Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Plaga podpaleń traw

97

1 osoba zginęła, a 4 zostały ranne w czasie wypalania traw na Podkarpaciu. W powiecie jasielskim na szczęście nie ma jeszcze rannych, ale statystyki są dramatyczne: w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni straż interweniowała ponad 180 razy. (VIDEO)

Pożary traw to straty nie tylko czysto popożarowe. To także koszty prowadzonych działań ratowniczo – gaśniczych. Składa się na to m.in. koszt zużytego paliwa, koszt pracy ratowników, są to duże kwoty, które obciążają całe społeczeństwo, ponieważ te pieniądze idą od podatników – powiedział bryg. Wacław Pasterczak, rzecznik Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Jaśle.

Warto pamiętać, że za wypalanie traw grozi kara grzywny do 5 tys. złotych lub kara aresztu. Pożar niesie ze sobą wiele szkód nie tylko dla przyrody, ale dla samego człowieka. Często pożary wzniecane są w miejscach trudno dostępnych, w pobliżu lasów gdzie dojazd służb gaśniczych jest ograniczony.

GM

Napisany dnia: 21.03.2012, 16:06 , Tagi: pożar, PSP Jasło, Straż Pożarna
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ jooooollll
dnia 21.03.2012, 16:24
Ocena
komentarza:
47
Buraki - proszę nie wypalajcie traw!!!
@ Student
dnia 21.03.2012, 17:45
Ocena
komentarza:
15
Kara 5 tys złoty za palenie trawy? A za posiadanie innej trawy dostaje 3 lata w zawieszeniu ;) Co za kraj.
@ aaa
dnia 21.03.2012, 18:05
Ocena
komentarza:
-25
jesli kogos nazywasz burakiem to sam nim jestes !!!
@ jeden z jasielskich buraków
dnia 21.03.2012, 19:17
Ocena
komentarza:
44
ja jestem burakiem bo jestem z jasła i nie umiem sie zachować w społeczności a nawet nie umiem dobrze pisać. Czeba przyznać że jasło to jedna wioska
@ Paranoja
dnia 22.03.2012, 10:11
Ocena
komentarza:
3
Wczoraj szkolenie- dzisiaj palanie!
@ osp
dnia 22.03.2012, 15:33
Ocena
komentarza:
10
Gamoniu jestem w tej jednostce i za te wyjazdy do traw nie mamy płacone nic !!!
@ bbbb
dnia 22.03.2012, 17:39
Ocena
komentarza:
10
jooooollll - proszę nie baw się zapałkmi bo podpalisz słomę w swoich butach.
@ jhgf
dnia 22.03.2012, 20:33
Ocena
komentarza:
-2
kupię ci baryłkę za to
@ arek997
dnia 25.03.2012, 16:12
Ocena
komentarza:
1
jak to nie macie kazda jednostka ma płacone!!! tylko jak komendant nie złozy wniosku to nie macie:D [...]
@ pacanie
dnia 26.03.2012, 20:54
Ocena
komentarza:
0
To może taka "metafora" nie wyrażaj się bo bedzie sie mama gniewac
@ janusz
dnia 21.03.2012, 16:29
Ocena
komentarza:
13
Debili nie sieją. Skad sie wiec biorą?
@ BN
dnia 21.03.2012, 21:09
Ocena
komentarza:
-7
palic ile sie da---palic i juz!!!
@ JOJO
dnia 21.03.2012, 21:10
Ocena
komentarza:
0
wyrastają z wypalanych traw! dlatego nie wolno wypalać traw
@ :) 123
dnia 21.03.2012, 16:30
Ocena
komentarza:
0
Ci co wypalają: Samoklęski, Pielgrzymka, Folusz korzystają z dotacji z ARiMR.
Jeżeli chodzi o ścisłość to jeszcze się nie zdarzył by ktoś z mieszkańców tych wsi dostał jakąkolwiek grzywnę...no ale oczywiście jeżeli chodzi o Samoklęski, to zawsze strażacy mają interwencję na polach swych znajomych, bądź członków rodziny...ehhhhh
@ leśmian.pl
dnia 21.03.2012, 16:48
Ocena
komentarza:
3
Ok. Są grzywny i inne kary,ale trudno jest udowodnić podpalenie łąki,czy jakiegoś ugoru. Ludzie brzydzą się donosicielstwem,poza tym nie da się zachować incognito.Przesłuchania,śledztwa,sądy,komu to potrzebne? A świadomość niektórych na poziomie średniowiecza.
@ pepek
dnia 22.03.2012, 00:24
Ocena
komentarza:
-3
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ olek
