Ponad 80 tysięcy na umowy medialne
Urząd Miasta w Jaśle zawarł umowy medialne z trzema telewizjami oraz tygodnikiem regionalnym. W porównaniu z rokiem 2010, wydatki te zmniejszono o blisko 50 tysięcy złotych.
Urząd Miasta Jasła ma swoją stronę internetową , na której są umieszczane aktualne informacje na temat bieżącej działalności jasielskiego magistratu. Jednak nie każdy zdaniem Andrzeja Czerneckiego codziennie śledzi wydarzenia na stronie urzędu. Uważa, że telewizje są tym przekaźnikiem, który łatwo trafia do mieszkańców.
Umowy medialne zatem zostały podpisane i zawarte z Telewizją Obiektyw, która swoim zasięgiem obejmuje Jasło, Krosno, Sanok, Lesko i Ustrzyki Dolne, Telewizją Jasło oraz Telewizją Internetową ITVPołudnie, jak również tygodnikiem regionalnym „Nowe Podkarpacie”.
Roczny koszt umów na rok 2010 opiewał na kwotę ponad 130 tysięcy złotych. W roku 2011 nieco mniej o około 20 tysięcy złotych. W 2012 roku umowy medialne wyniosły 81 180,00 złotych.
- Naszym obowiązkiem jest docieranie do mieszkańców i ich informowanie. Trudno sobie wyobrazić, żeby mieszkańcy mieli okazję odwiedzać codziennie stronę internetową miasta, a telewizja jednak jest środkiem przekazu informacji, który najlepiej trafia do mieszkańców – powiedział Andrzej Czernecki, burmistrz miasta Jasła.
Telewizja Jasło za publikacje audycji telewizyjnych przygotowywanych przez Urząd Miasta w Jaśle w formie klipów multimedialnych na swojej stronie internetowej oraz emitowanie ogłoszeń i komunikatów, jak również czas antenowy w telewizji kablowej w liczbie 17 godzin tygodniowo otrzymuje 36, 900, 00 zł rocznie, najwięcej ze stacji, z którymi zostały podpisane umowy medialne.
Telewizja Obiektyw w ramach umowy z Urzędem Miasta otrzymuje 29 520, 00 zł, Telewizja Internetowa ITV-Południe 7 380, 00 zł oraz Tygodnik Regionalny „Nowe Podkarpacie” 7 380, 00 zł.
(icz)