Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

OSP z gminy Tarnowiec otrzymały samochody ratowniczo – gaśnicze

53

Trzy nowe samochody ratowniczo - gaśnicze trafiły do jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z gminy Tarnowiec. Koszt pojazdów opiewał na kwotę około 140 tysięcy złotych. Samochód z OSP Brzezówka ze względu na długoletnie użytkowanie zostało oddane do Muzeum Ratownictwa w Krakowie.

Sanktuarium Matki Bożej Zawierzenia w Tarnowcu odbyło się msza, którą poprowadził kapelan Ochotniczej Straży Pożarnej powiatu jasielskiego ks. Tadeusz Wawryszko. Strażacy z OSP z Umieszcza, Brzezówki, Czeluśnicy i Dobrucowej przekazano samochody współfinansowane ze środków gminy Tarnowiec, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach usuwania skutków popowodziowych, jak również Zarząd Główny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP , Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie oraz otrzymali  pomoc lokalnych sponsorów.

OSP W Umieszczu po powodzi w 2010 r. straciło samochód marki STAR 25 GBAM wyprodukowany w 1971r. Przekazano im zatem Renault Master, furgon towarowo-osobowy z zabudową kontenerową na podwoziu. OSP Brzezówka, których wyeksploatowany pojazd został oddany do muzeum w Krakowie, otrzymali furgon marki Renault Trafic towarowo-osobowy na podwoziu. Ten sam pojazd otrzymało OSP w Dobrucowej.

(icz)

Reklama

Komentarze: 53

Dodaj komentarz Widok:
5
@ 123
dnia 24.02.2012, 16:08 · Zgłoś
Ci, którzy piszą te wszystkie uszczypliwe komentarze to tylko z zazdrości, bo jak się czegoś chce - to się to w końcu ma, ot to. A... i szkoda,że w okolicznych wioskach nie ma takiego Muzyki i paru innych, którzy robią coś dla wsi.
Odpowiedz
4
@ Kub@@
dnia 25.02.2012, 20:47 · Zgłoś
Popieram Cię:) Pzdr dla każdej jednostki z Gminy Tarnowiec:)
Odpowiedz
4
@ osp
dnia 22.02.2012, 20:23 · Zgłoś
ciekawe to iveco... jaki jest koszt takiego wozu? do wszystkich krytykujacych strazakow z OSP: jak sie wam dom czy stodola bedzie palila to PSP ugasi a strazacy z OSP wam pomoga posprzatac i ogarnac to wszystko chetniej niz wasza "rodzina"
Odpowiedz
4
@ strażak
dnia 22.02.2012, 22:06 · Zgłoś
koszt raczej "nie duży" popytaj w Czeluśnicy ale "wkład własny :)" czyli robota w tzw. czynie społecznym -tak chętnie tu krytykowanym -ogromna bo około 3-4 miesiące ..a to jeszcze nie koniec bo" Chłopy" idą za ciosem i zabudowę planują ...PSP ugasi? ...no powiedzmy,że tak moim zdaniem jedyne nie trafione inwestycje to Ratownictwo Techniczne tu potrzeba dużego doświadczenia i wyszkolenia może nie tyle w kwestii technicznej co w materii First Aid Kid (co oznacza pierwszą pomoc medyczną) :) dla osób powiedzmy 3-cich ;)
Odpowiedz
-3
@ janek
dnia 21.02.2012, 21:31 · Zgłoś
Populista niestety jest Muzyka i jego wystapienie,zniszczony podczas powodzi samochod,dotacja dostana za pisanie nieprawdy w uzyskaniu jej poprzez uklady pokazac wnioski prawda zobaczy swiatlo dzienne wyjdzie czy nalezala sie dotacja moze trzeba bedzi zwrocic wtedy poprosisz Palikota
Odpowiedz
6
@ guc
dnia 22.02.2012, 08:04 · Zgłoś
[...] jesteś i tyle mam co do powiedzenia nie ma sensu czytać tych komentarzy zawistne polaczki kiedy to się zmieni chyba za 100 lat
Odpowiedz
-17
@ !!!!!!!!!!!!!