dnia 22.03.2012, 10:11
Ocena
komentarza:
0
Ciężkiej pracy??? jakiej??? [...] ty piszesz, siedzą i nic nierobią , nawet dobrego wrażenia.No imprezy tylko im się udają i świnie dobrze biją, a potem czekają na ordery!!!i wynoszą się z imprez na barana barany. Powinni zlikwidować wszystkie OSP!
@ BN
dnia 22.03.2012, 22:19
Ocena
komentarza:
-3
osp to same zule i [...] stare
@ osp
dnia 23.03.2012, 13:43
Ocena
komentarza:
-7
To ja wam wszystkim nadajacym na osp zycze zeby sie dom spalil:D:D:D i zeby zadna jednostka osp nie przyjechala ciekawe po jakim czasie dojedzie psp a gwarantuje ze wtedy jak sie juz bedzie dopalalo. I tyle na temat:D:D
@ obiektywny
dnia 25.03.2012, 07:31
Ocena
komentarza:
-1
Trudno udowodnić nie jest, tylko trzeba chcieć złapać podpalacza. Ja pewnergo razu wskazywałem strażakom widocznego na łące i podpalającego trawy, to mi odpowiedzieli, że oni są od gaszenia, a nie od chwytania podpalaczy. Może staż pożarna powinna jeździć do podpaleń razem z policją, bo to policja stoi na straży prawa!
@ ogarek
dnia 21.03.2012, 17:00
Ocena
komentarza:
20
a straż ze SKOŁSZYNA tylko ręce zaciera bo znowu nabiją kasy...
@ BN
dnia 22.03.2012, 22:18
Ocena
komentarza:
-7
aja i tak bede wypał -super -[...] straz!!!1111
@ olek
dnia 21.03.2012, 17:04
Ocena
komentarza:
6
Dlaczego niema zdjęcia jak w Święcanach ostatnio pani Pi...r podpaliła trawe??? Było groźnie!!! , mimo to uszło jej to na sucho chociarz dużo wody się polało.
@ BN
dnia 22.03.2012, 22:21
Ocena
komentarza:
-2
chociaz pisze sie ż [...] -a niby co jej uszlo ? ze palila trawe -buahahahaaaaaaaaa
@ kaka
dnia 21.03.2012, 17:46
Ocena
komentarza:
21
[...] to są z Was,ludzie na wsi dają Wam żywność,a wy ich wyzywacie od wieśniaków itd. Tylko,żeby Wam było dobrze ! Nikomu nie pomożecie !
@ ko ko
dnia 21.03.2012, 18:27
Ocena
komentarza:
5
hej ja nikomu żywności nie daje chociaż ze wsi jestem - nie wiem skąd takie informacje??
@ do kaka
dnia 22.03.2012, 06:58
Ocena
komentarza:
-6
Ja nic nie dostaję ze wsi wszystko muszę sobie kupić i słono zapłacić. A Ty jak byś nie miał komu sprzedać to też byś ciekawie nie miał.
@ rodzic
dnia 21.03.2012, 18:19
Ocena
komentarza:
3
"Pożary traw to straty nie tylko czysto popożarowe. To także koszty prowadzonych działań ratowniczo – gaśniczych. Składa się na to m.in. koszt zużytego paliwa, koszt pracy ratowników, są to duże kwoty, które obciążają całe społeczeństwo, ponieważ te pieniądze idą od podatników"
na wasze wypłaty też idą zapomniałeś dodać? pora ruszyć d...y niedźwiedzie ,obudzić się ze snu zimowego gdzie tylko sopelki raz na jakiś czas się strąciło i wziąść się za gaszenie ,bo to za to macie płacone a nie spanie (czekanie ) :) miłej pracy życzę i bezwietrznej pogody :)
@ do rodzic
dnia 21.03.2012, 19:28
Ocena
komentarza:
-2
twoje dzieci maja zły przyklad, oj zły. I to od własnego rodzica. Nie ladnie :)
@ Szef
dnia 21.03.2012, 21:18
Ocena
komentarza:
-5
Trzeba dodać ,że strażacy z OSP mają 10 pln na godzinę więc polatanie z miotłami i postanie chwile przy ognisku jest im na rękę .
@ jaaaa
dnia 22.03.2012, 09:44
Ocena
komentarza:
-3
Po 1 - nie każda jednostka ma płaconą taką samą stawkę, zależne jest to od rady gminy
Po 2 - są jednostki w których strażacy nie dostają złotówek
@ strażak998
dnia 22.03.2012, 14:11
Ocena
komentarza:
2
Nie pisz głupot kolego bo czasy kiedy pracowało się społecznie już minęły i dzisiaj każdy druh z OSP ma płacone za wyjazd do działań... takie są wymogi ustawy i każda gmina ustala stawki indywidualnie dla swoich jednostek... znam takie gdzie godzina pracy strażaka warta jest 17 zł
