Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Ocena pozytywna z zastrzeżeniami dla jasielskiego szpitala

58

Rada powiatu w Jaśle wydała ocenę pozytywną z zastrzeżeniami dla Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Ponadto zobowiązała dyrektora lecznicy do znowelizowania programu restrukturyzacji szpitala bądź opracowania nowego – ograniczającego koszty w każdej dziedzinie jej działalności oraz zwiększeniu przychodów.

Działalność Szpitala Specjalistycznego w Jaśle został oceniona na podstawie pięciu kryteriów: realizacji zadań określonych w statucie, dostępności i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, prawidłowości gospodarowania mieniem, prawidłowości gospodarowania środkami publicznymi i gospodarki finansowej.

Rada powiatu w Jaśle udzieliła co prawda opinii pozytywnej szpitalowi, ale z zastrzeżeniami. Podejmując tę uchwałę zobowiązali dyrektora Michała Burbelkę do pilnego zaktualizowania przyjętego przed radę „ Programu Restrukturyzacji Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na lata 2012-2013” lub opracowania nowego programu, który wcześnie spotka się z akceptacją radnych. Ponadto zobowiązuje się także dyrekcję o podjęcie skutecznych działań, które ograniczą koszty a zwiększą przychody szpitala. Termin do przygotowania dokumentacji wyznaczono na koniec grudnia.

- Ten program, który szpital realizował skończył się w 2013 r. Zapoznałem się z nim i stwierdzam, że wiele rozwiązań naprawdę jest dobrych i skutecznych. Szkoda, że obecne kierownictwo szpitala tego nie realizuje bądź nie w pełni restrukturyzuje ten program. Jeżeli dyrektor ma lepszy pomysł, warto byłoby go radzie przedstawić. Wyniki za 2014 r. nie napawają optymizmem – skomentował radny Janusz Przetacznik.

Szpital za 2014 r. ponosi stratę (netto) w wysokości 274.872,34 zł. Wynik finansowy pogorszył się w porównaniu do roku 2013 r., kiedy lecznica przyniosła zysk w kwocie 734.734,41 zł.

- Program restrukturyzacji, który został słusznie narzucony szpitalowi przez radę powiatu był realizowany. Osiągnęliśmy lepszy efekt finansowy, niż zakładał program restrukturyzacji bez kosztów ludzkich. Udało się uzyskać nie zwalniając ludzi z pracy. Uważam, że to jest najważniejsze – podkreślał dyrektor Michał Burbelka.

Koszty wytworzenia świadczeń zdrowotnych są znacznie wyższe niż przychody szpitala. Strata na sprzedaży podstawowej wyniosła 3.581.006,49 zł i jest wyższa od roku 2013 o 2.302.111,60 zł.

Radni przegłosowali uchwałę 21 głosami „za”, 2 wstrzymującymi i 1 przeciw.

