Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

PGZK przejął spółkę Jasiel

45

Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim, w którego skład wchodzą wszystkie gminy i miasta z terenu powiatu jasielskiego przejął w lutym br. sto procent udziałów w spółce PGZK-Jasiel. Jest on odpowiedzialny za zorganizowanie publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu jasielskiego.

Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim powstał w kwietniu 2017 r. Jego uczestnikami są powiat jasielski, miasto Jasło oraz gminy: Jasło, Brzyska, Dębowiec, Kołaczyce, Krempna, Nowy Żmigród, Osiek Jasielski, Skołyszyn i Tarnowiec. Związek ma za zadanie planowanie, zarządzanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców tych terenów. Długo trwały rozmowy na temat wyboru przewoźnika. Ostatecznie zgromadzenie związku zdecydowało, że usługi transportowe będą świadczyć spółki PGZK-Jasiel jako podmiot wewnętrzny i Miejska Komunikacja Samochodowa w Jaśle podlegająca samorządowi miejskiemu. Spółka PGZK-Jasiel Sp. z. o. o. została utworzona w lipcu 2018 r. w ramach restrukturyzacji przedsiębiorstwa PKS Jasło S. A. Początkiem lutego br. powiatowo-gminny związek zakupił jej sto procent jej udziałów o wartości 5 tys. zł.

- W ubiegłym roku naszym zamiarem było zorganizowanie publicznego transportu na bazie MKS-u. Nie był on jednak dostosowany do takiej formy organizacyjnej, gdyż był zakładem komunalnym. Później stał się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. W październiku 2018 r. zgromadzenie związku podjęło uchwałę zobowiązującą zarząd do przejęcia spółki Jasiel. PKS miesięcznie przewozi 120 tysięcy pasażerów. Przejęliśmy około 80 osób i 60 autobusów. Korzystanie z dworca mamy zagwarantowane na okres dwóch lat – wyjaśniał Stanisław Pankiewicz, przewodniczący Powiatowo-Gminnego Związku Komunikacyjnego w Powiecie Jasielskim

Gminy zapłacą za transport

Przygotowany został projekt przebiegu linii komunikacyjnych, które zostały przypisane poszczególnym członkom związku. Na tej podstawie gminy zostały zobowiązane do wniesienia wpłaty na dofinansowanie transportu. Nie wszystkim ich włodarzom ten pomysł przypadł do gustu i wielokrotnie w tym temacie prowadzone były rozmowy. Ostatecznie żaden z nich nie zrezygnował z poszczególnych połączeń, kosztem oszczędności. W tym roku dofinansowanie dla spółki PZGK-Jasiel wyniesie dla gminy Kołaczyce – 255 942 zł, gminy Jasło - 774 047 zł, gminy Tarnowiec – 234 987 tys. zł, gminy Nowy Żmigród – 347 731 tys. zł, gminy Krempna – 160 752 zł, gminy Osiek Jasielski – 123 681 zł, gminy Dębowiec – 300 408 zł, Skołyszyn – 217 135 zł, gminy Brzyska – 222 920 zł, powiatu jasielskiego – 814 603 zł i miasta Jasła – 2 359 288 zł. Dofinansowanie dla MKS w Jaśle wyliczono na kwotę: dla gminy Kołaczyce – 17 284 zł, gminy Jasło – 585 562 zł, gminy Tarnowiec – 128 106 zł, gminy Dębowiec – 142 926 zł, gminy Brzyska- 79 975 zł oraz dla miasta Jasła – 2 280 676 zł. - Z uwagi na fakt, że prawie wszystkie linie komunikacyjne poprowadzone są przez teren gminy Jasło i miasto Jasło sprawia to, że na ich terenie generowane są znaczne przebiegi, dlatego potraktowane zostały jako linie o istotnym znaczeniu dla danego samorządu. Do celów ustalenia dofinansowania dla terenu Jasła i gminy Jasło uwzględniona została połowa przejechanych kilometrów. Średnia dopłata do jednego kilometra będzie kształtować się na poziomie 1, 12 zł. - poinformował S. Pankiewicz. Dokonano również analizy spółki PGZK-Jasiel w odniesieniu kosztowo-przychodowym. Wynika z niej, że planowana strata na koniec 2019 r. wyniesie 2 575 874 zł. Jej pokrycie zakłada dofinansowanie działalności transportowej przez poszczególnych członków związku, w oparciu o zaproponowany model związany z przebiegami dedykowanymi dla poszczególnych samorządów.

