Strona główna

PGZK przejął spółkę Jasiel

45
Napisany dnia: 08.04.2019, 08:47 , Tagi: Brak

Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim, w którego skład wchodzą wszystkie gminy i miasta z terenu powiatu jasielskiego przejął w lutym br. sto procent udziałów w spółce PGZK-Jasiel. Jest on odpowiedzialny za zorganizowanie publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu jasielskiego.

Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim powstał w kwietniu 2017 r. Jego uczestnikami są powiat jasielski, miasto Jasło oraz gminy: Jasło, Brzyska, Dębowiec, Kołaczyce, Krempna, Nowy Żmigród, Osiek Jasielski, Skołyszyn i Tarnowiec. Związek ma za zadanie planowanie, zarządzanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców tych terenów. Długo trwały rozmowy na temat wyboru przewoźnika. Ostatecznie zgromadzenie związku zdecydowało, że usługi transportowe będą świadczyć spółki PGZK-Jasiel jako podmiot wewnętrzny i Miejska Komunikacja Samochodowa w Jaśle podlegająca samorządowi miejskiemu. Spółka PGZK-Jasiel Sp. z. o. o. została utworzona w lipcu 2018 r. w ramach restrukturyzacji przedsiębiorstwa PKS Jasło S. A. Początkiem lutego br. powiatowo-gminny związek zakupił jej sto procent jej udziałów o wartości 5 tys. zł.

- W ubiegłym roku naszym zamiarem było zorganizowanie publicznego transportu na bazie MKS-u. Nie był on jednak dostosowany do takiej formy organizacyjnej, gdyż był zakładem komunalnym. Później stał się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. W październiku 2018 r. zgromadzenie związku podjęło uchwałę zobowiązującą zarząd do przejęcia spółki Jasiel. PKS miesięcznie przewozi 120 tysięcy pasażerów. Przejęliśmy około 80 osób i 60 autobusów. Korzystanie z dworca mamy zagwarantowane na okres dwóch lat – wyjaśniał Stanisław Pankiewicz, przewodniczący Powiatowo-Gminnego Związku Komunikacyjnego w Powiecie Jasielskim

Gminy zapłacą za transport

Przygotowany został projekt przebiegu linii komunikacyjnych, które zostały przypisane poszczególnym członkom związku. Na tej podstawie gminy zostały zobowiązane do wniesienia wpłaty na dofinansowanie transportu. Nie wszystkim ich włodarzom ten pomysł przypadł do gustu i wielokrotnie w tym temacie prowadzone były rozmowy. Ostatecznie żaden z nich nie zrezygnował z poszczególnych połączeń, kosztem oszczędności. W tym roku dofinansowanie dla spółki PZGK-Jasiel wyniesie dla gminy Kołaczyce – 255 942 zł, gminy Jasło - 774 047 zł, gminy Tarnowiec – 234 987 tys. zł, gminy Nowy Żmigród – 347 731 tys. zł, gminy Krempna – 160 752 zł, gminy Osiek Jasielski – 123 681 zł, gminy Dębowiec – 300 408 zł, Skołyszyn – 217 135 zł, gminy Brzyska – 222 920 zł, powiatu jasielskiego – 814 603 zł i miasta Jasła – 2 359 288 zł. Dofinansowanie dla MKS w Jaśle wyliczono na kwotę: dla gminy Kołaczyce – 17 284 zł, gminy Jasło – 585 562 zł, gminy Tarnowiec – 128 106 zł, gminy Dębowiec – 142 926 zł, gminy Brzyska- 79 975 zł oraz dla miasta Jasła – 2 280 676 zł. - Z uwagi na fakt, że prawie wszystkie linie komunikacyjne poprowadzone są przez teren gminy Jasło i miasto Jasło sprawia to, że na ich terenie generowane są znaczne przebiegi, dlatego potraktowane zostały jako linie o istotnym znaczeniu dla danego samorządu. Do celów ustalenia dofinansowania dla terenu Jasła i gminy Jasło uwzględniona została połowa przejechanych kilometrów. Średnia dopłata do jednego kilometra będzie kształtować się na poziomie 1, 12 zł. - poinformował S. Pankiewicz. Dokonano również analizy spółki PGZK-Jasiel w odniesieniu kosztowo-przychodowym. Wynika z niej, że planowana strata na koniec 2019 r. wyniesie 2 575 874 zł. Jej pokrycie zakłada dofinansowanie działalności transportowej przez poszczególnych członków związku, w oparciu o zaproponowany model związany z przebiegami dedykowanymi dla poszczególnych samorządów.