@ cftyj
dnia 22.03.2012, 17:14
Ocena
komentarza:
0
to tłumice, a nie miotły
@ BN
dnia 22.03.2012, 22:22
Ocena
komentarza:
-2
tlumice to maja w[...]
@ OSP SZERZYNY
dnia 24.03.2012, 23:01
Ocena
komentarza:
-1
osp szerzyny dostaja 25zl za godzine na byle jaki wyjazd :d
@ ja
dnia 25.03.2012, 15:33
Ocena
komentarza:
3
E gosciu skad masz takie info ze 25 zl ??? bo ja jestem strazakiem tamtejszej osp i w zyciu za godzine tyle nie dostalem. jest 15 zl za akcje i 8 zl za cwiczenia . ale musza to byc cwiczenia prowadzone przez komende powiatowa. wiec nie psz bzdur jak nie wiesz.
@ Wczoraj się w Sieklówce paliło .
dnia 21.03.2012, 19:00
Ocena
komentarza:
-1
Przez niemyślących[...]
@ Mietek
dnia 21.03.2012, 19:05
Ocena
komentarza:
-5
Przynajmniej straż coś robi, a nie siedzą i pierdzą w stołki, biorąc za to pieniądze z naszych podatków.
@ pirania
dnia 21.03.2012, 19:14
Ocena
komentarza:
3
Tych [...] co trawy wypalają powinni karać maksymalną grzywną, inaczej buraki niczego się nie nauczą
@ polo
dnia 21.03.2012, 19:19
Ocena
komentarza:
24
od tysięcy lat /rolnicy/ wypalali trawy tym samym niszczyli chwasty i użyzniali gleby sawanny i tym podobne tylko laik i pierdzacy w stolek urzędas pieprzy głupoty powinni nakazać wykaszanie nieużytkow pod karą grzywny i to powinno poskutkować ,miejski wypierdki rozumiecie jak nie to wróćcie na wieś tam skąd przyszliście i zostawiliście ziemię i nieużytki dobranoc.
@ Mistrz
dnia 21.03.2012, 19:39
Ocena
komentarza:
1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ pepek
dnia 22.03.2012, 00:17
Ocena
komentarza:
5
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ olek alojz
dnia 21.03.2012, 19:53
Ocena
komentarza:
-1
Jak trawe wypalisz starą to nowa lepiej rośnie i kosiarki nie zapycha.Chciałem dzis wypalić swój ugór ale zapałki mi sie skończyły bo był za silny wiatr.Wogóle jakos słabo sie trawy jarają w tym roku
@ Musk
dnia 21.03.2012, 21:18
Ocena
komentarza:
0
mUSK i jaja sobie wypal ktorych nie masz ;)niech ci ziemia bedzie lekka:)
@ amivisage
dnia 21.03.2012, 20:27
Ocena
komentarza:
6
Przecież za wypalanie traw jest do 5000 pln kary, wiec może chłopaki z Straży Miejskiej zamiast stać z radarem niech obczaja przez lornetkę potencjalnie zagrożone tereny. Jak lornetka nie wystarczy to mogą nawet używać satelity.
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 23.03.2012, 14:00
Ocena
komentarza:
1
a z radaru masz mandaty po 200+ a spokojnie w ciagu dnia natnie sie 50 kierowcow:) i masz 2x tyle.. a tak to jeszcze by musieli pochodzic troszke...
@ jootz
dnia 21.03.2012, 20:48
Ocena
komentarza:
2
Nie wypalajcie traw !!!
@ buc
dnia 22.03.2012, 08:45
Ocena
komentarza:
-7
bo co? podasz mnie?
@ BN
dnia 21.03.2012, 21:07
Ocena
komentarza:
-10
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ aaaa
dnia 21.03.2012, 21:16
Ocena
komentarza:
-5
masz racje przez cały rok straż [...]..a robi to teraz niech gaszą chociaż czy można nazwać machanie pracą
@ new
dnia 21.03.2012, 21:32
Ocena
komentarza:
-1
niech strarz miejska zainteresuje sie nieurzytkami z tego co mi wiadomo to powyzej 1metra trawa ma byc wykoszona. a tu haszcze wieksze niz ja co mam 180cm
a szczegulnie tam gdzie jest zagrozenie pozarem.
@ Gemini
dnia 22.03.2012, 22:49
Ocena
komentarza:
0
Straż.ólnie... Niewiem jak ty w jakis haszczach mieszkasz to fajnie:DWez kose i koś.
@ Jaślanin
dnia 21.03.2012, 21:56
Ocena
komentarza:
-4
Podpalają, potem gaszą i mają na tanie winko wieczorową porą.
Strażocy łochotniczy straży pożarny...

