Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Oświadczenie związków zawodowych "Gamrat" dotyczące polityki Urzędu Pracy

68

Do naszej redakcji wpłynęło dzisiaj pismo od Organizacji Związkowych Zakładów Tworzyw Sztucznych „Gamrat” S.A. skierowane do Starosty Jasielskiego Adama Kmiecika. Oświadczenie dotyczy polityki aktywizującej rynek pracy w Jaśle i powiecie jasielskim prowadzonej przez Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle. Organizacje Związkowe ZTS „Gamrat” S.A. wyrażają głębokie niezadowolenie z postawy Urzędu Pracy i Starostwa Powiatowego w Jaśle.

Poniżej prezentujemy treść dokumentu:

Sz.P. Starosta Jasielski
Adam Kmiecik

Oświadczenie Organizacji Związkowych Zakładów Tworzyw Sztucznych „Gamrat” S.A. w sprawie polityki aktywizującej rynek pracy prowadzonej przez Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle.

Organizacje Związkowe działające w Zakładach Tworzyw Sztucznych „Gamrat”
S.A. w Jaśle wyrażają głębokie niezadowolenie z polityki aktywizującej rynek pracy w Jaśle
i powiecie jasielskim prowadzonej przez Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle.

„Gamrat” S.A. w Jaśle jest jednym z największych zakładów w rejonie jasielskim,
zatrudniającym obecnie ponad 750 pracowników. Na przestrzeni ostatnich trzech
lat w Spółce znalazło zatrudnienie ponad 200 osób spośród bezrobotnych, z czego
obecnie ponad 40 osób pracuje na umowę o pracę . Szansę zatrudnienia otrzymywały
osoby o różnym poziomie wykształcenia, a dla Gamratu jako pracodawcy liczyło
się przede wszystkim zaangażowanie i chęć pracy. Kadrę pozyskiwano głównie w ramach
umów stażowych, przyjmując założenie, aby po odbytym stażu najlepsi otrzymywali pracę.

W ostatnim okresie również pojawiła się możliwość stworzenia miejsc pracy
w Gamracie dla osób bezrobotnych z rejonu jasielskiego. Gamrat wystąpił o zatrudnienie
osób bezrobotnych na staż częściowo efektywny, jako formę zatrudnienia optymalną
zarówno dla Urzędu Pracy w Jaśle dla „Gamrat” S.A. jako pracodawcy oraz dla samych
bezrobotnych. Niestety Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle nie zgodził się na proponowany
przez firmę wniosek, co oznacza, że nie dał szans na pracę bezrobotnym z Jasła i okolic,
a potencjalnemu pracodawcy na pozyskanie dobrych pracowników. Nie pomogły również
wystąpienia Organizacji Związkowych działających w „Gamrat” S.A. kierowane do Starosty
Jasielskiego. Decyzja urzędnicza nie uległa zmianie.

W związku z takim stanowiskiem Starosty Jasielskiego, „Gamrat” S.A. chcąc
realizować swoje zamierzenia produkcyjne i pozyskać nowych pracowników, zmuszony został do wystąpienia z wnioskiem stażowym do innego Urzędu Pracy. W Krośnie wniosek Gamratu został rozpatrzony pozytywnie i to bezrobotni z Krosna znajdą zatrudnienie w „Gamrat” S.A.

Organizacje Związkowe „Gamrat” S.A. stoją na stanowisku, że każda inicjatywa
mogąca poprawić tragiczną sytuację na jasielskim rynku pracy powinna zostać bezwzględnie wykorzystana i właściwe instytucje powinny zrobić wszystko co możliwe, aby ograniczać liczbę bezrobotnych i nie zasłaniać się barierami biurokratycznymi. Dziwi nas taka postawa Urzędu Pracy i Starostwa Powiatowego w Jaśle, zwłaszcza, że instytucje te wielokrotnie zapewniały o zwalczaniu bezrobocia jako o jednym ze swoich priorytetowych zadań. Postawa ww. Instytucji nie rokuje dobrze dla zmniejszania bezrobocia w naszym regionie.

Prosimy o odpowiedź dlaczego i na jakiej podstawie Urząd Pracy odmówił
przekazania bezrobotnych do pracy w Zakładach Tworzyw Sztucznych ,,Gamrat’’ S.A.