Pierwsze interwencje

W ostatnich miesiącach podjęte zostały ważne decyzje dla PGZK, szczególnie ta związana z przejęciem spółki Jasiel. Organizowanie transportu zbiorowego spoczywa na barkach związku. To duża odpowiedzialność, aby zaspokoić potrzeby tych mieszkańców, którzy korzystają z dostępnej komunikacji. Kilka dni temu zostaliśmy jednak poinformowani o tym, że są problemy z dojazdem do miasta. Szczególnie tutaj zwracano uwagę na małe busy pojawiające się w godzinach porannych w Żółkowie oraz w Czeluśnicy. Problem polega na tym, że są one przepełnione i nie zabierają wszystkich podróżnych, przez co młodzież wielokrotnie spóźnia się do szkół. O interwencję w tej sprawie prosił nas jeden z mieszkańców powiatu jasielskiego. O słowo komentarza poprosiliśmy Romana Jastrzębia, prezesa spółki PGZK-Jasiel. - Staramy się, żeby na tych trasach, na których jest najwięcej pasażerów zapewnić komunikację dużym autobusami. Ostatnio występują awarie techniczne taboru stąd też pojawiają się mniejsze autobusy i rzeczywiście może być problem z zabraniem wszystkich pasażerów. Będziemy się starali to poprawić, tak aby dowozić wszystkich chętnych korzystających z naszych usług. Jeżeli to się jeszcze nie udaje, to w niedługim czasie to się zmieni – powiedział prezes Jastrząb.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Komentarze Czytelników:
Aby ocenić dany komentarz, wystarczy kliknąć na ikonkę "+" lub "-" w prawym górnym rogu każdego komentarza.
Dodaj nowy komentarz Wybierz sposób wyświetlania komentarzy:
@ x
dnia 08.04.2019, 08:58
Ocena
komentarza:
-22
bilet powinien kosztowac 1 zl symbolicznie to i tak 20razy w miesiacu daje 40 zl iloscia zdobwac pasazera
@ Uj
dnia 08.04.2019, 10:53
Ocena
komentarza:
28
5 tyś za 100% udziałów a co z nieruchomościami po dawnym PKS-ie? Ile bedziemy płacić za dzierżawę i komu?
@ Jozin z Bazin
dnia 08.04.2019, 19:54
Ocena
komentarza:
17
Super układ przejęli związki zawodowe i rozpadające się autosany a nieruchomości już nie:) niezły deal. Wszystko pokryjemy że swoich podatków... Władze maja gest nie ma co.
Z chęcią oddam kredyt hipoteczny ale dom sobie zostawię - ktoś chętny?
@ PEACE
dnia 08.04.2019, 20:35
Ocena
komentarza:
17
A może NIK i CBA prześledza papiery i jak wyglądały negocjacje bo wali tu łapówka na kilometr. Miasto teraz nie dość że będzie utrzymywać MKS to i PKS. Masakra i ciekawy jestem gdzie będą stać za dwa lata pksy. Pewnie ktoś z władzy udostępni działeczkę za symboliczną banieczkę.
@ wrrr
dnia 08.04.2019, 20:42
Ocena
komentarza:
13
Turlam się ze śmiechu...radni miejscy przekształcili tereny PKS-u pod galerie i sklepy wielkopowierzchniowe, teraz samorządy nabyły za 5 tyś zł kosztowny w utrzymaniu "złom" a już za dwa lata będą płacić ogromne pieniądze za najem dworca lub budować gdzieś nowy !? np.w Krajowicach ...ha ha ha cyt:
" Przejęliśmy około 80 osób i 60 autobusów. Korzystanie z dworca mamy zagwarantowane na okres dwóch lat – wyjaśniał Stanisław Pankiewicz, przewodniczący Powiatowo-Gminnego Związku Komunikacyjnego w Powiecie Jasielskim "
@ PLUS=/+MINUS
dnia 08.04.2019, 20:45
Ocena
komentarza:
4
Mamy "Jasło dla Ciebie"
Stwórzmy Sami Rozkład Jazdy.
Nieraz wiemy ile osób jedzie do-z Jasła
Do pracy,szkoły,na zakupy.
W które dni:robocze,świąteczne,wolne...
O których godzinach jest duży ruch.
Podpowiedzmy przewożnikom:
Kiedy?Gdzie?O której godzinie?
Jakie mają być autobusy?
Jeżeli potrzebne są ,mogą być dwa,może trzy.
Wyeliminujemy PUSTE przewozy.
Nigdy nie wyeliminujemy małych przewozów,takie się zawsze zdarzają.
Sami jeżdzimy nieraz Sami samochodem,bo nie mamy innego wyjścia.
Oszczędzajmy czas Swój i Innych.
Oszczędzajmy samochody Swoje i Innych.
Nie róbmy PUSTYCH przewozów.
Pomagajmy Sobie wzajemnie,a INNI pomogą NAM.
Pozdrawiam WSZYSTKICH.
@ wrrr
dnia 08.04.2019, 20:46
Ocena
komentarza:
6
do PEACE, najlepiej wystąpić o otwarcie delegatury CBA w Jaśle...roboty huk
@ pokerowiec
dnia 08.04.2019, 21:55
Ocena
komentarza:
12
dworzec zostal sprzedany za monety...a autobusy z długami przejmie powiat i gminy...Kur... LUDZIE przekręt stulecia!