dnia 21.02.2012, 20:10 · Zgłoś
zlikwidowac te smieszne OSP bo nikomu to niepotrzebne a ci smieszni srazacy i tak w niczym nie pomagaja tylko naleza do OSP dla zabicia czasu i zeby na spotkanich sie upic.lZnam tez duzo takich przypadkow kiedy sami podpalali zeby potem gasic.A auta i kase pzeznaczyc panstwowej strazy pozarnej
Odpowiedz
8
@ lesiu z C_B_S-iu
dnia 22.02.2012, 16:09 · Zgłoś
jasne najlepiej zniszczyć, [...], sprzedać bo po co nam to.
OSP to historia i kultura która jest kultywowana już przez blisko wiek, i teraz ktoś kto się nawet nie potrafi podpisac pod postem pisze że OSP są "nikomu nie potrzebne", własnie teraz gdzie moim zdaniem zaczynają się odradzać na nowo. Jasne że w gminie Tarnowiec były zapuszczone strażnice, w których się nic nie działo, a jak się działo to źle. Taraz sytuacja się zancznie odmieniła. W każdej społeczności lokalnej występują jednostki naganne, ale to nie powód by oceniać całą społeczność w ten sam sposób.
"ci śmieszni strażacy" pomagają i to społecznie angażując się nie tylko w akcje ratownicze i szkolenia ale także w życie kulturalne promując choćby zdrowy tryb życia organizując różnego rodzaju zawody sportowe. Poza tym druhowie biorą czynny udział w świętach państwowych i kościelnych nie po to żeby świecić mundurami, ale po to żeby kultywować tradycję, która jest jednym z istotnych elementów aktywności lokalnej.
Jeśli należą do OSP "dla zabicia czasu" i to jest i hobby to i tak zdecydowanie lepsze niż Twoje czyli siedzenie przed kompem i pisanie bzdur w postach. Jeśli znów piją to ich wybór ale zapewniam, że nie za pieniądze związkowe gdyż w dzisiejszych czasach i straż prowadzi księgowość i rozlicza się z fiskusem z każdej złotówki przy czym nie może wydatkować pieniędzy na alkohol. Więc jak się chcą spotkać i napić to piją za swoje.
Z kolei jak znasz przypadki podpaleń to chciałbym usłyszeć choćby o jednym, skoro znasz ich dużo. Podpalenie jest traktowane jako wykroczenie lub przestępstwo pociagajace za sobą odpowiedzialność karną. Jeśli posiadasz wiarygodne informacje to masz obywatelski obowiązek powiadomienia organów ścigania o popelnieniu przestępstwa. Jeśli takowe podpalenie zagrażało bezpieczenstwu powszechnemu, a więc narażało na utratę zdrowia i życia wielu ludzi i niedopełniłeś obowiązku powiadomienia odpowiednich służb to i tobie grozi kara pozbawienia wolności do lat 3.
Odpowiedz
6
@ guc
dnia 23.02.2012, 08:02 · Zgłoś
Lesiu szkoda żebyś się produkował ci co wiedzą jak funkcjonuje OSP to nie potrzebują tłumaczeń jak się rozliczamy a ci co nie mają o tym pojęcia to i tak będą pisać te swoje herezje i nic nie zmieni ich zdania my wiemy jak to działa i to wystarczy a reszta niech się buja
Odpowiedz
-13
@ janek
dnia 21.02.2012, 18:40 · Zgłoś
Przyda się bedzie wykorzystany do wożenia radia Rydzyka postara sie oto Muzyka po to wprowadził pod obrady powiatu rezolucje napisana przez Zającową
Odpowiedz
5
@ strażak
dnia 21.02.2012, 18:48 · Zgłoś
widzę ,że mamy tu do czynienia z jakimś zwolennikiem populisty palikota lub boskiego słońca Peru człowieku [...] i nie kompromituj puki jest jeszcze czas
Odpowiedz
9
@ 123
dnia 21.02.2012, 17:31 · Zgłoś
ludziom nie dogodzi, najlepiej żeby nie było nic i wtedy nie będzie o czym gadać.
a jak komuś coś nie pasuje, to niech sam się o coś postara i tym sie pochwali - wtedy będziemy mieli co krytykować siedząc z założonymi rękami przed monitorem komputera!