id

Reklama

Komentarze: 58

Dodaj komentarz Widok:
3
@ Pawłof
dnia 01.12.2015, 21:48 · Zgłoś
Dlaczego ortopeda przychodzi np o 7.20 a od 7.00 ma przyjmować ,coś nie tak a potem kolejki i pośpiech
Odpowiedz
-1
@ xyz
dnia 01.12.2015, 18:08 · Zgłoś
jasielski szpital to najgorsze co moze byc..nikomu nie polecam tam trafic
Odpowiedz
4
@ pacjent
dnia 01.12.2015, 14:00 · Zgłoś
To nie szpital tylko banda [...].Nie dawno byłem z dzieckiem na izbie przyjęć bo dziecko miało stan zapalny na paluszku,zbierała się ropa pod skórą i go bardzo bolało,lekarz oglądną wymacał i stwierdził,że trzeba pójsc z tym do lekarza ogólnego i żeby dał skierowanie do chirurga a wystarczyło kazać panią z zabiegowego żeby przecieły i odkaziły rane to straszne,że tacy tam pracują i odesłał nas z receptą- [...] jeden.W zwykłej przychodni na drugi dzień dziecku wyczyściły rane i się śmiały Panie z tego lekarza co to za wyuczony fachowiec przyjmuje w SPECJALISTYCZNYM SZPITALU W JAŚLE i zajmuję się dziećmi.Dlaczego tak prostej czynności nie można było wykonać w szpitalu?ponieważ nik nie umie?nie wiem ale to koszmar co tam się dzieje.
Odpowiedz
10
@ z zagranicy
dnia 01.12.2015, 16:10 · Zgłoś
Drogi Panie i w tym tkwi problem ze to nie szpital tylko lekarz rodzinny Pana ,,oszukał". Izba przyjęć to jednostka która zajmuje się przyjęciami planowymi do szpitala. A tam gdzie pan się znalazł to oddział szpitala o nazwie SOR tzn. Szpitalny oddział Ratunkowy. Jak sama nazwa wskazuje ratunkowy powinni przyjmować tylko osoby którym zagraża utrata życia bądź długotrwały nieodwracalny w skutkach uraz. A w tym przypadku lekarz zachował się jak fachowiec gdyż skierował Pana do lekarza rodzinnego. Jak chcemy aby opieka stała na wysokim poziomie skoro płacimy za coś dwa razy raz comiesięczne składki na lekarza rodzinnego a dwa w szpitalu. Musimy w końcu ludzie żyć jak na zachodzie myśleć a nie iść na łatwiznę . Wiem ze to nie jest pana wina bo każdy by się udał do szpitala ale to znaczy ze z każdą głupota będziemy chodzić do Szpitala skoro sam Pan pisze ze wystarczyło przemyć. My Polacy musimy w końcu zmienić tez swoje podejście i szanować swoje pieniądze a nie zawsze jeden tekst Mi się należy ale należy się też szacunku uprzejmości do ludzi którzy tam pracują. Popatrzmy nie z perspektywy siebie ale tych lekarzy pielęgniarek i ratowników ile dziennie przez ich ręce przechodzi ludzi 100 - 200 ile z nich to naprawdę poważne sprawy a ile drobnych spraw które może wykonać lekarz rodzinny. To jest służba i wielkie ryzyko dla własnego zdrowia. Zacznijmy ludzie sobie na wzajem pomagać szanować a nie wyklinać bo gniew niszczy a nie buduje i przyznawać do błędu. To nie wina lekarzy czy personelu ale systemu jaki panuje każda partia tylko obiecuje poprawę w służbie zdrowia ale na obietnicach się kończy. Ludzie nie znają swoich praw nie wiedzą gdzie z czym iść a to wprowadza zamęt i kręcenia każdy pod siebie. Zacznijmy się szanować siebie na wzajem i pomagać