kto sprzedał dworzec w takim miejscu koło obwodnicy!??
@ ixi
dnia 09.04.2019, 09:45
Ocena
komentarza:
5
Trzeba pogonic te postkomunistyczne miernoty przy urnach wyborczych! Tylko wolny rynek, niższa kwota od podatku i proste przepisy dadzą nam możliwość rozwoju. To co te leśne dziady robią to pudrowanie trupa i marnowanie czasu i pieniędzy podatników, a to grzech śmiertelny.
@ bazalt
dnia 08.04.2019, 09:15
Ocena
komentarza:
22
Ciekawe, czy kursy zostaną ustawione w zasadzie po staremu - wyłącznie pod uczniów, czy w końcu będzie można dojechać DO Jasła do pracy przed g.7 rano - wyjechać z Jasła również po tej godzinie. I poza tym dojechać przed g.19 i 22, jak również wyjechać z miasta po tych godzinach. Mieszkańcy miasta narzekają na zapchane miasto do granic wytrzymałości. Ale co mają zrobić pracownicy którzy muszą być w pracy a nie mają połączenia - jadą autem, chociaż to jest kompletnie nieopłacalne i zbędne. Niech dla uczniów bilety będą jakieś zniżkowe, ulgowe - jak zwał, tak zwał. Ok, ale dla dorosłych mogą kosztować nawet do 50gr za kilometr, to i tak będzie opłacalne dla przewoźnika i do zaakceptowania dla klienta. No i żeby dopasowali wielkość autobusów do liczby pasażerów, to byłby miód.
@ Luxemburg
dnia 08.04.2019, 10:05
Ocena
komentarza:
19
Pod uczniów też nie są ustawione, bo o 7 jeżdżą małe pizdółki , które mają 19 miejsc, a chętnych do jazdy ( którzy dodam ,że mają wykupione bilety miesięczne, jest 60 osób). Młodzież notorycznie przez to spóźnia się do szkoły. PKS pomimo interwencji ( począwszy od dyżurnego ruchu przez kierownika po prezesa) ma wywalone na swoich klientów. Przypomnę, że w momencie pobrania kasy za bilet miesięczny ,zawierana jest umowa z której PKS się nie wywiązuje.
@ ABC
dnia 08.04.2019, 09:18
Ocena
komentarza:
29
Jeżeli powstały moloch złożony z bankrutów (MKS, PKS) będzie dofinansowywany przez gminy i miasto to pytam o zasadę konkurencji. Czy inni przewoźnicy również będą dofinansowywani przez samorządy w tej samej wysokości? Takie metody działania przeczą zasadzie wolnego rynku i zasadzie logicznego myślenia.
@ kobi
dnia 08.04.2019, 09:40
Ocena
komentarza:
29
Będą generować coraz większe koszty, gminy będa co roku więcej dokładać, ludzie będą jeździc starymi śmierdzącymi gruchotami, ale to nic. Ważne jest to, że kogoś uda sie wcisnąć na ciepłą poisadkę, kogos do rady nadzorczej, czyjes wytyczne pokornie wykonać itp. Boże, mam nadzieję, że tylko w Jaśle politycy związani z PIS-em są tak durni i nie liczący się z nikim i niczym.
@ edi
dnia 08.04.2019, 10:53
Ocena
komentarza:
5
Taniej by pewnie było wynajmować taksówki dla osób które chcą skorzystać z komunikacji dotowanej przez samorządy. Jedynie dowozy dzieci do szkół mają jakiś sens, natomiast kursowanie autobusów dla paru osób już nie.
@ realista&
dnia 08.04.2019, 09:21
Ocena
komentarza:
13
