Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Nie tędy droga! - grzmią organizacje ekologiczne

125

Ekolodzy nie odpuszczają w sprawie remontu drogi między Krempną a Ożenną, którą planują wykonać władze powiatu jasielskiego. Walczą o to, aby odstąpiono od tego pomysłu, gdyż droga prowadzi przez najdziksze zakątki Beskidu Niskiego i powinna być dostępna tylko dla pieszych i rowerzystów. Ich akcja protestacyjna cieszy się coraz większym zainteresowanie. Pod petycją przeciwko remontowi drogi i przywróceniu ruchu pojazdów podpisało się już 6871 osób.

O ocalenie Magurskiego Parku Narodowego przed niepotrzebną drogą przez Żydowskie i Grab w gminie Krempna apeluje pisarz Andrzej Stasiuk i jego żona Monika Sznajderman prowadząca wydawnictwo "Czarne, którzy od ponad trzydziestu lat mieszkają w Beskidzie Niskim. - Nie rozumiem, dlaczego komuś zależy na niszczeniu nieustannym tego kraju? Dlaczego, jak jakimś potężnym wysiłkiem buduje się te parki narodowe, stwarza się tę strukturę i ktoś potem to rozp.... dala po prostu prowadząc asfaltówę środkiem k....a szlaku przemarszu zwierząt najdzikszych, najpiękniejszych? - nie przebierał w słowach A. Stasiuk.

 Pisarz wraz żoną kategorycznie sprzeciwiają się remontowi drogi powiatowej w okolicy Doliny Ciechania i planom udostępnienia jej dla ruchu pojazdów. Reagując na te jak podkreśla absurdalne decyzje starosty zwrócił się z prośbą do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o reakcję i pomoc w ocaleniu zagrożonej przyrody i mieszkających w niej zwierząt. – Mieszkam tutaj trzydzieści parę lat w Beskidzie Niskim i podobno ta droga dłuższa o trzy kilometry jest w Kotani zagrożona powodzią. Do cholery, ja tam nigdy nie widziałem powodzi! Ja również apeluje i również chce, aby te słowa usłyszał Jarosław Kaczyński, bo nic mnie z nim nie łączy, ale on ocalił ostatnio zdaje się sto trzydzieści dzikich krów, to niech on ocali jeszcze kilka par rysia, parę watah wilków. Bardzo panie Jarosławie poproszę o współpracę w tym względzie.

Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze prowadzi akcję "Ratuj Serce Beskidu Niskiego" , w ramach której zbierane są podpisy pod petycją przeciw remontowi drogi i niszczeniu szlaku będącego z powodzeniem miejscem do wycieczek pieszych i rowerowych. Absolutnie nie zgadzają się z retoryką i podejściem władz powiatowych, które chcą dopuścić ruch samochodowy. - Pomysł Starostwa Powiatowego w Jaśle, żeby za gigantyczne pieniądze odnowić tę drogę, wyasfaltować, oczyścić pobocza, wyciąć kilkadziesiąt drzew po to tylko, żeby powstała równoległa droga prowadząca w to samo miejsce i ledwie o trzy kilometry krótsza, droga, która absolutnie zmieni charakter Doliny Ciechani i terenów parkowych, przez które będzie przebiegać - uważam za skandaliczny, marnotrawny, budzący mój najgorętszy, najgłębszy sprzeciw całkowicie racjonalny, bo będzie to nieuzasadniona także finansowo decyzja. Nie mówiąc już o tym nadrzędnym celu jakiemu powinien służyć i służy park narodowy, czyli ochrona zwierząt, ptaków, płazów i ochrona wreszcie przyrody – mówi zbulwersowana Monika Sznajderman, wydawca w Wydawnictwie "Czarne".

W marcu bieżącego roku w Krempnej starosta jasielski Adam Pawluś spotkał się z przedstawicielami Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze oraz z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. Rozmowom na temat planowanego remontu drogi przez Żydowskie i Grab przysłuchiwało się kilku mieszkańców gminy Krempna, żywo zainteresowanych losami tego zadania. Zdania uczestników rozmów były mocno podzielone. Starosta Adam Pawluś zwracał uwagę na tragiczny stan drogi i możliwość uzyskania dotacji w kwocie ponad 7 mln zł na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. - Mieszkańcy popierają tę inwestycję. Uważają, że ta droga jest dla nich niezbędna, da im poczucie bezpieczeństwa. Przed laty była to jedyna droga prowadząca do tych trzech miejscowości. Regularnie kursowały tędy przewozy autobusowe. Dzisiaj ten ruch jest znikomy ze względu na zły stan drogi. Chcemy, aby mieszkańcy czuli się bezpiecznie – podkreślał A. Pawluś. Ekolodzy z fundacji stoją na stanowisku ochrony przyrody i zwierząt. Ich zdaniem planowana inwestycja jest nieuzasadniona, a pilniejszych dróg do remontu jest w powiecie jasielskim więcej. - Ja wiem, że ciągle są rozmowy na temat tego, czy człowiek jest ważniejszy czy zwierzątka. Tak naprawdę argumentacja, że ta droga jest potrzebna dla mieszkańców tych dwóch wsi oddalonych, czyli Grabiu i Ożennej nie przekonuje mnie. Dojazd do stolicy gminy przez istniejącą drogę wojewódzką jest lepszy, bezpieczniejszy a odległość jest praktycznie taka sama – przekonywał Antoni Kostka z Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze. Mieszkańcy pobliskich terenów z kolei chcą remontu drogi, gdyż jak twierdzą stanowiłaby alternatywny dojazd do ich domostw.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 28.06.2019, 13:58

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ +85
dnia 07.07.2019, 12:35 · Zgłoś
Do "aaa" a to możemy coś pogadać proszę o telefon.
Odpowiedz
0
@ +85
dnia 03.07.2019, 17:18 · Zgłoś
Co to za radio ? kogo reprezentuje, a stare powiedzenie jest takie, że za wiedzę trzeba płacić.
Odpowiedz
2
@ aaa
dnia 07.07.2019, 10:14 · Zgłoś
Gorlickie radio dla Mniejszości Łemkowskiej.
