Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Os. Ulaszowice: Będzie inwestycja na "wylotówce". Skorzystają piesi

38

Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału bieżącego roku wzdłuż ulic 17 Stycznia i Krakowskiej – wchodzących w skład drogi krajowej nr 73 – ma zostać zrealizowana inwestycja dot. remontu chodników. Decyzję w tej sprawie wydała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział Rzeszów.

Realizacja przedsięwzięcia nastąpi dzięki staraniom osób zamieszkujących osiedle Ulaszowice (obydwie ulice przez nie przebiegają, przyp. jh) na czele ze Stanisławem Lechwarem, przewodniczącym jego zarządu. Dysponując listami z podpisami zwolenników inicjatywy osobiście zabiegał on o jej urzeczywistnienie u dyrektora rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Remont ponad 1300-metrowego odcinka chodników przy ulicach Krakowskiej i 17 Stycznia (rozpocznie się mniej więcej na wysokości sklepu MPM i będzie prowadzony w kierunku Pilzna) to prawdopodobnie nie jedyna inwestycja, jaka w najbliższym czasie zostanie wykonana na największym pod względem powierzchni jasielskim osiedlu. Jego potrzeby są szerokie i zróżnicowane. Wśród mieszkańców raz po raz podnoszony jest temat związany z potrzebą udrożnienia systemu kanalizacji, który – łagodnie mówiąc – szwankuje i naraża znajdujące się na tym terenie posesje na podtopienia. Podobne zagrożenia generują okoliczne cieki wodne, nieodseparowane od domostw wałami z prawdziwego zdarzenia.

Pierwszy etap remontu chodnika został przeprowadzony w 2010 roku. Teraz pora na kolejny.
(fot. UM w Jaśle)

Przed zarządem osiedla stoi więc szereg wyzwań. Niektóre już udało się zrealizować – m.in. doprowadzono do uruchomienia dwóch dodatkowych połączeń autobusowych na trasie pomiędzy Ulaszowicami a centrum. Potrzeb jest jednak dużo więcej.

 - Musimy uporać się m.in. z wylewającymi potokami – przede wszystkim tym, który biegnie równolegle do ulic 17 Stycznia i Krakowskiej. Niezbędne są również remonty szeregu ulic, m.in. chcemy rozpocząć asfaltowanie ul. Mendysa, gdzieniegdzie należy dokończyć instalację oświetlenia, np. przy ul. Na Kotlinę, gdzie potrzebne jest dodatkowo wykonanie chodnika. Chcemy również wreszcie przeprowadzić remont zatoczki przy ulicy Łukasiewicza, oraz doprowadzić do konsensusu w sprawie przejść i przejazdów z osiedla do budowanego kościoła – chodzi m.in. o uregulowanie spraw związanych z chodnikami. Poza tym mamy szereg innych potrzeb i problemów – brakuje koszy na śmieci, ławek wzdłuż spacerowych ulic, tereny zielone nie zawsze są odpowiednio i na czas porządkowane, podobnie chodniki. Liczę, że przy pomocy nowych władz miasta uda się tym wszystkim zadaniom sprostać. Na realizację potrzeb inwestycyjnych osiedla w roku obecnym dostaliśmy 30 tysięcy złotych. Kwota ta, mając na uwadze jego powierzchnię, jest niewystarczająca. – mówi Stanisław Lechwar.

O problemach i głównych potrzebach osiedla Ulaszowice jego mieszkańcy rozmawiali niedawno 
z burmistrzem Ryszardem Pabianem, podczas spotkania w jasielskim magistracie.

Mieszkańcy osiedla chcieliby również przywrócić dawny układ lokali wyborczych. Głosowanie w ramach obecnego przysparza im sporo problemów. Niektórzy najzwyczajniej gubią się między lokalami nie wiedząc, do którego są przypisani. Zarząd osiedla chce również stworzyć komfortowe miejsce spotkań dla seniorów. W tym kierunku są już prowadzone działania. - zapewnia Stanisław Lechwar.