Tak się składa, że mieszkam przy drodze. Często widzę autobusy wożące "powietrze", ani jednego pasażera. Rano jedzie kilku uczniów do szkól w Jaśle i to wszystko. W okresie wakacji będą puste przebiegi. W obecnym czasie tylko 2-3 osoby na 100 jeździ autobusami, reszta samochodami prywatnymi.. Uważam, że to stracone pieniądze dla gmin, ale kto bogatemu zabroni.
@ bazalt
dnia 08.04.2019, 10:44
Ocena
komentarza:
22
@ realista& - A wiesz dlaczego tylko kilka procent jeździ autobusami? Bo rozkład jazdy jest dla nikogo, z d**y wzięty. Jeśli ktoś musi dojechać do Jasła, do pracy na g.7 rano, a kurs jest tak ustawiony, że autobus dojeżdża na g.7;10 to jaki ktoś ma wybór? Jeśli ktoś kończy pracę też o g.7 rano a autobus odjeżdża też o g.7 (no bo musi wrócić z uczniami) to jaki jest wybór?
Pomiędzy godzinami 6;30 a około 9 i pomiędzy 15do 16 Jasło jest zapchane bardziej niż kilkukrotnie większe miasta. Myślisz że ludzie wsiadają do aut wyłącznie dlatego że tak im wygodniej, żeby po kilkunastu minutach przeklinać w korku np. w okolicach serwisu oponiarskiego u Korzenia, albo na światłach na Bieszczadzkiej? Zwyczajnie - nie ma innej możliwości dostania się do/z pracy-szkoły.
Oczywiście że masz rację, że autobusy w większości wożą powietrze. Ja też widzę nieraz potężny autobus mogący pomieścić 50 pasażerów w którym jedzie może 5 osób o godzinie np.10. Po co taki kolos? Z kim i po kogo? Niech jedzie taki, gdzieś w dłuższą trasę, gdzie zgarnie uczniów - bo tych jest najwięcej. Niech ich odwiezie potem. Ok. A poza szczytem niech jedzie nie wiem... na trasę do Rzeszowa, Krosna, czy gdzieś. Nie jestem fachowcem od zarządzania i logistyki - ale od lat działanie jasielskich MKS i PKS nie trzyma się żadnej logiki ani ekonomii. Zarządzający narzekają że prywaciarze zgarniają co lepsze kursy. No zgarniają. Prywaciarze mają takie same koszty jak MKS i PKS. Tylko że u nich nie ma nieproduktywnych etatów. A że komunikacja okołojasielska stoi na głowie, to najlepszym dowodem na to jest fakt, że łatwiej dziś dojechać do Krakowa (autobusy kursują od g.5 rano do 22 co pół godziny lub częściej) niż do miejscowości oddalonej od Jasła o 10 km gdzie np. w dniach pozaszkolnych jest może 2 kursy, może 4.
@ ekonomista
dnia 08.04.2019, 18:36
Ocena
komentarza:
5
W porównaniu do wcześniejszych lat naprawdę garstka ludzi pracuje i dojeżdża autobusami. Nawet jak jest połączenie autobusowe pracownicy łączą siły i każdy tydzień jeździ kto inny samochodem osobowym zabierając pozostałych. Ja tak dojeżdżam. Wyolbrzymiacie problem i robicie z igły widły, a zresztą teraz w tym kraju wszystko stoi na głowie.
@ bazalt
dnia 09.04.2019, 07:48
Ocena
komentarza:
1
Zapewne jakaś niewielka część tak robi jak Ty. Chwalebne. Ale rzadko to się udaje. Z własnego podwórka - praca w systemie ciągłym, piątek/świątek/i niedziela. Praca zaczyna się o g.7 ale muszę być 10 min wcześniej żeby przejąć stanowisko. Poza tym trzeba się przebrać. Z domu do pracy samochodem jadę 7-8 minut, autobus jedzie 20 - dobra, ok. Żeby być na czas do autobusu muszę wsiąść o 6;30. No ale ... nie da się. Bo autobus odjeżdża o 5;55 (po co?) a następny 6;50. A w weekendy, niedziele i święta pierwszy autobus pojawia się dopiero o 10;40. Jakie zatem wyjście? Wsiąść w auto i jechać - obojętne czy to zwykły dzień roboczy, czy święto.