Odpowiedz
-2
@ Do Pana +85
dnia 03.07.2019, 09:47 · Zgłoś
Piękne i unikalne wspomnienia. Jeśli ma Pan jeszcze jakieś wspomnienia związane z tamtymi czasami i meijscami, proszę o e-mail: [email protected]
Odpowiedz
1
@ Kazik
dnia 03.07.2019, 08:33 · Zgłoś
To co sie slyszy oddają wielkie majatki źydom to oddajcie Ciechań i Źydowskie Łemkom i będę po sprawie przeciesz toim zabrali i wygnali jakie to bylo pszykre dla nich do dziś starszym ludzom łza leci.a tu tyle nienawiści na drodze to my wszyscy polacy i tak jeden drugiemu kłaść klody pod nogi coś jest z tym narodem nie tak
Odpowiedz
-1
@ Dike
dnia 03.07.2019, 12:18 · Zgłoś
Szerszy kontekst ,,przemian własnościowych" na pogórzu. Dziesiątki hektarów lasów prywatnych włączonych do Lasów Państwowych (obecnie na terenie MPN) lub przekazanych aparatczykom, zamienionych ,,w drodze porozumienia" za drobne areały gruntów rolnych (nieużytków ). Problem nie dotyczy tylko Łemków czy Bojków ale również Pogórzan. Dotyczy stosunku komunistycznych, socjalistycznych i postsocjalistycznych organów urzędowych i osobowych, do człowieka, do jego praw, i do jego własności.
Odpowiedz
2
@ Kierowca 8I0
dnia 02.07.2019, 18:51 · Zgłoś
Sama nazwa wskazuje : Park Magórski. że można do tego parku wchodzić
na wypoczynek, wycieczkę, czy zrelaksować się.
Co to jest za park do którego nie można wejść.
Jak się chce, nie wchodząc do lasu, pospacerować po drogach i szlakach,
lub pojeździć na rowerze, to nie wolno.
Czy to jest strefa zakazana. A w pierwszych uzgodnieniach z tutejszą
ludności, które są w archiwum Gminy i Parku, jest zapisane,
że nie będzie zakazane wejście na teren parku.
Teraz swoje wpływy rozszerz park włączając tereny prywatne jako otulinę parku.
A nawet cudze własności jak drogi i tereny prywatne.
Odpowiedz
-2
@ Do Somsioda
dnia 02.07.2019, 18:30 · Zgłoś
Somsiedzie panoczek nie jest pisorzym jeno nauczonym zachowywać się odpowiednio przez rodziców i nauczycieli z II RP. Durne komentarze świadczą o kulturze i wychowaniu tak przez rodziców, jak tez przez szkołę i społeczeństwo. A panoczek trzy lata wcześniej w 44roku na własnej skórze doświadczył podobnego przeżycia i mógłby Ci wiele powiedzieć ale ty Somsiedzie masz pewne ograniczenia w korze mózgowej.
Odpowiedz
4
@ Józek
dnia 02.07.2019, 19:56 · Zgłoś
Do 85 szczera prawda tam byly orzechy laskowe tam była kraina śliwek tam jeździli ludzie na śliwki byly dyr.kazał wyniszczyć drzewa owocowe .oni wyniszczyli porozbierali nowo wybudowane owczarnie zwozili ciężkimi autami drzewa zniszczyli drogi a traz nie wolno poprawić w kturym wieku my żyjemy.
Odpowiedz
3
@ Somsiod
dnia 02.07.2019, 08:01 · Zgłoś
A może to panocek jest pisorzym bo barz pieknie i ciekawie Pon pisze że worto cytać, bo tamtyn niby to pisorz to używo samych wulgaryzmuf.
Odpowiedz
7
@ Brawo + 85
dnia 01.07.2019, 22:35 · Zgłoś
Świetna , wyważona wypowiedź. Widać przedwojenną klasę
i mądrość życiową człowieka, w kontraście do bluzgów pana pisarza.
Odpowiedz
8
@ +85
dnia 01.07.2019, 21:27 · Zgłoś
Pierwszy raz byłem w Żydowskim w sierpniu 1950 roku.Była to wyprawa na orzechy laskowe. Stały tam jeszcze wszystkie domu, stała też piękna cerkiewka zaraz na początku wioski od strony Krempnej.Wszystkie domy otwarte.W domach było prawie pełne wyposażenie. W niektórych nawet na kuchniach stały garczki z spleśniałą zawartością.W jakim to tempie byli ci ludzie wyrzucani ze swoich domów. W cerkwi zostało całe wyposażenie. Komoda była pełna stroi liturgicznych i różnych ksiąg oprawionych w skórę. Na zachodnim stoku były jeszcze okopy z całą linią zasieków zrobionych z powalonych drzew, na których zawieszone były puste puszki po konserwach. Miały one sygnalizować usiłowanie pokonania tych zasieków. Chodząc za orzeszkami napotykało się ludzkie kości bielejące w trawie, a nawet czaszki.Wyobrażam sobie co przeżywali mieszkający tam ludzie we wrześniu 1944 roku. Sam przeżyłem bombardowania i ostrzał artyleryjski. Bo praktycznie to linię frontu mieli nad domami. W roku 1951 w czasie wakacji i organizowanych wycieczek przez zakłady pracy w niedzielę bywałem w Żydowskim i Ciechani była zniszczona.Już wtedy zniknęło wiele domów. Były rozbierane i wywożone podobno do kieleckiego. Szczątki cerkwi to stały jeszcze w 1952 roku. Potem był wypas owiec i produkcja węgla drzewnego, które dokończyły zniszczenia. Do roku 1954 to jeździłem na orzeszki i widziałem agonię wioski. Tyle historii w skrócie. Na mapach CK Austrii droga przez Żydowskie jest znaczona jako ważniejsza. W 1952 roku państwo powołuje Przedsiębiorstwo pod nazwa REDP w Jaśle,które obejmuje wówczas dwa powiaty Jasło i Gorlice. Droga Nowy Żmigród Granica Państwa (przez Kąty, Krempną,Żydowskie, Ożenną) jest zaliczona jako Droga Państwowa.Jest w utrzymywana do roku1975Na początku lat 70 jest modernizowana zostaje położona nawierzchnia asfaltowa Od 1975 do 1990 jest w sieci dróg krajowych (R.D.P). Od 1990 zostaje zaliczona do dróg powiatowych. Skraca ona odległość do Ożennej o ponad 4 km. Patrząc na sąsiadów z południa to niema porównania jakie dobre są u Nich drogi ,a u Nas. Tam też są parki ale można do nich wjechać bo są drogi. Droga ta powinna być oddana z powrotem do ruchu. Kochanym ekologom propnuję zająć zwalczaniem kleszczy i komarów.
Odpowiedz
6
@ Abnegat
dnia 01.07.2019, 18:32 · Zgłoś
Te 6871 osób, które podpisały petycję - to właściwie kto? Bo wątpię, żeby to byli mieszkańcy gminy Krempna czy w ogóle powiatu jasielskiego. Może w większości to zlewaczone pięknoduchy z tzw. warszawki, które podpiszą każdą tego rodzaju petycję, ale nie potrafiliby wskazać na mapie, o jaką drogę chodzi.