Jakub Hap
jakhap@gmail.com

Reklama

Komentarze: 38

Dodaj komentarz Widok:
0
@ zbych
dnia 08.03.2015, 08:13 · Zgłoś
Edka znocie?
Odpowiedz
3
@ janosik
dnia 06.03.2015, 23:06 · Zgłoś
30 tysięcy? To na sztuczne ognie nie szkoda ,ile miasto na sztuczne ognie wydało w 2012,2013,2014r?Chodnik by był za Ul Podzamcze
Odpowiedz
0
@ prawdomówny
dnia 06.03.2015, 20:43 · Zgłoś
Nie wiem co ten Pan ma wspólnego z ul.17-Stycznia, na pewno to zagrania wyborcze. Miasto lepiej niech się zajmie infrastrukturą na Rzeszów bo nie ma żadnego uczciwego pociągu o dobrej godzinie tyle kasy poszło na remont lini kolejowej a tak się reklamowali na peronie goście, jak to będzie szybko i sprawnie a tu dali 2 pociągi i to z biedą o godzinach które nie pasują chyba nikomu. Prezydent Krosna to przynajmniej zabiega mają zrobić nitkę bezpośrednio do Krosna z pominięciem Jasła. Najlepiej wszystko zamknąć co państwowe i puścić prywaciarzy bedzie taniej i lepiej wystarczy popatrzyć na er jak tych ludzi wozi i czym. Przecież mamy 21 wiek, a nie lata 80. Płakać sie chce w tym Jaśle jak na to patrze.
Odpowiedz
-3
@ XYZ
dnia 06.03.2015, 19:40 · Zgłoś
ul. 17-go Stycznia
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 07.03.2015, 09:39 · Zgłoś
ul. 1-go MajaTakie tabliczki jak ta na zdjęciu po lewej widnieją, niestety, w wielu naszych miastach (m.in. w moim rodzinnym Elblągu, gdzie tabliczka informuje dumnie o ul. 3-go Maja – choć łudzę się, że może poprawiono już ten karygodny błąd). Jaki więc jest poprawny zapis liczebników porządkowych? Czy powinniśmy pisać ul. 3-ego Maja, ul. 3-go Maja, ul. 3 Maja czy może ul. 3. Maja?

Zapis liczebników porządkowych jest wbrew pozorom sprawą niebywale prostą. Pisownię liczebników porządkowych reguluje zasada [340] z WSO, która brzmi następująco:

„[340] 87.4. Po cyfrach arabskich oznaczających liczebniki porządkowe stawiamy kropki, np. na 10. (= dziesiątym) piętrze; w 3. (= trzeciej) osobie, po raz 7. (= siódmy).

Kropka po liczebniku może zostać opuszczona, jeśli z kontekstu jednoznacznie wynika, że użyty został liczebnik porządkowy, np. Chodzę do 6 klasy.

Po cyfrze oznaczającej datę nie daje się kropki, gdy nazwa miesiąca została zapisana słownie: 7 kwietnia, 17 maja (nie: 7. kwietnia, 17. maja) — zob. także 87.5” [pogrubienia w cytacie moje – ŁM].

I to wszystko! Żadnych hybryd słowno-cyfrowych typu 3-go, 3-ego, a jedynie mała kropeczka, i gotowe!