Muszę dojechać do pracy na g.19 (procedura ta sama co w godzinach porannych - patrz wyżej) Autobus odjeżdża do miasta o 17;45 (grubo za wcześnie) albo 19;05. Jakie zatem wyjście? Wsiąść w auto i jechać.
Natomiast kursy weekendowe i świąteczne - wypadałoby na soboty i niedziele wynająć klitkę w Jaśle i - nie wiem - w tym czasie albo spać, albo pić... Urzędnicy nie zdają sobie sprawy, że chyba ze 40% zatrudnionych PRACUJE RÓWNIEŻ WTEDY GDY ONI MAJĄ LABĘ !!!???
@ Tasiemiec
dnia 08.04.2019, 10:13
Ocena
komentarza:
1
"Ostatnio występują awarie techniczne taboru"
Taborem z cyganami...
@ elf
dnia 08.04.2019, 10:23
Ocena
komentarza:
14
Tytuł artykułu "Jasielskie starostwo przegrało proces o duże pieniądze " , redakcjo może coś na ten temat ?
@ do elf
dnia 08.04.2019, 11:54
Ocena
komentarza:
5
Dołączam się do apelu
@ Do do Elf
dnia 08.04.2019, 13:00
Ocena
komentarza:
5
Ja też poczytalabym jak to wydawane są nasze pieniądze
@ Kostka Winiary
dnia 08.04.2019, 21:15
Ocena
komentarza:
9
Specjalista do spraw rozwoju wszystko załatwi, takich mamy w Szpitalu i zarazem Radzie Powiatu wybitnych biznesmenów i managerów.
@ elf
dnia 09.04.2019, 10:18
Ocena
komentarza:
5
"Sąd zdecydował, że powiat jasielski nie odzyska nawet części z kwoty 1 mln 300 tys. zł, jaką zapłacił za projekt przebudowy szpitala." Może
@ Cypisek
dnia 08.04.2019, 11:40
Ocena
komentarza:
5
I tak jest dobrze, że wogóle PKS funcjonuje i pokrywa kursami większą część powiatu. W Gorlicach po dzikiej prywatyzacji PKSu pojawili się busiarze, którzy wzięli tylko dochodowe linie. Reszta leży i kwiczy. Do tego w weekendy pozostaje rower albo swój samochód. Trzeba mieć nadzieję, że da się to wzsystko w Jaśle poukładać.
@ Kostka Winiary
dnia 08.04.2019, 11:50
Ocena
komentarza:
13
Jeśli Starostwo Powiatowe ma udział w tworzeniu tej spółki to można być prawie pewnym, że wkrótce kolejny "wybitny specjalista do spraw działań strategicznych" powiązany partyjnie z w/w zostanie tam zatrudniony na dobrze płatnym stanowisku.
@ bolo
dnia 08.04.2019, 12:46
Ocena
komentarza:
6
Roman to wybitny specjalista to widac patrzac na PKS
@ Kierowca
dnia 08.04.2019, 12:58
Ocena
komentarza:
-1
W czym problem przecież Kaczor obiecał że sam będzie jeździć na autobusie i rozwozić dzieci do strajkujących szkół. Będzie się sypać kasa z nieba tylko że kasy w Polsce jest zawsze tyle samo a unia już nie da i pisowi już brakuje i zaczyna się dno.
@ koń
dnia 08.04.2019, 15:19
Ocena
komentarza:
-7
Będzie jeżdzić sara strefa rumunów handlujących nielegalnie na świńskim targu.
@ ER BUS
dnia 08.04.2019, 16:01
Ocena
komentarza:
1
Kto nas wykupi klamoty sie rozwalaja dotacje sie koncza...
@ PEACE
dnia 10.04.2019, 12:29
Ocena
komentarza:
1
... Żeberko...
@ Kasia
dnia 08.04.2019, 16:15
Ocena
komentarza:
-6
