Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Policjanci ustalili, że dwóch 14-latków stoi za marcowymi podpaleniami

82

We wtorek 21 marca br. w godzinach wieczornych w kilku w miejscach w Jaśle strażacy interweniowali w związku z pożarami wiat śmietnikowych oraz w podcieniu jednego z bloków. Straty oszacowano na blisko 80 tys. zł. Sprawę podpaleń badała jasielska policja, która wytypowała dwóch 14-latków. O ich losie zadecyduje Sąd Rodzinny i Nieletnich.

fot. Akcja gaśnicza w podcieniu bloku przy ul. Jagiełły w Jaśle/archiwum

Wracamy do sprawy podpaleń, które miały miejsce końcem marca br. W czterech miejscach na terenie Jasła w niewielkich odstępach czasu doszło do pożaru wiat śmietnikowych na ul. Lenartowicza, Chopina, Krasińskiego oraz na ul. Jagiełły w podcieniu jednego z bloków. Strażacy w tym dniu mieli pełne ręce roboty. W akcję gaśniczą zaangażowani byli zawodowi strażacy oraz z Ochotniczych Straży Pożarnych.

Sprawę podpaleń badali jasielscy policjanci, którzy wykonali oględziny i zabezpieczyli ślady, a następnie przystąpili do ustalenia sprawców. Pomocny w działaniach okazał się być także jasielski monitoring. Dzięki żmudnej pracy operatorów miejskiego monitoringu udało się wytypować osoby mające związek z podpaleniami. - Ogień zniszczył 8 koszy na śmieci, 5 tablic informacyjnych, 2 wiaty śmietnikowe, tuje, panele ogrodzeniowe, plastikowe krzesła, stół warsztatowy. Największe uszkodzenia ogień spowodował na ul. Jagiełły, gdzie zniszczeniu uległa elewacja budynku. Suma wszystkich strat wyniosła blisko 80 tys. złotych – podkreśla mł. asp. Daniel Lelko, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle. - Intensywna praca policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Jaśle, zebrane obszerne informacje, w tym zapisy z monitoringu miejskiego, pozwoliły na wytypowanie i ustalenie potencjalnych sprawców podpaleń – dodaje.

Według ustaleń policji za podpaleniami stoją dwaj 14-latkowie, mieszkańcy Jasła. Podpalacze odpowiedzą za zniszczenie lub uszkodzenie cudzej rzeczy oraz za sprowadzenie niebezpieczeństwa, które zagrażało zdrowiu lub życiu wielu osób bądź mieniu w wielkich rozmiarach. Sprawa została skierowana do Sądu Rodzinnego i Nieletnich w Jaśle.

id

Reklama

Komentarze: 81

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Pawel
dnia 09.05.2023, 15:42 · Zgłoś
Wyjechałem z Jasła już 9 lat temu … Jak czytam to co ty się wypisuje to zastanawiam się kro taka kto
Młodzież [...] … ale jak się siedzi w 10 km kwadratowych to takie myślenie jest …. Ludzie
A
Raczej młodzież … szcZekacie sami na siebie … wyluzujcie i wejście życie na miękko … tego wam życzę
Odpowiedz
3
@ Pseudonim
dnia 08.05.2023, 17:29 · Zgłoś
Do czego to doszło, do jakiej degrengolady, że dzieci i młodzież dzisiaj mało kto wychowuje, a częściej hoduje. Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie - zapisał mądry człowiek w 1600 r. Zdanie to jest nadal aktualne, może nawet bardziej aktualne niż kiedykolwiek było. Tutaj widać jak na dłoni przykład słuszności twierdzenia, że bez odpowiedniego wychowania naród dziczeje.
Odpowiedz
2
@ xtx
dnia 07.05.2023, 22:09 · Zgłoś
bardzo przykre,mam nadzieję ze zrozumieją ze źle zrobili
Odpowiedz
11
@ ale
dnia 06.05.2023, 20:38 · Zgłoś
To ty człowieku masz dziecko wychować a nie ksiądz, a ten niczego złego dzieci nie uczy. Ty jesteś wzorem dla swego dziecka i ciebie dzieciak obserwuje i konfrontuje z tym co mówi ksiądz i nauczyciel i niekiedy ma mętlik w głowie, zwłaszcza gdy rodzic obniża autorytety.