Pierwsze interwencje

W ostatnich miesiącach podjęte zostały ważne decyzje dla PGZK, szczególnie ta związana z przejęciem spółki Jasiel. Organizowanie transportu zbiorowego spoczywa na barkach związku. To duża odpowiedzialność, aby zaspokoić potrzeby tych mieszkańców, którzy korzystają z dostępnej komunikacji. Kilka dni temu zostaliśmy jednak poinformowani o tym, że są problemy z dojazdem do miasta. Szczególnie tutaj zwracano uwagę na małe busy pojawiające się w godzinach porannych w Żółkowie oraz w Czeluśnicy. Problem polega na tym, że są one przepełnione i nie zabierają wszystkich podróżnych, przez co młodzież wielokrotnie spóźnia się do szkół. O interwencję w tej sprawie prosił nas jeden z mieszkańców powiatu jasielskiego. O słowo komentarza poprosiliśmy Romana Jastrzębia, prezesa spółki PGZK-Jasiel. - Staramy się, żeby na tych trasach, na których jest najwięcej pasażerów zapewnić komunikację dużym autobusami. Ostatnio występują awarie techniczne taboru stąd też pojawiają się mniejsze autobusy i rzeczywiście może być problem z zabraniem wszystkich pasażerów. Będziemy się starali to poprawić, tak aby dowozić wszystkich chętnych korzystających z naszych usług. Jeżeli to się jeszcze nie udaje, to w niedługim czasie to się zmieni – powiedział prezes Jastrząb.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 08.04.2019, 08:47

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ e-demokracja blockchain
dnia 09.04.2019, 19:37 · Zgłoś
Urzędnicy się skrzyknęli i będą utrzymywać nie rentowne linie za nasze pieniądze wozić powietrze.