Jan Krajewski
Sekretarz KM NSZZ "Solidarność"

Napisany dnia: 27.04.2012, 09:37 , Tagi: Jasło, Gamrat, Adam Kmiecik

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ andrea
dnia 21.02.2013, 11:34 · Zgłoś
Brawo Wladze Jasla niech normalnie zatrudniaja a nie [...] staze na ktorych zarabiaja kapitalisci i maja darmowych niewolnikow
Odpowiedz
7
@ Sollemijo
dnia 28.04.2012, 23:58 · Zgłoś
Związki walczą! A gdzie się podziewa AntoniO. pierwszy solidarnościowiec, który własną piersią bronił "Gamratu" przed prywatyzacją , jak norweski Norsk Hydro chciał kupić "Gamrat" i zainwestować wówczas miliony dolarów? Podobno jest teraz w Zarządziem, sprzedanego jakimś gołodupcom"Gamratu", więc dla siebie wywalczył to, co chciał. Piszę gołodupcom , bo skoro "Gamrat" wzięli na "krechę", to chyba forsą nie śmierdzieli ? Związki Zawodowe tak walczyły zaciekle ,że z blisko 3000 pracowników zostało 750 a teraz walczą o przyjecie na staż z PUP-y , niejednokrotnie zwolnionych wcześniej pracowników , którzy zęby zjedli na "Gamracie" a teraz maja się uczyć roboty od nowa. A po stażu (jak się skończy dotacja z państwowej kasy ) - to znów pod filary.
I smieszno i straszno, jak mawiają nasi przyjeciele Rosjanie.
Odpowiedz
0
@ obiektywny
dnia 30.04.2012, 16:14 · Zgłoś
Trudno polemizować z komentarzami pisanymi w oparciu o informacje wzięte z sufitu ... na zasadzie plotki. Ktoś powiedział coś ... inny dodał co usłyszał, tylko już sam nie wie od kogo ... itp, itd, etc ... Ale parę słów może warto ... Norsk Hydro to był etap listu intencyjnego, do transakcji było bardzo, bardzo daleko ... O zakład Rur zabiegał de facto konkurent, firma Mabo ... Mówienie o inwestycjach rzedu milionów USD to jakiś absurd, typowe wróżenie z fusów. W tamtych czasach kupowało się rynek firmy a z samymi firmami było bardzo różnie. Warto pamiętać, że firmy państwowe były traktowane jak typowy tort do podziału ... wycena odpowiednio niska i ... "dowody wdzięczności" ... perspektywą dalszej działalności sprzedawanych przedsiębiorstw władza nie zaprzątała sobie głowy... więc mamy to co mamy ... czytaj takie a nie inne bezrobocie. I jesze jedno ... trudno nazywać "goło[...]m" podmiot, który za Gamrat zapłacił (podobno) ponad 100 mln PLN. By zapłacić trzeba mieć sporo wolnej gotówki (nadpłynność finansową ) no i zdolność kredytową ... banki przecież nie pożyczają na ładne oczy ... A co do stażu ... warto trochę popracować i mieć co wpisać do CV ... niektórzy robią to za darmo ...
Odpowiedz
1
@ Sollemijo
dnia 01.05.2012, 02:03 · Zgłoś
do obiektywnego
nie na zasadzie plotki, tylko faktów.Dlaczego rozmowy z Norsk Hydro zakończyły się na etapie listu intencyjnego? Ano dlatego,że skuteczna akcja, głównie NSZZ Solidarność, mająca przestraszyć pracowników przed prywatyzacją , niestety się udała. W referendum ponad 50% pracowników wypowiedziało się przeciwko dalszym rozmowom. A owczesny dyr.K.Węgrzyn nie chcąc kopać się z koniem ( Związkami), odszedł z Gamratu , bez problemu znajdując pracę jako wiceminister a później , o ile wiem, w Zarządzie Organiki Malbork. Jeśli zaś chodzi o inwestycje , to Norwegowie pokazali czarno na białym , że posiadają duże środki do zainwestowania, bo w tym czasie sprzedali swój sektor farmaceutyków, bodaj w Hiszpani i widzieli Gamrat , jako firmę w której chętnie chcieli te środki zaiwestować. Zresztą, grali czystymi kartami, o ile sobie przypominam, zabrali nawet grupę związkowców do swoich fabryk w Szwecji, aby pokazać jak funkcjonują i jak wyglądają u nich przywileje pracownicze . Ale się kolegom nie spodobało. Owszem , interesował Norwegów rynek , bo wówczas Gamrat w rurach miał pewnie z 70% rynku ale chcieli ten rynek utrzymać , produkując w Polsce, bo wożenie rur ze Szwecji czy Norwegii , to wożenie powietrza z otoczką PCV i na pewno nie byłoby opłacalne. Wiec mówienie,że chcieli wejść po to, aby zarzucić nas swoimi wyrobami i zlikwidować Gamrat jest bezpodstawne. Jakoś takich oporów przed prywatyzacją nie miały inne, dużo mniejsze wówczas firmy. W zwiazku z brakiem inwestycji i skutecznej restrukturyzacji Gamratu , takie firmy jak Wavin z kapitałem niemieckim , bracia Kaczmarkowie wychodowani na piersi Gamratu , Celfast i inne firmy wypchnęły Gamrat z dużej części rynku. Nie wiem, czy dla Gamratu zostało jeszcze 20%. Żeby przeżyć , Gamrat pozbywał się majątku i pracowników , praktycznie bez