Odpowiedz
4
@ micha
dnia 06.05.2023, 16:05 · Zgłoś
14 latczyli 4 do 18, czyli 500 x 12 x 4 = 24 000 x 2 gagatkow daje 48 000 zl. To jeszcze beda musieli doplacic do tych 500 + za spowodowane straty.
Odpowiedz
3
@ Stary
dnia 07.05.2023, 08:43 · Zgłoś
Czyja kasa na tę 500+ idzie? Kaczyńskiego czy kota jego ?
Odpowiedz
-7
@ [...]
dnia 06.05.2023, 13:19 · Zgłoś
Brawo brawo. Usuwajcie dzieci a religii, róbcie tak dalej [...]. To są skutki braku religii oraz księdza w wychowaniu dzieci. Księża powinni zdecydowanie częściej brac udział w wychowywaniu dzieci i młodzieży
Odpowiedz
3
@ Alo
dnia 06.05.2023, 15:30 · Zgłoś
Zgadzam się. Znam kilka dzieci księży- to porządni i zamożni ludzie. Widać, że ojcowie dobrze wychowali
Odpowiedz
3
@ Haha
dnia 06.05.2023, 17:30 · Zgłoś
Przecież chodzą na religię od przedszkola!!! Policzmy : 4 lata w przedszkolu i 7 lat w podstawówce - to razem 11 lat obecności księdza 2 razy w tygodniu w życiu tych chłopców. I co ? PUDŁO! To dowodzi, ze kościół i księża są zupełnie nieskuteczni i bezużyteczni w wychowywaniu młodych ludzi, a olbrzymie pieniądze (z MOICH podatków) na księżowskie pensje, ZUSy, chorobowe, wakacje, emerytury po prostu MARNOWANE.
Odpowiedz
2
@ dziekuje
dnia 06.05.2023, 10:33 · Zgłoś
Wiecej Netflixa
Odpowiedz
2
@ XXX
dnia 06.05.2023, 10:28 · Zgłoś
Za takie coś to powinni nie rodziców całymi kosztami obciążyć tylko tych [...] dawniej dostało się po [...]IE jak się coś przeskrobało a teraz dziecka nie wolno uderzyć bo albo [...] jeszcze albo rodzicowi wklepie albo coś
Odpowiedz
11
@ Xxxx
dnia 05.05.2023, 21:51 · Zgłoś
Zabezpieczyć 500 + na szkody
Odpowiedz
9
@ Stary
dnia 06.05.2023, 07:17 · Zgłoś
Czyli i tak zapłaci podatnik.
Odpowiedz
6
@ Riko
dnia 05.05.2023, 21:42 · Zgłoś
Prawda jest taka że większość co ma dzieci dzisiaj w takim wieku nie dorośli do tego by ich nazywano rodzicami codziennie widzę zachowanie takich do swoich rodziców to jest społeczeństwo daj dawaj kup to kup tamto i wszystkie zachcianki spełnione teraz za wszystko zapewne ludzie zapłacą bo rodzice takich pieniędzy nie mają.