Przecież wszyscy to wiedzą.
@ lolek
dnia 22.03.2012, 11:01
Ocena
komentarza:
-1
ej[...] jasielski za tanie wino na pewno o 01.00 nie wstawali by do pożaru wiedząc że do racy rano trzeba iść fajnie siedzieć i krytykować
@ frik
dnia 24.03.2012, 20:30
Ocena
komentarza:
-1
gościu jesteś parówa ...
@ Sven
dnia 21.03.2012, 22:44
Ocena
komentarza:
-7
To tylko na wsi chłopok podpoli nu...
@ Obiektywny
dnia 21.03.2012, 23:55
Ocena
komentarza:
0
Jasło jest dostępne w Google Street View oglądajcie ludzie !
@ buc
dnia 22.03.2012, 08:46
Ocena
komentarza:
-1
a kogo to interesuje ?i tak jest za [...] jakich mało !
@ mentalista
dnia 22.03.2012, 00:50
Ocena
komentarza:
-1
no tak telefony komórkowe już się znudziły. komputery i facebook jak widać również więc dla sportu palą trawę...chyba że to dotyczy tych nie kumających tzn., że nie chodzi by palić trawę w sensie marihuanę tylko jakieś tam krzaki...ale to też jakby nie było sprawdzian dla wszystkich Wojtków, którzy chcieli być strażakami ;)
@ mieszkanka
dnia 23.03.2012, 16:01
Ocena
komentarza:
-1
Zgadzam się w 100%
@ do ogarek
dnia 22.03.2012, 00:51
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Bushido
dnia 22.03.2012, 08:24
Ocena
komentarza:
-1
Jakie koszty wody i sprzętu, z tego co widać to strażacy gaszą łopatami, wymagania unijne czy co?
@ ...
dnia 22.03.2012, 09:02
Ocena
komentarza:
-1
popatrz na filmik a pozniej sie wypowiadaj!
@ Bushido
dnia 22.03.2012, 09:52
Ocena
komentarza:
-3
Porażający brak humoru.
@ trowospalacz
dnia 22.03.2012, 12:16
Ocena
komentarza:
3
Trowe cza spolić i tylo, bo sie chroboki kłoco jak sie nie wypolo !
@ zwalniacz
dnia 22.03.2012, 15:41
Ocena
komentarza:
-1
Tylko jeszcze jedno, jak nic nie będzie do roboty, to co będzie robić Straż i Policja? Jak nie będą mieć nic do roboty to Mr. Premierrro ich zwolni. A wtedy nie będzie dziura budżetowa. A w ogóle zwolnić wszystkich. To będą oszczędności.
@ salceson
dnia 22.03.2012, 16:17
Ocena
komentarza:
-1
palcie trawke ile się da...
@ zet
dnia 22.03.2012, 18:27
Ocena
komentarza:
-4
Ustalenie sprawcy podpalenia jest proste jak budowa cepa..W gminie maja wykazy gruntów i ich właścicieli i tam można sprawdzić.Pouczenie na poczatek ,a nastepnym razem kara i temat zniknie.Przeciez podpalenie trawy wymaga użycia jakiegoś paliwa do rozlania i troche czasu,więc tak naprawdę nie ma problemu z ustaleniem sprawcy..
@ Kkc
dnia 22.03.2012, 18:28
Ocena
komentarza:
-3
Spalic caly polski sejm. Hu.. Robia
@ beby
dnia 22.03.2012, 19:37
Ocena
komentarza:
-2
nie można wypalać traw
@ R5TYYT
dnia 22.03.2012, 22:54
Ocena
komentarza:
-1
mozna!!!
trzeba!!!
@ mieszkanka
dnia 23.03.2012, 15:59
Ocena
komentarza:
-1
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Mały jasio
dnia 22.03.2012, 19:53