Ta sprawa może też mieć podtekst polityczny, gdyż dla "totalniaków" każdy sposób jest dobry, żeby dokopać PiS-owi, a ekologia jest tutaj najbardziej spektakularnym narzędziem, o czym mogliśmy się przekonać w przypadkach Puszczy Białowieskiej czy też przekopu Mierzei Wiślanej. Nie można więc wykluczyć, że również w omawianym przypadku znajdą się antypolskie kanalie, które "uprzejmie doniosą" do Brukseli, tym bardziej, że mamy okres przedwyborczy.
Odpowiedz
4
@ Józek
dnia 01.07.2019, 14:17 · Zgłoś
Co to za ekolog że nie wie że droga jest tylko po naprawiać dziury a dszede wszystko droga nie jest własnością M P N ta droga jest powiatowa. Jak on pisze bzdury ze on jest tutejszy jak jego tu nawet nikt nie widział a nie dopiero mieszka.a pszeciesz to wszystko dla ludzi .nie rób my sobie krzywdy nawzajem pan pisze nie przejechać rysia czy inne zwierze żyję tu ponad 60 lat takie glupoty nie slyszalem ale że wilki zagryzly cieleta krowy to słychać.
Odpowiedz
7
@ Abnegat
dnia 01.07.2019, 11:49 · Zgłoś
P. Stasiuk albo nie widział tej drogi, albo zwyczajnie kłamie, gdyż z jego wypowiedzi wynika, jakoby chodziło o budowę nowej drogi, a nie remont istniejącej. Dotychczas nie prezentował się jako ekolog, ale wynikło to chyba z potrzeby chwili, aby zaistnieć w mediach. Zresztą, tzw. ekologizm mieści się w ramach lewackiego nurtu, z którym p. Stasiuk od początku się utożsamia (związki z GW).

A tak na marginesie - cóż to za pisarz, który nie potrafi w sferze publicznej (Pejsbook) wyrazić ekspresji słownej bez użycia wulgaryzmów?
Odpowiedz
2
@ Jan
dnia 01.07.2019, 09:32 · Zgłoś
Ten panniby ekolog ale chyba dla tych co dobrze placą mieszkam tu 60 lat i gonie znam
Odpowiedz
-9
@ Piss
dnia 01.07.2019, 09:14 · Zgłoś
Ale po co droga w środku lasu przez kilka zimowych miesięcy całkowicie zablokowana i z tego to powodu wybudowano drogę przez swiatkowa. Pewnie to kiełbasa wyborcza jak zalew w Myscowej.
Odpowiedz
8
@ tralala
dnia 01.07.2019, 08:54 · Zgłoś
"to niech on ocali jeszcze kilka par rysia, parę watah wilków. "

Powiedz to wielkomiejski cwaniaku prosto w oczy rolnikom ze wsi sąsiadującym z parkiem. Tym rolnikom, co im te twoje biedne parkowe wilki pozagryzały krowy albo cielęta. A potem kupuj ekologiczne mleko z dyskontu. Co za dzban.
Odpowiedz
7
@ mally
dnia 01.07.2019, 07:29 · Zgłoś
ekoczuby chcą wszystkich " uszczęśliwić" na siłę
Odpowiedz
-5
@ fofik
dnia 01.07.2019, 07:05 · Zgłoś
Odbudowa drogi w tym miejscu to głupota i kasa wyrzucona w błoto (są inne lokalizacje, które drogi potrzebują bardziej). Dla mieszkańców to również żadna wygoda bo mają inna szosę, ciut dłuższą, ale jednak...Co do Stasiuka...niech lepiej chłopina się nie wypowiada bo on po prostu protestuje dla siebie bo mieszka w tamtej okolicy i nie chce aby mu się plebs zwalił na głowę, hipokryta zwykły...
Odpowiedz
6
@ Jan
dnia 30.06.2019, 20:53 · Zgłoś
A no pomiataja to prawda drogi od zawsze poprawiali budowali przez Ciechań teźpasuje poprawoć chociazby dla rowerzystów bo zdarzają się wypadlki na zlych drogach a byly tak samo dziekuje tym co walczą o poprawę drogi Desznica Świątkowa Wlielka .
Odpowiedz
6
@ Kierowca 8I0
dnia 30.06.2019, 20:15 · Zgłoś
Opuszczone, dawniej zaludnione wsie Żydowskie i Ciechań nowi chętni
w tym też dawni prawni właściciele chcą ponownie zaludnić.
Co im przy spisywaniu porozumienia, władze nowo tworzonego,
na ich terenach Parku Magurskiego zagwarantowali. Poczytajcie sobie
porozumienia spisane przez pierwszego dyrektora Parku pana Szafrańskiego
Teren parku obejmuje dawne tereny leśne Lasów Państwowych.
Natomiast wioski i własności prywatne lub drogowe nie są własnościami
Parku Magurskiego i nie ma do nich żadnego prawa Park Magurski.
Park Magurski ma też obowiązek utrzymania w dobrym stanie
i remont substancji jaką otrzymał. Ale tak nie jest i niszczeją zarośnięte drogi
leśne, mosty, przepusty, place składowe oraz inne elementy infrastruktury.
W przypadku konieczności szybkiego dojazdu do np. pożaru lub innej klęski
żywiołowej, czy ekologicznej, te zaniedbania uniemożliwią udzielenia pomocy.
Park Magurski przez swoje zaniedbania staje się bombą ekologiczną dla swojego
stanu posiadania i także dla prywatnych lasów będących na tym terenie.
Dlaczego i w czyim interesie jest ta rozróba specjalne prowadzona.
Już dość szkody i nerwów dla lokalnej społeczności gminy Krempna
przyniósł Park Magórski.
Jest to też przestrogą dla innych społeczności gdy przyjdzie do planowania
na ich terenie jakiegoś Parku i jakie zagrożenia i utrudnienie życia
lokalnej społeczności sprowadza taka zgoda na utworzenie Parku.
Chcieliście Park to teraz macie. A miało być tak dobrze.
Jest teraz okazja, że każdy obcy nieuk nie związany z Waszymi rodzinnymi
stronami może Wami pomiatać.
Odpowiedz
9
@ dziki
dnia 30.06.2019, 17:28 · Zgłoś
Ale słownictwo u tej pani , jak u żuli pod budką z piwem i takich właśnie mamy ludzi co pchają nosy w cudze sprawy zamiast nauczyć się wysławiać. Do szkoły paniusiu do szkoły.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 01.07.2019, 09:34 · Zgłoś
po słownictwie widać, że to nawet nie paniusia a hipiska.