A zatem, podsumowując:
Odpowiedz
-1
@ ciekawy
dnia 06.03.2015, 07:14 · Zgłoś
jak jest poprawnie ul. 17-go Stycznia czy ul. 17 Stycznia
Odpowiedz
2
@ Jolanta
dnia 07.03.2015, 20:03 · Zgłoś
17 Stycznia
Odpowiedz
2
@ jaślanin
dnia 06.03.2015, 01:37 · Zgłoś
jako mieszkaniec i jaślanin od urodzenia a jest to już 40 parę lat, proponuję, aby cokolwiek w temacie obwodnicy północnej się zmieniło na + , tak 2 razy w miesiącu należy zorganizować gremialne przechodzenie przez przejścia dla pieszych na rondzie solidarności w sposób znany z innych miejscowości + medialne nagłośnienie problemu kilku tysięcy tirów dziennie, MOŻE ktoś pomyśli choć nie mam takiej pewności, że całe "miasto stołeczne jasło" pomimo zielonych świateł będzie stało w jednym wielkim paraliżu komunikacyjnym, jeśli tak się nie zdarzy to innej opcji poza ucieczką z tego miejsca nie widzę, pozdrawiam wszystkich u steru władzy mających jakąkolwiek wizje rozwoju tego "miasta"
Odpowiedz
14
@ meszkaniec
dnia 05.03.2015, 21:39 · Zgłoś
Krosno się rozwija a w Jaśle lipa
Odpowiedz
8
@ czesio
dnia 05.03.2015, 23:53 · Zgłoś
bo w planach zagospodarowania miasta Krosno na lata 2015-2020 nie uwzględniono rozwoju dzielnicy Jasło...
...meszkańcu
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 06.03.2015, 12:41 · Zgłoś
:-))) dobre
Odpowiedz
0
@ Jasiek87
dnia 13.03.2015, 18:31 · Zgłoś
Jasło a Krosno jeżeli chodzi o inwestycje drogowe to przepaść. Ostatnio się o tym przekonałem jadąc w str. Miejsca Piastowego do Obi.
Odpowiedz
8
@ Pan
dnia 05.03.2015, 21:15 · Zgłoś
Wzdłuż 17-go Stycznia powinna być wykonana ścieżka rowerowa a nie tylko same chodniki. Panie radny może niech nad tym Pan się zastanowi.
Odpowiedz
1
@ mieszkam tu
dnia 05.03.2015, 22:52 · Zgłoś
Racja! Droga rowerowa była by ok, to jeden z najdłuższych odcinków chodnika bezpośrednio połączony z dojazdem do centrum miasta.
Co do chodników, to w końcu ruszyło ale proszę niech każdy którego posesja graniczy bezpośrednio z danym odcinkiem chodnika, dba o to by nie zarastał do połowy trawą z pasa zieleni (jak bywa gdzieniegdzi)
Może udałoby się wybudować nowy odcinek chodnika w miejscu gdzie obecnie jest rów melioracyjny, i co ważne oświetlenie bo w miejscu gdzie kończy się po jednej stronie chodnik nie ma też latarni a te świecące po drugiej stronie ulicy są za daleko jedna od drugiej co daje marne oświetlenie aż do początku ul krakowskiej.
Odpowiedz
1
@ Rowerzystka
dnia 06.03.2015, 08:59 · Zgłoś
Zdecydowanie POPIERAM i podpisuję się obydwiema rękoma :) pod Pańska propozycją,tylko szkoda bo Nasze Władze tego nie czytaja ;(.Ściezka rowerowa to byłaby super sprawa bo w chwili obecnej zdrapany asfalt to TOTALNE NIEPOROZUMIERNIE i przejechać do Jasła mając za sobą Rumuna czy Bułgara za kierownicą podnosi dosyć wysoko poziom adrenaliny.
Odpowiedz
5
@ :-)
dnia 05.03.2015, 21:14 · Zgłoś
Tak, przypomnieliście sobie o chodniku na 17 Stycznia "Łaskawcy", przed wyborami, to może przypomnę że burmistrz Maria, już za swojej kadencji świętowała wyremontowanie chodnika na tej ulicy, tylko zapomniała w tym uniesieniu i chwale, że inwestycja nie była doprowadzona do końca /zabrakło 300 m do "wiechy"/.
Następni równo olewali wydawanie pieniędzy na [...]/ bo droga pod GDDKiA podlega/, woleli podatki podwyższać :-)
i nagle w roku wyborczym cud, normalnie cud dokończą to co już dawno powinni skończyć ...
Odpowiedz
8
@ Do Dyzio
dnia 05.03.2015, 20:04 · Zgłoś
Widzę, że nie znasz się na pewnych sprawach. Ulica Graniczna należy do Starostwa, więc Pan Górczyk miał Wam chodnik wykonać w 2014r. przed wyborami. Nie zdążył więc może w tym roku Wam dokończy
Odpowiedz
2
@ czesio
dnia 05.03.2015, 23:50 · Zgłoś
bankowo wykona...uczy się bruk układać i zagęszczarkę obsługiwać...
Odpowiedz
-2
@ do lechwara
dnia 05.03.2015, 18:44 · Zgłoś
nie przechwalaj się bo faktycznie za Czerneckiego to było załatwione
Odpowiedz
2
@ Emeryt z Jasła
dnia 05.03.2015, 17:40 · Zgłoś
Jeśli tyle miliardów euro otrzyma Polska to obwodnica północna musi być!
Odpowiedz
13
@ obserwer
dnia 05.03.2015, 16:29 · Zgłoś
A dlaczego burmistrz nic nie mówi o budowie przynajmniej drogi KG2,bo jest obiecywana chyba od 20 lat! Przed wyborami obiecywał,to teraz rękawy zakasać i do działania,proszę zobaczyć ile obwodnic ma być budowanych na północy podkarpacia a w Jaśle nic.WSTYD!
Odpowiedz
-2
@ fghyuij
dnia 05.03.2015, 15:29 · Zgłoś
obwodnica północna to nie z warzyc do kowalowy tylko z trzcinicy do gamratu lub na 17 stycznia zeby jadący z gorlic nie musieli jechac do jasła chcadz jechac do tarnowa czy dębicy
Odpowiedz
12
@ ja
dnia 05.03.2015, 18:11 · Zgłoś
Z Trzcinicy do gamratu to miała być robiona ścieżka rowerowa i też nic. A tak naprawdę , to bezużyteczny teren po torach kolejowych powinien już dawno być wykorzystany np. na obwodnice.
Odpowiedz
1
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 05.03.2015, 19:11 · Zgłoś
przez Liwocz? czy rurociag gazowy?
Odpowiedz
-4
@ Do Max Szyderko
dnia 05.03.2015, 15:15 · Zgłoś
Gdyby nie działania w Generalnej dyrekcji Dróg i Autostrard poprzedniego burmistrza Czerneckiego to tej inwestycji by z pewnością nie było.
Odpowiedz
7
@ dyzio
dnia 05.03.2015, 15:47 · Zgłoś
Obwodnica pólnocna juz przeciez jest , pamietam jak w 2011 nowy burmistrz pan czernecki mówił ze poprzednicy nic nie zrobili ale on to zmieni , zresztą tak samo obiecał chodnik na ul. Granicznej . Nie wierzycie to idzcie sprawdzic jak pieknie lśni .
Odpowiedz
11
@ Jan
dnia 05.03.2015, 14:33 · Zgłoś
A Urząd Miasta nic nie robi dalej. ..
Odpowiedz
32
@ xxx
dnia 05.03.2015, 15:26 · Zgłoś
A kiedy powstanie Obwodnica Północna Jasła? W 2011r nasi rządzący mówili, że do 2015r nie da sie zrobić, ale później jest duża szansa. I co dalej?