Odpowiedz
-14
@ gość
dnia 21.02.2012, 16:49 · Zgłoś
Samochodziki dla dużych dzieci. A kto za ta zabawę płaci?? Podatnicy. W tym samochodzie nawet węża normalnego nie ma. Goły samochód.
Odpowiedz
8
@ strażak
dnia 21.02.2012, 18:45 · Zgłoś
widzę,że masz [...] blade pojęcie o wyposażeniu tych samochodów no ale cóż jest anonimowość jest dobrze nie będę wspominał np. o wyciągarce widocznej z przodu pojazdu czy też nie widocznej aczkolwiek obecnej motopompie pływającej marki Niagara lub o maszcie oświetleniowym czy też oświetleniu bocznym jak również o np.szybkim natarciu reasumując "goła"jest twoja wiedza zarówno na temat finansowania (NFOS,MSWiA,sponsorzy oraz wkład własny) jak i wyposażenia no ale jak już wspominałem zakompleksione osobniki tak właśnie mają dla pocieszenia twojej marnej istoty można tylko powiedzieć iż nie jesteś sam i pewno w tym wątku znajdziesz kilkoro pokrewnych dusz :)
Odpowiedz
-12
@ gość
dnia 21.02.2012, 19:16 · Zgłoś
Chyba sie straSZaku mylisz. Po co komu wyciągarka jak sie dom pali?? Drabina by się przydała. Jedna motopompa wiosny nie czyni. a gdzie jakiś wąż?? W Takiej gminie powinny byc 2-3 Straże ochotnicze dobrze doposarzone i jedna zawodowa. A nie co wioska wóz żeby było czym na wielkanoc jechać. Ile wyjazdów zanotowała Brzezówka czy Sądkowa?? Strażaku wykarz się.
Odpowiedz
7
@ strażak
dnia 21.02.2012, 19:38 · Zgłoś
w takim razie chyba nie zauważyłeś,że pewne straże w Gminie są z racji ukształtowania terenu ukierunkowane na walkę z wodą (Brzezówka,Dobrucowa w przyszłości Sądkowa) a inne samochody ciężkie Tarnowiec Roztoki Łajsce prócz walki z wodą mają także możliwosc gaszenia ognia węży nie ma powiadasz, jedna pompa powiadasz...a ja ci powiem nie masz racji Brzezówka pompy 2-ie Dobrucowa 3-y i to na tzw. "aucie",uwierz drabiny są spokojnie nie martw sie o tak podstawowe rzeczy w czasie bardzo nie odległym będą pewno agregaty prądotwórcze i piły spalinowe no ale ty i tak wiesz najlepiej wiec żaden argument nie trafi do ciebie. Mam się wykazać...a po co ? chodzi aby tych wyjazdów było jak najmniej -wiem tylko ,że w 2010 kiedy ty pewno [...] z ciepłego domku nie ruszyłeś większość z nas tak tu oczernianych [...]... na wałach lub w piwnicach na zalanych osiedlach jeszcze jedno ostatnie pytanie...kto miałby dotować tą zawodowa straż? pomysł niczym z wyspy Utopia :) bez odbioru
Odpowiedz
-8
@ gość
dnia 21.02.2012, 20:34 · Zgłoś
No to 3 jednostki dobrze dofinansowane w gminie i po zawodach... a że w Brzezówce stadion zalało to nie powód żeby im nowe auto kupować.