Odpowiedz
10
@ Wacek ze wsi
dnia 30.06.2019, 13:38 · Zgłoś
Czy pan Stasiuk i jego chyba żona Sznajderan to już nawet miotły z brzeziny nie umieją ukręcić żeby na chleb zarobić i dlatego stali się wielkimi ekologami. Wy państwo to macie swoje pałace i nie wpieprzajcie się do nas bo my sobie tego nie życzymy i takich gburów miastowych też tu nie chcemy.Zresztą to widać po wypowiedzi tej pani jakimi to ona sloganami się posługuje i z tego morał taki żeby nie robiła się mądrzejsza niż jest .
Odpowiedz
7
@ Leśny
dnia 30.06.2019, 13:17 · Zgłoś
Jestem ciekaw, czy kiedykolwiek Stasiuk szedł albo jechał na rowerze tą drogą. To nie jrst droga dla pieszych, wielokilometrowy spacer po asfalcie to nic przyjemnego. Na rower też jest masakra - są takie dziury, że koło można połamać. Wielkiego ruchu tam nigdy nie będzie, to wielki szum ekologów, żeby izasadnić swoje istnienie.
Odpowiedz
-3
@ Kierowcawyborca
dnia 30.06.2019, 10:15 · Zgłoś
Dyskusja jest po to aby dyskutować !!! Starożytni Rosjanie wynaleźli i oznakowali szlaki przemieszczania się jako drogi by była lepsza komunikacyjność ...
Odpowiedz
-9
@ Herkules
dnia 30.06.2019, 10:13 · Zgłoś
Ja nie popieram ekologów to co robili w puszczy białowieskiej
Bo suche drzewa zarażone kornikiem trzeba z lasu wywieźć żeby nie zarażało inym drzeą
Ale nie chcę żeby nasze dzikich terenów nie betonowano i zbudowano
Bo to jest dobro wszystkich nas.
Odpowiedz
11
@ Kierowca 8I0
dnia 30.06.2019, 09:13 · Zgłoś
Drzewo musi być w wieku rębnym ścięte i wykorzystane jako cenne.
W wieku przeszło rębnym drzewo się łamie, próchnieje, gnije
i rozmnażają się szkodniki zagrażające zdrowym drzewostanom.
Droga powiatowa jest wyłączona z obszaru Parku Magurskiego
i nie jest jego własnością.
Po co w ogóle ta dyskusja została wywołana i komu ma służyć.
Odpowiedz
8
@ Do Herkules
dnia 30.06.2019, 08:41 · Zgłoś
Komuna ci się marzy i już byś wysiedlał ludzi na siłe do miasta, WARA od tubylców.
Odpowiedz
-10
@ Herkules
dnia 30.06.2019, 08:05 · Zgłoś
Ludzie jak chcą mieszkać whałasie i zgiełku samochodów
To niech się przyniosą do miasta.
Odpowiedz
-15
@ Ja
dnia 30.06.2019, 07:32 · Zgłoś
Popieram ekologów
Zostawmy dzikie tereny wspokoju.
Odpowiedz
12
@ xyz
dnia 30.06.2019, 03:26 · Zgłoś
Kogo interesuje zdanie jakiegoś indolenta grafomana sasiuka ? Zapytajcie. Mieszkańców tego redionu
Odpowiedz
-10
@ dragoness
dnia 30.06.2019, 13:55 · Zgłoś
Przecież statystyczny Polak nie czyta. Po co pytać?
Odpowiedz
13
@ -nigdyanonimowy
dnia 30.06.2019, 03:18 · Zgłoś
Dzień dobry!, pier**ole tych ekologów przepraszam pseudo ekologów,
Szukaja taniej reklamy żeby o sobie przypomnieć i blokują ważne inicjatywy
Odpowiedz
9
@ xyz
dnia 30.06.2019, 02:35 · Zgłoś
Ale po co ten artykuł. Żeby wrzalo? Wszyscy normalni i lokalni są za remontem tej drogi. Nie cytujcie marginesu...
Odpowiedz
11
@ prawnik
dnia 29.06.2019, 22:13 · Zgłoś
Dlaczego w Polsce prokuratura w takich sprawach nie wszczyna
przeciwko psedoekologom postępowań z art. 224 par. 1 K.k. ?
Pewnie byłby straszny raban w Brukseli.
Odpowiedz
17
@ Ola z Tarnopola
dnia 29.06.2019, 17:23 · Zgłoś
Czy Żydzi muszą stale mieszać, nawet w sprawie drogi na polskim zadupiu ?.
Odpowiedz
17
@ Grzybiaż
dnia 29.06.2019, 14:25 · Zgłoś
Od 50-ciu lat jeździłem zbierać grzyby w rejonie pomiędzy Kątami, a Krępną. Początkowo było pięknie. Grzybiarzy dużo, grzybów jeszcze więcej. Na początku lat 90-tych do lasu wprowadzono sprzęt ciężki i wycięto 50% drzew w lesie, oczywiście tych najładniejszych. Jakie było moje zdziwienie gdy w pewną niedzielę na drodze wjazdowej do zdewastowanego lasu naszedłem na tablicę "Magurski Park Narodowy- Wstęp wzbroniony". Pomimo że las był już przekształcony w park wycinka trwała w najlepsze. Teraz stworzono "Ostoja niedźwiedzia", "Kamień". W takim razie jak wytłumaczyć zdarzenie które miało miejsce kilka lat temu- na własne oczy widziałem jak do zapory na drodze w lesie od strony Parku podjechał kład, a od strony Kątów, samochód terenowy. Panowie sprawnie przeładowali z kłada do terenówki zwłoki dużego jelenia, po czym podali sobie ręce i rozjechali się, każdy w swoją stronę. Na "szczęście" nie miałem aparatu foto i nie mogę tego udowodnić. Podejrzewam że proceder ten nadal kwitnie. To tak pod rozwagę Dyrekcji, "ekologom"
Odpowiedz
6
@ cytryna kwasna
dnia 29.06.2019, 18:22 · Zgłoś
Tzn. Park nie jest dla ludzi = jest dla myśliwych i drwali
Odpowiedz
13
@ Babula
dnia 29.06.2019, 19:11 · Zgłoś
Tak dla myśliwych pracujących w parku ich kolegów i drwali którzy tną drzewa w parku.
Odpowiedz
1
@ Do grzybiarza
dnia 30.06.2019, 14:46 · Zgłoś
Napisz zbieracz grzybów jak nie masz słownika ortograficznego.
Odpowiedz
-12
@ dragoness
dnia 29.06.2019, 13:59 · Zgłoś
Oczywiście powiatowa inwestycja na końcu świata w Ożennej nie ma z tym NIC wspólnego...
