich kopiował, a moja prośba do Ciebie była wyraźna- wskaż źródło z czego są to kopie, bo taki zarzut sam postawiłeś, jednak- patrz pierwsze zdanie tego wpisu, z tym że dotyczy ono też tego co sam napisałeś. Ale już się nie trudź, szkoda mi prądu na dyskusje z tollem(jak sam o sobie napisałeś gdzie indziej) ignorantem. Bez dbioru.

PS. w tekście opisującym wystawę nie ma też nic o konkursach artystycznych.
Odpowiedz
-2
@ Natural Born Leader
dnia 19.02.2021, 10:11 · Zgłoś
Przepraszam, ale odpadłem po tym akapicie:
"Czy łodyniec w ogóle cokolwiek krytykował? Wyraził tylko pogląd że zrobienie zdjęć w dzisiejszych czasach to łatwizna, poprosiłem go zatem grzecznie aby pokazał jakieś efekty swoich prac".
Ta logika wprowadziła mnie od razu w nerwowy stan i nie czytałem już reszty.
Przepraszam i pozdrawiam.
Odpowiedz
1
@ kali
dnia 19.02.2021, 17:17 · Zgłoś
Muszę zrbić wyjątek. NBL znawco ignorancie, tam nie ma żadnych akapitów.
Odpowiedz
-1
@ Natural Born Leader
dnia 19.02.2021, 17:36 · Zgłoś
Oczywiście masz rację i tam nie ma żadnych akapitów i możesz na tym zbudować narracje o niedouczony ignorancie, który nie wie co to akapit, ale po pierwsze wie, bo czytam przez rok tyle książek ile 200 statystycznych jaślan w sumie, a po drugie nie zmienia to faktu, że cytowane zdanie wyprowadziło mnie z równowagi tak jak wyprowadzają mnie najczęściej mądrości w stylu: " o gustach się nie dyskutuje" etc.
Odpowiedz
2
@ kali
dnia 19.02.2021, 18:43 · Zgłoś
Tak rozkosznie się pogrążasz ze nie dajesz mi szansy zaoszczędzić na prądzie. Tą narrację sam sobie budujesz pseudo elokwentnymi wpisami. A co do książek to zapewniam Cię że wystarczyłaby Ci jedna, nawet niekoniecznie gruba, ale za to w dowolnym języku, bo i tak nic z tego co czytasz nie potrafisz zrozumieć, co wykazałem powyżej.
Tym razem już na pewno bez odbioru.
Odpowiedz
1
@ Natural Born Leader
dnia 20.02.2021, 18:51 · Zgłoś
Wiem, ta książka to "Ojciec chrzestny", a ja zapchałem sobie głowę głupotami o żabkach.
Reszta to jakieś ogólniki więc się nie odniosę.
Pozdrawiam, nie trać już prądu na mnie, bo sam ci to mówię, że szkoda.
Jesteś na to za mądry.
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 18.02.2021, 15:42 · Zgłoś
Cyk pyk aparatem , w program do obróbki i wielce artysty ...śmiech na sali
Odpowiedz
2
@ 007
dnia 18.02.2021, 12:18 · Zgłoś
Czy każdego artystę można nazwać artystą?
Odpowiedz
5
@ Natural Born Leader
dnia 18.02.2021, 13:30 · Zgłoś
Tak, oprócz Michała Szpaka, bo to piosenkarz-kabotyn.
Odpowiedz
3
@ tłusta świnia
dnia 18.02.2021, 12:01 · Zgłoś
A co jest foyer ? Można po polsku ?
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 18.02.2021, 13:01 · Zgłoś
2
@ tłusta świnia
dnia 18.02.2021, 15:38 · Zgłoś
Chyba jednak nie. Bo po tłumaczeniu wychodzi piec ,palenisko itp .
Twoim zdaniem yeti to też pewnie polski wyraz.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 18.02.2021, 19:13 · Zgłoś
Już tak. Podobnie jak komputer.
Odpowiedz
1
@ Niedouczony
dnia 19.02.2021, 18:46 · Zgłoś
Popieram w pełni. JDK powinien bardziej dbać o polski język, a nie ulegać obecnej modzie na wstawianie angielskich słówek.
Dla tych, co napiszą, że nie ma właściwego polskiego odpowiednika pytanie:
- jak dawniej ludzie trafiali na różne wystawy, pokazy itd.?
Odpowiedz
1
@ łodyniec
dnia 19.02.2021, 18:56 · Zgłoś
Hala wystawowa . Nic innego chyba .
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 20.02.2021, 11:24 · Zgłoś
foyer [wym. fuaje] «sala lub korytarz obok sali teatralnej, koncertowej lub konferencyjnej, gdzie gromadzi się publiczność lub uczestnicy obrad podczas przerw» - ta dyskusja świadczy o tym jak dramatycznie zawęża się nasze słownictwo. Kiedyś nie byłoby dyskusji na ten temat.
Odpowiedz
3
@ Natural Born Leader
dnia 20.02.2021, 18:48 · Zgłoś
Dokłądnie Pani dragoness.
Spłycamy nieustannie swój język zawężając pole i głębokość komunikacji, a tych, którzy nie spłycają ignoranci przez swoją niewiedzę często próbują sprowadzić do roli niedouczonych idiotów tak jak Panią powyżej.
Ja nieustannie muszę tłumaczyć ludziom, że szacunek i respekt to nie to samo ( zdania sportowców, że traktują rywala z szacunkiem, ale bez respektu), że bynajmniej to nie przynajmniej, a jakby, to znaczy "na niby".
Proszę pamiętać żeby nie rezygnować ze swoich standardów nawet jak świat dookoła idiocieje. Powodzenia i pozdrawiam.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 21.02.2021, 15:39 · Zgłoś
Ne zamierzam rezygnować, absolutnie. Kaganek oświaty należy nieść bez względu na wszystko. Miłej niedzieli.
Odpowiedz
-1
@ Natural Born Leader
dnia 18.02.2021, 11:25 · Zgłoś
Byłem i widdziałem i bez grama hejtu muszę stwierdzić, ze DLA MNIE to pseudosztuka.
Odpowiedz
4
@ sss3
dnia 18.02.2021, 13:21 · Zgłoś
Ja nie byłem ale to co pokazane w artykule mi się podoba. Nie wiem czy to sztuka bo się na tym nie znam ale jest ciekawe :)
Odpowiedz
1
@ Natural Born Leader
dnia 18.02.2021, 13:29 · Zgłoś
To w ogóle nie jest ciekawe. To tak jakbyś przeglądał walla w instagramie, albo zdjęcia wspólczesnych trendów w fotografii.
Każdy niby chce swoją sztuką opowiadać swoje emocje, ale to wszystko tanie efekciarstwo, zero oryginalności, kopia kopii i próby odwzorowania co kiedyś zażarło.
Odpowiedz
0
@ Zza
dnia 19.02.2021, 15:54 · Zgłoś
JDK nie jest Galerią Sztuki. Prezentowane tam wystawy dotyczą w szczególności społeczności naszej miniojczyzny.
Odpowiedz
0
@ Natural Born Leader
dnia 19.02.2021, 16:07 · Zgłoś
Zza, jeśli to prawda co mówisz, to tym gorzej i oznacza to, ze miasto zatrzymało się gdzieś na przełomie lat 80/90, istnienie JDK nie ma sensu, a ich działalność jest zbędna.
Pozostaje mi tylko zadać ci pytanie jako osobie świetnie zorientowanej jaki jest klucz doboru wystaw i kto o tym decyduje?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657