żadnych odpraw. W zasadzie, kolejne Zarządy nie miały innego wyjścia , bo żeby się utrzymać, Gamrat musiał albo zainwestować w nową produkcję albo zwolnić ludzi. Pieniedzy na inwestycje niestety nie było za wiele. Dobrze,że udało się zmodernizować Zakład Wykładzin , surowcownię i parę innych rzeczy, co nie zmienia faktu,że szansa, którą było Norsk Hydro , nie została wykorzystana , ba, Związki wówczas nie dały szansy Gamratowi , by przynajmniej spróbować z niej skorzystać. Można oczywiście gdybać, co by było itd, ale prawda jest taka,że mimo odrzucenia oferty Norsk Hydro nie udało się Związkom zachować chociażby 30% miejsc pracy i pracownicy, którzy mieli kilkadzisiąt lat pracy, zostali zwolnieni i musieli do czasu osiągniecia wieku emerytalnego, żyć z zasiłku w wysokości kilkuset zł ( pod warunkiem,że nabyli tych praw).
To, między innymi ich kosztem, Gamrat jeszcze istnieje.
Związkowcy,póki co, maja sie dobrze.
Odpowiedz
2
@ obiektywny
dnia 03.05.2012, 13:38 · Zgłoś
A jednak w tekście jest parę plotek. Więc należy się sprostowanie ... W tym czasie P. Krzysztof Węgrzyn był już V-ce Ministrem Obrony Narodowej ... Prezesem Zarządu Dyrektorem Generalnym "Gamrat" S.A. w owym czasie był P. Andrzej Adamkowski. Prywatyzacja całego Gamratu poprzez Norsk Hydro była swoistą fikcją ... w strukturze organizacyjnej był przecież Zakład Produkcji Specjalnej ... mówiło się o związkach kapitałowych na poziomie zakładów (profile, rury, wykładziny) ...!!! To właśnie konkurencja wymusiła cięcia po stronie majątku zbędnego i kosztów pracy ... ceny wyrobów kształtował rynek a nie Gamrat jak za czasów PRL-lu ... do cen nie dało się wliczać kosztów utrzymania hektarów lasu, budynków po wygaszonej produkcji itp ... Z resztą tekstu nie polemizuję ... stwierdzenia są logiczne i uprawnione ...
Odpowiedz
4
@ sapkow
dnia 28.04.2012, 17:45 · Zgłoś
Ze stażem w Zusie jest identyczna sytuacja biorą ludzi z Krosna bo Jasło nie chcę dać
Odpowiedz
8
@ ano
dnia 28.04.2012, 16:33 · Zgłoś
solidarność SOLIDARNOŚĆ solidarność krzyczcie zaprosić trzeba jeszcze Wałęsę Krzaklewskiego i zrobić wiec z GAMRATU na rynek jasielski i podpalić kukłę tylko kogo i na kogo zwalić ten cały syf i [...] powstałe pod hasłami wolnej POLSKI który jest i sami go stworzyli więc krzyczcie dalej SOLIDARNOŚĆ SOLIDARNOŚĆ ja będę krzyczał WRÓĆ KOMUNO jako pracownik miałem jakieś prawa teraz jestem białym murzynem bez prawa nawet głosu
Odpowiedz
6
@ cyberchłop
dnia 28.04.2012, 08:43 · Zgłoś
Związki związki związki to one zabiły Gamrat i inne spółki Państwa
Odpowiedz
4
@ maniek
dnia 28.04.2012, 08:30 · Zgłoś
Kiedyś bodajże Pan Krzysztof Daukszewicz powiedział ( może nie dosłownie) "...i niedługo nam się ziści, że tę Polskę roz[...]ie ale wy nie komuniści". Myślę, że to perspektywa dla regionu jasielskiego
Odpowiedz
9
@ tera
dnia 27.04.2012, 22:01 · Zgłoś
Od kiedy to związkowcom zależy aby pracodawca miał darmową siłę roboczą. Lepiej zajmijcie się umowami jakie są w Gamracie dlaczego ludzie nie mają stałych umów. Wydaje mi się że związki powinny walczyć o prawa pracowników a tu wynikła sytuacja że związki walczą o darmowych pracowników dla pracodawcy. Przecież jak dostanie stażystów to zwolni pracownika i już ma oszczędności i kto na tym zyska bo na pewno nie ludzie pracujący w zakładzie - chyba że związkowcy.
Odpowiedz
8
@ pol
dnia 28.04.2012, 21:30 · Zgłoś
2 lata temu tak było zwolnił dobrych pracownikow za to ze byli po 50 i przed ukonczeniem 25 lat i zatrudnil ich za 2 tygodnie za polowe kasy jako stażystów
i ta sama historia jest teraz tylko ze pozwalniali ludzi na jesien i teraz biora stażystów.
Zwiazki zawodowe w gamracie to kpina bronia pracodawce a nie pracownikow.
Odpowiedz
-3
@ aha
dnia 27.04.2012, 21:20 · Zgłoś
jak może starosta w jasle podpisac staż skoro stażysci maja pracowac 40 godz tygodniowo i nie moga pracowac w porze nocnej i swieta
Odpowiedz
6
@ Body
dnia 27.04.2012, 21:17 · Zgłoś
Szkoda , bo troszkę młodych ludzi z Jasła mogło by sobie dorobić nawet te parę groszy. A tak ???
Nalezy do dobrze zapamiętać przy wyborach starosty i innych urzędników.
Odpowiedz
8
@ xyz
dnia 28.04.2012, 10:37 · Zgłoś
jeżeli będziemy tak myślec ,to w Polsce nigdy sie nie zmieni.Ja uważam ,że zakład skoro potrzebuje ludzi do pracy to powinien im zapłacić chociażby tą najniższą krajową,a nie jakieś parę groszy.Wymyślili sobie jakieś bzdetne staże i ludzi z wieloletnim wykształceniem kierują na nie.Ciekawe czy prezesi i związkowcy byli by happy gdyby ich spotkał taki los.To już jest totalny wyzysk.