Odpowiedz
8
@ Dike
dnia 29.06.2019, 19:48 · Zgłoś
Zapewne ma. I bardzo dobrze. Tu jest pogranicze, mamy sąsiadów zza góry, miejsce do integracji młodzieży winno być, ładna widokowa droga tamże też.
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 30.06.2019, 13:55 · Zgłoś
No, zobaczymy jak to bedzie z tą "integracją".
Odpowiedz
-1
@ Dike
dnia 30.06.2019, 17:20 · Zgłoś
Zapóźnienia. 70 lat dzielenia ludzi przez watahę ze wschodnim rodowodem mentalnym.
Odpowiedz
18
@ mrX
dnia 29.06.2019, 13:07 · Zgłoś
Piękna droga widokowa, wielka atrakcja dla turystów. Widok na dolinę Ciechani niezapomniany. Park, kurza wasza ekologiczna, jest dla ludzi, a nie ludzie dla parku. Droga tam była, i powinna wrócić do przejezdności, a protestanci niech spadają na uschnięte drzewo razem z kornikami i grafomanem Stasiukiem.
Odpowiedz
14
@ rodak
dnia 29.06.2019, 12:09 · Zgłoś
Ekolodzy na Syberię tam wasze miejsce
Odpowiedz
12
@ A. Kwaśniewski
dnia 29.06.2019, 11:43 · Zgłoś
Andrzeju Stasiuku i "ekolodzy" nie idźcie tą drogą.
Odpowiedz
-2
@ ekolog
dnia 29.06.2019, 11:10 · Zgłoś
O widze po komentarzach że PIS w powiacie jesienią 90 procent jak nic,.
Odpowiedz
4
@ xx
dnia 01.07.2019, 08:11 · Zgłoś
lepszy PIS niż banda komunistycznych ekologów. Wytępić ekologów do zera!
Odpowiedz
-15
@ ekolog
dnia 29.06.2019, 11:09 · Zgłoś
Przecież jest droga Krempna Grab Ożenna a nie bo chcą mieć kilka kilometrów bliżej wygodniki
Odpowiedz
24
@ Mieszkaniec gm.
dnia 29.06.2019, 08:28 · Zgłoś
Wielki ekolog Stasiuk może niech popatrzy sam na siebie. Wybudował pałac z drewna w centrum Beskidu Niskiego w Wołowcu. Może niech sam sobie zwinie asfalt pod dom, który zresztą niedawno został położony. Ludzie zawsze żyli tutaj w zgodzie z przyrodą. Droga asfaltowa byla tu zawsze a miejsce to było pełne zwierzyny i pięknej roślinności póki nie pojawili się pseudoekolodzy którzy prowadzac monitoring płoszą i nekają zwierzęta bardziej niż użytkownicy tej drogi.
Odpowiedz
10
@ Dike
dnia 29.06.2019, 20:13 · Zgłoś
Mieszkańcy Ożennej wraz z całym powiatem zacznijcie zbierać podpisy ,,za" bo Was przemocą ekologiczną zneutralizują.
Odpowiedz
19
@ kat
dnia 29.06.2019, 07:39 · Zgłoś
Ja oddaje głos za asfaltem!!!a ekolodzy niech spie...aja razem.Ten park to jedna wielka porażka.[...]e żmije wpuszczają żeby orliki miały co jeść poj...ańcuchy.o człowieka nikt nie zadba
Odpowiedz
1
@ Dike
dnia 28.06.2019, 22:56 · Zgłoś
Trakt militarny ,,zawsze" istniał. Alternatywa musi być, co w tym złego? Po co afiszować przeżuty do Deveselu. Nadto Zakazana Dolina...
Odpowiedz
0
@ Jestem za zielonym
dnia 28.06.2019, 22:56 · Zgłoś
Aly chcem dobry drogi. Poeta może nie chce dobry drogi, chciałby się przebijać przez knieje, ale My ludzie stąd i stamtąd swoi i obcy Chcemy dobry asfaltowej drogi
Odpowiedz
2
@ kurde
dnia 29.06.2019, 09:57 · Zgłoś
a co ...wybudujmy tam hutę i co na to ekolodzy?
Odpowiedz
15
@ Sołtys
dnia 28.06.2019, 21:38 · Zgłoś
Komuna ekologom sie marzy chcieliby zarządzać wszystkim tak jak dawniej I sekretarz PZPR. Od zarządzania są samorządy na swoim terenie . Ręce precz od samorządów.
Odpowiedz
7
@ Dike
dnia 28.06.2019, 21:50 · Zgłoś
Ciąg decyzyjny. Komuniści - Moskwa - Berlin - Socjaliści - Bruksela - liberałowie -ekolodzy.
Odpowiedz
21
@ Ls
dnia 28.06.2019, 21:28 · Zgłoś
Mam wykrztalcenie lesne i wiem jak powinno chronic sie przyrode. To co reprezentuja ludzie nazywajacy sie ekologami nie maja zielonego pojecia o ochronie przyrody, malo tego wiekrzosc z nich to ludzie przekupieni zeby strajkowac itd.raz zapytalem sie takiego delikwenta do jakiego drzewa sie przywiazal to nie mial pojecia. Zeby chronic to trzeba sie na tym znac bo mozna wiecej szkody zrobic niz pozytku. Ci pseudo ekolodzy najchetniej zrobili by puszcze z calej Polski od cala ich filozfia.
Odpowiedz
8
@ Dike
dnia 28.06.2019, 21:44 · Zgłoś
Sprzymierzeńcy kornika pokazali co potrafią. Nie będzie lasu nie będzie trzeba Polsce płacić za redukcję dwutlenku węgla. Nie będzie ludzi nie będzie komu płacić. Ot i cała logika
Odpowiedz
-1
@ Do ls
dnia 30.06.2019, 13:10 · Zgłoś
Jeżeli takie "wykrztalcenie " jak znajomość ortografii to czarmo widzę przyszłość lasów.
Odpowiedz
23
@ Park
dnia 28.06.2019, 20:28 · Zgłoś
Dolomity są na liście unesco a w każdym roku budują nowy tunel i nowe trasy narciarskie
Wszyscy są zadowoleni i nikomu to nie przeszkadza. Był jedyny w powiecie wyciąg na fajnej górce z fajnym mikrolimatem i warunkami to zamiast rozwinąć to zlikwidowali bo park. Droga nie bo park
Najlepiej niech ekoterrorysci załatwia wizy do stanów to ostatni gasi światło a z Polski zrobią jeden wielki park. K...a żenada!!!
Odpowiedz
19
@ Dike
dnia 28.06.2019, 20:49 · Zgłoś
Jeszcze raz. ,,Skansen ma być! Wilcy, niedźwiedzie tubylec przepasany powrósłem tudzież wdzięczny widok młodej chłopki piorącej płótna w sadzawce. Naturalne i tanie piękno dla myśliwego zza Odry."