Ocena
komentarza:
-1
Ten kto myśli ze gaqszenie pożarów to tylko machanie kijem to nigdy nie był na takiej akci .Nigdzie w rzadnej gminie nie ma takich stawek jak 17zł na godzine . ujmi kolego bo jest od czego . Często tez narazamy swoje zdrowie bo zatruc się dymem jest łatwo a trudniej się z niego wyleczyć . A męczarnie przez jakie się przechodzi bezcenne :) Wiesz cie lub nie jak ktos przez 3 godziny gasi wypalane trawy to bardziej jest wyczerpany niz przez 8godz na budowie . I zeby nie było na Budowie też pracowałem . A i zacieramy ręce bo kazdy grosz się przydaje . ale część pieniedzy jest przeznaczana na sprzęt do ratowania zycia Jezeli komus jest głupio to nie potrzebnie wystarczy jak zabierzecie się do pracy , odrazu przestanie się wam pisać takich głupot
@ obserwator
dnia 22.03.2012, 20:09
Ocena
komentarza:
-6
Byłoby jeszcze więcej akcji tylko coś Cypisek wyszedł z wprawy hehe
@ Sven
dnia 22.03.2012, 20:13
Ocena
komentarza:
-14
Dzisiaj zapaliło mi się czerwone światło miedzy 18:00a 19:00 bo oglądały mnie przez internet psy 1
@ Jaslo112
dnia 22.03.2012, 20:40
Ocena
komentarza:
-11
Dzisiaj się paliły trawy, ale mniej nież wczoraj, OSP ściągali wieczorem, ale wracali po 10 minutach, więc raczej fałszywe zdarzenie. Nic to wypalanie nie daje, a straże już w tym roku mają ponad 320 wyjazdów
@ Wojtek
dnia 22.03.2012, 22:31
Ocena
komentarza:
13
A w Swiecanach OSP caly tydzien pelni sluzbę walac wode i rozbijajac "bryki" 126p,a4 i golfinki po pijaku---A PALI TO ICH ZAWSZE Z RANA!!!
Wazne ze jest nowy samochod--a ludzie jezdza po dziurach i błocie--jedynie "[...] sołtyska" ma asfalt az pod same drzwi.
VIVAT OSP -VIVAT WYBOROWA.
@ Krysio
dnia 22.03.2012, 22:42
Ocena
komentarza:
11
Ech tam-PIOTR CHRZESTNY dzielnie pelni słuzbe-w zimie przy zbiorniku paliwa w ciagniku kółkowym -a w lecie przy zbiorniku wódy w OSP...
@ Swiecanioczka
dnia 22.03.2012, 22:34
Ocena
komentarza:
12
A jak była powodz to z najwiekszych gorek we wsi ogladali---[...]
@ NM
dnia 22.03.2012, 22:36
Ocena
komentarza:
13
Dokładnie-rozwiazac tych[...]
@ Rysiek
dnia 22.03.2012, 23:04
Ocena
komentarza:
-1
Ciągle się mówi o kosztach gaszenia pożarów, może więc bardziej opłaca się wykaszanie nieużytków w pobliżu dróg?. Mieszkam parę kilometrów od Jasła i codziennie dojeżdżając do pracy patrzę na chaszcze ponad 2-metrowe, które obejmują coraz większe tereny. Może ma tu jakiś rezerwat powstać? Raz, że szpeci, dwa - w nocy straszy. Pewnie właścicieli terenów trudno zmusić do wykoszenia. Były czasy kiedy więźniowie wycinali krzaki. A może straż pożarna mogłaby robić ,,wypalania kontrolowane" gdy jeszcze ziemia jest jeszcze zamarznięta.
@ malkontent
dnia 24.03.2012, 21:39
Ocena
komentarza:
0