Ja zawsze jeżdżę Misiem- na miejscu, do Warszawy do Krakowa. To jest solidny przewoźnik. Inni niech zazdroszcza.
@ leon nie seat
dnia 08.04.2019, 16:44
Ocena
komentarza:
3
Szczególnie zazdroszcza jak siedzisz wcisnietam miedzy dwoma osobami i nie mozesz wyprostować nóg:-) Do Warszawy czyli Osobnicy tak sie moze da ale dalej raczej kiepsko:)
@ tralala
dnia 08.04.2019, 21:32
Ocena
komentarza:
5
I ta pobudka w środku nocy na przesiadkę. Sam miód. Ile Ci płacą za wpisy?
@ Czajnik00
dnia 08.04.2019, 16:26
Ocena
komentarza:
2
Czy ja mam wrażenie, że tzw. Grubemu czyli RR znowu się udało? Łyknął PKS, przekształcił i zrestrukturyzował i ożenił mieszkańcom powiatu jak michę miodu:) Good luck dla tej idei.
@ Gruby
dnia 08.04.2019, 17:54
Ocena
komentarza:
4
na pograniczu biznesu i polityki najważniejsza jest informacja i dobre wtyki
@ buuuu
dnia 08.04.2019, 21:04
Ocena
komentarza:
2
ale to radni wszystko "kwitowali" taki głupi żarcik i dali się złapać na 500 autobusów dziennie, czyli chyba więcej niż w Krakowie...
"Centrum Handlowe ShopIN będzie pierwszą nowoczesną, galerią handlową w Jaśle o ponadlokalnym zasięgu. Centrum będzie zintegrowane z regionalnym dworcem autobusowym, które obsłuży aż 500 autobusów dziennie"
@ Agata
dnia 08.04.2019, 17:46
Ocena
komentarza:
5
Może w końcu autobusy na lini Jasło Gorlice zaczną jeździć wedlug obowiazujacego rozkladu a nie wybiórczo. Polowa autobusow na trj lini po poludniu nie jeździ, więc sie pytam dlaczego ? Z Gorlic trudno sie po 16 wydostać.Dwa autobusy wogole nie kursuja o 16.15 i 16.45.
@ kier.
dnia 08.04.2019, 20:06
Ocena
komentarza:
2
a gdzie teraz tankujecie te gruchoty, bo na Trans- Wiercie was nie widać ,kto zapłaci za paliwo
@ Jaślak
dnia 08.04.2019, 22:40
Ocena
komentarza:
2
żenada - z takim zarządzaniem będą kulą u nogi dla miasta
@ pasazer
dnia 08.04.2019, 22:45
Ocena
komentarza:
3
prywatni przewiznicy wykonczyli PKS-y!
jak nie bylo prywatnych przewoznikuw pks-y nizdzily w soboty i niedziele! a jak pks sie wycofal to prywatny przewoznik nie ma ochoty jerzdzic w soboty i niedziele!!!
@ praaa
dnia 08.04.2019, 23:29
Ocena
komentarza:
5
No niestety takie zasady wolnego rynku, ludzie sami wybrali swojego przewoznika co spowodowało taki a nie inny skutek.
@ fvb
dnia 09.04.2019, 00:08
Ocena
komentarza:
7
Jeden pojedzie pełny to fakt, ale dosłownie dwie minuty wcześniej jedzie MKS z kartką o treści "Przejazd dla posiadaczy biletów miesięcznych". Zawróci w Czel i wraca do Jasła z pięcioma osobami na pace. Reszta niech się martwi. Przecież tutaj średni wiek autobusów jest większy niż średni wiek słuchacza 100.6 fm.
@ Takie se
dnia 09.04.2019, 12:51
Ocena
komentarza:
-1
Zawsze jak pojawiają się komentarze negatywne względem zażyłości Urzędu Miasta Jasła i "byznesmenów" aktywują się ci od minusów i płatni hejterzy. Taka ciekawostka
@ e-demokracja blockchain
dnia 09.04.2019, 19:37
Ocena
komentarza:
0
Urzędnicy się skrzyknęli i będą utrzymywać nie rentowne linie za nasze pieniądze wozić powietrze.