Oczywiście jak sobie na to pozwolimy.
Odpowiedz
11
@ ????????????????????????????????????????
dnia 28.06.2019, 19:38 · Zgłoś
Jak to jest jak pisarz klnie cytuje " asfaltówę środkiem k...a szlaku przemarszu zwierząt " to mu się wykropkowało środek a jak ja klnę to mi cały wyraz wykropkują [...] mać
Odpowiedz
13
@ Jestem za zielonym
dnia 28.06.2019, 18:18 · Zgłoś
Ale tyndy mo być droga. Ta droga jest droga publiczna a nie parku, mo być wyrychtowano bo tego chcą ludzie, tego chce pogranicze
Odpowiedz
23
@ tom
dnia 28.06.2019, 18:13 · Zgłoś
Mofiozi "ekolodzy" dowiedzieli się o tej drodze gdy powstał plan remontu, wcześniej przez 30 lat o drodze nie wiedzieli.
Odpowiedz
37
@ Kierowca 8I0
dnia 28.06.2019, 18:03 · Zgłoś
Najkrótsza droga z Jasła, przez Żmigród do Bardiowa była drogą państwową
utwardzoną jeszcze za czasów Austriackich.
Łączyła wioski: Krępna, i ówcześnie zaludnione wioski Żydowskie z karczmą,
i Ciechań oraz Ożenna aż do Bardiowa.
Droga ta przez Żydowskie i Ciechań jest drogą wytyczoną jako powiatową
i nie należy do parku Magórskiego. Wiec park nie ma nic do niej.
Tak jak park Magórski nie ma nic do drogi wojewódzkiej Krępna, Kotań,
Rozstajne, Grab, Ożenna aż do Granicy, Państwa,
chociaż przebiega przez obszar parku.
Dziwi mnie też to , że jest to małżeństwo ekologów mają osobne nazwiska.
Mąż Andrzej Stasiuk a żona Monika Sznajderman.
Odpowiedz
16
@ Dike
dnia 28.06.2019, 19:13 · Zgłoś
Nie dla najkorzystniejszego połączenie Skansenu Jasło z infrastrukturą drogową po południowej stronie Karpat. Skansen ma być! Wilcy, niedźwiedzie tubylec przepasany powrósłem tudzież wdzięczny widok młodej chłopki piorącej płótna w sadzawce. Naturalne i tanie piękno dla myśliwego zza Odry.
Odpowiedz
-14
@ ekolog
dnia 29.06.2019, 11:07 · Zgłoś
a to jest jakiś obowiązek kto i jakie nazwisko ma w małeżeństwie
Odpowiedz
-5
@ Bolek i spóŁka
dnia 28.06.2019, 17:31 · Zgłoś
Ludzie kiedy wy się w końcu opamiętacie???
Odpowiedz
50
@ Chore Państwo Bis
dnia 28.06.2019, 17:00 · Zgłoś
Kilka pytań do Pani Sznajderman, Pana Stasiuka i tzw. ekologów.
1) Co było wcześniej ta droga czy Park ?
2) Jak buduje się parki ?
3) Czy teren drogi należy do Parku czy jest prawnie z niego wyłączony ?
4) Kto odpowiada, zgodnie z prawem, za stan techniczny drogi i jej utrzymanie ?
Park i ekolodzy czy Powiat ?
5) Czy jest to prawnie droga publiczna powiatowa, czy ścieżka rowerowa ?
Argumentacja ekologów i ich popleczników w świetle stanu faktycznego
i prawnego sprawy przekracza granice absurdu. Ja rozumiem, gdyby szło
o budowę nowej drogi przez Park, ale wyremontowanie drogi publicznej
istniejącej od lat ? To chyba tylko w Polsce jest możliwe, żeby to kwestionować.
Odpowiedz
-3
@ Ddd
dnia 28.06.2019, 21:37 · Zgłoś
Ta droga jest nieczynna od kilkunastu lat
Odpowiedz
37
@ O
dnia 28.06.2019, 16:27 · Zgłoś
Chyba nie ma obowiązku słuchania czyjejś opinii. Budować i już.
Odpowiedz
20
@ kibic
dnia 28.06.2019, 20:43 · Zgłoś
Remontować! Droga już dawno jest wybudowana!
Odpowiedz
36
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 28.06.2019, 16:24 · Zgłoś
Tym którym nie odpowiadają drogi, ba nawet petycje piszą - należałoby te drogi zlikwidować , a najlepiej zaorać tak, żeby po opadach deszczu do posesji nie jeździć tylko chodzić i to nie w kaloszach tylko we woderach - wtedy dopiero mieliby prawdziwą ekologię...
Odpowiedz
-21
@ Vb
dnia 28.06.2019, 15:53 · Zgłoś
Jarek pomoże - żenada. Do czego ten PISi elektorat doprowadził.
Odpowiedz
43
@ To Ja
dnia 28.06.2019, 15:53 · Zgłoś
Ekolodzy powinni się zająć zamkiem w Puszczy Noteckiej.
Odpowiedz
3
@ Ja
dnia 28.06.2019, 15:41 · Zgłoś
Zamiast robić drogę w środku parku
Niech lepiej zrobią obwodnicę Jasła.
Odpowiedz
27
@ Sk
dnia 28.06.2019, 15:40 · Zgłoś
Robic drogę i to prędko!
Odpowiedz
30
@ Babula
dnia 28.06.2019, 15:28 · Zgłoś
A co to za park?Polowania na jelenie odbywały się w dzień i w nocy a trofea wywozone za granicę albo w głąb kraju.Drzewo wycina się na potęgę a imbecyl p.o.dyrektora parku mówi w wywiadzie dla jednej z gazet że ta droga jest im potrzebna do wywiezienia 100 samochodów drzewa w ciągu roku.Ekolodzy to jest park narodowy?To jest instytucja do zarabiania pieniędzy.
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 28.06.2019, 16:37 · Zgłoś
Jest wiele w tym kraju i nie tylko takich instytucji i "przedsiębiorstw", które zamiast tworzyć dobro służące innym - tylko przeszkadzają, bądź trwonią dobra wypracowane przez innych, marnotrawią, lub nad wyraz przesadnie wyceniają wartość tego co "tworzą"...
Odpowiedz
-19
@ Uj
dnia 28.06.2019, 16:59 · Zgłoś
W lesie pod Cieklinką pomiędzy Dzielcem nikt sie nie pytał o zgodę po prostu zrobili szeroką drogę w środku lasu ...po co?