Odpowiedz
0
@ lolo
dnia 30.04.2012, 09:40 · Zgłoś
Zle rozumiesz kolego , polega to na tym ze zakład zatrudnia 2 osoby na 6m z urzedu pracy i podpisuje ze 1 osobe zatrudni po tych 6 m na czas niemniejszy niz 6m na normalnych zasadach w gamracie , z tego co mnie wiadomo to chyba nie ma osoby o wynagrodzeniu mniejszym niz 1800pln brutto, wiec pewnie wielu by chciało tez za 1800 pracowac
Odpowiedz
3
@ xyz
dnia 30.04.2012, 10:09 · Zgłoś
tak ,to dlaczego z tych zeszłorocznych i z ubieglych lat nie zostawała połowa.A to że zakład zostawi tą częśc osób to tylko z konieczności ,gdyż międzyczasie wykruszają sie i pracownicy etapowi, a przecież prezesi i związkowcy nie staną przy maszynach.I żadne to nie dobrodziejstwo ze strony zakładu.A drogi kolego 18oo brutto przy pracy na zmiany ,w święta i niedziele to wszystko oscyluje wokól najniższej krajowej tylko te dodatki dobijają.Więc nie rozumię skąd to wasze oburzenie na jasielski urząd pracy skoro macie stażystow z Krosna czyżby wam jednak nie chodziło o wykwalifikowanych ludzi którzy stawali w pierwszym dniu przy maszynach i pracowali, tylko glupi przydomek stażysty mieli,Teraz macie obawy czy krośnianie temu podołają.I to nie jest żadne tworzenie miejsc pracy ,bo bez tych ludzi zakład już by nie mógł funkcjonować.
Odpowiedz
2
@ xyz
dnia 30.04.2012, 11:12 · Zgłoś
jeszcze tylko mała ironia skoro kolega twierdzi że to z 2 osób jedna zostanie na minimum kilka miesięcy to co ta pierwsza nie jest człowiekiem i ją można wykorzystywac.A przypomina mi to wyścig szczurów,harujcie i na wszystko się gódżcie to najlepsi zostaną i wówczas nikt na nic się nie skarży ,bo ma nadzieję ,że może to on zostanie wybrancem losu.
Odpowiedz
-1
@ lolo
dnia 30.04.2012, 14:18 · Zgłoś
Drogi kolego dlaczego z ubiegłych lat nie zostawała połowa zapytaj starostwo, staz efektywny polega na tym ze przyjmujesz osoby na umowe o prace , dlatego nazwa efektywny, zwiazkowcy juz stoja przy maszynach,1800 to podstawowa płaca bez dodatkow, a jasielski urzad pracy walczy ale ... z bezrobociem
Odpowiedz
7
@ EEEE
dnia 27.04.2012, 21:12 · Zgłoś
wysłać
do TVN24
Odpowiedz
10
@ turystka
dnia 27.04.2012, 20:22 · Zgłoś
A może ktoś wie, jakim cudem Kmiecik został starostą jeszcze w poprzedniej kadencji? Podobno nie miał podstawowego przygotowania do pelnienia takiej funkcji, nie miał żadnego doświadczenia, wyksztalcenia itd. Ale teraz ma juz podobno licencjat szkoły hotelarskiej. Czy to jest prawda, bo nikt Go nie widział na stażu w hotelu?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 28.04.2012, 18:32 · Zgłoś
Ach, ma również magistra z Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej na kierunku administracja. Poziom tej uczelni oszołamiał do tego stopnia, że ministerstwo odebrało jej prawo nadawania tytułu magistra.
Odpowiedz
2
@ do turystki
dnia 28.04.2012, 20:19 · Zgłoś
I jeszcze miał wybitnego promotora!
Odpowiedz
6
@ mono
dnia 27.04.2012, 20:07 · Zgłoś
Przecież Powiatowym Urzędem Pracy rządzi wysoko postawiony D.Uliasz?Co boicie się go?
Odpowiedz
5
@ postawiony
dnia 28.04.2012, 12:13 · Zgłoś
Nie powinno mieć znaczenia czy wysoko czy nisko postawiony: jeżeli się nie nadaje to jak najszybciej powinien znaleźć sie po drugiej stronie, czyli przy okienku dla bezrobotnych...
Odpowiedz
5
@ Iwona
dnia 27.04.2012, 19:14 · Zgłoś
to sie nadaje do programu telewizyjnego "Sprawa Dla Reportera", niech sie tłumacza..
Odpowiedz
13
@ obserwator
dnia 27.04.2012, 16:33 · Zgłoś
W firmie OBA na terenie gamratu nie jest lepiej za to że ludzie nie zgodzili się pracować w sobotę i niedzielę za niższe wynagrodzenie niż w ubiegłym roku prezes powyłączał automaty z kawą, herbatą i zimnymi napojami, a także wprowadził kilka zakazów np; słuchania radia. Można by było także wspomnieć o nieuzasadnionym badanu trzeźwości wybranej możliwe dyskryminowanej grupy pracowników wielki czwartek, piątek. Czy ktoś z inspekcji pracy mógłby przeprowadzić kontrole po zakładach pracy w Jaśle bo pracownik nie wie jakie ma prawa a pracodawca ma zawsze racje ja jeśli nie to 200 osób czeka na twoje miejsce straszą pracodawcy.
Odpowiedz
8
@ pixi
dnia 27.04.2012, 17:54 · Zgłoś
Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie
Oddział w Krośnie