Socjalizm to ustrój w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju
Odpowiedz
-1
@ Takie se
dnia 09.04.2019, 12:51 · Zgłoś
Zawsze jak pojawiają się komentarze negatywne względem zażyłości Urzędu Miasta Jasła i "byznesmenów" aktywują się ci od minusów i płatni hejterzy. Taka ciekawostka
Odpowiedz
8
@ fvb
dnia 09.04.2019, 00:08 · Zgłoś
Jeden pojedzie pełny to fakt, ale dosłownie dwie minuty wcześniej jedzie MKS z kartką o treści "Przejazd dla posiadaczy biletów miesięcznych". Zawróci w Czel i wraca do Jasła z pięcioma osobami na pace. Reszta niech się martwi. Przecież tutaj średni wiek autobusów jest większy niż średni wiek słuchacza 100.6 fm.
Odpowiedz
4
@ pasazer
dnia 08.04.2019, 22:45 · Zgłoś
prywatni przewiznicy wykonczyli PKS-y!
jak nie bylo prywatnych przewoznikuw pks-y nizdzily w soboty i niedziele! a jak pks sie wycofal to prywatny przewoznik nie ma ochoty jerzdzic w soboty i niedziele!!!
Odpowiedz
6
@ praaa
dnia 08.04.2019, 23:29 · Zgłoś
No niestety takie zasady wolnego rynku, ludzie sami wybrali swojego przewoznika co spowodowało taki a nie inny skutek.
Odpowiedz
2
@ Jaślak
dnia 08.04.2019, 22:40 · Zgłoś
żenada - z takim zarządzaniem będą kulą u nogi dla miasta
Odpowiedz
3
@ kier.
dnia 08.04.2019, 20:06 · Zgłoś
a gdzie teraz tankujecie te gruchoty, bo na Trans- Wiercie was nie widać ,kto zapłaci za paliwo
Odpowiedz
6
@ Agata
dnia 08.04.2019, 17:46 · Zgłoś
Może w końcu autobusy na lini Jasło Gorlice zaczną jeździć wedlug obowiazujacego rozkladu a nie wybiórczo. Polowa autobusow na trj lini po poludniu nie jeździ, więc sie pytam dlaczego ? Z Gorlic trudno sie po 16 wydostać.Dwa autobusy wogole nie kursuja o 16.15 i 16.45.
Odpowiedz
2
@ Czajnik00
dnia 08.04.2019, 16:26 · Zgłoś
Czy ja mam wrażenie, że tzw. Grubemu czyli RR znowu się udało? Łyknął PKS, przekształcił i zrestrukturyzował i ożenił mieszkańcom powiatu jak michę miodu:) Good luck dla tej idei.
Odpowiedz
4
@ Gruby
dnia 08.04.2019, 17:54 · Zgłoś
na pograniczu biznesu i polityki najważniejsza jest informacja i dobre wtyki
Odpowiedz
3
@ buuuu
dnia 08.04.2019, 21:04 · Zgłoś
ale to radni wszystko "kwitowali" taki głupi żarcik i dali się złapać na 500 autobusów dziennie, czyli chyba więcej niż w Krakowie...
"Centrum Handlowe ShopIN będzie pierwszą nowoczesną, galerią handlową w Jaśle o ponadlokalnym zasięgu. Centrum będzie zintegrowane z regionalnym dworcem autobusowym, które obsłuży aż 500 autobusów dziennie"
Odpowiedz
-6
@ Kasia
dnia 08.04.2019, 16:15 · Zgłoś
Ja zawsze jeżdżę Misiem- na miejscu, do Warszawy do Krakowa. To jest solidny przewoźnik. Inni niech zazdroszcza.
Odpowiedz
4
@ leon nie seat
dnia 08.04.2019, 16:44 · Zgłoś
Szczególnie zazdroszcza jak siedzisz wcisnietam miedzy dwoma osobami i nie mozesz wyprostować nóg:-) Do Warszawy czyli Osobnicy tak sie moze da ale dalej raczej kiepsko:)
Odpowiedz
7
@ tralala
dnia 08.04.2019, 21:32 · Zgłoś
I ta pobudka w środku nocy na przesiadkę. Sam miód. Ile Ci płacą za wpisy?
Odpowiedz
1
@ ER BUS
dnia 08.04.2019, 16:01 · Zgłoś
Kto nas wykupi klamoty sie rozwalaja dotacje sie koncza...
Odpowiedz
1
@ PEACE
dnia 10.04.2019, 12:29 · Zgłoś
... Żeberko...
Odpowiedz
-7
@ koń
dnia 08.04.2019, 15:19 · Zgłoś
Będzie jeżdzić sara strefa rumunów handlujących nielegalnie na świńskim targu.
Odpowiedz
-1
@ Kierowca
dnia 08.04.2019, 12:58 · Zgłoś
W czym problem przecież Kaczor obiecał że sam będzie jeździć na autobusie i rozwozić dzieci do strajkujących szkół. Będzie się sypać kasa z nieba tylko że kasy w Polsce jest zawsze tyle samo a unia już nie da i pisowi już brakuje i zaczyna się dno.
Odpowiedz
8
@ bolo
dnia 08.04.2019, 12:46 · Zgłoś