Odpowiedz
-8
@ natarcie
dnia 21.02.2012, 16:11 · Zgłoś
samochud szybkiego natarcia to chyba jest z ciebie po flaszce [...]
Odpowiedz
2
@ straszok
dnia 21.02.2012, 12:32 · Zgłoś
To super że OSP Brzezówka dostała furgon na podwoziu !!! a jednostki z Dobrucowej i Czeluśnicy bez podwozia??? Przecież tam nie mają Wrony żeby bez podwozia jeździł. :)
Odpowiedz
9
@ Bodzio
dnia 21.02.2012, 10:49 · Zgłoś
Dlaczego te komentaże piszą ludzie którzy dla wsi nic nie robią,a mają najwięcej do powiedzenia. Niech się trochę zastanowią.
Odpowiedz
8
@ guc
dnia 21.02.2012, 10:56 · Zgłoś
zgadzam się z Tobą
Odpowiedz
4
@ zp
dnia 21.02.2012, 08:51 · Zgłoś
Uważam,że współodpowiedzialnymi za zakup tych samochodów są komendant wraz z z-cą powiatowy PSP - świadczy to o ich znajomości topografi terenu podległych gmin,rodzaju dróg,oraz zagrożeń pożarowych.Każdy z tych samochodów nadaje się do działań z terenu utwardzonego a nie w polach gdzie będą najczęściej działać.Lepszy był ten star co poszedł do muzeum bo przynajmniej miał zbiornik z wodą i motopompę,a w tych samochodach co jest? ile kasy jeszcze trzeba na wyposażenie części "towarowej"gratulacje za wybór odpowiednich samochodów dla tych OSP k-dtowi,z-cy,i operacyjnemu.
Odpowiedz
1
@ Ja:~`1
dnia 21.02.2012, 13:02 · Zgłoś
Czlowieku ten star juz sie nie nadawal do niczego, nim mozna bylo juz jechac tylko po smierc a nie na ratunek... a co do OSP Umieszcz to jak bys nie wiedzial to jest cos takiego jak samochod szybkiego natarcia
Odpowiedz
4
@ osp
dnia 22.02.2012, 05:55 · Zgłoś
widze że ty taż się znasz jak wilk na gwiazdach. nie ma czegoś takiego jak samochód szybkiego natarcia!!! samochód może mieć na swoim wyposarzeniu szybkie natarcie. a jeżeli mówimy o tym Iveco Brimont to jest to samochód który podadzi sobie w każdych warunkach pod warunkiemże za kółkiem będzie siedział kierowca z jajami i z olejem w głowie
Odpowiedz
-1
@ mar
dnia 22.02.2012, 16:56 · Zgłoś
czlowieku wypowiadasz sie a nawet nie wiesz o czym. DO muzeum poszedl ZUK z Brzezowki a nie babka z Umieszcza.
Odpowiedz
0
@ io
dnia 21.02.2012, 07:03 · Zgłoś
UMIESZCZ ma najlepszy samochód na drogi asfaltowe... i tu konczy się zakres dzialań UMIESZCZA
Odpowiedz
9
@ J.pacyny
dnia 21.02.2012, 07:16 · Zgłoś
szybciej skoncza sie dzialania Czelusnicy, ktorych zakres to pastwiska i pacyny..
Odpowiedz
-12
@ aaa
dnia 21.02.2012, 06:44 · Zgłoś
Czy już nie ma innych potrzeb niż takie samochgody?
Odpowiedz
-1
@ Elo mateo
dnia 20.02.2012, 23:55 · Zgłoś
Umieszcz ma najlepszy wóz bojowy :)
Odpowiedz
-7
@ mieszkaniec gminy
dnia 21.02.2012, 19:47 · Zgłoś
Ciekawe, czy będą umieli z tego skorzystać?!