Jest straż miejska, dlaczego nie kontroluje stanu pól na peryferiach Jasła. Są tam pola suchych traw o wysokości ponad 1.5 m. Przecież można zobowiązać właścicieli do ich systematycznego wykaszania i wtedy zniknie proble. Każde pole, rów czy też tereny nadrzeczne mają swoich właścicieli.
Sucha trawa jest materiałem łatwopalnym, może zapalić się przypadkowo od niedopałka papierosa a nawet szklanej butelki (czasem działa jak soczewka).
@ o
dnia 23.03.2012, 12:54
Ocena
komentarza:
2
Ech, lepiej sobie posłuchajcie piosenki
http://www.youtube.com/watch?v=BcGCmFJVng0
;)
@ Tutaj wpisalem swoj pseudonim
dnia 23.03.2012, 13:55
Ocena
komentarza:
0
nie ma kasy na gaszenie ??? To niech sobie PSP kupi radar:)
@ mieszkanka
dnia 23.03.2012, 15:58
Ocena
komentarza:
3
To niech straż miejska łaskawie pochodzi po wałach, a nie w czystych bucikach czepia się spokojnych ludzi w mieście!
@ salceson
dnia 23.03.2012, 16:23
Ocena
komentarza:
0
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
@ salceson
dnia 23.03.2012, 16:25
Ocena
komentarza:
-1
zjymy salcesonu kiszki i bedziymy polic trowy a gasisic bendziemy siczkami ollllll jeee
@ salceson
dnia 23.03.2012, 16:26
Ocena
komentarza:
0
Swen to sie idz powies jak ci sie swiatlo czerwone zapalilo a sie nie udzielaj zjedz kiszki salcesonu i sznur
@ salceson
dnia 23.03.2012, 16:27
Ocena
komentarza:
1
kazdy je salceson i potem skutki pierdzicie tu i smierdzi
@ kiszka
dnia 23.03.2012, 16:29
Ocena
komentarza:
1
ide do Ciebie na salceson
@ skoksowany Jaślak
dnia 24.03.2012, 12:46
Ocena
komentarza:
-2
Pan Wacek Pasterczyk ma zawsze racje :) to wzorowy strażak !!
@ haha
dnia 24.03.2012, 16:32
Ocena
komentarza:
1
siedzą w domach nie maja co robić to trawy podpalają...
@ ona
dnia 25.03.2012, 06:55
Ocena
komentarza:
2
wcoraj popołudniu w Osobnicy panowie strażacy przygotowywali auto do wyjazdu...a już wieczorem oczywiście mieli wyjazd...
@ mocho
dnia 25.03.2012, 10:01
Ocena
komentarza:
1
no po co oni palą te trawy po co
@ qwerty
dnia 25.03.2012, 20:17
Ocena
komentarza:
0
Użyźniają ziemię. Szkoda tylko że za sucho na takie wypalanie i non stop przez mentalność ludzi jest kolejne zgłoszenie :/
@ oo
dnia 25.03.2012, 20:41
Ocena
komentarza:
0
25.03 dzisiaj sie w tokach tak chajczyło co za pajac to podpalił
@ ZbychuTraktorzysta
dnia 25.03.2012, 22:34
Ocena
komentarza:
2
A ja się z wami nie zgodzę, pale trawke codziennie, dymy takie siwe idą a samopoczucie jakie mam potem, Można zapierdzielać ursusem od świtu do nocy
Dodaj komentarz Jeżeli chcesz, aby Twój nick był wyróżniony żółtym kolorem, po prostu zaloguj się w panelu logowania po prawej stronie
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Sieklówka: Wiejski Ośrodek Zdrowia w fatalnym stanie. Czy przeniosą go do szkoły?