Odpowiedz
2
@ xtx
dnia 07.05.2023, 22:11 · Zgłoś
przykre czasy
Odpowiedz
3
@ Xxxx
dnia 05.05.2023, 21:09 · Zgłoś
Podać inicjały imion i nazwiska
Odpowiedz
-3
@ Socjalizm über ales
dnia 05.05.2023, 21:28 · Zgłoś
A co to samosąd jak za NKWD? Innocent until proven guilty
Odpowiedz
6
@ joj
dnia 05.05.2023, 20:59 · Zgłoś
Sprawę podpaleń jasielska policja wytypowała dwóch 14-latków Brawo
Odpowiedz
-11
@ Julka
dnia 05.05.2023, 18:44 · Zgłoś
Też jestem tego zdania jeżeli faktycznie chłopak jest dobrze wychowany to nauczy się na błędach i ostatecznie wybierze dobro ludzie oni mają po 14 lat jakim prawem ich oceniacie
Odpowiedz
8
@ Wiktoria
dnia 06.05.2023, 08:46 · Zgłoś
Oni nie są wychowani dobrze,to kolejna akcja
Odpowiedz
-5
@ Nocny marek
dnia 05.05.2023, 18:38 · Zgłoś
Tym bardziej że to 14 a nie 30 latek żeby wszystko wiedzieć proste że chce się w tym wieku przypodobać tym u których ma Szacunek a nie nerdom w klasie z którymi jeden

temat to może być matematyka
Odpowiedz
1
@ Do bezstresowe wychowanie
dnia 05.05.2023, 18:25 · Zgłoś
Rodzice nie mają wpływu co ich pociechy robią na podwórku znam naprawdę dużo patosow z dobrych domów 14 lat to ciężki wiek i chyba najlepiej uczyć się na błędach nie jest to wina rodziców Pana zdaniem lepiej zamknąć dziecko w domu i niewypuszczac?
Odpowiedz
7
@ ale
dnia 06.05.2023, 18:50 · Zgłoś
Wypuszczać tylko być czujnym i wyznaczać granice, rozmawiać i dyskretnie kontrolować. Ale na to trzeba mieć czas i wychowywać a nie hodować. Dzisiaj dzieci maja rodziców pod kontrolą, rządzą nimi, bo na to sobie pozwolili. Nie przestrzgaja zasad, a czym skorupka za młodu to i szkola nie pomoże. Zresztą wychowawca i nauczyciele sa dzisiaj dla niektórych rodziców złem koniecznym, a racja zawsze jest po stronie rozwydrzonego dzieciaka.
Odpowiedz
13
@ bezstresowe wyhodowania
dnia 05.05.2023, 17:54 · Zgłoś
Rodzicom gratulujemy wyhodowania (nie wychowania) wyhodowania dzieci. Jak to się mawia jabłko daleko od jabłoni nie pada.
Odpowiedz
1
@ Marcelek
dnia 05.05.2023, 18:33 · Zgłoś
Np Jeżeli dzieciak dobrze wychowany w szkole szuka akceptacji i znajduję ją w koledze z klasy który jest z patologi to wiadomo że to doceni i będzie chciał spróbować życia którego nieznał i jaki wpływ mają na to rodzice skoro nawet w szkole mówią że nieocenia się książki po okłatce
Odpowiedz
3
@ ya do Marcelek
dnia 06.05.2023, 17:57 · Zgłoś
Czyżby? Jak dobrze wychowany, to ma zasady i wie, że pewne zachowania są nieakceptowalne. Jak dobrze i mądrze wychowany, to nie szuka akceptacji u [...], bo nie musi niczyjej akceptacji szukać. Spróbować życia, którego nie znał, też nie każdy chce. Kraść, bo jeszcze nie kradł? Dokonać rozboju, bo jeszcze tego nie zrobił? Przestać się uczyć, bo pasowałoby z raz nie przejść do następnej klasy? Nie przesadzajmy.
Odpowiedz
10
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 05.05.2023, 17:41 · Zgłoś
To i tak dobrze że się postarali odnaleźć winnych, bo kiedy ja zgłaszałem dewastacje mienia i wnioskowałem o analizę monitoringu, to powiedzieli mi zaraz po przyjeździe że z żadnej kamery gdzie mogli uciekać sprawcy nic się nie da ustalić bo mało co tam na tych skrzyżowaniach dróg widać i sprawa pozostała niewyjaśniona od kilku lat...
Odpowiedz
9
@ Wiosna
dnia 05.05.2023, 17:25 · Zgłoś
Jak z biednych rodzin to im dowalą a jak tata i mama na stanowisku to im nic nie zrobią
Odpowiedz
19
@ Do Wiosna
dnia 05.05.2023, 18:07 · Zgłoś
Napewno nie z biednych rodzin. Tylko z nadmiaru dóbr w głowach się przewraca .