Odpowiedz
8
@ Dj Deck
dnia 20.02.2012, 21:41 · Zgłoś
I kolejna pomyłka redakcji!! Umieszcz nie stracił Żuka jak piszą tylko samochód średni STAR 25 GBAM wyprodukowany w 1971r. w zakładach Jelcz. Popularnie zwany BABKĄ przez brać strażacką z Umieszcza.

http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=14153
A tu podczas swej ostatniej służby Jasło ul Szajnochy.
Odpowiedz
2
@ :D
dnia 20.02.2012, 20:46 · Zgłoś
Nowy proboszcz na pewno skrobną bo lubi mamonę
Odpowiedz
1
@ strażak
dnia 22.02.2012, 21:46 · Zgłoś
wow skąd takie info? powiem tak ...w[...] byłeś [...] wiesz oraz widziałeś :)
Odpowiedz
5
@ jork
dnia 20.02.2012, 20:42 · Zgłoś
a ile kosztowalo poswiecenie i msza
Odpowiedz
0
@ strażak
dnia 26.02.2012, 00:52 · Zgłoś
6.32 ojro to dokładnie?:P
Odpowiedz
2
@ :D
dnia 20.02.2012, 20:39 · Zgłoś
I co im z tych samochodów jak nigdzie nie wiedzie nimi, niskie podwozie. Łąki będą się palić to wyjada żukiem te nowe to będą tylko do kościoła i na jaki pogrzeb chyba ze wcześniej nie rozwala po [...] tak jak to było parę lat temu ;p żal już lepiej było kupić taki jak do Czeluśnicy, większy by był z nich pożytek
Odpowiedz
-11
@ tarzan zan
dnia 20.02.2012, 21:27 · Zgłoś
no i na biby bedą jeździć jeszcze, na "narady" pod skałe albo do wichrowych wzgórz w zmigrodzie itp itd. Straż musi mieć wygodnie, a nie w takim terenowym...
Odpowiedz
-6
@ strażak
dnia 20.02.2012, 22:26 · Zgłoś
i takie komentarze być muszą
Odpowiedz
9
@ jerzy xD
dnia 20.02.2012, 20:37 · Zgłoś
Skołyszyn za mały dla Wawryszki, poszedł kasę [...] na większe wioski. Ile bierze za poświęcenie jednego wozu ? Może myśli, że dalej od Skołyszyna pojedzie i nikt nie będzie wiedział jaki tam numer wykręcił. Ale to już po fakcie, bo za poświęcenie na pewno ładnie skrobnął ...
Odpowiedz
3
@ do jerzy xD
dnia 21.02.2012, 15:24 · Zgłoś
zapewniam was że nie dostał ani grosza jedynie był zaproszony na poczęstunek z faktu że jest kapelanem powiatowym zosp rp.
Odpowiedz
11
@ łopservatore
dnia 20.02.2012, 20:25 · Zgłoś
Pokaz braku solidności dziennikarskiej.140 000 kosztował tylko 1 samochód dla Umieszcza. Poza tym samochodem zakupiono jeszcze 2 Trafici dla Dobrucowej i Brzezówki.
A ten na drugim zdjęciu to 4 z kolei dla Czeluśnicy.Ech,dziennikarze.
Odpowiedz
7
@ @
dnia 20.02.2012, 20:05 · Zgłoś
popieram cie Kiju,przegonic na cztery wiatry
Odpowiedz
-2
@ mieszkaniec
dnia 20.02.2012, 19:43 · Zgłoś
Samochody OSP zamiast szkół pamiętamy panie wójcie i nie zapomnimy
Odpowiedz
15
@ Agent Delegat
dnia 20.02.2012, 21:18 · Zgłoś
Słusznie. Niech ludzie giną w pożarach, niech padają jak muchy w wypadkach drogowych, niech się nawet topią - byle tylko dzieci nie musiały podjeżdżać specjalnie podstawionym autobusem na drugą wieś!