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 01.12.2015, 22:21 · Zgłoś
Brawo! Świetnie powiedziane. Tylko czy dotrze?
Odpowiedz
6
@ [...]
dnia 01.12.2015, 11:17 · Zgłoś
" Wybitny " fachowiec "od wszystkiego", skwaszony jak ogór prezesuńcio Przetacznik dał głos nie majac zielonego pojęcia, o czym mówi !!!
Odpowiedz
2
@ podatnik
dnia 01.12.2015, 12:21 · Zgłoś
Zamotany trochę po degustacji miodu i wina na święcie pszczelarzy w Dębowcu..
Odpowiedz
3
@ emigrant
dnia 01.12.2015, 09:45 · Zgłoś
komentarz nie na temat
Odpowiedz
2
@ emigrant
dnia 01.12.2015, 11:56 · Zgłoś
Komentarz był bardzo na temat!!! Oceniłem w nim "fachowość" zarządzających nie tylko szpitalem ale również innych urzędników ;) jasielskich oraz sposób ich zatrudniania przez Pana Burmistrza ...
Portal jasło4u.pl ze swoim sposobem moderacji w ten mizerny poziom znakomicie się wPiSuje niestety :( ...
Odpowiedz
8
@ mieszkaniec65
dnia 01.12.2015, 09:22 · Zgłoś
a ja sie pytam pana starosty dlaczego w naszym swietnym szpitaliku na oddziale chirurgii informacji o pacjencie moze udzielac tylko pan ordynator na ktorego ostatnio czekalem ok 3 godzin bo akurat operuje dlaczego lekarz prowadzacy ktory akurat byl na oddziale nie moze tego zrobic? co to jest? prywatny zaklad czy szpital? a co do sprawy to pytam co to znaczy pozytywna z zastrzezeniem?poprostu nalezy natychmiast zmienic dyrekcje i juz co do izby przyjec fakt trzeci swiat co do lekarzy w glowkach sie przewraca maja ludzi w glebokim powazaniu jedyne swiatlo w tunelu to pieregniarki
Odpowiedz
9
@ Piks
dnia 01.12.2015, 09:16 · Zgłoś
Jak można być dobrym dyrektorem ja się jest kiepskim lekarzem bez skończonej specjalizacji ?
Po drugie dyrektor to powinien być dobry menadżer a nie kolega po fachu , który kosztem niższego personelu dba o lepsze jutro swoich kolegów.
Odpowiedz
9
@ M)
dnia 01.12.2015, 09:07 · Zgłoś
A radny lechwar jakie zmiany zaproponował? Oprócz stworzenia dla siebie etatu w urzędzie?
Odpowiedz
4
@ Ja
dnia 01.12.2015, 08:59 · Zgłoś
Tak sie złożyło,że w lipcu br musiałam być w szpitalu na oddziale neurologicznym,nie zgadzam się z tym co piszecie,że na izbie przyjęć trzeba długo czekać,że lekarze są nieuprzejmi,trzeba dawać łapówki aby zrobiono badanie,wręcz przeciwnie bardzo szybko porobiono mi badania,lekarze i pielęgniarki bardzo mili,żadnych znajomości nie mam i łapówek jak wy to nazywacie nie dawałam.Może co niektórzy pacjenci są zbyt nerwowi i wydaje im się ,że wszystko ma być tu i teraz
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 30.11.2015, 23:50 · Zgłoś
Chory system "kontraktujący jakieś tam świadczenia", [a co za tym idzie pozwalający "na efektywne wykorzystanie czasu pracy i sprzętu medycznego" , za który płaci ten faktyczny podatnik - nie iluzoryczny żyjący z podatków]
Odpowiedz
9
@ eryk
dnia 30.11.2015, 21:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ łodyniec
dnia 01.12.2015, 08:41 · Zgłoś
swieci przykladem jak zdrowo zyc