Odpowiedz
32
@ Jaślak
dnia 05.05.2023, 15:23 · Zgłoś
Najwyższy czas aby przestać cackania z takimi małoletnimi mentami których w Jaśle jest coraz więcej.
Odpowiedz
25
@ Ala
dnia 05.05.2023, 15:14 · Zgłoś
Obserwuję że mlodzi rodzice odganiają się od dzieci jak od natrętnych much.
Odpowiedz
10
@ ya
dnia 06.05.2023, 17:45 · Zgłoś
Racja. Niektórzy, jakby mogli, wysłaliby dzieci na cały dzień do szkoły. A i w weekend by nie zaszkodziło, jakby im ktoś ten straszliwy ciężar opieki i wychowania z głowy zdjął. Nie rozmawiasz, nie interesujesz się, z kim się zadaje, co ogląda, to nie wiesz, co dziecku po głowie chodzi. Proste.
Odpowiedz
29
@ Acb
dnia 05.05.2023, 15:00 · Zgłoś
Po co ludziom dzieci skoro od rana do wieczora pracują i nie mają czasu. Żłobek, przedszkole,szkoła i tak do wieczora. Mają wszystko, ale nie uwagę rodziców. Ich kłopoty są bagatelizowane. Wyładowywać emocje w szkole . Trzylatek w przedszkolu od 700do 16 00to jakiś kosmos w przypadku gdy mama w domu.
Odpowiedz
15
@ NTN
dnia 05.05.2023, 16:29 · Zgłoś
A to mają mieć dzieci i nie pracować? Uwagą i opieką nie nakarmią ich i czynszu nie zapłacą
Odpowiedz
16
@ Do NTN
dnia 05.05.2023, 16:43 · Zgłoś
W nocy nie pracują. Skoro ma się dzieci to trzeba się i nimi zając. 500+ biorą.
Odpowiedz
4
@ Wiosna
dnia 05.05.2023, 17:29 · Zgłoś
Takie dzieci co od małego żłobek potem przedszkoli do wieczora to swoich rodziców na starość do domu starców dają
Odpowiedz
10
@ Mariusz
dnia 05.05.2023, 18:12 · Zgłoś
Typowy wyborca PiSu po co pracować państwo da, właśnie że dobry przykład dla dzieci ze trzeba pracować w życiu żeby coś osiągnąć a nie tylko doić państwo i żyć z socjalu. Po to są żłobki i przedszkola żeby rodzice mogli pracować.
Odpowiedz
12
@ Do wiosna
dnia 05.05.2023, 20:37 · Zgłoś
Ty się dobrze czujesz? To kto ma siedzieć w domu i bawić dzieci? Jak rodzice pracują? A może ma jedno rzucić robotę i przez 5 lat się dzieckiem zajmować? Nie w naszym kraju i w naszym mieście gdzie są takie zarobki i tacy Pracodawcy
Odpowiedz
2
@ Wiosna
dnia 05.05.2023, 20:56 · Zgłoś
A potem domy starców bo dzieci pracują do pisma i i rodziców na folusz do domu starców albo hospicjum
Odpowiedz
2
@ Wiosna
dnia 05.05.2023, 20:57 · Zgłoś
,,,Do późna ,,
Odpowiedz
12
@ ale
dnia 05.05.2023, 21:07 · Zgłoś
Gdyby żłobki i przedszkola były czynne w niedziele i świeta, dzieci tez by nie brakowało.
Odpowiedz
1
@ Socjalizm über ales
dnia 05.05.2023, 21:26 · Zgłoś
Do Acb, [...] jesteś? Kto będzie na ciebie zarabiał jak pójdziesz na emeryturę!? Podstawy ekonomii i wiedzy o świecie się kłaniają.