Od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 do 15.30

osobiście:
ul. Kletówka 52
38-400 Krosno
II piętro, pokój nr 206

telefonicznie:
(0-13)-436-79-44 w.30,
(0-13)-436-89-54 w.30
Odpowiedz
2
@ świetna riposta
dnia 27.04.2012, 18:57 · Zgłoś
bardzo fajnie, podoba mi się Twój wpis, tylko nie wiem czy wszyscy zakumają
Odpowiedz
1
@ pixi
dnia 28.04.2012, 17:59 · Zgłoś
jesli maja mózg pokroju twojego to na pewno beda miec problemy!
Odpowiedz
1
@ se se se
dnia 30.04.2012, 16:56 · Zgłoś
nie znasz prawa - masz problem!!Możesz mieć kłopoty bo prawa należy przestrzegać a jak Ty masz to zrobic nie znajac go?? Lipa kolego lipa!! Jak masz wolną sobote i niedziele to weź kodeks jakiś sobie może na dobry poczatek poczytaj...
Odpowiedz
4
@ j
dnia 27.04.2012, 15:53 · Zgłoś
bylem dzis wbiurze pracy na tablicy wisi ogloszenie gamrat dostal w marcu 10 starzystow chca ludzi na sezon apotem do domu toniejest walka z bezrobociem tylko dojenie zarowno ludzi jak i urzedu
Odpowiedz
2
@ jadzia
dnia 27.04.2012, 16:31 · Zgłoś
Nie starzystów ,lecz stażystów.No
Odpowiedz
1
@ cola
dnia 27.04.2012, 17:49 · Zgłoś
jadziu to w tej chwili nie było istotne tylko ludzie sa wazni..pokmujesz maly mozdzku?
Odpowiedz
12
@ o co tu chodzi?
dnia 27.04.2012, 14:37 · Zgłoś
My społeczeństwo chcemy poznać przyczynę i uzasadnienie takiej decyzji. Dlatego apeluję to dziennikarzy tegoż portalu, aby przeprowadziła wywiady i rozeznania kto, jak i dlaczego postąpił tak a nie inaczej. Osoba która doprowadziła do tego stanu rzeczy wraz z nadzorującymi powinna/y odpowiedzieć za swój czyn jeśli był nieuzasadniony dyscyplinarnym zwolnieniem i dotkliwą karą finansową. "Urzędniki" powinny odpowiadać z całą surowością za swoje błędne decyzje włącznie z majątkiem prywatnym. Dziadostwo rozplęgło się jak te mrówki po rozkopaniu mrowiska.
Odpowiedz
17
@ ewa
dnia 27.04.2012, 15:01 · Zgłoś
a może jednak tu chodzi o ukrócenie wyzysku ,bo gdyby i Krosno odmówiło to Gamrat byłby zmuszony przyjąć ludzi na normalnych warunkach a nie traktować jak niewolników staz za marne grosze i dalej powrót do urzędu pracy paranoja
Odpowiedz
5
@ x
dnia 27.04.2012, 15:40 · Zgłoś
jeszcze dodam że zainteresowani w temacie wiedzą na jakich zasadach i kto był w ubiegłych latach kierowany na staż do gamratu ,ale wtedy tłumaczono to trudną sytuacją finansowa.Obecnie zakład szczyci się dużym zyskiem za ubiegły rok i w imię czego ma korzystać z darmowej siły roboczej.Ludzie ogarnijcie się i związki zawodowe też to o taki dobrobyt prostych ludzi walczycie, aby za 700 zł w sezonie i upale harowali
Odpowiedz
8
@ 01
dnia 27.04.2012, 14:18 · Zgłoś
Mam nadzieje , że będzie odpowiedz p.Starosty. Zna jak sam stwierdził swoją wartość uzasadniając tym swoją podwyżkę po wyborach , więc i ta decyzja na pewno jest słuszna z korzyścią dla społeczeństwa , a my tylko tego nie rozumiemy.Proszę nas oświecić.
Odpowiedz
8
@ Zaskoczona
dnia 27.04.2012, 14:02 · Zgłoś
Oj związki, związki - co wy możecie w kapitaliźmie. Tu człowiek jak narzędzie lub maszyna się liczy. Trudno ale o take Polske ście walczyli, miała być druga Japonia, miało być 100 tysięcy dla każdego, miał być zapewniony wypoczynek w słonecznych piaskach, a przyszło nam większości klepać biedę , oprócz polityków oczywiście.
