Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Płytka wyobraźnia to kalectwo - Pomyśl, zanim skoczysz

3

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji po raz VI rozpoczyna ogólnopolską kampanię informacyjną „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Jej celem jest ostrzeżenie młodych ludzi przed konsekwencjami lekkomyślności oraz informowanie, jak pomóc ofiarom skoków do wody. Częścią kampanii był cykl szkoleń dla nauczycieli z całej Polski.  

We współpracy ze Strażą Miejską w I półroczu 2006 roku Stowarzyszenie prowadziło działania edukacyjne polegające na organizacji szkoleń dla nauczycieli oraz uczniów. W kursach uczestniczyło ponad 1000 pedagogów, którzy następnie prowadzili lekcje z uczniami. Ich celem było uwrażliwienie młodych ludzi na konieczność przewidywania skutków skoków do wody oraz zapobieganie zachowaniom, które mogłyby stanowić zagrożenie zdrowia lub życia. W poprzednich latach tematem przewodnim kampanii były m.in. zasady udzielanie pierwszej pomocy oraz wsparcie dla ofiar niefortunnych skoków do wody. W tym roku kampania jest przede wszystkim skoncentrowana na profilaktyce oraz edukacji. 

Działania związane z kampanią „Płytka Wyobraźnia to kalectwo” są wspierane przez dystrybucję materiałów edukacyjnych oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej. Działania outdoorowe będą prowadzone m.in. na dworcach kolejowych oraz w pogotowiach ratunkowych. Idee kampanii rozpowszechnia również Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz organizacje pozarządowe działające na terenach szczególnie dotkniętych problemem - Pomorzu, Mazurach oraz Warmii. W akcję zaangażowała się również TVP. W okresie wakacyjnym na wszystkich kanałach będzie emitować spot ostrzegający młodych ludzi przed nierozważnymi skokami.  

„Już po raz szósty ostrzegamy przed niebezpieczeństwem związanym ze skokami do wody. Nie chodzi o to, by zabronić skoków. Zależy nam by młody człowiek, decydując się na taki krok był świadomy jego konsekwencji. Dlatego tak ważne jest uświadomienie młodzieży konsekwencji ich czynów. Nie potrzeba wiele, aby wypoczywać bezpiecznie – wystarczy, że każde wejście do wody będzie przemyślane, a skok oddany umiejętnie i w miejscu do tego przeznaczonym” – mówi Piotr Pawłowski, prezes Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. 
 

Więcej informacji na temat kampanii, funduszu Pierwszy Krok (którego celem jest wspieranie ofiar skoków do wody) oraz metod udzielania pierwszej pomocy można znaleźć na specjalnej stronie internetowej www.plytkawyobraznia.pl

Patronat honorowy kampanii:

Minister Zdrowia 

Partner kampanii:

Straż Miejska Miasta St. Warszawy 

Kampanię wspierają:

Urząd Miasta St. Warszawy

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Telewizja Polska

Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych BISE

PKP Przewozy Regionalne

PPKS Warszawa

Ośrodek Sportu i Rekreacji Śródmieście 

Patronat medialny:

Portal NGO PL

Magazyn i portal „Żagle” 

Portal Regionalny Jasło4u.pl 

Stałe wsparcie:

Rowland Communications

Instytut Monitorowania Mediów

Star Link

Dodatkowe informacje:

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to aktywnie działająca organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku. Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich – „Niepełnosprawni – Normalna Sprawa” otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło multimedialną kampanię społeczną pod hasłem „Czy naprawdę jesteśmy inni?”, za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 – najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter informacyjno-edukacyjny i prowadzone są poprzez wydawany od 11 lat magazyn „Integracja”, Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych, portal www.niepelnosprawni.info oraz program telewizyjny „Integracja” w TVP 3. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Workability International.

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizacją pożytku publicznego.

 

 

wszystkie zamieszczone materiały pochodzą z oficjalnej strony akcji:
www.plytkawyobraznia.pl

 

Napisany dnia: 17.07.2006, 16:18

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ natalijka
dnia 18.07.2006, 15:20 · Zgłoś
no no no.... widze z patronat nad bardzo dobra akcja... popieram popieram..
Odpowiedz
0
@ bitelz
dnia 17.07.2006, 19:46 · Zgłoś
Trzeba miec leb na karku...
Odpowiedz
0
@ qwertyuiop
dnia 17.07.2006, 16:29 · Zgłoś
Popieram akcje - dobrze że wy też ja promujecie !
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657