Odpowiedz
16
@ ale
dnia 05.05.2023, 21:34 · Zgłoś
Jak sie postarało o dzieci, to trzeba sie nimi zająć, biedniej żyć a dzieciom dać miłość i uwagę. Dzieci nie docenią gadżetów, markowych ciuchów i telefonów wypasionych, gdyz uważają, że to norma, ale zapamietaja do końca życia,że nie było taty bo ciagle pracował, a mama nie miała czasu "bo ciagle pisała na telefonie"
Odpowiedz
13
@ Ala
dnia 06.05.2023, 07:41 · Zgłoś
Nawet pieniądze czyli tzw. Socjal przez 3 lata nic by nie dał, bo tu chodzi o to żeby pozbyć się dzieci i być "" wolnym ". Teraz młode mamy mają inne priorytety a nie bawienie własnych dzieci. Furą komóra auto, galerie a dziecko to przypadek, którym lepiej zajmie się żłobek już po roku życia. Połowa matek nie pracuje a 2_3 latki w przedszkolu cały dzień. Chyle czoła przed [...]kami, którzy widzą problem i biorą na siebie odpowiedzialność za wychowanie wnuków. Teraz na świat przychodzą dzieci rodziców wychowywanych bezstresowo, roszczeniowych i konsumpcyjnych do granic możliwości.
Odpowiedz
15
@ Alo
dnia 06.05.2023, 08:06 · Zgłoś
Do przedszkoli nie powinny być przyjmowane dzieci, których rodzice mie pracują. Dość pasożytów
Odpowiedz
28
@ Ala
dnia 05.05.2023, 14:49 · Zgłoś
Najgorsze jest to za granicę do pracy biedaki nie wyjeżdżają tylko ci, którym ciągle mało kosztem dzieci które albo samopas albo hodowane przez mamuski, które nie mają czasu bo muszą wydawać kasę. Po kilku latach nie potrafią że sobą żyć, rozwodzą się a dzieciaki szukają szczęścia i autorytetów na ulicy. Przykre to ale ztego bogactwa w głowach się przewraca.
Odpowiedz
13
@ As
dnia 05.05.2023, 14:32 · Zgłoś
Dzieci same się chowają bo matka z ojcem [...] żeby żyć. Ojciec za granicą bo o dziwo nie chce wracać do tej krainy od prawie 8 lat mlekiem i młodej płynącej. Czemuż to nie wraca skoro jest tak super w tej naszej świętej suwerennej ojczyźnie, co wstała z kolan i Unii zepsutej kłaniać się nie będzie? Może dlatego że tu zarobi 3600 złociszy a w zepsutej Unii 3600 ale euro. Może to że ma gdzie mieszkać i co jeść jego rodzina jest ważniejsze niż bogojczyźniane machanie szabelką przez naszych obecnych przewodników narodu. A że kosztem jest rozbicie rodziny, kto na to patrzy? Kogo to obchodzi? Ważna jest niepodległość, powstania, pomniki i zamach czy też katastrofa.
Odpowiedz
9
@ Socjalizm über ales
dnia 05.05.2023, 21:25 · Zgłoś
O to politykom chodzi..miska ryżu i te sprawy..
Odpowiedz
3
@ do as
dnia 06.05.2023, 17:14 · Zgłoś
Więcej siana w żłobie!!!
Odpowiedz
52
@ Do Maciek MC
dnia 05.05.2023, 14:12 · Zgłoś
A jak się im zachce podpalić twój dom albo samochód to tez powiesz dajcie spokój?
Odpowiedz
-16
@ Wesoły romek
dnia 05.05.2023, 17:50 · Zgłoś
Nie na temat tu nikt nikomu mieszkania ani samochodu nie spalił
Odpowiedz
-12
@ Salvador dali
dnia 05.05.2023, 18:02 · Zgłoś
Nie na temat tutaj nikt mieszkania ani auta niespalił Panie kolego
Odpowiedz
25
@ Do wesoły romek
dnia 05.05.2023, 18:24 · Zgłoś
Bogu dzięki jeszcze nie ale pobłażanie takim zachowaniom jest niebezpieczne
Odpowiedz
17
@ ja
dnia 05.05.2023, 23:05 · Zgłoś
podpalili blok! w oknach na 1 piętrze stopione ramy...