Odpowiedz
-7
@ PiS-man
dnia 27.04.2012, 18:45 · Zgłoś
Dlaczego baba, dla której szczytem intelektualnej rozrywki jest analiza przyszłości Budzyna i Anki Mostkowiak zabiera głos w sprawie o której powinna milczeć? :D
Odpowiedz
0
@ on
dnia 27.04.2012, 11:54 · Zgłoś
bo to jest najwieksza glupota zeby jaki kolwiek polityk mial organizowac komu kolwiek prace!!!niech czlonkowie zwiazkow zaloza firme i zatrudniaja pracownikow,przeciez to banalnie proste!!!
Odpowiedz
20
@ krzysztof
dnia 27.04.2012, 11:33 · Zgłoś
Siedzą tylko i kawke piją,dostanie się na jakiś kurs graniczy z cudem,trzeba mieć dobre układy w urzędzie
Odpowiedz
7
@ czarna
dnia 27.04.2012, 11:23 · Zgłoś
Moi drodzy ,przecież wiadomo dlaczego urząd pracy nie godzi się na takie rzeczy,bo wiadomo,ze jak ubedzie bezrobotnych zgłaszających się na obowiązkowe wizyty. To trzeba będzie te bande nierobów wysłać do domu.wiec juz wiadomo o co chodzi
Odpowiedz
8
@ x
dnia 27.04.2012, 15:10 · Zgłoś
ha ha tylko ciekawe ilu tych bezrobotnych ubędzie i na ile 2 lub 3 miesiące a póżniej i tak wracają do Urzędu pracy to jest tylko trwonienie pieniędzy podatnika a zaklad ma zyski to niech traktuje ludzi poważnie,związki zawodowe to chyba sobie kpiny robią to walczyły o istotne sprawy tylko o jakieś badziewa
Odpowiedz
21
@ TRAX
dnia 27.04.2012, 11:19 · Zgłoś
No to co...??? szykujemy taczki dla starosty...??? chyba czas najwyższy...
Odpowiedz
17
@ Body
dnia 27.04.2012, 11:09 · Zgłoś
Skandal, po co nam tylu urzędników ???
Odpowiedz
14
@ pracodawca
dnia 27.04.2012, 11:01 · Zgłoś
To prawda że wiele osób tam pracujących to osoby które nie powinny tam pracować .Np taka pani co siedzi na informacji to nie wiem za bardzo czym Ona służy bezrobotnym ??wskazać do jakiego pokoju trafić chyba tylko to !!no jeszcze może pomóc wnioski wypełnić oczywiście nie za darmo taki ma cel!! Tam nikt się nie martwi że ty nie masz pracy ważne że ONI mają .!
Odpowiedz
25
@ PUP
dnia 27.04.2012, 10:58 · Zgłoś
Moim zdaniem funkcja starosty przerosła Kmiecika. Winda zepsuta, szpital zadłużony, brak współpracy z Gamratem, pieniądze na sport poobcinane( skandalicznie podzielone), co i raz likwidowanie szkół, a zakupy dla wygody nie stanowią najmniejszego kłopotu (skoda superb za ponad 100.000,00 zł). Może rada powiatu podejmie temat kierownictwa starostwem? Ciekawe, czy znajdzie się jakieś miejsce na staż, albo prace interwencyjne dla starosty?
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 27.04.2012, 15:59 · Zgłoś
Pan starosta szykuje się na stanowisko burmistrza Jasła, więc ma w głębokim poważaniu narzekania. Potrafi tylko straszyć odpowiedzialnością karną i nieudolnie próbować obrażać interlokutorów, jak to robił na spotkaniu z nauczycielami 25-go kwietnia.
Odpowiedz
4
@ napweno
dnia 27.04.2012, 20:57 · Zgłoś
moze bedzie ale burmistrzem Kopytowa allbo tego no poraża :P
Odpowiedz
0
@ abc
dnia 29.04.2012, 23:44 · Zgłoś
Nie tylko tam straszył odpowiedzialnością karną. Robi to często by zwalczyć sprzeciw czy krytykę.
Odpowiedz
18
@ Jaślok
dnia 27.04.2012, 10:55 · Zgłoś