Roman to wybitny specjalista to widac patrzac na PKS
Odpowiedz
13
@ Kostka Winiary
dnia 08.04.2019, 11:50 · Zgłoś
Jeśli Starostwo Powiatowe ma udział w tworzeniu tej spółki to można być prawie pewnym, że wkrótce kolejny "wybitny specjalista do spraw działań strategicznych" powiązany partyjnie z w/w zostanie tam zatrudniony na dobrze płatnym stanowisku.
Odpowiedz
5
@ Cypisek
dnia 08.04.2019, 11:40 · Zgłoś
I tak jest dobrze, że wogóle PKS funcjonuje i pokrywa kursami większą część powiatu. W Gorlicach po dzikiej prywatyzacji PKSu pojawili się busiarze, którzy wzięli tylko dochodowe linie. Reszta leży i kwiczy. Do tego w weekendy pozostaje rower albo swój samochód. Trzeba mieć nadzieję, że da się to wzsystko w Jaśle poukładać.
Odpowiedz
15
@ elf
dnia 08.04.2019, 10:23 · Zgłoś
Tytuł artykułu "Jasielskie starostwo przegrało proces o duże pieniądze " , redakcjo może coś na ten temat ?
Odpowiedz
5
@ do elf
dnia 08.04.2019, 11:54 · Zgłoś
Dołączam się do apelu
Odpowiedz
5
@ Do do Elf
dnia 08.04.2019, 13:00 · Zgłoś
Ja też poczytalabym jak to wydawane są nasze pieniądze
Odpowiedz
10
@ Kostka Winiary
dnia 08.04.2019, 21:15 · Zgłoś
Specjalista do spraw rozwoju wszystko załatwi, takich mamy w Szpitalu i zarazem Radzie Powiatu wybitnych biznesmenów i managerów.
Odpowiedz
5
@ elf
dnia 09.04.2019, 10:18 · Zgłoś
"Sąd zdecydował, że powiat jasielski nie odzyska nawet części z kwoty 1 mln 300 tys. zł, jaką zapłacił za projekt przebudowy szpitala." Może
Odpowiedz
1
@ Tasiemiec
dnia 08.04.2019, 10:13 · Zgłoś
"Ostatnio występują awarie techniczne taboru"
Taborem z cyganami...
Odpowiedz
15
@ realista&
dnia 08.04.2019, 09:21 · Zgłoś
Tak się składa, że mieszkam przy drodze. Często widzę autobusy wożące "powietrze", ani jednego pasażera. Rano jedzie kilku uczniów do szkól w Jaśle i to wszystko. W okresie wakacji będą puste przebiegi. W obecnym czasie tylko 2-3 osoby na 100 jeździ autobusami, reszta samochodami prywatnymi.. Uważam, że to stracone pieniądze dla gmin, ale kto bogatemu zabroni.
Odpowiedz
22
@ bazalt
dnia 08.04.2019, 10:44 · Zgłoś
@ realista& - A wiesz dlaczego tylko kilka procent jeździ autobusami? Bo rozkład jazdy jest dla nikogo, z d**y wzięty. Jeśli ktoś musi dojechać do Jasła, do pracy na g.7 rano, a kurs jest tak ustawiony, że autobus dojeżdża na g.7;10 to jaki ktoś ma wybór? Jeśli ktoś kończy pracę też o g.7 rano a autobus odjeżdża też o g.7 (no bo musi wrócić z uczniami) to jaki jest wybór?
Pomiędzy godzinami 6;30 a około 9 i pomiędzy 15do 16 Jasło jest zapchane bardziej niż kilkukrotnie większe miasta. Myślisz że ludzie wsiadają do aut wyłącznie dlatego że tak im wygodniej, żeby po kilkunastu minutach przeklinać w korku np. w okolicach serwisu oponiarskiego u Korzenia, albo na światłach na Bieszczadzkiej? Zwyczajnie - nie ma innej możliwości dostania się do/z pracy-szkoły.
Oczywiście że masz rację, że autobusy w większości wożą powietrze. Ja też widzę nieraz potężny autobus mogący pomieścić 50 pasażerów w którym jedzie może 5 osób o godzinie np.10. Po co taki kolos? Z kim i po kogo? Niech jedzie taki, gdzieś w dłuższą trasę, gdzie zgarnie uczniów - bo tych jest najwięcej. Niech ich odwiezie potem. Ok. A poza szczytem niech jedzie nie wiem... na trasę do Rzeszowa, Krosna, czy gdzieś. Nie jestem fachowcem od zarządzania i logistyki - ale od lat działanie jasielskich MKS i PKS nie trzyma się żadnej logiki ani ekonomii. Zarządzający narzekają że prywaciarze zgarniają co lepsze kursy. No zgarniają. Prywaciarze mają takie same koszty jak MKS i PKS. Tylko że u nich nie ma nieproduktywnych etatów. A że komunikacja okołojasielska stoi na głowie, to najlepszym dowodem na to jest fakt, że łatwiej dziś dojechać do Krakowa (autobusy kursują od g.5 rano do 22 co pół godziny lub częściej) niż do miejscowości oddalonej od Jasła o 10 km gdzie np. w dniach pozaszkolnych jest może 2 kursy, może 4.