Odpowiedz
-26
@ P56
dnia 05.05.2023, 14:10 · Zgłoś
Retro i pokłony tureckin swetrom, Pamiętam te czasy - polonez karetką, Minęło już sporo, gumy turbo i kolory, W szlugach pojawiał się najczęściej wielbłąd, Działo się wiele, inni przyjaciele, Historia nie kłamie, gdzie rany na ciele, Historia pod dywan jak GG Salivan, I białe majteczki, poszło w zapomnienie, Wołali "pomocy" i wołali "aiuto", wolne dzieciaki, Umorusane kąpiele w kałuży, wbrew dziurawym butom, Tak musiało być, tu tak było pisane, Co było, zostanie, co w głowach, na amen, Zapałki, śmietniki dla jaj podpalane, Wypady na działki po przygody życia, Tak żył wtedy dziecuak i wody do picia
Odpowiedz
18
@ Borubar
dnia 05.05.2023, 14:56 · Zgłoś
Co to za bełkot? Jakiś rap czy może już czat GPT ver 4.0
Odpowiedz
18
@ Dżianni Vonsacze
dnia 05.05.2023, 15:56 · Zgłoś
Epis.
Mój ulubiony pararaper dla ludzi z IQ kamienia na drodze.
Już się bałem, że trzeba będzie przekazać sprawę krakowskiemu Archiwum X.
Setki kamer s mieście, że boję się [...], załapanie dwóch [...] przypomina wyprawęna Marsa.
Odpowiedz
0
@ tak
dnia 05.05.2023, 14:05 · Zgłoś
jak to gdzie byli rodzice! pili w domu i patrzyli na tvpis co im da jeszcze a dzieciaki szkola ma chowac i mops ma dawac
Odpowiedz
59
@ [...]
dnia 05.05.2023, 16:42 · Zgłoś
Bezstresowe wychowanie powoduje huliganskie zachowania.Kiedys tez bylem mlody,ale do glowy nie przyszlo bawic sie w podpalenia.Wiedzialem,co mozna-a czego nie wolno.Czasem dostalem po tylku,ale za to jestem wdzieczny rodzicom.Wiedzieli kiedy karcic,kiedy chwalic...A dzisiaj...ach,szkoda gadac
Odpowiedz
-64
@ zsssssssssssssss
dnia 05.05.2023, 16:47 · Zgłoś
jeśli chociaż raz uderzysz dziecko niczym się nie różnisz od [...]!
Odpowiedz
-41
@ do [...]
dnia 05.05.2023, 16:59 · Zgłoś
Taaaaa lepiej stresować dziecko od małego - lać, wrzeszczeć, niech patrzy , jak starzy [...] i bluzgają na siebie, straszyć, grozić, poniżać, poniewierać. Im więcej stresu, tym lepiej będzie wychowane!
Odpowiedz
1
@ Fan
dnia 06.05.2023, 05:39 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
3
@ Pedagog
dnia 06.05.2023, 17:36 · Zgłoś
Tzw. "bezstresowe wychowanie" to pusty frazes, stereotyp myślowy, bezmyślnie powtarzany przez ludzi niewykształconych i starej daty. Zastanów się - to dziecko ma być wychowywane "stresowo'? Co to znaczy? Lepiej stwierdzić, ze dzieci te nie miały wyznaczonych granic postępowania przez rodziców , a ich uczciwość , odpowiedzialność, relacje społeczne są wątpliwe.
Odpowiedz
-96
@ Maciek MC
dnia 05.05.2023, 13:59 · Zgłoś
Dali byście sobie spokój kiedyś co 2 śmietnik był podpalony i nikt z tego echa nie robił teraz co 2 klatka kamera i świat zmierza do inwigilacji totalnej potem się dziwicie ze dzieciaki siedzą w domach na komputerach i nie chcą wych z domu
Odpowiedz
39
@ Ja
dnia 05.05.2023, 16:02 · Zgłoś
Jesteś psychiczny
Odpowiedz
-18
@ [...]