Odpowiedz
8
@ guc
dnia 21.02.2012, 07:38 · Zgłoś
na te samochody pieniędzy nie dała gmina tylko NFOŚiGW oraz MSWiA dla twojej wiadomości
Odpowiedz
3
@ lesiu z C_B_S-iu
dnia 21.02.2012, 15:59 · Zgłoś
fakt gmina zubożała na zakupie tych samochodów i pewno przez to zamykają szkoły w gminie;) haha
a teraz trochę sprostowania koszt pojazdów NIE "opiewał średnio na kwotę 140 tys. zł", bo ta kwota odnosi się do samochodu z Umieszcza do czego Gmina Tarnowiec dołożyła 1,39% wartości samochodu (mam wielką nadzieję, że ta kwota nie spowoduje zamknięcia kolejnej szkoły w Gminie i nie będą ludzie obarczali lokalne OSP że rujnują budżet Gminy, a dzieci muszą dojeżdzać szkolnym autobusem do szkół oddalonych o 5 km. )
Odpowiedz
-14
@ gość
dnia 21.02.2012, 16:52 · Zgłoś
ja bym tam nie chciał żeby takie chlopki mnie ratowały. I tak szybsza będzie straż z Jasła oni mogą mnie wyciagać a nie jacyś z łapanki co chodzili na jakiś kurs ratownictwa albo nie.
Odpowiedz
7
@ strażak
dnia 21.02.2012, 17:53 · Zgłoś
ja podejrzewam gościu że to właśnie ty jesteś takim chłopkiem i czujesz się ważniejszy od swoich kolegów a tak w ogóle jestem członkiem O.S.P. i nie wiem dlaczego piszesz takie bzdury, no chyba że w waszej gminie tak właśnie wyglądają kursy, nie wiem czy wiesz ale jak była powódź to P.S.P Jasło mogłoby cię z konś tam wyciągac ale by tego nie zrobiło bo byli odcięci od świata (zalani)a wtedy takie chłopki z łapanki mogliby ci pomóc oby to nie musiało nigdy się zdarzyc ponieważ piszesz bzdury o których nie masz zielonego pojęcia .ps co racja nie każdy się nadaje !!!
Odpowiedz
-11
@ gość
dnia 21.02.2012, 19:41 · Zgłoś
Ooo nie nie kolego straszakiem to nie jestem. Ale pewniej bym się czuł jak by mnie chlopaki z P.S.P wyciągali.
Odpowiedz
-9
@ mieszkaniec gminy
dnia 21.02.2012, 19:54 · Zgłoś
A może to zabawki dla chłopaków, którzy dobrze głosowali?
Odpowiedz
5
@ łopservatore
dnia 21.02.2012, 21:56 · Zgłoś
Masz jak w banku.Na szybie samochodu,na płocie swego domu,na plecach byle tylko własnych zawieś tabliczkę o treści- Wszyscy Ochotnicy olejcie mnie porannym [...].Gwarantuję ci że zrobią to też i zawodowcy.Przecież po służbie i oni są ochotnikami.Ale niestety tego nie zrobisz..Jesteś tylko mocnym w [...] płaskim [...].
Odpowiedz
7
@ Strazak
dnia 22.02.2012, 00:14 · Zgłoś
Kolego chyba nie wiesz jak wygląda teraz przeszkolenie strażaka OSP. Zapoznaj się dokładnie z Krajowym System Ratowniczo-Gaśniczym (KSRG) – Jego celem istnienia jest ujednolicenie działań o charakterze ratowniczym. Więc nie pisz bzdur, gdy by nie było OSP to praca strażaka PSP wyglądała by całkiem inaczej. W dzisiejszych czasach przygotowanie i wyszkolenie strażaka OSP równa się z niejednym strażakiem PSP !!!
Odpowiedz
18
@ kij
dnia 20.02.2012, 19:40 · Zgłoś
ten [...] ma czelnosc pokazywac sie ludzia na innych parafiach.strazacy kopa mu poszukajcie normalnego kapelana a nie takiego [...]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.