Socjalizm to ustrój w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Zadbamy o Twój dom i ogród

     

    Piękny dom i ogród to prawdziwa wizytówka. Na ścianach budynków mieszkalnych jednak często osadza się kurz, sadza oraz różnego typu zabrudzenia. Jak się ich pozbyć? Najlepiej postawić na doświadczonych fachowców.

  • Żyją w koszmarnych warunkach. Potrzebują pomocy

    Pani Mariola Śmietana z Łask mieszka z matką Teresą i dwójką dwunastoletnich dzieci. Rodzina żyje w warunkach, które na dzisiejsze czasy wprawiają w zdumienie. Nie mają bieżącej wody, kanalizacji, centralnego ogrzewania ani łazienki. Co więcej, w domu pojawił się grzyb i wilgoć. Rodzina potrzebuje pomocy, bo dom popada w ruinę.

  • „PSZCZÓŁKA„ już w Jaśle

  • Wypadek w Kołaczycach i potrącenie rowerzysty

     

    Dzisiaj po południu doszło do dwóch zdarzeń drogowych. W Kołaczycach około godz. zderzyły się dwa pojazdy. Z kolei około godz. 16 na osiedlu Gądki został potrącony 14-letni rowerzysta. 

  • Jasło miasto kamer

    W Jaśle przybywa coraz więcej kamer monitoringu wizyjnego. Zapotrzebowanie wzrasta, o co skutecznie zabiegają mieszkańcy, czy w ich imieniu zarządy osiedli i spółdzielnie. Za tym pojawia się potrzeba zatrudnienia dwóch nowych pracowników do obsługi systemu. Radni przyznali Straży Miejskiej ponad 105 tys. zł m.in. na zakup wyposażenia oraz podwyżki.

  • Materace bez tajemnic

  • Wybory na osiedlach za nami

    W ubiegłym tygodniu zakończyły się wybory na przewodniczących i członków zarządu na szesnastu osiedlach w mieście Jaśle. Spośród nich na dziewięciu zgłoszony został tylko jeden kandydat na przewodniczącego. Zmiany uległy na osiedlach Gądki i Kopernika.

     

  • Nie niszczmy ostatniej nawierzchni naturalnej boiska - apeluje jaślanin

    Wydawałoby się, że decyzja o wymianie nawierzchni ze sztuczną trawą jest słuszna. Jednak odmienne zdanie ma jaślanin, który zabrał głos w tej sprawie na ostatniej sesji rady miejskiej.

  • „Prochem się stałeś...”

     

    Jest normalną, szczęśliwą kobietą, która ma męża i dzieci. Lubi chodzić w sukienkach, szpilkach - jak większość kobiet – jednak z racji zawodu w szafie królują spodnie i kolor czarny.

  • Bartosz to prawdziwy wulkan energii!

    Bartosz Klęba to zdolny jedenastoletni mieszkaniec z Harklowej w gminie Skołyszyn. Uwielbia śpiewać i rysować niesamowite komiksy, w których dzieją się niestworzone historie. Tego zwariowanego chłopca Polacy poznali w programie muzycznym The Voice Kids 2.

  • PASJA HAIR & BEAUTY zapraszana na innowacyjny zabieg VIVACE!

  • Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020 dla absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów w Liceum Ogólnokształcącym w

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105