Odpowiedz
16
@ Dike
dnia 28.06.2019, 17:03 · Zgłoś
Leśniczówka będzie.
Odpowiedz
-11
@ Uj
dnia 28.06.2019, 19:14 · Zgłoś
W centrum lasu?
Odpowiedz
-10
@ Uj
dnia 28.06.2019, 19:15 · Zgłoś
Dla " cimosiewiczów"?
Odpowiedz
17
@ Gike
dnia 28.06.2019, 19:30 · Zgłoś
A niby gdzie miała by być? Może na rynku w mieście, oksymoron lub zwać by należało ..rynkówką". Leśniczówka w lesie - tak prosto logicznie..
Odpowiedz
-6
@ Uj
dnia 28.06.2019, 20:00 · Zgłoś
Na miejscu starej tuż przy drodze ale ty nie masz pojęcia o czym mówię raz że może się nie wypowiadaj?
Odpowiedz
6
@ Gike
dnia 28.06.2019, 20:43 · Zgłoś
Mam pojęcie i to już bardzo długo. Leśniczy chce mieć spokój, gdyż droga zmieniła charakter Ruch tam teraz niczym 30 lat temu pod barem w Lipinkach. Nadto Lasy Państwowe budują obiekty turystyczno-przyrodnicze. Podobny obiekt powstał pod Harklową zjazd w prawo z drogi Pagorzyna Harklowa. Komu te obiekty będą służyć to inna kwestia.
Odpowiedz
-3
@ Uj
dnia 29.06.2019, 07:16 · Zgłoś
To jak wiesz dużo to pewnie też wiesz jaki to ma związek z właścicielem dużej ilości gruntów na Wyłaskiem?
Odpowiedz
-4
@ Gike
dnia 29.06.2019, 09:48 · Zgłoś
Wolny kraj. Chcesz nabyć? Mam namiar.
Odpowiedz
3
@ Uj
dnia 29.06.2019, 11:36 · Zgłoś
Oczywiście że nabyć może każdy ale budowanie infrastruktury dla prywatnych osób za pieniądze podatników to już chyba nie każdy ma dojście
Ale temat tej drogi ktoś podał dalej..
Odpowiedz
-10
@ Tryt
dnia 29.06.2019, 16:16 · Zgłoś
Re, tam. Nie czepiaj się. To miał być tajny pas startowy do ewakuacji generalnej pisiorów jak wreszcie przrżną wybory. Ale jak zwykle im nie wyszło ani to tajne ani to pas startowy. Doszli do wniosku że bezpośrednio z granicą z obwodem Kaliningradzkim zbudują szeroki tor z bazą przeładunkową bo po kiego grzyba uciekać z pustymi rękami. A tak, rach ciach szybki przeładunek kontenerów i wio na wschód. Do siebie.
Odpowiedz
55
@ tralala
dnia 28.06.2019, 15:28 · Zgłoś
Warsiawka musi mieć miejsce na swoje ymprezy, więc hołota niech im nie przeszkadza. Miejscowi mieszkańcy to dla nich druga kategoria.

A może wielkomiejscy "specjaliści" wytłumaczą nam, jak się stało, że mieszkańcy wielu wsi w Beskidzie Niskim swoich prywatnych lasów nie wyrżnęli dotychczas w pień i nie wytrzebili zwierzyny? Jak to się stało? Jak to się stało, że to wilki z terenu parku zagryzają bydło, które teraz trzeba zganiać na noc do domu?
Jak to się dzieje, że w sąsiednich gminach Dukla, Sękowa, czy Uście, gdzie ruch turystyczny jest wielokrotnie większy niż w Krempnej, nikt nie zadeptał szlaków, nie płoszy zwierzyny, nie zniszczył przyrody?

Niech się ci warszawscy spece w końcu odczepią od mieszkańców i przestaną im przeszkadzać.
Odpowiedz
38
@ Dike
dnia 28.06.2019, 15:35 · Zgłoś
To nie warszawka - to krakówek z naleciałością podprzemyską.
Dziwnym trafem mocno zaangażowana na Ukrainie. Im także gotują los rezerwatu
Odpowiedz
53
@ Buu
dnia 28.06.2019, 15:15 · Zgłoś
Walic tych ekologow a w wiekrzosci pseudo ekologow. Dzis jakies robaczek czy drzewo niz czlowiek. Taki cyrk to tylko w Polsce.
Odpowiedz
47
@ Dike
dnia 28.06.2019, 15:29 · Zgłoś
Ani robaczek ani drzewo, człowiek tym bardziej. Czy fundacja jest związana z regionem, czy ma siedzibę w tym terenie, czy reprezentuje tutejszych mieszkańców?
Z poziomu miasta królewskiego rządzić i doić dotacje. Ważna kasa.
Odpowiedz
70
@ Tryt
dnia 28.06.2019, 15:02 · Zgłoś
Ta drogą być powinna. Tysiące podpisów przeciw? Moment, a wśród tych tysięcy ile osób tam mieszkających to podpisało? Kilka? Kilkanaście? A reszta to opłacani pseudoaktywiści ze świata.czy głos TUTAJ mieszkających to pikuś? Zakazać ruchu np. ciężkiego czyli np. tiry, wprowadzić ograniczenia tonażu,prędkości i spokój. Że ludzie nie respektują np. ograniczeń prędkości to postawić fotoradary i od razu koszty remontu zaczną się zwracać. Jeszcze nigdzie MĄDRZE zorganizowany ruch drogowy szkód nie narobił. Twierdzenia tych krzykaczy ,,przyrodowych,, to o kant wałka rozbić. Przeciw elektrowniom atomowym wrzeszczą jak najęci ale na węglowe pomiauczą i na tym koniec . Ot i taka logika szemrana .
Odpowiedz
23
@ mieszkanka
dnia 28.06.2019, 15:40 · Zgłoś
My nie mamy prawa decydować bo nawet nie wiemy ile to jest 2+2. Polecam poczytać komentarze pana Antoniego Kostki w grupie Beskid Niski. Jest to jeden z ekologów który jest przeciwko.
Odpowiedz
-71
@ DZIDEK
dnia 28.06.2019, 14:58 · Zgłoś
Krótkowzroczne myślenie.
"Tu, teraz, dla mnie". Zero myślenia o przyszłych pokoleniach.
To czym możemy się jeszcze delektować i poszczycić to ostatki tak dzikich terenów jakie nam zostały w Beskidzie Niskim.
Wybetonować, wyasfaltować. Po co? Żeby kilka domostw miło dojazd do łąki? Mam to w d..pie
Nie zrozumie tego ten kto nie zna tamtych terenów.