łhohohohohohohohohohhohooh
Odpowiedz
-4
@ randi
dnia 30.11.2015, 21:22 · Zgłoś
Burbelka jest ok. Restrukturyzuje rozważnie, ratuje stanowiska pracy,kolejne oddziały są remontowane, obsługa systematycznie się poprawia. Czy słyszał ktoś o jakiejś awanturze wokół szpitala za jego kadencji? Pozwólcie Mu spokojnie dalej działać. Panie Michale proszę robić swoje.
Odpowiedz
5
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 21:27 · Zgłoś
nie ma awantur???to niedobrze:jak dzieci siedzą cicho to lepiej zajrzec do pokoju...
Odpowiedz
10
@ [...]
dnia 30.11.2015, 21:02 · Zgłoś
[...] ten dyro...biedy na nim nie widać. ..
Odpowiedz
2
@ Pedro
dnia 30.11.2015, 20:38 · Zgłoś
A kiedy ruszy rozbudowa szpitala.? Bo jak nie to w niedługim czasie będzie to przychodnia i dużo ludzi W tym pielęgniarek straci pracę.
Odpowiedz
3
@ LOVE ON
dnia 30.11.2015, 20:36 · Zgłoś
Ile oszczędnośći zostawia karetka ?
Odpowiedz
3
@ spokojnie
dnia 30.11.2015, 20:22 · Zgłoś
PiS zapewne nie będzie zamykał szpitali ile będzie przy władzy.
Odpowiedz
11
@ tylko pytam.
dnia 30.11.2015, 19:24 · Zgłoś
to ten sam Burbelka sławny który to kilkanaście lat temu zrobił z pacjenta kaleke, mianowicie najpierw amputował pacjentowi zdrową noge i chwile pózniej tą chorą??
Odpowiedz
-1
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 20:02 · Zgłoś
fakt czy plotki?
bo jak plotki to to jest to słabe...
Odpowiedz
0
@ rr
dnia 01.12.2015, 10:12 · Zgłoś
nie amputował tylko zoperował zdrowe kolano
Odpowiedz
2
@ ...
dnia 02.12.2015, 17:13 · Zgłoś
to nie On; )
Odpowiedz
-17
@ olx
dnia 30.11.2015, 19:00 · Zgłoś
Pan Michał jak najbardziej Dyrektorem, możne zabiegany ale zawsze pomoże i uczciwy z niego chłop.
Odpowiedz
20
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 19:43 · Zgłoś
Z całym szacunkiem dla pana Michała.Jest człowiekiem uczciwym i pomocnym co nie zmienia faktu że stanowisko Dyrektora jest stanowiskiem waznym i powinien sie na tym skupić a nie zawracać sobie niepotrzebnie głowe sprawami miasta czy powiatu.
Zauważyłem że od kilku kadencji w rządach i samorządach stanowiska obsadzane są ludźmi kompletnie nie znajacymi się na ekonomii,zarządzaniu i sprawami związanymi z administracją
są to przeważnie nauczyciele i lekarze,wynika to zapewne z tego że są znani i szanowani co nie zmienia rzeczy że nie znaja się kompletnie na samorządach i potem wychodzą cuda...
Nie wiem czy robią to dla diety radnego czy splendoru,tak czy siak ma sie to nijak do efektów
ich działalności co zresztą widac nawet na tym portalu gdzie można śledzic przebiegi i efekty tzw.sesji...
Każdy niech robi to na czym się zna i zgodnie z wykształceniem...a reszta niech zje po snickersie i przestanie gwiazdorzyć!!
Odpowiedz
13
@ Krzysztof
dnia 30.11.2015, 18:39 · Zgłoś
A Józka Kozioła to bym dołożył do orkiestry dętej. Zgodnie z jego wykształceniem
Odpowiedz
3
@ Krzysztof
dnia 30.11.2015, 18:36 · Zgłoś
Na stanowisku dyrektora szpitala postawiłbym Stanisława Koczwarę z Kołaczyc. Wiedziałbym, że jest uczciwie
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 01.12.2015, 11:25 · Zgłoś
A moze słynnego z uczciwości w całym powiecie Persa ???
Odpowiedz
17
@ żal
dnia 30.11.2015, 18:24 · Zgłoś
To porażka a nie szpital i chamscy lekarze
Odpowiedz
7
@ Copernicus
dnia 30.11.2015, 18:06 · Zgłoś
To nie jest szpital
Odpowiedz
17
@ aaaa
dnia 30.11.2015, 17:57 · Zgłoś
dajcie mniej lekarzom a wiecej pracownikom ;/
Odpowiedz
7
@ Lenin Włodzimierz
dnia 30.11.2015, 17:55 · Zgłoś
I tak ucierpi klasa robotnicza na tej restrukturyzacji... czy czarna lista pielęgniarek już została przygotowana??? ;-)
Odpowiedz
21
@ stary [...]
dnia 30.11.2015, 16:49 · Zgłoś
Jasielski szpital nie istnieje dla ludzi chorych czy też dla ratowania życia, istnieje jako bardzo dobre źródło pieniędzy dla tzw. "lekarzy". Idąc do szpitala trzeba się liczyc z tym, ze musisz dać "krew z palca", bo nawet cie nie zauważą. Oczywiście możesz spróbować bez lapówek, ale wtedy widząc nerwowego pacjenta... mają swoje sposoby.
Odpowiedz
19
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 20:06 · Zgłoś
łapówek nauczyliście ich sami...
dajecie wszedzie:lekarzom,nauczycielom,policjantom,pracownikom urzędów i gmin,księzom...czy to jest w formie prezentu czy kasy jest to łapówka...
rozpasliscie towarzystwo tak że nawet sprzataczki chca paczkę kawy a teraz jęczycie bo traktuja was jak [...]ów
i mają rację:chcecie być szanowani?zacznijcie szanować samych siebie...
Odpowiedz
8
@ Max Szyderko
dnia 30.11.2015, 16:31 · Zgłoś
Nie wierzę !!! Prezesowi coś się spodobało !!! Widać wystarczyło skrzynek...
Odpowiedz
22
@ elf
dnia 30.11.2015, 16:20 · Zgłoś
popieram oni powini nam służyć bo za to mają płacone , musimy tylko twardo żądać , powtarzam żądać a nie prosic
Odpowiedz
8
@ łodyniec
dnia 30.11.2015, 16:19 · Zgłoś
"""Rada powiatu w Jaśle wydała ocenę pozytywną z zastrzeżeniami dla Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Ponadto zobowiązała dyrektora lecznicy do znowelizowania programu restrukturyzacji szpitala bądź opracowania nowego – ograniczającego koszty w każdej dziedzinie jej działalności oraz zwiększeniu przychodów."""