Zaorac ten Urzad Pracy zbyteczny kompletnie nic nie robiacy w Jaśle totalnie nic nie robia przydałaby sie dobra mocna manifestacja pod urzedem i rozmowa publiczna z Kmiecikiem cikawe co ma do powiedzenia . ludzie tam siedzacy sa kompletnie nie kompetentnymi osobami które marnuja szanse dla bezrobotnych i pieniadze podatników!
Odpowiedz
20
@ :) :) :)
dnia 27.04.2012, 10:50 · Zgłoś
Starosta myśli tylko o zatrudnieniu swoich :) już i tak w Starostwie zatrudnionych jest niepotrzebnie ponad 50 niekompetentnych osób bliższych lub dalszych znajomych ale on nie rozumie, że nie zlikwiduje bezrobocia zwiększając zatrudnienie w Starostwie :)
:)
Odpowiedz
21
@ pracownik
dnia 27.04.2012, 10:20 · Zgłoś
Niech przyjmują na normalnych zasadach umowy o pracę na czas określony i będzie po kłopocie
Odpowiedz
6
@ to tuska z tym problemem
dnia 27.04.2012, 10:28 · Zgłoś
jak masz żal to jak w moim temacie, wal to tuska, a ciekawi mnie swoją drogą na kogo głosowałeś, Ty albo Twoja rodzina. Pozdr
Odpowiedz
3
@ pracownik
dnia 27.04.2012, 10:33 · Zgłoś
Nie mam żalu poprostu zamiast dać zarobić ludzią to kombinują takimi sposobami napewno będzie żyło się lepiej PS głosowałem na SLD
Odpowiedz
8
@ Pn
dnia 27.04.2012, 12:29 · Zgłoś
To fakt ze lepiej przyjmować na normalnych zasadach , tyle ze państwo Polskie nie stwarza mozliwosci . za to stwarza zeby pracodawca musiał kombinowac jak zatrudnic by nie ponosic duzych kosztow ,kombinacje alpejskie tylko po to by papierki przeplywały miedzy pracodawcami- Zusem-UP , no bo to z kolei pozwala zatrudniac mase urzedników i wydawac pieniądze na walke z bezrobociem . Gdzies jest w sieci opracowanie ile w ostatnich latach poszlo na to miedzi . Druczki , foldery , projekty, wykłady ... autorzy doszli do wniosku ze za ta kase mozna zatrudnic mnóstwo ludzi , ale wtedy nie mają pola do działania rózne firmy konsultigowe i agencje , stworzone by ssać .
Odpowiedz
13
@ ewa
dnia 27.04.2012, 14:54 · Zgłoś
tak ,ale Gamrat ma doskonałe wyniki finansowe i może zatrudniać na umowy o prace ,a nie orać stażystami.Poczekajcie zobaczycie ilu będzie z Krosna ludzi dojezdżać na 3 zmiany przy obecnych cenach paliwa.A pan ze zwiąków dalej klaszcze niewolnictwu.
Odpowiedz
4
@ ja
dnia 27.04.2012, 10:14 · Zgłoś
TokSzok, ale paranoja w tym biurokratycznym pipidowku, no otwiera się irracjonalne myślenie na takie działania, nie wiadomo co o tym sądzić. Krosno zaakceptowało, a Jasło nie. Zamiast robić wszystko aby przyciągnąć inwestorów, stworzyć im warunki infrastruktury, udzielić pomocy, nawet ze stratą dla budżetu w krótkiej perspektywie czasu, bo w dłuższej na pewno przyniesie to korzyści, to nie. Zepsuć, zgnoić, zaorać jak zasad 3xz. Ludzie kiedy to się skończy!!!
Odpowiedz
11
@ j-23
dnia 27.04.2012, 13:36 · Zgłoś
Prezes im kazał napisać to pismo.W Jaśle już wiedzą że w Gamracie niektórzy pracują na 2 a nawet 3 wtryskarkach a w Krośnie dopiero się dowiedzą. W Gamracie zaczyna się robić taki kołchoz jak w Nowym Stylu.
Odpowiedz
42
@ Laura Diaz
dnia 27.04.2012, 10:12 · Zgłoś
Ameryki nie odkryli, ale dobrze, że ktoś wreszcie o tym mówi głośno. A takie Krosno niby niedaleko, a już myślenie inne...

