Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Podsumowanie stanu bezpieczeństwa na drogach w 2006r.

1

 Podkarpaccy policjanci podsumowali stan bezpieczeństwa na drogach w 2006 r. 

Liczba wypadków  najmniejsza od sześciu lat. Mniej osób zginęło, mniej było kolizji. Nieznacznie wzrosła liczba osób, które ucierpiały w wypadkach. Innymi słowy - rok 2006 był bezpieczniejszy niż 2005.


W 2006 r. na podkarpackich drogach doszło do 2216 wypadków. W porównaniu z rokiem 2005 było ich więc o 1,2 % mniej. Wyraźnie zmniejszyła się liczba osób zabitych w wypadkach drogowych - śmierć poniosło 260 osób, to o 9,1 % mniej niż w 2005 r. W ciągu 2006 r. wydarzyło się również mniej kolizji (spadek o 3,5 %). Bardzo nieznacznie, bo o 0,4 % zwiększyła się liczba rannych w wypadkach.

Z analizy wydarzeń drogowych wynika, że do wypadków najczęściej dochodziło w piątki. Właśnie w dniu rozpoczynającym weekend na drogach dochodziło do największej liczby wypadków (16 %) i kolizji (17 %). Natomiast do najbardziej tragicznych wypadków dochodziło w niedziele – 49 osób poniosło śmierć w wyniku wypadków, które wydarzyły się w tym dniu (19 % wszystkich ofiar śmiertelnych). W niedzielnych wypadkach rannych zostało 466 osób. Najbezpieczniejszym dniem tygodnia był poniedziałek. Ten dzień charakteryzował się najmniejszą liczbą wypadków (13 %). Niestety w poniedziałkowych wypadkach były ofiary śmiertelne, jednak było ich zdecydowanie mniej (11 %) w porównaniu z innymi dniami tygodnia.

Do wypadków najczęściej dochodziło po południu, między godz. 15., a 17.(łącznie 14 % wypadków), oraz w godz. 18-19. (7% wypadków). Najtragiczniejsze w skutkach wypadki najczęściej wydarzały się w godz. 18-21 (24 % ofiar śmiertelnych). 

Policjanci ujawnili 9 846 kierujących pojazdami w stanie nietrzeźwości oraz po użyciu alkoholu (średnio 27 przypadków dziennie). W porównaniu do 2005 roku ujawniono więc o 0,3 % więcej takich przypadków, przy czym w zakresie ilości ujawnionych kierujących pojazdami mechanicznymi nastąpił spadek o 6,7 %.

W ciągu 2006 r. policjanci prowadzili ciągłe działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, ujawniania kierujących przekraczających dopuszczalne prędkości jazdy, czy też eliminowania z ruchu kierowców znajdujących się pod wpływem alkoholu. Prowadzili również cyklicznie wzmożone działania, takie jak: 

  • „Trzeźwość”, działania mające na celu eliminowanie z ruchu drogowego kierujących pojazdami znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu. W 2006r. ujawniono 9846 przypadki (średnio 27 przypadków dziennie) kierowania pojazdami w stanie nietrzeźwości oraz w stanie po użyciu alkoholu.
  • „Prędkość”, działania mające na celu ujawnianie kierujących przekraczających dopuszczalne prędkości jazdy. Wśród przyczyn wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących pojazdami nadal dominowało niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – średnio co trzeci wypadek spowodowany przez kierującego.
  • „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego”. Celem tych działań było ograniczanie liczby wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego. W 2006r. zginęło 130 niechronionych uczestników ruchu drogowego, a 1099 zostało rannych.
  • „Pasy” - akcja mająca na celu egzekwowania obowiązku jazdy w pasach bezpieczeństwa. Średnio 1/3 osób nie korzysta z pasów bezpieczeństwa – w 2006r. w ramach wzmożonych działań ujawniono 24795 przypadków nie korzystania z pasów bezpieczeństwa.
  • „Truck” i „Bus” - wzmożone działania mające na celu ujawnianie i eliminowanie nieprawidłowości związanych z wykonywaniem transportu drogowego osób i rzeczy. W 2006r. zginęło 8 kierowców i pasażerów samochodów ciężarowych.
  • „Bezpieczny weekend” i „Wakacje” - działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym w czasie wzmożonych wyjazdów weekendowych i wakacyjnych.

KWP Rzeszów
Napisany dnia: 01.02.2007, 10:09

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ ;]
dnia 02.02.2007, 19:04 · Zgłoś
Wytlumaczcie mi prosze jaki jest sens placenia mandatow za niezapiete pasy bezpieczenstwa... Przeciez to moja sprawa czy sie zabije podczas wypadku czy pasy mi uratuja zycie... Moim zdaniem karanie za brak pasow jest calkowicie bezsensowne... Kolejna sprawa... Jazda w zimie na letnich oponach... Ludzie sobie jezdza na letnich "gumach", tancza po drodze i powoduja wypadki... Najlepszy przyklad jak spadl snieg tydzien temu. Jedno popoludnie i 7 kolizji. Moim zdnaiem w zimie powinien byc obowiazek jazdy na zimowych oponach tak samo jak jest obowiazek jazdy na swiatlach. Polskie przpeisy sa conajmniej dziwne... Ale coz... Pozdrawiam.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657