dnia 06.05.2023, 13:22 · Zgłoś
Pamiętam, że sam za dzieciaka podpalałem co się dało. S[...]ło się po samochodach, działki płonęły, śmietniki, bezdomni. Dziś jestem proboszczem w małej parafii a moja przeszłość jest dla mnie ważna bo dzięki niej wiem kim się stałem. Osobą świętą. Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ TOMASZ
dnia 08.05.2023, 14:51 · Zgłoś
[...] w której klasie podstawówki jesteś, bo twój intelekt wskazuje poniżej zerówki
Odpowiedz
0
@ Bajka
dnia 08.05.2023, 20:52 · Zgłoś
Właśnie na ogródkach działkowych Kaczorowy w marcu palili ognisko i spalili 4 młode świerki zasadzone przez gospodarzy działek. Tym jednak władze działkowe się nie zajęły i wiedzą napewno kto to zrobił. Rok temu tam wyrzucono kilka dużych worów ze [...] tuż nad rzeką i również prezes dzialek wiedział kto to zrobił i nic cisza.
Odpowiedz
0
@ tomek16
dnia 04.06.2023, 23:07 · Zgłoś
ja tez se tam lubie roz[...] smietnik
[...] inwigilacje i demokratyczne panstwo!
Odpowiedz
95
@ Oro
dnia 05.05.2023, 13:59 · Zgłoś
Gdzie byli rodzice tych nastolatków? Nocą powinni być w domu. A oni biegali po mieście i urządzali sobie piromanskie „ rozrywki”. Obciążyć wszystkimi kosztami rodzicow a tych huliganow do poprawczaka.
Odpowiedz
-45
@ Peja
dnia 05.05.2023, 14:32 · Zgłoś
Dziwne zapytanie, godziny wieczorne to godziny gdzie niektórzy rodzice jeszcze pracują, nawet do 22, nie każdy ma szczęście prazowac tak, aby skończył pracę o 16-17 i miał czas na kontrolowanie i opiekę swoich dzieci, niestety teraz rodzice będą odpowiadali za ich [...] szczeniackie wybryki.
Odpowiedz
42
@ rebi
dnia 05.05.2023, 16:43 · Zgłoś
Czyli niewydolni wychowawczo. Wniosek do sądu o wgląd w sytuację rodziny. Kurator. Tak należy zorganizować pracę by dzieci zawsze były pod opieka jednego z rodziców, albo nie decydować się na dzieci.
Odpowiedz
17
@ ala
dnia 05.05.2023, 23:06 · Zgłoś
Dzieci trzeba przede wszystkim wychować bo raczej normalny 14 latek nie powinien być non stop pod kontrolą jednego z rodziców. Ale nawet ułożone dziecko może rodzicowi sprawić niemiłą niespodziankę
Odpowiedz
18
@ rebi
dnia 06.05.2023, 09:23 · Zgłoś
Robiąc pond 25 lat temu uprawnienia pedagogiczne jeden z prowadzących, znacznie starszy pan, podał takie motto: starając się wychować uczniów czy swoje dzieci trzymajcie ich na długiej, bardzo długiej linie, tak by mieli dużo swobody w postępowaniu, działaniu, ale pamiętajcie, nigdy końca tej liny nie możecie spuścić z oczu. Ta maksyma wtedy nie do końca była dla mnie zrozumiała, ale po latach i po własnych doświadczeniach powiem, że to przesłanie starego, dziś nieżyjącego człowieka jest ponadczasowe.
Odpowiedz
2
@ Bla
dnia 06.05.2023, 18:49 · Zgłoś
Niestety rodzice nic nie lepsi...obstawiam, że na gigancie :) ew. w więzieniu. Takie wzorce
Odpowiedz
1
@ Henio
dnia 07.05.2023, 13:23 · Zgłoś
Pewnie to jakaś patologia z „hotelu”.
Odpowiedz
3
@ Darek
dnia 07.05.2023, 21:52 · Zgłoś
Ukarać surowo rodziców i nastolatków.
Odpowiedz
0
@ Bajka
dnia 08.05.2023, 20:44 · Zgłoś
Rodzice? Matka w kościele lub na plebani, a ojciec w [...]. Tak teraz się wychowuje dzieci.
Odpowiedz
2
@ Driver
dnia 05.05.2023, 13:37 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-32
@ wiki
dnia 05.05.2023, 18:38 · Zgłoś
Kogo to obchodzi
Odpowiedz
1
@ ostatnia prosta
dnia 07.05.2023, 19:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.