Zostawcie trochę zielonego w spokoju
Odpowiedz
74
@ IIu
dnia 28.06.2019, 16:30 · Zgłoś
Ale tam już jest droga i asfalt, nic nie będzie wycinane ani niszczone. Chodzi tylko o poprawę nawierzchni !
Odpowiedz
-7
@ sid
dnia 30.06.2019, 22:36 · Zgłoś
no jakto nie bedzie wycinane ani niszczone?! nie chodzi tylko o poprawe nawierzchni, nie mydl oczu innym. Ta nowa droga całkowicie zniszczyłaby ten park narodowy.
Odpowiedz
5
@ xD
dnia 01.07.2019, 07:47 · Zgłoś
remont istniejącej drogi, która już jest w terenie, i w której są takie dziury, że nie można po niej bezpiecznie jeździć. powtórzę, istniejącej obecnie drogi
Odpowiedz
-3
@ rgzg
dnia 01.07.2019, 11:21 · Zgłoś
jest zdecydowanie więcej bardziej potrzebnych remontów dróg niż ta w lesie. do Grabiu i Ožennej jest dobry dojazd przez Świątkową. z tego co widze to dyskutują tu ludzie którzy tam nigdy nie byli.
Odpowiedz
79
@ Dike
dnia 28.06.2019, 14:51 · Zgłoś
Ekoterroryzm?
Z terrorystami się nie negocjuje.
Odpowiedz
76
@ yozef
dnia 28.06.2019, 14:36 · Zgłoś
za moich czasow ekologowie protestowali przeciwko zaporze czorsztynskiej czorsztyn nidzica ,,,mial wedlug nich zmienic sie klimat ptactwio i tam inne banialuki ,nawet powiazali sie lancuchami ekolodzy do barierek na tamie , a gorale doskonale wiedzieli ze dunajec to zboj nik i z ekologami zalatwili po goralsku ,,,ciupagami ,i dzis mamy piekne jeziora harnas plywa po zalewie i turysci ,,,lemkowie bierzcie przyklad z gorali ,,,a ekologom placa wiec niech tak zarabiaja ubezpieczajac sie ,,,ta droga dawno juz powinna byc ,,,
Odpowiedz
82
@ mieszkanka
dnia 28.06.2019, 14:30 · Zgłoś
Niby jakimi siłami MPN został zbudowany? Jak oni przyszli na gotowe! Te lasy istniały długo przed tym jak park powstał. Dzięki ludziom na których teraz pan Antoni Kostka mówi "tłuszcza". Gdyby nie mieszkańcy Krempnej żadnego parku by nie było bo nie było by co chronić.
Odpowiedz
32
@ Sven
dnia 28.06.2019, 14:28 · Zgłoś
Ci z tego magurskiego parku to są dyplomowani [...] i ! Zaczepki do ludzi na każdym kroku już nawet nie będę wspominał ile razy mnie na tej drodze zaczepiali PRYMITYWNE [...] .Tyle dobrze,że ktoś im spalił wiatę w Nieznajowej za tą pewność siebie...Kogoś wkr. nieźle,że ten ktoś dopuścił się tak desperackiego czyny.
Odpowiedz
63
@ Hff
dnia 28.06.2019, 17:53 · Zgłoś
Może zbierzmy podpisy ZA remontem tej drogi, zobaczymy ile jest za A ile przeciw ?
Odpowiedz
0
@ kibic
dnia 28.06.2019, 20:40 · Zgłoś
Sven - półanalfabeto: 7 tysięcy a nie 7 milionów jak napisałeś! Uczuć się czytania zamiast pisania!
Odpowiedz
12
@ Wl
dnia 28.06.2019, 23:12 · Zgłoś
Ja słyszałem z jednego źródła, że domek w Nieznajowej spłonął po jednej z imprez ,,wierchuszki" Parku.
Odpowiedz
10
@ f
dnia 28.06.2019, 14:16 · Zgłoś
Do wladz powiatu

"pieronskie dzaiady zacznijcie remontowac drogi w miescie!!!swoje powiatowe oraz most na mickiewicza bo za chwile nie bedzie przeprawy do cmentarza!!!"

dziekuje za uwage
Odpowiedz
-28
@ Olek
dnia 28.06.2019, 14:23 · Zgłoś
Wybory w październiku. Nie dość już PiS?
Odpowiedz
-15
@ ABSOLUT
dnia 28.06.2019, 14:25 · Zgłoś
tak samo chce powiedziec - zostawcie park w spokoju!
Odpowiedz
96
@ Kgjj
dnia 28.06.2019, 15:18 · Zgłoś
A może "parkowi" niech zostawią ludzi w spokoju. Po prostu niech dadzą im normalnie żyć. Fajnie się krytykuje i wygłasza opinie, nie będąc mieszkańcem tychże terenów. Z daleka inaczej to wszystko widać. Trzeba tu się przeprowadzić.
Odpowiedz
87
@ ixi
dnia 28.06.2019, 19:10 · Zgłoś
Kocham Polskę, szanuję przyrodę i doceniam ekosystem. Lubię zwierzęta ale mam już dość dyktatury eko terrorystów i innych grup mniejszości owych narzucajacych swoje chore ideologię. Ostrzegam, cierpliwość ma swoje granice.
Odpowiedz
-7
@ ABSOLUT
dnia 28.06.2019, 19:27 · Zgłoś
jeżeli tam tak trudo zyc czy jest coś do sprzedania - kupuje bez nowej drogi!
Odpowiedz
0
@ 28 06
dnia 28.06.2019, 21:51 · Zgłoś
... najpierw sprawdż kto ,co i po co remontuje w ożennej ,a wtedy zrozumiesz dlaczego drogi w całym powiecie olewają a z taką zajadłością skupili się na drogach i mostach w tamtych stronach ...
Odpowiedz
28
@ hahaha
dnia 29.06.2019, 06:54 · Zgłoś
Stasiu i reszta niech sie pukną w głowe. Gdyby tak myslec to sam Stasiuk nie miałby jak dojechac do domu. Przeciez ta drogą nie bedą walic tłumy, przejedie ktoś kilka razy dziennie i tyle.
Odpowiedz
35
@ hahaha
dnia 29.06.2019, 07:00 · Zgłoś
Dodatkowo mam do Stasiuków jeszcze coś. Mieszkam tu 50 lat i nie widziałem rysia czy watahy wilków. Ze dwa razy samotnego i to tyle:-) To taka odpowiedz na ich bzdety o tym ze nie widzieli powodzi
Odpowiedz
11
@ E tam
dnia 30.06.2019, 12:45 · Zgłoś
Po co się chwalić kłaść nowy dywanik a nie opowiadać co będziecie robić drogą była jest i będzie zieloni mają glowno do gadania
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657