A wy [...] kiedy i jakie przychody wypracowaliście hmmm ??? Zacznijcie od siebie !!! Szpital [...]owy ale dla ludzi ,a wy ?

łoohhohohohohohohohhohohohhoho
Odpowiedz
53
@ ja
dnia 30.11.2015, 16:15 · Zgłoś
Szpital jaki jest każdy widzi. To my pacjenci zaniżamy standardy. Kłaniamy się i prosimy, zamiast żądać i egzekwować. Za nasze składki ONI powinni nam służyć i dbać o nasze zdrowie. My na kolanach prosimy o badania czy o należyte nas potraktowanie. Nie dajmy się, walczmy o swoje prawa i domagajmy się swojego. Da się. Zaręczam.
Odpowiedz
13
@ k8k
dnia 30.11.2015, 16:14 · Zgłoś
Widocznie pan dyrektor jest kiepskim gospodarzem tej lecznicy przepraszam kostnicy ale czego więcej ludzie mogli się spodziewać
Odpowiedz
29
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 17:42 · Zgłoś
jak może byc dobrym gospodarzem jak nie ma czasu...
tu trza dyrektorować a tam znowu trza biec na sesje do UM a potem jeszcze trza sie spotkać na radzie powiatu że o innych uroczystościach nie wspomne...no jak?
Odpowiedz
5
@ ala
dnia 30.11.2015, 15:49 · Zgłoś
A co to takiego lecznica???
Odpowiedz
1
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 16:00 · Zgłoś
A to już do pani redaktor pytanie.Może ona już wie
coś o czym my nie mamy jeszcze pojęcia??
Odpowiedz
16
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 18:40 · Zgłoś
a minusujcie...tacy w jasle dziennikarze jak i politycy i radni i cała reszta
klub wzajemnej adoracji...[...]ostwo.
Odpowiedz
0
@ odpowiadający
dnia 30.11.2015, 23:13 · Zgłoś
Nie wiesz? Lecznica dla zwierząt
Odpowiedz
30
@ dragoness
dnia 30.11.2015, 15:34 · Zgłoś
trochę jak z TK, sami swoi oceniają samych siebie...
Odpowiedz
28
@ podatnik
dnia 30.11.2015, 15:43 · Zgłoś
Pogrozili Michałkowi paluszkiem...
a potem się poklepią po pleckach i pójdą na jednego.
Odpowiedz
13
@ qaz
dnia 30.11.2015, 18:13 · Zgłoś
A co z rozbudową szpitala, o której było tak głośno i która zakładała zakończenie prac do końca 2016 r, bo w przeciwnym razie szpital utraci kontrakty??? Przecież w rok czasu jest to niemożliwe, żeby rozbudować. Czyli co drogi starosto?? Zamykamy szpital??
Odpowiedz
11
@ Poliszynel
dnia 30.11.2015, 20:10 · Zgłoś
Tajemnicą poliszynela jest, że będzie to nieco większa przychodnia podległa Szpitalowi w Krośnie. Zamiar rozbudowy to pic na wodę i fotomontaż oraz podpucha dla naiwnych. Tylko po co było wydawać tak dużą kasę na projekt? Tak samo wydano milion złotych na budowę nowej hali MOSiR i co? Projekt leży na półce.
Ponadto: jak można skończyć rozbudowę do końca 2016 r. jeżeli do wbicia łopaty w ziemię jeszcze daleka droga? Czy można skończyć coś co się jeszcze nie zaczęło?
Odpowiedz
25
@ Xxxx
dnia 30.11.2015, 22:20 · Zgłoś