Państwo: KUROWSKA, ZAJĄC, RZOŃCA, PABIAN, MUSIAŁOWICZ - DZIAŁAJCIE!!

Podkarpackie dostało 2 miliardy euro, łącznie na wydanie do 2020r ma 8.5 miliardów euro, więc to jest jedyna okazja żeby Obwodnica Północna Jasła z wlotem w Warzycach a wylotem w Kowalowach powstała!
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 05.03.2015, 15:41 · Zgłoś
12
@ dyzio
dnia 05.03.2015, 15:48 · Zgłoś
jak to nic nie robimy ? całe 4 lata poprzedniej kadencji robilismy az pot lal sie po plecach . sam osobiscie nosiłem kartony
Odpowiedz
9
@ łubu dubu
dnia 05.03.2015, 15:50 · Zgłoś
W Jaśle praktycznie juz nic nie trzeba , ekipa pana Czerneckiego oprocz obwodnicy północnej zrobila halę sportów walki , kładkę na Gądkach i droge za parowozownią .
Odpowiedz
13
@ .
dnia 05.03.2015, 18:23 · Zgłoś
Na razie wszyscy kopią w pocie czoła przy zaporze w Katach. Obwodnica nie zając, nie ucieknie.
Odpowiedz
-6
@ xx
dnia 05.03.2015, 20:53 · Zgłoś
nic się nie bójcie, po to Kurowska poszła "wyżej" . Będzie obwodnica.
Odpowiedz
7
@ 2010
dnia 05.03.2015, 21:18 · Zgłoś
Za Czerneckiego na Gądkach wybudowano wały takie że
za Kurowskiej przelała się woda i domy stały 3 dni zalane aż wielmożna pani zdecydowała się je rozkopać .
Zobaczymy co zrobi dla wyborców burmistrz Pabian .
Odpowiedz
3
@ czesio
dnia 05.03.2015, 23:48 · Zgłoś
...a to zając uciekł???
Odpowiedz
8
@ xx
dnia 06.03.2015, 01:09 · Zgłoś
Zacznijcie działać: Obwodnica Północna to PRIORYTET dla Jasła
Odpowiedz
1
@ wdzięczny
dnia 06.03.2015, 07:36 · Zgłoś
Od zawsze na Podkarpaciu i w Jaśle rządzą ludzie powiązani z ZCHN, PC, AWS i PiS i to dzięki nim mamy tu tak pięknie i dobrze.
Odpowiedz
1
@ Hippopotomonstrosequippeddalio
dnia 06.03.2015, 11:49 · Zgłoś
ok północna.
a teraz...znając teren, to która linią miałaby ta obwodnica przebiegać? proszę o logiczna odpowiedź
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.