Odpowiedz
5
@ ekonomista
dnia 08.04.2019, 18:36 · Zgłoś
W porównaniu do wcześniejszych lat naprawdę garstka ludzi pracuje i dojeżdża autobusami. Nawet jak jest połączenie autobusowe pracownicy łączą siły i każdy tydzień jeździ kto inny samochodem osobowym zabierając pozostałych. Ja tak dojeżdżam. Wyolbrzymiacie problem i robicie z igły widły, a zresztą teraz w tym kraju wszystko stoi na głowie.
Odpowiedz
2
@ bazalt
dnia 09.04.2019, 07:48 · Zgłoś
Zapewne jakaś niewielka część tak robi jak Ty. Chwalebne. Ale rzadko to się udaje. Z własnego podwórka - praca w systemie ciągłym, piątek/świątek/i niedziela. Praca zaczyna się o g.7 ale muszę być 10 min wcześniej żeby przejąć stanowisko. Poza tym trzeba się przebrać. Z domu do pracy samochodem jadę 7-8 minut, autobus jedzie 20 - dobra, ok. Żeby być na czas do autobusu muszę wsiąść o 6;30. No ale ... nie da się. Bo autobus odjeżdża o 5;55 (po co?) a następny 6;50. A w weekendy, niedziele i święta pierwszy autobus pojawia się dopiero o 10;40. Jakie zatem wyjście? Wsiąść w auto i jechać - obojętne czy to zwykły dzień roboczy, czy święto.
Muszę dojechać do pracy na g.19 (procedura ta sama co w godzinach porannych - patrz wyżej) Autobus odjeżdża do miasta o 17;45 (grubo za wcześnie) albo 19;05. Jakie zatem wyjście? Wsiąść w auto i jechać.
Natomiast kursy weekendowe i świąteczne - wypadałoby na soboty i niedziele wynająć klitkę w Jaśle i - nie wiem - w tym czasie albo spać, albo pić... Urzędnicy nie zdają sobie sprawy, że chyba ze 40% zatrudnionych PRACUJE RÓWNIEŻ WTEDY GDY ONI MAJĄ LABĘ !!!???
Odpowiedz
30
@ ABC
dnia 08.04.2019, 09:18 · Zgłoś
Jeżeli powstały moloch złożony z bankrutów (MKS, PKS) będzie dofinansowywany przez gminy i miasto to pytam o zasadę konkurencji. Czy inni przewoźnicy również będą dofinansowywani przez samorządy w tej samej wysokości? Takie metody działania przeczą zasadzie wolnego rynku i zasadzie logicznego myślenia.
Odpowiedz
31
@ kobi
dnia 08.04.2019, 09:40 · Zgłoś
Będą generować coraz większe koszty, gminy będa co roku więcej dokładać, ludzie będą jeździc starymi śmierdzącymi gruchotami, ale to nic. Ważne jest to, że kogoś uda sie wcisnąć na ciepłą poisadkę, kogos do rady nadzorczej, czyjes wytyczne pokornie wykonać itp. Boże, mam nadzieję, że tylko w Jaśle politycy związani z PIS-em są tak durni i nie liczący się z nikim i niczym.
Odpowiedz
4
@ edi
dnia 08.04.2019, 10:53 · Zgłoś
Taniej by pewnie było wynajmować taksówki dla osób które chcą skorzystać z komunikacji dotowanej przez samorządy. Jedynie dowozy dzieci do szkół mają jakiś sens, natomiast kursowanie autobusów dla paru osób już nie.
Odpowiedz
23
@ bazalt
dnia 08.04.2019, 09:15 · Zgłoś
Ciekawe, czy kursy zostaną ustawione w zasadzie po staremu - wyłącznie pod uczniów, czy w końcu będzie można dojechać DO Jasła do pracy przed g.7 rano - wyjechać z Jasła również po tej godzinie. I poza tym dojechać przed g.19 i 22, jak również wyjechać z miasta po tych godzinach. Mieszkańcy miasta narzekają na zapchane miasto do granic wytrzymałości. Ale co mają zrobić pracownicy którzy muszą być w pracy a nie mają połączenia - jadą autem, chociaż to jest kompletnie nieopłacalne i zbędne. Niech dla uczniów bilety będą jakieś zniżkowe, ulgowe - jak zwał, tak zwał. Ok, ale dla dorosłych mogą kosztować nawet do 50gr za kilometr, to i tak będzie opłacalne dla przewoźnika i do zaakceptowania dla klienta. No i żeby dopasowali wielkość autobusów do liczby pasażerów, to byłby miód.