    Władze miasta Kołaczyc zaproponowały przeniesienie ośrodka zdrowia do budynku szkoły społecznej w Sieklówce. Koszt obecnej siedziby przekracza możliwości finansowe budżetu gminy. Mieszkańcy najpierw się zgodzili, później wycofali swoją aprobatę...

  • Chcą odwołać sołtysa Łask i Sobniowa

     

    Wójt Gminy Jasło zarządził przeprowadzenie głosowania w sprawie odwołania sołtysa wsi Łaski-Sobniów. To efekt wniosku złożonego przez Radę Sołecką na ręce Wojciecha Piękosia. Pismo podpisało blisko 100 mieszkańców wsi. Padają w nim poważne oskarżenia, którym jednak Mieczysław Baran stanowczo zaprzecza.

  • Jedz smacznie i tanio „U Wojtka”

  • Prokuratura kończy badać sprawę budżetu obywatelskiego. Czy radna złamała prawo?

    Wracamy do sprawy Budżetu Obywatelskiego 2019. Końcem lutego br. dowiemy się, czy prokuratura postawi zarzuty osobom podejrzanym o nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych. Trop prowadzi również do osoby pełniącej funkcję publiczną.

  • Pacjenci są zszokowani. Lekarka opuściła dyżur na POZ

    To, co wydarzyło się dzisiaj w budynku jasielskiego szpitala było dla pacjentów olbrzymim szokiem. Nie wszyscy doczekali się bowiem pomocy lekarza dla dorosłych w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w zakresie POZ. Lekarska opuścił dyżur twierdząc, że pacjenci zachowują się jak zwierzęta.

  • Kładka na Gądkach aż prosi się o remont

     

    Kładka na osiedlu Gądki, łącząca osiedle z pozostałą częścią miasta jest w nienajlepszym stanie. Betonowe płyty w dużej części posiadają odkruszenia i liczne ubytki. Na elementach stalowych konstrukcji widoczne są z kolei ubytki powłok malarskich. Czy wkrótce doczeka się ona kompleksowego remontu?

  • Była dyrektor walczy o swoje prawa. Wojewoda złożyła skargę do sądu

    W ubiegłym roku Barbara Wierdak-Cyboroń wygrała konkurs na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle. Mimo to Zarząd Powiatu w Jaśle postępowanie unieważnił. Była dyrektor walczy o swoje prawa. Wkrótce sprawa rozstrzygnie się przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Rzeszowie...

  • Na ścianie budynku dawnego „Sokoła” powstał mural

     

    Na ścianie budynku, który niegdyś był siedzibą Towarzystwa Gimnastycznego „Sokół” powstał mural. Obraz nawiązuje do historii przedwojennego Jasła. Przedstawia również postać patrona jednej z pobliskich ulic. Autorami obrazu są artyści zrzeszeni w jasielskiej nieformalnej grupie PLAJA.

  • 24-letni Adrian wpadł do studni. Jak doszło do tej tragedii?

    Wczoraj wieczorem w Brzyskach miało miejsce dramatyczne zdarzenie. Młody mężczyzna wpadł do studni na głębokość sześciu metrów. Adrian w stanie krytycznym trafił do jasielskiego szpitala. Mimo dwugodzinnej resuscytacji nie udało się go uratować.

  • Uczniowie „Chemika” szlifują swoje umiejętności

     

    W dniach 29-30 stycznia 2020 r. uczniowie klasy 2 –technikum kelner oraz klasy 1 – technik żywienia i usług gastronomicznych wzięli udział, wspólnie z  partnerską szkołą ze Słowacji - Spojena Skola w Svidniku
    w warsztatach z zakresu „Carving fruit”.  

  • „Niech się łączą dobre serca przez kolejnych wiele lat...” – Jasielskie Aniołkowe Granie

     

    W czwartek 30 stycznia br. odbyło się uroczyste podsumowanie trzeciej jasielskiej edycji „Aniołkowego Grania”. Ta piękna idea miała swój początek 16 lat temu, kiedy to jedno z wrocławskich przedszkoli zapragnęło nieść pomoc dzieciom nie tylko w rodzinach zastępczych, ale także integrować przedszkola z placówkami opiekuńczymi w coraz to większej liczbie miast w Polsce.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105