Czy można zlikwidować PUP w Jaśle? Normalnie w sektorze prywatnym, jeżeli firma nie przynosi dochodów, to się ją likwiduje. Ups, ale to przecież budżetówka...
Odpowiedz
31
@ ja
dnia 27.04.2012, 10:15 · Zgłoś
TokSzok, ale paranoja w tym biurokratycznym pipidowku, no otwiera się irracjonalne myślenie na takie działania, nie wiadomo co o tym sądzić. Krosno zaakceptowało, a Jasło nie. Zamiast robić wszystko aby przyciągnąć inwestorów, stworzyć im warunki infrastruktury, udzielić pomocy, nawet ze stratą dla budżetu w krótkiej perspektywie czasu, bo w dłuższej na pewno przyniesie to korzyści, to nie. Zepsuć, zgnoić, zaorać jak zasad 3xz. Ludzie kiedy to się skończy!!!
Odpowiedz
26
@ i co dalej?
dnia 27.04.2012, 10:55 · Zgłoś
W Jaśle 90% to sama budżetówka (szpital, ZUS, UP Starostwo Urząd Miasta, Policja itd) i niewiele firm :( i nikt nie rozumie że na tą budżetówkę ktoś musi zarobić...
A oni sami myślą tylko jak by tu zgnoić firmy, które coś chcą zrobić
Odpowiedz
18
@ POlaczek naiwniaczek
dnia 27.04.2012, 12:23 · Zgłoś
"By zyło sie lepij " . proPOnuje premie dla pracowników Starostwa , panie Starosto chyba nie bedzie z tym problemu ? POdatnik wszystko POkryje .
Odpowiedz
8
@ cola
dnia 27.04.2012, 16:21 · Zgłoś
potwierddzam ze jest inne
chociaz nie zgadzamsie z rtm ze daleko
trzeba myslec bardziej otwracie
przynajmniej nie jest takie jak Jasło..
Jaslo za niedlugo calkiem karze ludziom czy to absolwentom czy starszym uciekac
bo inaczej ludzie sa tutaj ,,smieciem"
Odpowiedz
10
@ PiS-man
dnia 27.04.2012, 17:47 · Zgłoś
Wprawdzie starosta to platformers jest nieudolny, ale chętnie dowiedziałbym się czego sprawa dotyczy i jakie jest jej drugie dno... Bo informacja, że z ponad 200 zatrudnionych bezrobotnych tylko 40 z nich wykazało się zaangażowaniem i chęcią pracy, mnie po prostu rozbawia. I jakoś w to nie wierzę! :D
Odpowiedz
10
@ bobo
dnia 27.04.2012, 19:03 · Zgłoś
masz racje podatnik wszystko pokryje a oni dalej beda sie chapac a inni beda bez pracy!!!
Odpowiedz
10
@ xyz
dnia 27.04.2012, 19:10 · Zgłoś
już widzę tych uszczęśliwionych Krośnian jak będą za 700zł gonić do GAMRATU 200zl dadzą na przejazd zostanie 500zł.Popracują przez te największe upały gdy na hali temperatura około 30 stopni, a panowie wrócą z wczasów i powiedzą im dowidzenia.I czego wy ludzie im zazdrościcie chyba tego niewolnictwa ,bo gdy odmówią przyjęcia oferty to zostaną wyrejestrowani.
Odpowiedz
8
@ aktywizacja made in pup 'a
dnia 27.04.2012, 20:59 · Zgłoś
Aktywizacja made in pup: jak w soczewce skupione biurokracja i olewanie bezrobotnych - ta firma nie jest dla nich - bez bezrobotnych będą sobie żyli - może nawet lepiej, a na pewno spokojniej niż z nimi. Przykład idzie z góry: Jaki pan taki kram... W Krośnie dzieje się dużo: widać gołym okiem, że komuś na czymś zależy - w Jaśle ceni się błogi spokój - aby tylko przeżyć kolejny dzień w błogostanie na stanowisku. Tak trzymać - to prosta droga do skansenu, zamykania szkół i starzenia się społeczeństwa. Młodego człowieka wnet ze świecą, może nawet gromnicą szukać będziecie. Ci co chcą pracować już dawno wyjechali, lub pakują się...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657