Odpowiedz
21
@ Luxemburg
dnia 08.04.2019, 10:05 · Zgłoś
Pod uczniów też nie są ustawione, bo o 7 jeżdżą małe pizdółki , które mają 19 miejsc, a chętnych do jazdy ( którzy dodam ,że mają wykupione bilety miesięczne, jest 60 osób). Młodzież notorycznie przez to spóźnia się do szkoły. PKS pomimo interwencji ( począwszy od dyżurnego ruchu przez kierownika po prezesa) ma wywalone na swoich klientów. Przypomnę, że w momencie pobrania kasy za bilet miesięczny ,zawierana jest umowa z której PKS się nie wywiązuje.
Odpowiedz
-21
@ x
dnia 08.04.2019, 08:58 · Zgłoś
bilet powinien kosztowac 1 zl symbolicznie to i tak 20razy w miesiacu daje 40 zl iloscia zdobwac pasazera
Odpowiedz
30
@ Uj
dnia 08.04.2019, 10:53 · Zgłoś
5 tyś za 100% udziałów a co z nieruchomościami po dawnym PKS-ie? Ile bedziemy płacić za dzierżawę i komu?
Odpowiedz
20
@ Jozin z Bazin
dnia 08.04.2019, 19:54 · Zgłoś
Super układ przejęli związki zawodowe i rozpadające się autosany a nieruchomości już nie:) niezły deal. Wszystko pokryjemy że swoich podatków... Władze maja gest nie ma co.
Z chęcią oddam kredyt hipoteczny ale dom sobie zostawię - ktoś chętny?
Odpowiedz
17
@ PEACE
dnia 08.04.2019, 20:35 · Zgłoś
A może NIK i CBA prześledza papiery i jak wyglądały negocjacje bo wali tu łapówka na kilometr. Miasto teraz nie dość że będzie utrzymywać MKS to i PKS. Masakra i ciekawy jestem gdzie będą stać za dwa lata pksy. Pewnie ktoś z władzy udostępni działeczkę za symboliczną banieczkę.
Odpowiedz
15
@ wrrr
dnia 08.04.2019, 20:42 · Zgłoś
Turlam się ze śmiechu...radni miejscy przekształcili tereny PKS-u pod galerie i sklepy wielkopowierzchniowe, teraz samorządy nabyły za 5 tyś zł kosztowny w utrzymaniu "złom" a już za dwa lata będą płacić ogromne pieniądze za najem dworca lub budować gdzieś nowy !? np.w Krajowicach ...ha ha ha cyt:
" Przejęliśmy około 80 osób i 60 autobusów. Korzystanie z dworca mamy zagwarantowane na okres dwóch lat – wyjaśniał Stanisław Pankiewicz, przewodniczący Powiatowo-Gminnego Związku Komunikacyjnego w Powiecie Jasielskim "
Odpowiedz
4
@ PLUS=/+MINUS
dnia 08.04.2019, 20:45 · Zgłoś
Mamy "Jasło dla Ciebie"
Stwórzmy Sami Rozkład Jazdy.
Nieraz wiemy ile osób jedzie do-z Jasła
Do pracy,szkoły,na zakupy.
W które dni:robocze,świąteczne,wolne...
O których godzinach jest duży ruch.
Podpowiedzmy przewożnikom:
Kiedy?Gdzie?O której godzinie?
Jakie mają być autobusy?
Jeżeli potrzebne są ,mogą być dwa,może trzy.
Wyeliminujemy PUSTE przewozy.
Nigdy nie wyeliminujemy małych przewozów,takie się zawsze zdarzają.
Sami jeżdzimy nieraz Sami samochodem,bo nie mamy innego wyjścia.
Oszczędzajmy czas Swój i Innych.
Oszczędzajmy samochody Swoje i Innych.
Nie róbmy PUSTYCH przewozów.
Pomagajmy Sobie wzajemnie,a INNI pomogą NAM.
Pozdrawiam WSZYSTKICH.
Odpowiedz
6
@ wrrr
dnia 08.04.2019, 20:46 · Zgłoś
do PEACE, najlepiej wystąpić o otwarcie delegatury CBA w Jaśle...roboty huk
Odpowiedz
13
@ pokerowiec
dnia 08.04.2019, 21:55 · Zgłoś
dworzec zostal sprzedany za monety...a autobusy z długami przejmie powiat i gminy...Kur... LUDZIE przekręt stulecia!

kto sprzedał dworzec w takim miejscu koło obwodnicy!??
Odpowiedz
5
@ ixi
dnia 09.04.2019, 09:45 · Zgłoś
Trzeba pogonic te postkomunistyczne miernoty przy urnach wyborczych! Tylko wolny rynek, niższa kwota od podatku i proste przepisy dadzą nam możliwość rozwoju. To co te leśne dziady robią to pudrowanie trupa i marnowanie czasu i pieniędzy podatników, a to grzech śmiertelny.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657