Niech sie zajma lepiej izba przyjec bo to co sie tam dzieje to jest skandal na skale Polski! Pacjenci czekaja po wiele godzin na pomoc, nie raz w powaznym stanie. Po [...] recepte czy zwolnienie czeka sie kilka godzin a co dopiero na przyjecie do szpitala. Nie raz ludzie ktorzy potrzebuja pomocy sa odsylani z kwitkiem, a jesli juz sa przyjeci, to zazwyczaj lekarz jest opryskliwy i niemily, kompletnie nie liczy sie z pacjentem, traktuje go jak przedmiot! Nic nie mam do pielegniarek, bo robia co moga i nie raz wysluchuja od ludzi pretensje, za lekarzy, ktorzy w jasielskim szpitalu maja sie za NADludzi i wielkie slawy. A tak naprawde 99 procent z nich to marne lekarzyny ktorzy do pracy dostali sie po znajomosci i nie maja pojecia o tym, ze bycie lekarzem to nie ZAWÓD, to SŁUŻBA. Wiekszosc z lekarzy chyba nie ma pojecia co to jest etyka lekarska i traktuje ludzi przedmiotowo, jako numerek a nie jako człowieka. Ludzie ale to my sami na to pozwalamy. Nie dajcie się! Pamietajcie ze ci lekarze siedzą tam za nasze pieniadze, to my im placimy, dla nas pracuja i maja obowiazek służyć nam! Nie bójcie sie walczyć o swoje i nie dajcie sie im! Zawsze mozecie zlozyc skarge do dyrektora szpitala, do rady powiatu, do naczelnej izby lekarskiej, a najskuteczniej do TVN-u ;)
Odpowiedz
-5
@ ...
dnia 30.11.2015, 23:39 · Zgłoś
jedna doba na izbie za lekarza to sie przekonasz jak to cudownie i wspaniale tam jest... majac 3 sale pod soba...
Odpowiedz
4
@ Krzysztof Nowosielski
dnia 30.11.2015, 23:54 · Zgłoś
Nie zgadzam się że na izbie przyjęć jest zła obsługa. Byłem tam ze swoimi dziećmi jak również dwa razy ze swoim zdrowiem. Zawsze obsługa była na medal. Szybko, miło i fachowo. Z roku na rok ludzie coraz bardziej roszczeniowi i niecierpliwi. Trzeba wyluzować i poczekać na swoją kolej. Co do skarcenia przez Wysoką Radę to uważam że to preludium do odwołania Michała Burbelki. Stawiam na połowę stycznia.
Odpowiedz
8
@ pacjentka
dnia 01.12.2015, 10:23 · Zgłoś
Byłam na izbie przyjęć niedawno, miła pani pielęgniarka w średnim wieku wręczając mi recepty życzyła mi szybkiego powrotu do zdrowia. Byłam mile zaskoczona. Pozdrawiam tę Panią i życzę, by szefowie docenili jej pracę.
Odpowiedz
2
@ podatnik
dnia 01.12.2015, 10:34 · Zgłoś
Takie podejście do pacjenta jest standardem poza tym
świadczy o kulturze i powołaniu tej pani.
Odpowiedz
2
@ Bhp
dnia 01.12.2015, 17:40 · Zgłoś
Gdy pokazana jest jakakolwiek sprawa ze starostwa.to ciągle pokazywany jest twarz Przetacznika.Czy wśród pozotalych radnych nikt niema czegoś mądrego i sensownego do powiedzenia
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 04.12.2015, 21:45 · Zgłoś
Krzysztofie pomyliłeś chyba izbę przyjęć SOR, z opieką całodobową ;) Bo to dwa różne tematy. Izba przyjec i SOR, to tam, gdzie przyjmują na oddział i przywożą ludzi z wypadków itd.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.